26.8 C
Chania
Thursday, October 10, 2024

«Θεία Επίσκεψη»: Ακόμη ένα έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου;

Λίγοι τυχεροί δημοσιογράφοι ήσαν εκείνοι που είχαν την τύχη να δουν την περασμένη Τρίτη για πρώτη φορά τη «(Θεία) Επίσκεψη», έναν πίνακα που φέρεται να έχει φιλοτεχνήσει ο Ελ Γκρέκο για το παρεκκλήσι σε μία εκκλησία του Τολέδο, που είχε παραγγείλει η γνωστή μαικήνας Ισάβελ ντε Οβάλιε, η οποία είχε παραγγείλει και άλλα έργα στον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο. Εν τούτοις, οι καθ’ ύλην αρμόδιοι ειδικοί δεν έχουν ακόμη κατορθώσει να πλησιάσουν την ελαιογραφία του απαράμιλλου κρητικού ζωγράφου, διαστάσεων 1Χ0,80, που απαθανατίζει την επίσκεψη της Παρθένου Μαρίας στην πρώτη της εξαδέλφη Ισαβέλλα, οι οποίες αποδίδονται με τη μορφή δύο γυναικών που φορούν τα γνωστά από την παράδοση ρούχα και φέρουν αμφότερες στη γαστέρα τους, η μία τον Ιησού, η άλλη τον Άγιο Ιωάννη.

Το ενδιαφέρον για τον, άσημο έως σήμερα, πίνακα αυτό αναβίωσε από το 2014, που είχε κηρυχθεί έτος Ελ Γκρέκο, όμως η ταυτοποίησή του και πατρότητά του ακόμη παραμένουν ένα μυστήριο. Αλλά ούτε και η αυθεντικότητά του έχει πιστοποιηθεί, καθότι οι ιδιοκτήτες του δεν έχουν επιτρέψει τους τεχνικούς ελέγχους.

Για πρώτη φορά το Μουσείο του Τολέδο εξέθεσε τον πίνακα και ο διευθυντής του Χουάν Αντόνιο Γκαρθία Κάστρο είναι πεπεισμένος για την αυθεντικότητά του παρά την απουσία τεχνικών ελέγχων. Όπως δηλώνει ο ίδιος, «είναι πολύ πιθανό» να πρόκειται γι? αυθεντικό Ελ Γκρέκο. Προς ώρας, το μόνο πειστήριο που μπορεί να τεκμαίρουν την άποψη τούτη είναι τα αντίστοιχα έγγραφα, που τοποθετούν τη δημιουργία του μετά το 1608, δηλ. στα τελευταία χρόνια ζωής του αμίμητου ζωγράφου. Βάση για την τεκμηρίωση είναι το συμβόλαιο, με το οποίο δεσμεύεται ο ζωγράφος να εκτελέσει τον πίνακα αυτόν μαζύ με άλλους τρεις, έναν Άγιο Πέτρο, έναν Άγιο Ιδελφόνσο και μία Άμωμο (Inmaculada). Επίσης υπάρχει και η μαρτυρία του γιού του ζωγράφου, Γιώργη Μανουήλ, ο οποίος εργαζόταν μαζύ του, αναφορικά με τις δωρεές των πινάκων.

Η εκκλησία όπου εκτίθεται σήμερα αποτελεί ένα πολυδύναμο κέντρο τέχνης και το παρεκκλήσι που το φιλοξενεί αποτελεί μία απλή κόχη με ένα κιγκλίδωμα και γυμνούς τοίχους. Δεν είναι γνωστό εάν εκτίθεντο εκεί τα αυθεντικά έργα, διότι υπάρχουν δύο αντίτυπα από το καθένα που εκτίθενται σε διάφορα άλλα μουσεία. Στην Ουάσιγκτον υπάρχει η φερόμενη ως αυθεντική «(Θεία)Επίσκεψη», όμως η ιστορικός Τέχνης Μαρία ντελ Μαρ Ντοβάλ θεωρεί πως εκείνη είναι κατώτερης τεχνοτροπίας από αυτήν που εκτίθεται στο Τολέδο.

Είναι η ίδια που εντόπισε προ 20ετίας τον πίνακα και έστρεψε την προσοχή στην ύπαρξή του το 2104. Ο πίνακας είναι «εξαιρετικά διατηρημένος», δεν μοιάζει να έχει ταξιδέψει πολύ, ή να έχει υποφέρει από μεταφορές. Τα χρώματά του είναι λαμπερά και για την Νοτβάλ είναι εμφανείς οι ιδιαιτερότητες της τεχνοτροπίας του μεγάλου “Μαέστρου”. Μάλιστα, ως προς αυτό αναφέρεται ιδιαίτερα στους μανδύες των γυναικών, οι οποίοι δεν συμφύρονται με το φόντο του πίνακα. Επίσης χαρακτηριστικά της τεχνικής του Ελ Γκρέκο της φαίνονται και τα κεφάλια των δύο προσώπων, ιδίως εκείνο της Παρθένου με το σκουλαρίκι. «Και κοιτάξτε τις καθαρές γραμμές στην άνω γωνία, αναπαριστούν το κατώφλι της Αγίας Ισαβέλλας, ενώ στον πίνακα της Ουάσιγκτον είναι ζωγραφισμένη μία καλά αποδοσμένη πύλη, με ευθυγραμμισμένες με τον χάρακα γραμμές. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του, ο Ελ Γκρέκο δεν εκτελούσε τέτοιες λεπτομέρειες», τονίζει η ειδικός.

Όμως ακριβώς αυτές οι κόκκινες αποχρώσεις που χρησιμοποιεί στους πίνακές του ο Ελ Γκρέκο βάζουν σε υποψία μία άλλη ειδικό, την Λετίθια Ρούιθ, η οποία επιμελείται τον ολοκληρωμένο επίσημο κατάλογο των έργων του. «Το βλέπω πολύ τεχνητό, αυτή η κόκκινη επίστρωση για την προετοιμασία του πίνακα περισσότερο μοιάζει να έχει γίνει ώστε να ενισχύει την ιδέα πως πρόκειται για πίνακα του Ελ Γκρέκο. Η λεπτομέρεια του σκουλαρικιού μου μοιάζει απίθανη για ένα έργο της τελευταίας περιόδου και η μπεζ απόχρωση του ενδύματος της Αγίας Ισαβέλλας είναι πολύ σπάνιο. Στον πίνακα που εκτίθεται στο Ντάμπαρτον Όουκς της Ουάσιγκτον μου προκαλεί έκπληξη η πύλη, είναι αλήθεια, όμως είναι πιθανόν να έχει εκτελεσθεί από τον Γιώργη Μανουήλ, λόγω της αφιέρωσής του στην αρχιτεκτονική», τονίζει η Ρούιθ, η οποία επικροτεί την έκθεση του πίνακα στο κοινό και δηλώνει πως θα τον επισκεφθεί κι η ίδια.

