24.8 C
Chania
Tuesday, October 1, 2024

Όχι μαζί με τον ΣΥΡΙΖΑ οι Οικολόγοι στις εκλογές, προτείνουν δύο πρώην ευρωβουλευτές

Με άρθρο τους που δημοσιεύει αποκλειστικά το enallaktikos.gr, οι δύο πρώην ευρωβουλευτές των Οικολόγων – Πράσινων Μ. Τρεμόπουλος και Ν. Χρυσόγελος προτείνουν “οι υγιείς δυνάμεις του οικολογικού, εναλλακτικού και πράσινου χώρου” να μην  κατέβουν στις επόμενες εκλογές μαζί με τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλάμε δικό τους  αυτόνομο  ψηφοδέλτιο. Διαβάστε το άρθρο εδώ:

Η ώρα μιας νέας πράσινης πολιτικής. Των Μιχάλη Τρεμόπουλου, Νίκου Χρυσόγελου, πρώην ευρωβουλευτών (ομάδα των Πράσινων)

Σε ένα επικίνδυνο και ρευστό διεθνές πλαίσιο, όπου οι ένοπλες επεμβάσεις τείνουν να αντικαταστήσουν τον διάλογο και την ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων, αυτό που ξεχωρίζει είναι η απομάκρυνση από τις αρχές της ανοιχτής κοινωνίας και η ενίσχυση του μοντέλου της αυταρχικής δεσποτείας, με ηγέτες μουσολινικής κοπής (Πούτιν, Τραμπ, Ερντογάν κ.α.) και άλλους που έλκονται από το αντιδημοκρατικό μοντέλο της Κίνας ή ανοίγουν τον δρόμο για την άνοδο εθνικιστικών και λαϊκιστικών κινημάτων.

Στο εγχώριο κεντρικό πολιτικό επίπεδο έχουν καταρρεύσει οι ψευδαισθήσεις ότι για να βγει η χώρα από την κρίση αρκούσαν κάποιες οριζόντιες δημοσιονομικές πολιτικές ή απλώς μια σύγκρουση με τη Μέρκελ.

Τελικά, όλοι όσοι συμμετείχαν στη διακυβέρνηση της χώρας την περίοδο της δεκαετούς κρίσης, κατέληξαν να υλοποιούν, με ευθύνη και των δανειστών και του ελληνικού πολιτικού συστήματος, μια πολιτική που βασίζεται σε κάποιες επιφανειακές μεταρρυθμίσεις και κυρίως στη λογική της εσωτερικής υποτίμησης, της απορρύθμισης της εργασίας, της ιδιωτικοποίησης βασικών υποδομών ή/και βαριάς φορολογικής επιβάρυνσης για να συνεχίσει η χρηματοδότηση μιας αναποτελεσματικής κοινωνικής αλλά κυρίως πελατειακής πολιτικής.

Παρά τις έντονες κομματικές αντιπαραθέσεις, οι κύριοι παίκτες (κυβέρνηση, αξιωματική αντιπολίτευση,  κεντροαριστερά) εκπροσωπούν περίπου την ίδια πολιτική ενώ το ΚΚΕ έχει μείνει σε ένα μοντέλο που αποδείχθηκε εξίσου καταστροφικό και κατέρρευσε από τα αδιέξοδά του.

Φυσικά, η εγκληματική Χρυσή Αυγή και ο γραφικός Λεβέντης δεν μπορούν ούτε κατ’ ελάχιστον να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση των σημερινών αδιεξόδων της χώρας.

Σήμερα παρά ποτέ χρειάζεται μια εντελώς διαφορετική πολιτική, που θα έβγαζε τη χώρα από την πολλαπλή κρίση και θα την άλλαζε αλλά προς όφελος της κοινωνίας, ένα συνολικά διαφορετικό πολιτικό σύστημα, μια νέα στρατηγική για την κοινωνική και οικολογική βιωσιμότητα της χώρας.

Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα πλανητικά προβλήματα όσο και τα διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της χώρας που οδήγησαν στην κρίση, είναι φανερό ότι χρειάζονται βαθιές ανατροπές και δομικές μεταρρυθμίσεις (όχι απλώς απορρυθμίσεις), που θα άλλαζαν:

– το φθαρμένο πολιτικό σύστημα και τη θεσμική συγκρότηση της χώρας, που αναπαράγει τη διαφθορά, το κομματικό κράτος, τη γραφειοκρατία και τον σκοταδισμό, προωθώντας (στο πλαίσιο ουσιαστικών αλλαγών και σε ευρωπαϊκό επίπεδο) την εμβάθυνση της δημοκρατίας και της αυτοδιοίκησης, τον διαχωρισμό κράτους–εκκλησίας, τη βιωματική Παιδεία ελεύθερα σκεπτόμενων πολιτών, την ενίσχυση της αμεσοδημοκρατικής συμμετοχής των πολιτών στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων, την αναδιάταξη του μονοπωλίου της εξουσίας από τα κόμματα προς την κοινωνία και νέους συμμετοχικούς θεσμούς, ώστε να μην είναι η πολιτική αποκλειστική υπόθεση των κομμάτων και της εκάστοτε κυβερνώσας μειοψηφίας, τον σεβασμό των ανθρώπινων, πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων ως αναπόσπαστο στοιχείο μιας νέας κουλτούρας και καθημερινότητας,

– το οικονομικό – παραγωγικό – καταναλωτικό μοντέλο της χώρας ώστε να μεταβούμε το γρηγορότερο προς ένα οικονομικό σύστημα μη εκμεταλλευτικό και καταναλωτικό, που θα θέτει σε προτεραιότητα τον πολίτη, το περιβάλλον, την υπεράσπιση των συλλογικών αγαθών (με τη μη ιδιωτικοποίηση πχ του νερού) και τις συνεργατικές μορφές της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, μια οικονομίας που να είναι κοινωνικά δίκαιη, πράσινη-κυκλική, ζωντανή, που να προωθεί τη δίκαιη αναδιανομή και τα δίκαια των εργαζομένων, με έμφαση στην ποιοτική πρωτογενή παραγωγή, στην υγιεινή διατροφή, την απομάκρυνση από τη βιομηχανοποίηση της τροφής και της κτηνοτροφίας, τη χημική και μεταλλαγμένη παραγωγή, το αγρο-διατροφικό μοντέλο που απομακρύνεται από την τοπική προσαρμοστικότητα και υποδουλώνεται σε επιχειρηματικά μονοπώλια με μεγάλες δόσεις αυταρχικής επιβολής, το καταστροφικό μοντέλο του μαζικού τουρισμού,

– τις κυρίαρχες κοινωνικές πολιτικές και τις κοινωνικές υποδομές που είναι όλο και πιο αδύναμες και αναποτελεσματικές, αδιέξοδες, γραφειοκρατικές, σχεδόν αποκλειστικά επιδοματικές, που συντηρούν τα κοινωνικά προβλήματα κι αδιέξοδα, προς ένα καινοτόμο, στοχευμένο στην επίλυση των προβλημάτων μοντέλο, αποτελεσματικό σε σχέση με τους πολίτες που βρίσκονται σε ανάγκη και κοινωνικό αποκλεισμό, στην προώθηση “της υγείας για όλους”, τα δικαιώματα των παιδιών, την υγιή γήρανση, την ανεξάρτητη και αξιοπρεπή διαβίωση για όλους (συμπεριλαμβανομένων των ΑμεΑ), την κοινωνική συνοχή, την κοινωνική κατοικία, που να αντιμετωπίζει με πρόληψη την κρίση στην Υγεία (για αντιμετώπιση της αύξησης καρκινοπαθειών, καρδιοπαθειών, αυτοάνοσων κ.α.), με διαφάνεια και αλληλεγγύη αλλά και με χαμηλού κόστους λύσεις, όπως η προώθηση των γενόσημων,

– το ενεργειακό και μεταφορικό μοντέλο, ώστε να μεταβούμε σε ένα μοντέλο ενεργειακής δημοκρατίας, που θα βασίζεται στην ενεργειακή αποτελεσματικότητα και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την αποσύνδεση από τα ορυκτά καύσιμα και την αυξανόμενη κατανάλωση ενέργειας και φυσικών πόρων, και θα συμβάλλει στη μετατροπή των μεταφορικών συστημάτων προς συνδυασμένα συστήματα βασισμένα σε οικολογικές επιλογές (σιδηρόδρομος, τραμ, ποδήλατα κ.α.),

– τις περιβαλλοντικές πολιτικές που θα έβαζαν τέλος στη λιγνιτική εποχή και θα προστάτευαν τα οικοσυστήματα, τα δάση, τα νερά και τις άλλες μορφές ζωής και θα συγκρούονταν με τα συμφέροντα και τα κάθε είδους λόμπι (όπως των κυνηγών), τα οποία επιβουλεύονται τους εναπομείναντες ελεύθερους χώρους (όπως στο «Ελληνικό» ή τα πρώην στρατόπεδα) ή υποσκάπτουν την ελληνική φύση και θα συνεργάζονταν με τις περιβαλλοντικές και φιλοζωικές οργανώσεις.

