24.8 C
Chania
Tuesday, October 8, 2024

«Η Καντίνα» την Κυριακή 21 Ιανουαρίου από τον σύλλογο «Οι Φίλοι των Γραμμάτων και των Τεχνών»

Ο πολιτιστικός σύλλογος “ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ” στα πλαίσια του Β’ κύκλου του αφιερώματος στο Ιρλανδικό σινεμά με τίτλο: “Ανιχνεύοντας την ταυτότητα του Νέου Ιρλανδικού Κινηματογράφου”  θα προβάλλει στα Χανιά την Κυριακή, 21 Ιανουαρίου 2018 στην αίθουσα ορόφου του Τ.Ε.Ε. Δυτικής Κρήτης (Νεάρχου 23 , είσοδος από Γιαμπουδάκη) στις 20.00μ.μ. την ταινία του Στήβεν Φρίαρς Η καντίνα/The Van, παραγωγής 1996. Την ταινία θα προλογίσει ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Δαμασκηνός.

Σκηνοθεσία: Στήβεν Φρίαρς

Σενάριο: Ρόντυ Ντόυλ

Πρωταγωνιστούν: Γκερ Ράιαν, Κολμ Μίνεϊ, Ντόναλντ Ο’ Κέλι, Κάρολιν Ρόθγουελ,

Κοινωνική ταινία-Κωμωδία

Έγχρωμη. Διάρκεια: 1ω 40 λ.

Υπόθεση:  Έχοντας τη σχετική εμπειρία ο απολυμένος  Μπρένταν «Μπίμπο» Ριβς αποφασίζει να ανοίξει μια κινητή καντίνα αξιοποιώντας ένα παλιό van (μικρό  φορτηγό). Προσλαμβάνει για βοηθό το καλύτερο του φίλο Λάρι, αλλά τα προβλήματα της δουλειάς επηρεάζουν τη φιλία τους. Η κατάσταση θα φθάσει στη ρήξη,  όταν η καντίνα θα κλείσει από έναν επιθεωρητή υγείας.

Στήβεν Φρίαρς: Ο σκηνοθέτης των γυναικών

του Νίκου Φενέκ Μιχελίδη,

εφημερίδα Ελευθεροτυπία,

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

Γεννημένος το 1941 στο Λέστερ της Αγγλίας, τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής του Κέμπριτζ, ο Στίβεν Φρίαρς, που η ταινία του «Cheri» αρχίζει να προβάλλεται αυτή την εβδομάδα, ξεκίνησε την καριέρα του στο θέατρο και στην τηλεόραση, στην αρχή ως βοηθός του Λίντσεϊ Αντσερον (σκηνοθέτη του «Εάν» και ενός από τους ιδρυτές του φρι σίνεμα) και του ηθοποιού Αλμπερτ Φίνεϊ, στο περίφημο θέατρο «Ρόγιαλ Κορτ» του Λονδίνου.

Στον κινηματογράφο εμφανίζεται με ένα συναρπαστικό θρίλερ, το «Συμβόλαιο με τον θάνατο». Όμως η σχέση του με τον ρεαλιστικό κινηματογράφο παραμένει εμφανής στις ταινίες του, παρ’ ότι διαμορφώνει ένα δικό του, πιο εκλεπτυσμένο, ύφος. […]

Οι πρωταγωνίστριες πάντα ξεχωρίζουν στις ταινίες του βρετανού σκηνοθέτη. Αρκεί να πω πως μέχρι σήμερα έξι από αυτές ήταν υποψήφιες για Όσκαρ, από τις οποίες το κέρδισε μία, η Ελεν Μίρεν, για τη «Βασίλισσα». Ο ίδιος όμως επιμένει πως δεν τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα ποια θα είναι η πρωταγωνίστριά του: «Προέχει πάντα το σενάριο. Οι ηθοποιοί ακολουθούν. Και εδώ, από τις πρώτες στον κατάλογό μας, ήταν η Μισέλ Φάιφερ. Είναι και στην κατάλληλη ηλικία».

Οι περισσότερες γυναίκες του συχνά εμφανίζονται σε ρόλους που μανιπουλάρουν τους άντρες, όπως στους «Κλέφτες», τις «Επικίνδυνες σχέσεις» και το «Σερί», του υπενθυμίζω. «Αν θέλετε να πείτε πως οι γυναίκες είναι απαίσιες, συμφωνώ απόλυτα μαζί σας» λέει χαμογελώντας.

Σημαντικό στοιχείο στην ταινία είναι και η περίοδος. «Ήταν ένας πολύ διαφορετικός κόσμος» λέει ο Φρίαρς. «Η ταινία, οι διάλογοι έχουν θεατρική βάση. Όλες οι ταινίες μου έχουν θεατρική βάση. Προέρχομαι, όπως ξέρετε, από το θέατρο. Το ίδιο και οι συγγραφείς που θαυμάζω. Ο Χάνιφ Χουρέισι, για παράδειγμα, που έγραψε το “Ωραίο μου πλυντήριο”: το έργο του είχε κάτι το θεατρικό, κάτι από τον Μπέρναρντ Σο».

Ο Φρίαρς καταπιάνεται με ποικίλα κινηματογραφικά είδη: τη δραματική κωμωδία («Ωραίο μου πλυντήριο»), το δράμα εποχής («Επικίνδυνες σχέσεις»), το φιλμ νουάρ («Οι κλέφτες»), την ταινία τρόμου («Μαίρη Ράιλι»), τα καθημερινά ανθρώπινα δράματα, εμπνευσμένα από το φρι σίνεμα («Το πιτσιρίκι»), το γουέστερν («Η πόλη του πάθους»), τη μουσική ταινία («High Fidelity»), τις ταινίες εποχής («Η κυρία Χέντερσον παρουσιάζει»), τις ιστορικές ταινίες («Η βασίλισσα»). Παρ’ όλα αυτά μπορεί σ’ αυτές να ξεχωρίσουμε κάποια στοιχεία, με κύριο τις ερωτικές σχέσεις, ανάμεσα συνήθως σε τρία πρόσωπα, που οδηγούν σε σύγκρουση.

Ωστόσο δεν ενδιαφέρεται να γράφει τα σενάριά του. «Εγώ τα βλέπω όλα από κινηματογραφικής πλευράς, εικαστικά» μου εξηγεί. «Προτιμώ να κάθομαι στο σπίτι μου και να διαβάζω τα σενάρια που μου φέρνουν οι άλλοι». Συνεργάζεται δε στο τελευταίο στάδιο με τους σεναριογράφους. «Μαζί τους το αναπτύσσεις και το καλυτερεύεις συνεχώς. Δεν τα ετοιμάζεις όλα πριν από το γύρισμα. Άλλοτε κερδίζεις κι άλλοτε χάνεις». Τι είναι εκείνο που χάνει; «Χάνεις την αθωότητά σου και κερδίζεις σε εμπειρία» εξηγεί χαμογελώντας.

Το χιούμορ υπάρχει και στις ταινίες του. «Εκείνο από τις αγγλικές ταινίες που αρέσει στο ξένο κοινό είναι η κωμωδία» λέει. «Ο Πίτερ Σέλερς και ο Άλεκ Γκίνες. Και δυστυχώς δεν μπορείς να γλιτώσεις απ’ αυτό». Παρατηρώ ότι το δικό του χιούμορ πλησιάζει σ’ εκείνο του Μπίλι Γουάιλντερ. «Αυτός ήταν ένας πολύ μεγάλος σκηνοθέτης» απαντά. «Μεγάλωσα με τέτοιες ταινίες. Όταν ήμουν μικρός, πήγαινα στο σινεμά με τη μητέρα μου. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία. Και σήμερα στο σινεμά πηγαίνω. Δεν μου αρέσει να βλέπω DVD και τηλεόραση. Ο Γουάιλντερ και ο Οφίλς παίρνανε ιστορίες χιουμοριστικές όπου από κάτω παιζόταν ένα δράμα».

