18.8 C
Chania
Tuesday, October 8, 2024

Ένοχος ο γιατρός για την παράλυση της φοιτήτριας στο Ηράκλειο

Ένοχος κρίθηκε χθες από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ηρακλείου γιατρός του Βενιζελείου Νοσοκομείου για την κατηγορία της σωματικής βλάβης από αμέλεια σε βάρος φοιτήτριας, η οποία από το 2011 βρίσκεται καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι. Το δικαστήριο επέβαλε ποινή φυλάκισης δύο ετών ενώ δεν του αναγνώρισε ελαφρυντικό.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Πατρίς», η υπόθεση αφορά στην ιστορία της νεαρής Μαρίζας Γουργολίτσα, η οποία την περίοδο εκείνη ζούσε στο Ηράκλειο καθώς σπούδαζε στο Μαθηματικό του Πανεπιστημίου Κρήτης, ενώ παράλληλα εργαζόταν για να μπορεί να καλύπτει κάποια από τα έξοδά της, καθώς η οικογένειά της είναι άνθρωποι της βιοπάλης.

Σύμφωνα με τον συνήγορο της πολιτικής αγωγής κ. Νίκο Διαλυνά, η καθήλωση της Μαρίζας σε αναπηρικό καρότσι οφείλεται αποκλειστικά στην αμέλεια που επέδειξαν οι γιατροί στην αντιμετώπιση του προβλήματος που παρουσίασε, με αποτέλεσμα, όπως καταγγέλλεται, η βλάβη που υπέστη το κορίτσι να είναι μη αναστρέψιμη.

«Αν είχε υποβληθεί αμέσως σε μαγνητική, τώρα η κοπέλα θα περπατούσε» είχε

υποστηρίξει κατά την υποβολή της μηνύσεως στη Δικαιοσύνη, η οποία στρεφόταν κατά παντός υπευθύνου. Η φοιτήτρια είχε απευθυνθεί στο εφημερεύον νοσοκομείο, καθώς ένιωσε ένα δυνατό πόνο να «ζώνει» την πλάτη και να την αγκαλιάζει μέχρι το στήθος. Συμπτώματα που δεν προϊδέασαν τους γιατρούς ώστε να προβούν σε περαιτέρω διερεύνηση του περιστατικού ως προς την πραγματική αιτία του σοβαρού προβλήματος που είχε, το οποίο διαγνώστηκε λίγα 24ωρα μετά σε άλλο νοσοκομείο και αφού ήδη σύμφωνα με την πολιτική αγωγή είχε ξεκινήσει η παράλυση των κάτω άκρων της. Τότε πια και εφόσον η κατάστασή της είχε επιδεινωθεί και τα συμπτώματα ήταν πιο έντονα, υποβλήθηκε σε μαγνητική τομογραφία όπου εντοπίστηκε η «πηγή» του κακού. Υπήρχε δυσπλασία, ένα μόρφωμα δηλαδή, στον νωτιαίο μυελό, που αιμορραγούσε, με αποτέλεσμα να προκληθούν οι βλάβες.

Η Μαρίζα μεταφέρθηκε εσπευσμένα στην Αθήνα, έγιναν επίπονες προσπάθειες για την αντιμετώπιση της βλάβης, ενώ απευθύνθηκε και σε εξειδικευμένο κέντρο στη Ζυρίχη της Ελβετίας, χωρίς όμως θετικό αποτέλεσμα.

Ο κ. Διαλυνάς εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόφαση του δικαστηρίου, μιλώντας για δικαίωση. Από την πλευρά της υπεράσπισης ο συνήγορος Γιώργος Γιαχνάκης, ο οποίος χειρίστηκε την υπόθεση με τη συνάδελφό του, Αθηνά Κριαρά, τόνισε ότι ο εντολέας του δεν έχει διαπράξει καμία αμέλεια όπως του αποδίδεται. «Δεν συμφωνούμε με την απόφαση του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου γι’ αυτό και έχουμε ήδη ασκήσει έφεση».

 

Ιερώνυμος σε Τσίπρα για ΠΓΔΜ: Εμπιστευόμαστε την κυβέρνηση, δεν χρειάζονται συλλαλητήρια, αλλά εθνική ομοψυχία

Τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ενημέρωσε ο πρωθυπουργός για τις εξελίξεις γύρω από τις διαπραγματεύσεις για την ονομασία της ΠΓΔΜ. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Αρχιεπισκοπή Αθηνών ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίρπας άκουσε με προσοχή τις απόψεις τις Εκκλησίας αναφορικά με την ονομασία της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων και επανέλαβε το σεβασμό τους στις τοποθετήσεις  και τις ανησυχίες της Ιεράς Συνόδου. Από την πλευρά της Εκκλησίας ο Αρχιεπίσκοπος επισήμανε την εμπιστοσύνη της Εκκλησίας προς την καθ’ ύλην αρμόδια για τα εθνικά κυβέρνηση και υπογράμμισε ότι αυτή την ώρα δεν χρειάζονται συλλαλητήρια και φωνές αλλά εθνική συναίνεση και ομοψυχία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής:

