26.8 C
Chania
Thursday, October 10, 2024

Ινδία: Βίαζαν για ώρες 19χρονη και μετά φώναξαν άλλους δύο για να τη βιάσουν κι αυτοί

Τέσσερις άνδρες συνελήφθησαν στην Ινδία με την κατηγορία του ομαδικού βιασμού μιας 19χρονης. Η άτυχη γυναίκα επέστρεφε προς σπίτι της το βράδυ της Πέμπτης, όταν δύο άνδρες της επιτέθηκαν ενώ περνούσε κάτω από μία γέφυρα, στην πόλη Μποπάλ. Σύμφωνα με το BBC, τη βίαζαν για ώρες και στη συνέχεια την έδεσαν και φώναξαν άλλους δύο άνδρες, οι οποίοι με τη σειρά τους βίαζαν ο ένας μετά τον άλλο το άτυχο κορίτσι.

Οι γονείς της, που είναι αστυνομικοί, έπιασαν δύο από τους υπόπτους αν και αρχικά τουλάχιστον δύο αστυνομικά τμήματα αρνήθηκαν να καταγράψουν την καταγγελία για βιασμό. Όπως είπαν σε τοπική εφημερίδα, ένας αστυνομικός τους είπε πως η κοπέλα «επινοούσε μια κινηματογραφική ιστορία».

«Επιστρέφοντας από τον σιδηροδρομικό σταθμό, η κόρη μου είδε δύο από τους βιαστές της μπροστά από ένα κτίριο, περίπου 500 μέτρα από το σημείο όπου βιάστηκε. Πιάσαμε και παραδώσαμε το δίδυμο στην αστυνομία» αφηγήθηκε η μητέρα της 19χρονης.«Είναι από τα χειρότερα πράγματα που έχουν συμβεί στη ζωή μου. Αν εγώ, που είμαι αστυνομικός, αντιμετωπίζω τόσα προβλήματα προσπαθώντας να υποβάλλω την καταγγελία της κόρης μου για ομαδικό βιασμό, δεν μπορώ ούτε να φανταστώ τι περνά ένας απλός πολίτης» πρόσθεσε.

Δύο αστυνομικοί απολύθηκαν επειδή αρνήθηκαν να καταγράψουν την καταγγελία. Τελικά συνελήφθησαν και οι τέσσερις δράστες του βιασμού του κοριτσιού.

topontiki.gr

Δυνάμεις των ΜΑΤ φυλούσαν τα κρέατα στη Βαρβάκειο κατά την πορεία των αντισπισιστών

Πορεία στο κέντρο της Αθήνας πραγματοποίησε ομάδα 50 περίπου αντισπισιστών, το μεσημέρι του Σαββάτου.

Συγκεκριμένα, ξεκίνησαν από την πλατεία Ομονοίας και συνέχισαν στην οδό Αθηνάς όπου έγραψαν συνθήματα στον τοίχο pet shops.

Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στην Βαρβάκειο αγορά όπου πέταξαν φυλλάδια.

Εκεί τους περίμεναν δυνάμεις των ΜΑΤ που φρουρούσαν τα ψυγεία με τα κρέατα.

Να υπενθυμίσουμε ότι στις 25 Οκτωβρίου επίθεση με σφυριά δέχθηκε κρεοπωλείο στην οδό Καλλιδρομίου στα Εξάρχεια από ομάδα αντισπισιστών.

Ομάδα νεαρών έσπασε με σφυριά την τζαμαρία του καταστήματος και προκάλεσε ζημιές στο φορτηγό μεταφοράς κρεάτων του μαγαζιού. Την ευθύνη για την καταδρομική επίθεση ανέλαβε με κείμενό της σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου το «Μέτωπο Απελευθέρωσης Ζώων (ALF) -Αντισπισιστικός Πυρήνας Σφυροφόρων Καταδρομέων».