Αυτό ακριβώς το δράμα που βρίσκεται κάτω από το χιούμορ και τα αστεία είναι τελικά εκείνο που συναντάμε σ’ όλες σχεδόν τις ταινίες του, μαζί και στο «Σερί». «Η ζωή είναι μια θλιβερή υπόθεση, αλλά μπορείς να διασκεδάσεις αρκετά στην πορεία» καταλήγει. Ακόμα και στην αποτυχία (όπως με το «Μαίρη Ράιλι») βρίσκει ενδιαφέρον: «Μια αποτυχία κάθε τόσο δεν είναι κακή. Με ελευθερώνει, δεν με ενοχλεί κανένας και μου αφήνει χρόνο να δουλέψω την επόμενη ταινία».

Λίγα λόγια για τον Ρόντυ Ντόυλ και το βιβλίο του The Van: Ο Ιρλανδός συγγραφέας και σεναριογράφος της ταινίας Ρόντυ Ντόυλ γεννήθηκε στο Δουβλίνο το 1958. Το πρώτο του μυθιστόρημα, με τίτλο “The Commitments”, που κυκλοφόρησε το 1987 έγινε δεκτό με μεγάλο ενδιαφέρον και τέσσερα χρόνια εργότερα, το 1991, ο σκηνοθέτης Αλαν Πάρκερ υπέγραψε την πολύ επιτυχημένη κινηματογραφική του εκδοχή. Ταινία έγινε και το επόμενο βιβλίο του “The Snapper” (1990), από τον Στήβεν Φρήαρς (ελληνικός τίτλος, “Το πιτσιρίκι” ). Αυτό το βιβλίο, ήταν υποψήφιο για το σημαντικότερο βραβείο πεζογραφίας της Αγγλίας – το Booker – το οποίο όμως απέσπασε τελικά για το τέταρτο βιβλίο του, το “Πάντυ Κλαρκ, Χα Χα Χα “.

Το Βαν είναι η ιστορία δύο μεσόκοπων που παραμένουν αμετανόητοι έφηβοι. Στενοί φίλοι, συνδεδεμένοι με μια “άγαρμπη” γυμνασιακή φιλία, άνεργοι, αποφασίζουν σε μια στιγμή ενθουσιασμού να αγοράσουν για παλιοσίδερα ένα διαλυμένο Βαν χωρίς μηχανή, και να το μεταμορφώσουν σε καντίνα.

Σε μια ατμόσφαιρα μιζέριας, σε μια πόλη παραζαλισμένη από τη φρενίτιδα του ποδοσφαίρου δίνονται σ’ έναν αγώνα επιβίωσης άλλοτε με νεανικό πάθος κι άλλοτε με διάθεση να παραιτηθούν. Η μεγαλύτερή τους ευχαρίστηση είναι να πίνουν στην αγαπημένη τους παμπ με το χαρτζιλίκι που τους δίνουν οι γυναίκες τους. Η ζωή μοιάζει να έχει ξεφύγει από τα χέρια τους.

Άνθρωποι καθημερινοί-αντιήρωες που αναλώνονται σε κοινότυπες σκέψεις, χαρακτηρίζονται για την ανθρωπιά και την ανάγκη τους να τοποθετούν την φιλία τους πάνω απ’ όλα ανάγκη που τους ωθεί να θυσιάσουν κάποτε χωρίς δισταγμό το κοινό τους δημιούργημα, τη μοναδική τους ελπίδα για το μέλλον, Το Βαν, για να μην χάσουν τίποτα από τη σχέση τους.

Ο Ρόντυ Ντόyλ έχει επαινεθεί για την ικανότητά του να γεννάει στους αναγνώστες του τη διάθεση να κάνουν ακόμη όνειρα. Το Βαν που είχε προταθεί για το βραβείο Booker κρίθηκε “ως το πιο απολαυστικό μυθιστόρημα της χρονιάς” ( Literary Review).

Προβολή ταινίων από τη Λέσχη “Αναιρέσεις”

Η Λέσχη Αναιρέσεις Χανίων (Νεάρχου 39), στο επόμενο διάστημα θα συγκροτήσει μια ομάδα προβολών κινηματογραφικών ταινιών και ντοκυμαντέρ.

Για αρχή και μέχρι να δημιουργηθεί η ομάδα με όσους και όσες ενδιαφέρονται να συμμετέχουν, έδωσαν στη δημοσιότητα ένα πρόγραμμα προβολών για τον ερχόμενο μήνα, ξεκινώντας από αυτή την Παρασκευή 19/01 στις 20:00 με την ταινία “ο Σαν Μικέλε είχε έναν Κόκορα”.

Μετά την προβολή κάθε ταινίας θα λειτουργεί το μπαρ οικονομικής ενίσχυσης της Λέσχης.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

Ο Σαν Μικέλε είχε έναν κόκορα | Δραματική, ιστορική | 1972

Στα τέλη του περασμένου αιώνα, ομάδα αναρχικών καταλαμβάνει ένα ιταλικό χωριό και προσπαθεί να πείσει τους χωρικούς να κολλεκτιβοποιήσουν την παραγωγή. Αποτυγχάνουν όμως και συλλαμβάνονται. Ο Τζούλιο, ο αρχηγός τους, καταδικάζεται ισόβια. Για να επιβιώσει χωρίς να τρελαθεί, θέτει στον εαυτό του διάφορα φανταστικά καθήκοντα που τηρεί με πειθαρχία. Συνομιλεί με τον εαυτό του και περιμένει την πραγματοποίηση των επαναστατικών του οραμάτων. Κατά τη μεταφορά του σε άλλη φυλακή, μετά τα δέκα χρόνια, μιλά για πρώτη φορά με νεότερους πολιτικούς κρατουμένους….

provoles_genarhs18

Καραθανασόπουλος (ΚΚΕ): Ο περιορισμός μόνο στο θέμα του ονόματος οδηγεί σε αποπροσανατολισμό

