28.8 C
Chania
Sunday, October 6, 2024

Την αναμοριοδότηση του Γυμνασίου Βουκολιών ζητά ο Δήμαρχος Πλατανιά

Ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Ιωάννης Μαλανδράκης , με επιστολή του προς τον Υπουργό Παιδείας , τους Βουλευτές του Νομού και άλλους θεσμικούς παράγοντες , εξέφρασε την αντίθεση του σχετικά με την αναμοριοδότηση του Γυμνασίου Βουκολιών.

Ο Δήμαρχος ανέφερε ότι όπως ενημερώθηκε από το Δ/ντη του Σχολείου έγινε πρόταση για  αναμοριοδότηση Σχολικών Μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων με αποτέλεσμα  να προταθεί μείωση των μορίων της σχολικής μονάδας “ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ”, με ΚΩΔ. 5006010, του Δήμου Πλατανιά.

Στο σημείο αυτό μάλιστα επισήμανε ότι  για  την συγκεκριμένη μοριοδότηση ο Δήμος ουδέποτε έλαβε γνώση για να εκφράσει την άποψη του, γνωμοδοτικά ,  δια των θεσμοθετημένων  οργάνων του, Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και Δημοτικό Συμβούλιο.

Η προτεινόμενη μείωση μοριοδότησης, για την ανωτέρω σχολική μονάδα, θα δημιουργήσει πρόβλημα στην λειτουργία της  και συγκεκριμένα στο κομμάτι της στελέχωσης , αφού η μοριοδότηση, θα συμβάλει ως κίνητρο για επιλογή θέσης στα πιο απομακρυσμένα σχολεία. Στο συγκεκριμένο σχολείο είναι  ήδη γνωστά  τα κενά σε μαθήματα ειδικότητας, καθώς δεν είναι  καθόλου τυχαίο,ότι   δυόμιση χρόνια  τώρα είναι χωρίς καθηγητή Γερμανικών .

Οι Βουκολιές  έδρα του αναφερόμενου Γυμνασίου και ενδοχώρα του Δήμου Πλατανιά , έχει πολλούς διάσπαρτους  αγροτικούς οικισμούς , σε μεγάλη απόσπαση , μειωμένα δρομολόγια από το ΚΤΕΛ Χανίων , πράγμα που θα συνηγορούσε, αν όχι στην διατήρηση της υπάρχουσας μοριοδότησης, αλλά και  σε αύξηση αυτής .

Τελειώνοντας ο Δήμαρχος ζήτησε από τους αρμόδιους να εξετάσουν  θετικά  την πρόταση του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ ΧΑΝΙΩΝ, για παραμονή δηλαδή , τουλάχιστον της παλιάς μοριοδότησης και αν όχι της αύξησης της όπως επιβάλλεται.

Δίπλα στους αγρότες ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων

Με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων εκφράζει τη στήριξή του στους μικρούς αγρότες και κτηνοτρόφους που ξεκινούνε αγώνες ενάντια στα μέτρα λιτότητας.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

Ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων βρίσκεται στο πλευρό των μικρών αγροτο-κτηνοτρόφων στους αγώνες που ξεκινάνε ενάντια σε παλιά και νέα μέτρα κυβέρνησης και Ε.Ε.
Επιδίωξη αυτών των πολιτικών είναι το  ξεκλήρισμα της μικρής αγροτιάς ,και των μικρών εμπόρων και παράλληλα την απρόσκοπτη κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων.
Μικροί αγρότες, μικροί αυτοαπασχολούμενοι και μικροί  έμποροι βρισκόμαστε στη ίδια πλευρά αφού κοινός είναι ο αντίπαλος.

Όλα αυτά δεν είναι, ούτε γίνονται τυχαία αφού αφορούν την επιβίωση τόσο τη δική μας όσο και των αγροτοκτηνοτρόφων. Εντάσσονται στη συνολική πολιτική της Ε.Ε. και της κυβέρνησης που στόχο έχει την παραπέρα συγκέντρωση της γης, της παραγωγής και του εμπορίου σε λίγα χέρια. Θέλουν να επιταχύνουν το ξεκλήρισμα και τελικά τον αφανισμό μας.

