Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.
Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:
- Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
- Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.
Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.
Μία ισπανική αεροπορική εταιρία κάνει το πρώτο βήμα για να αποκτήσει στόλο που θα επιβαρύνει κατά το ελάχιστο δυνατό το περιβάλλον, καθώς συζητείται ολοένα και περισσότερο το ζήτημα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αερομεταφορών.
Η Air Nostrum, που λειτουργεί υπό την ομπρέλα της Iberia και έχει την βάση της στη Βαλένθια, παρήγγειλε 10 αεροσκάφηAirlander 10, τα οποία εκτιμάται ότι θα παραδοθούν το 2026.
Πρόκειται για νέα υβριδικά αερόπλοια που κατασκευάζονται από την βρετανική εταιρία Hybrid Air Vehicles (HAV), τα οποία σύμφωνα με τους κατασκευαστές μειώνουν κατά 90% τις επιβλαβείς εκπομπές αερίων. Κινούνται με ήλιο και ηλεκτρική ενέργεια, έχουν δυνατότητα μεταφοράς 100 επιβατών και εμβέλεια πτήσης 300-400 χιλιόμετρα, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα 129 χιλιομέτρων την ώρα.
credit: hybridairvehicles.com
Η συμφωνία για την παραγγελία των 10 αερόπλοιων έκλεισε μετά από έξι μήνες «αυστηρών μελετών» για τις ανάγκες των εσωτερικών ισπανικών δρομολογίων. Η κατασκευάστρια εταιρία λέει ότι στο μέλλον τέτοια αερόπλοια μπορούν να κάνουν πτήσεις από το Λίβερπουλ στο Μπέλφαστ (168 μίλια), από το Σιάτλ στο Βανκούβερ (127 μίλια) ή από το Όσλο προς τη Στοκχόλμη (263 μίλια). Μπορούν να πετούν σε μέγιστο ύψος 20.000 ποδών.
Το ενδιαφέρον είναι ότι το αερόπλοιο δεν χρειάζεται τον συμβατικό διάδρομο προσγείωσης αεροδρομίου, αλλά μπορεί να εκτελεί πτήσεις με σημείο απογείωσης μία προκυμαία ή ένα πάρκο. «Το Airlander δεν χρειάζεται υποδομές αεροδρομίου για να λειτουργήσει. Η HAV εξερευνά νέες τοποθεσίες λειτουργίας με την Air Nostrum», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας στο CNN.
credit: hybridairvehicles.com
Οι εσωτερικοί χώροι του αερόπλοιου είναι πιο εντυπωσιακοί από τις τυπικές καμπίνες των αεροσκαφών, με διαφανή άτρακτο που προσφέρει εντυπωσιακή θέα και άνετη διάταξη των καθισμάτων.
Ο πρόεδρος της Air Nostrum, Κάρλος Μπερτομέου, είπε ότι τα αερόπλοια θα βοηθήσουν την εταιρεία του να επιτύχει τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Fit for 55» για μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030. «Το Airlander 10 θα μειώσει δραστικά τις εκπομπές και για αυτόν τον λόγο έχουμε κάνει αυτή τη συμφωνία με την HAV», δήλωσε στο CNN ο Κάρλος Μπερτομέου.
credit: hybridairvehicles.com
Ο διευθύνων σύμβουλος της HAV, Τομ Γκράντι, δήλωσε ότι «καθώς χώρες όπως η Γαλλία, η Δανία, η Νορβηγία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο κάνουν φιλόδοξα σχέδια για την απαλλαγή από τις εκπομπές CO2 στις εσωτερικές, μικρής διάρκειας πτήσεις, η Hybrid Air Vehicles και η Air Nostrum Group δείχνουν πως μπορούμε να φτάσουμε σε αυτόν τον στόχο» και πρόσθεσε ότι «το Airlander έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ένα καλύτερο μέλλον για βιώσιμες αεροπορικές υπηρεσίες».
Η HAV θα ξεκινήσει την κατασκευή του στόλου των αερόπλοιων εφέτος, δημιουργώντας 1.800 θέσεις εργασίας στο Γιορκσάιρ της Βρετανίας.
Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.
Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:
- Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
- Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.
Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία.
Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.