Η επίκεντρωση μόνο στο ζήτημα του ονόματος στο θέμα του «Μακεδονικού» οδηγεί σε αποπροσανατολισμό, δίνοντας ώθηση σε εθνικιστικές αντιδράσεις και στην λογική του “διαίρει και βασίλευε’ ένθεν κακείθεν, τόνισε ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος.
Το στέλεχος του ΚΚΕ, μιλώντας στην ΕΡΤ1, σημειωσε ότι «συσκοτίζει την συνολικότερη εικόνα ότι η προσπαθεια επίλυσης του ζητήματος εντάσσεται στους γενικότερους σχεδιασμούς στην ευρύτερη περιοχή που αντανακλούν τις έντονες αντιθέσεις μεγάλων ιμπεριαλιστικών κέντρων. Εντάσσεται στα πλαίσια ενίσχυσης του ρόλου του ΝΑΤΟ με την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στο ΝΑΤΟ και βεβαίως και στην ΕΕ αργότερα».
Ο Νίκος Καραθανασόπουλος δήλωσε ότι το ΚΚΕ «λεει καθαρά ότι αυτή η προσπάθεια που γίνεται, εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο αναβάθμισης της σχέσης της Ελλάδας με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ όσον αφορά την συμμετοχή της Ελλάδας και τον ενεργητικό της ρόλο στους ιμπεριαλιστικούς αυτούς σχεδιασμούς. Αυτό σηματοδοτήθηκε από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, την αναβάθμιση της βάσης της Σούδας, τον εκσυγχρονισμό της βάσης του Άραξου την νέα στρατιωτική βάση στην Αλεξανδρούπολη». Τόνισε μάλιστα ότι ο ο Περισσός «δεν θεωρεί ότι η λύση με την σφραγίδα του ΝΑΤΟ και των Αμερικάνων είναι μια λύση που εξυπηρετεί τους λαούς» αλλά «αντίθετα, αναβαθμίζονται οι κίνδυνοι που έχουν να αντιμετωπίσουν οι λαοί της Ελλάδας και των Βαλκανίων».
Σύμφωνα με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΚΕ «για να μπορέσει να υπάρξει μια λύση, πρέπει να απεμπλακούμε, να αποδεσμευθούμε και να καταγγελθούν αυτοί οι σχεδιασμοί, να μην συμμετέχει η Ελλάδα στους αμερικανονατοϊκούς σχεδιασμούς», συμπληρώνοντας πως οι ιμπεριαλιστικές συμμαχίες δεν μας διασφαλίζουν την εδαφική ακεραιότητα ούτε τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
Αναφερόμενος στο όνομα της ΠΓΔΜ ο Νίκος Καραθανασόπουλος τόνισε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί επ’ ωφελεία των λαών των Βαλκανίων, πρέπει να εμπεριέχει «σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, το οποίο το ΚΚΕ είχε πει από το ’92, δεύτερον, να σταματήσουν οι αλυτρωτικές βλέψεις, και τρίτον αμοιβαία αναγνώριση του απαραβίαστου των συνόρων», τόνιζοντας ότι το ΚΚΕ θα εξετάσει πρώτα την πρόταση και στην συνέχεια ο Περισσός θα τοποθετηθεί με βάση την συνολική λογική του και πιο συγκεκριμένα «όχι στην εμπλοκή, όχι στην αναβαθμιση του ρολου του ΝΑΤΟ στα Δυτικά Βαλκάνια και τα τρία χαρακτηριστικά που ανέφερε».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τους πλειστηριασμούς ο Νίκος Καραθανασόπουλος υποστήριξε πως η κυβέρνηση με το θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει δημιουργεί τις προϋποθέσεις διευκόλυνσης των πλειστηριασμών, όχι μόνο της πρώτης κατοικίας, αλλά και στοιχείων της επαγγελματικής δραστηριότητας επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων, από την στιγμή που εντάσσει στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τα χρέη προς το δημόσιο, την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Για το ζήτημα της απεργίας ο βουλευτής και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι δυσκολεύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις κήρυξής της, τονίζοντας πως «η κυβέρνηση έκανε ένα περαιτέρω βήμα στην κατεύθυνση διαμόρφωσης μιας αγοράς εργασίας όπου θα βάζουν την σφραγίδα τους οι απαιτήσεις των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, των βιομήχανων, των εφοπλιστών και των τραπεζιτών, ξεκινώντας το ξήλωμα του πουλόβερ από την βασική κατάκτηση της εργατικής τάξης που είναι το δικαίωμα στην απεργία». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά την κυβέρνηση «δεν την έπιασε ο πόνος ισχυροποίησης του εργατικού κινήματος, γιατί τότε δεν θα επέτρεπε παράλληλες οργανώσεις, άτυπες οργανώσεις, όπως η ένωση εργαζομένων, να υπογράφουν συλλογικές και επιχειρησιακές συμβάσεις με την εργοδοσία σε βάρος των συνδικάτων και των σωματείων».
Σχετικά με την «προστασία των εργαζομένων κατά προτεραιότητα σε περίπτωση πτωχεύσεων», ο Νίκος Καραθανασόπουλος ανέφερε ότι η ρύθμιση της κυβέρνησης προβλέπει την καταβολή μόνο έξι μισθών σε σχέση με το σύνολο των οφειλομένων στους εργαζόμενους και καμία ασφάλεια για τη στήριξη των ασφαλιστικών ταμείων και το χρέος στα ασφαλιστικά ταμεία.

Μπριζίτ Μπαρντό: Υποκρίτριες και γελοίες όσες καταγγέλλουν σεξουαλική παρενόχληση

Η Μπριζίτ Μπαρντό καταφέρθηκε εναντίον του κινήματος #MeToo για τη σεξουαλική παρενόχληση.

Η 83χρονη Γαλλίδα ηθοποιός και σύμβολο του σεξ τις δεκαετίες του ’50 και του ’ 60 αναφέρθηκε σε συνέντευξη της στο γαλλικό περιοδικό «Paris Match» σχετικά με το σκάνδαλο που ξέσπασε στο Χόλιγουντ, τις καταγγελίες ηθοποιών για σεξουαλική παρενόχληση και τη βιομηχανία του θεάματος.

«Η μεγάλη πλειοψηφία των καταγγελιών είναι υποκριτικές, γελοίες και δεν έχουν ενδιαφέρον» τόνισε η Μπαρντό και πρόσθεσε ότι η ίδια, καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της, δε θεώρησε ποτέ τον εαυτό της θύμα, αντίθετα  μάλιστα, διασκέδασε με κάποιες συμπεριφορές, τις οποίες άλλες γυναίκες απορρίπτουν.

«Ποτέ δεν υπήρξα θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης και έβρισκα γοητευτικό όταν [οι άνδρες] μου έλεγαν ότι είμαι όμορφη ή έχω ωραίο μικρό πισινό. Θεωρώ αυτού του είδους τις φιλοφρονήσεις ωραίες» επεσήμανε.

Η Μπαρντό υποστήριξε ότι πολλές γυναίκες ηθοποιοί «την πέφτουν» στους παραγωγούς για να πάρουν ρόλους. «Και, μετά, για να ακουστεί το όνομά τους, επικαλούνται ότι παρενοχλήθηκαν σεξουαλικά.» «Στην πραγματικότητα όλο αυτό δε θα τους βοηθήσει, θα τους κάνει κακό» υποστηρίζει η Μπαρντό.

tvxs.gr

 

Αστεροσκοπείο Αθηνών: Στην Κρήτη οι πιο ισχυροί άνεμοι σήμερα

Πολύ θυελλώδεις άνεμοι σημειώθηκαν σήμερα σε πολλές περιοχές της χώρας, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα τόσο στην ακτοπλοΐα, όσο και ζημιές.

Σύμφωνα με την υπηρεσία meteo.gr του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ), από το πρωί έως το απόγευμα (17:00) οι ισχυρότεροι άνεμοι είχαν καταγραφεί από τους μετεωρολογικούς σταθμούς του ΕΑΑ στη Φινοκαλιά Λασιθίου Κρήτης (μέγιστη ριπή ανέμου 132 χιλιόμετρα την ώρα), στη Μικρή Βίγλα Νάξου (124 χιλιόμετρα την ώρα) και στο ακρωτήρι Παξιμάδα στην Κάρυστο Ευβοίας (121 χιλιόμετρα την ώρα).

Είναι αξιοσημείωτο, σύμφωνα με το meteo.gr, ότι σε περίπου 20 σταθμούς του δικτύου του, οι μέγιστες ριπές του ανέμου ξεπέρασαν την Πέμπτη τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα. Στην Αθήνα, η μέγιστη ριπή του ανέμου έφθασε τα 101 χιλιόμετρα/ώρα και στη Θεσσαλονίκη τα 87 χιλιόμετρα/ώρα.

Εκτιμάται ότι και στη συνέχεια της ημέρας οι θυελλώδεις άνεμοι θα συνεχίσουν να επηρεάζουν πολλές περιοχές της χώρας.

 

Skyway Transport: Προτείνει την κατασκευή γραμμής τρένου από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, όμως η τεχνολογία δεν έχει εφαρμοστεί παρά μόνο σε μήκος μόλις 150 μέτρων – Τι λέει η wikipedia

Μπορεί η εταιρεία Skyway Transport να προτείνει την κατασκευή τρένου από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, όμως η τεχνολογία που χρησιμοποιεί δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ παρά μόνο σε ένα μήκος μόλις 150 μέτρων το 2001.  Δε φαίνεται να έχει δικά της κεφάλαια, έχει κατηγορηθεί για απάτη ενώ κάποιοι επιμένουν να αναφέρουν για απάτη με σχήμα Πόντσι.

