24.8 C
Chania
Tuesday, October 8, 2024

Πλοίο προσέκρουσε στο λιμάνι του Ηρακλείου

Σε περιπέτεια εξελίχθηκε το ταξίδι για 280 επιβάτες που αναχωρούσαν από την Κρήτη καθώς το οχηματαγωγό πλοίο FESTOS PALACE προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμανιού κατά τη διαδικασία απόπλου.

Aπό την πρόσκρουση δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός, ενώ από το λιμεναρχείο του Ηρακλείου απαγορεύθηκε ο απόπλους του πλοίου το οποίο πρόκειται να επιθεωρηθεί.Σύμφωνα με ανακοίνωση του λιμενικού,το πλοίο προσέδεσε με ασφάλεια δυτικά της προβλήτας ΙΙ με την συνδρομή των Ρ/Κ «ΜΙΝΩΤΑΥΡΟΣ» Ν.Η. 11 και «ΜΕΝΤΟΡΑΣ» Ν.Η. 155 και αποβίβασε τους επιβάτες του.Στελέχη του Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων διενήργησαν επιθεώρηση όπου διαπίστωσαν ότι από την πρόσκρουση προκλήθηκε στρέβλωση δεξιά στον πρωραίο βολβό και στρέβλωση με μικρό ρήγμα δεξιά στην πρύμνη σε ύψος πλέον του ενός μέτρου πάνω από την ίσαλο γραμμή.

Στο FESTOS PALACE βρίσκονταν 280 επιβάτες, 50 ΙΧ, 74 φορτηγά, 5 δίκυκλα και 2 λεωφορεία.

Στις Βρύσες σήμερα η Ντόρα Μπακογιάννη

Η πρώην υπουργός και νυν βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στην Α’ Αθηνών, κα Ντόρα Μπακογιάννη κατά την παραμονή της στο νομό Χανίων θα επισκεφθεί:

  • την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου και ώρα 18:00, την επαρχία του Αποκόρωνα και πιο συγκεκριμένα το χωριό Βρύσες όπου θα έχει την ευκαιρία να συνομιλήσει με κατοίκους της περιοχής στο «καφενείο Σπυριδάκη»,
  • το Σάββατο 20 Ιανουαρίου και ώρα 12:00 , τα νέα γραφεία της ΝΟΔΕ Νέας Δημοκρατίας Χανίων όπου θα δώσει συνέντευξη τύπου και θα απαντήσει σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων για θέματα της επικαιρότητας.

«Πόρτα» στον Λάκη Λαζόπουλο από τη Νέα Τηλεόραση στα Χανιά: «Πάρτε τους βεντετισμούς σας και στριμώξτε τους στο… 40τ.μ διαμέρισμά σας»

Δεν πραγματοποιήθηκε τελικά η συνέντευξη που είχε προγραμματιστεί να δώσει ο γνωστός ηθοποιός Λάκης Λαζόπουλος στην εκπομπή “Στο Κόκκινο” του καναλιού «Νέα Τηλεόραση Κρήτης».

Η Γωγώ Καλληδονάκη, παρουσιάστρια της εκπομπής στην οποία θα εμφανιζόταν ο ηθοποιός, με ανάρτησή της στο facebook τον κατηγορεί για βεντετισμό, ενώ επιτίθεται και με σκληρή γλώσσα κατά των συνεργατών του.

Τέλος καλεί τον Λάκη Λαζόπουλο «να στριμώξει τους βεντετισμούς του στο… 40τ.μ διαμέρισμά», όπου ο ίδιος υποστήριξε ότι διαμένει.

Αναλυτικά η ανάρτηση της παρουσιάστριας:

Με αφορμή τη χθεσινή παράσταση του Λάκη Λαζόπουλου στα Χανιά, λέω τα εξής. Είχαμε κανονίσει να βγει την ημέρα της παράστασης στην εκπομπή.

Είχα πάρει το πράσινο φως από την προηγούμενη εβδομάδα. Ως όφειλα κι αφού είχα κάνει τον προγραμματισμό μου, πήρα τηλέφωνο τους ανθρώπους της παραγωγής και στενούς του συνεργάτες 2 ημέρες πριν για υπενθύμιση. Εισέπραξα το εξής:

« Είναι πρακτικά αδύνατον να έρθει. Ο κ. Λαζόπουλος θα φτάσει γύρω στις 14.00 στα Χανιά και πρέπει αμέσως να μεταβεί στο χώρο του θεάτρου για πρόβα». Προσπαθούσα με πολύ ευγένεια και διακριτικότητα (κάτι που δε με χαρακτηρίζει σε τέτοιες περιπτώσεις και όταν εξελίσσονται έτσι τα πράγματα) να τους εξηγήσω ότι οι ίδιοι μου είχαν δώσει το ok και πως με κρεμούν και με εκθέτουν. Τίποτα.

