23.8 C
Chania
Sunday, September 29, 2024

Αύξηση ευέλικτων μορφών εργασίας και στην Κρήτη – Μειοψηφία στο σύνολο των εργαζόμενων οι θέσεις πλήρους απασχόλησης

Την απόλυτη κυριαρχία των ευέλικτων μορφών απασχόλησης δείχνουν τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη».

Οι εύλικτες μορφές απασχόλησης κυριαρχούν πλέον με το ποσοστό έναντι του συνόλου των προσλήψεων να φτάνει στο 65,1%.

Το 1.316.980 των συνολικών προσλήψεων που έγιναν τη χρονιά που έφυγε αφορά εργαζόμενους με μερική ή εκ περιτροπής απασχόλησης ήτοι εργαζόμενους με μισθούς που δεν ξεπερνούν τα 400 ευρώ τον μήνα.

Τα στοιχεία του συστήματος Εργάνη για τον Δεκέμβριο και για το σύνολο του έτους δείχνουν θετικό ισοζύγιο με τις προσλήψεις να υπερτερούν κατά 143.535 θέσεις εργασίας έναντι των απολύσεων ή των οικειοθελών αποχωρήσεων.

Επί συνόλου 2.400.398 θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, το 40,90% αφορά σε θέσεις πλήρους απασχόλησης, το 45,13% αφορά μερική απασχόληση και το 13,97% αφορά εκ περιτροπής απασχόληση.

Η επίδοση, πάντως είναι η υψηλότερη του έτους από το  2001 μέχρι σήμερα.  Κατά το μήνα Δεκέμβριο 2017, καταγράφεται αύξηση της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, καθώς προκύπτει θετικό ισοζύγιο προσλήψεων–αποχωρήσεων κατά 15.315 θέσεις εργασίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία των ροών μισθωτής απασχόλησης του Δεκεμβρίου 2017, οι αναγγελίες πρόσληψης ανήλθαν σε 172.064, ενώ οι αποχωρήσεις σε 156.749.

 

Στην Κρήτη ο Π. Κουρουμπλής

Στο πλαίσιο της Ημερίδας που διοργανώνει η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, με θέμα την ενημέρωση  των Φορέων Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης Λιμένων για τις διατάξεις του νόμου 4504/2017 που άπτονται των αρμοδιοτήτων Υπηρεσιών της ΓΓΛΛΠΝΕ, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 17/01/2018, στην αίθουσα Καστελλάκη στο Εμπορικό  και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ηρακλείου, θα παραχωρηθεί συνέντευξη τύπου στις 13:00 από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Χρήστο Λαμπρίδη και τον Πρόεδρο και Δ/νοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κο Απόλλωνα Φιλιππή.

 

Φρίκη στην Κρήτη: Στο σκαμνί άνδρας που κακοποιούσε σεξουαλικά το 4χρονο παιδί του

Μια σοκαριστική υπόθεση εκδικάζεται σήμερα, Τρίτη (16/1) στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Ηρακλείου.

Στο σκαμνί κάθεται ένας Ηρακλειώτης που κατηγορείται ότι κακοποιούσε σεξουαλικά το μόλις τεσσάρων ετών παιδί του.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, το παιδάκι είχε αναλάβει εκείνος αφού η μητέρα του με την οποία ήταν σε διάσταση σκοτώθηκε σε τροχαίο.

Τα όσα αναφέρονται στο βούλευμα προκαλούν ανατριχίλα. Το παιδάκι φέρεται να είπε στην γιαγιά του όσα «χάδια» του έκανε ο μπαμπάς και εκείνη προχώρησε σε καταγγελία.

Την ίδια στιγμή ο ίδιος αρνείται τα πάντα.

Να σημειωθεί ότι με αίτηση της Προέδρου Πρωτοδικών του έχει αφαιρεθεί η γονική μέριμνα ενώ του έχει απαγορευτεί κάθε επικοινωνία με το παιδί.

cretalive.gr

Κρήτη: Σε αποθήκη του στρατού θα μεταφερθούν οι 410 τόνοι εκρηκτικά του πλοίου -«βόμβα»

Στην άμεση απομάκρυνση, από το λιμάνι του Ηρακλείου, των 410 τόνων εκρηκτικών, που εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν στο πλοίο «Andromeda» στα ανοιχτά της Κρήτης, αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη, το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος βρίσκεται σε διαρκή συνεννόηση με τις Ένοπλες Δυνάμεις και η μεταφορά τού επικίνδυνου φορτίου θα γίνει σε ειδική αποθήκη του Στρατού Ξηράς, πιθανόν στη βόρεια Ελλάδα. Η επιχείρηση δεν αποκλείεται να ξεκινήσει αύριο.

Για την υπόθεση έχει, ήδη, ενημερωθεί και η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πειραιά.

Εν τω μεταξύ, συνεχίζονται, από τι πρωί, οι απολογίες των οκτώ μελών του πληρώματος του πλοίου (δύο Ουκρανοί, πέντε Ινδοί και ένας Αλβανός), που εντοπίστηκε στα ανοιχτά της θαλάσσιας περιοχής του Αγίου Νικολάου Κρήτης να μεταφέρει τα 29 εμπορευματοκιβώτια με τις εκρηκτικές ύλες, τα οποία, σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα είχαν προορισμό τη Λιβύη.

Οι οκτώ κατηγορούνται για παράβαση του νόμου 2168/93 που αφορά τον εφοδιασμό ομάδων, αλλά και για διατάραξη ασφάλειας πλοίων.

Σημειώνεται, ότι υπάρχει κοινοτική Οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία απαγορεύει τη μεταφορά-πώληση όπλων και εκρηκτικών υλικών στη Λιβύη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εσωτερική καταστολή.

Το πλοίο που έχει κατασχεθεί, διαπιστώθηκε, από την επιθεώρηση, ότι φέρει 102 σοβαρές παρατηρήσεις και ελλείψεις σχετικά με την αξιοπλοϊα του, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια του πληρώματος.

 iefimerida.gr

Π. Λαφαζάνης: Δεν ήταν τυχαίο που η Fraport έδιωξε τη Ryanair από τα Χανιά

Για «αποφράδα ημέρα» για τον ελληνικό λαό και τους εργαζόμενους μίλησε ο πρόεδρος της Λαϊκής Ενότητας Παναγιώτης Λαφαζάνης από τα Χανιά για τη χθεσινή ημέρα ψήφισης του Πολυνομοσχεδίου.

Ο κ. Λαφαζάνης, σε συνέντευξη τύπου που έδωσε στα μέσα ενημέρωσης στις 12 το μεσημέρι από καφέ «Κήπος» είπε ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί «μεθόδους μαυρογυαλούρου για να αποσπάσει βουλευτές και περιστασιακά να ψηφίζουν τα νομοσχέδιά της για να δείχνει δήθεν διεύρυνση της κοινοβουλευτικής της βάσης».