Χρέος μας είναι η ενεργή συμπαράσταση – συμμετοχή στον αγώνα επιβίωσης;  των μικρών αγροτών. Καλούμε τους συναδέλφους μας να πάρουν μέρος  και να συμπορευτούν στο συλλαλητήριο της Παρασκευής 26 Ιανουαρίου στις 12:00 στην Πλατεία Δημοτικής Αγοράς

Κάτι τρέχει με το συλλαλητήριο; – «Δεν έχει κατατεθεί αίτημα», λέει ο δήμος Αθηναίων

Δεν έχει κατατεθεί μέχρι τώρα αίτημα στον Δήμο Αθηναίων για την παραχώρηση της πλατείας Συντάγματος προκειμένου να διοργανωθεί το προαναγγελθέν συλλαλητήριο για το ζήτημα της ονομασίας της πΓΔΜ. Αυτό δήλωσε η αρμόδια αντιδήμαρχος Αθηναίων, Νέλλη Παπαχελά, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας.
Το δημοτικό συμβούλιο απέρριψε με ψήφους οκτώ κατά και μόνο τρεις υπέρ το αίτημα που υπέβαλε ο επικεφαλής της «Ελληνικής Αυγής για την Αθήνα», Ηλίας Κασιδιάρης, για την έκδοση ψηφίσματος στήριξης του συλλαλητηρίου.
Απαντώντας ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, σε αυτήν την πρόταση, τόνισε ότι «όποιος θέτει ζήτημα δημοψηφισμάτων και ψηφισμάτων για την ονομασία, το μόνο που επιδιώκει είναι να διχάσει τον ελληνικό λαό. Υποδαυλίζουν το μίσος. Υπεύθυνη για τον χειρισμό του ζητήματος είναι η επίσημη ελληνική κυβέρνηση, έχοντας απέναντί της τη δημοκρατική αντιπολίτευση. Σήμερα απαιτείται νηφαλιότητα και ψυχραιμία». Ο κ. Καμίνης πρότεινε να απορριφθεί το αίτημα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ξυλοδαρμός περιφερειακού συμβούλου της Χρυσής Αυγής στο Ηράκλειο

Επίθεση δέχτηκε νωρίς το μεσημέρι της Πέμπτης στο κέντρο του Ηρακλείου 47χρονο μέλος της Χρυσής Αυγής από ομάδα αγνώστων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ekriti.gr, επρόκειτο για περιφερειακό σύμβουλο του κόμματος.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, οι δράστες ανήκαν στον αντιεξουσιαστικό χώρο.

Όλα συνέβησαν την ώρα που συνεδρίαζε το περιφερειακό συμβούλιο Κρήτης στην πλατεία Ελευθερίας με ομάδα αντιεξουσιαστών να πραγματοποιεί πορεία στο κέντρο της πόλης διαμαρτυρόμενη για την παρουσία της Χρυσής Αυγής στο συμβούλιο.

Τα πράγματα φαίνεται πώς ξέφυγαν από κάθε έλεγχο όταν η ομάδα των αντιεξουσιαστών ήρθε πρόσωπο με πρόσωπο με τον περιφερειακό σύμβουλο με την Ελληνική Αυγή Κρήτης, Γιώργο Σπυρόπουλο.

Τότε οι αντιεξουσιαστές, σύμφωνα με τις πληροφορίες, του επιτέθηκαν ενώ χρειάστηκε η επέμβαση της αστυνομίας για να βάλει τάξη.

Ο 47χρονος, ο οποίος έφερε τραύματα στο πρόσωπο και στα χέραια, διεκομίσθη ελαφρά τραυματισμένος με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Ηρακλείου.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι λίγο νωρίτερα, κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο περιφερειακός σύμβουλος τοποθετήθηκε για το θέμα της Μακεδονίας..

1_17.jpg

Μάλιστα, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου είχε αναρτηθεί πανό για ζήτημα, από μέλη της παράταξης.

Μόνο η Κνωσός μπορούσε να ανταγωνιστεί την Κέρο

Τις τελευταίες ημέρες οι αρχαιολογικές ανακαλύψεις στην Κέρο βρίσκονται στην επικαιρότητα. Και είναι πολύ φυσικό, αφού νέα εντυπωσιακά ευρήματα ήρθαν στο φως στο ακατοίκητο σήμερα κυκλαδονήσι, γνωστό για τα μοναδικά τελετουργικά δρώμενα που συνέβαιναν εκεί πριν 4.500 χρόνια, με κύριο χαρακτηριστικό την εναπόθεση σπασμένων μαρμάρινων ειδωλίων.

Οι νέες ανασκαφές στον προϊστορικό οικισμό του Δασκαλιού στην Κέρο ανακάλυψαν «πλήθος επιβλητικών και πυκνά δομημένων κατασκευών, πολύ πιο εντυπωσιακών από ό, τι πιστεύαμε μέχρι σήμερα, αποδεικνύοντας πως πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές θέσεις στο Αιγαίο της πρώιμης Εποχής του Χαλκού (3η χιλιετία π.Χ.)». Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, χθες η ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για τα ευρήματα στο Δασκαλιό, το δυτικότερο ακρωτήριο της Κέρου, που πλέον αποτελεί ένα μικρό νησάκι λόγω της ανόδου της στάθμης της θάλασσας.

