18.8 C
Chania
Tuesday, October 1, 2024

Κάλεσμα για διαδήλωση την Πέμπτη έξω από το ξενοδοχείο Σαμαριά στην εκδήλωση της Fraport

Σε διαδήλωση ενάντια στη Fraport καλεί η Ανοικτή Πρωτοβουλία Πολιτών ενάντια στην εκχώρηση του Αεροδρομίου  “Δασκαλογιάννης” την Πέμπτη 19 Απριλίου στις 5 το απόγευμα στο ξενοδοχείο Σαμαριά όπου και θα πραμγατοποιείται εκδήλωση της εταιρείας.

Σε σχετικό κείμενο αναφέρονται τα εξής: 

Χανιώτισσες και Χανιώτες,

Η πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair να καταργήσει τη βάση της στα Χανιά και ως εκ τούτου να προβεί σε ακύρωση των πτήσεων από δύο εσωτερικές γραμμές και τέσσερις του εξωτερικού θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία και οικονομία με την απώλεια πάνω από 220.000 επισκεπτών με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία. Θα επιδράσει επίσης αρνητικά και στις μετακινήσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής προς την υπόλοιπη Ελλάδα. Ιδιαίτερα  εφόσον η ακραία συμπεριφορά της εν λόγω εταιρείας έρχεται ως συνέχειας της περυσινής της απόφασης να διακόψει εντελώς το πτητικό της έργο κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου με τα γνωστά αποτελέσματα.

Για τον κίνδυνο αποχώρησης της Ryanair από τα Χανιά είχε με σαφήνεια τοποθετηθεί η Πρωτοβουλίας μας από την πρώτη ανοικτή εκδήλωση που διοργάνωσε, τον Ιανουάριο του 2017 στο ΕΒΕΧ προειδοποιώντας τους αρμόδιους φορείς και μάλιστα με αυστηρό τόνο. Το ίδιο είχε πράξει και πριν με τις δημόσιες ανακοινώσεις στα τοπικά ΜΜΕ και στα κοινωνικά δίκτυα. Είχαμε λοιπόν επισημάνει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η εκχώρηση του αεροδρομίου στους Γερμανούς της Fraport θα οδηγήσει σε αύξηση των διαφόρων επιβαρύνσεων και τελών κάτι που θα καθιστούσε απαγορευτική την χρήση του «Δασκαλογιάννης» από τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Με λίγα λόγια από την πρώτη στιγμή ορθώς η πρωτοβουλία μας συνέδεσε το πρόβλημα της εκχώρησης του αεροδρομίου στη Fraport με την παραμονή της Ryanair στα Χανιά κάτι το οποίο επιβεβαιώθηκε με τον πιο τραγικό τρόπο.  

Το ζήτημα όμως της αποχώρησης της Ryanair, όπως εξηγήσαμε και τον περασμένο Χειμώνα, είναι θέμα κυρίως αντιθέσεων και ανταγωνισμού οι οποίοι προκύπτουν μετά την απορρύθμιση της αγοράς των αερομεταφορών και σε αυτό τον ανταγωνισμό εμπλέκεται και η Fraport.

Δυστυχώς ορισμένοι ποτέ δεν το αντιλήφθηκαν, άλλοι διότι από ιδεοληψία ήταν υπέρ της εκχώρησης του «Δασκαλογιάννης» στους Γερμανούς της Fraport και άλλοι επέλεξαν συνειδητά να εξυπηρετήσουν τις μικρές επαγγελματικές τους ομάδες και όχι το κοινωνικό σύνολο.

Καλούμε τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, τους Δημάρχους και τους τοπικούς φορείς να μην παραβρεθούν στη φιέστα της Fraport με την επισήμανση ότι αυτοί οι ίδιοι θα λάβουν την τελική απόφαση. Αντιθέτως από την αρχή θεωρήσαμε ότι οι φορείς των Χανίων, με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη κ. Α. Βουλγαράκη πρέπει να καλέσουν σε απολογία τους γερμανούς για τα όσα έχουν πράξει εις βάρος της τοπικής οικονομίας, του δημόσιου συμφέροντος και της αξιοπρέπειας των πολιτών αυτής της χώρας και να τους επιβάλλουν λύσεις που θα εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον. Αν και η πρωτοβουλία μας δεν έχει καμία αυταπάτη και θεωρεί την Fraportκατακτητή και ως εκ τούτου ανεπιθύμητη.