Είπε ότι το νομοσχέδιο επιφέρει ένα βαρύτατο πλήγμα στο δικαίωμα της απεργία με τον στόχο να είναι η πλήρης κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας. Σύμφωνα με τον κ. Λαφαζάνη, η κυβέρνηση έχει μεταλλαχθεί πλήρως εξυπηρετώντας πλέον τα συμφέροντα του κεφαλαίου έναντι των συμφερόντων των εργατών.

Είπε ότι «βαδίζουμε στο μετα-καπιταλισμό, τον ολοκληρωτικό μετα-καπιταλισμό. Και η Ελλάδα πάλι ως πειραματόζωο είναι αυτή που εγκαινιάζει αυτή την βάρβαρη πορεία.»

DSCF5371

Ο κ. Λαφαζάνης αναφέρθηκε και στις αλλαγές που φέρνει το πολυνομοσχέδιο στο ζήτημα των πλειστηριασμών, στους οποίους θα μπορούν να προβαίνουν το ελληνικό δημόσιο, οι εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία ακόμη και για χρέη 500 ευρώ. Αναφέρθηκε επίσης στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζες για εξώσεις στα σπίτια και τις επιχειρήσεις που εκπληστηριάζονται και είπε ότι τέτοιες πρακτικές θα οδηγήσουν στην εξέγερση τον ελληνικό λαό. Η λύση είναι, η «ευρεία σεισάχθεια».

Όσον αφορά τη Fraport και το αεροδρόμιο Χανίων, ο κ. Λαφαζάνης τόνισε ότι πρόκειται για «μνημείο και σύμβολο της νέας αποικιοκρατίας στη χώρα μας».

Σύμφωνα με τον κ. Λαφαζάνη, η εξέλιξη με την παύση των δρομολογίων της Ryanair κατά τους προηγούμενους μήνες είχε σημαντικές επιπτώσεις στο εμπόριο και δεν προέκυψε τυχαία αλλά αποτελεί αποτέλεσμα μίας πολιτικής που ακολουθεί η γερμανική εταιρεία η οποία «θέλει να μονοπωλήσει τις αεροπορικές διαδρομές».

Ο κ. Λαφαζάνης είπε ότι το μονοπώλιο της Aegean στην Ελλάδα δεν είναι τυχαίο αφού η εταιρεία συνδέεται με τη Lufthansa ενώ «ο Όμιλος Lufthansa είναι βασικός μέτοχος στη Fraport».

DSCF5387

Για να συμπεράνει:

«Βλέπετε εδώ τη διαπλοκή να αναπτύσσετε σε όλο το μεγαλείο της. Η Fraport δε θέλει απλώς ένα αεροδρόμιο, θέλει να ελέγξει τις αεροπορικές διαδρομές, τις ροές στα ξενοδοχεία, να ελέγξει ότι έσοδα αποφέρει ο τουρισμός στην Ελλάδα».

Ο κ. Λαφαζάνης μετά το τέλος της συνέντευξης περπάτησε στους δρόμους της πόλης και μίλησε με πολίτες.

Στις 15:00 θα δώσει συνέντευξη στην “Νέα Τηλεόραση” ενώ στις 20:30  θα είναι ο ομιλητής σε ανοιχτή συζήτηση με θέμα “ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑ, ΛΙΤΟΤΗΤΑ. ΕΥΡΩ” στο “Καφέ-Κήπος’.

Nα σημειώσουμε ότι τον κ. Λαφαζάνη συνοδεύει ο πρώην βουλευτής και στέλεχος της ΛΑ.Ε. εξ Ηρακλείου κ. Μιχάλης Κριτσωτάκης.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του προέδρου της ΛΑ.Ε. κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη:

Πολυνομοσχέδιο – έκτρωμα: Αποφράδα ημέρα η χθεσινή

DSCF5391

 

Ήταν μια αποφράδα ημέρα χθες για την Ελλάδα, για τον ελληνικό λαό και τον κόσμο της εργασίας. Πέρασε ένα πολυνομοσχέδιο – έκτρωμα το οποίο επιχειρεί, γιατί δε θα το καταφέρει στην πράξη, να αναιρέσει ιστορικές κατακτήσεις του ελληνικού λαού, κατακτήσεις οι οποίες κερδήθηκαν με θυσίες, αγώνες και συχνά με αίμα. Θα ήθελα εδώ να σημειώσω ότι η κυβέρνηση επιχαίρει πως το νομοσχέδιο ψηφίστηκε όχι μόνο από τους 153 αλλά από 154 βουλευτές και υποτίθεται βρήκε θετική προδιάθεση και από άλλους που δεν το ψήφισαν.

Αυτό που θέλω να σας πω ότι είναι ντροπή να λέγονται αυτά τα πράγματα γιατί χθες στη Βουλή επιβεβαιώθηκε ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί μεθόδους μαυρογυαλούρου για να αποσπάσει βουλευτές και περιστασιακά να ψηφίζουν τα νομοσχέδιά της για να δείχνει δήθεν διεύρυνση της κοινοβουλευτικής της βάσης. Γιατί ο ψήφος ο παραπάνω είναι προφανές ότι πρόκειται για αποτέλεσμα αδιαφανών μεθοδεύσεων, δοσοληψιών και διαπραγματεύσεων παρασκηνίου.

Απαράδεκτα πράγματα να καταφεύγει σε τέτοιες μεθοδεύσεις, πελατειακές, παλαιοκομματικές, μια κυβέρνηση η οποία θεωρεί ότι εκφράζει τάχα την Αριστερά. Αυτά δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την Αριστερά, είναι μεθόδοι τους οποίους χρησιμοποιούσαν πριν δεκαετίες αστικά κόμματα τα οποία πρόσβαλλαν την Ελλάδα, τον ελληνικό πολιτισμό και τη δημόσια ζωή. Καταγγέλλουμε λοιπόν αυτή την προπαγάνδα την επικοινωνιακή για όλους αυτούς τους λόγους.

Βαδίζουμε στον μετα-καπιταλισμό. Η Ελλάδα πάλι πειραματόζωο

DSCF5394

Το δεύτερο που θα ήθελα να πω είναι ότι το νομοσχέδιο αυτό επιφέρει ένα βαρύτατο πλήγμα στο δικαίωμα της απεργίας. Και θέλω να σημειώσω ότι αυτό το βαρύτατο πλήγμα είναι μόνο η αρχή. Ο  στόχος ο συνειδητός στόχος είναι να καταργηθεί το δικαίωμα συνολικά της απεργίας. Εκεί το πάει και η τρόικα και το ευρωπαϊκό διευθυντήριο αλλά και η κυβέρνηση. Εξαπατά η κυβέρνηση όταν λέει δήθεν της επιβλήθηκε αυτό το μέτρο. Δεν της επιβλήθηκε, συνειδητά το κάνει.