Ο καθηγητής Colin Renfrew του Πανεπιστημίου του Cambridge, συν-διευθυντής της ανασκαφής, υποστηρίζει ότι το ακρωτήρι με την στενή δίοδο που το ένωνε με την Κέρο απέκτησε κεντρικό ρόλο καθώς αποτελούσε το καλύτερο φυσικό λιμάνι του νησιού, έχοντας εξαιρετική θέα στο βόρειο, νότιο και το δυτικό Αιγαίο.​

Το Δασκαλιό έχει φυσικό πυραμιδοειδές σχήμα που οι εξειδικευμένοι τεχνίτες της εποχής ανέδειξαν ακόμα περισσότερο κατασκευάζοντας επάλληλες σειρές από ογκώδεις αναλημματικούς τοίχους, κάνοντάς το να μοιάζει με βαθμιδωτή πυραμίδα. Στις επίπεδες αναβαθμίδες που σχηματίζονταν ανάμεσα στους τοίχους, οι κτίστες χρησιμοποίησαν τη ναξιώτικη πέτρα για να δημιουργήσουν εντυπωσιακές, λαμπρές κατασκευές.

Επίσης, το ΥΠΠΟΑ ενημέρωνε, μεταξύ άλλων, ότι:

• Το Δασκαλιό καλυπτόταν σχεδόν εξ ολοκλήρου με μοναδικά μνημειακά οικοδομήματα, χτισμένα με πέτρα φερμένη από τη Νάξο, δίνοντας την εντύπωση ενός ενιαίου μεγαλειώδους μνημείου που αναδύεται από τη θάλασσα.

• Κάτω από μια εντυπωσιακή κλίμακα που ήρθε στο φως στα κατώτερα αναλήμματα, ανακαλύφθηκε ένα εξελιγμένο σύστημα αποστραγγιστικών αγωγών, που υποδηλώνει μια πολυλειτουργική αρχιτεκτονική, προσεκτικά σχεδιασμένη εκ των προτέρων.

• Μια άλλη πτυχή της ανάπτυξης του Δασκαλιού εντοπίζεται στη χρήση νέων γεωργικών πρακτικών, για την καλλιέργεια της ελιάς και του σταφυλιού, ενώ η μεταλλουργία, η πιο σημαντική τεχνολογία της 3ης χιλιετίας π.Χ., έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο. Οι κάτοικοι του Δασκαλιού ήταν έμπειροι μεταλλουργοί, όπως δείχνουν σαφείς ενδείξεις που εντοπίζονται παντού στη θέση.

Με αφορμή τις εντυπωσιακές ανακαλύψεις στην Κέρο, το Αθηναϊκό Πρακτορείο συνομίλησε με τον συνδιευθυντή των ανασκαφών στο Δασκαλιό, δρ. Μάικλ Μπόιντ (Michael Boyd), από το Πανεπιστήμιο του Cambridge.

«Οι νέες ανασκαφές δείχνουν τη φύση της εγκατάστασης στο ακρωτήρι του Δασκαλιού. Μετά τις αρχικές δραστηριότητες στο ιερό, όπως έδειξαν οι «ειδικοί αποθέτες» (σσ. δηλαδή οι αποθέσεις από σπασμένα μαρμάρινα ειδώλια και αγγεία που βρέθηκαν στο ιερό του Κάβου στην Κέρο και χρονολογούνται από το 2700 ως το 2400 π.Χ.), ένα εκτεταμένο οικοδομικό πρόγραμμα έλαβε χώρα στο Δασκαλιό, το οποίο άλλαξε τη φυσική βραχώδη προεξοχή σε κάτι που θα είχε την εικόνα μιας ανθρώπινης κατασκευής» σημειώνει στο ο κ. Μπόιντ, επισημαίνοντας την πολυπλοκότητα των σχέσεων και των δραστηριοτήτων που αναπτύχθηκαν.

«Μέσα στους τοίχους που χτίστηκαν αναπτύχθηκαν δραστηριότητες, γνώσεις και εξειδικεύσεις οι οποίες είχαν να κάνουν με σπάνια ή εξωτικά υλικά, όπως τα μέταλλα και ο οψιανός, ενώ οι άνθρωποι που έζησαν εκεί φαίνεται ότι αναμίχθηκαν σε διαφορετικά δίκτυα λειτουργώντας σε διαφορετικά επίπεδα. Το Δασκαλιό έγινε ένα πρωτο-αστικό κέντρο σε βαθμό πρωτόγνωρο για τα νησιά, που μπορεί να ανταγωνιστεί μόνο η Κνωσός στην Κρήτη».

Σε ποια εποχή όμως χρονολογείται αυτό το λαμπρό οικοδομικό πρόγραμμα;

«Αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι η οικοδόμηση στο Δασκαλιό ξεκινά λίγο μετά τις τελετουργικές δραστηριότητες στον Κάβο, ίσως περίπου το 2600 π. Χ.» λέει ο κ. Μπόιντ, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι «ένας από τους κύριους στόχους των ερευνών το ερχόμενο καλοκαίρι είναι να βρούμε στοιχεία πρωιμότερης δραστηριότητας στο Δασκαλιό, συνεπώς αυτή η απάντηση μπορεί να αλλάξει».