«Ο Πρωθυπουργός κ.Αλέξης Τσίπρας συναντήθηκε σήμερα το απόγευμα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.Ιερώνυμο και τον ενημέρωσε για την πορεία των διαπραγματεύσεων σχετικά  με την ονομασία της Π.Γ.Δ.Μ. Ο Πρωθυπουργός άκουσε με μεγάλη προσοχή τις απόψεις του Αρχιεπισκόπου, ενώ έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εκκλησιαστική πτυχή του όλου ζητήματος, που αφορά στην ονομασία της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων. Ο Πρωθυπουργός επανέλαβε τον σεβασμό του τις τοποθετήσεις και τις ανησυχίες της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και διαβεβαίωσε τον Αρχιεπίσκοπο ότι θα τον κρατά ενήμερο για την πορεία των διαπραγματεύσεων. Του ζήτησε δε να συμβάλει, ώστε να διασφαλιστεί κλίμα εθνικής ομοψυχίας και υπευθυνότητας, χωρίς κραυγές και άγονες αντιπαραθέσεις. Από την πλευρά του, ο Αρχιεπίσκοπος διετύπωσε τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος και δεν παρέλειψε να επισημάνει την εμπιστοσύνη του προς τους,εκ του Συντάγματος, καθ’ύλην αρμόδιους, να χειριστούν τα εθνικά μας ζητήματα με αίσθημα ευθύνης. Υπογράμμισε μάλιστα ότι αυτή την ώρα δεν χρειάζονται συλλαλητήρια και φωνές, αλλά εθνική συναίνεση, συνεννόηση και ομοψυχία».

topontiki.gr

«Θέλουμε τα σπίτια σας»: Σκληρές απαιτήσεις για το θέμα των πλειστηριασμών από SSM και ΕΚΤ

«Θέλω το σπίτι σου και τη χώρα σου». Σε αυτή τη φράση συμπυκνώνεται η αυστηρή σύσταση του ευρωσυστήματος προς τους Έλληνες τραπεζίτες για το θέμα των πλειστηριασμών, η οποία προϊδεάζει για μια κακοτράχαλη πορεία προς την έξοδο από το τρίτο μνημόνιο και από τα μνημόνια γενικώς.

Πριν προλάβει να στεγνώσει το… μελάνι που καταναλώθηκε για τη σύνταξη του πολυνομοσχεδίου και πριν ακόμη ψηφιστεί στη Βουλή – ώστε να κλείσει η τρίτη αξιολόγηση του τρέχοντος μνημονίου – το ευρωσύστημα οχυρώθηκε σε σκληρές θέσεις εν όψει της διαπραγμάτευσης για τον τρόπο εξόδου της Ελλάδας από το μνημόνιο, αλλά και για το μεγάλο κοινωνικό θέμα των πλειστηριασμών.

Στον αντίποδα παλαιότερων δηλώσεων του προέδρου της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ και του άρτι αποχωρήσαντος προέδρου του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ, πρώτα ο απερχόμενος επικεφαλής του EuroWorking Group Τόμας Βίζερ και εν συνεχεία ο πρόεδρος της πανίσχυρης Bundesbank Γενς Βάιντμαν, αλλά και κορυφαία στελέχη της ευρωπαϊκής τραπεζικής αρχής και της ΕΚΤ φρόντισαν να χτυπήσουν τα τύμπανα του πολέμου και να διατυπώσουν δύο ισχυρούς εκβιασμούς εν όψει του ερχόμενου κρίσιμου εξαμήνου.

Ομοβροντία…

Σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» της Κυριακής ο Αυστριακός απερχόμενος πρόεδρος του EuroWorking Group Τόμας Βίζερ είπε ότι «εάν υπάρξει περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους μετά το τέλος του προγράμματος, τότε λογικό είναι να επιτευχθεί κάποια περαιτέρω συμφωνία».

Με απλά λόγια ο Βίζερ υπονοεί ένα «μνημόνιο χρέους» υπενθυμίζοντας την άποψη πολλών στο ευρωσύστημα – με κορυφαίο τον τέως υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε – ότι τυχόν μελλοντικές ρυθμίσεις του χρέους θα πρέπει να συνδέονται με την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων σε ένα μοντέλο του είδους «όσο εσείς εφαρμόζετε, τόσο εμείς ελαφραίνουμε τις δανειακές ανάγκες».

Μέχρι τώρα αποτελούσε ερώτημα το αν αυτή η συμφωνία θα ήταν προφορική / πολιτική ή θα αποτυπωνόταν σε έναν «οδικό χάρτη». Η παρέμβαση του Βίζερ ωστόσο παραπέμπει σε μια συγκεκριμένη συμφωνία με σαφείς όρους.

Σε δείπνο που παρέθεσε σε Έλληνες τραπεζίτες και στους εκπροσώπους του ΣΕΒ και του ΣΕΤΕ ο Βάιντμαν τη Δευτέρα – την ώρα που ο πρωθυπουργός μιλούσε στη Βουλή για το επερχόμενο «οριστικό τέλος των μνημονίων» – τοποθετήθηκε καθαρά υπέρ ενός προληπτικού πλαισίου στήριξης μετά το μνημόνιο, ώστε να στηριχθεί μια απρόσκοπτη πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές χρήματος.

Κοινώς υπονόησε τη θέσπιση μιας προληπτικής πιστωτικής γραμμής, για την οποία προσφάτως είχε κάνει λόγο ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας προκαλώντας την οργή της κυβέρνησης. Ως εκ τούτου μόνο περίεργη δεν είναι η δήλωση Στουρνάρα την Τρίτη, κατά την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΤτΕ, ότι δεν πτοείται από τις επιθέσεις που δέχεται και ότι αποτελεί θεσμική του υποχρέωση να προειδοποιεί για τους κινδύνους που απειλούν την ελληνική οικονομία.