Η απάντηση ίδια. Είναι πρακτικά αδύνατον να έρθει, μην επιμένετε. Έδωσα την εναλλακτική να τον βγάλουμε με ένα skype από τον χώρο του θεάτρου, προκειμένου να μην μετακινηθεί. Η απάντηση ίδια…ΟΧΙ. Σταματώ να επιμένω, τους ευχαριστώ και προχωρώ στην αντικατάσταση του θέματος για την εκπομπή.

Τετάρτη μεσημέρι και μόλις μια ώρα πριν βγω στον αέρα, δέχομαι τηλεφώνημα από τους ανθρώπους του θεάτρου: «Ο κ. Λαζόπουλος το μετάνιωσε και θέλει να βγει στη εκπομπή. Τι ώρα να έρθει; 16.00 ή 16.30»; Μένω αποσβολωμένη…παίρνω βαθιά ανάσα και απαντώ:

«Δεν θα έρθει …λυπάμαι. Η εκπομπή έχει προγραμματιστεί, είναι γεμάτη θέματα και σε λιγότερο από μια ώρα θα είναι στον αέρα» …Δεν θυμάμαι πόσα τηλέφωνα δέχτηκα. Μου ζητήθηκε να ακυρώσω κάποιο θέμα. Μου ζητήθηκε έστω κι ένα 10λεπτο από το χρόνο των ήδη αξιόπιστων καλεσμένων μου. Η Απάντηση μου ήταν απόλυτη…ΟΧΙ.

Δεν τα βάζω σε καμιά περίπτωση με τους ανθρώπους του θεάτρου που φιλοξένησαν την παράσταση…προς Θεού (τους εκτιμώ πολύ…και δε φταίνε σε τίποτα)

Αλλά εσείς κ. Λαζόπουλε θα έπρεπε να ξέρετε πώς λειτουργεί η τηλεόραση. Εκτός κι αν θεωρείτε πως εδώ στην επαρχία τα κανάλια είναι μπακάλικα. Σας διαβεβαιώνω πως δεν είναι. Και μπορεί να μην είμαστε κανάλι Αθήνας, αλλά κάνουμε εξίσου σοβαρή δουλειά (να μην πω και καλύτερη). Είμαστε επαγγελματίες κ. Λαζόπουλε. Όχι μαριονέτες στα χέρια κάποιων σαν εσάς για να χορεύουμε σύμφωνα με το ρυθμό που μας δίνετε.

Κύριε Λαζόπουλε…πάρτε τους βεντετισμούς σας και στριμώξτε τους στο… 40τ.μ διαμέρισμά σας. Εδώ το χωριό είναι μεγάλο και οι βεντετισμοί τέτοιου είδους χάνονται στις θάλασσες και στα βουνά μας…Ευτυχώς!!!

Χωρίς Εκτίμηση

Γωγώ Καλληδονάκη».

 

Γ. Χατζημάρκος: Τέλος η ανοχή στη Fraport – Απογοητευτικός ο ρυθμός παρεμβάσεων στα αεροδρομια

Την άποψη ότι ο ρυθμός παρεμβάσεων της Fraport, στα τέσσερα μεγαλύτερα τουριστικά αεροδρόμια της χώρας (Ρόδου, Κω, Μυκόνου και Σαντορίνης), είναι απογοητευτικός, εξέφρασε -μιλώντας στην ΕΡΤ Ρόδου- ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος.

«Δείξαμε μια ανοχή και υπομονή στην αρχή, λόγω του χρόνου που απαιτείτο για τη μεταβίβαση, ωστόσο αυτή η ανοχή πλέον δεν υπάρχει» ανέφερε, προσθέτοντας ότι με όρους ιδιωτικού τομέα, ο χρόνος που μεσολάβησε είναι αρκετός.

«Πίστευα, είπε, ότι τα αντανακλαστικά μιας ιδιωτικής εταιρίας θα ήταν καλύτερα από τα αντανακλαστικά του δημοσίου, ωστόσο απεδείχθη ότι η Fraport στερείται σε αντανακλαστικά».

Σ’ ότι αφορά στο αεροδρόμιο της Ρόδου, που -όπως ισχυρίστηκε- τα προβλήματα δεν είναι σύνθετα και δεν είναι πολύ μεγάλα, τόνισε ότι η Fraport θα έπρεπε να τα αντιμετωπίζει πιο αποτελεσματικά.

ert.gr

«Η Καντίνα» την Κυριακή 21 Ιανουαρίου από τον σύλλογο «Οι Φίλοι των Γραμμάτων και των Τεχνών»

Ο πολιτιστικός σύλλογος “ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ” στα πλαίσια του Β’ κύκλου του αφιερώματος στο Ιρλανδικό σινεμά με τίτλο: “Ανιχνεύοντας την ταυτότητα του Νέου Ιρλανδικού Κινηματογράφου”  θα προβάλλει στα Χανιά την Κυριακή, 21 Ιανουαρίου 2018 στην αίθουσα ορόφου του Τ.Ε.Ε. Δυτικής Κρήτης (Νεάρχου 23 , είσοδος από Γιαμπουδάκη) στις 20.00μ.μ. την ταινία του Στήβεν Φρίαρς Η καντίνα/The Van, παραγωγής 1996. Την ταινία θα προλογίσει ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Δαμασκηνός.