Έχουμε μια κυβέρνηση η οποία πλέον έχει μεταλλαχθεί πλήρως. Και αυτό που την ενδιαφέρει πρώτ’ απ’ όλα είναι να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του κεφαλαίου περιφρονώντας τα δικαιώματα του κόσμου της εργασίας. Και εδώ δεν πρόκειται για μία ακόμα ας πούμε βλαπτική κίνηση σε βάρος των δυνάμεων της εργασίας. Μιλάμε για κάτι πολύ παραπάνω. Διότι, η κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας μετατρέπει την μισθωτή εργασία σε δουλεία και σε δουλοπαροικία.

Βαδίζουμε στο μετα-καπιταλισμό, τον ολοκληρωτικό μετα-καπιταλισμό. Και η Ελλάδα πάλι ως πειραματόζωο είναι αυτή που εγκαινιάζει αυτή την βάρβαρη πορεία.

Ο ελληνικός λαός θα εξεγερθεί για το ζήτημα των πλειστηριασμών

DSCF5399

Το τρίτο που θέλω να συμπληρώσω είναι ότι με το νομοσχέδιο αυτό ανοίγει και ο δρόμος για να προβαίνει το ελληνικό δημόσιο, οι εφορίες, οι δήμοι, και τα ασφαλιστικά ταμεία, να προβαίνουν σε ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς σπιτιών και μικρών περιουσιών από 500 ευρώ. Αυτό σημαίνει τέραστιο πλήγμα, η χαριστική βολή στα σπίτια του ελληνικού λαού και στις μικρομεσαίες περιουσίες. Μέχρι τώρα στο όνομα του δημοσίου χρέους μπήκε μια θηλιά στο λαιμό της χώρας και αρπάχτηκαν μισθοί και συντάξεις. Τώρα, στο όνομα του ιδιωτικού χρέους, επιχειρείται να αρπάξουν και τα σπίτια του ελληνικού λαού και τις μικρομεσαίες περιουσίες. Μιλάμε για πραγματικό εφιάλτη.

Και ήρθε από πάνω και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας που λέει ότι τα σπίτια, οι επαγγελματικές στέγες και τα ακίνητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που εκπληστηριάζονται σε 2 μήνες το πολύ πρέπει να προχωρούνε οι αρχές σε εξώσεις, δηλαδή να πετάνε στο δρόμο τον κόσμο. Αυτά όμως θα προκαλέσουν εξέγερση στην ελληνική κοινωνία. Μπορεί να ανεχθεί να μειωθεί δραστικά ο μισθός, να μειωθεί η σύνταξή του αλλά ποτέ δε θα ανεχθεί να του πάρουν και το σπίτι, να του πάρουν και την επαγγελματική στέγη και να τον πετάξουν στο δρόμο. Ο Ελληνικός λαός θα εξεγερθεί απέναντι σε αυτά τα μέτρα. Και ήδη φαίνεται κάθαρα αυτή η εξέγερση μέσα από ένα μεγάλο κίνημα που αναπτύσσεται, ενωτικό, όλων των δυνάμεων των αριστερών προοδευτικών, ένα ενωτικό κίνημα κατά των πλειστηριασμών.

Αυτό το κίνημα δεν πτοείται ούτε από αυταρχικούς, χουντικού τύπου νόμους, ούτε από διώξεις, ούτε από τα ΜΑΤ, ούτε από τα δακρυγόνα. Δεν πτοούμαστε από τη νέα επίθεση από τα ΜΑΤ που υπέστη η Λαϊκή Ενότητα χθες το βράδυ διαμαρτυρόμενη για το πολυνομοσχέδιο – έκτρωμα έξω από τη Βουλή, τα οποία για άλλη μια φορά χρησιμοποίησαν δακρυγόνα ενάντια στην παράταξή μας και τους διαδηλωτές και άλλους πολίτες, ευαίσθητους, δημοκράτες πολίτες που δίνανε τη μάχη κατά του Πολυνομοσχεδίου.

Έχουμε μία κυβέρνηση που βλέπετε εξελίσσεται όλο και περισσότερο σε κυβέρνηση των ΜΑΤ και του χημικού πολέμου ενάντια στον ελληνικό λαό και τους αγωνιζόμενους. Όταν όμως χρησιμοποιείς ΜΑΤ και χημικά για να κρατιέσαι στην εξουσία δεν έχεις αύριο. Όποιες κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν αυτές τις αυταρχικές, βάρβαρες μεθόδους για να παραμείνουν στην εξουσία, τέλειωσαν γρήγορα. Και το τέλος αυτής της κυβέρνησης θα είναι γρήγορο και προδιαγεγραμμένο. Και πρέπει να ανατραπεί μαζί της όλο το μνημονιακό μπλοκ και να έρθουν στην επιφάνεια, στο προσκήνιο, δυνάμεις οι οποίες ζητούν μια γνήσια εναλλακτική πορεία για τη χώρα. Μια διαφορετική πορεία για τη χώρα.

Εθνικοποίηση τραπεζών, εθνικό νόμισμα και ευρεία σεισάχθεια

DSCF5439

Κι εμείς έχουμε χώρα, θέση και άποψη για αυτή την εναλλακτική πορεία. Και για το θέμα των πλειστηριασμών που είναι κεντρικό θέμα σήμερα εμείς προτείνουμε ως εναλλακτική πρόταση που θα αντιμετωπίσει το θέμα την σεισάχθεια. Μια ευρεία σεισάχθεια στα ιδιωτικά χρέη. Το ιδιωτικό χρέος πρέπει να ξέρετε ότι είναι μεγαλύτερο πρόβλημα από το δημόσιο χρέος. Αν και δεν έχει αναδειχθεί τόσο πολύ. Είναι όμως μεγαλύτερο πρόβλημα. Αν το ιδιωτικό χρέος δε μπορεί να αποπληρωθεί, ποτέ δε μπορεί να γίνει αυτό, με ένα τεράστιο βουνό χρέους που πνίγει και πλακώνει την οικονομία και το ελληνικό λαός. Αυτή είναι η απάντηση, η ευρεία σεισάχθεια για το χρέος αυτό. Αυτή η πρόταση είναι στο πρόγραμμά μας μέσα σε ένα συνολικότερο πλαίσιο που αφορά και την εθνικοποίηση των τραπεζών, τη βαθιά διαγραφή του δημόσιου χρέους και βεβαίως το πέρασμα στο εθνικό νόμισμα ως εργαλείο για να στηρίξουμε όλα αυτά τα μέτρα, για να στηρίξουμε μισθούς και συντάξεις και την παραγωγική ανασυγκρότηηση της χώρας.