Καλούμε τους Χανιώτες, ειδικά μετά της τελευταίες εξελίξεις, να εκφράσουν την διαμαρτυρία τους και να διαδηλώσουν μαζικά στο χώρο της εκδήλωσης, στο Ξενοδοχείο Σαμαριά, μεθαύριο Πέμπτη στις 19 Απριλίου 2018

Πώς μπορείτε να συμμετάσχετε στον δημόσιο διάλογο για την αξιοποίηση του Στρατοπέδου Μαρκοπούλου

Ξεκίνησε σήμερα, Τρίτη 17/4/2018, από τον Δήμο Χανίων ο δημόσιος διάλογος, σύμφωνα με την Απόφαση 70/2018 του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων, με στόχο την αξιοποίηση του χώρου του Στρατοπέδου Μαρκοπούλου από το Δήμο.

Προς αυτή την κατεύθυνση έχει ενεργοποιηθεί ηλεκτρονική πλατφόρμα επικοινωνίας στον σύνδεσμο http://chania.gr/markopoulo.html, η οποία θα παραμείνει ενεργή έως και την Πέμπτη 26/4/2018, όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει ή να προτείνει τη χρήση ή τις χρήσεις, που θεωρεί ότι θα είναι ωφέλιμες για την πόλη και το Δήμο μας, καθώς και να διατυπώσει πιθανή αναλυτικότερη πρόταση.

Σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βάμβουκας, επισημαίνει:

“Όπως είχα αναφέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο, για τον καθορισμό των χρήσεων του Στρατοπέδου Μαρκοπούλου θα υπάρξει δημόσιος διάλογος και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η οριστική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων.

Έτσι, συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, ξεκινάμε από σήμερα επίσημα τον δημόσιο διάλογο για τις χρήσεις, που θα προταθούν από φορείς και πολίτες μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα, που έχει δημιουργηθεί γι΄ αυτό τον σκοπό στον δικτυακό τόπο του Δήμου μας.

Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοικτή μέχρι τις 26-4-2018, ημέρα Πέμπτη, ενώ στη συνέχεια επιτροπή, αποτελούμενη από προσωπικό του Δήμου, θα επεξεργαστεί και θα ταξινομήσει τις προτάσεις, οι οποίες θα έλθουν σε γνώση Δημοτικών Συμβούλων, δημοτών, φορέων και ολόκληρης της χανιώτικης κοινωνίας στο πλαίσιο ανοικτής εκδήλωσης.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων σε ειδική συνεδρίασή του, αφού θα έχει λάβει υπόψη του τα αποτελέσματα του διαλόγου, θα αποφασίσει οριστικά για τις επιτρεπόμενες χρήσεις, με γνώμονα το τι είναι ωφέλιμο για την πόλη, τον Δήμο και τους συμπολίτες μας, στο πλαίσιο ενός βιώσιμου σχεδίου χρήσεων του Στρατοπέδου”.

Υπο-νοούμενα

– Τα… «έκαναν γαργάρα» κι ήπιαν και το «αμίλητο νερό»

Ο λόγος για τους Χανιώτες βουλευτές που έσκιζαν τα ιμάτιά τους για να μας πείσουν, έδιναν όρκους και απειλούσαν θεούς και δαίμονες, αν ερχόταν η Fraport στο «Δασκαλογιάννης».

Και ήλθε η Fraport και επαληθεύτηκαν οι καταγγελίες τους και τώρα ήπιαν το «αμίλητο νερό»…

Και ενώ λοιπόν είχε μπει στη σελίδα το παραπάνω κείμενο, σε εξέλιξη βρισκόταν μέχρι το βράδυ “καυγάς” μεταξύ ΝΟΔΕ και ΣΥΡΙΖΑ Χανίων, για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο αεροδρόμιο. Εδώ ταιριάζει αυτό που λέει ο λαός “Δυό γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα”.

Καλύτερα βρείτε λύσεις και αφήστε επιτέλους τις κοκορομαχίες. Φτάνει πια

– Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας

Είπε κάποιος ένα επιτυχημένο:

Με σάπιο καρπούζι αλλοιωμένα κεράσια, μισό σάπιο πεπόνι, πορτοκάλια αποχυμωμένα, τι φρουτοσαλάτα να κάνεις;

Ωραία η παρομοίωση, ε;;

Υπονομευτής

Γ. Μαργαρίτης από Θέρισο: Η Κρήτη είναι μια μπαρουταποθήκη, μια βάση για πολέμους που δε θα αποφασισθούν στην Αθήνα – Λάθος ο εφησυχασμός

Την Κυριακή 15 Απριλίου διοργανώθηκε εκδήλωση από το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης Θερίσου Χανίων και τον πολιτιστικό σύλλογο Θερίσου Χανίων “Η Επανάσταση του Θερίσου”.

Θέμα της εκδήλωσης ήταν “Ο ρόλος του μουσείου στην διατήρηση της ιστορικής μνήμης” με κεντρικό ομιλητή τον Γιώργο Μαργαρίτη, καθηγητή σύγχρονης ιστορίας του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Η εκδήλωση έλαβε χώρα στο χωριό Θέρισο Χανίων (Κρήτη), χωριό με πλούσια ιστορία τα χρόνια της αντίστασης, στο χώρο του Μουσείου της Εθνικής Αντίστασης.