Σκηνοθεσία: Στήβεν Φρίαρς

Σενάριο: Ρόντυ Ντόυλ

Πρωταγωνιστούν: Γκερ Ράιαν, Κολμ Μίνεϊ, Ντόναλντ Ο’ Κέλι, Κάρολιν Ρόθγουελ,

Κοινωνική ταινία-Κωμωδία

Έγχρωμη. Διάρκεια: 1ω 40 λ.

Υπόθεση:  Έχοντας τη σχετική εμπειρία ο απολυμένος  Μπρένταν «Μπίμπο» Ριβς αποφασίζει να ανοίξει μια κινητή καντίνα αξιοποιώντας ένα παλιό van (μικρό  φορτηγό). Προσλαμβάνει για βοηθό το καλύτερο του φίλο Λάρι, αλλά τα προβλήματα της δουλειάς επηρεάζουν τη φιλία τους. Η κατάσταση θα φθάσει στη ρήξη,  όταν η καντίνα θα κλείσει από έναν επιθεωρητή υγείας.

Στήβεν Φρίαρς: Ο σκηνοθέτης των γυναικών

του Νίκου Φενέκ Μιχελίδη,

εφημερίδα Ελευθεροτυπία,

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

Γεννημένος το 1941 στο Λέστερ της Αγγλίας, τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής του Κέμπριτζ, ο Στίβεν Φρίαρς, που η ταινία του «Cheri» αρχίζει να προβάλλεται αυτή την εβδομάδα, ξεκίνησε την καριέρα του στο θέατρο και στην τηλεόραση, στην αρχή ως βοηθός του Λίντσεϊ Αντσερον (σκηνοθέτη του «Εάν» και ενός από τους ιδρυτές του φρι σίνεμα) και του ηθοποιού Αλμπερτ Φίνεϊ, στο περίφημο θέατρο «Ρόγιαλ Κορτ» του Λονδίνου.

Στον κινηματογράφο εμφανίζεται με ένα συναρπαστικό θρίλερ, το «Συμβόλαιο με τον θάνατο». Όμως η σχέση του με τον ρεαλιστικό κινηματογράφο παραμένει εμφανής στις ταινίες του, παρ’ ότι διαμορφώνει ένα δικό του, πιο εκλεπτυσμένο, ύφος. […]

Οι πρωταγωνίστριες πάντα ξεχωρίζουν στις ταινίες του βρετανού σκηνοθέτη. Αρκεί να πω πως μέχρι σήμερα έξι από αυτές ήταν υποψήφιες για Όσκαρ, από τις οποίες το κέρδισε μία, η Ελεν Μίρεν, για τη «Βασίλισσα». Ο ίδιος όμως επιμένει πως δεν τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα ποια θα είναι η πρωταγωνίστριά του: «Προέχει πάντα το σενάριο. Οι ηθοποιοί ακολουθούν. Και εδώ, από τις πρώτες στον κατάλογό μας, ήταν η Μισέλ Φάιφερ. Είναι και στην κατάλληλη ηλικία».

Οι περισσότερες γυναίκες του συχνά εμφανίζονται σε ρόλους που μανιπουλάρουν τους άντρες, όπως στους «Κλέφτες», τις «Επικίνδυνες σχέσεις» και το «Σερί», του υπενθυμίζω. «Αν θέλετε να πείτε πως οι γυναίκες είναι απαίσιες, συμφωνώ απόλυτα μαζί σας» λέει χαμογελώντας.

Σημαντικό στοιχείο στην ταινία είναι και η περίοδος. «Ήταν ένας πολύ διαφορετικός κόσμος» λέει ο Φρίαρς. «Η ταινία, οι διάλογοι έχουν θεατρική βάση. Όλες οι ταινίες μου έχουν θεατρική βάση. Προέρχομαι, όπως ξέρετε, από το θέατρο. Το ίδιο και οι συγγραφείς που θαυμάζω. Ο Χάνιφ Χουρέισι, για παράδειγμα, που έγραψε το “Ωραίο μου πλυντήριο”: το έργο του είχε κάτι το θεατρικό, κάτι από τον Μπέρναρντ Σο».