Βεβαίως ο Στουρνάρας το τράβηξε από τα μαλλιά με τη φράση «δυστυχώς, τέτοιες επιθέσεις δεχθήκαμε και τη χρονιά που μας πέρασε, με αποκορύφωμα την τρομοκρατική επίθεση κατά του πρώην διοικητή Λουκά Παπαδήμου», αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία…

Την ίδια μέρα, σε ενημερωτική συνάντηση με τους ίδιους Έλληνες τραπεζίτες και επιχειρηματίες, η επικεφαλής της ευρωπαϊκής τραπεζικής αρχής (SSM) Ντανιέλ Νουί και το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μπενουά Κερέ διατύπωσαν σε αυστηρούς τόνους την εντολή προς τις ελληνικές τράπεζες να προχωρήσουν σε πλειστηριασμούς ανεξαρτήτως του ύψους του μη εξυπηρετούμενου δανείου.

Σημείωσαν ότι ο μοναδικός τρόπος για να προστατεύσει κάποιος την πρώτη κατοικία του είναι η ένταξη στον Νόμο Κατσέλη – Σταθάκη, του οποίου το πλαίσιο όμως αναμένεται να γίνει αυστηρότερο λίγο πριν ή μετά το Πάσχα. Κοινώς, ΕΚΤ και SSM επιχειρούν να αναιρέσουν τόσο την προσπάθεια της κυβέρνησης να θέσει ένα όριο στα ποσά πάνω από τα οποία θα εκπλειστηριάζεται η πρώτη κατοικία για χρέη προς τις τράπεζες όσο και τη «συμφωνία κυρίων» μεταξύ κυβέρνησης και τραπεζών για το ίδιο θέμα και για τον ίδιο σκοπό.

Επιδιώξεις και ερωτήματα

Υπ’ αυτά τα δεδομένα όλα δείχνουν ότι το επόμενο διάστημα η κυβέρνηση θα βρει μπροστά της ένα πολύ δύσκολο διαπραγματευτικό περιβάλλον, παρ’ ότι στο εσωτερικό είχε βρει ένα modus vivendi με τις διοικήσεις των ελληνικών τραπεζών για το θέμα των πλειστηριασμών και, ταυτοχρόνως, είχε επενδύσει στις θριαμβολογίες του (ήδη απελθόντος) Γερούν Ντάισελμπλουμ και του (ταυτιζόμενου πλέον με τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε) Ζαν Κλοντ Γιούνκερ για «καθαρή έξοδο» της Ελλάδας από τα μνημόνια.

Οι Ευρωπαίοι, ενόψει της πολύμηνης διαδικασίας για την τέταρτη αξιολόγηση και την έξοδο από το μνημόνιο, φαίνεται ότι τείνουν ακόμη μια φορά να διασφαλίσουν μια σειρά από παλαιές και νέες «κατακτήσεις»:

Να δεσμεύσουν τη νυν και τις επόμενες κυβερνήσεις στη διατήρηση των μνημονιακών μεταρρυθμίσεων και την εφαρμογή νέων. Με άλλα λόγια, να αφυδατώσουν από δυνατότητες αυτόνομης πορείας κάθε επόμενη κυβέρνηση.

Να διατηρήσουν τον οικονομικό και πολιτικό έλεγχο της χώρας ανεξαρτήτως της ύπαρξης μνημονίων – όπως τα ξέραμε μέχρι σήμερα – και, ακόμη καλύτερα, χωρίς νέα δάνεια.

Να καταστήσουν σαφές ότι δεν εμπιστεύονται καμιά ελληνική κυβέρνηση – παρελθούσες, νυν και επόμενες.

Οι απαντήσεις σε δύο ερωτήματα θα κρίνουν την πορεία της χώρας το επόμενο εξάμηνο:

 Αν οι ευρωκράτες εννοούν όλα όσα εξέπεμψαν αυτή την εβδομάδα ή απλώς βάζουν στο τραπέζι πολλά για να πάρουν τα σημαντικότερα για τους ίδιους.

  Αν η σημερινή κυβέρνηση έχει σοβαρό περιθώριο να αντικρούσει απαιτήσεις αυτού του πολιτικού βάρους.

Οι απαντήσεις δεν θα αργήσουν…

topontiki.gr

Πλοίο προσέκρουσε στο λιμάνι του Ηρακλείου

Σε περιπέτεια εξελίχθηκε το ταξίδι για 280 επιβάτες που αναχωρούσαν από την Κρήτη καθώς το οχηματαγωγό πλοίο FESTOS PALACE προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμανιού κατά τη διαδικασία απόπλου.

Aπό την πρόσκρουση δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός, ενώ από το λιμεναρχείο του Ηρακλείου απαγορεύθηκε ο απόπλους του πλοίου το οποίο πρόκειται να επιθεωρηθεί.Σύμφωνα με ανακοίνωση του λιμενικού,το πλοίο προσέδεσε με ασφάλεια δυτικά της προβλήτας ΙΙ με την συνδρομή των Ρ/Κ «ΜΙΝΩΤΑΥΡΟΣ» Ν.Η. 11 και «ΜΕΝΤΟΡΑΣ» Ν.Η. 155 και αποβίβασε τους επιβάτες του.Στελέχη του Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων διενήργησαν επιθεώρηση όπου διαπίστωσαν ότι από την πρόσκρουση προκλήθηκε στρέβλωση δεξιά στον πρωραίο βολβό και στρέβλωση με μικρό ρήγμα δεξιά στην πρύμνη σε ύψος πλέον του ενός μέτρου πάνω από την ίσαλο γραμμή.