Πώς πιστεύετε ότι εξελίχθηκαν τα πράγματα στην Κέρο; Γιατί μιλήσατε για αρχές της αστικοποίησης;

«Αρχικά η εστίαση στην Κέρο ήταν οι τελετουργικές δραστηριότητες στο ιερό. Αυτό όμως σταδιακά οδήγησε στη συγκέντρωση άλλων τύπων δραστηριοτήτων, με την αυξανόμενη τεχνογνωσία και τις πρώτες ύλες να επικεντρώνονται στο δυτικό άκρο του νησιού. Οι μορφές αλληλεπίδρασης που αναγκαστικά έλαβαν χώρα μεταξύ των ανθρώπων κατά τη διάρκεια των τελετών ‘έσπειραν’ τους σπόρους για την ενίσχυση ή τη δημιουργία νέων δικτύων με κέντρο την Κέρο. Αυτή η συγκέντρωση ανθρώπων και υλικών είναι ο λόγος που αναφερόμαστε σε πρωτο-αστικοποίηση» εξηγεί.

Όσο για το αν έχουμε κάτι αντίστοιχο σε άλλες περιοχές, ο ίδιος απαντά «ότι το πιο προφανές παράλληλο είναι η Κνωσός στην Κρήτη, όπου συνέβησαν παρόμοιες επιδράσεις, τουλάχιστον από το τέλος της 4ης χιλιετίας: Συνάθροιση μεγάλων ομάδων για τελετουργίες, συγκέντρωση ανθρώπων και πόρων».

Και η συνέχιση των ανασκαφών; «Το 2018 είναι για εμάς η τελευταία χρονιά ερευνών όσον αφορά το τρέχον πρόγραμμα. Θα ερευνήσουμε περαιτέρω το Δασκαλιό, ώστε να κατανοήσουμε λεπτομερώς τις λειτουργίες και τις δραστηριότητες που έλαβαν χώρα στα κτίρια τα οποία ανακαλύψαμε εκεί. Επίσης, θα πραγματοποιήσουμε επιφανειακή έρευνα στο Κάτω Κουφονήσι, πιθανότατα ένα από τα μέρη που προμήθευε με τρόφιμα το Δασκαλιό, με σκοπό να καταλάβουμε τα πρότυπα εγκατάστασης και δραστηριότητας της Εποχής του Χαλκού στο νησί» καταλήγει.

tvxs.gr

 

Συνάντηση αντιπροσωπείας του Κ.Κ.Ε με την Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Χανίων (Ε.Σ. Π.Ε.Ε.Χ.)

Στα πλαίσια συναντήσεων που πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία του Κ.Κ.Ε με τις πρωτοβάθμιες ενώσεις στρατιωτικών που ανήκουν στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ) την Τετάρτη 24 Γενάρη πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την Ε.Σ.ΠΕ.Ε. Χανίων.

Από μεριάς του Κ.Κ.Ε στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν ο Γιώργος Νταγκουνάκης μέλος του Γραφείου Περιοχής Κρήτης του Κ.Κ.Ε, ο Μανώλης Συντιχάκης μέλος της Ε.Π και βουλευτής του κόμματος και ο Μελισσάκης Νικήτας μέλος της Τ.Ε Χανίων.

Από μεριάς της Ένωσης Στρατιωτικών συμμετείχαν ο πρόεδρος, ο γραμματέας και ο οργανωτικός γραμματέας. Κατά τη συνάντηση η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ ενημερώθηκε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μέλη της Ένωσης. Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε τα προβλήματά τους δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά απ’αυτά των υπόλοιπων εργαζόμενων. Έμφαση δόθηκε στα μισθολογικά, συνταξιοδοτικά προβλήματα.

Από τη μεριά της αντιπροσωπείας του Κ.Κ.Ε τονίστηκε ότι το Κ.Κ.Ε στα 100 χρόνια ζωής του ποτέ δεν ήταν ξεκομμένο από το προσωπικό των Ένοπλων Δυνάμεων.

Η αντιπροσωπεία του Κ.Κ.Ε δήλωσε την αμέριστη συμπαράσταση του κόμματος και την υποστήριξή του στο δικαίωμα των στρατιωτικών να ενημερώνονται και να διατυπώνουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Στο δικαίωμα της συλλογικής έκφρασης και διεκδίκησης λύσης στα προβλήματά τους. Δεσμεύτηκε ότι το Κ.Κ.Ε, θα κάνει ότι μπορεί για την ανάδειξη και ικανοποίηση των αιτημάτων του κλάδου.