Πάντως η Ρούιθ, επιμελήτρια στο τμήμα Αναγεννησιακών ζωγράφων στο Μουσείο του Πράδο, δεν αποκλείει το γεγονός ο πίνακας να αποτελεί ένα σύγχρονο αντίγραφο, από τα πολλά που εκτελούνταν εξαιτίας της πιεστικής ζήτησης που υπήρχε στην αγορά της τέχνης μετά την ανακάλυψη του Ελ Γκρέκο στις αρχές του 20ου αιώνα. Αλλά ούτε επίσης αποκλείει το γεγονός να έχει φιλοτεχνηθεί ένα τμήμα από τον ίδιον τον Ελ Γκρέκο και να έχει υπάρξει κατοπινή παρέμβαση από άλλο χέρι, καθότι ο ίδιος ο γιός του είχε αναλάβει να τελειώσει τα ημιτελή έργα του πατέρα του μετά τη θανή του.

Πάντως ο διευθυντής του Μουσείου του Τολέδο επιμένει πως ο πίνακας είναι αυθεντικός και πως κοπίασαν επί δύο χρόνια ώστε να πείσουν τον ιδιοκτήτη του να τον εκθέσει στο κοινό. Ο ίδιος δεν επιθυμεί να δημοσιευθεί η ταυτότητά του. Επιπλέον, σύμφωνα με τον Γκαρθία Κάστρο του έχει ζητηθεί να επιτρέψει την τεκμηρίωσή του με τεχνικό έλεγχο, ώστε να διαπιστωθεί η αυθεντικότητά του. «Σε τι χρησιμεύει η κατοχή ενός πίνακα, εάν δεν είναι πιστοποιημένη η πατρότητά του;», επιχειρηματολογεί ο ίδιος.

El Pais | ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στον Υπουργό οι Κρητικοί αγρότες – Ζητούν πλοίο ασφαλείας με φόντο την απεργία

Τα μέτρα τους πριν είναι αργά επιχειρούν να λάβουν οι αγρότες της Κρήτης με φόντο την απεργία της ΠΝΟ που έχει προγραμματιστεί για αύριο Παρασκευή.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες οι αγρότες του νησιού θα συναντηθούν αύριο με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή. Το θέμα της συζήτησης δεν θα είναι άλλα από την επιστράτευση πλοίου ασφαλείας για τα αγροτικά προϊόντα του νησιού την ώρα οι ναυτεργάτες προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί αύριο στις 12 το μεσημέρι.

Εν τω μεταξύ η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) έχει προκηρύξει 24ωρη απεργία για αύριο Παρασκευή με προοπτική κλιμάκωσης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Οι ώρες της απεργίας ορίζονται από τις 00.01 της συγκεκριμένης ημέρας έως τις 24:00.

cretalive.gr

Πιο φθηνό ρεύμα για όλους είτε έχουν πάροχο τη ΔΕΗ είτε άλλη εταιρεία – Οι νέες χρεώσεις και τι πρέπει να προσέξετε

Από την πρώτη του Ιανουαρίου άρχισαν να ισχύουν οι νέες χρεώσεις στο ρεύμα που αφορούν τόσο στο ΕΤΜΕΑΡ όσο και στις ΥΚΩ. Οι καταναλωτές θα δουν με τον επόμενο λογαριασμό θα δουν μείωση ανεξάρτητα αν ο πάροχός τους είναι η ΔΕΗ ή κάποια άλλη εταιρείας.
Η μείωση κατά 9% στο ΕΤ,ΕΑΡ ( το Ειδικό Τέλος Μείωσης Αέριων Ρύπων) και η αλλαγή στις χρεώσεις των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ωφέλειας έχουν σαν αποτέλεσμα το μέσο νοικοκυριό με κατανάλωση ως τις 1.600 κιλοβατώρες να δει διαφορά σε ευρώ ανά λογαριασμό που μάλλον μετριέται στα δάκτυλα του ενός χεριού.

Για τους καταναλωτές που χρειάζονται πάνω από 2.800 κιλοβατώρες οι μειώσεις θα ξεπεράσουν τα 50 ευρώ ανά λογαριασμό, ενώ για τις πολύ υψηλές καταναλώσεις η μείωση θα είναι χαμηλότερη, το πολύ μέχρι 30 ευρώ σε κάθε λογαριασμό.
Οι νέες χρεώσεις ΥΚΩ από 1/1/2018

•Από 0 έως 1.600 κιλοβατώρες 0,00690 ευρώ
•Από 1.601 έως 2.000 κιλοβατώρες 0,05 ευρώ
•Από 2.001 και πάνω κιλοβατώρες 0,085 ευρώ

Παραδείγματα με βάση την κατανάλωση ρεύματος που παρουσιάζει το euro2day.gr

Για έναν καταναλωτή με 1.200 κιλοβατώρες εκ των οποίων οι 900 είναι ημερήσια και οι 300 νυχτερινή χρέωση η νέα χρέωση είναι για τις ΥΚΩ 8,28 ευρώ αντί για 8,95, ενώ ο ίδιος καταναλωτής για το ΕΤΜΕΑΡ θα έχει φέτος χρέωση 35,48 ευρώ από 38,67 πέρυσι.

Για έναν καταναλωτή με 1.600 κιλοβατώρες εκ των οποίων οι 400 είναι με νυχτερινή χρέωση για τις ΥΚΩ φέτος η χρέωση θα είναι 11,04 ευρώ, αντί 11,93 που ήταν πέρυσι, ενώ ο ίδιος καταναλωτής θα πληρώσει φέτος για το ΕΤΜΕΑΡ 3,3 ευρώ λιγότερα, δηλαδή 36,3 ευρώ. Θα έχει δηλαδή μια συνολική μείωση του λογαριασμού του κατά 7%.

Για έναν καταναλωτή με 2.801 κιλοβατώρες εκ των οποίων οι 800 είναι με νυχτερινή χρέωση η επιβάρυνση για ΕΤΜΕΑΡ και ΥΚΩ θα πέσει από τα 156,26 ευρώ το τετράμηνο στα 100,1 ευρώ.