Χαρακτηριστική είναι και η αναφορά στο wikipedia σχετικά με την τεχνολογία “string transport” που χρησιμοποιεί η SkyWay.

Σύμφωνα με την ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια  πρόκειται για μία ιδέα ενός υπερυψωμένου συστήματος μεταφοράς που χρησιμοποιεί προεντεταμένα καλώδια (χορδές) που έχουν σκυρόδεμα εντός τους.  Έχει σχεδιασεί τόσο για τη μεταφορά εμπορευμάτων όσο και για τη μεταφορά επιβατών και έχει δύο κύριους τύπους σιδηροτροχιών.

Η ιδέα ήταν του μηχανικού και εφευρέτη Anatoly Yunitskiy από τη Λευκορωσία από τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Tα πρώτο μοντέλα σε κλίμακα 1/10 κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 90′.  Το 2016 το Συμβούλιο Ειδικών του Ρωσικού Υπουργείου Μεταφορών αξιολόγησε τη τεχνολογία και την περιέγραψε ως “καινοτόμα αλλά μόνο στη θεωρία”.

Η πρώτη παρουσίαση κάποιου λειτουργικού μοντέλου έγινε στη διεθνή έκθεση “Innotrans 2016” τον Σεπτέμβρη του 2016. Υπάρχουν κάποια σχέδια για εφαρμογή της τεχνολογίας στην Ινδονησία τα οποία ανακοινώθηκαν στην έκθεση Railway Tech 2017.

Το πρώτο λειτουργικό μοντέλο σε κανονική κλίμακα κατασκευάστηκε στη Ρωσική πόλη Ozyory το 2001. Το μήκος του ήταν μόλις 150 μέτρα.

Ένα πρωτότυπο με τρεις γραμμές κατασκευάζεται στην πόλη Maryina Horka στη Λευκορωσία από το 2015 και σύμφωνα με το σχεδιασμό αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018. Οι δοκιμές στις γραμμές ξεκίνησαν στα τέλη του 2016 με χαμηλές πάντως ταχύτητες.

Το 2007 και το 2008 υπήρχαν σχέδια για κατασκευή πιλοτικών γραμμών σε κάποιες ρώσικες πόλεις όμως ειδικοί του Πανεπιστήμιου της Μόσχας αξιολόγησαν αρνητικά το πρόγραμμα και τελικώς δεν προχώρησε.

Το 2014 η εταιρεία σχεδίαζε να κατασκευάζει γραμμή στη Λιθουανία όμως το πρόγραμμα ακυρώθηκε στα τέλη του 2014 λόγω υποψιών για οικονομική απάτη από την Τράπεζα της Λιθουανίας.

Μάλιστα, η Τράπεζα προειδοποίησε τους επενδυτές ότι άγνωστοι καλούσαν κατοίκους της Λιθουανίας να επενδύσουν στο “επόμενης γενιάς μεταφορικό μέσο” αγοράζοντας μέσω διαδικτύου μετοχές της εταιρείας δίχως κάποια έγκριση από επίσημη αρχή. Στη Λιθουανία το ζήτημα πήρε τεράστιες διαστάσεις.

Το 2017 η SkyWay σχεδιάζει να κατασκευάσει γραμμές στο κρατίδιο Jharkhand της Ινδίας. Σύμφωνα με το σχέδιο της εταιρείας, θα κατασκευαζόταν μία γραμμή 125 χιλιομέτρων που θα συνδέει την πρωτεύουσα του κρατιδίου Dharamshala με την πιο μεγάλη πόλη Jamsedpur.

Το 2017 υπογράφηκε μνημόνιο με την κυβέρνηση του κρατιδίου ενώ ο αρμόδιος υπουργός είπε ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στα επόμενα 3 χρόνια. Η εγκατάσταση θα αναπτυσσόταν σε δύο φάσεις σε μία ακτίνα 15 χιλιομέτρων από την πρωτεύουσα ενώ σε μια πρώτη φάση θα κατασκευαζόταν μία γραμμή 8 χιλιομέτρων.

Τον Ιούλιο του 2017 η εφημερίδα Economic Times ανέφερε ότι το πρόγραμμα αντιμετώπισε ισχυρή αμφισβήτηση.

Ο ηγέτης της αντιπολίτευσης Kishan Kapoor κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υπέγραψε μνημόνιο με την εταιρεία δίχως να ακολουθήσει τις διαδικασίες ή να ελέγξει τα διαπιστευτήριά της.

Όπως ανέφερε, η εταιρεία από τη Λευκορωσία δεν έχει δημιουργήσει κανένα τέτοιο πρόγραμμα σε όλο τον κόσμο ενώ ανέφερε επίσης μελέτη ρώσικου πανεπιστημίου σύμφωνα με την οποία δεν είναι ασφαλές και η τεχνολογία δεν είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμη. Επίσης, σύμφωνα με τις μελέτες, θα μπορεί να γίνει μεταφορά μόλις 300 ατόμων ανά ώρα οπότε δε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο μαζικής μεταφοράς.

Από όλα αυτά προκύπτει ότι πρόκειται για μία πειραματική τεχνολογία με αμφίβολες προοπτικές ενώ πολλά ερωτηματικά προκύπτουν για την εταιρεία και τις πρακτικές της.

Διαβάστε σχετικά:

– String transport, en.wikipedia.org

– BJP leader raises questions over D’sala skyway project, tribuneindia.com

– Skyway Capital warning issued Estonian financial regulator, behindmlm.com

– A genuine investment project? A boondoggle? A scheme? Lithuania: a national security threat first, bnn-news.com

– OneCoin’s Chris Principe also promoting Skyway Capital Ponzi scheme, behindmlm.com

– Chris Principe sues over lost Skyway Capital PR deal ($75,000+), behindmlm.com

– Απάτη πίσω από την εταιρεία που θέλει να αναλάβει να φτιάξει τρένο που θα ενώνει όλη την Κρήτη;, agonaskritis.gr

 

Δείτε και ένα από τα πολλά βίντεο που έχει δημιουργήσει η εταιρεία Skyway που προσπαθεί να απαντήσει αν είναι νόμιμη ή απάτη:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=NaHlRYPMkaQ”]

“Σ’ ένα κελί”: H εκμυστήρευση του Μιχάλη από το Ρέθυμνο, ενεργού στο κίνημα κατά των πλειστηριασμών

Η συγκεκριμένη συνέντευξη υλοποιήθηκε στα πλαίσια της πτυχιακής μου εργασίας με θέμα «Πολιτικές λιτότητας και ψυχική υγεία» και αφορούσε τα μέλη του Σωματείου Αλληλοβοήθειας Οφειλετών Ρεθύμνου. Ο Μιχάλης (ψευδώνυμο) ήταν τότε 40 ετών και άγαμος. Η συνέντευξη έγινε στις 10 Ιουνίου 2014.  Στις 09 Νοεμβρίου 2017 διαλέξαμε κάποια αποσπάσματα από την συνέντευξή του, προσθέτωντας στο τέλος τα σχόλια μας. Διαλέξαμε επίσης μαζί τον τίτλο της συνέντευξης.

(Α= Ανδρέας Βάββος, συνεντευκτής,  Μ= Μιχάλης, συνεντευξιαζόμενος)

Α01: Θέλω να σε ρωτήσω βασικά, για τον σύλλογο. Τι σ’ έκανε να συμμετάσχεις στον σύλλογο;

Μ01: Λοιπόν εδώ είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση. Είχα πολλά χρέη, όλα μαζεμένα στο όνομά μου, με κυνηγούσαν οι τράπεζες, είχα πρόβλημα με την εφορία και ένιωθα κατά κάποιο τρόπο ότι φταίω εγώ. Σιγά-σιγά το είδα ότι δεν έφταιγα εγώ, ότι ήταν μια στημένη παγίδα, αλλά δεν μπορούσα να κάνω, δεν ήξερα τι να κάνω. Άκουσα για τα παιδιά που πηγαίνανε έξω από τα δικαστήρια. Δεν ήμουν από τους πρωτεργάτες. Το άκουσα, πήγα μία φορά, πήγα δεύτερη, άρχισα σιγά-σιγά και συναναστρεφόμουνα.