Σύνταγμα της πΓΔΜ: Το μεγάλο «αγκάθι» στο Μακεδονικό

To «παράθυρο ευκαιρίας» μπορεί να διευρύνθηκε μετά την χθεσινή συνάντηση Τσίπρα – Ζάεφ στο Νταβός, όμως, πέραν της καθαρής θετικής πρόθεσης αμφοτέρων, στην διαπραγμάτευση για λύση του Μακεδονικού δεν χωρούν ακόμη ούτε δεδομένα ούτε βεβαιότητες.

Ο ‘Ελληνας πρωθυπουργός κατέστησε σαφές ότι η πρώτη προϋπόθεση για να υπάρξει όντως προοπτική λύσης είναι η άρση όλων των στοιχείων αλυτρωτισμού από την γείτονα επισημαίνοντας, όπως επιβεβαιώνουν κυβερνητικές πηγές, ότι τούτο περιλαμβάνει και την αναθεώρηση του συντάγματος της πΓΔΜ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο Ζόραν Ζάεφ είπε ότι η υπόθεση του συντάγματος είναι ένα πολύ δύσκολο θέμα, αναγνωρίζοντας ουσιαστικά πως αυτό θα είναι και το πιο σκληρό και σύνθετο πεδίο της διαπραγμάτευσης.

Το erga omnes

Στο ονοματολογικό ο δρόμος φαίνεται, εν πρώτοις, πιο βατός καθώς αμφότεροι φέρονται να συμφώνησαν στην σύνθετη ονομασία erga omnes. Η αναφορά του Ζόραν Ζάεφ στην ονομασία «Μακεδονία – Σκόπια» την οποία, όπως είπε, είχαν δεχθεί προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις, εκλαμβάνεται από την Αθήνα περισσότερο ως αναγνωριστική «βολή», η οποία ούτως ή άλλως απερρίφθη καθαρά από τον Αλέξη Τσίπρα. Ως εκ τούτου μια ονομασία κοντά στο πλαίσιο του Novamakedonija είναι η πιθανότερη εκδοχή, όμως συνδέεται και αυτή άμεσα με το μεγάλο «αγκάθι» του συντάγματος. Και τούτο, διότι για να έχει πραγματικό αντίκρυσμα το erga omnes (έναντι όλων), δεν μπορεί να υπάρχει άλλη ονομασία στο εξωτερικό και άλλη στο εσωτερικό – όπερ, απαιτείται αλλαγή και της συνταγματικής ονομασίας. «Το έναντι όλων είναι έναντι όλων» φέρεται να ήταν η χαρακτηριστική δήλωση Τσίπρα στην συνάντηση του Νταβός, που έδειξε καθαρά και την «κόκκινη γραμμή» της ελληνικής πλευράς.

Τα επίμαχα άρθρα

Τα στοιχεία αλυτρωτισμού, όμως, στο σύνταγμα της πΓΔΜ δεν περιορίζονται στην συνταγματική ονομασία, αλλά εκτείνονται σε καίρια εθνοτικά και συνοριακά ζητήματα, καθώς και σε ζητήματα ταυτότητας.

Το ίδιο το προοίμιο του συντάγματος, παρ’ ότι έχει τροποποιηθεί, αναφέρεται σε «Μακεδονικό λαό» και παραπέμπει στην Δημοκρατία του Κρουσόβου και στην Αντιφασιστική Συνέλευση της Λαϊκής Απελευθέρωσης της Μακεδονίας που αποτελούν τις καταβολές του «Μακεδονισμού».

Στα επίμαχα σημεία βρίσκονται επίσης τα άρθρα 4 και 7 για την ιθαγένεια και την γλώσσα. Το άρθρο 4 αναφέρει ότι «οι πολίτες της Δημοκρατίας της Μακεδονίας έχουν την ιθαγένεια της Δημοκρατίας της Μακεδονίας» και το άρθρο 7 ότι «η Μακεδονική γλώσσα στην γραπτή μορφή χρησιμοποιεί το Κυριλλικό αλφάβητο και είναι η επίσημη γλώσσα της Δημοκρατίας της Μακεδονίας».

Το άρθρο 119 επίσης, ορίζει ότι «οι διεθνείς Συμφωνίες συνάπτονται στο όνομα της Δημοκρατίας της Μακεδονίας από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας της Μακεδονίας», ενώ προβληματική θεωρείται και η τροπολογία που αναφέρεται στα σύνορα. Η τροπολογία αναφέρει μεν ότι «η Δημοκρατία της Μακεδονίας δεν έχει εδαφικές αξιώσεις έναντι οποιουδήποτε γειτονικού κράτους», αφήνει όμως ανοιχτό παράθυρο αλλαγής των συνόρων προσθέτοντας: «Τα σύνορα της Δημοκρατίας της Μακεδονίας μπορούν να αλλάξουν μόνο σε συμφωνία με το Σύνταγμα και επί της αρχής της ελεύθερης βούλησης, καθώς και σε συμφωνία με τους γενικώς αποδεκτούς διεθνείς κανόνες».

tvxs.gr

Στα Χανιά την Κυριακή η Υπουργός Πολιτισμού

Στην Κρήτη θα βρεθεί τις επόμενες ημέρες, η Υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου.

