23.8 C
Chania
Wednesday, October 2, 2024

Laddroller: Το αμαξίδιο που δημιούργησαν δύο Έλληνες και αλλάζει τη ζωή των ανθρώπων με αναπηρία

Δύο αδέρφια από τη Λάρισα, ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Πετρωτός και ο software engineer Μάριος-Ερμής Πετρωτός, δημιούργησαν το καινοτόμο αναπηρικό αμαξίδιο Laddroller. H πρωτοπορία του είναι η δυνατότητα που δίνεται στο χρήστη να λαμβάνει με πολύ απλό τρόπο την όρθια στάση! Η ιδέα του σχεδιασμού του Laddroller προέκυψε όταν, πριν από πέντε χρόνια, ζητήθηκε από το Δημήτρη να ανακαινίσει πλήρως την κατοικία μιας οικογένειας της οποίας ένα μέλος, εξαιτίας ενός ατυχήματος, χρησιμοποιούσε αποκλειστικά αναπηρικό αμαξίδιο στην καθημερινότητα του.

«Σιγά-σιγά το νέο σπίτι έπαιρνε μορφή. Η εσωτερική αναβαθμίδα εξαλείφθηκε, οι πάγκοι στην κουζίνα μπορούσαν να αυξομειώσουν το ύψος τους, τα ερμάρια μπορούσαν να πλησιάσουν κι εκείνα χαμηλά, τα ρούχα στις ντουλάπες να έρχονται πιο κοντά, τα μπάνια έγιναν πιο φιλικά. Κάτι όμως εξακολουθούσε να μην λειτουργεί όπως το θέλαμε. Αυτό φάνηκε γρήγορα όταν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας δυσκολευόντουσαν εν μέρει να λειτουργήσουν στο ίδιο σπίτι μετά τις αλλαγές. Για το ίδιο δε το άτομο με την αναπηρία, όταν έβγαινε εκτός σπιτιού, όλα εξακολουθούσαν να είναι περίπλοκα. Έτσι λοιπόν, παρατηρώντας το δομημένο περιβάλλον και τις ειδικότερες απαιτήσεις των ατόμων με κινητικά προβλήματα, τολμήσαμε να αντιστρέψουμε το ζητούμενο και αντί να προσπαθούμε να κατεβάσουμε όσα περισσότερα πράγματα μπορούσαμε στο ύψος των καθήμενων χρηστών των αναπηρικών αμαξιδίων σκεφτήκαμε να ανεβάσουμε τους ίδιους στο ύψος της καθημερινότητας.»

Το Laddroller βρέθηκε μεταξύ των δέκα καλύτερων στον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε πέρυσι το αμερικανικό ίδρυμα τεχνολογίας ΜΙΤ της Μασσαχουσέτης, αλλά και ανάμεσα στις 12 μόνο ομάδες παγκοσμίως, στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων αναπηρικών αμαξιδίων, που πληρούσαν τις απαιτήσεις για τη συμμετοχή στο Cybathlon, τους πρώτους βιονικούς Ολυμπιακούς αγώνες που οργανώθηκαν από το ΕΤΗ, το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ζυρίχης τον περασμένο Οκτώβριο.

Χρειάστηκαν 5 χρόνια έρευνας και μελέτης ώστε να καταλήξουν στο σχέδιο του Laddroller. Kάνοντας δική τους έρευνα πάνω στα ανθρωπομετρικά δεδομένα ατόμων με αναπηρία αλλά και στις ανάγκες τους μέσα στο αστικό περιβάλλον, συνεργάστηκαν με εξειδικευμένα άτομα στον τομέα της μηχατρονικής και της ιατρικής. Παράλληλα, η διαφορετική επαγγελματική προέλευση των κύριων μελών της laddroller, τους έδωσε τη δυνατότητα να δούνε ένα σημαντικό πρόβλημα με εντελώς διαφοροποιημένη προσέγγιση.

«Κάνοντας χρήση όλων των τεχνολογιών που έχουμε πλέον στη διάθεσή μας, οι οποίες δεν είναι ως επί το πλείστον παραδοσιακές στη βιομηχανία των αναπηρικών αμαξιδίων, είμαστε σε θέση να παράξουμε ένα καινοτόμο, εύχρηστο και σημαντικά οικονομικότερο προϊόν απο τον υπάρχοντα ανταγωνισμό.»

Το laddroller είναι ένα ηλεκτροκίνητο αναπηρικό αμαξίδιο το οποίο δίνει στους χρήστες του τη δυνατότητα να λαμβάνουν με πολύ απλό τρόπο την όρθια στάση. Να σηκώνονται όρθιοι αλλά και να κινούνται από την όρθια θέση. Η ορθοστάτηση είναι απαραίτητη γιατί με το τρόπο αυτό προλαμβάνεται μια πληθώρα προβλημάτων υγείας που δημιουργούνται, εξαιτίας της καθιστικής ζωής. Προβλήματα, τα οποία μπορούν και να αποβούν μοιραία, όπως για παράδειγμα η μόλυνση ενός απλού έλκους κατάκλισης. Η αμεσότητα με την οποία ο χρήστης του laddroller μπορεί να σηκώνεται όρθιος τον βοηθά να μένει υγιής αφενός και αφετέρου να μην αναγκάζεται να κάνει συνεχείς φυσιοθεραπείες, να μην χρειάζεται να τροποποιεί το σπίτι του, εξοικονομώντας σημαντικά και σε οικονομικό επίπεδο.

«Πέρα από τα πλεονεκτήματα σε σχέση με την υγεία, η ικανότητα κάποιου να σηκώνεται όρθιος του δίνει και τη δυνατότητα να εργάζεται, να διασκεδάζει, να χρησιμοποιεί τις διάφορες δομές και να αλληλεπιδρά με τους συνανθρώπους του στο ίδιο επίπεδο βελτιώνοντας και απλοποιώντας έτσι την καθημερινότητά του. Το laddroller όμως δεν είναι μόνο ένας απλός ορθοστάτης. Η εφεύρεσή μας, η οποία προστατεύεται διεθνώς, δίνει στον χρήστη της την ικανότητα να ξεπερνά εμπόδια, κράσπεδα και κενά με πολύ μεγάλη ευκολία. Έτσι, δε μένει ποτέ κολλημένος και απελπισμένος στην αστική ζούγκλα. Η επιλεκτική τετρακίνηση, η δυνατότητα μεταφοράς στο χώρο αποσκευών ενός αυτοκινήτου αλλά και η δυνατότητα να χρησιμοποιείται ακόμη και με χειροκίνητη προώθηση κάνουν το laddroller τόσο ολοκληρωμένο».

Στα μελλοντικά τους σχέδια περιλαμβάνεται η επίτευξη συνεργασιών με υφιστάμενες επιχειρήσεις του κλάδου, με σκοπό την παραγωγή και την διάθεση του laddroller. 