Σύμβολο της νέας αποικιοκρατίας η Fraport

Η Fraport είναι μνημείο και σύμβολο της νέας αποικιοκρατίας στη χώρα μας. Η Fraport εκφράζει αυτή την αποικιοκρατία στην Ελλάδα με το πιο χαρακτηριστικό θα έλεγα τρόπο. Και αναφέρομαι στη Fraport διότι η Fraport γι’ αυτό που ενδιαφέρεται είναι να κάνει τη χώρα μας τουριστική αποικία της Γερμανίας. Αυτό είναι το ενδιαφέρον της. Είναι η άγρια κερδοσκοπία στην Ελλάδα, είναι η νομή κερδών σε βάρος του ελληνικού τουρισμού και των πολιτών, είναι ο έλεγχος ενός νευραλγικού τομέα της ελληνικής οικονομίας. Είδατε εδώ ότι η Fraport έδιωξε τη Ryanair και αυτό είχε μια μεγάλη ζημιά από ότι πληροφορούμε για τον τουρισμό στο νομό Χανίων και για τα έσοδα στο εμπόριο και τους πολίτες κατ’ επέκταση.

Γιατί διώχνει η Ryanair τη Fraport; Γιατί δεν ακολουθεί πολιτική προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών αλλά τις διώχνει; Είναι προφανές. Διότι θέλει να μονοπωλήσει η εταιρεία τις αεροπορικές διαδρομές. Και ξέρετε ότι το μονοπώλιο της Aegean στην Ελλάδα συνδέεται με τη Lufthansa. Είναι στον όμιλο της Lufthansa. Θέλει να εξυπηρετήσει το δικό της όμιλο. Και ξέρετε επίσης ότι ο Όμιλος Lufthansa είναι βασικός μέτοχος στη Fraport. Βλέπετε εδώ τη διαπλοκή να αναπτύσσετε σε όλο το μεγαλείο της. Η Fraport δε θέλει απλώς ένα αεροδρόμιο, θέλει να ελέγξει τις αεροπορικές διαδρομές, τις ροές στα ξενοδοχεία, να ελέγξει ότι έσοδα αποφέρει ο τουρισμός στην Ελλάδα.

Είναι έγκλημα αυτό που έγινε με τη Fraport, τους χαρίσανε τα αεροδρόμια και τώρα βλέπουμε ότι η Fraport προσφέυγει, αφού τις χάρισαν τα αεροδρόμια, αφού με τα λεφτά των ελληνικών τραπεζών πλήρωσε το τίμημα, αφού έγιναν όλα αυτά η εταιρεία υποβάλλει αίτηση αποζημίωσης επειδή λένε είναι χαλασμένοι οι λαμπτήρες. Και έρχεται και παίρνει ένα δωράκι 30 εκ. ευρώ από τη διαιτησία. Και τρέχει βεβαίως το ελληνικό δημόσια να εφεσιβάλει την απόφαση της διαιτησίας. Μας κοροϊδεύουν προφανώς.

Στηρίζουμε το κίνημα στα Χανιά

DSCF5444

Αντί να διώξουν κακήν κακώς τη Fraport από την Ελλάδα, αντί να ακυρώσουν τη Σύμβαση, αντί να πουν ότι γίνεται καταχρηστική χρήση της Σύμβασης και της παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα, πιστεύουν ότι με μια προσφυγή για το πρόστιμο θα διατηρήσουν τα προσχήματα. Δε διατηρούν τίποτα. Είναι βαθύτατα εκτεθειμένοι σε ένα μεγάλο σκάνδαλο και έχει η κυβέρνηση και πολιτικές και ποινικές ευθύνες. Βεβαίως η Fraport κάνει και άλλα πράγματα πολύ ωραία, αυξάνει τα ενοίκια στα καταστήματα. Επίσης, το ωράριο του αεροδρομίου από ότι με πληροφορούν το διακόπτει.

Αυτό είναι απαράδεκτο. Το αεροδρόμιο πρέπει να λειτουργεί επί 24ώρου βάσεων, ακόμα και να μην υπάρχει προγραμματισμένη πτήση γιατί μπορεί  έκτακτες ανάγκες να χρειαστεί να εξυπηρετήσει. Το αεροδρόμιο δεν κλείνει, το αεροδρόμιο μένει ανοικτό. Και είναι απαράδεκτο η Fraport να χρησιμοποιεί ωράριο για να κάνει υποτίθεται εξοικονόμηση και να τσεπώνει υπερκέρδη όπως έγινε το προηγούμενο διάστημα.

Εμείς στηρίζουμε ένα κίνημα στα Χανιά και μία Επιτροπή η οποία υποστηρίζει αυτό το κίνημα και βρίσκεται στην πρωτοπορία του για να φύγει η Fraport. Και αυτό το αίτημα γίνεται ακόμα πιο επίκαιρο και ώριμο μετά από όσα βλέπουμε με τη διαχείριση που κάνει στο αεροδρόμιο των Χανίων. Να φύγει από τα Χανιά η Fraport, αλλά και από όλη την Ελλάδα. Να αποκατασταθεί ένα στοιχειώδες θεμέλιο κυριαρχίας που είναι το δημόσιο να ελέγχει τα αεροδρόμιά μας. Και για λόγους εθνικής ασφάλειας.

Κωνσταντίνος Δασκαλάκης: Δραματικές οι εξελίξεις με την τεχνητή νοημοσύνη | Βίντεο

Αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα, Amazon Alexa, image search… η ζωή μας εμπλουτίζεται συνεχώς με «έξυπνους αλγόριθμους». Οι αλγόριθμοι γίνονται ολοένα εξυπνότεροι: καταλαβαίνουν τι λέμε, μαθαίνουν πράγματα για εμάς, μαθαίνουν ξένες γλώσσες, μαθαίνουν να ζωγραφίζουν και, γενικώς, μαθαίνουν. Τι κρύβεται όμως πίσω από αυτούς και τι πάει να πει «μαθαίνουν»;

Ο κ.Κωνσταντίνος Δασκαλάκης είναι καθηγητής της Επιστήμης των Υπολογιστών στο περίφημο αμερικανικό πανεπιστήμιο Μ.Ι.Τ και βραβευμένος με διεθνείς διακρίσεις καθώς μεταξύ άλλων έδωσε λύση στο άλυτο από το 1950 επιστημονικό ερώτημα του Τζων Νας.

Μίλησε ως προσκεκλημένος στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση γιά την επανάσταση στην τεχνητή νοημοσύνη και τις ποικίλες προεκτάσεις στην ζωή μας.

«Η ομιλία μου αφορά την τεχνητή νοημοσύνη και την πρόοδο που έχει κάνει τα τελευταία πέντε χρόνια η οποία είναι αξιοσημείωτη καθώς και για το τι περιμένουμε να δούμε την επόμενη πενταετία. Περιλαμβάνει όμως και διάφορα φιλοσοφικά ερωτήματα τα οποία προκύπτουν από την πρόοδο που έχει γίνει. Τα ερωτήματα αυτά έχουν να κάνουν με την τεχνητή νοημοσύνη» λέει κ. Κ.Δασκαλάκης.