Στο FESTOS PALACE βρίσκονταν 280 επιβάτες, 50 ΙΧ, 74 φορτηγά, 5 δίκυκλα και 2 λεωφορεία.

Στις Βρύσες σήμερα η Ντόρα Μπακογιάννη

Η πρώην υπουργός και νυν βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στην Α’ Αθηνών, κα Ντόρα Μπακογιάννη κατά την παραμονή της στο νομό Χανίων θα επισκεφθεί:

  • την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου και ώρα 18:00, την επαρχία του Αποκόρωνα και πιο συγκεκριμένα το χωριό Βρύσες όπου θα έχει την ευκαιρία να συνομιλήσει με κατοίκους της περιοχής στο «καφενείο Σπυριδάκη»,
  • το Σάββατο 20 Ιανουαρίου και ώρα 12:00 , τα νέα γραφεία της ΝΟΔΕ Νέας Δημοκρατίας Χανίων όπου θα δώσει συνέντευξη τύπου και θα απαντήσει σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων για θέματα της επικαιρότητας.

«Πόρτα» στον Λάκη Λαζόπουλο από τη Νέα Τηλεόραση στα Χανιά: «Πάρτε τους βεντετισμούς σας και στριμώξτε τους στο… 40τ.μ διαμέρισμά σας»

Δεν πραγματοποιήθηκε τελικά η συνέντευξη που είχε προγραμματιστεί να δώσει ο γνωστός ηθοποιός Λάκης Λαζόπουλος στην εκπομπή “Στο Κόκκινο” του καναλιού «Νέα Τηλεόραση Κρήτης».

Η Γωγώ Καλληδονάκη, παρουσιάστρια της εκπομπής στην οποία θα εμφανιζόταν ο ηθοποιός, με ανάρτησή της στο facebook τον κατηγορεί για βεντετισμό, ενώ επιτίθεται και με σκληρή γλώσσα κατά των συνεργατών του.

Τέλος καλεί τον Λάκη Λαζόπουλο «να στριμώξει τους βεντετισμούς του στο… 40τ.μ διαμέρισμά», όπου ο ίδιος υποστήριξε ότι διαμένει.

Αναλυτικά η ανάρτηση της παρουσιάστριας:

Με αφορμή τη χθεσινή παράσταση του Λάκη Λαζόπουλου στα Χανιά, λέω τα εξής. Είχαμε κανονίσει να βγει την ημέρα της παράστασης στην εκπομπή.

Είχα πάρει το πράσινο φως από την προηγούμενη εβδομάδα. Ως όφειλα κι αφού είχα κάνει τον προγραμματισμό μου, πήρα τηλέφωνο τους ανθρώπους της παραγωγής και στενούς του συνεργάτες 2 ημέρες πριν για υπενθύμιση. Εισέπραξα το εξής:

« Είναι πρακτικά αδύνατον να έρθει. Ο κ. Λαζόπουλος θα φτάσει γύρω στις 14.00 στα Χανιά και πρέπει αμέσως να μεταβεί στο χώρο του θεάτρου για πρόβα». Προσπαθούσα με πολύ ευγένεια και διακριτικότητα (κάτι που δε με χαρακτηρίζει σε τέτοιες περιπτώσεις και όταν εξελίσσονται έτσι τα πράγματα) να τους εξηγήσω ότι οι ίδιοι μου είχαν δώσει το ok και πως με κρεμούν και με εκθέτουν. Τίποτα.

Η απάντηση ίδια. Είναι πρακτικά αδύνατον να έρθει, μην επιμένετε. Έδωσα την εναλλακτική να τον βγάλουμε με ένα skype από τον χώρο του θεάτρου, προκειμένου να μην μετακινηθεί. Η απάντηση ίδια…ΟΧΙ. Σταματώ να επιμένω, τους ευχαριστώ και προχωρώ στην αντικατάσταση του θέματος για την εκπομπή.

Τετάρτη μεσημέρι και μόλις μια ώρα πριν βγω στον αέρα, δέχομαι τηλεφώνημα από τους ανθρώπους του θεάτρου: «Ο κ. Λαζόπουλος το μετάνιωσε και θέλει να βγει στη εκπομπή. Τι ώρα να έρθει; 16.00 ή 16.30»; Μένω αποσβολωμένη…παίρνω βαθιά ανάσα και απαντώ:

«Δεν θα έρθει …λυπάμαι. Η εκπομπή έχει προγραμματιστεί, είναι γεμάτη θέματα και σε λιγότερο από μια ώρα θα είναι στον αέρα» …Δεν θυμάμαι πόσα τηλέφωνα δέχτηκα. Μου ζητήθηκε να ακυρώσω κάποιο θέμα. Μου ζητήθηκε έστω κι ένα 10λεπτο από το χρόνο των ήδη αξιόπιστων καλεσμένων μου. Η Απάντηση μου ήταν απόλυτη…ΟΧΙ.