Η Υπουργός, την Παρασκευή θα πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στο Ηράκλειο, ενώ την Κυριακή θα επισκεφθεί τα Χανιά. Θα βρεθεί στο χώρο του νέου αρχαιολογικού Μουσείου στη Χαλέπα, ενώ πιθανώς θα επισκεφθεί και άλλους αρχαιολογικούς χώρους στην πόλη και όχι μόνο.

66χρονος καρκινοπαθής στην Κρήτη ζούσε χρόνια χωρίς ρεύμα και νερό – Το ρεύμα ήρθε, αλλά αυτός πέθανε

Έφυγε από τη ζωή ο 66χρονος καρκινοπαθής από τη Γαλιά Μεσσαράς, ο οποίος ανέβαινε το δικό του Γολγοθά και πρόλαβε να ζήσει μόνο μερικές μέρες με φως. Η υπόθεσή του είχε συγκλονίσει τους Κρητικούς καθώς για χρόνια ζούσε χωρίς ρεύμα και νερό.

Η υπόθεσή του είχε συγκλονίσει τους Κρητικούς καθώς για χρόνια ζούσε χωρίς ρεύμα και νερό.

Μετά το ρεπορτάζ της KΡΗΤΗ TV, η ηλεκτροδότηση στο σπίτι του 66χρονου, ο οποίος ήταν και κατάκοιτος το τελευταίο διάστημα, είχε αποκατασταθεί. Η υπόθεση είχε συγκλονίσει τους Κρητικούς

Στο σπίτι όπου ζούσε ο 66χρονος δεν είχε ρεύμα , είχε κοπεί από το 2010 λόγω ενός λογαριασμού που χρωστούσε της τάξεως των 1200 ευρώ.

Ωστόσο, η προβολή της υπόθεσης από την ΚΡΗΤΗ TV, ταρακούνησε τους ιθύνοντες, οι οποίοι κινητοποιήθηκαν και οι διαδικασίες επισπεύστηκαν και η ηλεκτροδότηση αποκαταστάθηκε άμεσα στην οικία του 66χρονου.

Όπως γράφει το neakriti.gr η μοίρα του έπαιξε το πιο δραματικό παιχνίδι… ο 66χρονος πριν από λίγους μήνες υπερήφανος περπατούσε στους δρόμους του χωριού και έχοντας στη ζωή τους δουλέψει σκληρά στο εξωτερικό κατάφερνε πάντα να ζει με τα απαραίτητα. Παρόλο που δεν είχε ρεύμα στο σπίτι του, δεν είχε απευθυνθεί κάπου για την αποκατάσταση και ζούσε στο απόλυτο σκοτάδι κάτω από άθλιες συνθήκες, χωρίς φως, κουζίνα, ψυγείο, τηλεόραση και μάλιστα χωρίς νερό.

newsbomb.gr

Κείμενο της Kατάληψης Rosa Nera με αφορμή το συλλαλητήριο για τη Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη

Σε “φασιστικό πανηγύρι” αναφέρεται σε κείμενό της η κατάληψη Rosa Nera σχετικά με το συλλαλητήριο για τη Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη.

Στο κείμενο αναφέρονται τα εξής:

Την κυριακή 21 Γενάρη, ένα κομμάτι του εθνικού κορμού μαζεύτηκε να κραυγάσει στη Θεσσαλονίκη, σε μια εκδρομή εθνικιστικού μίσους, πληρωμένη από την εκκλησία και δεξιές οργανώσεις.Την ίδια στιγμή περίπου 15.000 πρόσφυγες βρίσκονται παγιδευμένοι στα ελληνικά «camps» στη Χίο, τη Λέσβο, τη Σάμο, σε επικίνδυνες υποδομές , χωρίς στοιχειώδεις συνθήκες υγιεινής, χωρίς επαρκή περίθαλψη, πολλές φορές χωρίς νερό. Η ευθύνη για την κατάσταση αυτή δεν είναι μόνο κρατική, είναι συλλογική και κοινωνική, η σιωπή είναι συνενοχή.