«Δεν υπάρχουν χώρες που θα ήθελε η εταιρεία μας να αναπτυχθεί και χώρες αδιάφορες. Σίγουρα όμως, η εξέλιξη της πορείας μας πρέπει να γίνει με σίγουρα βήματα κάθε φορά και η ανάπτυξη να είναι προοδευτική βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού που έχει γίνει και ήδη έχει αρχίσει να υλοποιείται, ξεκινώντας από τις χώρες όπου έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την εφεύρεσή μας απο κατασκευαστές και διανομείς με τους οποίους ήδη έχουμε έρθει σε επαφή κυρίως μετά την παρουσία μας σε εκθέσεις του κλάδου».

popaganda.gr

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το Φαράγγι της Σαμαριάς – Τι πρέπει να προσέχετε

H Διεύθυνση Δασών Χανίων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων (Σαμαριάς) την Τρίτη 1η Μαΐου 2018 και ώρα 7:30 π.μ. σε όλο το μήκος της διαδρομής του κεντρικού μονοπατιού (Ξυλόσκαλο – Αγία Ρουμέλη), μετά από απόφαση της Συντονίστριας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Η Δασική Υπηρεσία, η οποία έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την προστασία του δασικού οικοσυστήματος στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, θα παρέχει υπηρεσιακή συνδρομή στα διευρυμένα  καθήκοντα  του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς – Δυτικής Κρήτης.

Αν οι καιρικές συνθήκες μεταβληθούν σε βαθμό που να δημιουργούνται προβλήματα στην ομαλή διέλευση των επισκεπτών, η Διεύθυνση Δασών Χανίων θα προτείνει τη ρύθμιση της διέλευσης ή και την απαγόρευση της εισόδου των επισκεπτών στον Εθνικό Δρυμό.

Το φαράγγι της Σαμαριάς είναι ένα μοναδικό οικοσύστημα με σπάνια ομορφιά. Όμως η διάσχιση του μονοπατιού είναι μια ιδιαίτερα επίπονη διαδικασία. Με την ευκαιρία της έναρξης γίνονται ορισμένες βασικές επισημάνσεις για την ασφάλεια του κοινού αλλά και της περιοχής:

  • Το κοινό μπορεί να περιπατάει μόνο κατά μήκος του κύριου μονοπατιού και για κανένα λόγο να μην απομακρύνεται από το κεντρικό μονοπάτι.
  • Οι επισκέπτες πρέπει να συμμορφώνονται με τα διαλαμβανόμενα στον Κανονισμό λειτουργίας του Εθνικού Δρυμού και το περιεχόμενο των ενημερωτικών πινακίδων, ιδιαίτερα αυτών που αναφέρονται σε πτώση λίθων.
  • Πολύ μεγάλη προσοχή να δίνετε σε θέματα πυρκαγιάς. Οι επισκέπτες προτρέπεται να ενημερώνονται για τον ημερήσιο δείκτη κινδύνου πυρκαγιάς. Κατά την επίσκεψη, πρέπει να ειδοποιούν άμεσα για οποιοδήποτε ένδειξη (π.χ. καπνός). Το κάπνισμα επιτρέπεται μόνο στους χώρους ανάπαυσης.

Το Φαράγγι της Σαμαριάς αποτελεί εθνικό μνημείο περιβαλλοντικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και η διαφύλαξη και προστασία του αποτελεί μέγιστη κρατική, συλλογική αλλά και προσωπική ευθύνη μας.

Τραυματίστηκε σοβαρά ο Βαγγέλης Μπούτας – Καταπλακώθηκε από το τρακτέρ του

Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας μεταφέρθηκε το βράδυ της Κυριακής, από το νοσοκομείο της Καρδίτσας, ο αγροτοσυνδικαλιστής Βαγγέλης Μπούτας, μετά τον σοβαρό τραυματισμό του στη διάρκεια αγροτικών εργασιών.

Το ατύχημα συνέβη το απόγευμα της Κυριακής στην Καρδίτσα, όταν το τρακτέρ που χρησιμοποιούσε τον καταπλάκωσε και του προκάλεσε πολλαπλά τραύματα στα πόδια και στο ένα χέρι.

O Βαγγέλης Μπούτας εκτελούσε εργασίες ψεκασμού στο αμπέλι του, ωστόσο κατά την εργασιών αυτών ανατράπηκε το τρακτέρ του με αποτέλεσμα να τον καταπλακώσει τραυματίζοντας τον στα άκρα (πολλαπλά κατάγματα). Αρχικά μεταφέρθηκε με το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο Καρδίτσας.

Μοναχικοί άνθρωποι στην Ιαπωνία νοικιάζουν συγγενείς

Της Ναταλίας Πετρίτη

Για πολλούς ανθρώπους, η μοναξιά που προκύπτει από την απώλεια ενός κοντινού προσώπου, η έλλειψη ενός συντρόφου, αλλά και ένας μικρός, περιορισμένος κοινωνικός περίγυρος μπορούν να προκαλέσουν την ψυχολογική συντριβή και κατ’ επέκταση την κατάθλιψη. Η Ιαπωνία φαίνεται να προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να δώσει λύση στο φαινόμενο, μέσω όμως της ανάπτυξης μιας αρκετά περίεργης βιομηχανίας, αυτής της ενοικίασης συγγενών. Παρά το γεγονός ότι η μίσθωση ηθοποιών για τέτοιους σκοπούς φαντάζει σαν μια αρρωστημένη συνθήκη, τα γραφεία που ασχολούνται με τις ενοικιάσεις συγγενών βλέπουν τις δουλειές τους να εκτοξεύονται, γεννώντας ταυτόχρονα ερωτήματα ως προς το πως μπορούν να επηρεαστούν οι πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις στη νέα αυτή τάξη πραγμάτων.

Σε δημοσίευμα του New Yorker αναφέρεται η περίπτωση του, Yūichi Ishii, ο οποίος αποφάσισε το 2009 να ιδρύσει τη δική του εταιρεία ενοικίασης συγγενών. Το πρώτο βήμα του ήταν να σκεφτεί ένα ταιριαστό όνομα γι’ αυτή. Ξεκίνησε να ερευνά φράσεις που σχετίζονται με την ιδέα της ιδανικής οικογένειας και ανακάλυψε το “Family Romance of Neurotics”, ένα δοκίμιο του Freud, δημοσιευμένο το 1909, σχετικά με τα παιδιά που πιστεύουν ότι οι γονείς τους τους εξαπατούν και ότι οι πραγματικοί γονείς τους είναι ευγενείς ή βασιλείς. Σύμφωνα με τον Freud, αυτού του είδους η φαντασίωση είναι μια ψυχολογική αντίδραση του παιδιού, ώστε να αντιμετωπίσει την αναπόφευκτη, οδυνηρή εμπειρία της απογοήτευσης από τους γονείς του σε κάποια φάση της ζωής του.