Α02: Και ας πούμε πρακτικά στα ζητήματα που είπες ας πούμε, τα οικονομικά σε βοήθησε ο σύλλογος;

Μ02: Δεν μπορώ να σου πω ότι με βοήθησε ως σύλλογος, στα πρακτικά. Ο σύλλογος με βοήθησε από την άποψη ότι άρχισα να κινούμαι, να ψάχνομαι. Τώρα στα οικονομικά δεν μπόρεσε να με βοηθήσει ο σύλλογος, γιατί οι επιχειρήσεις μου πάνε έτσι, οι φόροι πάνε έτσι.

Α03: Ήθελα επίσης να σε ρωτήσω, για το κομμάτι της αλληλοβοήθειας, που είναι και στα αρχικά του συλλόγου. Στο σύλλογο προσπαθείτε να το περάσετε;

Μ03: Προσπαθούμε να το περάσουμε σαν νοοτροπία. Τώρα πρακτικά δεν έχω κάτι να σου αποδείξω ότι έχουμε βοηθήσει κάτι, δεν έχουμε ουσιαστικά σώσει κανέναν. Οι πλειστηριασμοί που αποτρέπουμε ουσιαστικά μπορεί να είναι και εις βάρος των οφειλετών. Δεν το ξέρουμε ακόμα. Θα το δείξει η ιστορία.

Α04: Εκείνη την περίοδο που είπες ότι αντιμετώπιζες πολλά προβλήματα, πως την διαχειρίστηκες;

Μ04: Μπορεί να είχα πέσει και σε κατάθλιψη. Ήμουνα σαν απελπισμένος. Δεν ήξερα τι να κάνω. Καθόμουνα σπίτι μέσα εννοείται, έκλαιγα την μοίρα μου και οι φίλοι μου με βλέπανε και μου έλεγαν «βρες κάποιο τρόπο να βγεις από αυτή την κατάσταση». Η κοπέλα μου τα ίδια. Οι γονείς μου συζητάγανε μεταξύ τους ας πούμε και λέγανε «αγχωνόμαστε για τον Μιχάλη ας πούμε γιατί είναι πολύ αγχωμένος και πολύ στρεσαρισμένος και πιεσμένος». Ως προς τις υποχρεώσεις, ήμουν τυπικότατος και ξαφνικά με λένε και απατεώνα. Ε και μετά ήταν και θυμός, πολύς θυμός.

Α05: Ήθελα να σε ρωτήσω, όλο αυτό που περιέγραψες, πως επηρέασε την καθημερινότητα σου;

Μ05: Ναι. Καταρχάς είμαι με ένα άγχος «πως μπορώ να ανταπεξέλθω». Είμαι με ένα άγχος «αν με σταματήσει η αστυνομία θα με βάλει φυλακή για χρέη» και θα είμαι σε ένα κελί. Ναι με ενοχλεί αυτό, δεν το θέλω και το θεωρώ  προσωπική επίθεση και όλο αυτό που συμβαίνει το έχω πάρει και πολύ προσωπικά, γιατί δεν το κάνανε έτσι γενικά και αόριστα. Το κάνανε σε εμένα, εγώ τα υφίσταμαι αυτά και είναι προσωπικά.

Α06: Για να κλείσουμε με μια θετική νότα, θέλω να μου πεις πως θα ήθελες να εξελιχθεί ο σύλλογος; Ποιο είναι το ιδανικό, για σένα, μέλλον του συλλόγου;

Μ06: Το ιδανικό; Να σου πω; Είμαστε παράσιτα. Δεν έπρεπε να υπάρχουμε. Δεν υφίσταται σε μία κοινωνία που δουλεύει κανονικά να υπάρχει τέτοιος σύλλογος. Το ιδανικό είναι να πετύχουμε τον σκοπό μας, να το διαλύσουμε, να γράψουμε στο πρακτικό τέλος αποστολής. Αποστολή εξετελέσθη. Να τα κλείσουμε και να πάμε σπίτια μας. Αυτό.

Μιχάλης:  Από τοτε που εγινε η συνεντευξη, η ζωη μου εχει αλλαξει αρκετα. Οικονομικα ειμαι σε χειρότερη κατασταση, αλλα για καποιο λογο ακομα εχω ελπίδες για κατι καλυτερο αυριο, μεθαυριο, του χρονου. Ψυχολογικα παλι νομιζω ότι η κριση μας εχει μουδιασει όλους αλλα και ταυτοχρονα μας έχει κανει λιγο πιο αδιαφορους. Η αναγνωση του κειμενου μου εφερε ένα χαμογελο για το πώς ηταν η ζωη μου πριν τρια χρονια και που ειμαι τωρα. Μικρη διαφορα, αλλά πάλι είναι διαφορά ή απλα ξαναζωντανευουν μνημες. Ο συλλογος ακομα μου εμπνέει μια ελπιδα για την ανθρωπινη δυναμη και θεληση, ακομα και μετα τα τραγικα για τον συλλογο γεγονότα,  με την παραβατικη συμπεριφορα μεμονωμένων μελών. Πιστευω ακραδαντα ότι προσφερει πολλα στην κοινωνία του Ρεθύμνου και χωρις αυτόν σήμερα θα ηταν αστεγοι χιλιαδες συμπολίτες μας. Επισης σήμερα συζηταω με ανθρωπους που χλευαζαν τη δραση του συλλογου παλαιότερα, νομιζοντας ότι είναι στο απυροβλητο της οικονομικης κρισης και σήμερα αναζητουν τροπους για να σωθουν.

Αντρέας: Σχολιάζοντας τον τίτλο της συνέντευξης, θα πρόσθετα πως αυτή η υπευθυνοποίηση των οφειλετών και η αντιμέτώπισή τους ως ‘ανεύθυνων’, ‘ανήθικων’, ‘εγκληματικών’ και ‘παραβατικών’ όντων δεν φαίνεται πως συντελείται μόνο στην νεοφιλελεύθερη εποχή, αλλά αντίθετα παρουσιάζεται, αν και με διαφορετική μορφή, σε πολλές ιστορικές εποχές και σε πολλές κοινωνίες (Hanna et al., 2015). Παραδείγματος χάριν, στην Αρχαία Ελλάδα οι ανθρώποι με χρέη αναγκαζόταν να καθίσουν στην αγορά και να τοποθετήσουν ένα καλάθι πάνω από το κεφάλι τους, ενώ στην Αρχαία Ρώμη το σώμα του αφερέγγυου οφειλέτη τοποθετούνταν για δημοπρασία στο εμπορικό κέντρο της πόλης (Graeber, 2011).

Β. Στεφανάκος: “Δεν υπάρχει καμία σοβαρή παρανομία που να γίνεται χωρίς τη συμμετοχή-κάλυψη ή ακόμα και για λογαριασμό των υπηρεσιών της Ασφάλειας”

Μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις που έδωσε ο δολοφονηθείς Βασίλης Στεφανάκος ήταν στη δημοσιογράφο Μαρία Δήμα και παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον στην “Εφημερίδα των Συντακτών“.

Διαβάστε την:

• Ποινικοποιούνται οι σχέσεις μέσα στη φυλακή;

Ποινικοποιείται οτιδήποτε. Αρκεί να εξυπηρετούνται οι σκοπιμότητες της Ασφάλειας, η οποία το πλασάρει σε «τσιράκια»-συγκεκριμένους αστυνομικούς συντάκτες, σε κανάλια και -αφού το διογκώσουν- μετά το παραλαμβάνουν «πρόθυμοι» δικαστικοί λειτουργοί.