Ο Φρίαρς καταπιάνεται με ποικίλα κινηματογραφικά είδη: τη δραματική κωμωδία («Ωραίο μου πλυντήριο»), το δράμα εποχής («Επικίνδυνες σχέσεις»), το φιλμ νουάρ («Οι κλέφτες»), την ταινία τρόμου («Μαίρη Ράιλι»), τα καθημερινά ανθρώπινα δράματα, εμπνευσμένα από το φρι σίνεμα («Το πιτσιρίκι»), το γουέστερν («Η πόλη του πάθους»), τη μουσική ταινία («High Fidelity»), τις ταινίες εποχής («Η κυρία Χέντερσον παρουσιάζει»), τις ιστορικές ταινίες («Η βασίλισσα»). Παρ’ όλα αυτά μπορεί σ’ αυτές να ξεχωρίσουμε κάποια στοιχεία, με κύριο τις ερωτικές σχέσεις, ανάμεσα συνήθως σε τρία πρόσωπα, που οδηγούν σε σύγκρουση.

Ωστόσο δεν ενδιαφέρεται να γράφει τα σενάριά του. «Εγώ τα βλέπω όλα από κινηματογραφικής πλευράς, εικαστικά» μου εξηγεί. «Προτιμώ να κάθομαι στο σπίτι μου και να διαβάζω τα σενάρια που μου φέρνουν οι άλλοι». Συνεργάζεται δε στο τελευταίο στάδιο με τους σεναριογράφους. «Μαζί τους το αναπτύσσεις και το καλυτερεύεις συνεχώς. Δεν τα ετοιμάζεις όλα πριν από το γύρισμα. Άλλοτε κερδίζεις κι άλλοτε χάνεις». Τι είναι εκείνο που χάνει; «Χάνεις την αθωότητά σου και κερδίζεις σε εμπειρία» εξηγεί χαμογελώντας.

Το χιούμορ υπάρχει και στις ταινίες του. «Εκείνο από τις αγγλικές ταινίες που αρέσει στο ξένο κοινό είναι η κωμωδία» λέει. «Ο Πίτερ Σέλερς και ο Άλεκ Γκίνες. Και δυστυχώς δεν μπορείς να γλιτώσεις απ’ αυτό». Παρατηρώ ότι το δικό του χιούμορ πλησιάζει σ’ εκείνο του Μπίλι Γουάιλντερ. «Αυτός ήταν ένας πολύ μεγάλος σκηνοθέτης» απαντά. «Μεγάλωσα με τέτοιες ταινίες. Όταν ήμουν μικρός, πήγαινα στο σινεμά με τη μητέρα μου. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία. Και σήμερα στο σινεμά πηγαίνω. Δεν μου αρέσει να βλέπω DVD και τηλεόραση. Ο Γουάιλντερ και ο Οφίλς παίρνανε ιστορίες χιουμοριστικές όπου από κάτω παιζόταν ένα δράμα».

Αυτό ακριβώς το δράμα που βρίσκεται κάτω από το χιούμορ και τα αστεία είναι τελικά εκείνο που συναντάμε σ’ όλες σχεδόν τις ταινίες του, μαζί και στο «Σερί». «Η ζωή είναι μια θλιβερή υπόθεση, αλλά μπορείς να διασκεδάσεις αρκετά στην πορεία» καταλήγει. Ακόμα και στην αποτυχία (όπως με το «Μαίρη Ράιλι») βρίσκει ενδιαφέρον: «Μια αποτυχία κάθε τόσο δεν είναι κακή. Με ελευθερώνει, δεν με ενοχλεί κανένας και μου αφήνει χρόνο να δουλέψω την επόμενη ταινία».

Λίγα λόγια για τον Ρόντυ Ντόυλ και το βιβλίο του The Van: Ο Ιρλανδός συγγραφέας και σεναριογράφος της ταινίας Ρόντυ Ντόυλ γεννήθηκε στο Δουβλίνο το 1958. Το πρώτο του μυθιστόρημα, με τίτλο “The Commitments”, που κυκλοφόρησε το 1987 έγινε δεκτό με μεγάλο ενδιαφέρον και τέσσερα χρόνια εργότερα, το 1991, ο σκηνοθέτης Αλαν Πάρκερ υπέγραψε την πολύ επιτυχημένη κινηματογραφική του εκδοχή. Ταινία έγινε και το επόμενο βιβλίο του “The Snapper” (1990), από τον Στήβεν Φρήαρς (ελληνικός τίτλος, “Το πιτσιρίκι” ). Αυτό το βιβλίο, ήταν υποψήφιο για το σημαντικότερο βραβείο πεζογραφίας της Αγγλίας – το Booker – το οποίο όμως απέσπασε τελικά για το τέταρτο βιβλίο του, το “Πάντυ Κλαρκ, Χα Χα Χα “.

Το Βαν είναι η ιστορία δύο μεσόκοπων που παραμένουν αμετανόητοι έφηβοι. Στενοί φίλοι, συνδεδεμένοι με μια “άγαρμπη” γυμνασιακή φιλία, άνεργοι, αποφασίζουν σε μια στιγμή ενθουσιασμού να αγοράσουν για παλιοσίδερα ένα διαλυμένο Βαν χωρίς μηχανή, και να το μεταμορφώσουν σε καντίνα.