Το πρακτορείο ενοικίασης συγγενών ”Family Romance”

Τέτοιου είδους απογοητεύσεις μπορούν να λυθούν πλέον με μια ενοικίαση συγγενών. Ο Ishii διατηρεί το Family Romance, μαζί με ένα πρακτορείο ταλέντων και μια συμβουλευτική εταιρεία τεχνολογίας, διαθέτοντας περίπου είκοσι υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης. Διατηρεί μια βάση δεδομένων με περίπου 1.200 ανεξάρτητους ηθοποιούς, που υποδύονται τους συγγενείς ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο για τους πελάτες που απευθύνονται στην επιχείρηση. Οι μεγάλες εργολαβίες της εταιρίας αφορούν σε ενοικιάσεις ηθοποιών για μια φορά, για εκδηλώσεις όπως γάμοι, πάρτι κλπ. Αυτές αντιπροσωπεύουν περίπου το 70% των εσόδων της Family Romance. Τα υπόλοιπα κέρδη προέρχονται από προσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται με τους ενοικιαστές συγγενών και μπορούν να συνεχίζονται ακόμη και για χρόνια.

Ο ίδιος ο Ishii, από το 2009, έχει υποδυθεί το σύζυγο για εκατό περίπου γυναίκες. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, πολλές φορές υποδυόταν το συγγενή ακόμα και σε δέκα οικογένειες ταυτόχρονα και αναλάμβανε ένα μη βιώσιμο φόρτο εργασίας. «Νιώθεις σαν να κουβαλάς τη ζωή κάποιου στις πλάτες σου», αναφέρει στο New Yorker. Έχει εφαρμόσει πλέον μια πολιτική σύμφωνα με την οποία κανένας ηθοποιός δεν μπορεί να παίζει περισσότερους από πέντε ρόλους ταυτόχρονα.

Οι δυσκολίες του επαγγέλματος

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του New Yorker, μια από τις δυσκολίες της εργασίας αυτού του είδους είναι η σχέση εξάρτησης που διαμορφώνεται με τους πελάτες. Ο Ishii αναφέρει ότι το 30-40% των γυναικών που συνάπτουν «σχέσεις» με μισθωμένους συζύγους, τελικά τους προτείνει να παντρευτούν  στην πραγματικότητα. Οι άνδρες πελάτες έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν σχέσεις εξάρτησης, καθώς οι ενοικιαζόμενες σύζυγοι, για λόγους ασφαλείας, επισκέπτονται σπάνια τους άνδρες στο σπίτι τους. Σε γενικές γραμμές, δεν πρέπει να είναι μόνες με τους πελάτες και η φυσική επαφή πέρα από το κράτημα των χεριών δεν επιτρέπεται.

Οι πιο δύσκολες καταστάσεις εξάρτησης αφορούν τις μητέρες μονογονεϊκών οικογενειών. «Δεν μπορούμε απλώς να τις απομακρύνουμε με ψυχρό τρόπο, επειδή έχουμε την ευθύνη ότι θα παίξουμε αυτόν τον ρόλο για πολύ καιρό για τα παιδιά τους», αναφέρει ο Ishi. Στις περιπτώσεις αυτές, το πρώτο του βήμα είναι να μειωθεί η συχνότητα των συναναστροφών σε μία φορά κάθε τρεις μήνες. Αυτή η προσέγγιση λειτουργεί με μερικούς ανθρώπους, αλλά άλλοι επιμένουν σε πιο συχνές συναντήσεις. Περιστασιακά όμως, οι σχέσεις αυτού του είδους πρέπει να τερματιστούν.

Μερικά παραδείγματα για την ενοικίαση συγγενών

Οι εταιρίες σαν αυτή του Ishi διοργανώνουν παράλληλα ψεύτικους γάμους, σεμινάρια, εμπορικές εκθέσεις, διαγωνισμούς κωμωδίας, πάρτι και κάθετι που χωράει ο νους. Σε μια περίπτωση, μία γυναίκα είχε αναλάβει τη μίμηση της συζύγου ενός άντρα για επτά χρόνια, με τη δικαιολογία ότι η πραγματική του σύζυγος είχε παχύνει πολύ. Ο σύζυγος είχε προσλάβει την ηθοποιό για να βγαίνει μαζί του και με τους φίλους του. Η ίδια ηθοποιός είχε επίσης αντικαταστήσει υπέρβαρες μητέρες σε σχολικές εκδηλώσεις, με τη δικαιολογία ότι τα παιδιά των υπέρβαρων γονέων ενδέχεται να υποστούν σχολικό εκφοβισμό.

Σε μια άλλη ιστορία, μια τυφλή γυναίκα νοίκιαζε από την εταιρία έναν φίλο, ώστε να πηγαίνουν μαζί σε πάρτι γνωριμιών και αυτός να εντοπίζει για λογαριασμό της τους πιο όμορφους άντρες. Ανύπαντρες γυναίκες με γονείς που τις πιέζουν να παντρευτούν συχνά νοικιάζουν ψεύτικους συντρόφους ή αρραβωνιαστικούς . Ο Ishii αναφέρει στο New Yorker ότι, δύο ή τρεις φορές το χρόνο, πραγματοποιεί ολόκληρους ψεύτικους γάμους. Το κόστος τους είναι περίπου πέντε εκατομμύρια γιεν (δηλαδή περίπου 47.000 δολάρια). Σε ορισμένες περιπτώσεις, η νύφη προσκαλεί πραγματικούς συναδέλφους της, φίλους και μέλη της οικογένειας. Σε άλλες, ο καθένας είναι ένας ηθοποιός, εκτός από τη νύφη και τους γονείς της. Ένας νοικιασμένος κουμπάρος εκφωνεί μια ομιλία, συχνά κάνοντας τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους να κλάψουν. Όταν ο Ishii υποδύεται τον γαμπρό, βιώνει πολύπλοκα συναισθήματα. Ένας ψεύτικος γάμος, αναφέρει, είναι εξίσου σημαντικό έργο για να οργανωθεί με έναν πραγματικό και ο ίδιος και ο πελάτης του σχεδιάζουν μαζί για μήνες.

Η υπηρεσία “Rental Scolder”

Από όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει η Family Romance, η πιο δύσκολη για του ηθοποιούς είναι η “Rental Scolder”. Οι ηθοποιοί προσλαμβάνονται από ανθρώπους που έχουν διαπράξει «κάποιο λάθος» και χρειάζονται βοήθεια για να ξεφύγουν από μια δυσάρεστη κατάσταση. Ο Ishii περιγράφει μερικά πιθανά σενάρια. Αν για παράδειγμα κάνετε λάθος στο χώρο εργασία σας και ένας δυσαρεστημένος πελάτης ζητά επίμονα να δει τον προϊστάμενό σας, μπορείτε να μισθώσετε τον Ishii για να μιμηθεί τον επιβλέποντα. Αυτός θα παρουσιάσει τον εαυτό του ως επικεφαλής του τμήματος και θα ζητήσει συγγνώμη. Εάν αυτή δεν γίνει δεκτή, μπορεί να αποσταλεί διαφορετικός ηθοποιός για να ζητήσει συγγνώμη ως ανώτερός του.