Παρευρέθηκε πλήθος κόσμου από την περιοχή, αγωνιστές της Αντίστασης αλλά σημαντική ήταν και η παρουσία νεότερων ηλικιών. Σημαντικό κομμάτι στην ομιλία του κ. Μαργαρίτη αναφερόταν στο ρόλο που έχουν τέτοιου τύπου Μουσεία στη διαπαιδαγώγηση της νεολαίας από τις νεότερες κιόλας ηλικίες, αφού αυτά είναι μουσεία που έχουν φτιαχτεί από τον ίδιο τον λαό και απευθύνονται στον ίδιο το λαό, για αυτό το λόγο είναι ακόμα πιο σημαντική η διατήρηση και ανάδειξη τους, Τόνιζε συνεχώς το ότι «οι άνθρωποι που απεικονίζονται στις φωτογραφίες, οι πρωταγωνιστές αυτών των ηρωικών μαχών που διαβάζουμε στα βιβλία και ακούμε στις ιστορίες των παππούδων μας, δεν είναι κάποιοι ήρωες πέρα και έξω από εμάς. Είναι άνθρωποι σαν κι εμάς, που επέλεξαν το δρόμο του αγώνα, που επέλεξαν να αγωνιστούν για το δίκιο της τάξης τους, για έναν καλύτερο κόσμο χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Οι άνθρωποι που βλέπουμε σε αυτές τις φωτογραφίες και τους θαυμάζουμε και τους τιμούμε είναι ο καθένας από εμάς

Σε δηλώσεις του σε τοπικά μέσα ενημέρωσης των Χανίων καθώς και στην ομιλία του, ο καθηγητής Γιώργος Μαργαρίτης χαρακτηρίζει τα Μουσεία Εθνικής Αντίστασης ως «Θύλακες Παιδείας», τα οποία πρέπει να μείνουν ανοιχτά προς την κοινωνία. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει:

«Τα Μουσείο είναι ένα εφεύρημα του σύγχρονου κόσμου, ένα κρατικό σύστημα παιδείας αλλά και ένα πολιτικό εργαλείο, καθώς η άρχουσα τάξη το χρησιμοποίησε πάρα πολύ έντονα στο παρελθόν, γιατί όλες οι μεγάλες αυτοκρατορίες θέλανε κι από ένα μεγάλο μουσείο στην μητρόπολη τους όπου κουβαλάγανε όλα τα λάφυρα από τις περιοχές όπου κυριαρχούσανε ανάμεσα τους π.χ. και τα Μάρμαρα του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Λονδίνο, ως λάφυρα κι αυτά μιας μεγάλης δύναμης».

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι «αυτό το πολιτικό εργαλείο μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και οι λαοί για να βάλουν εκεί όχι μόνο την δική τους μνήμη αλλά την πιστοποίηση των αγώνων τους, τις εικόνες, τα κατάλοιπα, τις σφραγίδες των αγώνων τους, όλα αυτά τα πράγματα που φτιάχνουν την ιστορία του λαϊκού κινήματος. Ενός λαϊκού κινήματος που πάλεψε για την κοινωνική δικαιοσύνη, που πάλεψε τους ξένους κατακτητές, την παράδοση του εθνικού πλούτου, του εθνικού εδάφους στον αντίπαλο. Όλα αυτά ένα Μουσείο βρίσκεται όχι απλώς για να τα στηλιτεύει αλλά για να αποδείξει ότι μπορεί να αγωνιστεί και ότι αγωνίστηκε με επιτυχία κάποτε ο λαός μας ενάντια σε αυτά που συνέβησαν. Κι έτσι κι εμείς μπορεί να μην έχουμε ένα Μουσείο του Λούβρου αλλά έχουμε Μουσείο με τα όπλα του λαού μας, με την αποφασιστικότητα και τους αγώνες του λαού μας, που παράλληλα δίνει και μια υπόσχεση ότι αυτά που γίνανε στο παρελθόν δεν πεθάνανε, θα ξανά γίνουνε μέχρι να επικρατήσει δικαιοσύνη σε αυτόν εδώ τον κόσμο».

Ο κ. Μαργαρίτης προχώρησε και σε δηλώσεις σχετικά με τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, τους ανταγωνισμούς και την τελευταία επίθεση στη Συρία. Εξέφρασε την έντονη ανησυχία που υπάρχει για την εμπλοκή της Κρήτης σε ενδεχόμενο πολέμου, λόγω της ύπαρξης της ισχυρής βάσης του ΝΑΤΟ στην περιοχή μας.