«Τεχνητή νοημοσύνη ουσιαστικά είναι η τεχνολογία η οποία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της και μέσα από αυτή την αλληλεπίδραση μαθαίνει και γίνεται καλύτερη. Η εμπειρία από πρόοδο σε αυτόν τον τομέα ωστόσο έχει κάποιες προεκτάσεις που αφορούν το πως ο άνθρωπος μαθαίνει. Αυτές τις φιλοσοφικές προεκτάσεις θα ήθελα να τις συζητήσω, ως προς τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος μαθαίνει».

Σε ένα εξαιρετικά σύνθετο κόσμο οι λεγόμενοι «έξυπνοι αλγόριθμοι» γίνονται όλο και πιο έξυπνοι: καταλαβαίνουν τι λέμε, μαθαίνουν πράγματα για εμάς, ακόμα και ξένες γλώσσες. Σε αυτό το πολύπλοκο περιβάλλον ο άνθρωπος καλείται να συμπορευθεί με την τεχνητή νοημοσύνη.

«Πράγματι η εποχή μας όπως καί όλες οι εποχές, είναι πολύ διαφορετική από τις προηγούμενες.

Αυτό το οποίο πλέον έχουμε να συνηθίσουμε είναι μία παγκοσμιοποιημένη οικονομία. Όπως και οι  οικονομικές συνέπειες που αυτή έχει καθώς επίσης και μία δραματική αλλαγή στην τεχνολογία γύρω μας.  Πώς δηλαδή θα την χρησιμοποιούμε για να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε και να αυξήσουμε ουσιαστικά τις δυνατότητές μας» λέει ο κ.Κ.Δασκαλάκης.

«Δεν μπορούμε να προβλέψουμε τι ακριβώς θα γίνει αλλά από τα λίγα στοιχεία που έχουμε , βλέπουμε ότι θα βρίσκομαστε σε ένα κόσμο ,για παράδειγμα, με αυτοοδηγούμενα οχήματα, θα είμαστε σε ενα κόσμο όπου θα έχει ο καθένας μας ένα ηλεκτρονικό γραμματέα, θα έχουμε όλοι ένα βοηθό  ο οποίος θα κάνει τα ψώνια για εμάς. Αυτή η τεχνολογία , απ ότι φαίνεται, είναι προ των πυλών» μας λέει και συνηγορεί ότι η νέα πραγματικότητα συντίθεται από τις ήδη υπαρκτές προσπάθειες για αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς στις ΗΠΑ και την Αυστραλία, ταχυδρόμους ρομπότ στην Ελβετία και λαχανόκηπους χωρίς εργαζόμενους στην Ιαπωνία.

«Ναι μιλάμε για τέτοιου τύπου περιβάλλον. Θεωρείται επίτευγμα και αν συγκρίνουμε την τεχνολογία  δέκα χρόνια πριν, δεν θα πιστεύαμε ότι τόσο σύντομα θα βρισκόμαστε σε αυτό το σημείο. Οι εξελίξεις είναι δραματικές.

Η αλλαγή αυτή , οι εργασίες τις οποίες θα κάνει η τεχνολογία για εμάς, προφανώς θα φέρουν κάποιο κόσμο χωρίς δουλειά. Επομένως , ποιο θα είναι το Καινούργιο Κοινωνικό Συμβόλαιο το οποίο θα προωθήσει τους ανθρώπους που χάνουν την δουλειά τους σε άλλα επαγγέλματα και θα αναδιανείμει τα έσοδα από την χρήση της τεχνολογίας» λέει ο κ. Δασκαλάκης αναφορικά με τα ερωτήματα τα οποία θα θέσει στην ομιλία του.

Όσο για το ερευνητικό του αντικείμενο σήμερα:

«Η καρδιά της έρευνάς μου είναι οι αλγόριθμοι και οι προεκτάσεις τους , η σχέση τους με την οικονομική επιστήμη και η σχέση των αλγορίθμων με την στατιστική και την τεχνητή νοημοσύνη.

Εν προκειμένω κοιτάω τα θεμέλια της στατιστικής διότι και στην επιστήμη και στην ζωή μας και στις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης, ο τρόπος με τον οποίο γίνεται πρόοδος είναι να παίρνουμε  παρατηρήσεις και να προσπαθούμε να εξάγουμε γενικότερα συμπεράσματα. Στα θεμέλια της στατιστικής υπάρχουν κάποια κενά τα οποία προσπαθούμε να καλύψουμε με καινούργια επιστημονική γνώση».

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης είναι καθηγητής της Επιστήμης των Υπολογιστών στο ΜΙΤ. Είναι απόφοιτος της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Ε.Μ.Π., έκανε διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ και εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στη Microsoft. Η έρευνά του επικεντρώνεται στη θεωρητική πληροφορική και τη διεπαφή της με τα οικονομικά, τη στατιστική και την τεχνητή νοημοσύνη.

Έχει τιμηθεί με το βραβείο της καλύτερης διδακτορικής διατριβής στην πληροφορική, από το διεθνή οργανισμό επιστήμης των υπολογιστών ACM. Η διδακτορική του διατριβή, με θέμα «Υπολογιστική Πολυπλοκότητα των Ισορροπιών Νας», απαντά σε ένα άλυτο επιστημονικό ερώτημα από τη δημοσίευση του Τζων Νας το 1950, για την οποία ο Νας βραβεύτηκε με το Νόμπελ Οικονομικών (1994). Η διατριβή του Κωνσταντίνου Δασκαλάκη εντοπίζει υπολογιστικά εμπόδια στην εφαρμοσιμότητα της ισορροπίας Νας, που υπήρξε το επίκεντρο των οικονομικών μαθηματικών μέχρι σήμερα, και δείχνει την ανάγκη για καινούργιες, πιο ρεαλιστικές έννοιες ισορροπίας.

Για τη δουλειά του αυτή έχει τιμηθεί και από τη Διεθνή Ένωση Θεωρίας Παιγνίων, με το βραβείο Πληροφορικής και Θεωρίας Παιγνίων. Έχει τιμηθεί επίσης με πολλά άλλα βραβεία και διακρίσεις, όπως το Career Award από το Ίδρυμα Επιστημών των ΗΠΑ, το βραβείο Πληροφορικής του Ιδρύματος Sloan, το βραβείο εξαιρετικής δημοσίευσης από τη διεθνή ένωση εφαρμοσμένων μαθηματικών SIAM, την ερευνητική υποτροφία της Microsoft και το βραβείο έρευνας από το ίδρυμα Giuseppe Sciacca του Βατικανού.