Περισσότερο αγχωτικές εξακολουθούν να είναι οι περιπτώσεις απιστίας. Ένας απατημένος σύζυγος απαιτεί μερικές φορές μια προσωπική συγγνώμη από τον εραστή της συζύγου του. Αληθινές σύζυγοι, με μη συνεργάσιμους εραστές, μπορούν να νοικιάσουν αντικαταστάτες. Η τακτική του Ishii, σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι να πηγαίνει στο σπίτι του ζευγαριού και, όταν ο σύζυγος ανοίγει την πόρτα, να πέφτει στα γόνατά του και ζητά συγγνώμη. Η ιδέα του αποσκοπεί στην αποφυγή της πιθανής άσκησης βίας μέσω ενός συνδυασμού έκπληξης, φόβου και κολακείας. Αν ο εραστής είναι παντρεμένος, ο αδικημένος σύζυγος μπορεί να ζητήσει συνάντηση τόσο με τον εραστή όσο και με τη σύζυγο του εραστή, ελπίζοντας να καταστρέψει το γάμο του αντιπάλου του.

Άλλα παρόμοια πρακτορεία

Ένα άλλο πρακτορείο ενοικίασης προσφέρει μια πιο εξειδικευμένη υπηρεσία: το όνομά της, «Ikemeso Takkyūbin», σημαίνει «όμορφοι άνδρες που κλαίνε». Οι πελάτες επιλέγουν από έναν κατάλογο από όμορφους άνδρες που αντιστοιχούν σε διαφορετικούς τύπους, όπως «μικρός αδελφός», «σκληρός τύπος», ακόμα και «οδοντίατρος». Ο ιδρυτής της εταιρίας, Hiroki Terai, αναφέρει στο New Yorker ότι η υπηρεσία κλάματος είναι μια παραλλαγή ενός άλλου επιχειρηματικού εγχειρήματος: τις «τελετές διαζυγίου», οι οποίες αποσκοπούν στο κλείσιμο της σχέσης και την ανακούφιση από το κοινωνικό στίγμα.

Τα τελευταία εννέα χρόνια, έχει εκτελέσει 530 τελετές. Οι τελετές, που συχνά πραγματοποιούνται σε ένα ερειπωμένο κτίριο για να «συμβολίσουν έναν γάμο που τελειώνει», περιλαμβάνουν μια παρουσίαση, που δείχνει τα σημεία στα οποία ο γάμος πήγε στραβά. Δεκαπέντε ζευγάρια έχουν επανασυνδεθεί μετά το slide show. Μερικές φορές, οι γυναίκες που ντρέπονται για τα διαζύγιά τους προσλαμβάνουν ψεύτικους συγγενείς για να παρευρεθούν στην τελετή.

Η σημασία της οικογένειας για την Ιαπωνική κουλτούρα

Τι σημαίνει όμως η οικογένεια για την ιαπωνική κουλτούρα και γιατί φτάνουν σε σημείο να νοικιάζουν συγγενείς; Μετά από αιώνες απομόνωσης και φεουδαρχικής κυριαρχίας, με τη Μεταρρύθμιση του αυτοκράτορα Μεϊτζί, το 1868, η Ιαπωνία ενώθηκε σε μια ενιαία χώρα, και το σύνολο των εξουσιών περιήλθαν στον αυτοκράτορα. Η Ιαπωνία εξελίχθηκε από ένα καθυστερημένο φεουδαρχικό κράτος σε μια εκβιομηχανισμένη υπερδύναμη, σε μια σύγχρονη γραφειοκρατική χώρα με μεγάλη στρατιωτική δύναμη.

Σχεδιάστηκε ένας νέος αστικός κώδικας, στον οποίο προβλεπόταν αυτό που οι δυτικοί ονόμαζαν «οικογένεια» – μια έννοια που δεν είχε καμία σαφή νομική υπόσταση στην Ιαπωνία και δεν μπορούσε να εκφραστεί από καμία ιαπωνική λέξη. Επινοήθηκε η λέξη «kazoku» και δημιουργήθηκε ένα «οικογενειακό σύστημα», βασισμένο σε μια μορφή εγχώριας οργάνωσης που υπήρχε για αιώνες: το «ie», δηλαδή το νοικοκυριό – σπίτι. Πρόκειται για μια παραδοσιακή και καθοριστική δομή της ιαπωνικής κοινωνίας, άκρως πατριαρχική, και αφορά στη συμβίωση ενός συνόλου ανθρώπων, με επικεφαλής τους παπούδες και εν συνεχεία τους γιούς, τις συζύγους των γιων και τα παιδιά. Μια συμβίωση με συγκεκριμένους και αυστηρούς ρόλους και κανόνες, που δεν περιορίζονταν μόνο στις σχέσεις αίματος, αλλά επεκτείνονταν και σε οικονομικές και κοινωνικο-θρησκευτικές λειτουργίες εντός νοικοκυριού. Εκείνη την εποχή, το «ie» για τους Ιάπωνες ήταν πολύ σημαντικότερο ακόμη και από την συγγένεια εξ αίματος.

Η εθνικιστική ιδεολογία της εποχής Μεϊτζί θα απεικόνιζε σταδιακά την Ιαπωνία σαν μια μεγάλη οικογένεια, ένα μεγάλο «ie», με τον αυτοκράτορα ως επικεφαλής της κύριας κατοικίας και κάθε άλλο νοικοκυριό ως υπομέρος της. Έτσι η οικογένεια κατέστη κεντρικός παράγοντας διαμόρφωσης στην εθνική ταυτότητα. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ένα νέο σύνταγμα προσπάθησε να αντικαταστήσει το «ie» με την οικογένεια δυτικού τύπου. Οι γάμοι μέσω του εξαναγκασμού απαγορεύτηκαν, οι σύζυγοι έγιναν ίσοι δια νόμου και η περιουσία κατανεμήθηκε ομοιόμορφα στα παιδιά ενός ζευγαριού, ανεξάρτητα από το φύλο και τη σειρά γέννησης. Όσα όριζε το «ie» ήταν πλέον παρελθόν.

Με τη μεταπολεμική οικονομική ανάπτυξη και την άνοδο της εταιρικής κουλτούρας, τα νοικοκυριά παλαιού τύπου έγιναν λιγότερο συνηθισμένα, ενώ οι δυτικού τύπου πυρηνικές οικογένειες (δηλαδή: σύζυγοι μαζί με παιδιά) που διαμένουν σε διαμερίσματα πολλαπλασιάστηκαν. Κατά την οικονομική άνοδο της δεκαετίας του 1980, οι γυναίκες εργάζονταν όλο και περισσότερο εκτός του σπιτιού. Το ποσοστό γεννήσεων μειώθηκε, ενώ το ποσοστό διαζυγίων και ο αριθμός των μονογονεϊκών νοικοκυριών αυξήθηκε. Το ίδιο έγινε και με το προσδόκιμο ζωής και το ποσοστό των ηλικιωμένων.