Σε μια ατμόσφαιρα μιζέριας, σε μια πόλη παραζαλισμένη από τη φρενίτιδα του ποδοσφαίρου δίνονται σ’ έναν αγώνα επιβίωσης άλλοτε με νεανικό πάθος κι άλλοτε με διάθεση να παραιτηθούν. Η μεγαλύτερή τους ευχαρίστηση είναι να πίνουν στην αγαπημένη τους παμπ με το χαρτζιλίκι που τους δίνουν οι γυναίκες τους. Η ζωή μοιάζει να έχει ξεφύγει από τα χέρια τους.

Άνθρωποι καθημερινοί-αντιήρωες που αναλώνονται σε κοινότυπες σκέψεις, χαρακτηρίζονται για την ανθρωπιά και την ανάγκη τους να τοποθετούν την φιλία τους πάνω απ’ όλα ανάγκη που τους ωθεί να θυσιάσουν κάποτε χωρίς δισταγμό το κοινό τους δημιούργημα, τη μοναδική τους ελπίδα για το μέλλον, Το Βαν, για να μην χάσουν τίποτα από τη σχέση τους.

Ο Ρόντυ Ντόyλ έχει επαινεθεί για την ικανότητά του να γεννάει στους αναγνώστες του τη διάθεση να κάνουν ακόμη όνειρα. Το Βαν που είχε προταθεί για το βραβείο Booker κρίθηκε “ως το πιο απολαυστικό μυθιστόρημα της χρονιάς” ( Literary Review).

Προβολή ταινίων από τη Λέσχη “Αναιρέσεις”

Η Λέσχη Αναιρέσεις Χανίων (Νεάρχου 39), στο επόμενο διάστημα θα συγκροτήσει μια ομάδα προβολών κινηματογραφικών ταινιών και ντοκυμαντέρ.

Για αρχή και μέχρι να δημιουργηθεί η ομάδα με όσους και όσες ενδιαφέρονται να συμμετέχουν, έδωσαν στη δημοσιότητα ένα πρόγραμμα προβολών για τον ερχόμενο μήνα, ξεκινώντας από αυτή την Παρασκευή 19/01 στις 20:00 με την ταινία “ο Σαν Μικέλε είχε έναν Κόκορα”.

Μετά την προβολή κάθε ταινίας θα λειτουργεί το μπαρ οικονομικής ενίσχυσης της Λέσχης.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

Ο Σαν Μικέλε είχε έναν κόκορα | Δραματική, ιστορική | 1972

Στα τέλη του περασμένου αιώνα, ομάδα αναρχικών καταλαμβάνει ένα ιταλικό χωριό και προσπαθεί να πείσει τους χωρικούς να κολλεκτιβοποιήσουν την παραγωγή. Αποτυγχάνουν όμως και συλλαμβάνονται. Ο Τζούλιο, ο αρχηγός τους, καταδικάζεται ισόβια. Για να επιβιώσει χωρίς να τρελαθεί, θέτει στον εαυτό του διάφορα φανταστικά καθήκοντα που τηρεί με πειθαρχία. Συνομιλεί με τον εαυτό του και περιμένει την πραγματοποίηση των επαναστατικών του οραμάτων. Κατά τη μεταφορά του σε άλλη φυλακή, μετά τα δέκα χρόνια, μιλά για πρώτη φορά με νεότερους πολιτικούς κρατουμένους….

provoles_genarhs18

Καραθανασόπουλος (ΚΚΕ): Ο περιορισμός μόνο στο θέμα του ονόματος οδηγεί σε αποπροσανατολισμό