Δείτε το βίντεο:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=G8DRPneKEGM”]

O μητροπολίτης Κισσάμου Αμφιλόχιος για τη δημιουργία Καζίνο στην Κρήτη: “Όσοι δεν μιλούν δίνουν τη θέση τους σε αυτούς που δεν πρέπει να μιλούν”

Καζίνο, σύμφωνα με τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, αποφασίζεται να δημιουργηθεί στην Κρήτη, ως και σε άλλα μέρη της Πατρίδας μας.

Προφανώς, με το επιχείρημα της «ανάπτυξης» του τόπου και της «προβολή» της Μεγαλονήσου, με την προσέλκυση και προσέλευση οπαδών του τζόγου.

Και μάλιστα, όπως ακούγεται, οι παίχτες θα μπορούν να δανειστούν από το καζίνο έως και το ποσό των πενήντα χιλιάδων Ευρώ (50.000,00) €! γιατί άραγε;

Μήπως για να… «διευκολυνθούν» να ολοκληρώσουν την αυτοκαταστροφή τους και όχι μόνον; Στο άκουσμα αυτό γεννώνται, εύλογα φαντάζομαι, πολλά ερωτήματα. Το πρώτο, σε ότι αφορά τον τόπο και το νησί μας.

Διερωτώμαι: δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι ανάπτυξης και προβολής αυτού του… επίγειου παράδεισου που λέγεται Κρήτη;

Οι κάμποι, τα βουνά και τα λαγκάδια, οι δαντελωτές παραλίες, η χλωρίδα και η πανίδα, το φυσικό κάλλος, η ιστορία, οι παραδόσεις και ο πολιτισμός, όλος αυτός ο ακένωτος πλούτος και ομορφιά που αγκαλιάζουν το νησί από άκρου σε άκρον, δεν αρκούν, μέσα από ισόρροπη ανάπτυξη, να γίνουν αιτία και πηγή πολιτισμού και ανάπτυξης;

Το δεύτερο και ίσως κρισιμότερο ερώτημα: Τελικά.. τί είναι πολιτισμός, ανάπτυξη και πρόοδος; Γιατί αν αμαρτία είναι, πρώτα απ΄ όλα, η πτώση του ανθρώπου από ένα απίστευτα ανώτερο ύψος και η άρνηση της «ύψιστης κλίσεως» του, τότε τι μπορεί όλα αυτά να σημαίνουν σ΄ένα πολιτισμό ο οποίος αγνοεί και αρνείται αυτό το «ανώτερο ύψος» και αυτή την «κλήση»;

Ίσως, επιχειρηματολόγησε συνομιλητής μου, χρειάζεται να αποδεχθούμε ότι ζούμε σε εποχή όπου τίποτα πια δεν μπορεί να μας ξαφνιάσει: καμιά αιρετική δοξασία, καμιά ανατρεπτική «πρόοδος», καμιά βλάσφημη καλλιτεχνική εκκεντρικότητα, κανένα σκάνδαλο.

Όλα τα έχουμε συνηθίσει. Η συχνή επανάληψη τους τα έχουν κάνει να χάσουν το «πλεονέκτημα» της πρόκλησης.

Αυτή η αντιμετώπιση των πραγμάτων, ανταπάντησα, θα μπορούσε να ήταν αποτέλεσμα πνευματικής ωριμότητας ή, ακόμη, φυγής από κάθε ενδιαφέρον για τα ανθρώπινα πράγματα, λόγω του ότι έχουμε αναχθεί σε ένα ανώτερο νόημα για τη ζωή μας.

Φοβούμαι όμως πως δεν ισχύει τίποτα απ΄ όλα αυτά. Η κατάστασις αυτή μοιάζει να είναι αδράνεια των ψυχικών και πνευματικών αντανακλαστικών λόγω κορεσμού από αναφομοίωτες πληροφορίες που μιλούν για αλλεπάλληλα τραγικά και προκλητικά γεγονότα.

Ο τρόπος ζωής που προβάλλεται και στις κοινωνίες μας συγκροτείται γύρω από το γενικό κλίμα των εξορθολογισμένων αντανακλαστικών του «έτσι κάνω γιατί έτσι πρέπει να κάνει ο κάθε σύγχρονος άνθρωπος».

Και γι΄ αυτό έχουμε πειστεί ίσως ότι πνευματικά είμαστε μια ανερμάτιστη, ακυβέρνητη κοινωνία, που διαρκώς θεσπίζει νόμους για να διασφαλίζει ακόμα καλύτερα την ακυβερνησία της.

Αιτία του φαινομένου; Είναι του κόσμου που έχασε την καρδιά και περιορίστηκε στην λογική, που άφησε την φυσικότητα της ζωής και δουλώθηκε στην τεχνική, που έχασε τον Θεό και φυλακίστηκε στις ιδεολογίες της φιλαυτίας, στο κυνήγι του μέγιστου κέρδους, στην επιδίωξη της ευδαιμονίας και της ευζωίας.

Μήπως λοιπόν, όπως εύστοχα σημειώθηκε, ο πολιτισμός αυτός έχει βάλει την ανθρώπινη ύπαρξη στην κλίνη του Προκρούστη και αφού την αποκεφάλισε, έτσι ώστε να χωράει μέσα στις μεταφυσικές του προϋποθέσεις, στην συνέχεια αγωνίζεται να θεραπεύσει τις συνέπειες του «αποκεφαλισμού» με τα πολλά και ποικίλα ανθρώπινα κατασκευάσματα και ιδεολογήματα του;

Μήπως είναι ελαφρότητα και ανωριμότητα για κάθε ώριμο και σκεπτόμενο άνθρωπο, να αποδέχεται απροβλημάτιστα πρότυπα και συμπεριφορές ενός πολιτισμού, που κρινόμενος σε υπαρξιακό επίπεδο, είναι χαρακτηριστικά φτωχός, μοιάζει περισσότερο με «πολιτισμό θανάτου» και λιγότερο οδηγεί στο φως και το ξέφωτο της ελπίδας;

«Αλλοίμονο… τί ελευθερία θα φτιάξω εγώ που θεωρώ την μόδα αρετή και την ελαφρότητα την ονομάζω τόλμη; Ποιά ελευθερία θα προσφέρω στον κόσμο, εγώ που μη θέλοντας να συλλογιέμαι ελεύθερα, δεν ξέρω πως να συλλογιέμαι σωστά; Εγκλωβισμένος σε εύκολες ιδέες, σε εντυπωσιασμούς…. κυνηγώντας χίμαιρες και ακολουθώντας κενόδοξα ινδάλματα… Δεν κοιτώ το φως κατάματα γιατί κυκλοφορώ με γυαλιά ηλίου και στο σκοτάδι, δεν έχω οράματα γιατί τα όνειρα μου περιορίζονται στο ταμπελάκι μιας φίρμας…. δεν θέλω να βελτιωθώ γιατί μπορώ να γίνω γνωστός χωρίς ιδιαίτερο κόπο…», σημειώνει σύγχρονος στοχαστής.

