Η δημιουργία της δεύτερης μεγαλύτερης ακτοπλοϊκής εταιρείας του κόσμου, μετά το deal Attica Group με ΑΝΕΚ, επισφραγίστηκε με την υπογραφή των απαραίτητων συμβολαιογραφικών εγγράφων που έγινε το απόγευμα της Παρασκευής. Παρά το γεγονός ότι οι συμβολαιογράφοι βρίσκονται σε αποχή, κάτι που προκάλεσε ολιγοήμερη καθυστέρηση των υπογραφών, τελικά η διαδικασία ολοκληρώθηκε, μετά και την απόφαση των γενικών συνελεύσεων των εταιρειών τον Νοέμβριο για τη συγχώνευση των δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Με την ανάρτηση της συμβολαιογραφικής πράξης στο ΓΕΜΗ και τις εκθέσεις του ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα, ανοίγει ο δρόμος για την εισαγωγή των νέων μετοχών που θα λάβουν οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ, για την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Η Attica Group ανακοίνωσε στις 30 Νοεμβρίου ότι θέτει στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το με ίδια ημερομηνία Έγγραφο Εξαίρεσης (το «Έγγραφο») που συντάχθηκε από την Εταιρία σύμφωνα με τον κατ΄ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) 2021/528, για την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών 27.358.350 νέων, κοινών ονομαστικών με δικαίωμα ψήφου μετοχών, ονομαστικής αξίας €0,30 η καθεμία («Νέες Μετοχές») της «ΑTTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ».
Οι Νέες Μετοχές προήλθαν από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, συνεπεία της συγχώνευσης με απορρόφηση της εταιρίας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» (η «Απορροφώμενη Εταιρία» ή «ΑΝΕΚ»), σύμφωνα με τις αποφάσεις. Στις 4 Δεκεμβρίου είναι η τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης των μετοχών της ΑΝΕΚ που απορροφάται και στις 8 Δεκεμβρίου θα γίνει η έναρξη διαπραγμάτευσης των νέων μετοχών.
Η μεγαλύτερη στην Ευρώπη
Η νέα εταιρεία, θα λειτουργεί με πέντε brand name και θα διαχειρίζεται 45 επιβατηγά οχηματαγωγά και ταχύπλοα πλοία.
Οι πέντε θυγατρικές εταιρείες που θα διαχειρίζονται τα 45 πλοία θα είναι:
Η Superfast Ferries
Η Blue Star Ferries
Η Hellenic Seaways
Η Africa Morocco Links (AML)
Η ΑΝΕΚ
Υπενθυμίζεται ότι μετά από πολύμηνη διερεύνηση των δεδομένων και των επιπτώσεων της ακτοπλοϊκής αγοράς, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, Attica Group και ΑΝΕΚ με την απόφαση υπ’ αρ. 827/2023, αφού αποδέχθηκε ότι η απορροφώμενη εταιρεία αποτελεί προβληματική επιχείρηση (failing firm) και ενδέχεται στο άμεσο μέλλον να υποχρεωθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει και δεν υπήρξε εκδήλωση αξιόπιστου ενδιαφέροντος για την απόκτηση των στοιχείων του ενεργητικού της.
Η νέα εταιρεία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομικών παραγόντων της Ακτής Μιαούλη, θεωρείται σίγουρο ότι θα διαμορφώσει ετήσια έσοδα άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ.
Στις γραμμές της Αδριατικής, η ενοποιημένη εταιρεία θα δρομολογήσει 3 πλοία Superfast, τα 2 της ΑΝΕΚ και το “Αστερίων” που είναι ναυλωμένο, ενώ τους θερινούς μήνες θα ενσωματώνει στα δρομολόγια και έβδομο πλοίο.
Η εταιρεία με τα επτά πλοία θα αναχωρεί από την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα για τα ιταλικά λιμάνια Ανκόνα, Βενετία και Μπάρι.
Στις γραμμές των Δωδεκανήσων θα δρομολογήσει 4 πλοία, 3 επιβατηγά οχηματαγωγά και 1 οχηματαγωγό για την μεταφορά επικίνδυνων φορτίων και φορτηγών οχημάτων.
Στις Κυκλάδες, θα υπάρχουν επτά πλοία, τέσσερα συμβατικά πλοία, τρία ταχύπλοα και ένα οχηματαγωγό πλοίο.
Στο Βόρειο Αιγαίο θα δρομολογηθούν τρία συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και ένα οχηματαγωγό πλοίο.
Στις Σποράδες θα δρομογηθεί μόνο ένα πλοίο.
Στο Σαρωνικό θα δρομολογηθούν 4 καταμαράν και 3 υδροπτέρυγα AERO.
Τέλος, η Africa Morocco Links, θα δρομολογήσει 2 επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία. Επισημαίνεται ότι η εταιρεία αυτή ανήκει κατά 49% στην Attica Group και κατά 51% σε Τράπεζα.
Στην Κρήτη, η εταιρεία θα δρομολογήσει τέσσερα πλοία και θα αξιοποιήσει το όνομα της ΑΝΕΚ, προκειμένου να ενισχύσει τις πωλήσεις της έναντι των Μινωϊκών Γραμμών, τόσο στα Χανιά, όσο και στο Ηράκλειο.
Η ενοποιημένη εταιρεία θα δρομολογήσει τα πλοία “Έλυρος”, “Ελευθέριος Βενιζέλος”, που ανήκουν σήμερα στην ΑΝΕΚ, καθώς και τα “Λευκά Όρη”, πρώην Blue Horizon και το “Κίσσαμος”, πρώην Blue Galaxy.
Επισημαίνεται επίσης ότι η ενοποιημένη εταιρεία θα επενδύσει σε πρώτη φάση 31,3 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της.
Αναλυτικότερα, η Attica Group θα δαπανήσει 20 εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δύο πλοία της ΑΝΕΚ και άλλα 11,3 εκατομμύρια ευρώ σε συντήρηση των πλοίων της.