Σε κείμενό τους αναφέρουν τα εξής:

Ενάντια στην εκμετάλλευση, τον εγκλεισμό και το βασανισμό των ζώων

Με αφορμή το κάλεσμα για μια διεθνή εβδομάδα αντισπισιστικών δράσεων, αποφασίσαμε την ανάληψη πολύμορφων δράσεων που στόχο έχουν να αναδείξουν το ζήτημα της ολικής απελευθέρωσης των ζώων και της γης στα πλαίσια του αναρχικού αγώνα.

Από τότε που η ιδιοκτησία άρχισε να αποτελεί πρωταρχική επιδίωξη του ανθρώπου και βασικό συστατικό των κοινωνικών σχέσεων, ξεκίνησε η ανάπτυξη ενός πολυδιάστατου συμπλέγματος εξουσιών, το οποίο εδραιώθηκε στα πλαίσια της μαζικής κοινωνίας και του πολιτισμού. Οι εδραιωμένοι πλέον μηχανισμοί της κυρίαρχης τάξης, δημιουργούν, ενισχύουν και αναπαράγουν διαχωρισμούς, όπως αυτούς με βάση της φυλή, το φύλο, τη σεξουαλικότητα, την τάξη και το είδος.

Η σχέση ανθρώπου και υπολοίπων ζώων χαρακτηρίζεται από την αντικειμενοποίηση των δεύτερων από τον πρώτο. Ο άνθρωπος βάζοντας τον εαυτό του στο κέντρο της «δημιουργίας», ξεκινά να αντιλαμβάνεται πια το φυσικό κόσμο, όσο και τα μη ανθρώπινα ζώα εντός αυτού, ως πηγή εκμετάλλευσης με γνώμονα το κέρδος. Στα πλαίσια αυτής της ανθρωποκεντρικής οπτικής κάθε αυταξία εξαφανίζεται, καθώς καθετί μη ανθρώπινο υπάρχει για να εξυπηρετεί τις επίπλαστες –και μη- ανάγκες του ανθρώπου. Μια τέτοια σχέση δε μπορεί να μείνει αποκομμένη από τον υπόλοιπο κοινωνικό ιστό, αλλά, αντίθετα, αυτός εδραιώνεται και αναπαράγεται καθιστώντας την παράδειγμα για την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Όπως η σχέση ανθρώπων-ζώων διέπεται από τον κανόνα της επιβολής του δυνατότερου και την έλλειψη ενσυναίσθησης, και ως συνεπακόλουθο αυτής την απουσία ηθικής εκτίμησης, έτσι και οι ανθρώπινες σχέσεις δομούνται στη βάση του «Άλλου». Του «Άλλου» είτε ως αναλώσιμο εργατικό δυναμικό από το οποίο αντλείται υπεραξία είτε του «Άλλου» ως κάτι διαφορετικό, ως ξένο σώμα σύμφωνα με το οποίο ετεροκαθορίζεται το κοινωνικό σύνολο, το οποίο με τη σειρά του κατασκευάζει τις δικές του ταυτότητες.

Ιδιαίτερα, στο ζήτημα των ζώων κυριαρχεί μια μηχανιστική αντίληψη όπου τα μη ανθρώπινα ζώα γεννιούνται στερούμενα κάθε συναισθήματος, αρνούμενη την ύπαρξή τους ως αυτόνομα όντα και υποκείμενα ζωής με αντιληπτικότητα και απολαύσεις. Παράλληλα, ο σπισισμός, η διάκριση με βάση το είδος, αναιρεί την οποιαδήποτε δυνατότητα διάδρασής τους με το περιβάλλον τους, όπως η δυνατότητά τους να βιώνουν τον πόνο και τη χαρά μετατρέποντάς τα σε αντικείμενα.