Κλείνοντας τον φτωχό αυτό συλλογισμό μας και ως απάντηση σε όσους θα σπεύσουν και πάλι να μας προσάψουν την ταμπέλα περί δήθεν… «πολιτικού λόγου», αφού τους παραπέμψουμε σε κείμενα μας παλαιότερων εποχών όπως: «Η Ελλάδα ξεριζώνει την ψυχή της»;, «Η άλλη…. «άλωση», κ.α., δανειζόμαστε λόγια του μακαριστού μεγάλου Γέροντος Μωυσέως του Αγιορείτου: «..Να μην έχεις άποψη για τίποτε, να σιωπάς συνεχώς, να συμφωνείς και όταν δεν συμφωνείς, μόνο και μόνο για να περνάς καλά, είναι άνανδρο και ανέντιμο… Ο κόσμος να περιμένει εναγώνια να υψωθεί μια φωνή σοβαρή, συνετή, σεμνή, διακριτική, γνήσια, αληθινή, όταν όλα γύρω καταστρέφονται, και να ακούς λόγους περί ωραίας και ιερής σιωπής. ……Όσοι δεν μιλούν δίνουν τη θέση τους σε αυτούς που δεν πρέπει να μιλούν. ….Είναι ανάγκη να λύσουν τη σιωπή τους ορισμένοι ιθύνοντες, για να πληροφορήσουν υπεύθυνα τους σε μεγάλη απορία ευρισκόμενους. ….Ο κόσμος δεν είναι κουτός. Δεν ξεγελιέται εύκολα πάντοτε. Να τη χαρακτηρίζεις τη σιωπή ως προερχόμενη από σεμνότητα και ταπεινότητα δεν πείθεις, όταν όλα καίγονται γύρω σου τόσο γρήγορα».

† Μητροπολίτης 
Κισάμου και Σελίνου
Αμιφλόχιος

 

Ιστορία αγάπης και αφοσίωσης: 97χρονη Κρητικιά δεν έμπαινε στο γηροκομείο για να μην αφήσει τον 22χρονο σκύλο της | Βίντεο

Η απίστευτη ιστορία αγάπης και αφοσίωσης μεταξύ μιας ηλικιωμένης Χανιώτισσας και του σκυλιού της, με το οποίο ζούσαν μαζί για 22 χρόνια, κάνει το γύρο του Διαδικτύου.

Η 97χρονη γυναίκα οπυ διαμένει στον Κουμπέ, έπρεπε να μεταφερθεί στο γηροκομείο γιατί δεν έχει κανέναν συγγενή να την φροντίσει και η κατάσταση της υγείας της απαιτεί φροντίδα. Ομως, η ηλικιωμένη αρνιόταν να πάει ,γιατί δεν ήθελε να εγκαταλείψει τον Οσκαρ, τον 22χρονο πιστό της φίλο που δεν τον δέχονταν στο γηροκομείο. Ο μόνος τρόπος για να δεχθεί να πάει στο γηροκομείο ήταν να βρεθεί μια καλή λύση, ένα σπίτι, για τον Οσκαρ.

Με τον Οσκαρ ζουν μαζί τα τελευταία 22 χρόνια, από τότε που ο σύζυγος της 97χρονης τον είχε βρει στην περιοχή του Ναυστάθμου όταν ήταν κουτάβι και τον πήρε σπίτι τους. Εκτοτε, ήταν ο πιστός της φίλος…

Μάλιστα, η 97χρονη ήταν ήδη ιδιαίτερα στενοχωρημένη το τελευταίο διάστημα καθώς λόγω της υγείας της, δεν μπορούσε παρά να έχει δεμένο τον Οσκαρ στην αυλή, κάτι που όπως αναφέρει το zoosos.gr το οποίο μεταφέρει και το σχετικό ρεπορτάζ, την «έκαιγε».

Πριν μερικές ημέρες επικοινώνησε με τον Φιλοζωικό Σύλλογο Χανίων μια γυναίκα, η οποία περιέγραψε την κατάσταση, το γεγονός δηλαδή ότι η 97χρονη, αν και ήταν αναγκαίο, δεν δεχόταν να πάει στο γηροκομείο.

Η λύση βρέθηκε μέσω στης Ελισσάβετ Ηλιάκη-προέδρου του συλλόγου ΚΥΝ-ΩΝΙΑ-αφού ένα φιλικό της ζευγάρι, συγκινήθηκε από την περίπτωση του Οσκαρ και αποφάσισε να τον υιοθετήσει, ώστε να περάσει ήρεμα και με αγάπη τον χρόνο που του απομένει.

Στην παραλαβή του Οσκαρ από το σπίτι της ηλικιωμένης, ο Οσκαρ έκανε… τσαχπινιές, γρύλιζε και της έδειχνε τα δύο δόντια που του έχουν απομείνει.

Η 97χρονη από την άλλη την ευχαριστούσε για το γεγονός ότι ο υπέργηρος σκύλος δεν θα μείνει στο δρόμο και θα έχει τη φροντίδα που του αξίζει.

Ο Οσκαρ ήδη μεταφέρθηκε στο Ρέθυμνο και ήδη έχει αρχίσει τις απογευματινές του βόλτες.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=SAySTlrvP28″]

 iefimerida.gr

Η αρχαιότερη ράτσα αλόγου στο κόσμο ζει μόνο στην Κρήτη εδώ και χιλιάδες χρόνια

Η σχέση του με τον άνθρωπο είναι σχεδόν ιδανική… Ο χαρακτήρας είναι το αποτέλεσμα της «επικοινωνίας» του με τον άνθρωπο… «Μιλάει» με τα μάτια και «επιθυμία» του να μην κουράζει όσους το κουράζουν.

Ο λόγος για το Γιοργαλίδικο άλογο. Πρόκειται για έναν πραγματικό εργάτη, σύντροφο και φίλο όλων όσων προστατεύουν και συντηρούν τη συγκεκριμένη ράτσα αλόγων. Το άλογο της Κρήτης, που θεωρείται μάλιστα ίσως η πλέον αρχαία ευρωπαϊκή φυλή αλόγου χρονολογείται από την Προμινωϊκή Εποχή.

Γνωστό ως Άλογο της Μεσσαράς, το Γεωργαλίδικο ή Γιοργαλίδικο ή Κρητικό Άλογο είναι καθαρή ράτσα που ζει μόνο στη μεγαλόνησο εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Δε θυμίζει σε τίποτα την εντυπωσιακή παρουσία ενός αραβικού αλόγου όμως θεωρείται ως το πιο δυνατό, ευαίσθητο, καλού χαρακτήρα και πανέξυπνο άλογο που όμως δεν δέχεται – όπως αναφέρουν ιδιοκτήτες αυτής της ράτσας – και πολλά – πολλά. Είναι σχετικά μικρόσωμο, από 1,40 έως 160 ύψος, αρκετά μυώδες, με λεπτό κεφάλι και πόδια.