Η επίκεντρωση μόνο στο ζήτημα του ονόματος στο θέμα του «Μακεδονικού» οδηγεί σε αποπροσανατολισμό, δίνοντας ώθηση σε εθνικιστικές αντιδράσεις και στην λογική του “διαίρει και βασίλευε’ ένθεν κακείθεν, τόνισε ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος.
Το στέλεχος του ΚΚΕ, μιλώντας στην ΕΡΤ1, σημειωσε ότι «συσκοτίζει την συνολικότερη εικόνα ότι η προσπαθεια επίλυσης του ζητήματος εντάσσεται στους γενικότερους σχεδιασμούς στην ευρύτερη περιοχή που αντανακλούν τις έντονες αντιθέσεις μεγάλων ιμπεριαλιστικών κέντρων. Εντάσσεται στα πλαίσια ενίσχυσης του ρόλου του ΝΑΤΟ με την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στο ΝΑΤΟ και βεβαίως και στην ΕΕ αργότερα».
Ο Νίκος Καραθανασόπουλος δήλωσε ότι το ΚΚΕ «λεει καθαρά ότι αυτή η προσπάθεια που γίνεται, εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο αναβάθμισης της σχέσης της Ελλάδας με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ όσον αφορά την συμμετοχή της Ελλάδας και τον ενεργητικό της ρόλο στους ιμπεριαλιστικούς αυτούς σχεδιασμούς. Αυτό σηματοδοτήθηκε από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, την αναβάθμιση της βάσης της Σούδας, τον εκσυγχρονισμό της βάσης του Άραξου την νέα στρατιωτική βάση στην Αλεξανδρούπολη». Τόνισε μάλιστα ότι ο ο Περισσός «δεν θεωρεί ότι η λύση με την σφραγίδα του ΝΑΤΟ και των Αμερικάνων είναι μια λύση που εξυπηρετεί τους λαούς» αλλά «αντίθετα, αναβαθμίζονται οι κίνδυνοι που έχουν να αντιμετωπίσουν οι λαοί της Ελλάδας και των Βαλκανίων».
Σύμφωνα με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΚΕ «για να μπορέσει να υπάρξει μια λύση, πρέπει να απεμπλακούμε, να αποδεσμευθούμε και να καταγγελθούν αυτοί οι σχεδιασμοί, να μην συμμετέχει η Ελλάδα στους αμερικανονατοϊκούς σχεδιασμούς», συμπληρώνοντας πως οι ιμπεριαλιστικές συμμαχίες δεν μας διασφαλίζουν την εδαφική ακεραιότητα ούτε τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
Αναφερόμενος στο όνομα της ΠΓΔΜ ο Νίκος Καραθανασόπουλος τόνισε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί επ’ ωφελεία των λαών των Βαλκανίων, πρέπει να εμπεριέχει «σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, το οποίο το ΚΚΕ είχε πει από το ’92, δεύτερον, να σταματήσουν οι αλυτρωτικές βλέψεις, και τρίτον αμοιβαία αναγνώριση του απαραβίαστου των συνόρων», τόνιζοντας ότι το ΚΚΕ θα εξετάσει πρώτα την πρόταση και στην συνέχεια ο Περισσός θα τοποθετηθεί με βάση την συνολική λογική του και πιο συγκεκριμένα «όχι στην εμπλοκή, όχι στην αναβαθμιση του ρολου του ΝΑΤΟ στα Δυτικά Βαλκάνια και τα τρία χαρακτηριστικά που ανέφερε».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τους πλειστηριασμούς ο Νίκος Καραθανασόπουλος υποστήριξε πως η κυβέρνηση με το θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει δημιουργεί τις προϋποθέσεις διευκόλυνσης των πλειστηριασμών, όχι μόνο της πρώτης κατοικίας, αλλά και στοιχείων της επαγγελματικής δραστηριότητας επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων, από την στιγμή που εντάσσει στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τα χρέη προς το δημόσιο, την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Για το ζήτημα της απεργίας ο βουλευτής και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι δυσκολεύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις κήρυξής της, τονίζοντας πως «η κυβέρνηση έκανε ένα περαιτέρω βήμα στην κατεύθυνση διαμόρφωσης μιας αγοράς εργασίας όπου θα βάζουν την σφραγίδα τους οι απαιτήσεις των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, των βιομήχανων, των εφοπλιστών και των τραπεζιτών, ξεκινώντας το ξήλωμα του πουλόβερ από την βασική κατάκτηση της εργατικής τάξης που είναι το δικαίωμα στην απεργία». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά την κυβέρνηση «δεν την έπιασε ο πόνος ισχυροποίησης του εργατικού κινήματος, γιατί τότε δεν θα επέτρεπε παράλληλες οργανώσεις, άτυπες οργανώσεις, όπως η ένωση εργαζομένων, να υπογράφουν συλλογικές και επιχειρησιακές συμβάσεις με την εργοδοσία σε βάρος των συνδικάτων και των σωματείων».
Σχετικά με την «προστασία των εργαζομένων κατά προτεραιότητα σε περίπτωση πτωχεύσεων», ο Νίκος Καραθανασόπουλος ανέφερε ότι η ρύθμιση της κυβέρνησης προβλέπει την καταβολή μόνο έξι μισθών σε σχέση με το σύνολο των οφειλομένων στους εργαζόμενους και καμία ασφάλεια για τη στήριξη των ασφαλιστικών ταμείων και το χρέος στα ασφαλιστικά ταμεία.

Μπριζίτ Μπαρντό: Υποκρίτριες και γελοίες όσες καταγγέλλουν σεξουαλική παρενόχληση

Η Μπριζίτ Μπαρντό καταφέρθηκε εναντίον του κινήματος #MeToo για τη σεξουαλική παρενόχληση.

Η 83χρονη Γαλλίδα ηθοποιός και σύμβολο του σεξ τις δεκαετίες του ’50 και του ’ 60 αναφέρθηκε σε συνέντευξη της στο γαλλικό περιοδικό «Paris Match» σχετικά με το σκάνδαλο που ξέσπασε στο Χόλιγουντ, τις καταγγελίες ηθοποιών για σεξουαλική παρενόχληση και τη βιομηχανία του θεάματος.