• Τι πιστεύεις για τη Χρυσή Αυγή; Φημολογούνται οι σχέσεις της με μπράβους…

Είναι ένα συνονθύλευμα φασιστών, ναζιστών, δειλών, ανεπαρκών ατόμων. Παράγωγο της εποχής που αντλεί παραδόσεις από διάφορα μορφώματα του παρελθόντος. Ομως, το χειρότερο είναι πως ψηφίζουν αρκετοί που δεν είναι οπωσδήποτε κάτι απ’ όλα τα παραπάνω. Απλά τα αποδέχονται, δίχως να ενοχλούνται, στ’ όνομα του «πατριωτισμού» ή της «κάθαρσης». Αυτή η αποδοχή είναι λιγότερο ένοχη, αλλά πολύ πιο επικίνδυνη. Ο πιο ταιριαστός φίλος-σύμμαχος-συνοδοιπόρος αυτού του συνονθυλεύματος είναι δυνατόν να είναι το οργανωμένο έγκλημα και ιδιαίτερα οι μπράβοι. Εχουν κοινά χαρακτηριστικά, όπως: συνεργασία με την αστυνομία, εκμετάλλευση αδυνάμων, πλήρη ανηθικότητα, πολύ θράσος και δειλία.

• Υπάρχουν προνομιούχοι κρατούμενοι μέσα στις φυλακές;

Η φυλακή είναι ξεπατικωσούρα της κοινωνίας. Και εδώ, η ζωή δεν είναι ίδια για όλους. Οφείλεται και στο ότι δεν είναι όλοι για τον ίδιο λόγο στη φυλακή. Ούτε έχουν τον ίδιο σκοπό. Διαφορετικοί άνθρωποι που αντιμετωπίζουν τη δύσκολη ζωή του εγκλεισμού με διαφορετικούς τρόπους. Προνόμια δεν υπάρχουν. Ομως, καταμερίζεται άνισα η αδικία.

Παραδείγματος χάρη: έχω «προνόμιο» να μένω μόνος μου, είμαι όμως σε συνθήκες ημι-απομόνωσης. Εχω το «προνόμιο» να μου φέρονται με στοιχειώδη σεβασμό οι φύλακες, λόγω του ότι δεν ξεσπάω πάνω τους τα προβλήματά μου. Εχω το «προνόμιο» να βλέπω συχνά την οικογένειά μου, διότι δεν φοβούνται ότι θα μεταφέρω ναρκωτικά. Εν κατακλείδι, προνόμια λογίζονται πιο ανθρώπινες συνθήκες ως αντίβαρο των αδικιών, στις οποίες υπόκεινται οι κρατούμενοι.

• Γνώριζες τον σωφρονιστικό υπάλληλο που δολοφονήθηκε έξω από το σπίτι του; Υπάρχουν λόγοι που μπορούν να δικαιολογούν ένα τέτοιο έγκλημα;

Εγώ λυπήθηκα! Ημασταν ενάμιση χρόνο στον Δομοκό. Μου συμπεριφέρθηκε άψογα και ανθρώπινα. Το γεγονός ότι είχα γνωρίσει τα παιδιά του κι αυτός τα δικά μου, αυξάνει τη θλίψη μου. Η δουλειά του φύλακα είναι άχαρη παλιοδουλειά, διότι -προκειμένου να υπηρετήσουν το σάπιο και ελλιπές σύστημα- πολλές φορές επιβάλλουν αδικίες και προσβάλλονται άνθρωποι ιδιαίτερα κατά την αντιμετώπιση κρίσεων και δύσκολων καταστάσεων. Χωρίς, ίσως, να συνειδητοποιούν οι ίδιοι οι φύλακες πόσο ενοχλούν και τον ενδεχόμενο βαθμό αντίδρασης του θύματος. Είναι, όμως, και ορισμένοι που εκμεταλλεύονται τους κρατουμένους, τους ευχαριστεί η σαθρή μορφή εξουσίας, γενικά είναι καθάρματα. Ε, αυτοί θέλουν τσάκισμα. Πρέπει, όμως, να επισημάνω ότι αυτές οι δράσεις εξυπηρετούν όσους θέλουν να μετατρέψουν το υπουργείο Δικαιοσύνης σε υποδιεύθυνση του υπουργείου Δημόσιας Τάξης.

• Αν είχες εξουσία, ποια θα ήταν τα δύο πρώτα πράγματα που θα άλλαζες σε φυλακή και κοινωνία;

Ομολογώ πως η εκδοχή εξουσίας και μόνο μου φουντώνει τον αυταρχισμό, τον οποίο προσπαθώ να κρατώ χαμηλά μέσα μου. Αν είχα εξουσία, θα επέβαλλα όσα εγώ νομίζω σωστά, «χωρίς πολλές δημοκρατικές διαδικασίες», οι οποίες ούτως ή άλλως προσχηματικά αναφέρονται. Για τους παραπάνω λόγους, δεν θα αποδεχόμουν ποτέ θέση εξουσίας επί των άλλων. Η πρόοδος και το κοινό καλό επιτυγχάνεται, όταν εκλαμβάνεται ως προσωπική υπόθεση και ατομική ευθύνη μεμονωμένων ανθρώπων, οι οποίοι καταφέρνουν το πέρασμα από το ατομικό στο συλλογικό.

• Τι έμαθες στη φυλακή που δεν ήξερες;

Υπομονή, ωριμότητα, να μην ξεχνάω ποτέ το καλό και το κακό, χωρίς να παρασυρθώ στη μνησικακία που είναι η συνηθέστερη αρρώστια της φυλακής.

• Φοβάται ο Βασίλης Στεφανάκος και τι;

Τρέμω τη στιγμή που δεν θα μπορέσω να απολογηθώ εν τιμή και πειστικά στα παιδιά μου, αλλά και στα ανίψια μου, όταν έρθει η ώρα να με ανακρίνουν. Ολα τα υπόλοιπα, πια, είναι ήσσονος σημασίας…

• Από τους χαρακτηρισμούς που σου αποδίδουν κατά καιρούς τι σε ενοχλεί περισσότερο;

Εχουν πάψει πλέον να με ενοχλούν τα αποδιδόμενα. Είναι συγκεκριμένη τακτική από ανάξιους ανθρώπους.

• Ποια η γνώμη σου για υπουργεία Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξης;

Δεν υπάρχει καμία σοβαρή παρανομία που να γίνεται χωρίς τη συμμετοχή-κάλυψη ή ακόμα και για λογαριασμό των υπηρεσιών της Ασφάλειας. Ναρκωτικά, τζόγος, πορνεία, εκβιασμός, ακόμη και οι τσαντάκηδες δουλεύουν μόνον με την Ασφάλεια. Οι ασφαλίτες προστατεύουν νομίμως ή παρανόμως όλους τους πάμπλουτους. Κρυφακούν και συλλέγουν πληροφορίες για τους πάντες, τις οποίες είτε τις πουλάνε ή τις κρατάνε προκειμένου να ασκήσουν επιρροή ή για άλλους λόγους. Δημιουργούν φακέλους με πραγματικά και στημένα κακουργήματα και τα εμφανίζουν όταν θέλουν ή καθόλου για να επηρεάσουν τους ρουφιανοπαράνομους.

Πολιτικοί και μέλη των οικογενειών τους, δικαστές και μέλη των οικογενειών τους, εκκλησία, δημοσιογράφοι κλπ., στο πρώτο παράπτωμα θα μετατραπούν σε εργαλεία της Ασφάλειας. Με αυτούς κάνουν τη δουλειά τους, επιβιώνουν και όταν αλλάζουν τα πρόσωπα παραμένουν οι θέσεις. Ισως είναι η μόνη εγκληματική οργάνωση στην Ελλάδα. Κάποιους από αυτούς, τους προϊσταμένους των παραπάνω υπηρεσιών, στις πρόσφατες κρίσεις τους διατήρησαν.