Σήμερα, λοιπόν, χρειάζεται περισσότερο παρά ποτέ ένα κίνημα των κινημάτων και ένας πράσινος πολιτικός φορέας, που θα είναι σε θέση να προωθήσουν αυτές τις βαθιές αλλά δίκαιες και προς όφελος της κοινωνίας ανατροπές, σε διάλογο και συνεργασία με την κοινωνία των πολιτών.

Σε αυτή τη συγκυρία, η σταδιακή αποσύνθεση και μετατροπή των Οικολόγων Πράσινων σε έναν υπάκουο εταίρο μιας αποτυχημένης κυβερνητικής πολιτικής, που είναι πασιφανές ότι δεν προωθεί τις αναγκαίες στρατηγικές αλλαγές, αποτελεί μέρος του προβλήματος.

Τα περισσότερα μέλη και στελέχη, που διαμόρφωσαν μεταξύ 2007 με 2013 ένα πολιτικό κίνημα που είχε τη δυνατότητα να συμβάλλει στην αλλαγή της πορείας της χώρας, σήμερα δεν είναι πλέον μέλη των Οικολόγων Πράσινων.

Άλλοι φύγαμε πιο νωρίς, άλλοι έφυγαν πιο αργά, και με κάποιες/ους που παραμένουν ακόμα στους ΟΠ μπορεί να συνεχίσουμε να είμαστε φίλοι και στο μέλλον.

Είναι όμως ξεκάθαρο πλέον στην κοινωνία ότι η υπόθεση της πολιτικής οικολογίας δεν μπορεί να εκπροσωπηθεί από το σημερινό, ενσωματωμένο στον κυβερνητικό ΣΥΡΙΖΑ, σχήμα των Οικολόγων Πράσινων, που διαθέτει μια σφραγίδα (από το μακρινό παρελθόν) αλλά όχι περιεχόμενο και κοινωνικό έρεισμα.

Μετά από έναν ολόκληρο κύκλο ψευδαισθήσεων ή λαθών (για τα οποία αναλαμβάνουμε την ευθύνη στον βαθμό που μας αναλογεί), είναι σαφές σε ένα διευρυμένο ποσοστό της κοινωνίας – και όχι μόνο στον χώρο της οικολογίας – ότι η Πράσινη πολιτική είτε θα αυτοπροσδιορίζεται και θα είναι αυτόνομη, ώστε να μπορεί να διαθέτει την προωθητική δύναμη μιας μεταρρυθμιστικής και ανατρεπτικής πολιτικής ή δεν θα υπάρχει ως πολιτικό εγχείρημα (αλλά μόνο ως ψευδεπίγραφη, εργαλείο προσωπικών “τακτοποιήσεων”).

Σήμερα δημιουργούνται προϋποθέσεις και γόνιμο κλίμα για να συναντηθούμε, πιο πλούσιοι σε εμπειρία και υπερβαίνοντας διαχωρισμούς άλλων εποχών, υγιείς δυνάμεις του οικολογικού, εναλλακτικού και πράσινου χώρου και της αυτόνομης κοινωνικής δράσης, με νέες δημιουργικές κοινωνικές δυνάμεις, που κατανοούν ότι χρειάζεται να υπάρξει ένας νέος πράσινος, κοινωνικός και πολιτικός φορέας, που θα συμβάλλει στις βαθιές, ριζικές αλλαγές, τις οποίες χρειάζεται η ελληνική κοινωνία.

Οι καιροί είναι δύσκολοι, η απογοήτευση και ο κυνισμός εξακολουθούν να κρατούν σε μεγάλο βαθμό καθηλωμένους τους ανθρώπους, αλλά η πρόκληση είναι μεγάλη.

Μπορούμε να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία αλλαγής.

Χρειάζεται όμως άμεσα να ξεκινήσουμε τη διαδικασία συγκρότησης από κοινού με ευρύτερες δυνάμεις ενός νέου, πολιτικού σχήματος, που δεν θα στοχεύει μόνο στην αυτόνομη συμμετοχή στις εθνικές κι ευρωπαϊκές εκλογές αλλά και θα επανακτήσει ρίζες, που θα τις βαθύνει μέσα στην κοινωνία.

Οι πράσινες επιλογές έχουν γίνει κτήμα πολύ ευρύτερων κοινωνικών και παραγωγικών δυνάμεων, δεν είναι υπόθεση ενός απονευρωμένου και κλειστού κλαμπ κάποιου κομματικού σχηματισμού.

Ζούμε σε μια εποχή που οι πράσινες πολιτικές αναδεικνύονται ως η μόνη εναλλακτική λύση ουσίας, γιατί δεν εμπνέονται από την κερδοσκοπία, τον ανταγωνισμό και την ιδιοτέλεια αλλά από την αλληλεγγύη, τη συνεργασία και την εθελοντική αλλαγή του τρόπου ζωής προς μια ήπια, δίκαιη και λιτή αφθονία, αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τη βαθιά και πολύπλευρη κρίση που πλήττει όχι μόνο τη χώρα μας αλλά και τον πλανήτη (κλιματική αλλαγή, πόλεμοι για τον έλεγχο των πρώτων υλών και του πετρελαίου, διεύρυνση κοινωνικών ανισοτήτων, δημοκρατία που αντί να διευρύνεται απειλείται, τμήματα της κοινωνίας που μένουν πίσω και στρέφονται από ανασφάλεια σε λαϊκιστές κι ακροδεξιούς, ανάπτυξη μιας οικονομίας φούσκας, αύξηση των προσφύγων του πολέμου και των μεταναστών κα).

Απέναντι στη διαπίστωση ότι όλοι οι πολιτικοί είναι ίδιοι, θα πρέπει να αντιτάξουμε ότι δεν μπορεί να αλλάξει ούτε η πολιτική ούτε η κοινωνία, αν δεν αλλάξουμε κι εμείς, αν δεν προσπαθήσουμε να τα αλλάξουμε όλα.

Η πολιτική δεν μπορεί να αφεθεί στους επαγγελματίες αλλά να την αναγκάσουμε να στραφεί στην υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος, απέναντι σε ιδιοτελή συμφέροντα και το προσωπικό “βόλεμα”, να είναι ρεαλιστική αλλά κι ανατρεπτική, με προτάσεις αλλά και όραμα, συμμετοχική και σε ανοικτό διάλογο με τις κοινωνικές και επιστημονικές εξελίξεις, να αφορά τους πολίτες και όχι ισχυρά λόμπυ, να λειτουργεί περισσότερο ως ένα δίκτυο ενεργών πολιτών, με αλληλοσεβασμό και σύνθεση απόψεων, αντί για κλειστό, αδιαπέραστο σύστημα, σκληρό μηχανισμό και προσωποπαγή ομαδοποίηση.

Είμαστε στην αρχή ενός νέου δημιουργικού κύκλου.

Μετά το τέλος των ψευδαισθήσεων, χρειάζεται να συνδιαμορφώσουμε την εποχή των πραγματικών (πράσινων, κοινωνικών) λύσεων κι επιλογών.

enallaktikos.gr

Δήμος Χανίων προς Πρωτοβουλία Πολιτών για το Στρατόπεδο Μαρκοπούλου: «Και οι υπόλοιποι Χανιώτες έχουν δικαίωμα στη διατύπωση απόψεων, που μπορεί να μην ταυτίζονται με τις δικές σας»

Στην ακόλουθη τοποθέτηση προέβη σήμερα, Παρασκευή 20/4/2018, η δημοτική αρχή των Χανίων αναφορικά με την ανακοίνωση της “Πρωτοβουλίας Χανιωτών για το Στρατόπεδο Μαρκοπούλου”.

“Όπως επανειλημμένα έχει εξηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο από τον ίδιο το Δήμαρχο, μετά από τον δημόσιο διάλογο, που έχει ξεκινήσει διαδικτυακά από τον Δήμο, το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων θα αποφασίσει για τις επιτρεπόμενες χρήσεις και τα πολεοδομικά ζητήματα, που αφορούν το Στρατόπεδο Μαρκοπούλου, οπότε οτιδήποτε άλλο είναι πλεονασμός.

Θα πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό από τους συμπολίτες μας της “Πρωτοβουλίας Χανιωτών”, οι απόψεις των οποίων είναι σεβαστές στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου, ότι και οι υπόλοιποι Χανιώτες έχουν δικαίωμα στη διατύπωση απόψεων, που μπορεί να μην ταυτίζονται με τις δικές τους”.