Οι πρώτες ενοικιάσεις συγγενών

Με το «ie» ρυθμίζονταν όλες οι σχέσεις σε μια οικογένεια, όμως μετά από αυτή την πολιτισμική διαφοροποίηση εμφανίστηκε το πρώτο κύμα ενοικιαζόμενων οικογενειών. Το 1989, ο Satsuki Ōiwa, πρόεδρος μιας εταιρείας στο Τόκυο, άρχισε να νοικιάζει παιδιά και εγγόνια στους παραμελημένους ηλικιωμένους – μια ιδέα που πήρε μετά την ακρόαση των εργαζομένων της εταιρίας, που φοβούνταν ότι είναι πολύ απασχολημένοι για να επισκεφτούν τους γονείς τους. Στο παρελθόν το «ie» όριζε πως ο μεγαλύτερος γιος θα φρόντιζε τους γονείς του μέχρι το τέλος της ζωής τους. Όμως όλα αυτά αποτελούσαν παρελθόν και η υπηρεσία του Ōiwa, ως υποκατάστατο, προβλήθηκε ευρέως από τον Τύπο. Μέσα σε λίγα χρόνια, απέστειλε «συγγενείς» σε περισσότερους από εκατό πελάτες. Η ιδέα των ενοικιαζόμενων συγγενών ριζώθηκε τότε στη δημόσια κοινή γνώμη. Ο μεταμοντερνισμός βρισκόταν στον αέρα και, σε μια εποχή πολιτισμικού σχετικισμού, οι ενοικιάσεις συγγενών εδραιώθηκαν.

Οι ενοικιάσεις συγγενών στην τέχνη

Το 1993, η Misa Yamamura, μια διάσημη συγγραφέας μυθιστοριογραφίας, κυκλοφόρησε το «Murder Incident of the Family Rental». Επρόκειτο για ένα βιβλίο μυστηρίου, στο οποίο μια ηλικιωμένη ασθενής με καρκίνο εκβιάζει τον γιο της που την έχει παραμελήσει, υποθηκεύοντας το οικογενειακό σπίτι και ενοικιάζοντας έναν άλλο γιο, νύφη και εγγονό. Όταν η γυναίκα δολοφονείται, δύο αντίγραφα της διαθήκης της έρχονται στην επιφάνεια – ένα που ευνοούσε τον πραγματικό γιο της και ένα άλλο που έκανε το ίδιο, αυτή τη φορά με τους νοικιασμένους της «συγγενείς»- δραματοποιώντας την ένταση των σχέσεων ανάμεσα στην οικογένεια και τις οικονομικές σχέσεις που συνδέουν τους γονείς και τα παιδιά.

Έκτοτε, οι ενοικιαζόμενοι συγγενείς έχουν εμπνεύσει ένα σημαντικό αριθμό λογοτεχνικών έργων. Ο New Yorker συναντήθηκε στο Τόκιο με τον κριτικό λογοτεχνίας, Takayuki Tatsumi, ο οποίος στη δεκαετία του ’90, διεξήγαγε μια έρευνα για το είδος. Εξήγησε ότι οι μεταμοντέρνοι και queer συγγραφείς είχαν χρησιμοποιήσει ευρέως τους ενοικιαζόμενους συγγενείς ως θέμα, για να ασκήσουν κριτική στα μέχρι τότε οικογενειακά πρότυπα. «Σύμφωνα με τον Foucault, τα πάντα είναι μια κοινωνική κατασκευή, δεν ορίζονται από τη φύση», ανέφερε ο Tatsumi. Η Satsuki Ōiwa είχε άλλωστε πει παλαιότερα πως «Αυτό που παρέχουμε δεν είναι οικογενειακή αγάπη, αλλά η ανθρώπινη αγάπη εκφράζεται με τη μορφή της οικογένειας». Οι συγγενείς μίσθωσης συνεχίζουν να εμφανίζονται στη λογοτεχνία και τη βιομηχανία ταινιών στην Ιαπωνία, σε μια παρανοϊκή συνθήκη τύπου “Truman Show”, όπου κάθε αγαπητό μας πρόσωπο παίζει απλά ένα ρόλο.

Οι διαφοροποιήσεις της ιαπωνικής κοινωνίας

Η απελευθέρωση της ιαπωνικής αγοράς εργασίας κατά τη δεκαετία του ’90 και η επακόλουθη διάβρωση του μεταπολεμικού τρόπου ζωής των μισθωτών φαίνεται πως έχει διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο σχετικά με τις ενοικιάσεις συγγενών.

Το 38% του εργατικού δυναμικού αποτελείται πλέον από εργαζόμενους που δεν εργάζονται σταθερά. Το 2010, τα μονογονεϊκά νοικοκυριά ξεπέρασαν σε αριθμό τις πυρηνικές οικογένειες. Στην Ιαπωνία, όπως και αλλού, οι σημερινοί νέοι άνθρωποι έχουν περισσότερες ευκαιρίες κινητικότητας και ατομικής έκφρασης, αλλά λιγότερη εμπειρία ασφάλειας, όπως και λιγότερη αίσθηση της κοινότητας και της οικογένειας. Εν τω μεταξύ, οι ηλικιωμένοι άνθρωποι αυξάνονται. Για την ιαπωνική κουλτούρα, η ενοικίαση συγγενών υπό συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να θεωρείται ακόμα και πράξη ανιδιοτέλειας και κοινωνικότητας, αντί για εξαπάτηση ή υποκρισία.

Καταλήγοντας το δημοσίευμα του New Yorker σημειώνει: Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι σε ολόκληρη την ανθρώπινη ιστορία έχουν προσλάβει τρίτους για να υποδυθούν ρόλους τους οποίους  παραδοσιακά εκτελούσανοι συγγενείς. Στην αρχαία Ελλάδα, τη Ρώμη και την Κίνα, αλλά και στην ιουδαϊκή και τη χριστιανική παράδοση και στον πρώιμο ισλαμικό κόσμο, οι πολίτες συχνά πλήρωναν ανθρώπους για να θρηνήσουν τους νεκρούς τους. Καταγγέλθηκαν από τον Σόλωνα, τον Άγιο Παύλο και από τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν στην Κίνα, την Ινδία και, πρόσφατα, στην Αγγλία, όπου η υπηρεσία Rent A Mourner λειτουργεί με έδρα το Essex από το 2013.

Είναι γεγονός πως σε ολόκληρη την ανθρώπινη ιστορία είναι πολλά τα παραδείγματα κοινωνιών, ανά περιόδους, που προσλάμβαναν τρίτους για να υποδυθούν ρόλους του οποίους παραδοσιακά εκτελούσαν μέλη της οικογένειας. Στον σύγχρονο κόσμο για παράδειγμα μπορούμε να δούμε τους ρόλους των babysitters, των προσωπικών νοσηλευτών και των μαγείρων, οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασίες που παραδοσιακά εκτελούνταν από μητέρες, κόρες και συζύγους. Στην πραγματικότητα, η ιδέα ότι οι οικογένειες ορίζονται από «μια αγάπη που δεν αγοράζεται με χρήματα» είναι σχετικά πρόσφατη, σημειώνει στο άρθρο της στο New Yorker η συγγραφέας Elif Batuman και συμπλήρωνει: «Στους προβιομηχανικούς χρόνους, η οικογένεια ήταν απλά η βασική οικονομική μονάδα παραγωγής. Η οικογένεια μετατράπηκε σε ένα αγαθό που εκφράζεται από την αγάπη άνευ όρων πολύ πιο πρόσφατα στην ιστορία, σε έναν κόσμο που διέπεται από την αγορά και τις αξίες της».