Χαρακτήρισε την Κρήτη ως «μπαρουταποθήκη», ένα είδος βάσης για πολέμους που δεν θα αποφασιστούνε στην Αθήνα και σίγουρα δεν θα αποφασιστούνε στο Ηράκλειο ή στα Χανιά». Ωστόσο, όπως είπε, θα επηρεάσουν το μέλλον του νησιού και των κατοίκων του. «Η μοίρα του νησιού αυτού και η μοίρα των ανθρώπων που το κατοικούνε, θα παιχτεί στα χαρτιά μακριά από τους ανθρώπους αυτούς, μακριά από τα συμφέροντα τους, μακριά από την ζωή τους την ίδια» σημείωσε.

Για τις εξελίξεις στον ευρύτερο χώρο της Μεσογείου ο κ. Μαργαρίτης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αν ήμασταν σεισμολόγοι θα λέγαμε ότι βρισκόμαστε σε ένα πολύ επικίνδυνο σημείο, στο σημείο όπου διασταυρώνονται τεκτονικά ρήγματα. Δηλαδή έχουμε μια πολύ μεγάλη κρίση στην περιοχή μας στο χώρο της ανατολικής Μεσογείου, μια κρίση που αρθρώνεται στους ανταγωνισμούς γύρω από τις ενεργειακές πηγές όπως το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, τους αγωγούς που τα μεταφέρουν κτλ. Ένας ανταγωνισμός που δίνει φοβερούς, ενεργούς πολέμους. Και πάνω σε αυτή την μεγάλη κρίση στην οποία μαζεύονται δυνάμεις επί δυνάμεων έχουμε τα δικά μας προβλήματα με την γειτονική χώρα, τα οποία συνδέονται με αυτή την κρίση. Δηλαδή το ζήτημα που αμφισβητείται σήμερα είναι τα νομικά δικαιώματα που έχει η Ελλάδα πάνω στις θάλασσες της. Αυτό συνδέεται με τα προηγούμενα θέματα και ταυτόχρονα ξεχωρίζει από αυτά, γιατί είναι ένα ειδικό θέμα. Όμως όταν αυτά τα δύο συνδέονται, όταν η ελληνοτουρκική διαφορά, η τουρκική επιθετικότητα μπαίνει στο πλαίσιο της ευρύτερης διαμάχης για τον ίδιο λόγο στην περιοχή αυτή, τότε τα πράγματα είναι τρομερά επικίνδυνα και απρόβλεπτα. Γι’ αυτό χρειάζεται να σταματήσει αυτή η καθησυχαστική πολιτική στον λαό μας, ότι δηλαδή “τίποτα δεν συμβαίνει”, “δεν πειράζει, ισχυρές συμμαχίες θα μας προστατεύσουν”, δεν ισχύουν γιατί οι ανταγωνισμοί είναι τόσο ισχυροί που τινάζουν και συμμαχίες στον αέρα. Βλέπετε την Τουρκία που είναι μέλος του ΝΑΤΟ και ταυτόχρονα τι κάνει. Την ίδια ώρα, πρόσθεσε, σύμφωνα με τους Τούρκους γείτονες, επειδή η νήσος Γαύδος και η Γαυδοπούλα δεν αναφέρονται σε καμία σύμβαση, είναι θολό τοπίο».

Συμπληρώνει ότι: «Η Κρήτη βρίσκεται στο κέντρο όλων αυτών των πραγμάτων. Και επειδή εδώ, παίζονται τα μεγάλα παιχνίδια λόγω των Βάσεων, και μάλιστα οι Βάσεις αυτές ήταν πολύ ενεργές στο τελευταίο “χτύπημα” της Συρίας ή σε οποιοδήποτε πόλεμο στην Μέση Ανατολή, για το νησί της Κρήτης περικλείει κινδύνους. Η μοίρα του νησιού αυτού και η μοίρα των ανθρώπων που το κατοικούνε, θα παιχτεί στα χαρτιά μακριά από τους ανθρώπους αυτούς, μακριά από τα συμφέροντα τους, μακριά από την ζωή τους την ίδια. Η Κρήτη είναι σαν ένα είδος πολεμικής βάσης για πολέμους που σε τελική ανάλυση δεν θα αποφασιστούνε στην Αθήνα και σίγουρα δεν θα αποφασιστούνε στο Ηράκλειο ή στα Χανιά. Κι αυτό πολλαπλασιάζει τους κινδύνους. Δεν είναι μόνο που ένας θέλει την Γαύδο είναι που οι άλλοι θέλουν την ανατολική Μεσόγειο ολόκληρη. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει το να είσαι μια… μπαρουταποθήκη, ένα νησί που φιλοξενεί Βάσεις, αεροπλάνα τηλεκατευθυνόμενα, επανδρωμένα, μόλους και προκυμαίες που αράζουν αεροπλανοφόρα. Τι σημαίνει για ένα νησί που γίνεται στόχος, γίνεται μέρος των γενικότερων προβλημάτων και αν θέλετε η ίδια η εθνική κυριαρχία στο νησί αυτό μπαίνει υπό αμφισβήτηση».