Να υπενθυμίσουμε ότι χθες η «Πρωτοβουλία Χανιωτών για το στρατόπεδο Μαρκοπούλου» κατέθεσε ένσταση επί της Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου που αφορά στην πολεοδόμηση τμήματος του στρατοπέδου. Η ένσταση έχει υπογραφές από 580 πολίτες, που αντιδρούν στην πολεοδόμηση του στρατοπέδου.

O Μιχάλης Βλαχάκης εξηγεί γιατί δεν πήγε στην εκδήλωση της Fraport

Με κείμενο που ανήρτησε ο Αντιδήμαρχος Χανίων κ. Μιχάλης Βλαχάκης  αναφέρεται στους λόγους για τους οποίους δεν παρέστη στην εκδήλωση της Fraport στο ξενοδοχείο Σαμαριά:

Το αεροδρόμιο “Ιωάννης Δασκαλογίαννης” πρέπει να διαφυλαχθεί τόσο από τον κρατισμό όσο και από το μονοπώλιο της ελεύθερης αγοράς που φρενάρει ή καθοδηγεί αντίστοιχα το τουριστικό προϊόν των Χανίων. Σήμερα επέλεξα συνειδητά να απέχω από την “θεατρική παράσταση της ανάπτυξης” μιας και η πραγματικότητα που ζούμε εδώ και ένα χρόνο αποτελεί “οικονομική τραγωδία”.

Να σημειώσουμε ότι στην εκδήλωση της γερμανικής εταιρείας αν και η συμμετοχή κυρίως ξενοδόχων και επιχειρηματιώνν του τουρισμού ήταν μεγάλη, ηχηρή ήταν η απουσία των φορέων του τόπου με το παρών να δίνουν η Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Ελευθερία Αλιφιεράκη και ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης κ. Νίκος Καλογερής.

Τουριστικό και εμπορικό έργο από Έλληνες και Τούρκους επιχειρηματίες για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού στην Κρήτη – Προϋπόθεση οι χαμηλοί φόροι στα αεροδρόμια

Ένα νέο φιλόδοξο τουριστικό και εμπορικό έργο (project) που σχεδιάστηκε από Έλληνες και Τούρκους επιχειρηματίες βρίσκεται ήδη στα πρώτα στάδια υλοποίησης. Το εγχείρημα αφορά τη συνεργασία πολλών τουριστικών και εμπορικών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη χειμερινού τουρισμού στην Κρήτη, παρουσιάζει ο Αντιδήμαρχος Χανίων κ. Μιχάλης  Βλαχάκης.

Σύμφωνα με τον στρατηγικό σχεδιασμό, το project στοχεύει σε συνταξιούχους τουρίστες, κυρίως Γερμανούς, οι οποίοι θα μένουν σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων για μία εβδομάδα, από τα τέλη Οκτωβρίου έως τα τέλη Απριλίου με πολύ οικονομικά πακέτα, θα συμμετέχουν σε εκδρομές σε όλη την Κρήτη, ενώ θα μεταφέρονται τρεις φορές την εβδομάδα σε συγκεκριμένα εμπορικά καταστήματα στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο για να ψωνίζουν δερμάτινα είδη, χαλιά, υφαντά και κοσμήματα.

Ήδη οι κρατήσεις ξεπέρασαν τις προσδοκίες. Ανάλογο πρόγραμμα λειτουργεί πολύ επιτυχημένα εδώ και χρόνια σε άλλους προορισμούς, όπως την Κύπρο και το Ντουμπάι με τη συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων ταξιδιωτών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αν το πρόγραμμα επιτύχει, ο αριθμός των τουριστών που θα έρχεται σε δεύτερη φάση θα διπλασιαστεί και το σχέδιο θα επεκταθεί ώστε μετά τους Γερμανούς να ακολουθήσουν Σκανδιναβοί, Γάλλοι και άλλοι Ευρωπαίοι (πηγή: Εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ» Ηρακλείου Κρήτης, φύλλο 19/5/17).

Ανάλυση του πιλοτικού προγράμματος.

Τι επιχειρήσεις πρέπει να αναζητηθούν στη φάση του στρατηγικού σχεδιασμού προκειμένου να συμμετέχουν στο Project;

1) Ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων.

2) Τουριστικά γραφεία που διαθέτουν ξεναγούς, οδηγούς και πούλμαν για τις μετακινήσεις των γερμανών επισκεπτών.

3) Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκίνητων.

4) Καταστήματα σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο με αντικείμενο πώλησης: δερμάτινα είδη, χαλιά, υφαντά και κοσμήματα.

5) Βιοτεχνίες, μεταποιητικές μονάδες και εργοστάσια που παρασκευάζουν, συσκευάζουν ή εμφιαλώνουν κρητικά παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα, όπως μέλι, λάδι, κρασί, τσικουδιά, βότανα, και μιας και αναφερόμαστε σε γερμανούς τουρίστες, Κρητική μπύρα (Χάρμα, Ρεθυμνιακή).

6)Επιχειρήσεις επισιτισμού, όπως εστιατόρια και παραδοσιακά καφενεία .

7)Εταιρείες Personal Guide για φυσιολατρικές διαδρομές, μονοπάτια, φαράγγια, υγροβιότοπους, καταφύγια σε χιονισμένα βουνά, παραλίμνιες και παραποτάμιες διαδρομές, σπηλαιολογικές εξερευνήσεις κτλ.

8) Εταιρείες ξεναγών για επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, αρχαιολογικά μουσεία και ιστορικά μνημεία.

9) Ασφαλιστικές εταιρείες που θα καλύψουν την ενδεχόμενη ιατρική και νοσηλευτική δαπάνη που θα προκύψει.

Τι προϋποθέσεις πρέπει να διασφαλιστούν σε επίπεδο τοπικών φορέων και υπηρεσιών;  

1) Πτήσεις charter, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε το ελάχιστο κόστος εισιτηρίων και τον ελάχιστο χρόνο ταξιδιού.

2) Αεροδρόμια σε πλήρη λειτουργία έτσι ώστε να παρέχουμε το σύνολο των υπηρεσιών: καταστήματα αφορολογήτων, καταστήματα πρόχειρου γεύματος κτλ.

3) Εύρυθμη λειτουργία αρχαιολογικών χώρων, βελτίωση υποδομών σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, πχ σύστημα ξενάγησης στη γερμανική γλώσσα.

4)Λειτουργία σημαντικών τουριστικών υποδομών, όπως: Προξενικών αρχών, Γραφείο ΕΟΤ, Info Point Δήμου κτλ.

5) Βελτίωση οδικού δικτύου.

7) Σχέδιο παροχής α’βάθμιας και β’βάθμιας δημόσιας φροντίδας υγείας.

8) Διοργάνωση ποιοτικών εκδηλώσεων για την Κρητική διατροφή, τα έθιμα, την παράδοση, τους χορούς και τη μουσική.

Ποιοι θα μπορούσαν να είναι οι βασικοί παράγοντες επιλογής κάθε επιχείρησης που θα συμμετείχε στο έργο για να εξασφαλιστεί συνολικά και με το βέλτιστο τρόπο η επιτυχία του εγχειρήματος;  

1) Ξενοδοχεία: Μέσω κατάταξης σε αστέρια, επιλογή των ξενοδοχείων 4 και 5 αστεριών, με προτεραιότητα επιλογής αυτών που βρίσκονται στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο λόγω της συχνής μετακίνησης των τουριστών, (τρεις φορές τη εβδομάδα θα μεταφέρονται στα εμπορικά καταστήματα του Ηρακλείου και Ρεθύμνου). Οικονομικές τιμές στο πακέτο φιλοξενίας, καλή γνώση της γερμανικής γλώσσας από το προσωπικό, καταστήματα εντός του ξενοδοχείου, όπως κομμωτήρια, χρυσοχοΐα, υποκατάστημα τραπεζών, ATM, υποδομές φιλοξενίας για την χειμερινή περίοδο, πχ εσωτερική θερμαινόμενη πισίνα, spa.

2) Τουριστικά γραφεία: Οικονομικές τιμές, σύγχρονα και ασφαλή πούλμαν, οδηγούς που μιλούν την γερμανική γλώσσα και ξεναγούς για επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.

3) Εστιατόρια: Παραδοσιακή κουζίνα, οικονομικές τιμές, δυνατότητα ταυτόχρονης εστίασης μεγάλου αριθμού επισκεπτών σε θερμαινόμενες αίθουσες και σύγχρονα συστήματα πληρωμής POS.

4) Τοπικές βιοτεχνίες, μεταποιητικές μονάδες, εργοστάσια: Δυνατότητα ξενάγησης στην γερμανική γλώσσα των επισκεπτών, αίθουσες γευσιγνωσίας και πωλητήρια.