Και το πιο αστείο είναι ότι έβαλαν τον Πανούση να τους κουμαντάρει. Εδώ έναν σωφρονιστικό κώδικα περιμένουμε πέντε έξι χρόνια κι ακόμα δεν τον είδαμε. Τι να καταφέρει να κάνει με αυτούς ο καθηγητής; Βέβαια, δνε νομίζω ότι αγχώνεται και πολύ, ο χρόνος να κυλάει και το αξίωμα να διατηρείται. Αλλά και να ήθελε, μόλις του κάνουν δύο προβοκάτσιες αυτά τα μούτρα, παρέα με τους μπατσοσυντάκτες, θα τον εξαφάνιζαν. Καμία ελπίδα δεν υπάρχει για το υπουργείο Δημόσιας Τάξης.

• Πώς είναι η συγκατοίκηση στο ίδιο κελί με τον Παναγιώτη Βλαστό;

Είναι μια χαρά. Μακάρι να ήταν όλοι οι κρατούμενοι έτσι στη συγκατοίκηση. Τώρα κατά τα άλλα, πέφτουν οι δικογραφίες σαν το χαλάζι.

• Για τα συμβόλαια θανάτου τι έχεις να πεις;

Κυριαρχεί μια υποκρισία όσον αφορά τον πήχη της αξίας της ανθρώπινης ζωής. Λιγότερο συγκλονίζουν το ευρύ κοινό θύματα από αμερικάνικη βόμβα στο Σεράγεβο, στο Ιράκ ή αλλού, από τον αποκεφαλισμό κάποιων από τους ισλαμοφασίστες. Οπως επίσης είκοσι, τριάντα παιδάκια στο Κομπάνι ή στη Νιγηρία, λιγότερο από ένα δύστυχο γειτονόπουλό μας. Σε αυτήν την υποκειμενικότητα, θεωρώ ανεπίτρεπτο και εγκληματικό να αφαιρείται η ζωή άμαχου. Επίσης, κανένας άνθρωπος δεν θα πρέπει να αγγίζεται για οικονομικούς ή λόγους συμφέροντος. Οταν, όμως,δεν ισχύουν τα παραπάνω, η αυτοδικία επιβάλλεται ως αξιοπρεπής στάση ζωής. Τα χειρότερα συμβόλαια μαζικών θανάτων παραγγέλλονται και εκτελούνται από εταιρείες οικονομικών συμφερόντων, εμπόρους όπλων, φαρμάκων, πετρελαιοειδών κ.τ.λ.

«Αν δεν βιαστείτε, θα χάσετε τον κόσμο»

• Τι ελπίζεις από τη νέα κυβέρνηση; Τι της προτείνεις;

Ψηφίζω το ΚΚΕ εσωτερικού από το 1981. Θεωρώ ότι ψηφίζω σωστά, αλλά δεν αρκεί η ψήφος για να έχεις δικαίωμα παραπόνων. Θέλει να συμμετέχεις και να αγωνίζεσαι. Δεν έχω ιδιαίτερες προσδοκίες, άλλωστε δεν εμπιστεύομαι τα «κυβερνητικά σχήματα». Επίσης, θεωρώ αδόκιμο τον όρο «κυβερνώσα αριστερά». Θα διακινδυνέψω να ακολουθήσω τη μόδα της εποχής. Να γίνω επικοινωνιολόγος, οικονομικός διαπραγματευτής, διεθνολόγος, αναλυτής: μια χούφτα αριστεροί κατάφεραν να πείσουν ένα κομμάτι του ελληνικού λαού (36%) να ψηφίσει Αριστερά. Αμέσως μετά τις πρώτες κινήσεις, ένα 70-80% του λαού δείχνει να στηρίζει και να επιδοκιμάζει τη νέα κυβέρνηση. Μία απροσδόκητη-ανέλπιστη επιτυχία.

Αυτοί που στηρίζουν, πιστεύουν ότι κάτι μπορεί να αλλάξει, διότι έχουν σιχαθεί τα συστημικά ΜΜΕ και τα υποκείμενα της προηγούμενης συγκυβέρνησης να τους κουνάν το δάχτυλο, τα ψέμματα και την Βενιζελοβέρδια ρητορική. Καταψήφισαν τα ψεύτικα Ζάππεια του Σαμαρά και την δήθεν κανονικότητα του Βενιζέλου. Κύριοι της κυβέρνησης, σ’ αυτήν την εκλογική ανατροπή δεν συνετέλεσαν ούτε οι επικοινωνιολόγοι του χθες που νοικιάσατε, ούτε το ελληνοισπανικό ρεπερτόριο. Η φτώχεια, η πείνα, η ξεφτίλα των πολιτικών αντιπάλων, το τεράστιο έλλειμμα δημοκρατίας, η αγανάκτηση για την πληγωμένη αξιοπρέπειά τους, αυτά δημιούργησαν την ανάγκη να στηρίξουν μία κυβέρνηση που έδειχνε να ορθώνει το ανάστημά της απέναντι στους Ευρωπαίους. Αντιλαμβάνομαι πως είναι νωρίς. Οπως επίσης ότι δεν υπάρχουν αρκετά στελέχη με εμπειρία και διοικητικές ικανότητες να κουμαντάρουν το ένοχο και μη λειτουργικό τέρας του Δημοσίου.

Αντιλαμβάνομαι την ασφυξία που εκβιαστικά προκαλούν τα γεράκια της ΕΕ. Αυτό, όμως, που δεν κατανοώ είναι γιατί επιτρέπεται να συνεχίζουν απτόητοι να παίζουν το παιχνίδι τους οι άθλιοι της τηλεόρασης, οι οποίοι παρ’ όλο που χρωστάνε και κλέβουν, σας μαλώνουν κιόλας. Αυτό που φοβάμαι είναι να μην καταλήξει το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης σε Ζάππειο… Plus. Αυτό που δεν κατανοώ είναι γιατί κρατήσατε όλους τους γκάγκστερ στις κρίσεις της αστυνομίας, επιβραβεύοντας του ΜΑΤατζήδες. Δεν καταλαβαίνω πιο ενοχικό σύνδρομο σας πιέζει ώστε να κουβεντιάζετε με συγκεκριμένους άθλιους της αντιπολίτευσης. Είναι τόσο αναγκαίο το γυαλί;

Επειδή η διακυβέρνηση, ειδικότερα σε αυτά τα δύσκολα πεδία, δεν είναι αμφιθέατρα ούτε trendy καταλήψεις αλλά μάχη, αν δεν βιαστείτε θα χάσετε τον κόσμο. Κι αν χάσετε την ισχύ του κόσμου θα καταστραφείτε. Αλλά, αν καταστραφεί η κυβέρνησή σας, θα είναι μεγαλύτερη η ζημιά απ’ όλα τα άσχημα που έκαναν όλες οι κυβερνήσεις μαζί.

• Είσαι αριστερός με δεξιό συνήγορο και κουμπάρο τον Βασίλη Καπερνάρο που φτιάχνει κόμμα με τον Μπαλτάκο. Πώς γίνεται αυτό;

Τον αγαπώ και τον σέβομαι. Με υπερασπίζεται 15 χρόνια, κόντρα σ’ ένα βαριά προκατειλημμένο περιβάλλον. Συνεπής ως υπερασπιστής, ήρθε σε ρήξη, χωρίς να τον ενδιαφέρουν οι δημόσιες σχέσεις, με αστυνομικούς και δικαστές. Εχει υπερασπιστεί δεκάδες φτωχούς και ταλαίπωρους κατηγορουμένους, χωρίς καν να εισπράξει το παράβολο, διότι του το ζήτησαν. Είναι έντιμος και παλικάρι.