Συνεπώς, η ενοικίαση συγγενών, παρά το γεγονός ότι φαντάζει μια αρρωστημένη συνθήκη, για πολλούς ανθρώπους είναι μια άκρως λογική επιλογή, στα  πλαίσια της ευημερίας τους. Το αν και το πως θα επηρεαστούν οι σύγχρονες σχέσεις των ανθρώπων από μια πιθανή έκρηξη των ενοικιάσεων συγγενών δεν φαίνεται πως μπορούμε να το γνωρίζουμε ακόμα, αλλά σίγουρα προκαλεί τεράστιο κοινωνιολογικό ενδιαφέρον και θα μας απασχολήσει στο μέλλον…

tvxs.gr

Επιβεβαιώνει το τηλεφώνημα στον Τζανακόπουλο ο Βαγγέλης Μαρινάκης

Επιβεβαιώνεται από το περιβάλλον του Βαγγέλη Μαρινάκη η καταγγελία του Δημήτρη Τζανακόπουλου για το απειλητικό τηλεφώνημα που δέχτηκε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος από τον επιχειρηματία.

Ωστόσο, το περιβάλλον Μαρινάκη δίνει μία πολύ διαφορετική εκδοχή του περιστατικού, κάνοντας λόγο για μία «άκρως τυπική συνδιάλεξη».

Υπενθυμίζεται ότι, ο Δημήτρης Τζανακόπουλος με αναρτήσεις του μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, κατήγγειλε ότι δέχτηκε απειλητικό τηλεφώνημα από κάποιον που του συστήθηκε ως Βαγγέλης Μαρινάκης.

«Πριν από λίγο δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από άγνωστο αριθμό. Ήταν ένας κύριος που μου συστήθηκε ως Βαγγέλης Μαρινάκης. Με τόνο σχεδόν απειλητικό ζητούσε να μάθει το συντάκτη των ανακοινώσεων του γραφείου τύπου του Πρωθυπουργού. Του έκλεισα το τηλέφωνο. Αυτή η κυβέρνηση δε συνηθίζει να συνομιλεί στο σκοτάδι. Ούτε απειλείται. Καληνύχτα σας κύριοι» έγραψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο twitter.

Σύμφωνα με το Protagon, αφορμή για το τηλεφώνημα που κατήγγειλε ο κ. Τζανακόπουλος, ήταν η χθεσινή ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού και ειδικότερα, το non paper για πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Παραπολιτικά» που αφορά σε συνεργάτη του υπουργού Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου, στο οποίο κυβερνητικές πηγές χαρακτήριζαν «απελπισμένο» τον χρηματοδότη της εφημερίδας.

«Τελικά, πρέπει να είναι βαθιά απελπισμένος ο ναρκέμπορος χρηματοδότης των Παραπολιτικών για να κάνει πρωτοσέλιδο αυτήν την ανοησία περί δήθεν μίζας σε σύμβουλο υπουργού, αποσιωπώντας ακόμα και το γεγονός ότι το ίδιο το γραφείο του υπουργού έστειλε την υπόθεση στη Δικαιοσύνη, σύμφωνα με επίσημη σχετική ανακοίνωση», ανέφεραν κυβερνητικές πηγές.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την πλευρά Μαρινάκη, ο εφοπλιστής κάλεσε τον κ. Τζανακόπουλο στις 22.27, από εμφανή και όχι άγνωστο αριθμό. Εκείνος δεν απάντησε, αλλά περίπου έξι λεπτά αργότερα, στις 22.33, επέστρεψε την κλήση ρωτώντας «ποιος είναι;»

Προβολή εικόνας στο Twitter
«Καλησπέρα κύριε Τζανακόπουλε, είμαι ο Βαγγέλης Μαρινάκης και θα ήθελα να σας ρωτήσω, επειδή σκοπεύω να προβώ σε νομικές ενέργειες, ποιος είναι ο συντάκτης των non papers για να ενημερώσω τους δικηγόρους μου», είπε ο εφοπλιστής, σύμφωνα πάντα με την εκδοχή που δόθηκε από το περιβάλλον του για τον διάλογο που είχαν.

Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, σκοπός της συγκεκριμένης επικοινωνίας δεν ήταν άλλος από το να ρωτήσει ο Βαγγέλης Μαρινάκης, τον αρμόδιο επί των κυβερνητικών ανακοινώσεων υπουργό, ποιος είναι ο συντάκτης των non papers.

Μιλώντας σήμερα το πρωί στην ΕΡΤ ο υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, έκανε λόγο για «θλιβερό» περιστατικό, που θυμίζει Κολομβία, εάν δεν πρόκειται για «αρρωστημένη φάρσα». Σχολίασε επίσης ότι «οφείλουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις να το καταδικάσουν σήμερα κιόλας».

tvxs.gr

Ιράκ: Ισόβια σε 19 Ρωσίδες που έγιναν τζιχαντίστριες

Το κεντρικό ποινικό δικαστήριο της Βαγδάτης, το οποίο είναι αρμόδιο για υποθέσεις τρομοκρατίας, καταδίκασε την Κυριακή να εκτίσουν ποινές ισόβιας κάθειρξης 19 Ρωσίδες, κρίνοντάς τις ένοχες της κατηγορίας πως είχαν ενταχθεί στην οργάνωση Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ).

Οι γυναίκες, όλες παρούσες στην ακροαματική διαδικασία, κρίθηκαν πρωτοδίκως ένοχες της κατηγορίας ότι «εντάχθηκαν και υποστήριξαν το ΙΚ», τόνισε ο πρόεδρος του δικαστηρίου απαγγέλλοντας την ετυμηγορία.

Πέρα από τις 19 Ρωσίδες, καταδικάστηκαν επίσης σε ποινές ισόβιας κάθειρξης έξι γυναίκες από το Αζερμπαϊτζάν και τέσσερις από το Τατζικιστάν, που αντιμετώπιζαν το ίδιο κατηγορητήριο.

Το ΙΚ κατέλαβε το 2014 σχεδόν το ένα τρίτο της ιρακινής επικράτειας εξαπολύοντας μια κεραυνοβόλα έφοδο, παίρνοντας τον έλεγχο, μεταξύ άλλων, της Μοσούλης, της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης του Ιράκ. Οι τζιχαντιστές έκτοτε εκδιώχθηκαν από τα εδάφη που κατείχαν από ιρακινές δυνάμεις με την υποστήριξη -κυρίως από αέρος- του διεθνούς συνασπισμού υπό την ηγεσία των ΗΠΑ.

Πολλοί αλλοδαποί και πολλές αλλοδαπές που κατηγορούνται για σχέσεις με το ΙΚ δικάστηκαν το τελευταίο διάστημα στο Ιράκ.