5) Εμπορικά καταστήματα: Αντικείμενο πώλησης δερμάτινα είδη, χαλιά, υφαντά, κοσμήματα, οικονομικές τιμές, δυνατότητα εξυπηρέτησης ταυτόχρονα μεγάλου αριθμού επισκεπτών, εξυπηρέτηση από προσωπικό στη γερμανική γλώσσα, και σύγχρονα συστήματα πληρωμής POS.

6) Εταιρείες Personal Guide: Προσωπικό με γνώση της γερμανικής γλώσσας, εκπαιδευμένο στην παροχή πρώτων βοηθειών, μιας και οι συνταξιούχοι τουρίστες θα μετέχουν σε πεζοπορίες.

SWOT ανάλυση του εγχειρήματος καταγράφοντας τουλάχιστον τρία στοιχεία για κάθε μια από τις τέσσερις ομάδες ανάλυσης.

Δυνατά σημεία (Strengths)

1) Πετυχημένη εφαρμογή του ίδιου εγχειρήματος σε Κύπρο και Dubai (¨Πατρίς¨, 2017)

2) Σύγχρονα και ασφαλή αεροδρόμια διασυνδεμένα με αεροδρόμια της Γερμανίας.

3) Επενδύσεις σε τουριστικά καταλύματα που συμβάλλουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

4) Η Κρήτη έχει ηπιότερο και θερμότερο χειμώνα από τη Γερμάνια, χώρα προέλευσης των επισκεπτών και ευνοϊκότερες κλιματολογικές συνθήκες από τις αντίστοιχες ανταγωνιστικές μεσογειακές χώρες.

5) Οι συνταξιούχοι διαθέτουν σταθερό εισόδημα άρα σταθερή αγοραστική δύναμη, καθώς και χρόνο για διακοπές, άρα σταθερή τουριστική συμπεριφορά.

6) Φυσικό κάλλος, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την Κρήτη από άλλους ευρωπαϊκούς και μεσογειακούς ανταγωνιστικούς προορισμούς.

7) Κρητική διατροφή, και παραγωγή αγροκτηνοτροφικών προϊόντων που ενισχύουν την εμπειρία της γευσιγνωσίας.

8) Μουσεία, ιστορικά μέρη και παλίμψηστο πολιτισμού.

Αδύνατα σημεία (Weaknesses)

1) Ελλιπείς δημόσιες υποδομές, πχ. Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης και συνδετήριοι οδικοί άξονες βόριας-νότιας Κρήτης, ανύπαρκτες υποδομές για χειμερινό τουρισμό πχ. χιονοδρομικό κέντρο,  ελλιπής αξιοποίηση φυσικών πόρων πχ. υγροβιότοποι χωρίς παρατηρητήρια, σπηλιές και φαράγγια δυσπρόσιτα τον χειμώνα κτλ.

2) Μονοδιάστατη τουριστική ανάπτυξη στη λογική ήλιος-θάλασσα.

3) Χωροταξική ανισοκατανομή των τουριστικών καταλυμάτων και των λοιπών υποδομών, κυρίως κοντά σε παραλίες.

4) Μικρής δυναμικότητας ξενοδοχειακές μονάδες.

5) Απουσία των low cost εταιρειών και των πτήσεων charter τους χειμερινούς μήνες, που ως συνέπεια έχει, υψηλό κόστος ταξιδίου, ενδιάμεσους προορισμούς και πιθανή ταλαιπωρία των επισκεπτών.

Ευκαιρίες (Opportunities)

1) Νέες προοπτικές, σε σχέση με τον κορεσμένο μαζικό θερινό τουρισμό.

2) Η δυνατότητα να γνωρίσουν τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, νέες αγορές και πληθυσμοί, μέσω του τουριστικού κυκλώματος.

3) Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ή χρονική επέκταση των υπαρχουσών.

4) Καλυτέρευση των δημόσιων οικονομικών όπως αύξηση των δημόσιων εσόδων μέσω ΦΠΑ και φορολογία εισοδήματος,  μείωσης των δικαιούχων του ταμείου ανεργίας λόγω της χρονικής παράτασης της εργασίας.

Απειλές (Threats)

1) Ανταγωνιστικές αγορές με μακροχρόνια εμπειρία στο χειμερινό τουρισμό, χαμηλότερο κόστος διακοπών και ποιοτικότερες τουριστικές υποδομές.

2) Ανταγωνιστικές αγορές με καλύτερες δημόσιες υποδομές σε σχέση με αυτές της Κρήτης. Δυστυχώς οι υποδομές στο νησί (βλέπε Αεροδρόμιο Ηρακλείου, Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης), είναι αποδεδειγμένα ανεπαρκείς και εκτεθειμένες στις καιρικές συνθήκες του χειμώνα, όπως χιονόπτωση, έντονες βροχοπτώσεις, ισχυρούς ανέμους (Hania.news, 2017).

3) Τουριστικές αγορές με πλήρη εφαρμογή του υγιή ανταγωνισμού στο αεροπορικό έργο και αδιάκοπη παρουσία των low cost εταιρειών κατά τη διάρκεια του έτους, σε σχέση με τη μονοπωλιακή αγορά που ισχύει στην Κρήτη τον χειμώνα και την αποσπασματική προσέγγιση των low cost εταιρειών κατά την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου.

4) Ανταγωνιστικές αγορές με χειμερινά τουριστικά θέρετρα στα οποία όλες οι επιχειρήσεις (ξενοδοχειακές, επισιτιστικές, εμπορικές), λειτουργούν συντεταγμένα με ενιαίο και πλήρες ωράριο δίνοντας ζωή στον προορισμό και επιλογές στους τουρίστες. Σε αντίθεση η Κρήτη θα μετέχει στο project  με ελάχιστες επιχειρήσεις που κατά κανόνα εδρεύουν μακριά από το κέντρο των πόλεων, δίπλα σε παραλίες και που θα λειτουργούν τον χειμώνα αποσπασματικά.

60.000 διέμειναν στα Χανιά μέσω Airbnb – Πάνω από 3.000 ευρώ το μέσο έσοδο ανά καταχώρηση – Ιδρύεται Γραφείο Υγιούς Τουρισμού

Τον θετικό της αντίκτυπο στην κοινωνία και στον τουρισμό τονίζει η Airbnb ανακοινώνοντας στοιχεία που αφορούν 300 πόλεις και 80 χώρες σε όλο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή ιδρύει Γραφείο Υγιούς Τουρισμού (Office of Healthy Tourism), παίρνοντας αποστάσεις από τον μαζικό τουρισμό και δηλώνοντας τη θέση της για τον υπερτουρισμό. Στην ίδια κατεύθυνση συστήνει Συμβούλιο Εμπειρογνωμώνων για τον Τουρισμό (Tourism Advisory Board) με εξέχουσες προσωπικότητες του τομέα.

Για την Ελλάδα τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2017 ήρθαν στη χώρα 1.370.000 επισκέπτες έχοντας κάνει κρατήσεις για διαμονή μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Αντίστοιχα, 318.000 ταξίδεψαν από την Ελλάδα σε άλλους προορισμούς πάλι μέσω της Airbnb.

Oπως προκύπτει επίσης για την Ελλάδα, οι οικοδεσπότες της πλατφόρμας δέχθηκαν επισκέπτες από 150 και πλέον χώρες. Ενώ κατά μέσον όρο ένας οικοδεσπότης της Airbnb είχε έσοδα 2.870 ευρώ, μισθώνοντας τον χώρο του 28 μέρες τον χρόνο.

Πιο συγκεκριμένα, για την Αθήνα οι εισερχόμενοι επισκέπτες ανήλθαν στους 400.000 από 150+ χώρες (οι εξερχόμενοι 156.000), οι μέρες μίσθωσης και διαμονής ανά καταχώριση στις 76 και το μέσο έσοδο ανά οικοδεσπότη στα 3.071 ευρω (3.800 δολάρια).

Στη Θεσσαλονίκη οι εισερχόμενοι επισκέπτες ήταν 80.000 από 106 χώρες (οι εξερχόμενοι 42.000), οι μέρες μίσθωσης 71 και το μέσο έσοδο ανά καταχώριση στα 2.268 ευρώ (2.800 δολάρια).

Στα Χανιά οι εισερχόμενοι επισκέπτες ήταν 60.000 από 109 χώρες (οι εξερχόμενοι 3.000), οι μέρες μίσθωσης 27 και το μέσο έσοδο ανά καταχώριση στα 3.071 ευρώ (3.800 δολάρια).

Συνολικά οι καταχωρίσεις της πλατφόρμας ανέρχονται σε 4,85 εκατομμύρια, σε περισσότερες από 191 χώρες. Η συντριπτική πλειονότητα των επισκεπτών δηλώνει ότι επέλεξε την Airbnb επειδή θέλει να ζήσει σαν ντόπιος (79%) και επειδή είναι πιο βολικό από τις τοποθεσίες ξενοδοχείων (89%). Τα νέα δεδομένα, που είναι προσβάσιμα σε όλους, καλύπτουν όλο το 2017. Η εταιρεία τονίζει ότι αποτελούν μέρος μιας διαρκούς δέσμευσης για διαφάνεια με τις τοπικές κυβερνήσεις και καταδεικνύουν τα οφέλη του υγιούς τουρισμού για τις τοπικές οικογένειες και τις κοινότητές τους.

Περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες που χρησιμοποιούν Airbnb παγκοσμίως (53%) λένε ότι τα χρήματα που εξοικονόμησαν με τη χρήση της πλατφόρμας δαπανήθηκαν σε τοπικές επιχειρήσεις και σχεδόν το μισό των συνολικών δαπανών των φιλοξενουμένων (44%) στις κοινότητες όπου διαμένουν και πέρα από τις ξενοδοχειακές περιοχές και τα παραδοσιακά τουριστικά σημεία. «Για να δημοκρατικοποιήσει τα οφέλη των ταξιδιών, η Airbnb προσφέρει μια υγιή εναλλακτική λύση στις μαζικές ταξιδιωτικές συνήθειες που έχουν μολύνει κάποιες πόλεις εδώ και δεκαετίες» δηλώνει, μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής Πολιτικής και Επικοινωνίας της Airbnb Global Κρις Λιάν.

Γραφείο Υγιούς Τουρισμού

Τα νέα στοιχεία συμπίπτουν με την ίδρυση από την Airbnb του νέου Γραφείου Υγιούς Τουρισμού, πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση του τοπικού, αυθεντικού και βιώσιμου τουρισμού σε χώρες και πόλεις σε όλον τον κόσμο.

Δεδομένου ότι η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από δέκα χρόνια, οι ταξιδιώτες έχουν ανακαλύψει νέους προορισμούς και γειτονιές έξω από το «τυπικό τουριστικό μονοπάτι», φέρνοντας τα οικονομικά οφέλη του τουρισμού σε μικρές επιχειρήσεις και ντόπιους κατοίκους σε όλο τον κόσμο. Η Airbnb, αναπτύσσοντας το έργο αυτό μέσω συνεργασιών, προγραμμάτων και εκδηλώσεων, θα διευρύνει τις προσπάθειές της για την οικονομική ενίσχυση των κοινοτήτων, την προώθηση ταξιδιών σε λιγότερο γνωστά μέρη και την υποστήριξη φιλικών προς το περιβάλλον ταξιδιωτικών συνηθειών στο Γραφείο Υγιούς Τουρισμού, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

«Η Airbnb υποστηρίζει τον τουρισμό που είναι τοπικός, αυθεντικός, ποικίλος, χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμος», προσθέτει ο Κρις Λιάν. «Μέσα από το αξιοσημείωτο εισόδημα που κερδίζει η παγκόσμια κοινότητα των οικοδεσποτών μας, την ικανότητά μας να προωθούμε τον τουρισμό σε μέρη που το χρειάζονται περισσότερο και τα εγγενή βιώσιμα οφέλη της φιλοξενίας, η Airbnb παρέχει το είδος των ταξιδιών που είναι καλύτερο για τους προορισμούς, τους κατοίκους και τους ταξιδιώτες».

Ταλέμπ Ριφάι και Ντέιβιντ Σκάουζιλ στο Tourism Advisory Board

Με στόχο η Airbnb να παραμείνει η λύση για τον υπερτουρισμό που προκαλούν τα μαζικά ταξίδια και με δεδομένο ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία υποστηρίζει 313 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, παράγοντας το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ (στοιχεία WTTC), η ηλεκτρονική πλατφόρμα συστήνει το πρώτο «Tourism Advisory Board». Το Συμβούλιο, που αποτελείται από διεθνείς εμπειρογνώμονες σε ηγετικές θέσεις στον τομέα του τουρισμού, έχει στόχο να συμβάλει στη διαμόρφωση του μακροπρόθεσμου οράματος και των δραστηριοτήτων της εταιρείας.

Τα μέλη του Tourism Advisory Board είναι οι:
• Ταλέμπ Ριφάι, πρώην Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (ΠΟΤ)
• Ντέιβιντ Σκάουζιλ, Διευθύνων Σύμβουλος της EON Reality Inc. και πρώην Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC)
• Ροζέτ Ρουγκάμπα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Songa Africa και Amakoro Lodge και πρώην Γενική Διευθύντρια Τουρισμού της Ρουάντα
• Αξιότιμος Καθηγητής Μπομπ Καρ, πρώην Υπουργός Εξωτερικών της Αυστραλίας και πρώην πρωθυπουργός της Νέας Νότιας Ουαλίας

«Το είδος τουρισμού που παρέχει η Airbnb ενισχύει τόσο την ποιότητα ζωής των κατοίκων των προορισμών, όσο και την εμπειρία και την ποιότητα των ταξιδιών για τους επισκέπτες», ήταν οι πρώτες δηλώσεις του Ταλέμπ Ριφάι, πρώην Γενικού Γραμματέα του ΠΟΤ. «Είμαι ενθουσιασμένος που συμμετέχω στο συμβούλιο τουρισμού της Airbnb και συνεργάζομαι με τους συναδέλφους μου τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου για να διασφαλίσω ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να αποτελεί δύναμη για υγιή τουρισμό στον κόσμο, μια δύναμη για το καλό».

«Είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που έχουμε μερικούς από τους κορυφαίους ηγέτες στην ταξιδιωτική βιομηχανία στο συμβούλιο τουρισμού», καταλήγει ο Κρις Λιάν. «Αυτοί είναι όλοι ηγέτες με άψογα διαπιστευτήρια που έχουν εργαστεί για την προώθηση του υγιούς τουρισμού. Με μέλη από τέσσερις διαφορετικές ηπείρους, ανυπομονούμε να πάρουμε τις απόψεις τους ώστε να διασφαλίσουμε ότι η Airbnb παραμένει μια λύση για τον υπερτουρισμό και να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία τους για να προωθήσει και να αναπτύξει τον υγιή τουρισμό σε όλο τον κόσμο».

Πρωτοβουλία Πολιτών για το Αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης: Αναληθή η αναφορά ότι από τη συνολική επένδυση τα 650 εκατ. ευρώ προήλθαν από ίδια κεφάλαια των μετόχων της Fraport

Με νέο κείμενό της η Πρωτοβουλία Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου Δασκαλογιάννης αναφέρεται στη δήλωση του CEO της Fraport Greece Alexander Zinell σχετικά με τη χρηματοδότηση της επένδυσης της Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια:

H «Πρωτοβουλία Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου Δασκαλογιάννης» διαπίστωσε ότι αναφέρθηκαν πληθώρα στοιχείων τα οποία δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα και παρουσιάστηκαν είτε στην μέσω δηλώσεων στον τοπικό Τύπο από τον  Δνων Σύμβουλο της Fraport Greece κ Zinner, είτε  στην από 19ης Απριλίου 2018 εκδήλωση της Fraport στο Ξενοδοχείο Σαμαριά.

Τούτο μας αναγκάζει να δημοσιεύσουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα στοιχεία με τα οποία θα αποδεικνύει την ανακρίβεια των  προαναφερόμενων δηλώσεων.

Με το παρόν Δελτίο Τύπου θα αποκαλυφθεί η αναληθή αναφορά του CEO της Fraport Greece Alexander Zinell όπου  ανέφερε:

«Από τη συνολική αυτή επένδυση τα 650 εκατ. ευρώ προήλθαν από ίδια κεφάλαια των μετόχων» και λίγο παρακάτω:

«Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι μέτοχοι την συγκεκριμένη περίοδο επέλεξαν να επενδύσουν 650 εκατ. από ίδια κεφάλαια. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό έχουμε επενδύσει πολλά χρήματα και θα επενδύσουμε ακόμη περισσότερα στα αεροδρόμια.»

Ας δούμε όμως ποια είναι αλήθεια.