«Η μεγάλη πλειοψηφία των καταγγελιών είναι υποκριτικές, γελοίες και δεν έχουν ενδιαφέρον» τόνισε η Μπαρντό και πρόσθεσε ότι η ίδια, καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της, δε θεώρησε ποτέ τον εαυτό της θύμα, αντίθετα  μάλιστα, διασκέδασε με κάποιες συμπεριφορές, τις οποίες άλλες γυναίκες απορρίπτουν.

«Ποτέ δεν υπήρξα θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης και έβρισκα γοητευτικό όταν [οι άνδρες] μου έλεγαν ότι είμαι όμορφη ή έχω ωραίο μικρό πισινό. Θεωρώ αυτού του είδους τις φιλοφρονήσεις ωραίες» επεσήμανε.

Η Μπαρντό υποστήριξε ότι πολλές γυναίκες ηθοποιοί «την πέφτουν» στους παραγωγούς για να πάρουν ρόλους. «Και, μετά, για να ακουστεί το όνομά τους, επικαλούνται ότι παρενοχλήθηκαν σεξουαλικά.» «Στην πραγματικότητα όλο αυτό δε θα τους βοηθήσει, θα τους κάνει κακό» υποστηρίζει η Μπαρντό.

tvxs.gr

 

Αστεροσκοπείο Αθηνών: Στην Κρήτη οι πιο ισχυροί άνεμοι σήμερα

Πολύ θυελλώδεις άνεμοι σημειώθηκαν σήμερα σε πολλές περιοχές της χώρας, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα τόσο στην ακτοπλοΐα, όσο και ζημιές.

Σύμφωνα με την υπηρεσία meteo.gr του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ), από το πρωί έως το απόγευμα (17:00) οι ισχυρότεροι άνεμοι είχαν καταγραφεί από τους μετεωρολογικούς σταθμούς του ΕΑΑ στη Φινοκαλιά Λασιθίου Κρήτης (μέγιστη ριπή ανέμου 132 χιλιόμετρα την ώρα), στη Μικρή Βίγλα Νάξου (124 χιλιόμετρα την ώρα) και στο ακρωτήρι Παξιμάδα στην Κάρυστο Ευβοίας (121 χιλιόμετρα την ώρα).

Είναι αξιοσημείωτο, σύμφωνα με το meteo.gr, ότι σε περίπου 20 σταθμούς του δικτύου του, οι μέγιστες ριπές του ανέμου ξεπέρασαν την Πέμπτη τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα. Στην Αθήνα, η μέγιστη ριπή του ανέμου έφθασε τα 101 χιλιόμετρα/ώρα και στη Θεσσαλονίκη τα 87 χιλιόμετρα/ώρα.

Εκτιμάται ότι και στη συνέχεια της ημέρας οι θυελλώδεις άνεμοι θα συνεχίσουν να επηρεάζουν πολλές περιοχές της χώρας.

 

Skyway Transport: Προτείνει την κατασκευή γραμμής τρένου από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, όμως η τεχνολογία δεν έχει εφαρμοστεί παρά μόνο σε μήκος μόλις 150 μέτρων – Τι λέει η wikipedia

Μπορεί η εταιρεία Skyway Transport να προτείνει την κατασκευή τρένου από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, όμως η τεχνολογία που χρησιμοποιεί δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ παρά μόνο σε ένα μήκος μόλις 150 μέτρων το 2001.  Δε φαίνεται να έχει δικά της κεφάλαια, έχει κατηγορηθεί για απάτη ενώ κάποιοι επιμένουν να αναφέρουν για απάτη με σχήμα Πόντσι.

Χαρακτηριστική είναι και η αναφορά στο wikipedia σχετικά με την τεχνολογία “string transport” που χρησιμοποιεί η SkyWay.

Σύμφωνα με την ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια  πρόκειται για μία ιδέα ενός υπερυψωμένου συστήματος μεταφοράς που χρησιμοποιεί προεντεταμένα καλώδια (χορδές) που έχουν σκυρόδεμα εντός τους.  Έχει σχεδιασεί τόσο για τη μεταφορά εμπορευμάτων όσο και για τη μεταφορά επιβατών και έχει δύο κύριους τύπους σιδηροτροχιών.

Η ιδέα ήταν του μηχανικού και εφευρέτη Anatoly Yunitskiy από τη Λευκορωσία από τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Tα πρώτο μοντέλα σε κλίμακα 1/10 κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 90′.  Το 2016 το Συμβούλιο Ειδικών του Ρωσικού Υπουργείου Μεταφορών αξιολόγησε τη τεχνολογία και την περιέγραψε ως “καινοτόμα αλλά μόνο στη θεωρία”.

Η πρώτη παρουσίαση κάποιου λειτουργικού μοντέλου έγινε στη διεθνή έκθεση “Innotrans 2016” τον Σεπτέμβρη του 2016. Υπάρχουν κάποια σχέδια για εφαρμογή της τεχνολογίας στην Ινδονησία τα οποία ανακοινώθηκαν στην έκθεση Railway Tech 2017.