Ντυμένες στα μαύρα, με μαντίλες του ίδιου χρώματος και ροζ μπουφάν, οι κατηγορούμενες προσήλθαν στην ακροαματική διαδικασία μαζί με τα παιδιά τους, σύμφωνα με έναν δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου που παρακολούθησε τη δίκη. Επικοινωνούσαν με το δικαστήριο μέσω μεταφραστή, ενός καθηγητή της ρωσικής γλώσσας στο πανεπιστήμιο της Βαγδάτης.

«Δεν γνώριζα ότι βρισκόμασταν στο Ιράκ. Είχαμε πάει με τον σύζυγό μου και τα παιδιά μου στην Τουρκία για να ζήσουμε εκεί και κατόπιν ανακάλυψα ξαφνικά ότι βρισκόμασταν στην πραγματικότητα στο Ιράκ», υποστήριξε μία από τις κατηγορούμενες. Το ίδιο επιχείρημα πρόβαλαν και άλλες κατηγορούμενες.

Ο δικαστής διευκρίνισε ότι η μία από τις κατηγορούμενες, η Μαριάνα, ήταν χριστιανή που προσηλυτίστηκε στο Ισλάμ όπως και ο σύζυγός της. Οι υπόλοιπες ήταν μουσουλμάνες.

«Θα έλθουμε σε επαφή με τους γονείς για να τους ενημερώσουμε για την ετυμηγορία», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ρώσος διπλωμάτης παρών στο δικαστήριο. Οι καταδικασθείσες έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν έφεση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Άγρια επεισόδια το βράδυ στην Μόρια – Προηγήθηκαν βανδαλισμοί, κλοπές και σφαγές ζώων

Σοβαρά επεισόδια ξέσπασαν για άλλη μια φορά, το βράδυ της Κυριακής, στο κέντρο προσφύγων στη Μόρια, Λέσβου.

Τα επεισόδια σημειώθηκαν εντός και εκτός του Κέντρου Υποδοχής και Ταυτοποίησης στην Μόρια από πρόσφυγες και μετανάστες, οι οποίοι για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο ξεκίνησαν τη μεταξύ τους συμπλοκή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, του lesvosnews υπάρχουν τραυματίες που έχουν μεταφερθεί με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης.

Νωρίτερα, άγνωστοι είχαν προβεί σε βανδαλισμούς στο χωριό πετώντας πέτρες, και σπάζοντας κάδους και πινακίδες στον δρόμο.

O πρόεδρος της Μόριας Νίκος Τρακέλλης κατήγγειλε βανδαλισμούς, κλοπές και σφαγές ζώων σε κτήματα κτηνοτρόφων.

Από τις αγκαλιές και τις selfies με την Αλεξανδράτου και τον «αγάπη μόνο» πρωταγωνιστής του φρικτού φονικού στη Λευκωσία

Φωτογραφία από τη σέλφι του «εγκεφάλου» της άγριας δολοφονίας στο Στρόβολο της Λευκωσίας με το γνωστό μοντέλο – Ξεκαθαρίζει το τοπίο μετά τις καταθέσεις των τεσσάρων συλληφθέντων

Επαφές με ανθρώπους της νύχτας και τους κύκλους της σόου μπιζ φέρεται να είχε ο δράστης του διπλού φονικού στην Κύπρο, Λοΐζος Τζιωνής, ο φερόμενος και ως «εγκέφαλος» της δολοφονίας του 60χρονου καθηγητή Γιώργου Χατζηγεωργίου και της 59χρονης συζύγου του Ντίνας Στεργίου, στο Στρόβολο της Λεωκωσίας, στην Κύπρο.

Σε φωτογραφία που κυκλοφόρησε την Κυριακή, ο Τζιωνής διακρίνεται να βγάζει σέλφι με το γνωστό μοντέλο Τζούλια Αλεξανδράτου και τον «αγάπη μόνο», ο οποίος εμφανίζεται σε κανάλια και event.

Όπως φαίνεται, το σκηνικό έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει, ιδιαίτερα μετά τις καταθέσεις των τεσσάρων συλληφθέντων για την υπόθεση της άγριας διπλής δολοφονίας, με κίνητρο την κλοπή, στις 18 Απριλίου. Η αστυνομία έχει συλλάβει τέσσερα άτομα τα οποία είχαν συγκεκριμένους ρόλους στο έγκλημα, το οποίο ξεκίνησε ως απόπειρα ληστείας και εξελίχθηκε σε λουτρό αίματος.

Εγκέφαλος της υπόθεσης όπως κατέθεσε η 22χρονη Σάρα Σιανς ήταν ο σύντροφος της Λοΐζος Τζιωνής 33 ετών. Ο Τζιωνής το 2012 εργαζόταν σε μια επιχείρηση κατασκευών αλουμινίου και είχε επισκεφθεί το σπίτι του καθηγητή στην οδό Ζαλόγγου 7 στον Στρόβολο για να τοποθετήσει κάποια παράθυρα. Φαίνεται να είχε δει ένα χρηματοκιβώτιο στο υπνοδωμάτιο και έκτοτε άρχισε να σκέφτεται τη ληστεία. Είναι αξιοσημείωτο ότι πριν λίγους μήνες είχε γίνει διάρρηξη στο σπίτι με στόχο το χρηματοκιβώτιο, το οποίο όμως δεν υπήρχε πλέον. Εικάζεται πως ο Τζιωνής θεωρούσε ότι ο Γιώργος Χατζηγεωργίου είχε μετακινήσει σε άλλο σημείο το χρηματοκιβώτιο και για αυτό οργάνωσε την επιχείρηση της 18ης Απριλίου, με τον ετεροθαλή αδελφό του Λευτέρη Σολωμού 23 ετών, την σύντροφο του Σάρα Σιανς 22 ετών και τον Φίλο του Μάριο Χατζηξενοφώντος 22 ετών. Σύμφωνα με πληροφορίες και οι τέσσερις είναι χρήστες ναρκωτικών.

«Συμβούλιο» πριν το έγκλημα

Την παραμονή του διπλού φόνου, οι τέσσερις συλληφθέντες είχαν συναντηθεί για να μοιράσουν ρόλους. Ο Λοίζος Τζιωνής ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ίσως χρειαζόταν να σκοτώσει, κάτι που είπε στη κατάθεση της η 22χρονη. Μάλιστα είχαν καταγράψει το σχέδιο σε δύο σημειωματάρια για να ξέρει ο καθένας τι έπρεπε να κάνει. Ο Λοίζος Τζιωνής θα έμπαινε στο σπίτι – μάλλον από παράθυρο της κουζίνας – και θα αναζητούσε το χρηματοκιβώτιο στο υπνοδωμάτιο των δύο θυμάτων. Το σχέδιο σύμφωνα με πληροφορίες, προέβλεπε να τους ακινητοποιήσει και να τους ζητήσει με απειλές να τους πουν που βρίσκεται το χρηματοκιβώτιο.