Κατ΄ αρχάς θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η Fraport Greece αποτελείται από δύο εταιρείες παραχωρήσεων αεροδρομίων (που η κάθε μία έχει από επτά (7) αεροδρόμια)  και μια εταιρεία διαχείρισης των  αεροδρομίων αυτών. Πρόκειται για τις :

Α) Fraport Greece  “A” AE

B) Fraport Greece “B” AE και

Γ) Fraport Ετ. Διαχ. Των Περιφ. Αεροδρομίων Ελλάδος ΑΕ

(Σημείωση: Υπάρχει και 4η εταιρεία η οποία εμφανίζεται στο ΓΕΜΗ αλλά είναι ανεργή και έλαβε απλώς αριθμό ΓΕΜΗ στην μητρική Fraport Ag)

Ας δούμε το μετοχικό κεφάλαιο της κάθε εταιρείας μέχρι σήμερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) [1]:

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΣΦΟΡΏΝ ΚΕΦΑΛΑΊΟΥ ΣΤΗΝ FRAPORT GREECE
1η Εταιρεία: Fraport Greece “A” (7 αεροδρόμια) (εδώ είναι και το αεροδρόμιο των Χανίων) Σε ευρώ
1.α. Αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 24.000,00
1.β. Η από 8/12/2015 αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 5.000.000,00
1.γ. Η από 21/10/2016 αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 5.000.000,00
1.δ. Η από 13/01/2017 άυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 5.000.000,00
1.ε. Η από 10/02/2017 αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 59.976.000,00
Συνολικό Μετοχικό Κεφάλαιο σήμερα: [Α] 75.000.000,00
2η Εταιρεία: Fraport Greece “Β” (7 αεροδρόμια) Σε ευρώ
2.α. Αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 24.000,00
2.β. Η από 8/12/2015 αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 5.000.000,00
2.γ. Η από 21/10/2016 αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 5.000.000,00
2.δ. Η από 13/01/2017 άυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 5.000.000,00
2.ε. Η από 10/02/2017 αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 106.976.000,00
Συνολικό Μετοχικό Κεφάλαιο σήμερα: [Β] 122.000.000,00
3η Εταιρεία: Fraport  Διαχείριση Αεροδρομίων Ελλάδος ΑΕ (14 αεροδρόμια) Σε ευρώ
3.α. Αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 24.000,00
3.β. Η από 15/03/2016 αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 6.000,00
3.γ. Η από 10/02/2017 αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου: 1.579,00
Συνολικό Μετοχικό Κεφάλαιο σήμερα: [Γ] 31.579,00
4η Εταιρεία: Fraport  AG Υποκ/τα Ελλάδος ΑΕ (Εικόνα της Μητρικής Fraport στην Ελλάδα) – Ανενεργή. Σε ευρώ
4.α. Αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 0,00
Συνολικό Μετοχικό Κεφάλαιο σήμερα: [Δ] 0,00
Συνολική εισφορά κεφαλαίου από το σύνολο των εταιρειών της Fraport Greece: 197.031.579,00

Συνεπώς σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα έχουν καταβληθεί και πιστοποιηθεί από την αρμόδια Δημόσια υπηρεσία του ΓΕΜΗ σήμερα 20/4/2018 το ποσό των 197.031.579,00 και αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα όσα αναφέρει ο CEO της Fraport Greece κ. Zinell περί 650 εκατομμυρίων ευρώ.

Το θέμα όμως γίνεται περισσότερο τραγικό αν ελέγξουμε μήπως έχει πληρωθεί από τους μετόχους (αφού τους περιγράφουν και ως «επενδυτές») η περίφημη προκαταβολή ύψους 1,234 εκατομ ευρώ με το οποίο η Fraport υπέγραψε την απαράδεκτη σύμβαση παραχώρησης των Αεροδρομίων της Χώρας μας.  Δείτε τις  φώτο που ακολουθούν και θα θυμηθείτε τι εννοούμε:

Το τραγικό που προαναφέραμε εμφανίζεται  στην ίδια την Έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου των εταιρειών που απαρτίζουν την Fraport Greece !!Ας τα δούμε αναλυτικά:

Α] Στην έκθεση διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου της Fraport Greece “Α» (εδώ είναι και το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης») η οποία παραδόθηκε στους μετόχους κατά την από 30ης Σεπτεμβρίου 2017 Γενικής Συνέλευσης[2] των  εταίρων  και η οποία αναφέρει στην παρ. 7α τα εξής:

Εδώ δηλαδή διαπιστώνουμε ότι  609 εκατομ από τα 1,23 δις δεν καταβλήθηκαν από κεφάλαια των μετόχων αλλά από δάνεια και μάλιστα Ελληνικών Τραπεζών και Κρατικών Τραπεζικών Σχηματισμών στις οποίες συμμετέχει η Ελλάδα[3] !!!

Λείπουν όμως άλλα 625 εκατομ για να φτάσουμε στα 1,23 δις της περίφημης προκαταβολής. Για να δούμε μήπως τα βρούμε στην δεύτερη εταιρεία της Fraport δηλαδή στην Fraport Greece “B” AE !!

Β] Ας δούμε τι αναφέρει η ανάλογη έκθεση διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου της Fraport Greece “Β» η οποία παραδόθηκε στους μετόχους κατά την από 30ης Σεπτεμβρίου 2017 Γενικής Συνέλευσης των  εταίρων[4]  και η οποία αναφέρει στην παρ. 7α τα εξής:

 

Βρέθηκαν λοιπόν και τα 625 εκατομμύρια όπου μαζί με τα 609 εκατομμύρια της Fraport Greece “A” AE μας κάνουν τα 1,234 εκατομμύρια της προκαταβολής των κυρίων που χαμογελούν στις συνημμένες φωτογραφίες κρατώντας την σχετική επιταγή. Άρα δεν πληρώθηκε ούτε ένα ευρώ από τους μετόχους για την προκαταβολή αυτή. Αντίθετα τα χρήματα δόθηκαν από Ελληνικές Τράπεζες και από Κρατικές στις οποίες συμμετέχει το Ελληνικό Κράτος και εισφέρει κεφάλαια σε αυτές (Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της  Black Sea Trade ή αλλιώς «Παρευξείνια Τράπεζα» όπου ο σημερινός Χανιώτης υπουργός κ. Σταθάκης την παρουσίασε ως αναπτυξιακό εργαλείο του τόπου πριν από λίγα χρόνια σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο του Κολυμβαρίου Κισσάμου Χανίων).

Μετά από όσα παρατέθηκαν είναι καταφανές ότι τα 650 εκατομμύρια που ανέφερε ο Δνων Σύμβουλος (CEO) της Fraport Greece κ. Alexander Zinell πως οι μέτοχοι  τα  τοποθέτησαν από ίδια κεφάλαια είναι ανακριβές.  Στο μετοχικό Κεφάλαιο έχουν εισφέρει συνολικά σε όλες της εταιρείες της Fraport Greece  197 εκατ ευρώ ενώ στην προκαταβολή του 1,234 εκατομμυρίων ευρώ μέσω της οποίας χάθηκαν τα αεροδρόμια της Χώρας δεν εισέφεραν ούτε καν μια υποδιαίρεση του ευρώ.

Τα προαναφερόμενα γεγονότα περιγράφουν γλαφυρά την  κατάσταση και πρέπει επιτέλους να ενδιαφερθούν ενεργά οι υπεύθυνοι σε τούτον τον Τόπο.  Καλούμε ευθέως το Εμπορικό Επιμελητήριο Χανίων (ΕΒΕΧ) στο οποίο έχουν πρόσβαση στις Υπηρεσίες του ΓΕΜΗ να διαπιστώσουν αν τα όσα αναφέρει η Πρωτοβουλίας μας είναι αληθή ή όχι.

[1] Μπορεί να ελέγξει οποιοσδήποτε  τα στοιχεία που παραθέτονται ακόμα και από το δικό μας Εμπορικό Επιμελητήριο (ΕΒΕ Χανίων)

[2] Η έκθεση αυτή μπορεί να αναζητηθεί από τον οποιονδήποτε από το ΓΕΜΗ (ακόμα και από το Επιμελητήριο Χανίων ή μέσω διαδικτύου  στις «Δημοσιεύσεις ΓΕΜΗ»

[3] Δείτε σχετικό δημοσιευμένο άρθρο στα Χανιώτικα Νέα στις 10/2/2017 με πλήρη ανάλυση και τεκμηρίωση των όσων αναφέρουμε.

[4] Η έκθεση αυτή μπορεί να αναζητηθεί από τον οποιονδήποτε από το ΓΕΜΗ (ακόμα και από το Επιμελητήριο Χανίων ή μέσω διαδικτύου  στις «Δημοσιεύσεις ΓΕΜΗ»

Πρωτοβουλία Χανιωτών για το στρατόπεδο Μαρκοπούλου: Όχι στην πολεοδόμηση του Στρατόπεδου Μαρκόπουλου – Κατατέθηκε ένσταση με 580 υπογραφές

Η «Πρωτοβουλία Χανιωτών για το στρατόπεδο Μαρκοπούλου» κατέθεσε χτες (18/4/18) ένσταση επί της Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου που αφορά στην πολεοδόμηση τμήματος του στρατοπέδου. Η ένσταση έχει υπογραφές από 580 πολίτες, που αντιδρούν στην πολεοδόμηση του στρατοπέδου.