Για αυτό, όπως τόνισε ο καθηγητής του ΑΠΘ, «το να μηρυκάζει κανείς λύσεις οι οποίες ποτέ δεν δουλέψανε, σε μια σημερινή κατάσταση, είναι ένα είδος του να εξαπατάς ακόμη μια φορά τον λαό σου, να μην τον προετοιμάζεις για τα επερχόμενα. Και τα επερχόμενα θα είναι προβληματικά. Δηλαδή όταν η Ελλάδα έχει νομικό δικαίωμα σε τόσο μεγάλες εκτάσεις θάλασσας και οι εκτάσεις αυτές θάλασσας υπόσχονται πλουτοφόρες, είναι φυσικό ότι θα τις διεκδικήσουν ιμπεριαλιστές, εχθροί μικροί και μεγάλοι. Και πρέπει ο λαός μας να προετοιμαστεί για την υπόθεση του πολέμου, πρέπει να προετοιμαστεί πρώτον για να μην πάρει μέρος σε πολέμους που θα εξυπηρετούν συμφέροντα άλλων αλλά να είναι έτοιμος να υπερασπίσει όλα όσα του ανήκουν, τον πλούτο που του ανήκει. Κι αυτή είναι η γλώσσα της αλήθειας, η γλώσσα της πραγματικότητας που πρέπει ο λαός μας σιγά σιγά να αποκτήσει για να μπορέσει πολιτικά να σκεφτεί και πολιτικά να αντιδράσει σε αυτά που οι άλλοι ετοιμάζουν για αυτόν. Πρέπει ο πολύς κόσμος να μπει στην Πολιτική, να πάρει τις υποθέσεις αυτές στα χέρια του και να μην επιτρέπει σε άλλους να ορίζουν τις τύχες του, ερήμην του, σε κέντρα μακρινά και μη προσβάσιμα από τους πολλούς».

Αντ. Γελασάκης για Ryanair: O τουρισμός είναι ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο προϊόν και θα πρέπει όλοι να το θωρακίσουμε με την αποφυγή μονοπωλιακών πρακτικών και μονοσήμαντων εξαρτήσεων

Την ανάγκη να συνδεθεί περαιτέρω ο πρωτογενής τομέας παραγωγής με τον τουρισμό ώστε αφενός να εμπλουτιστεί το τουριστικό προϊόν του τόπου, αλλά και ταυτόχρονα να βρουν εύκολα διέξοδο προς την αγορά τα προϊόντα του τόπου μας, με πρώτο το λάδι, επισήμανε ο Αντώνης Γελασάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης στο Βατόλακκο Χανίων σε εκδήλωση την Πέμπτη 12/4 σε ημερίδα για την προώθηση του ελαιοτουρισμού στην Κρήτη.

Μάλιστα με αφορμή το γεγονός ο κ. Γελασάκης αναφέρθηκε στην πρόσφατη απόφαση της Ryanair να αποχωρήσει από τα Χανιά, τονίζοντας ότι στόχος όλων των εμπλεκομένων στην τουριστική οικονομία της περιοχής πρέπει να είναι η ανάδειξη του προορισμού, ώστε να μπορεί να διαμορφώσει στις ξένες αγορές όρους ανελαστικής ζήτησης.

«Η εξάρτηση των δύο τομέων, του τουρισμού και της αγροτικής παραγωγής είναι σημαντική και αμφίδρομη, με περιθώρια ποσοτικής και ποιοτικής βελτίωσης. Αυξάνει δυνητικά τις ευκαιρίες για εγχώρια παραγωγή, δημιουργία νέων αγορών και ανάπτυξη ποιοτικών προϊόντων και προσφέρει ευκαιρίες για την ανάδειξη προορισμών. Κάτι που είναι απαραίτητο ώστε να αποφύγουμε μονοσήμαντες εξαρτήσεις και να διαχειριστούμε ζητήματα όπως αυτό που έχει προκύψει με τη Ryanair. Και με αφορμή αυτό το βήμα θυμίζω τι έλεγε ο Σύνδεσμός μας στις 6/10/2017» τόνισε και συμπλήρωσε:

«Τότε λέγαμε ότι πρέπει να δουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό στα Χανιά πραγματικότητες και προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Και ποιες είναι αυτές:

Μεταξύ άλλων τον περασμένο Οκτώβριο αναφέραμε ότι ο τουρισμός είναι ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο προϊόν και θα πρέπει όλοι να το θωρακίσουμε με διασφάλιση της πολλαπλότητας των προσβάσεων, την αποφυγή μονοπωλιακών πρακτικών και μονοσήμαντων εξαρτήσεων.