Δεν τα βάζω σε καμιά περίπτωση με τους ανθρώπους του θεάτρου που φιλοξένησαν την παράσταση…προς Θεού (τους εκτιμώ πολύ…και δε φταίνε σε τίποτα)

Αλλά εσείς κ. Λαζόπουλε θα έπρεπε να ξέρετε πώς λειτουργεί η τηλεόραση. Εκτός κι αν θεωρείτε πως εδώ στην επαρχία τα κανάλια είναι μπακάλικα. Σας διαβεβαιώνω πως δεν είναι. Και μπορεί να μην είμαστε κανάλι Αθήνας, αλλά κάνουμε εξίσου σοβαρή δουλειά (να μην πω και καλύτερη). Είμαστε επαγγελματίες κ. Λαζόπουλε. Όχι μαριονέτες στα χέρια κάποιων σαν εσάς για να χορεύουμε σύμφωνα με το ρυθμό που μας δίνετε.

Κύριε Λαζόπουλε…πάρτε τους βεντετισμούς σας και στριμώξτε τους στο… 40τ.μ διαμέρισμά σας. Εδώ το χωριό είναι μεγάλο και οι βεντετισμοί τέτοιου είδους χάνονται στις θάλασσες και στα βουνά μας…Ευτυχώς!!!

Χωρίς Εκτίμηση

Γωγώ Καλληδονάκη».

 

Γ. Χατζημάρκος: Τέλος η ανοχή στη Fraport – Απογοητευτικός ο ρυθμός παρεμβάσεων στα αεροδρομια

Την άποψη ότι ο ρυθμός παρεμβάσεων της Fraport, στα τέσσερα μεγαλύτερα τουριστικά αεροδρόμια της χώρας (Ρόδου, Κω, Μυκόνου και Σαντορίνης), είναι απογοητευτικός, εξέφρασε -μιλώντας στην ΕΡΤ Ρόδου- ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος.

«Δείξαμε μια ανοχή και υπομονή στην αρχή, λόγω του χρόνου που απαιτείτο για τη μεταβίβαση, ωστόσο αυτή η ανοχή πλέον δεν υπάρχει» ανέφερε, προσθέτοντας ότι με όρους ιδιωτικού τομέα, ο χρόνος που μεσολάβησε είναι αρκετός.

«Πίστευα, είπε, ότι τα αντανακλαστικά μιας ιδιωτικής εταιρίας θα ήταν καλύτερα από τα αντανακλαστικά του δημοσίου, ωστόσο απεδείχθη ότι η Fraport στερείται σε αντανακλαστικά».

Σ’ ότι αφορά στο αεροδρόμιο της Ρόδου, που -όπως ισχυρίστηκε- τα προβλήματα δεν είναι σύνθετα και δεν είναι πολύ μεγάλα, τόνισε ότι η Fraport θα έπρεπε να τα αντιμετωπίζει πιο αποτελεσματικά.

ert.gr

«Η Καντίνα» την Κυριακή 21 Ιανουαρίου από τον σύλλογο «Οι Φίλοι των Γραμμάτων και των Τεχνών»

Ο πολιτιστικός σύλλογος “ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ” στα πλαίσια του Β’ κύκλου του αφιερώματος στο Ιρλανδικό σινεμά με τίτλο: “Ανιχνεύοντας την ταυτότητα του Νέου Ιρλανδικού Κινηματογράφου”  θα προβάλλει στα Χανιά την Κυριακή, 21 Ιανουαρίου 2018 στην αίθουσα ορόφου του Τ.Ε.Ε. Δυτικής Κρήτης (Νεάρχου 23 , είσοδος από Γιαμπουδάκη) στις 20.00μ.μ. την ταινία του Στήβεν Φρίαρς Η καντίνα/The Van, παραγωγής 1996. Την ταινία θα προλογίσει ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Δαμασκηνός.

Σκηνοθεσία: Στήβεν Φρίαρς

Σενάριο: Ρόντυ Ντόυλ

Πρωταγωνιστούν: Γκερ Ράιαν, Κολμ Μίνεϊ, Ντόναλντ Ο’ Κέλι, Κάρολιν Ρόθγουελ,

Κοινωνική ταινία-Κωμωδία

Έγχρωμη. Διάρκεια: 1ω 40 λ.

Υπόθεση:  Έχοντας τη σχετική εμπειρία ο απολυμένος  Μπρένταν «Μπίμπο» Ριβς αποφασίζει να ανοίξει μια κινητή καντίνα αξιοποιώντας ένα παλιό van (μικρό  φορτηγό). Προσλαμβάνει για βοηθό το καλύτερο του φίλο Λάρι, αλλά τα προβλήματα της δουλειάς επηρεάζουν τη φιλία τους. Η κατάσταση θα φθάσει στη ρήξη,  όταν η καντίνα θα κλείσει από έναν επιθεωρητή υγείας.

Στήβεν Φρίαρς: Ο σκηνοθέτης των γυναικών

του Νίκου Φενέκ Μιχελίδη,

εφημερίδα Ελευθεροτυπία,

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

Γεννημένος το 1941 στο Λέστερ της Αγγλίας, τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής του Κέμπριτζ, ο Στίβεν Φρίαρς, που η ταινία του «Cheri» αρχίζει να προβάλλεται αυτή την εβδομάδα, ξεκίνησε την καριέρα του στο θέατρο και στην τηλεόραση, στην αρχή ως βοηθός του Λίντσεϊ Αντσερον (σκηνοθέτη του «Εάν» και ενός από τους ιδρυτές του φρι σίνεμα) και του ηθοποιού Αλμπερτ Φίνεϊ, στο περίφημο θέατρο «Ρόγιαλ Κορτ» του Λονδίνου.