Εάν ένα νοικοκυριό καταναλώνει 4.701 κιλοβατώρες εκ των οποίων οι 1.700 είναι με νυχτερινή χρέωση για ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ ενώ πέρυσι πλήρωνε 266,23 ευρώ, από φέτος θα πληρώσει 238,87 ευρώ.

topontiki.gr

Ο δολοφόνος της Δώρας «δείχνει» γνωστό δικηγόρο και πρώην βουλευτή ως ηθικό αυτουργό

Νέες διαστάσεις παίρνει η δολοφονία της εφοριακού Δώρας Ζέμπερη, μετά την αποκάλυψη-βόμβα του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του ΑΝΤ1.

Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, που επικαλείται πληροφορίες μέσα από τις φυλακές Δομοκού, ο καθ’ ομολογίαν δολοφόνος της Δώρας έστειλε νέο υπόμνημα στον ανακριτή.

Στο έγγραφο αυτό κατονομάζει τον ηθικό αυτουργό της δολοφονίας της εφοριακού, το “αφεντικό” όπως τον χαρακτήριζε σε προηγούμενο υπόμνημά του.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για έναν γνωστό μεγαλοδικηγόρο της Αττικής, ο οποίος στο παρελθόν υπήρξε βουλευτής.

Οι αρχές θα διερευνήσουν κατά πόσο ευσταθούν οι ισχυρισμοί του, ωστόσο, είναι βέβαιο πως η υπόθεση παίρνει μια τελείως απροσδόκητη τροπή.

topontiki.gr

 

Δώδεκα χρόνια στην πρώην ταμία του πρώην Δήμου Νεάπολης για την υπεξαίρεση του 1.200.000 ευρώ

Μειώθηκε η ποινή σε 12 χρόνια για την πρώην ταμία του Δήμου Νεάπολης που είχε καταδικαστεί πρωτόδικα σε 18 χρόνια

Στo Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης στο Ηράκλειο διεξήχθη σήμερα η δίκη σε δεύτερο βαθμό για την υπόθεση της υπεξαίρεσης των 1,2  εκατομμυρίων ευρώ από την ταμία του πρώην Δήμου Νεάπολης.

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε το 2011 και αφορούσε το ταμειακό έλλειμμα που εμφανίστηκε στο δήμο, ύψους  1.208.000 ευρώ, από τα οποία η πρώην ταμίας έχει παραδεχθεί την υπεξαίρεση των 237.000 ευρώ.

Η ταμίας είχε καταδικαστεί πρωτοδίκως σε 18 χρόνια φυλάκισης. Είναι ελεύθερη εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου, με περιοριστικούς όρους και μέχρι την εκδίκαση της έφεσης που άσκησε, αφού έγινε δεκτή σχετική αίτηση αποφυλάκισής της.

anatolh.com

Το MEGA οδηγείται σε ξαφνικό θάνατο – Kραυγή αγωνίας από τους εργαζόμενους

Το MEGA οδηγείται σε ξαφνικό θάνατο, τονίζουν οι εργαζόμενοι του σταθμού, μετά την απόφαση των μετόχων να μη μετάσχουν στον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες. Χαρακτηρίζουν τις τελευταίες εξελίξεις ως έγκλημα σε βάρος 420 εργαζομένων, που έμειναν απλήρωτοι επί δύο χρόνια για να μην κλείσει το κανάλι και τώρα, συνεχίζουν, αποκαλύπτεται ότι εξαπατήθηκαν.

Παράλληλα καλούν τους μετόχους του MEGA και την κυβέρνηση να αναλάβουν τις ευθύνες τους, έστω και την ύστατη στιγμή.

H ανακοίνωση των εργαζομένων του MEGA:

«Αυτές τις ώρες βρίσκεται σε εξέλιξη ένα έγκλημα σε βάρος 420 εργαζομένων του MEGA. Δημοσιογράφοι, Τεχνικοί και Διοικητικοί υπάλληλοι στήριξαν απλήρωτοι εδώ και 2 χρόνια το κανάλι προκειμένου να μην κλείσει. Τώρα αποκαλύπτεται ότι εξαπατήθηκαν.

Στα ταμεία των τραπεζών συσσωρεύθηκαν 50 εκ. ευρώ από διαφημίσεις, όμως οι μέτοχοι του καναλιού αποφάσισαν να μην συμμετέχουν στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες. To MEGA οδηγείται σε ξαφνικό θάνατο.

Οι μέτοχοι του MEGA και η κυβέρνηση οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους έστω και την ύστατη στιγμή. 420 εργαζόμενοι και οι οικογένειες τους τίθενται σε άμεσο κίνδυνο».

. Η πρώτη αντίδραση ήταν η δημοσιοποίηση ενός κειμένου μέσω τριών καρτών που προβάλλονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και το οποίο αναφέρει τα εξής:

– «Αυτές τις ώρες βρίσκεται σε εξέλιξη ένα έγκλημα σε βάρος 420 εργαζομένων του MEGA. Δημοσιογράφοι, Τεχνικοί και Διοικητικοί υπάλληλοι στήριξαν απλήρωτοι εδώ και 2 χρόνια το κανάλι προκειμένου να μην κλείσει. Τώρα αποκαλύπτεται ότι εξαπατήθηκαν.

– Στα ταμεία των τραπεζών συσσωρεύθηκαν 50 εκ. ευρώ από διαφημίσεις, όμως οι μέτοχοι του καναλιού αποφάσισαν να μην συμμετέχουν στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες. To MEGA οδηγείται σε ξαφνικό θάνατο.

– Οι μέτοχοι του MEGA και η κυβέρνηση οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους έστω και την ύστατη στιγμή. 420 εργαζόμενοι και οι οικογένειες τους τίθενται σε άμεσο κίνδυνο».

Στη συνέχεια οι εργαζόμενοι εξέδωσαν ένα ακόμη μήνυμα το οποίο αναφέρει τα εξής: «Την κρίσιμη αυτή ώρα, το MEGA είναι παρόν. Το κρατούν στην ζωή οι τηλεθεατές και οι εργαζόμενοι του. Ακόμη και τώρα, είναι στις πρώτες επιλογές του τηλεοπτικού κοινού.Το MEGA είναι και πρέπει να παραμείνει ζωντανό. Σας ευχαριστούμε!»

H ΕΣΗΕΑ  σε ανακοίνωσή της κάλεσε τους μετόχους του σταθμού να ανακαλέσουν την απόφασή τους και να αναλάβουν τις ευθύνες τους ενώ εξέφρασε για μία ακόμη φορά την συμπαράσταση της στους εργαζομένους του σταθμού. Οι εργαζόμενοι αναμένεται να ανακοινώσουν τις αποφάσεις τους εντός των επόμενων ωρών.