Επίσης αναδείξαμε την ανάγκη να επενδύσουμε στην ανάδειξη του προορισμού με (brand destination)  καθιστώντας τη ζήτηση για τα Χανιά στη διεθνή αγορά όσο γίνεται πιο ανελαστική και λιγότερο εξαρτώμενη από συγκυριακά φαινόμενα.»

Νοσεί η Υγεία

Μια επίσκεψη στον χώρο της νέας Τοπικής Μονάδας Υγείας στα Χανιά θα σας πείσει για το χάος που επικρατεί και την ανασφάλεια που εκπέμπει στους ατυχείς Χανιώτες ασθενείς η νεοσύστατη, πολυδιαφημισμένη, με καμπανοκρουσίες εγκαινιασθείσα, μονάδα υγείας στον χώρο του πρώην Νοσοκομείου Χανίων.

Δευτέρα πρωί, χθες, και αρκετοί Χανιώτες έφυγαν άπραγοι. Ούτε γιατροί υπάρχουν, ούτε εγγραφές δεν έκαναν.

Κι όλα αυτά χωρίς μια ανακοίνωση για τους χαχόλους υπήκοους αυτής της καταδικασμένης από το ψέμα, την απάτη και τη ρεμούλα, χώρα.

Μήπως τελικά η μονάδα έγινε για να βολευτούν κάποιοι υμέτεροι;

Όλα αυτά συνθέτουν το σκηνικό της απαξίωσης, της ντροπής και το αποτροπιασμού για όσα βιώνουμε και για την εξαπάτησή μας που επιχειρείται ανενδοίαστα εδώ και χρόνια

Ν.Α.

Περίπτερο για τα όρνεα

Στα Λευκά Όρη, μετά τον Ομαλό, στον δρόμο προς τον Σελινιώτικο Γύρο, μετά το πρώτο εκκλησάκι αριστερά, υπάρχει ο δρόμος που οδηγεί σ’ ένα καλά κατασκευασμένο περίπτερο αναψυχής, που ανήκει στη δικαιοδοσία του Δήμου Καντάνου – Σελίνου.

Το κτίριο του περιπτέρου ενώ διαθέτει όλους τους σύγχρονους εξοπλισμούς, ηλιακό, μονώσεις, κτισμένο με πέτρα και εξαιρετική καλαισθησία, ερημώνει. Όπως φαίνεται ποτέ δεν λειτούργησε και ο χρόνος της εγκατάλειψης αφήνει έντονα τα σημάδια του.

Διαλύουν τα ξύλινα κάγκελά του και όλα τα σκιάζει η εικόνα της εγκατάλειψης.

– Από ποιους πόρους, και πόσα χρήματα, άραγε, αντλήθηκαν για την κατασκευή του;

– Γιατί ποτέ δεν λειτούργησε;

– Μήπως έγιναν και εδώ τελετές εγκαινίων για την παραμυθίαση των κατοίκων της μπανανίας;

Θα ευαρεστηθεί η Δημοτική Αρχή του Δήμου Καντάνου – Σελίνου να μας ενημερώσει για το ιστορικό και τους σχεδιασμούς που υπάρχουν για το εν λόγω οικοδόμημα;

Αναμένομε.

Ν.Α.

Ο θρύλος για τον φάρο «Αφορεσμένου» στην Κρήτη και η σχέση του με τον Χριστό | Bίντεο

Στο νομό Λασιθίου, 27 χλμ βόρεια του Αγίου Νικολάου, βρίσκεται ένας φάρος που έχει μια ξεχωριστή ιστορία και το όνομά του το έχει πάρει από έναν θρύλο. Αν και επίσημα λέγεται φάρος του «Αγίου Ιωάννη», είναι γνωστός ως φάρος «Αφορεσμένου».

Το ακρωτήρι, στο οποίο το 1864 κατασκευάστηκε ο φάρος, συνδέεται με μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία.

Σύμφωνα με τον τοπικό θρύλο, όταν ο Καϊάφας σταύρωσε τον Χριστό, ξεκίνησε να ταξιδέψει στη Ρώμη για να συναντήσει τον Καίσαρα, αλλά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, πέθανε από αρρώστια που εξαπλώθηκε σε όλο το πλήρωμα του πλοίου. Επειδή ήταν άρχοντας, έπρεπε σύμφωνα με το έθιμο να τον θάψουν. Φτάνοντας στην Κρήτη, προσέγγισαν τον μικρό όρμο του Μιραμπέλλου, αλλά η θάλασσα φούσκωσε απότομα. Παρ’ όλα αυτά οι έμπειροι ναύτες κατάφεραν να φτάσουν στην ακτή και να θάψουν τον Καϊάφα.