Στον κινηματογράφο εμφανίζεται με ένα συναρπαστικό θρίλερ, το «Συμβόλαιο με τον θάνατο». Όμως η σχέση του με τον ρεαλιστικό κινηματογράφο παραμένει εμφανής στις ταινίες του, παρ’ ότι διαμορφώνει ένα δικό του, πιο εκλεπτυσμένο, ύφος. […]

Οι πρωταγωνίστριες πάντα ξεχωρίζουν στις ταινίες του βρετανού σκηνοθέτη. Αρκεί να πω πως μέχρι σήμερα έξι από αυτές ήταν υποψήφιες για Όσκαρ, από τις οποίες το κέρδισε μία, η Ελεν Μίρεν, για τη «Βασίλισσα». Ο ίδιος όμως επιμένει πως δεν τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα ποια θα είναι η πρωταγωνίστριά του: «Προέχει πάντα το σενάριο. Οι ηθοποιοί ακολουθούν. Και εδώ, από τις πρώτες στον κατάλογό μας, ήταν η Μισέλ Φάιφερ. Είναι και στην κατάλληλη ηλικία».

Οι περισσότερες γυναίκες του συχνά εμφανίζονται σε ρόλους που μανιπουλάρουν τους άντρες, όπως στους «Κλέφτες», τις «Επικίνδυνες σχέσεις» και το «Σερί», του υπενθυμίζω. «Αν θέλετε να πείτε πως οι γυναίκες είναι απαίσιες, συμφωνώ απόλυτα μαζί σας» λέει χαμογελώντας.

Σημαντικό στοιχείο στην ταινία είναι και η περίοδος. «Ήταν ένας πολύ διαφορετικός κόσμος» λέει ο Φρίαρς. «Η ταινία, οι διάλογοι έχουν θεατρική βάση. Όλες οι ταινίες μου έχουν θεατρική βάση. Προέρχομαι, όπως ξέρετε, από το θέατρο. Το ίδιο και οι συγγραφείς που θαυμάζω. Ο Χάνιφ Χουρέισι, για παράδειγμα, που έγραψε το “Ωραίο μου πλυντήριο”: το έργο του είχε κάτι το θεατρικό, κάτι από τον Μπέρναρντ Σο».

Ο Φρίαρς καταπιάνεται με ποικίλα κινηματογραφικά είδη: τη δραματική κωμωδία («Ωραίο μου πλυντήριο»), το δράμα εποχής («Επικίνδυνες σχέσεις»), το φιλμ νουάρ («Οι κλέφτες»), την ταινία τρόμου («Μαίρη Ράιλι»), τα καθημερινά ανθρώπινα δράματα, εμπνευσμένα από το φρι σίνεμα («Το πιτσιρίκι»), το γουέστερν («Η πόλη του πάθους»), τη μουσική ταινία («High Fidelity»), τις ταινίες εποχής («Η κυρία Χέντερσον παρουσιάζει»), τις ιστορικές ταινίες («Η βασίλισσα»). Παρ’ όλα αυτά μπορεί σ’ αυτές να ξεχωρίσουμε κάποια στοιχεία, με κύριο τις ερωτικές σχέσεις, ανάμεσα συνήθως σε τρία πρόσωπα, που οδηγούν σε σύγκρουση.

Ωστόσο δεν ενδιαφέρεται να γράφει τα σενάριά του. «Εγώ τα βλέπω όλα από κινηματογραφικής πλευράς, εικαστικά» μου εξηγεί. «Προτιμώ να κάθομαι στο σπίτι μου και να διαβάζω τα σενάρια που μου φέρνουν οι άλλοι». Συνεργάζεται δε στο τελευταίο στάδιο με τους σεναριογράφους. «Μαζί τους το αναπτύσσεις και το καλυτερεύεις συνεχώς. Δεν τα ετοιμάζεις όλα πριν από το γύρισμα. Άλλοτε κερδίζεις κι άλλοτε χάνεις». Τι είναι εκείνο που χάνει; «Χάνεις την αθωότητά σου και κερδίζεις σε εμπειρία» εξηγεί χαμογελώντας.

Το χιούμορ υπάρχει και στις ταινίες του. «Εκείνο από τις αγγλικές ταινίες που αρέσει στο ξένο κοινό είναι η κωμωδία» λέει. «Ο Πίτερ Σέλερς και ο Άλεκ Γκίνες. Και δυστυχώς δεν μπορείς να γλιτώσεις απ’ αυτό». Παρατηρώ ότι το δικό του χιούμορ πλησιάζει σ’ εκείνο του Μπίλι Γουάιλντερ. «Αυτός ήταν ένας πολύ μεγάλος σκηνοθέτης» απαντά. «Μεγάλωσα με τέτοιες ταινίες. Όταν ήμουν μικρός, πήγαινα στο σινεμά με τη μητέρα μου. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία. Και σήμερα στο σινεμά πηγαίνω. Δεν μου αρέσει να βλέπω DVD και τηλεόραση. Ο Γουάιλντερ και ο Οφίλς παίρνανε ιστορίες χιουμοριστικές όπου από κάτω παιζόταν ένα δράμα».

Αυτό ακριβώς το δράμα που βρίσκεται κάτω από το χιούμορ και τα αστεία είναι τελικά εκείνο που συναντάμε σ’ όλες σχεδόν τις ταινίες του, μαζί και στο «Σερί». «Η ζωή είναι μια θλιβερή υπόθεση, αλλά μπορείς να διασκεδάσεις αρκετά στην πορεία» καταλήγει. Ακόμα και στην αποτυχία (όπως με το «Μαίρη Ράιλι») βρίσκει ενδιαφέρον: «Μια αποτυχία κάθε τόσο δεν είναι κακή. Με ελευθερώνει, δεν με ενοχλεί κανένας και μου αφήνει χρόνο να δουλέψω την επόμενη ταινία».