Ίππος κατοικίδιος, σε χρώματα κυρίως σκούρο καφέ και γκρίζο, αποτελεί μια αυτόχθονη ράτσα κατοικίδιου αλόγου της Κρήτης, που δεν υπάρχει αλλού στον κόσμο. Η φυλή αυτή υπάρχει στο νησί από την προ και Μινωϊκή Εποχή, καθώς έχει βρεθεί σκελετός αλόγου της ίδιας ράτσας σε ανασκαφές και θεωρείται η αρχαιότερη.

Όσοι ασχολούνται με την εκτροφή του Γιοργαλίδικου Αλόγου έχουν ακούσει θεωρίες που λένε πως το άλογο αυτό ήρθε από την Αίγυπτο στην Κρήτη ή άλλες που το θέλουν να κατάγεται από τη ράτσα Tarpen της Ρωσίας.

Στα χρόνια των κατακτητών που πέρασαν από το νησί, ορισμένοι προσπάθησαν να το ζευγαρώσουν με αράβικα άλογα για να προσδώσουν κυρίως στην εμφάνιση του.

Από ειδικούς του χώρου των αλόγων μαθαίνουμε τα εξής: «H φυλή της Kρήτης έχει ύψος 1,35 – 1,45 μέτρα. H κεφαλή είναι λεπτή και εκφραστική, η μετωπορρινική γραμμή ευθεία, ο λαιμός αδύνατος, το σώμα στενό, η γραμμή της ράχης ευθεία, τα καπούλια αποστρογγυλευμένα, οι μηροί εσφιγμένοι, η κοιλία λαγωνικού (μικρή περιφέρεια).

H χαίτη είναι άφθονη και η ουρά πολύ μακριά, αλλά κόβεται σε μικρή ηλικία. Tα άκρα είναι λεπτά και, σε σχέση με το σώμα, μακριά. Oι κυριότεροι χρωματισμοί είναι ο μέλας, ο καστανός, ο ορφνός, ο φαιός και ο ερυθρόφαιος (κόκκινες τρίχες ανάμεσα στις ψαρές).

Oι οπλές είναι σκληρές μαύρου χρώματος. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (άσπρα σημάδια στο μέτωπο και στα πόδια) δεν εμφανίζονται, σπάνια εμφανίζεται ανθυλλίς (μικρό λευκό σημάδι στο μέτωπο). Είναι πιθανόν η φυλή να έχει υποστεί βελτίωση, κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας με άλογα ανατολικού αίματος».

Το σίγουρο είναι πως στην Μινωική Περίοδο, το Γιοργαλίδικο Άλογο λατρεύτηκε για το χαρακτήρα του την εργατικότητα και την αποδοτικότητα του. Υπάρχουν δε παραστάσεις του σε γλυπτά και νομίσματα της περιόδου εκείνης.

Ως τόπος της ακμής του, σε επίπεδο παρουσίας και εκτροφής, αφορά στην πεδιάδα της Μεσσαράς στο Ηράκλειο, σε έναν τόπο όπου νοτίως η πεδιάδα προστατεύεται από τα εντυπωσιακά και αρχέγονα Αστερούσια Όρη και δυτικά από την εντυπωσιακή ακτογραμμή, η οποία δημιουργούσε ένα τείχος προστασίας, όριο της φύσης για να «εγκλωβίζει» την πανίδα της περιοχής. Για τον λόγο αυτό στην Κρήτη το Γιοργαλίδικο άλογο το ονομάζουν και ως άλογο της Μεσαράς.

Πιο είναι το στοιχείο, το χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το Άλογο της Κρήτης από τα άλλα;

Ο καλπασμός… Η μοναδική τεχνική καλπασμού, ο οποίος ορίζεται και ως τριποδισμός, που τα κάνει να έχουν σταθερότητα, ταχύτητα και εντυπωσιακή παρουσία κατά την κίνηση τους.

Καλπασμός που εξελίχθηκε μέσα στους αιώνες για να βοηθήσει το άλογο να ανεβαίνει στα πλαϊνά των Κρητικών βουνών, να προχωράει με ταχύτητα σε δύσβατους δρόμους προσφέροντας παράλληλα ασφάλεια στον αναβάτη του με ή χωρίς τη σέλα.

Την εποχή της τουρκοκρατίας οι Τούρκοι ονόμαζαν το περπάτημα του ως Rah-Van που σημαίνει Αραβάνι… αυτός δηλαδή που βαδίζει πλαγίως. Το Γιοργαλίδικο Άλογο όταν περπατάει σηκώνει τα δύο δεξιά και κατόπιν τα δύο αριστερά πόδια του.

Η συγκεκριμένη τακτική βαδίσματος και καλπασμού είναι πολύ ασφαλής όχι μόνο για το άλογο αλλά και για τον αναβάτη, διότι δε δέχεται πολλούς κραδασμούς στο σώμα του. Λέγεται πως η μεγάλη αντοχή του Γιοργαλίδικου Αλόγου οφείλεται στον τρόπο που βαδίζει και καλπάζει.

Ήταν δε τόσο γνωστή η αντοχή του, που κατά τη διάρκεια του πολέμου εκεί στα βουνά της Αλβανίας το είχαν μεταφέρει για να προσφέρει τις «υπηρεσίες» του στους αγωνιστές του ΟΧΙ του 1940.

Σήμερα πια το Γιοργαλίδικο Άλογο δεν χρησιμοποιείται για εργασίες, παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις. Κυρίως είναι άλογο συντροφιάς, επιδείξεων που όμως ο βασικός στόχος, το κυρίαρχο στοιχείο για την κτήση του από τους Κρητικούς, είναι η διατήρηση της ράτσας. Πριν χρόνια ο πληθυσμός των αλόγων είχε μειωθεί σημαντικά… Σήμερα όμως πρέπει να ξεπερνούν τα 1.300 άλογα.

Tώρα, “γερμανικό” αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης;

Φίλος αναγνώστης της εφημερίδας έτυχε να είναι μπροστά στο ξήλωμα της λέξης “κρατικό” από την πρόσοψη του κτιρίου του αεροδρομίου, ώστε πλέον να γράφει μόνο “αερολιμένας Χανίων Ι. Δασκαλογιάννης”.

Μας είπε, η Fraport αύξησε τα κόστη, δεν έχει κάνει καμία επένδυση στο αεροδρόμιο, και ποια ήταν η πρώτη της κίνηση; Να βάλει συνεργεία να κατεβάσουν τη λέξη “κρατικό”;

Άραγε, τώρα αντί για κρατικό θα γράφει “Γερμανικός Αερολιμένας Ι. Δασκαλογιάννης”;

Πάντως, εμείς τον ενημερώσαμε ότι η εταιρεία Fraport αν και γερμανική είναι κρατική, και ως εκ τούτου, θα μπορούσαν να μην αφαιρέσουν τη λέξη που τόσο τους ενόχλησε.