Το πρώτο λειτουργικό μοντέλο σε κανονική κλίμακα κατασκευάστηκε στη Ρωσική πόλη Ozyory το 2001. Το μήκος του ήταν μόλις 150 μέτρα.

Ένα πρωτότυπο με τρεις γραμμές κατασκευάζεται στην πόλη Maryina Horka στη Λευκορωσία από το 2015 και σύμφωνα με το σχεδιασμό αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018. Οι δοκιμές στις γραμμές ξεκίνησαν στα τέλη του 2016 με χαμηλές πάντως ταχύτητες.

Το 2007 και το 2008 υπήρχαν σχέδια για κατασκευή πιλοτικών γραμμών σε κάποιες ρώσικες πόλεις όμως ειδικοί του Πανεπιστήμιου της Μόσχας αξιολόγησαν αρνητικά το πρόγραμμα και τελικώς δεν προχώρησε.

Το 2014 η εταιρεία σχεδίαζε να κατασκευάζει γραμμή στη Λιθουανία όμως το πρόγραμμα ακυρώθηκε στα τέλη του 2014 λόγω υποψιών για οικονομική απάτη από την Τράπεζα της Λιθουανίας.

Μάλιστα, η Τράπεζα προειδοποίησε τους επενδυτές ότι άγνωστοι καλούσαν κατοίκους της Λιθουανίας να επενδύσουν στο “επόμενης γενιάς μεταφορικό μέσο” αγοράζοντας μέσω διαδικτύου μετοχές της εταιρείας δίχως κάποια έγκριση από επίσημη αρχή. Στη Λιθουανία το ζήτημα πήρε τεράστιες διαστάσεις.

Το 2017 η SkyWay σχεδιάζει να κατασκευάσει γραμμές στο κρατίδιο Jharkhand της Ινδίας. Σύμφωνα με το σχέδιο της εταιρείας, θα κατασκευαζόταν μία γραμμή 125 χιλιομέτρων που θα συνδέει την πρωτεύουσα του κρατιδίου Dharamshala με την πιο μεγάλη πόλη Jamsedpur.

Το 2017 υπογράφηκε μνημόνιο με την κυβέρνηση του κρατιδίου ενώ ο αρμόδιος υπουργός είπε ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στα επόμενα 3 χρόνια. Η εγκατάσταση θα αναπτυσσόταν σε δύο φάσεις σε μία ακτίνα 15 χιλιομέτρων από την πρωτεύουσα ενώ σε μια πρώτη φάση θα κατασκευαζόταν μία γραμμή 8 χιλιομέτρων.

Τον Ιούλιο του 2017 η εφημερίδα Economic Times ανέφερε ότι το πρόγραμμα αντιμετώπισε ισχυρή αμφισβήτηση.

Ο ηγέτης της αντιπολίτευσης Kishan Kapoor κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υπέγραψε μνημόνιο με την εταιρεία δίχως να ακολουθήσει τις διαδικασίες ή να ελέγξει τα διαπιστευτήριά της.

Όπως ανέφερε, η εταιρεία από τη Λευκορωσία δεν έχει δημιουργήσει κανένα τέτοιο πρόγραμμα σε όλο τον κόσμο ενώ ανέφερε επίσης μελέτη ρώσικου πανεπιστημίου σύμφωνα με την οποία δεν είναι ασφαλές και η τεχνολογία δεν είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμη. Επίσης, σύμφωνα με τις μελέτες, θα μπορεί να γίνει μεταφορά μόλις 300 ατόμων ανά ώρα οπότε δε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο μαζικής μεταφοράς.

Από όλα αυτά προκύπτει ότι πρόκειται για μία πειραματική τεχνολογία με αμφίβολες προοπτικές ενώ πολλά ερωτηματικά προκύπτουν για την εταιρεία και τις πρακτικές της.

Διαβάστε σχετικά:

– String transport, en.wikipedia.org

– BJP leader raises questions over D’sala skyway project, tribuneindia.com

– Skyway Capital warning issued Estonian financial regulator, behindmlm.com

– A genuine investment project? A boondoggle? A scheme? Lithuania: a national security threat first, bnn-news.com

– OneCoin’s Chris Principe also promoting Skyway Capital Ponzi scheme, behindmlm.com

– Chris Principe sues over lost Skyway Capital PR deal ($75,000+), behindmlm.com

– Απάτη πίσω από την εταιρεία που θέλει να αναλάβει να φτιάξει τρένο που θα ενώνει όλη την Κρήτη;, agonaskritis.gr

 

Δείτε και ένα από τα πολλά βίντεο που έχει δημιουργήσει η εταιρεία Skyway που προσπαθεί να απαντήσει αν είναι νόμιμη ή απάτη:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=NaHlRYPMkaQ”]