Λίγα λόγια για τον Ρόντυ Ντόυλ και το βιβλίο του The Van: Ο Ιρλανδός συγγραφέας και σεναριογράφος της ταινίας Ρόντυ Ντόυλ γεννήθηκε στο Δουβλίνο το 1958. Το πρώτο του μυθιστόρημα, με τίτλο “The Commitments”, που κυκλοφόρησε το 1987 έγινε δεκτό με μεγάλο ενδιαφέρον και τέσσερα χρόνια εργότερα, το 1991, ο σκηνοθέτης Αλαν Πάρκερ υπέγραψε την πολύ επιτυχημένη κινηματογραφική του εκδοχή. Ταινία έγινε και το επόμενο βιβλίο του “The Snapper” (1990), από τον Στήβεν Φρήαρς (ελληνικός τίτλος, “Το πιτσιρίκι” ). Αυτό το βιβλίο, ήταν υποψήφιο για το σημαντικότερο βραβείο πεζογραφίας της Αγγλίας – το Booker – το οποίο όμως απέσπασε τελικά για το τέταρτο βιβλίο του, το “Πάντυ Κλαρκ, Χα Χα Χα “.

Το Βαν είναι η ιστορία δύο μεσόκοπων που παραμένουν αμετανόητοι έφηβοι. Στενοί φίλοι, συνδεδεμένοι με μια “άγαρμπη” γυμνασιακή φιλία, άνεργοι, αποφασίζουν σε μια στιγμή ενθουσιασμού να αγοράσουν για παλιοσίδερα ένα διαλυμένο Βαν χωρίς μηχανή, και να το μεταμορφώσουν σε καντίνα.

Σε μια ατμόσφαιρα μιζέριας, σε μια πόλη παραζαλισμένη από τη φρενίτιδα του ποδοσφαίρου δίνονται σ’ έναν αγώνα επιβίωσης άλλοτε με νεανικό πάθος κι άλλοτε με διάθεση να παραιτηθούν. Η μεγαλύτερή τους ευχαρίστηση είναι να πίνουν στην αγαπημένη τους παμπ με το χαρτζιλίκι που τους δίνουν οι γυναίκες τους. Η ζωή μοιάζει να έχει ξεφύγει από τα χέρια τους.

Άνθρωποι καθημερινοί-αντιήρωες που αναλώνονται σε κοινότυπες σκέψεις, χαρακτηρίζονται για την ανθρωπιά και την ανάγκη τους να τοποθετούν την φιλία τους πάνω απ’ όλα ανάγκη που τους ωθεί να θυσιάσουν κάποτε χωρίς δισταγμό το κοινό τους δημιούργημα, τη μοναδική τους ελπίδα για το μέλλον, Το Βαν, για να μην χάσουν τίποτα από τη σχέση τους.

Ο Ρόντυ Ντόyλ έχει επαινεθεί για την ικανότητά του να γεννάει στους αναγνώστες του τη διάθεση να κάνουν ακόμη όνειρα. Το Βαν που είχε προταθεί για το βραβείο Booker κρίθηκε “ως το πιο απολαυστικό μυθιστόρημα της χρονιάς” ( Literary Review).

Προβολή ταινίων από τη Λέσχη “Αναιρέσεις”

Η Λέσχη Αναιρέσεις Χανίων (Νεάρχου 39), στο επόμενο διάστημα θα συγκροτήσει μια ομάδα προβολών κινηματογραφικών ταινιών και ντοκυμαντέρ.

Για αρχή και μέχρι να δημιουργηθεί η ομάδα με όσους και όσες ενδιαφέρονται να συμμετέχουν, έδωσαν στη δημοσιότητα ένα πρόγραμμα προβολών για τον ερχόμενο μήνα, ξεκινώντας από αυτή την Παρασκευή 19/01 στις 20:00 με την ταινία “ο Σαν Μικέλε είχε έναν Κόκορα”.

Μετά την προβολή κάθε ταινίας θα λειτουργεί το μπαρ οικονομικής ενίσχυσης της Λέσχης.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

Ο Σαν Μικέλε είχε έναν κόκορα | Δραματική, ιστορική | 1972

Στα τέλη του περασμένου αιώνα, ομάδα αναρχικών καταλαμβάνει ένα ιταλικό χωριό και προσπαθεί να πείσει τους χωρικούς να κολλεκτιβοποιήσουν την παραγωγή. Αποτυγχάνουν όμως και συλλαμβάνονται. Ο Τζούλιο, ο αρχηγός τους, καταδικάζεται ισόβια. Για να επιβιώσει χωρίς να τρελαθεί, θέτει στον εαυτό του διάφορα φανταστικά καθήκοντα που τηρεί με πειθαρχία. Συνομιλεί με τον εαυτό του και περιμένει την πραγματοποίηση των επαναστατικών του οραμάτων. Κατά τη μεταφορά του σε άλλη φυλακή, μετά τα δέκα χρόνια, μιλά για πρώτη φορά με νεότερους πολιτικούς κρατουμένους….

provoles_genarhs18

Καραθανασόπουλος (ΚΚΕ): Ο περιορισμός μόνο στο θέμα του ονόματος οδηγεί σε αποπροσανατολισμό