Το ακρωτήριο ονομάστηκε «του Αφορεσμένου» γιατί σύμφωνα πάντα με την παράδοση εκεί θάφτηκε αυτός που σταύρωσε τον Χριστό και η θάλασσα στο σημείο αυτό δεν ηρέμησε ποτέ. Μάλιστα πολλοί ναυτικοί οδηγοί του 19ου αιώνα πρότειναν στους καπετάνιους να πλέουν τουλάχιστον ένα μίλι μακριά από το ακρωτήριο του Αφορεσμένου.


Η διαδρομή μέχρι το φάρο (φωτ.: eosm.gr)

Ο φάρος στο ακρωτήρι κατασκευάστηκε το 1864 από τη Γαλλική Εταιρεία Φάρων. Το ύψος του πύργου του είναι 9 μέτρα και το εστιακό του ύψος είναι 49 μέτρα. Εντάχθηκε στο Ελληνικό Φαρικό Δίκτυο στις 6 Μαΐου του 1915 και στο πλαίσιο ανασυγκρότησης του Ελληνικού Φαρικού Δικτύου το 1951, επαναλειτούργησε με πηγή ενέργειας την ασετιλίνη. Σήμερα λειτουργεί ως αυτόματος φάρος με χρήση φωτοβολταϊκού συστήματος και τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες να συντηρηθεί και να αναστηλωθεί, με ιδιωτική πρωτοβουλία και με ενέργειες των τοπικών αρχών.

[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=1iIZeIy7TqM“]

Ενδιαφέρον από τον πρέσβη των ΗΠΑ για την Κρήτη

Το ενδιαφέρον του Αμερικανού Πρέσβη, Τζέφρι Παϊάτ, προσέλκυσε η Κρήτη στο συνέδριο της Ένωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα

Ο Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών επισκέφθηκε τον εκθεσιακό χώρο όπου βρισκόταν τα προϊόντα και το πληροφοριακό υλικό της Κρήτης, είχε αναλυτική ενημέρωση για το νησί και συζήτησε με τον αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης, Δημήτρη Μιχελογιάννη, για την ιστορία, τον πολιτισμό, το φυσικό περιβάλλον της Κρήτης και τις προοπτικές που υπάρχουν για την αύξηση της παρουσίας αμερικανών τουριστών στην Κρήτη.

«Η Κρήτη μπορεί να διασυνδεθεί με την πορεία των αμερικανών επισκεπτών στα νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, αλλά και την Αθήνα, επειδή η ιστορία, ο πολιτισμός και το φυσικό περιβάλλον του νησιού προκαλούν το αυξημένο ενδιαφέρον των αμερικανών τουριστών», δήλωσε ο κ. Μιχελογιάννης

«Μας ενδιαφέρει παρά πολύ η συγκεκριμένη αγορά καθώς θεωρούμε ότι έχει μεγάλη προοπτική ανάπτυξης. Η φετινή παρουσία μας έρχεται σε συνέχεια της περυσινής διοργάνωσης δράσης προβολής στη Νέα Υόρκη, καθώς και της συμμετοχής μας στην φετινή έκθεση για τον τουρισμό των New York Times», ανέφερε ο κ. Μιχελογιάννης.

ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ: Το νόημα της Αναστάσεως στον σύγχρονο κόσμο

Γράφει ο Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος Θ. Χατζηνικολάου
Θεολόγος, τ. Λυκειάρχης

Ο τίτλος του επίκαιρου αυτού γραφτού μας μπορεί να τεθεί και ως ερώτημα και μάλιστα με μια προέκταση: «Ποιο είναι το νόημα της Αναστάσεως του Χριστού και ποια η σπουδαιότητά του για τον σύχχρονον κόσμον;»

Βεβαίως, η απάντησις δεν δίνεται, όσο πρέπει, στον περιορισμένο χώρο ενός άρθρου. Ωστόσο, στα πλαίσια αυτά και με συντομία θα πρέπει να λεχθεί ότι η Ανάστασις του Χριστού αποτελεί μια από τις θεμελιδοδέστερες αλήθειες της Χριστιανικής πίστεως. Απ’ αρχής υπήρξε η βάσις του αποστολικού κηρύγματος, ο δε απόστολος Παύλος διδάσκει κατηγορηματικά: «Ειδε Χριστός ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή δε και η πίστις ημών» (Α’ Κορινθ. 15,14)

Γι’ αυτήν την πρωταρχική σημασία του, το γεγονός της Αναστάσεως έλαβε κεντρική θέση και στην λατρεία της Εκκλησίας, όχι μόνον αυτό καθ’ εαυτό, ως εορτή, η οποία ήδη και από πολύ ενωρίς με έξοχη πράγματι λαμπρότητα εορταζόταν, αλλά και στον κύκλο των κατά εβδομάδα εορτών, ώστε η Κυριακή, ως κατ’ εξοχή ημέρα αναμνήσεως του γεγονότος της Αναστάσεως, να αποβεί η ιερότερη ημέρα της εβδομάδας.

Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, προπαντός, σε αντίθεση προς άλλες Χριστιανικές ομολογίες, οι οποίες εξαίρουν περισσότερο την σημασία του Σταυρικού θανάτου του Χριστού, η Ανάστασις κατέχει την κεντρικότερη θέση της όλης θρησκευτικής ζωής, ένεκα του οποίου αυτή χαρακτηρίζεται δικαίως ως η Εκκλησία της Αναστάσεως. Απ’ εδώ εξηγείται και το ότι η Ανάστασις, συντελούσης και της περιόδου της Ανοίξεως, εορτάζεται στην Ορθόδοξη Εκκησία με μοναδικό, θα έλεγε κανείς, ενθουσιασμό. Με έξαρση και μεγαλοπρέπεια, καθώς και ότι αυτή έχει συνδεθεί με την εν γένει πνευματική, αλλά και την εθνική ακόμη ζωή των διαφόρων Ορθοδόξων λαών, ασκήσασα έκδηλη επίδραση και στην λογοτεχνία, και στα ήθη και έθιμά τους.

Ιδιαιτέρως υπογραμμίζομε, πόσο για μας τους Έλληνες, οι οποίοι ένεκα ιστορικών λόγων έχομε συνυφασμένη την ζωή μας με την Ορθοδοξία, η Ανάστασις ή η Λαμπρή, όπως αλλοιώς την ονομάζομε, είναι συνδεδεμένη με την εθνική μας ζωή, δεδομένου ότι στα 400 χρόνια της τούρκικης σκλαβιάς οι Έλληνες έδωσαν στην εορτή και συμβολικό νόημα ως προς την ανάστασιν του έθνους, ευχόμενοι με το «Χριστός Ανέστη» την Ανάσταση της Ελλάδας.

Ως προς το νόημά της μεγάλης αυτής εορτής, θα πρέπει να σημειώσομε ότι, εκτός φυσικά από τη σημασία που έχει ως θρησκευτική πίστις, ενδυναμώνουσα πνευματικά και οδηγούσα στην αληθινή ψυχική λύτρωση τον άνθρωπο, είναι συγχρόνως για τον σημερινόν κόσμον ένα πολύτιμο μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας.

Κουρασμένος ο σημερινός άνθρωπος από τις μάταιες θεωρητικές αναζητήσεις. Πληγωμένος και από πολλά απογοητευμένος, μπορεί από την Ανάσταση του Χριστού, ως η μοναδική διαυγής πηγή χαράς, να αντλήσει αισιοδοξία και ελπίδα και για τον εαυτό του, και για την κοινωνία στην οποία ζει. Ο θάνατος, το άλλοτε τραγικότατο αυτό γεγονός, κατανικηθείς, γίνεται «πύλη ανοίγουσα στην ζωή», ο δε πόνος και τα παθήματα εν γένει, θεωρούμενα πλέον υπό το πρίσμα της Αναστάσεως, αποβαίνουν υπέροχος μοχλός όχι μόνο για την ψυχική ανέλιξη και πρόοδο, αλλά και για την εν γένει κοινωνική προκοπή, ώστε, έπειτα από κάθε Γολγοθά να μπορεί κανείς με αισιοδοξία να αναμένει την ανάσταση. Την ανάσταση, την οποίαν στην πληρότητά της, προώρισται ο άνθρωπος να γνωρίσει και να απολαύσει την ένδοξη αιωνιότητα.

Ατύχημα είναι ότι στην υλιστική εποχή μας οι άνθρωποι, κατά μεγάλο ποσοστό, αν δεν αρνήθηκαν την Πίστη, την έχουν πάντως περιορίσει σε μια άγονη τυπικότητα, η οποία αφήνει ανέγγιχτη και ανεπηρέαστη την καρδιά τους. Σ’ αυτό οφείλεται το ότι και το γεγονός της Αναστάσεως, με το υψηλό λυτρωτικό νόημά του, δεν εξαντλεί στον σύγχρονο κόσμο την ευεργετική δύναμή του, η οποία παροχεύεται μόνο δια του αγωγού της Πίστεως.

Από την βαρειά, καταθλιπτική νύκτα που μας κυκλώνει, υψώνεται χαρμόσυνη φωνή, φωνή εγερτήρια των ψυχών. Φωνή αθανασίας και δόξας του ανθρώπου που επίστεψε, αγάπησε κι αφοσιώθηκε στον δοξασμένον Θεόν!

Χριστός Ανέστη!