To εθνικιστικό συλλαλητήριο, (το ένα έκτο περίπου σε μέγεθος από το αντίστοιχο του ΄92) δέχτηκε στο «σώμα» του όλες τις νεοφασιστικές οργανώσεις. Ομάδα φασιστών έκαψε με την κάλυψη των μπάτσων και της ασφάλειας την Κατάληψη Libertatia φωνάζοντας ναζιστικά συνθήματα,  ενώ ο ελεύθερος κοινωνικός χώρος Σχολείο δέχτηκε επίσης επίθεση η οποία αποκρούστηκε επιτυχώς. Μέλη της Χιτλερικής Αυγής βανδάλισαν το μνημείο του Ολοκαυτώματος σε κεντρικό σημείο με την πλήρη ανοχή των «διαδηλωτών». Τα πανό και οι λόγοι που κυριάρχησαν στο κέντρο της διαδήλωσης είχαν το κλασσικό ρεπερτόριο των φασιστών: ευχές και λογίδρια για πόλεμο από τους επίσημους, συνθήματα από τον όχλο για μια δικτατορία του στρατού, φυλετικές ερμηνείες για το ανθρώπινο είδος, αναφορές στο Θεό και τη θρησκεία ως δυνάμεις εξόντωσης των αντιπάλων, αντισημιτισμός, θεωρίες συνομωσίας, αλυτρωτισμός και γελοίες επιθυμίες στρατιωτικής εισβολής στη Μακεδονία.

Καθώς στο βήμα εναλλάσσονταν τύποι με ράσα και στρατιωτικές στολές (με κεντρικό ομιλητή το βύσμα της δεξιάς «Φράνκο» Φραγκούλη) καλογριές με χριστιανικές μπούρκες , νεοναζί μαζί με οικογένειες στριμώχνονταν κάτω από τα αχαμνά του Βουκεφάλα για να ακούσουν μια σειρά από ομιλητές έτοιμους να βάλουν το χέρι στο σακάκι και το καπέλο του Μεγάλου Ναπολέοντα στο κεφάλι.  Μαζί τους και όλοι οι βουλευτές της τοπικής ΝΔ, αλλά και από τους ΑΝΕΛ, το ΠΑΣΟΚ, κόμματα της πατριωτικής «αριστεράς» και άλλα «αντισυστημικά» κόμματα.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα το κεφάλαιο της οποίας έχει εισχωρήσει για τα καλά στην οικονομία της Δημοκρατίας της Μακεδονίας, τα ελληνικά αφεντικά εκμεταλλεύονται εργασία εκεί, μέσα από επιχειρήσεις, τράπεζες και ορυχεία. Αντίθετα απ’ ότι λέγεται ο εθνικισμός και η αρχαιολατρεία στη γειτονική χώρα βρίσκεται σε ύφεση, οπότε αυτού του είδους τα συλλαλητήρια έχουν ως στόχο μία επιθετική πολιτική ενάντια σε οποιαδήποτε αντι-εθνικιστική προσέγγιση στο εσωτερικό και των δύο χωρών. Οι φασίστες θέλουν όσοι αυτό-αποκαλούνται μακεδόνες σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Μακεδονία να μισιούνται μεταξύ τους, ώστε να τους εκμεταλλεύονται καλύτερα τα αφεντικά – κυρίως τα ελληνικά αφεντικά που είναι τα πιο ισχυρά στα Βαλκάνια και είναι και μέσα στο ΝΑΤΟ. Παράλληλα, για τους φασίστες, στο ελληνικό κομμάτι της Μακεδονίας, η σλαβομακεδονική μειονότητα αντιμετωπίζοντας διαχρονικά καταπιέσεις και απαγορεύσεις θα πρέπει να κρύβει τη γλώσσα, τη μουσική, τον πολιτισμό της. Οι σλαβομακεδόνες που συμμετείχαν στον αντιφασιστικό αγώνα του Β’ Παγκοσμίου και τον εμφύλιο θα εξοριστούν τόσο από το μετεμφυλιακό ελληνικό κράτος και δεν θα τους επιτραπεί να επιστρέψουν από τη μεταπολίτευση τη δεκαετία του ΄80 γιατί δεν είναι, λέει «έλληνες στο γένος». Κι’ όμως, στο παρελθόν το ίδιο το ελληνικό κράτος τους θεωρούσε κάποτε «απόγονους» του Μεγαλέκου, για εθνικούς λόγους. Ενώ τα δικαιώματα των ελληνικών μειονοτήτων αναγνωρίζονται στις γειτονικές χώρες, οι έλληνες φασίστες δεν θέλουν να ακούνε για δικαιώματα των εδώ μειονοτήτων.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας.