ΕΣΡ: Κανάλι χωρίς άδεια σταματάει να εκπέμπει

Ο αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, Ροδόλφος Μορώνης, κατά την τελευταία ενημέρωση των συντακτών πριν από την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής φακέλων υπογράμμισε, πως η προθεσμία που ορίζει ο νόμος για τα κανάλια που λειτουργούν με προσωρινή άδεια, λήγει στο τέλος του ερχόμενου μήνα, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι όποιο εξ αυτών δεν καταθέσει φάκελο διεκδικώντας μία από τις επτά άδειες, στα τέλη Φεβρουαρίου και μετά από σύσκεψη της ολομέλειας του ΕΣΡ, θα πρέπει να διακόψει την εκπομπή σήματός του.

Φάκελοι υποψηφιότητας θα γίνονται δεκτοί έως την Πέμπτη στις 3 μετά το μεσημέρι και ουδείς θα γίνεται δεκτός μετά τη λήξη της προθεσμίας. Όπως επανέλαβε σε αρκετά σημεία της ενημέρωσης ο κ. Μορώνης, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να επιτραπεί σε δημοσιογράφους και τηλεοπτικές κάμερες να παρακολουθήσουν ούτε τη διαδικασία κατάθεσης των φακέλων, ούτε εκείνη της αποσφράγισης.

Η τελική λίστα των υποψηφίων θα ανακοινωθεί από το ΕΣΡ το απόγευμα της ίδιας ημέρας αφού πρώτα γίνει ένας τυπικός πρώτος έλεγχος των δικαιολογητικών που απαιτούνται εκτός φακέλου.

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Μορώνης, για τον έλεγχο των φακέλων έχουν συσταθεί ειδικές ομάδες υποδοχής, οι οποίες αποτελούνται από έναν νομικό, έναν οικονομολόγο, και δύο μέλη του ΕΣΡ. Η διαδικασία αποσφράγισης θα ξεκινήσει την Παρασκευή και θα ολοκληρωθεί το αργότερο ως την ερχόμενη Τρίτη. Παρόντες σε κάθε αποσφράγιση θα είναι όλοι οι εκπρόσωποι των αιτούντων. Θα ακολουθήσει ενδελεχής έλεγχος κάθε φακέλου, διαδικασία που αναμένεται να διαρκέσει από 1,5 έως και 3 μήνες.

Με τη λήξη της αποσφράγισης των φακέλων, οι συμμετέχοντες έχουν περιθώριο δέκα ημερών προκειμένου να υποβάλουν τυχόν ενστάσεις.

Η απόφαση του ΣτΕ

Νωρίτερα η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας απέρριψε τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών Αντένα,’Αλφα, Σκάι και Σταρ που ζητούσαν να παγώσει προσωρινά η προκήρυξη του επίμαχου διαγωνισμού για τη χορήγηση των 7 τηλεοπτικών αδειών.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με πρόεδρο το Νικόλαο Σακελλαρίου και με εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ηλία Μάζο, σήμερα το απόγευμα με τις υπ΄ αριθμ. 12- 15/2017 αποφάσεις της απέρριψαν τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων των τεσσάρων τηλεοπτικών σταθμών.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Μαρτίου θα συζητηθούν στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου οι κύριες αιτήσεις (προσφυγές) που έχουν καταθέσει οι τέσσερις τηλεοπτικοί σταθμοί.

Προηγουμένως, τα μέλη της Ολομέλειας του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου άκουσαν τα νομικά επιχειρήματα τόσο των δικηγόρων του ελληνικού Δημοσίου, όσο και των συνηγόρων των τηλεοπτικών σταθμών. Στη διαδικασία παρών ήταν και παρατηρητής του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.

Ειδικότερα, οι τηλεοπτικοί σταθμοί ζητούν να παγώσει προσωρινά η υπ’ αριθμ. 1/2017 προκήρυξη του διαγωνισμού για τη χορήγηση επτά αδειών με τιμή εκκίνησης τα 35 εκατ. ευρώ για κάθε άδεια. Το τίμημα θα καταβληθεί σε δέκα ισόποσες δόσεις και η διάρκεια ισχύος αυτών των αδειών θα είναι δεκαετής, από την ημερομηνία της έκδοσης καθεμίας από αυτές.

Οι δικηγόροι των καναλιών υποστηρίζουν ότι τόσο η προκήρυξη, όσο και οι σχετικές κοινές αποφάσεις των υπουργών Ψηφιακής Πολιτικής και Οικονομικών που αφορούν τις δημοπρατούμενες άδειες παρόχων επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευροεκπομπής ελεύθερης λήψης, εθνικής εμβέλειας, έρχονται σε σύγκρουση με το Σύνταγμα, τους ευρωπαϊκούς και ελληνικούς νομοθετικούς κανόνες, αλλά είναι αντίθετες και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Παράλληλα, οι δικηγόροι των καναλιών τόνισαν ότι δεν διασφαλίζονται η χρηματοοικονομική επάρκεια και η φερεγγυότητα, κάτι το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε χειραγώγηση της δημοπρασίας από συμμετέχοντες στον διαγωνισμό που δεν έχουν τα οικονομικά εχέγγυα και αποσκοπούν απλώς στη νόθευση των όρων του διαγωνισμού.

Τέλος, οι συνήγοροι των καναλιών επισήμαναν ότι είναι παράνομος ο περιορισμός του αριθμού των αδειών σε επτά και έρχεται σε αντίθεση με το Σύνταγμα, το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την ΕΣΔΑ.

thetoc.gr

Η Fraport αύξησε 1200% το κόστος στάθμευσης για τους εργαζόμενους στο «Μακεδονία»

Την «αιφνιδιαστική και χωρίς καμία ενημέρωση ή διαβούλευση» αύξηση του κόστους στάθμευσης των εργαζομένων στο χώρο του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης κατά 1.200% καταγγέλλει το Σωματείο εργαζομένων του αεροδρομίου «Μακεδονία»

«Εκατοντάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” ενημερωθήκαν για την υποχρέωση να καταβάλλουν το ποσό των 15ευρώ μηνιαίως ως αντίτιμο στάθμευσης σε αντιδιαστολή με το ποσό των 15ευρώ ετησίως που καταβαλλόταν μέχρι το τέλος του 2017» τονίζεται στην ανακοίνωση, ενώ οι εργαζόμενοι προσθέτουν ότι «πρόκειται για μια απόφαση που επιβάλλεται αυθαίρετα και μονομερώς και χωρίς μάλιστα κανέναν απολύτως διαχωρισμό για την ύπαρξη της όποιας χρέωσης αναλόγως της χρήσης του χώρου στάθμευσης από κάθε χρήστη, ενώ ουδεμία πρόβλεψη φαίνεται να υπάρχει για το τι συμβαίνει σε περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος βρίσκεται σε άδεια και δεν χρησιμοποιήσει τον χώρο στάθμευσης.»