Τώρα, αν νομίζει ότι είναι δεξιός, τι να πω; Είναι πιο καταρτισμένος και ευφυέστερος εμού. Ισως η προσήλωση στην πατρίδα, στην παράδοση, αλλά και η εντιμότητα του δεξιού πατέρα του τον έχουν μπερδέψει. Με στεναχώρησε η ταύτιση του ονόματός του με τον Μπαλτάκο, διότι ο Καπερνάρος δεν μπορεί, εκ της ιδιοσυγκρασίας του, να είναι παρασκήνιο.

Ετοιμάζουν απόβαση με άλογα από την Κρήτη στη Μακεδονία για το συλλαλητήριο για το “Μακεδονικό”

Μια πολύ δυναμική εκπροσώπηση αναμένεται να έχει η Κρήτη στο συλλαλητήριο για τη Μακεδονία που θα πραγματοποιηθεί στις 21 Ιανουαρίου στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας, αρκετοί είναι οι Κρητικοί που ετοιμάζουν απόβαση στη Θεσσαλονίκη ώστε να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο για την ονομασία των Σκοπίων. Μάλιστα, αρκετοί είναι αυτοί που σκοπεύουν να διανύσουν την απόσταση από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη με άλογα.  Στο συλλαλητήριο αναμένεται να συμμετάσχει και ο παπά – Ανδρέας Κεφαλογιάννης ο οποίος αναμένεται να είναι και ομιλητής.

Το συλλαλητήριο για τη Μακεδονία θα πραγματοποιηθεί στις 2 το μεσημέρι την Κυριακή 21 Ιανουαρίου, στην περιοχή του Λευκού Πύργου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Το συλλαλητήριο για τη Μακεδονία στηρίζουν έμμεσα ή άμεσα οι Παμμακεδονικές Ενώσεις, πολιτιστικοί σύλλογοι της Βόρειας Ελλάδας, δήμαρχοι ή δημοτικοί σύμβουλοι από όλους σχεδόν τους Δήμους της Μακεδονίας, κληρικοί ή Επίσκοποι από τις Μητροπόλεις της Μακεδονίας, δεκάδες επαγγελματικά, αθλητικά και εξωραϊστικά σωματεία και σύλλογοι της Βόρειας Ελλάδας καθώς και όλα τα χριστιανικά σωματεία της Θεσσαλονίκης.

Το «ονοματολογικό», δεν διαπερνά και δοκιμάζει μόνο την κυβερνητική συμμαχία, αλλά επιδρά και στην συνοχή των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Κυρίως της ΝΔ, όπου το «πατριωτικό μέτωπο» έχει σημαντικά ερείσματα στην κοινοβουλευτική της ομάδα, αλλά και στο «Κίνημα Αλλαγής», στο οποίο εκτός από τις διαφοροποιήσεις του «Ποταμιού», διαφορετικές απόψεις καταγράφονται και στους καθαρά ΠΑΣΟΚογενείς.

Την φωτιά στο «φιτίλι» την άναψε, προφανώς, η διαφοροποίηση του Προέδρου των ΑΝΕΛ και υπουργού Άμυνας κ. Πάνου Καμμένου για την μη αποδοχή του όρου «Μακεδονία» ή παραγώγου της. Οι καταγραφείσες «διορθωτικές» στην συνέχεια κινήσεις του οποίου (πάντα, όμως, υπό την μορφή της «παραλλαγής στο ίδιο θέμα»…) αντί να κατευνάσουν την κατάσταση, μάλλον την υποδαύλισαν-κυρίως η τελευταία δήλωσή του ότι θα πρέπει να γίνει δημοψήφισμα για το όνομα, κάτι που έχει αποκλείσει κατηγορηματικά ο υπουργός Εξωτερικών κ. Νίκος Κοτζιάς, με τον οποίον υποτίθεται ότι «συμφωνεί απολύτως» ο κ. Καμμένος και «τον εμπιστεύεται απόλυτα»…

Φυσικά, υπάρχει και στην κοινωνία σημαντικό «εθνικό μέτωπο» στο συγκεκριμένο ζήτημα που ταλανίζει την χώρα επί ένα τέταρτο του αιώνα. Με πρώτη και καλύτερη την Εκκλησία, καταγράφονται πολλοί φορείς (Δήμοι, Περιφέρειες, σωματεία και τοπικές οργανώσεις, κυρίως στην Β. Ελλάδα) που εμφανίζονται πρόθυμοι και έτοιμοι να κηρύξουν «ανένδοτο», με αιχμή του δόρατος τα συλλαλητήρια, αρχής γενομένης την προσεχή Κυριακή στην Θεσσαλονίκη.

Να υπενθυμίσουμε ότι σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και η Εκκλησία της Κρήτης η οποία σε κείμενό της ανέφερε:

“Η Μακεδονία είναι μία, Ελληνική και αδιαπραγμάτευτη”

Στο συλλαλητήριο της Κυριακής, βασικοί ομιλητές θα είναι ο στρατηγός ε.α κ. Φραγκούλης Σ. Φράγκος (επίτιμος αρχηγός ΓΕΣ και φερόμενος παλιά έτοιμος να δημιουργήσει πολιτικό κόμμα,) οι δημοσιογράφοι Σ. Καλόγηρος και Κ. Καραΐσκος από την Θεσσαλονίκη, ο εκ Κρήτης γνωστός ιερέας π. Ανδρέας Κεφαλογιάννης και ο στρατηγικός σύμβουλος κ. Ν. Λυγερός.

Δείτε και σχετική αφίσα που έχει κυκλοφορήσει για τη συμμετοχή Κρητικών στο συλλαλητήριο:

ΕΣΚ1

 

Ομιλητής στο συλλαλητήριο για τη Μακεδονία στις 21 Ιανουαρίου στο Λευκό Πύργο ο παπά Ανδρέας Κεφαλογιάννης

Αρκετοί είναι οι Κρητικοί που θα συμμετέχουν στο συλλαλητήριο για τη Μακεδονία στις 21 Ιανουαρίου με τις πληροφορίες να λένε ότι κάποιοι μάλιστα σκοπεύουν να ανέβουν με αλογα. Μεταξύ αυτών που θα συμμετάσχουν είναι και ο παπά – Ανδρέας Κεφαλογιάννης από τα Ανώγεια ο οποίος θα είναι και ένας εκ των κεντρικών ομιλητών.

Ο παπά – Ανδρέας Κεφαλογιάννης έγραψε σχετικά με τη συμμετοχή του στο συλλαλητήριο:

Έχει ξεκινήσει ένας διαδικτυακός αρμαγεδώνας , σύμφωνα με τον οποίο , όλοι όσοι θα βρεθούνε στο συλλαλητήριο και να πούμε όχι στην παράδοση του ονόματος της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ μας , θιγόμαστε που γράφονται ανυπόστατα πράγματα , χαρακτηρισμοί και επίθετα, αλλά αυτό δε πειράζει και τόσο.

Αυτό το οποίο πειράζει είναι ότι κάποιοι προσπαθούν να σπείρουν τη διχόνοια και να πανικοβάλουν τους Έλληνες.

Σε ότι αφορά το πρόσωπο μου , ουδέποτε βρέθηκα θιασώτης των άκρων, ποτέ δεν επικρότησα ακροδεξιές πολιτικές .

Για μένα γνώμονας είναι ο σεβασμός στον άνθρωπο , η προστασία και η τιμή της Πατρίδας μου.

Πάνω απ όλα να μπορέσουμε να αντιληφθούμε την αξία και την ουσία του τι σημαίνει να έχεις θεό μέσα σου.

Και όλοι όσοι ασχολούνται με τη βία , το φασισμό και τη διχόνοια , δεν έχουν ούτε θεό ούτε άνθρωπο.