Η Μακεδονία* μέχρι το 1912 ήταν κομμάτι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αλλά πιο πριν είχαν περάσει από εκεί όλες οι φυλές και οι θρησκείες. Μετά το 1912, τα ασαφή όρια της περιοχής που ονομάζεται Μακεδονία μοιράστηκαν σε τρία μέρη, ένα εκ των οποίων στο ελληνικό κράτος. Ο όρος «Μακεδονία» χρησιμοποιήθηκε για διαφορετικούς λόγους από τους σλαβομακεδόνες, τους έλληνες, τους σέρβους και τους βούλγαρους, από τους τοπικούς εθνικισμούς τον 19ο και τον 20ο αιώνα ως ιδεολογικό εργαλείο των διακρατικών ανταγωνισμών – πολέμων – ανθρωποσφαγών. Στην Ελλάδα εμφανίζεται μια τάση που αρνείται τη χρήση του όρου «Μακεδονία» και για τις γειτονικές χώρες παραβλέποντας το γεγονός ότι σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων τα τοπωνύμια  δείχνουν ακριβώς την διεθνικότητα της περιοχής. Αναδύεται έτσι ένας, τραγουδισμένος και από τους παπάδες, εθνικισμός ο οποίος εκφράζει τις επεκτατικές του προθέσεις μέσα από μύθους και σύμβολα ενός κατασκευασμένου κοινού παρελθόντος όπως ο «Μεγαλέξανδρος», τα οποία ασφαλώς δεν αγγίζουν πραγματικές ανάγκες των απλών ανθρώπων. Μάλιστα, το γεγονός ότι επικαλούνται από όλη την ιστορία ένα πολεμοχαρή που «μήδισε» και στου οποίου τη μεγαλομανία εξεγέρθηκαν οι στρατιώτες του, καταδεικνύει τόσο την ιστορική επιπολαιότητα των πατριωτών, όσο και τους διακαείς τους πόθους να ταυτιστούν με ένα «δικό τους» πλανητάρχη. Παράλληλα, οι «απόγονοι του μεγάλου Αλεξάνδρου» σκοπίμως παραβλέπουν  ότι στην περιοχή της Μακεδονίας, πριν την πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατοικούσαν ελληνόφωνοι, σλαβόφωνοι, αλβανόφωνοι, εβραίοι, τούρκοι και άλλοι. Μήπως αυτή η παράβλεψη συμβαίνει γιατί κάποιοι, πολιτικά αμόρφωτοι, δεν έχουν κατανοήσει ότι ο κόσμος «χωρίζεται» ουσιαστικά σε εκμεταλλευτές και καταπιεσμένους και όχι σε έθνη; Μήπως γιατί όποιος στην καθημερινότητα του νιώθει ασήμαντος, περιφρονημένος και ξεφτίλας τότε η προσωπική αντίδραση του είναι η φαντασίωση ενός ένδοξου παρελθόντος; Όπως και να έχει, αν θέλουμε να είμαστε νοήμονες και όχι θύματα νέων πολέμων ας μην αγωνιζόμαστε για το ποιος θα μας εκμεταλλεύεται αλλά για την κατάργηση της εκμετάλλευσης.

Η φιλία και η συνεργασία, η διαπολιτισμική συνύπαρξη που μπορεί να φτάνει από την κοινή ταξική πάλη μέχρι απλά πράγματα όπως οι μικτοί γάμοι και η ανάπτυξη της φιλίας είναι μια πιθανότητα σε όλα τα Βαλκάνια . Ένα άλλο σενάριο είναι οι μεγάλες ιδέες, οι εκατόμβες νεκρών και οι δικτατορίες όπως μας πρότειναν ξανά οι διοργανωτές του συλλαλητηρίου. Διαλέγετε.

Κοινή διεθνή ταξική συνεννόηση και πάλη ενάντια στις σφαγές για τις οποίες μας ετοιμάζουν τα αφεντικά και οι φασίστες

Αλληλεγγύη στην Κατάληψη Libertatia, καμία δίωξη στους συλληφθέντες αντιφασίστες που στάθηκαν απέναντι στο εθνικιστικό δηλητήριο των ημερών

Αγώνας ταξικός αντιφασιστικός, αλληλεγγύη στους παγιδευμένους από ελληνικό κράτος πρόσφυγες

Αλληλεγγύη στη σλαβομακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα, πλήρη αποκατάσταση των πολιτικών, πολιτισμικών δικαιωμάτων της

* Η «Μακεδονία» έχει δώσει το όνομα της σε ένα ολόκληρο τύπο εδεσμάτων, καθώς διαμέσου των αιώνων πάντα υπήρχε μια πανσπερμία λαών, πολιτισμών, θρησκειών που αναμιγνύονταν ειρηνικά και δημιουργούσαν κάτι καινούργιο ή σφαζόντουσαν και καταστρεφόντουσαν ολοκληρωτικά .  Έτσι, στη διεθνή κουζίνα, πολλές σαλάτες χρησιμοποιούν το επίθετο «Μακεδονία» ως μεταφορά της γαστρονομικής πολυσυλλεκτικότητας: «macedoine de fruits», «macedoine de legumes» και ούτω καθεξής…