Η επίκεντρωση μόνο στο ζήτημα του ονόματος στο θέμα του «Μακεδονικού» οδηγεί σε αποπροσανατολισμό, δίνοντας ώθηση σε εθνικιστικές αντιδράσεις και στην λογική του “διαίρει και βασίλευε’ ένθεν κακείθεν, τόνισε ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος.
Το στέλεχος του ΚΚΕ, μιλώντας στην ΕΡΤ1, σημειωσε ότι «συσκοτίζει την συνολικότερη εικόνα ότι η προσπαθεια επίλυσης του ζητήματος εντάσσεται στους γενικότερους σχεδιασμούς στην ευρύτερη περιοχή που αντανακλούν τις έντονες αντιθέσεις μεγάλων ιμπεριαλιστικών κέντρων. Εντάσσεται στα πλαίσια ενίσχυσης του ρόλου του ΝΑΤΟ με την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στο ΝΑΤΟ και βεβαίως και στην ΕΕ αργότερα».
Ο Νίκος Καραθανασόπουλος δήλωσε ότι το ΚΚΕ «λεει καθαρά ότι αυτή η προσπάθεια που γίνεται, εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο αναβάθμισης της σχέσης της Ελλάδας με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ όσον αφορά την συμμετοχή της Ελλάδας και τον ενεργητικό της ρόλο στους ιμπεριαλιστικούς αυτούς σχεδιασμούς. Αυτό σηματοδοτήθηκε από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, την αναβάθμιση της βάσης της Σούδας, τον εκσυγχρονισμό της βάσης του Άραξου την νέα στρατιωτική βάση στην Αλεξανδρούπολη». Τόνισε μάλιστα ότι ο ο Περισσός «δεν θεωρεί ότι η λύση με την σφραγίδα του ΝΑΤΟ και των Αμερικάνων είναι μια λύση που εξυπηρετεί τους λαούς» αλλά «αντίθετα, αναβαθμίζονται οι κίνδυνοι που έχουν να αντιμετωπίσουν οι λαοί της Ελλάδας και των Βαλκανίων».
Σύμφωνα με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΚΕ «για να μπορέσει να υπάρξει μια λύση, πρέπει να απεμπλακούμε, να αποδεσμευθούμε και να καταγγελθούν αυτοί οι σχεδιασμοί, να μην συμμετέχει η Ελλάδα στους αμερικανονατοϊκούς σχεδιασμούς», συμπληρώνοντας πως οι ιμπεριαλιστικές συμμαχίες δεν μας διασφαλίζουν την εδαφική ακεραιότητα ούτε τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
Αναφερόμενος στο όνομα της ΠΓΔΜ ο Νίκος Καραθανασόπουλος τόνισε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί επ’ ωφελεία των λαών των Βαλκανίων, πρέπει να εμπεριέχει «σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, το οποίο το ΚΚΕ είχε πει από το ’92, δεύτερον, να σταματήσουν οι αλυτρωτικές βλέψεις, και τρίτον αμοιβαία αναγνώριση του απαραβίαστου των συνόρων», τόνιζοντας ότι το ΚΚΕ θα εξετάσει πρώτα την πρόταση και στην συνέχεια ο Περισσός θα τοποθετηθεί με βάση την συνολική λογική του και πιο συγκεκριμένα «όχι στην εμπλοκή, όχι στην αναβαθμιση του ρολου του ΝΑΤΟ στα Δυτικά Βαλκάνια και τα τρία χαρακτηριστικά που ανέφερε».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τους πλειστηριασμούς ο Νίκος Καραθανασόπουλος υποστήριξε πως η κυβέρνηση με το θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει δημιουργεί τις προϋποθέσεις διευκόλυνσης των πλειστηριασμών, όχι μόνο της πρώτης κατοικίας, αλλά και στοιχείων της επαγγελματικής δραστηριότητας επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων, από την στιγμή που εντάσσει στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τα χρέη προς το δημόσιο, την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Για το ζήτημα της απεργίας ο βουλευτής και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι δυσκολεύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις κήρυξής της, τονίζοντας πως «η κυβέρνηση έκανε ένα περαιτέρω βήμα στην κατεύθυνση διαμόρφωσης μιας αγοράς εργασίας όπου θα βάζουν την σφραγίδα τους οι απαιτήσεις των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, των βιομήχανων, των εφοπλιστών και των τραπεζιτών, ξεκινώντας το ξήλωμα του πουλόβερ από την βασική κατάκτηση της εργατικής τάξης που είναι το δικαίωμα στην απεργία». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά την κυβέρνηση «δεν την έπιασε ο πόνος ισχυροποίησης του εργατικού κινήματος, γιατί τότε δεν θα επέτρεπε παράλληλες οργανώσεις, άτυπες οργανώσεις, όπως η ένωση εργαζομένων, να υπογράφουν συλλογικές και επιχειρησιακές συμβάσεις με την εργοδοσία σε βάρος των συνδικάτων και των σωματείων».
Σχετικά με την «προστασία των εργαζομένων κατά προτεραιότητα σε περίπτωση πτωχεύσεων», ο Νίκος Καραθανασόπουλος ανέφερε ότι η ρύθμιση της κυβέρνησης προβλέπει την καταβολή μόνο έξι μισθών σε σχέση με το σύνολο των οφειλομένων στους εργαζόμενους και καμία ασφάλεια για τη στήριξη των ασφαλιστικών ταμείων και το χρέος στα ασφαλιστικά ταμεία.