Οι εργαζόμενοι ζητούν  έστω και την ύστατη στιγμή άμεσα και κατεπειγόντως από τη διοίκηση της “Fraport Greece” να καθίσει στο τραπέζι και να προχωρήσει σε σχετική διαβούλευση, προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή λύση που δεν θα είναι εις βάρος των εργαζομένων και δεν θα δημιουργεί εργασιακή ανισότητα,»

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Σωματείου των εργαζομένων:

Αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία προγενέστερη ενημέρωση ή διαβούλευση με τους εργαζόμενους, η νέα διεύθυνση του αεροδρομίου “Μακεδονία” ανακοίνωσε 1200% αύξηση του κόστους στάθμευσης στους χώρους του αεροδρομίου για τους εργαζόμενους, δημιουργώντας ένα νέο διογκωμένο οικονομικό “βάρος” σε όσους προσέρχονται στην εργασία τους και ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουν υποστεί μεγάλες μειώσεις στους μισθούς τους.

Εκατοντάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” ενημερωθήκαν για την υποχρέωση να καταβάλλουν το ποσό των 15ευρώ μηνιαίως ως αντίτιμο στάθμευσης σε αντιδιαστολή με το ποσό των 15ευρώ ετησίως που καταβαλλόταν μέχρι το τέλος του 2017.

Πρόκειται για μια απόφαση που επιβάλλεται αυθαίρετα και μονομερώς και χωρίς μάλιστα κανέναν απολύτως διαχωρισμό για την ύπαρξη της όποιας χρέωσης αναλόγως της χρήσης του χώρου στάθμευσης από κάθε χρήστη, ενώ ουδεμία πρόβλεψη φαίνεται να υπάρχει για το τι συμβαίνει σε περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος βρίσκεται σε άδεια και δεν χρησιμοποιήσει τον χώρο στάθμευσης.

Το Σωματείο Εργαζομένων Αεροδρομίου “Μακεδονία” έθεσε το θέμα στη διεύθυνση του αεροδρομίου, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα.

Για το λόγο αυτό ζητάμε έστω και την ύστατη στιγμή άμεσα και κατεπειγόντως από τη διοίκηση της “Fraport Greece” να καθίσει στο τραπέζι και να προχωρήσει σε σχετική διαβούλευση, προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή λύση που δεν θα είναι εις βάρος των εργαζομένων και δεν θα δημιουργεί εργασιακή ανισότητα, ανάμεσα σε εκείνους τους εργαζόμενους που με απόφαση του αεροδρομίου – πολύ ορθά- δεν πληρώνουν για στάθμευση και εκείνους που αναγκάζονται να πληρώσουν και πλέον με μεγάλη αύξηση.

thepressproject.gr

To μεγάλο ξεπούλημα: ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, ΔΕΗ και αστικές συγκοινωνίες περνάνε απευθείας στο Υπερταμείο

Τη νέα δομή για το Υπερταμείο, με ανατροπή του υπάρχοντος σχεδιασμού, επιβεβαίωσε το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης σε συνέχεια ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε στο ΘΕΜΑ τον Δεκέμβριο.

Με βάση τα νέα δεδομένα, την Δευτέρα οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας θα κληθούν να εγκρίνουν -κατά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου- τη μεταβίβαση 14 ΔΕΚΟ απευθείας στο Υπερταμείο και όχι στην προβλεπόμενη υπομονάδα για τις ΔΕΚΟ, την ΕΔΗΣ, η οποία τελικά δεν θα δημιουργηθεί. Ανάμεσα τους ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ και ΔΕΗ, επιχειρήσεις με υψηλό συμβολισμό για τον ΣΥΡΙΖΑ τα χρόνια της αντιπολίτευσης.

Σκοπός του Υπερταμείου είναι να προσπαθήσει να εξυγιάνει τις ελλειμματικές ΔΕΚΟ, να αξιολογήσει τις (εν πολλοίς κομματικά διορισμένες) διοικήσεις και μόνο αν δεν προκύψει αποτέλεσμα να τις πουλήσει. Αυτός είναι άλλωστε και ο κανονισμός με τον οποίο λειτουργεί το Υπερταμείο που αποφασίστηκε να συσταθεί κατά τη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωζώνης στις 12 Ιουλίου του 2015.

H εξέλιξη προοιωνίζεται αλλαγές (όχι απαραίτητα αρνητικές) για τους περίπου 40.000 εργαζόμενους που απασχολούνται στις εν λόγω ΔΕΚΟ, οι οποίες με βάση τις νόρμες του Υπερταμείου θα πρέπει να λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και σύμφωνα με τον κώδικα ορθής πρακτικής του ΟΟΣΑ. Σε κάθε περίπτωση οι διοικήσεις θα αξιολογηθούν και θα παραμείνουν μόνο όσοι περάσουν την αξιολόγηση.

Από την Δευτέρα το βράδυ, το Υπερταμείο, το οποίο ελέγχεται από τους Θεσμούς μέσω του εποπτικού συμβουλίου, αναμένεται να γίνει και τυπικά ο μεγαλύτερος «εργοδότης» της χώρας με στόχο τη συνολική εξυγίανση του κεφαλαίου ΔΕΚΟ το οποίο κόστισε στους φορολογούμενους τις τελευταίες δεκαετίες. Σε επόμενη φάση αναμένεται να περάσει σε αυτό και μια νέα λίστα εταιρειών.

Βεβαίως, εκτός από ελλειμματικές ΔΕΚΟ περνάνε στο Υπερταμείο και επιχειρήσεις με υψηλή προστιθέμενη αξία που λειτουργούν ήδη με σύγχρονες και ορθολογικές μεθόδους και οι οποίες αναμένεται να ενισχυθούν έτι περαιτέρω.

Αναλυτικά, στο Υπερταμείο περνούν τα ακόλουθα μερίδια του ελληνικού Δημοσίου:

-ΔΕΗ, 18.000 εργαζόμενοι, στο Υπερταμείο περνάει το 34% της ΔΕΗ (το 17% παραμένει στο το ΤΑΙΠΕΔ και οδεύει προς πώληση).