Δωμάτιο «σφαγείο»

Σύμφωνα με την εικόνα που έχει δημιουργηθεί από την έρευνα, ο Λοίζος Τζιωνής πήγε στην οδό Ζαλόγγου με τον 22χρονο Μάριο Χατζηξενοφώντος, ο οποίος θα ανέμενε έξω από το σπίτι, έτσι ώστε όταν θε τέλειωνε τη «δουλειά» ο 33χρονος να μπει για να καθαρίσουν τα τεκμήρια. Ο Τζιωνής άγνωστο ακόμα κάτω από ποιες συνθήκες, κατέσφαξε με μαχαίρι τον Γιώργο Χατζηγεωργίου και τη Ντίνα Σεργίου χωρίς να βρει το χρηματοκιβώτιο. Στη συνέχεια πήγε στο δωμάτιο του 15χρονου γιου τους και του ζήτησε να του πει που είναι κρυμμένα τα λεφτά. Το παιδί βεβαίως δεν γνώριζε και ο Τζιωνής, που αναγνωρίστηκε από τον 15χρονο, του είπε να μην φοβάται και του ζήτησε να ανοίξει τη πόρτα για να μπει ο Μάριος Χατζηξενοφώντος ο οποίος φορούσε κουκούλα. Ο 15χρονος κλειδώθηκε στο κελάρι. Ο Τζιωνής είπε στον Χατζηξενοφωντος ότι τους σκότωσε και τους δύο και ο 22χρονος ανέβηκε στο υπνοδωμάτιο και επιβεβαίωσε τη δολοφονία. Στη συνέχεια οι δύο δράστες πανικόβλητοι άρχισαν να καθαρίζουν τα ίχνη τους, κάνοντας τρομερά λάθη. Ξέχασαν το ρόπαλο, το σπαθί και τα παπούτσια στα οποία βρέθηκε το γενετικό τους υλικό.

Ο Λευτέρης Σολωμού και η Σάρα Σιανς είχαν αναλάβει το κομμάτι που αφορούσε την παραλαβή των κλοπιμαίων και άλλων αντικειμένων. Όπως φαίνεται στο δικό τους πανικό άφησαν έξω από το σπίτι το ρόπαλο το σπαθί και τα παπούτσια.

«Καρφώνει» ο ένας τον άλλο

Ο Τζιωνής που συνελήφθη πρώτος, αρχικώς κατέθεσε ότι γνωρίζει τους δράστες προσπαθώντας να αφήσει τον εαυτό του εκτός. Στη συνέχεια υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο στο οποίο είχε κρύψει το μαχαίρι του φόνου και τα ματωμένα ρούχα, ισχυριζόμενος ότι δράστης ήταν ο αδελφός του, κάτι που ο Λευτέρης Σολωμού αρνήθηκε. Η 22χρονη σύντροφος του Τζιωνή, Σάρα Σιανς ισχυρίστηκε πως δεν είχε ιδέα για την υπόθεση. Ωστόσο στην ανάκριση για να ελαφρύνει τη θέση της ξετύλιξε πλήρως το κουβάρι της υπόθεσης κατονομάζοντας τον 33χρονο ως τον εγκέφαλο και τους υπόλοιπους ως συνεργούς.

Ο Κωνσταντίνος έχει ζήσει φοβορές καταστάσεις, εξομολογείται η θεία του

«Αυτές τις ημέρες ο Κωνσταντίνος έχει ζήσει φοβερές καταστάσεις, δε μπορείς να φανταστείς πόσο έχει πληγωθεί και πόσο εμείς έχουμε πονέσει. Δεν του έφτανε που έχασε τους γονείς του, είχαμε και εκείνους που έλεγαν διάφορα, αφήνοντας αιχμές εναντίον του», εξομολογήθηκε η θεία του 15χρονου Κωνσταντίνου στην τηλεόραση TVOne.

protothema.gr

Τραγωδία: 40χρονη μητέρα τριών παιδιών έβαλε τέλος στη ζωή της – Κρεμάστηκε από την καρυδιά στην αυλή του σπιτιού της

Η γυναίκα κρεμάστηκε από την καρυδιά στην αυλή του σπιτιού της, στην περιοχή Ξηρόβρυση

Τραγικό τέλος στη ζωή της επέλεξε να βάλει μία 40χρονη μητέρα τριών παιδιών σε περιοχή του Άργους, προσθέτοντας το όνομά της στη μεγάλή λίστα με τις αυτοκτονίες των τελευταίων χρόνων στην Ελλάδα.

Η τραγωδία εκτυλίχθηκε στην περιοχή Ξηρόβρυση Άργους και συγκεκριμένα απέναντι από το Γηροκομείο. Η τραγική μητέρα τριών ανήλικων παιδιών κρεμάστηκε από την καρυδιά της αυλής της.

Έγιναν προσπάθειες ανάνηψης από τους άνδρες του ΕΚΑΒ, δυστυχώς χωρίς θετικό αποτέλεσμα.

Διάλεξη Βασίλη Κάντα στα Χανιά – Σκηνοθετώντας την ανθρώπινη φιγούρα

Η Λέσχη Φωτογραφίας και Κινηματογράφου Χανίων φιλοξενεί τον Βασίλη Κάντα ο οποίος θα πραγματοποιήσει διάλεξη με θέμα: ‘Σκηνοθετώντας την ανθρώπινη φιγούρα’ την Δευτέρα 30 Απριλίου και ώρα 19.30 στον Πολυχώρο Λεκτόριο.

Η διάλεξη αυτή αφορά την παραγωγή φωτογραφικών εικόνων που στηρίζεται σε επιμελημένη κατασκευή ή οριοθέτηση του σκηνικού, επιλογή συνοδευτικών αντικειμένων, διεύθυνση φωτισμού και υπόδειξη δραματουργίας.

Αναλύονται κάποιοι χειρισμοί που καθορίζουν την ανάπτυξη αφήγησης –αληθοφανούς, πομπώδους, αλληγορικής- καθοδηγούν την επιτέλεση ρόλων και αναδύουν την χειρονομία του δημιουργού -ως πρόθεση ή άφεση- μέσα από παραδείγματα φωτογραφικών πρακτικών σύγχρονης και παλαιότερης εικονογραφίας.

Χρονοδιάγραμμα συνάντησης: Χανιά, Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

20:00-21:00: Παρουσίαση εισηγητή, εμπλουτισμένη με παραδείγματα αξιόλογων σκηνοθετικών τακτικών από φωτογραφικές εργασίες.

21:00 -22¨00: Παρουσίαση & συζήτηση σε –συναφείς με το θέμα- εικόνες των φετινών μαθητών της λεφκι. Κατάθεση εμπειρίας μέσα από τα φωτογραφικά έργα του εισηγητή & των παρευρισκόμενων.

Ο Βασίλης Κάντας κατέχει διδακτορικό στο πεδίο Φιλοσοφία του φωτογραφικού μέσου· στη διατριβή του ‘Unfolding the act of Photography’ πρότεινε ένα ολιστικό μοντέλο ανάγνωσης της φωτογραφικής εικόνας. Έχει εργασθεί ως λέκτορας Φωτογραφίας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, London South Bank University, London College of Communication), επιμορφωτής σεμιναρίων περί Επικοινωνίας της Εικόνας (Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) εκπαιδευτής Φωτογραφίας (ΔΙΕΚ Κηφισιάς & Χαιδαρίου), σε studios διαφημιστικής εικόνας κ.α.