Σε σχετικό κείμενο αναφέρονται τα εξής:

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο προβλέπεται στο δυτικό τμήμα του στρατοπέδου, η δημιουργία πολεοδομικού κέντρου με οικοδομικά τετράγωνα, που θα καταλαμβάνει έκταση περίπου 10.000 μ². Αυτή η πρόταση έρχεται σε ευθεία αντίθεση για χώρο πρασίνου στο σύνολο του στρατοπέδου, που έχει ανάγκη όχι μόνο η γειτονιά, αλλά και όλη η πόλη.

Όσον αφορά τη «δημόσια διαβούλευση» που έχει ανοίξει αυτές τις μέρες η δημοτική αρχή για το θέμα των χρήσεων στο στρατόπεδο, θεωρούμε ότι είναι πρόκληση για την κοινωνία των Χανίων, για τους πολίτες αλλά και τους δημοτικούς συμβούλους που έχουν ψηφίσει μέχρι σήμερα τέσσερεις φορές, να μας ρωτά ο Δήμος το ποιες χρήσεις επιθυμούμε.

Είναι κοροϊδία να ρωτά αν θέλουμε να πάνε εκεί δημόσιες υπηρεσίες, ή κοινωνικές δομές ή πολιτιστικές εγκαταστάσεις, ή δεν ξέρουμε τι άλλο, τη στιγμή που έχει ήδη αποφασιστεί από τέσσερα δημοτικά συμβούλια σε σύμπνοια με χιλιάδες Χανιώτες να γίνει πάρκο και το πολύ ένα σχολείο.

Είναι πρόκληση ο Δήμαρχος να ξαναβάζει από το παράθυρο ζητήματα που έχουν ήδη απαντηθεί με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο και που αφορούν  στη χρήση της έκτασης του στρατοπέδου Μαρκοπούλου.

Με τις αποφάσεις αυτές η Χανιώτικη κοινωνία επισήμανε την σημαντική έλλειψη πρασίνου από την πόλη και κατέθεσε την καθολική επιθυμία αναβάθμισης της καθημερινότητας με την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου πάρκου που θα καλύπτει τα περίπου 50 στρέμματα του στρατοπέδου.

Τα ερωτήματα που μια δημοτική αρχή σεβόμενη τον εαυτόν της θα μπορούσε να θέσει σε διαβούλευση ως συνέχεια τόσων χρόνων ξεκαθαρίσματος θα ήταν ποια από τα υφιστάμενα κτίρια θα μπορούσαν και θα ήταν συμβατά να μείνουν χωρίς να είναι σε δυσαρμονία με την λειτουργία του μητροπολιτικού πάρκου να αξιοποιηθούν για εκπαιδευτικές ή πολιτιστικές ανάγκες και τι μορφή θα έχει το ζητούμενο πράσινο του πάρκου. Κάθε άλλη «δημόσια διαβούλευση» που ξαναθέτει απαντημένα ερωτήματα δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί κακόβουλη και παραπλανητική.

Ένωση Γιατρών ΕΣΥ ν. Χανίων για την καταδίκη της παιδιάτρου στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου: “Κανένας μας δεν θέλει να του πεθάνει στα χέρια άρρωστος”

Με ανακοίνωσή της η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ ν. Χανίων παίρνει θέση αναφορικά με αυτό που χαρακτηρίζουν ως “άδικη” καταδίκη της παιδιάτρου στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου:

Για όλους εμάς τους  Νοσοκομειακούς ιατρούς όσο κι αν φαίνεται παράξενο ο θάνατος κάθε ασθενούς  είναι μια προσωπική ήττα.

Ο δε θάνατος ενός μικρού παιδιού είναι μια τελεσίδικη συντριπτική ήττα και μας ακολουθεί σε όλη μας  τη ζωή.

Όταν συμβεί ένα «λάθος» ,  ο ιατρός που βρίσκεται τη συγκεκριμένη στιγμή στο σημείο πραγματοποιήσεως του «λάθους» , φορτώνεται το λάθος ολοκλήρου του συστήματος.

Ο άπειρος πχ ιατρός ενός επαρχιακού νοσοκομείου που εφημερεύει χωρίς υποστήριξη από κάποιον έμπειρο, χωρίς υποστήριξη από το ακτινολογικό, που είναι ξενυχτισμένος επί σειρά ημερών λόγω έλλειψης προσωπικού, που δεν έχει αλγόριθμους και οδηγίες για να δράσει και που έχει στην φροντίδα του έναν τεράστιο αριθμό ασθενών ταυτόχρονα, δεν μπορεί να τα επικαλεστεί σαν ελαφρυντικά στο δικαστήριο , παρότι αυτά αποτελούν βασικές δυνητικές αιτίες .

Το νοσοκομείο πάντα απουσιάζει προκλητικά , αντί να υποστηρίζει τον ιατρό του και να αναλαμβάνει τις ευθύνες του.

Απαιτεί  δε από το γιατρό να είναι καθόλα  άψογος, τέλεια ιατρικά ενημερωμένος ασχέτως εάν οι αποδοχές του επιτρέπουν απλά  να επιβιώνει ,ξεκούραστος κι ας έχει υπερβεί κατά αρκετά 24ωρα το νόμιμο (για να είναι ασφαλής για τους ασθενείς του) χρόνο εργασίας του,  σε ένα περιβάλλον που η υποστύλωση , η υποχρηματοδότηση και η έλλειψη υλικών πόρων παραπέμπει καθημερινά σε προκεχωρημενο νοσοκομείο εμπόλεμης ζώνης .

Τα  ΜΜΕ; Δυστυχώς είδηση είναι το «ιατρικό σφάλμα» και όχι η θεραπεία του ασθενούς. Έτσι το 1%, το 5% των επιπλοκών μιας παρέμβασης  δαιμονοποιούνται, προβάλλονται με αρνητικό τρόπο, με συγγενείς που σπαράζουν μπροστά στις κάμερες ( δικαιολογημένα από πλευράς τους).

Μπορεί η ατυχής εξέλιξη να μην οφείλεται σε σφάλμα του γιατρού, αλλά σε ρίσκο της ίδιας της επέμβασης ή και στον ταλαιπωρημένο οργανισμό του ασθενούς με υποκείμενα νοσήματα, όπως καρδιοπάθειες, σακχαρώδη διαβήτη κλπ.

Διογκώνουν, «δικάζουν» και δημιουργούν ένα απαξιωτικό και αρνητικό κλίμα σε κάθε καταγγελλόμενο ιατρικό λάθος. Αντιμετωπίζουν και στιγματίζουν τον εμπλεκόμενο ιατρό σαν «απατεώνα, τυχάρπαστο, παλιάνθρωπο, εκμεταλλευτή του ανθρώπινου πόνου» ακόμη κι αν δεν έχει ακουστεί ο αντίλογος και παρότι είναι αυτονόητο ότι κανένας ιατρός δεν επιθυμεί το λάθος.

Αυτό το αυτονόητο ότι κανένας μας δεν θέλει να του πεθάνει στα χέρια άρρωστος παραλείπεται πολλές φορές στις δικαστικές αίθουσες ,εκεί που είτε από άγνοια (από ποιο νομομαθή μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να κατανοήσει πλήρως  στα στενά χρονικά περιθώρια μιας δίκης τη «μαγική» πολυπλοκότητα αυτού που λέγεται ανθρώπινος οργανισμός και την «επικίνδυνη» ποικιλότητα της ιατρικής πράξης) είτε όμως και από πρόθεση κάποιες φορές καθίστανται δυσδιάκριτα και σκοτεινά τα όρια μεταξύ «ιατρικού σφάλματος» , «ιατρικής επιπλοκής» και «ιατρικής αμέλειας».

Και τολμούμε να πούμε από πρόθεση μια και όλο και συχνότερα  γινόμαστε μάρτυρες αχαρακτήριστων δικαστικών αποφάσεων όπως αναμφίβολα είναι η καταδίκη της συναδέλφου  Παιδιάτρου για οποιονδήποτε εχέφρονα παρακολούθησε την ψυχοφθόρο ακροαματική διαδικασία, σε μια μικρή πόλη όπως είναι το Ρέθυμνο που κακά τα ψέματα ο καθένας  γνωρίζει ποιος είναι ποιος, ποια είναι η πορεία του και ποια η στάση του στη ζωή και στη δουλειά του .

Όποια κι αν είναι η πρόθεση ,από μια λανθασμένη και μαζί φοβική  αντίληψη «πρόσκαιρης ικανοποίησης» των συντετριμμένων συγγενών» ( που έχουν αναντίρρητα κάθε δικαίωμα να απαιτούν και να λάβουν ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  )και κάποιων αιμοδιψών της τηλεδημοκρατίας μας , μέχρι την δυστυχώς πραγματικά αναπτυσσόμενη ιατρονομική βιομηχανία αγωγών για χρηματικές αποζημιώσεις ,είναι μια εξαιρετικά επικίνδυνη εξέλιξη που οδηγεί στο πραγματικό ιατρικό σφάλμα της αμυντικής ιατρικής και  τελικά αποβαίνει σε βάρος της κοινωνίας και των επόμενων ασθενών μας

Δεν μπορούμε να σιωπήσουμε. Θα είμαστε πάντα στο πλάι κάθε έντιμου μαχόμενου γιατρού του ΕΣΥ όπως είναι η Πελαγία   και απέναντι σε οποιονδήποτε τολμά να αμφισβητήσει τον πόλεμο μας και τον πόνο μας ,για κάθε άρρωστο μας που χάνεται.