-Το 50,3% της ΕΥΔΑΠ

-Το 51% της ΕΥΑΘ

-Τα ΕΛΤΑ

-Οι αστικές συγκοινωνίες: ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ

-Το 25% του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

-Ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας

-Η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης

-Η ΔΕΘ-HELEXPO

-Τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (μειοψηφικό ποσοστό)

-Οι Ελληνικές Αλυκές

-Η ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ

-Η Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου

-Το ΟΑΚΑ

Εκτός βγήκαν τελικά η Αττικό Μετρό και οι Κτιριακές Υποδομές, ενώ ο ΟΣΕ και η ΕΛΒΟ αναμένεται να ενταχθούν σε επόμενη φάση. Για την ΕΑΒ θα προηγηθεί αξιολόγηση ώστε να διαπιστωθεί το αν πλήττεται η αμυντική ικανότητα της χώρας.

Το Υπερταμείο ελέγχεται από τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς μέσω του πενταμελούς εποπτικού συμβουλίου. Με βάση τον ισχύοντα νόμο οι Θεσμοί έχουν την απόλυτη πλειοψηφία στο εποπτικό συμβούλιο του Υπερταμείου (με τρία μέλη έναντι δύο Ελλήνων) ενώ πρόεδρός του εν λόγω συμβουλίου είναι ο Γάλλος Ζακ Λε Παπ.

protothema.gr

“Αν γίνει κάποιο ατύχημα, το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα”

Το κουβάρι της υπόθεσης με τον εντοπισμό του φορτηγού πλοίου που έπλεε  στη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Νικολάου Κρήτης, μεταφέροντας πυρομαχικά, ξετύλιξε σε συνέντευξη τύπου ο υποναύαρχος Ιωάννης Αργυρίου Διευθυντής Κλάδου Ασφάλειας και αστυνόμευσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος

Από χθες τα απόγευμα η υπόθεση πήρε νέα τροπή αφού το πλοίο “ANDROMEDA” σημαίας Τανζανίας τελικά κατευθυνόταν για τη Λιβύη όπου υπάρχει εμπάργκο από την ΕΕ.  Όπως προέκυψε από την προανάκριση ο Πλοίαρχος  έλαβε εντολή από τον πλοιοκτήτη  να χαράξει για το λιμάνι  Μισουράτας Λιβύης, προκειμένου να  παραδώσει το σύνολο του φορτίου, 29 εμπορευματοκιβωτίων (εκρηκτικές ύλες – πυροκροτητές και λοιπός εξοπλισμός αυτών.

Μάλιστα εντοπίστηκε  ημερολογιακή εγγραφή στο ημερολόγιο γέφυρας του πλοίου την 18-12-2017, Λιβύη για την οποία σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. 1α σε συνδυασμό με την παρ. 4.1 του Παραρτήματος Ι του Κανονισμού ΕΕ 2016/44, σχετικά με περιοριστικά μέτρα λόγω της κατάστασης στη Λιβύη και για την κατάργηση του Κανονισμού ΕΕ αριθ. 204/2011 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, απαγορεύεται η πώληση, προμήθεια, μεταβίβαση ή εξαγωγή, άμεσα ή έμμεσα, εξοπλισμού που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εσωτερική καταστολή.
Υποτίθεται, σύμφωνα με τα φορτωτικά έγγραφα  ότι το φορτηγό  είχε φορτώσει από  το λιμάνι  Mersin Τουρκίας τα 29 containers  με λιμάνι εκφόρτωσης το Τζιμπουτί,  και από  το λιμάνι Ισκεντερούν της Τουρκίας οι 11 δεξαμενές υγραερίου με λιμένα εκφόρτωσης το Ομάν.

Όμως στο πλοίο  δεν βρέθηκαν από τους Λιμενικούς οι ναυτιλιακοί χάρτες για τις περιοχές Τζιμπουτί και Ομάν. Το 8μελές πλήρωμα εκ των οποίων δύο  Ουκρανοί, πέντε  Ινδοί και ένας  Αλβανός  κατόπιν εντολής  του  της Εισαγγελέας Πρωτοδικών Πειραιά, συνελήφθη και πρόκειται να προσαχθεί ενώπιον της, για σοβαρές παραβάσεις άρθρων του Π.Κ.

Τόσο  το φορτίο όσο   και το  πλοίο κατασχέθηκαν.

Για την υπόθεση ενημερώθηκε η αρμόδια Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, προκειμένου επιληφθεί για θέματα αρμοδιότητάς της.

Η υπόθεση άρχισε να διαδραματίζεται στην Κρήτη  ανήμερα των Θεοφανείων όταν μετά  από αξιοποίηση πληροφοριών του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής,  εντοπίστηκε από ναυαγοσωστικό σκάφος του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., το Φ/Γ πλοίο “ANDROMEDA” σημαίας Τανζανίας, που έπλεε στη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Νικολάου Κρήτης, προκειμένου ελεγχθεί πλοίο και φορτίο από άνδρες Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και του Τελωνείου Κρήτης.

Δύο ημέρες αργότερα   κρίθηκε απαραίτητος ο ενδελεχής έλεγχος του φορτίου. Δόθηκε εντολή   να καταπλεύσει στον λιμένα Ηρακλείου Κρήτης, συνοδεία περιπολικού σκάφους Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.

Αφού εκφορτώθηκε το σύνολο του φορτίου, διενεργήθηκε έλεγχος από τον οποίο επιβεβαιώθηκε το περιεχόμενο των 29 εμπορευματοκιβωτίων με τις εκρηκτικές ύλες και τους πυροκροτητές  διασταυρούμενο με τα αναγραφόμενα στα δηλωτικά και συνοδευτικά έγγραφα του φορτίου. Ομοίως επιβεβαιώθηκε ότι, οι 11 δεξαμενές υγραερίου ήταν κενές φορτίου.

Παράλληλα, στις 9-1-2018 διενεργήθηκε στο πλοίο επιθεώρηση από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεωρήσεων Πλοίων Ηρακλείου και διαπιστώθηκαν συνολικά 102 σοβαρές παρατηρήσεις/ελλείψεις αναφορικά με την αξιοπλοΐα του, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια του πλοίου, του πληρώματος και του φορτίου.

Στο μεταξύ όπως αναφέρει ο ενημερωτικός ιστότοπος Cretapost προκαλεί ιδιαίτερα μεγάλη ανησυχία το γεγονός πως αυτή τη στιγμή η πόλη του Ηρακλείου βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν σοβαρότατο κίνδυνο, αφού το πλοίο είναι φορτωμένο με 410 τόνους εκρηκτικών!

