Bραδιές Ανδρέα Εμπειρίκου

Κανένα σχόλιο

Η Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ παρουσιάζει, για δεύτερη χρονιά, σε ένα νέο θεατρικό αναλόγιο, την εξαίρετη ηθοποιό Ρίκα Σηφάκη να ερμηνεύει διηγήματα του υπερρεαλιστή ποιητή Ανδρέα Εμπειρίκου, “Η κόρη της Πενσυλβανίας”, “Ο Βασιλιάς ο Κόγκ”, “Όχι Μπραζίλια μα Οκτάνα”

Ο Ανδρέας Εμπειρίκος ως λογοτέχνης ανήκει στη Γενιά του ’30 και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ελληνικού υπερρεαλισμού. Υπήρξε εισηγητής του υπερρεαλισμού στην Ελλάδα, καθώς και ο πρώτος που άσκησε την ψυχανάλυση στον ελληνικό χώρο κατά την περίοδο 1935-1951.

Χαρακτηρίζεται ως ένας από τους κατεξοχήν «οραματιστές ποιητές» και κατέχει περίοπτη θέση στον ελληνικό λογοτεχνικό κανόνα, παρά τη δυσπιστία με την οποία αντιμετωπίστηκε αρχικά το έργο του. Από το σύνολο του έργου του ξεχωρίζει η πρώτη ποιητική συλλογή του, με τίτλο Υψικάμινος, ως το πρώτο αμιγώς υπερρεαλιστικό κείμενο στην Ελλάδα, ενώ ανάμεσα στα πεζά έργα του διακρίνεται το τολμηρό ερωτογράφημα Ο Μέγας Ανατολικός, που προκάλεσε αντιδράσεις για την ελευθεροστομία και το ερωτικό περιεχόμενό του. Σημαντικό τμήμα του έργου του εκδόθηκε μετά τον θάνατό του.

"Sponsored links"

Τα διηγήματα του αναλογίου ανήκουν στις συλλογές Γραπτά ή προσωπική μυθολογία και Οκτάνα.

Την επιλογή των κειμένων καθώς και την σκηνοθεσία του αναλογίου έχει κάνει ο Μιχάλης Βιρβιδάκης, τη μουσική επιμέλεια η Λίλα Τρουλινού και τους φωτισμούς η Μαρία Μπαλαντίνου.

Παρουσιάζεται για 2 μόνο βραδιές, την Παρασκευή 5 και το Σάββατο 6 Ιουνίου στις 9.30 το βράδυ, στο θέατρο ΚΥΔΩΝΙΑ, Υψηλαντών 12, με γενική είσοδο 12 ευρώ.

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live