Στους γονείς του μικρού Διονύση, μια και πολλοί από μας είμαστε γονείς, σκυβουμε το κεφάλι και τους  ζητάμε ειλικρινά και ταπεινά συγγνώμη για τη μάχη που δώσαμε αλλά χάσαμε, όμως ο πόνος τους δεν θα απαλύνει με μια άδικη καταδίκη.

Στους εργοδότες μας δε ….μια και χτίσανε τις πολιτικές τους καριέρες διεκδικώντας υποτίθεται τα αυτονόητα που εμείς υπερασπιζόμαστε καθημερινά, αδιάλειπτα και χωρίς εκπτώσεις «αυταπατών» , απευθύνουμε πρόσκληση- πρόκληση να ακούσουμε ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ  τη φωνή τους που κραυγαλέα απουσιάζει σε όλη αυτή την περιπέτεια της συναδέλφου, απαιτώντας την άμεση θεσμική θωράκιση του συστήματος «ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ» με τη δημιουργία Ειδικού οργάνου υψηλού κύρους Νομικών και Ιατρών που θα επιλαμβάνεται προδικαστικά σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση.

 

“Προσεχώς κίτρινο αστέρι” λέει με λίγα λόγια η Αυστρία για τους πρόσφυγες

Η ακροδεξιά στην «Ευρώπη των λαών» όχι μόνο παίρνει κεφάλι, αλλά πλέον μπορούμε να πούμε πως καθορίζει και την κρατική ατζέντα.

Για αυτό δεν υπάρχουν πια πολλές αντιρρήσεις,  παρά μονο εξοργιστική εθελοτυφλία. Μόνο έτσι μπορεί να δίνει δεκτό πως μια χώρα υποδέχεται ανθρώπους που έχασαν τα πάντα αντιμετωπίζοντας τους σαν αιχμαλώτους πολέμου, ενός πολέμου που οι ίδιες μπορεί να μην έδωσαν, αλλά σίγουρα κέρδισαν. Αυτό είναι, λίγο πολύ, το συμπέρασμα από τις ανακοινώσεις για την νομοθεσία που αφορά τους πρόσφυγες και τους μετανάστες στην Αυστρία.

Στόχος της, όπως δήλωσε οΑυστριακός καγκελάριος και αρχηγός του Λαϊκού Κόμματος Σεμπάστιαν Κουρτς είναι η «καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης και της κατάχρησης του ασύλου», ενώ ο αντικαγκελάριος και αρχηγός του Κόμματος των Ελευθέρων Χάιντς-Κρίστιαν Στράχε, προς επίρρωση των παραπάνω, ανέφερε ότι πρόκειται για σημαντικά μέτρα για να διακοπεί το πρόβλημα.

Το πακέτο με τις πολυάριθμες σκληρύνσεις των διατάξεων προβλέπει, για παράδειγμα, τη δυνατότητα πρόσβασης των αρχών στα κινητά τηλέφωνα των προσφύγων για τον έλεγχο της πορείας που ακολούθησαν μέσω GPS, ή, στην περίπτωση που οι πρόσφυγες φέρουν μαζί τους χρήματα, την κατακράτηση έως και 840 ευρώ ως συνεισφορά στη διαδικασία εξέτασης της αίτησης ασύλου. Ταυτόχρονα, εάν κάποιος πρόσφυγας διαπιστωθεί ότι έχει διαπράξει κάποιο αδίκημα θα τίθεται άμεσα υπό κράτηση και θα εκδιώκεται. Αυτό ισχύει και για νεαρά άτομα. Αντίστοιχη μεταχείρηση θα έχει και όποιος επιστρέψει στην χώρα προέλευση του

Ιδίαιτερα ικανοποιημένος φάνηκε και ο Αυστριακός υπουργός Εσωτερικών Χέρμπερτ Κικλ, του συγκυβερνώντος  ακροδεξιού Κόμματος των Ελευθέρων, ενώ δεν απέκλεισε και νέους περιορισμούς στο εγγύς μέλλον.

«Πρόκειται για ένα περαιτέρω βήμα, με το οποίο κλείνουμε ένα κενό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να προκύψουν νέα (κενά), και σε μία τέτοια περίπτωση θα ληφθούν περαιτέρω μέτρα». Αξίζει να σημειωθεί πως ο ίδιος  οποίος θεωρεί ως αποτυχημένη την ήδη πολύ αυστηρή Διαδικασία του Δουβλίνου στη σημερινή της μορφή και έχει ζητήσει μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα να είναι δυνατή η υποβολή αίτησης ασύλου μόνον εκτός ευρωπαϊκού εδάφους. Αυτό για τους πρόσφυγες μεταφράζεται να κάνουν αίτηση ενώ βομβαρδίζονται ή στην… ασφαλή Τουρκία του Ερντογάν, μέσα από τις φυλακές

Ο ακροδεξιός αντικαγκελάριος και αρχηγός των Ελευθέρων Χάιντς-Κρίστιαν Στράχε  είχε ξεκαθαρίσει πάντως πως ονειρεύεται μια χώρα φυλακή, καθώς είχε ζητήσει να γίνει εγκατάσταση προσφύγων σε στρατώνες που δεν χρησιμοποιούνται και να απαγορευτεί η βραδινή έξοδος στους αιτούντες άσυλο, καθώς…»χρειάζεται να υπάρχει τάξη, ενόσω είναι ανοικτή η διαδικασία για τη χορήγηση ασύλου».

Στο ίδιο πρόγραμμα να σημειωθεί πως απαγορεύεται, ότι πρόσφυγες  να ζουν σε ιδιωτικά καταλύματα.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ και topontiki.gr

Ρωσία: Βρέθηκαν όντως χημικά όπλα στη Γούτα της Συρίας, αλλά με προέλευση τη Γερμανία και την Αγγλία

Μια νέα διάσταση έδωσε σήμερα, στο πολυσυζητημένο θέμα της χρήσης χημικών στην ανατολική Γούτα της Συρίας, το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών.

Η ανακοίνωση, μάλιστα, ήρθε δια στόματος της εκπροσώπου του Μαρία Ζαχάροβα, η οποία τόνισε ότι στην περιοχή της Ανατολικής Γούτα βρέθηκαν κοντέινερ με χλώριο από την Γερμανία και καπνογόνες βόμβες με προέλευση από το Σάλσμπερι της Βρετανίας, από την περιοχή δηλαδή που έγινε η δηλητηρίαση του ρώσου πρώην κατασκόπου Σεργκέι Σκριπάλ και της κόρης του Γιούλια.

«Στα εδάφη που απελευθερώθηκαν στην Ανατολική Γούτα από τα συριακά κυβερνητικά στρατεύματα, βρέθηκαν κοντέϊνερς με χλώριο, το πιο φοβερό είδος χημικού όπλου, με προέλευση από την Γερμανία όπως επίσης και καπνογόνα που κατασκευάστηκαν, προσέξτε, στην πόλη Σάλσμπερι, τη Μεγάλη Βρετανία» υπογράμμισε η Ζαχάροβα.

Η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, επέστησε επίσης την προσοχή σε ένα άρθρο της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail, που είχε δημοσιευθεί τον Ιανουάριο του 2013 και το οποίο αποκάλυπτε πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο Λευκός Οίκος είχε δώσει την συγκατάθεση του να πραγματοποιηθεί από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους επίθεση με χημικά στην Συρία και εν συνεχεία να επιρριφθούν οι ευθύνες στον Σύρο πρόεδρο Μπασάρ Άσαντ με σκοπό να ενισχυθούν οι διεθνείς στρατιωτικές παρεμβάσεις στην χώρα αυτή.

Η Μαρία Ζαχάροβα δήλωσε επίσης ότι επανειλημμένα και η Ρωσία και η Συρία έχουν δηλώσει ότι έχουν πληροφορίες, συμφωνία με τις οποίες οι αντάρτες ετοιμάζονται να κάνουν προβοκάτσιες με χρήση χημικών όπλων, ότι διαθέτουν εργαστήρια παραγωγής τους και όπλα σε απελευθερωμένα εδάφη στη Ανατολική Γούτα. «Όλες οι σχετικές πληροφορίες έχουν σταλεί, αποστέλλονται και θα αποστέλλονται στον ΟΑΧΟ (Οργανισμό για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων)» υπογράμμισε η Ζαχάροβα.

ΑΠΕ