Το μεσημέρι, έφτασε στο cretapost ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρίας Coasters Maritime που έφερε την υπογραφή του κ. Θεόδωρου Ρέλλου, αρχιπλοίαρχου και διαχειριστή της εταιρείας, το οποίο ανάφερε χαρακτηριστικά τα εξής:

Ο Κίνδυνος για το λιμάνι του Ηρακλείου 

Στη συνέχεια στη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχαμε με τον κ. Ρέλλο, ο διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας επισήμανε τους κινδύνους που εγκυμονεί η παρουσία τόσο μεγάλης ποσότητας εκρηκτικών στο λιμάνι του Ηρακλείου, ένα λιμάνι όπως επισημαίνει ο ίδιος, κατ’ εξοχήν επιβατικό. Πιο συγκεκριμένα ο κ. Ρέλλος τόνισε:

«Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Ηράκλειο 410.000 κιλά δυναμίτιδας, σε ένα λιμάνι επιβατικό που δεν έχει καν εμπειρία αποθηκών, πόσο μάλλον αποθηκών επικίνδυνων υλικών. Φοβάμαι ότι το ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ θα μείνει για πολύ καιρό εκεί, εφόσον η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης, όπως όλα δείχνουν. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι αν γίνει κάποιο ατύχημα το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα. Θυμηθείτε την υπόθεση στο Μαρί της Κύπρου το 2011. Εκεί εξερράγησαν δύο κοντέινερ και το ωστικό κύμα έφτασε σε μια απόσταση 3 χιλιομέτρων. Πρέπει να ενημερωθεί και ο δήμαρχος Ηρακλείου για τον κίνδυνο».

Θα απαγγελθούν κατηγορίες

Μεταξύ άλλων ο κ. Ρέλλος σημείωσε μιλώντας στο cretapost.gr ότι το πλήρωμα του ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ, δύο Ουκρανοί, πέντε Ινδοί και ένας Αλβανός βρίσκονται υπό κράτηση στο Λιμεναρχείο Ηρακλείου. Όπως υπογραμμίζει, η τελευταία επικοινωνία που είχε ο ίδιος με τον καπετάνιο ήταν στη 1:30 τα ξημερώματα και ότι μέχρι στιγμής η κατηγορία που θα τους βαρύνει δεν έχει ακόμη διατυπωθεί. «Ακούγεται» επισημαίνει «ότι θα τους απαγγείλουν κατηγορίες για παράνομη παράδοση φορτίου στη Λιβύη. Εμείς ως εταιρία έχουμε ζητήσει επίσημη ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Αγίου Νικολάου και μέχρι τώρα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση. Η υπόθεση παραμένει σκοτεινή. Ετοιμάζονται να απαγγείλουν κατηγορίες στους ναυτικούς που είναι επαγγελματίες, ενώ στην ουσία η εταιρεία έχει πέσει θύμα ναυταπάτης από τους Τούρκους ναυλωτές και φορτωτές».

Το χρονικό

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο κ. Ρέλλος αναφερόμενος στο χρονικό του ταξιδιού του πλοίου ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Το πλοίο φόρτωσε στο λιμάνι του Ισκεντερούν στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά 11 φορτηγά τρέιλερ υγραεριοφόρα και στις 23 Νοεμβρίου στη Μερσίνα 29 κοντέινερς εκρηκτικά για τέσσερεις παραλήπτες στην Αθιοπία. Στις 25 Νοεμβρίου το πλοίο ήταν στο Σουέζ έτοιμο να περάσει τη διώρυγα με κατεύθυνση Τζιμπουτί. Οι Τούρκοι ναυλωτές όμως δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν ούτε εμάς ούτε για τη διέλευση από τη διώρυγα. Έπρεπε να καταβάλουν συνολικά 440.000 δολάρια  εκ των οποίων τα 175.000 θα ήταν για τη διέλευση από το Σουέζ. Εν ολιγοις η εταιρεία μας έπεσε θύμα ναυταπάτης. Έτσι, από τις 25 Νοεμβρίου έχουμε ένα καράβι που γυρίζει την ανατολική Μεσόγειο χωρίς να μπορεί να πάει πουθενά, λόγω του επικίνδυνου φορτίου του. Καμία χώρα δεν δέχεται την προσέγγιση του πλοίου. Κατ’ εξαίρεση πήγαμε στην Κύπρο, δύο φορές, Λεμεσό και Λάρνακα, αποβιβάσαμε έναν άρρωστο ναυτικό και κάναμε ανεφοδιασμό, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Το πλοίο γύριζε γύρω – γύρω γιατί έπρεπε να βρει αγκυροβόλιο. Στις γιορτές μπορέσαμα να δέσουμε στη Σητεία. Το πλοίο έμεινε πέντε μέρες εκεί και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα.  Στη συνέχεια το έφεραν στο Τελωνείο στο Ηράκλειο όπου οι αρχές το έκαναν ΄΄φύλλο και φτερό΄΄. Όπως αποδείχθηκε όλα ήταν νόμιμα, το φορτίο του, το πλήρωμά του, τα χαρτιά του, όλα.  Το πλοίο λόγω του ελέγχου καταστράφηκε. Έβλεπα σε βίντεο πως ξεφόρτωναν τα κοντέινερ με τα εκρηκτικά χρησιμοποιώντας κάτι ΄΄λύκους΄΄ που σκάγανε κάτω…»

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Ρέλλος διευκρίνισε ότι η πλοικτήτρια εταιρεία είναι πιστοποιημένη για τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων τέτοιου είδους. «Εμείς είμαστε πιστοποιημένοι γιατί αυτή τη δουλειά, την κάνουμε για χρόνια και λαμβάνουμε μέτρα ασφαλείας. Οι πελάτες μας είναι υπουργεία άμυνας, ορυχεία κ.λπ».

Στόχος της εταιρείας τώρα, όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος της είναι να διασφαλίσει αφενός τα συμφέροντά της αλλά παράλληλα, να επισημάνει τον κίνδυνο που εγκυμονεί η παραμονή των εκρηκτικών στο λιμάνι του Ηρακλείου. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Θέλουν να δώσουν το φορτίο στους Τούρκους ναυλωτές, αλλά αυτό δεν γίνεται χωρίς τη συναίνεση του μεταφορέα και δεν πρόκειται να φύγει από το Ηράκλειο. Θα κάνουμε επίσχεση του φορτίου για να κατοχυρώσουμε τα δικαιώματά μας. Στην Κύπρο είχαμε πολύ καλή αντιμετώπιση, ενώ τώρα είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε με τρόπο τέτοιο ώστε να μη χάσουμε τα δικαιώματά μας».

protothema.gr

Σύντομο ανέκδοτο: «Αγροτουρισμός» στο Βαρύπετρο

Του Μανόλη Ντουντουνάκη

Είναι γενικά αποδεκτό, ότι στη χώρα μας, πολλές φορές, έγιναν τερατώδη σφάλματα, όταν με παρεμβάσεις παλαιοκομματικού χαρακτήρα, δεν άφησαν τους μελετητές μηχανικούς, ελεύθερους να κάνουν τη δουλειά τους, όσο το δυνατό καλύτερα με φαντασία, όραμα και μεράκι. Όμως, εξίσου, συχνά παρατηρείται το φαινόμενο είτε η εποπτεύουσα αρχή, είτε / και οι μελετητές να αναπαραγάγουν – προβάλλουν «στείρα» το χθες στο αύριο, χωρίς φαντασία, και χωρίς να αντιλαμβάνονται δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης μιας περιοχής.

Η περιοχή με κέντρο το Βαρύπετρο από την Αγιά μέχρι το Βαμβακοπουλο κα από την Όαση μέχρι τα Περιβόλια, και ιδιαίτερα η ζώνη του «αναδασμού» Βαρυπέτρου, παρουσιαζουν ορισμενα χαρακτηριστικα – συγκριτικα πλεονεκτηματα, που οι μελετητες στην Αναθεωρηση και επεκταση του Γενικου Πολεοδομικου Σχεδιου (Γ.Π.Σ.) Δήμου Χανίων, δεν αναφέρουν στη μελέτη τους, όπως:

Πυκνό και εκτεταμένο επαρχιακό οδικό δίκτυο, με άριστη χαλικόστρωση κα ιδιαίτερα φαρδείς, και χωρίς στροφές δρόμους,

Έντονη οικιστική ανάπτυξη τη δεκαπενταετία 1995 – 2010, που έδωσε οικονομική λύση κα διέξοδο στην ανάγκη οικιστικής επέκτασης της πολης των Χανίων,

Απέχει από τη θάλασσα, μόλις πέντε (5) χιλιόμετρα και γειτνιάζει με περιοχές με πολύ έντονη τουριστική ανάπτυξη όπως ο Γαλατάς, το Δαρατσο και η Αγία Μαρίνα,

Παρά το χαρακτηρισμό της ως γη υψηλής παραγωγικότητας, πολλές ιδιοκτησίες έχουν εγκαταλειφτεί, πλήθος πορτοκαλεώνων είναι εγκαταλειμμένοι και γεμάτοι βάτα, ενώ η κατανάλωση νερού για γεωργική χρήση, έχει σημαντικά περιοριστεί τα τελευταία χρόνια.

Δυστυχώς στις μελέτες σε προχωρημένο στάδιο (Β1) που αναρτήθηκαν λίγο πριν τις γιορτές, τα παραπάνω δεν ληφθηκαν υπόψη από τους μελετητες η / και την επιβλέπουσα αρχή, με αποτέλεσμα:

Δεν αξιοποιούνται οικιστικά, με επεκταση οικισμών κα σεβασμό στο περιβάλλον, οι οικισμοί στην ανωτέρω περιοχή, με το επιχείρημα της προώθησης κατά προτεραιότητα της γεωργικής χρήσης, λογω «αναδασμού» και «γης υψηλής παραγωγικότητας», αγνοώντας κάθε έννοια ισόρροπης ανάπτυξης, άλλα μετατοπίζεται η εκτόνωση των πολύ μεγάλων οικιστικών πιέσεων, εντός της «Καλλικρατικης» πολης των Χανίων, προς το πολύ ακριβό και ήδη πυκνοκατηκοιμενο Ακρωτήρι,

Αγνοούνται και υποβαθμίζονται παντελώς οι δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, προωθώντας ουσιαστικά μονόπλευρα το γεωργικό τομέα, παρά τη μεγάλη εγκατάλειψη, και προωθώντας τον αγροτουρισμό που κατά τη γνώμη μου δε ταιριάζει, σε μια περιοχή μόλις οκτώ (8) χιλιόμετρα από τη κέντρο της πολης των Χανίων, που γειτνιάζει με περιοχές έντονης τουριστικής ανάπτυξης, και προβλέπουν μηδενική ανάπτυξη κλινών στη εν γένει περιοχή. Κατά τη γνώμη μου, στη περιοχή είναι εφικτή, μια ήπια τουριστική ανάπτυξη, χωρίς περιορισμούς και στρεβλώσεις, στα επόμενα χρόνια, ακολουθώντας τη πορεία του τουριστικού προϊόντος σε όλη τη Κρήτη,

Περιορίζεται σημαντικά η εκτός σχεδίου δόμηση, τόσο για κατοικίες όσο και για αγροτουρισμό,

Επιτρέπονται εσφαλμένα, κατά τη γνώμη μου, χρήσεις βιοτεχνίας, όχι με βάση το βαθμό όχλησης, όπως θα έπρεπε, άλλα με απόλυτο κριτήριο, αν αξιοποιούν – μεταποιούν προϊόντα του πρωτογενή τομέα,

Διαφοροποιείται, και απομονώνεται, από περιοχές όπως τα Περιβόλια κα οι Μουρνιες,, που κατά τη γνώμη μου, έχουν παρόμοια χαρακτηριστικα, δυνατότητες και προοπτικές

Με βάση τα παραπάνω αντιστρέφεται, κατά τη γνώμη μου, η επιλογή ένταξης της περιοχής στο Καλλικρατικό Δήμο Χανίων, μετατρέπεται ξανά σε λαχανόκηπο του Νομού Χανίων, και πιθανά, να επιδιώκεται, στο «νέο Καλλικράτη» να μην έχουν θέση στο Δήμο Χανίων.

Πιστεύω, ότι πρέπει να επικρατήσει η λογική, οι αρχές της ισόρροπης ανάπτυξης όλων των περιοχών του Δήμου μας, με αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής, και ισόρροπη ανάπτυξη του πρωτογενή κα του τριτογενή τομέα, χωρίς παθογένειες και στρεβλώσεις του παρελθόντος. Υπάρχει ακόμα περιθώριο για να αναπτυχτεί γόνιμος διάλογος εντός και εκτός του Δημοτικού Συμβούλιου.