Οι σύγχρονες μορφές εκμετάλλευσης των μη ανθρώπινων ζώων είναι πολυάριθμες. Αυτά γίνονται αντιληπτά ως μηχανές παραγωγής κρέατος, γάλακτος, αυγών, γούνας, δέρματος και ως αντικείμενα διασκέδασης και πειραματισμού. Τα νεογέννητα είτε γεννηθούν στο φυσικό τους περιβάλλον είτε γνωρίσουν ως φυσικό τους περιβάλλον τα κλουβιά στα εργοστάσια, τους ζωολογικούς κήπους και τα πειραματικά εργαστήρια αποσπώνται άμεσα από τη μητέρα τους. Στα κλουβιά των παραγωγικών μονάδων επικρατούν άθλιες συνθήκες υγιεινής, τα ποσοστά μολύνσεων είναι υψηλά, με αποτέλεσμα την ασθένεια των έγκλειστων όντων, περίπτωση η οποία οδηγεί στη θανάτωσή τους. Οτιδήποτε μειώνει το κέρδος στη διαδικασία παραγωγής εξοντώνεται. Οι συνθήκες αυτές και ο έντονος συνωστισμός, που συνεπάγεται σχεδόν απόλυτο περιορισμό κινήσεων, οδηγούν σε αυξημένα επίπεδα στρες.

Αναπόφευκτα, τα ζώα αυτοτραυματίζονται, επιτίθενται και κανιβαλίζουν το ένα το άλλο. Προκειμένου να μη χαθεί χρόνος και χρήμα, λόγω αυτού του «προβλήματος», προχωρούν σε μια υποτιθέμενη λύση, τον ακρωτηριασμό· αυτιά, ουρές, όρχεις, κέρατα, ράμφη κόβονται ενώ τα ζώα έχουν πλήρεις τις αισθήσεις τους. Η μεγαλύτερη και συχνότερη παραγωγή συνεπάγεται μια συνεχή προσπάθεια γενετικής παρέμβασης σε αυτά όπως και την τεχνητή γονιμοποίηση των θηλυκών, δηλαδή συστηματικούς βιασμούς αυτών. Σαν να μην έφτανε αυτό, τα ζώα τα οποία ο άνθρωπος δεν κατάφερε να εξημερώσει τα έκλεισε μέσα σε ζωολογικούς κήπους και άλλες δομές προς χάριν ενός αλλοτροιωτικού θεάματος, επιβεβαιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο την ανθρώπινη κυριαρχία στα πλαίσια του πολιτισμού. Αντίστοιχα το κυρίαρχο επιστημονικό δόγμα, με την αρωγή του κράτους, των μηχανισμών του, και την επιβεβαίωσή του από την ακαδημαϊκή κοινότητα, επιμένει να χρησιμοποιεί τα ζώα ως ερευνητικά εργαλεία. Πανεπιστήμια, πολεμική βιομηχανία, φαρμακοβιομηχανίες και ιδιωτικά εργαστήρια αποτελούν ένα αυτοτροφοδοτούμενο βιομηχανικό σύμπλεγμα το οποίο χρησιμοποιεί τα πειράματα στα ζώα με απώτερο σκοπό το κέρδος και τη διατήρηση της τάξης στα πλαίσια της μαζικής κοινωνίας. Σε κάθε περίπτωση, δεν θεωρούμε δικαιολογημένο το βασανισμό και τη δολοφονία μη ανθρώπινων ζώων προς χάριν της δικής μας επιβίωσης και ευημερίας, πόσω μάλλον για τη διατήρηση της παρούσας εξουσιαστικής κοινωνίας.

Για αυτό επιλέγουμε τη φυτοφαγία και τη μη χρήση ζωικών προϊόντων και άλλων που προϋποθέτουν πειράματα σε ζώα, ως μια μορφή άρνησης απέναντι στο σύστημα της εκμετάλλευσης και το βασανισμό των μη ανθρώπινων ζώων. Παρόλο που οι καταναλωτικές μας συνήθειες αντικατοπτρίζουν την εναντίωσή μας στην εκμετάλλευση των ζώων, δεν τρέφουμε αυταπάτες ως προς τα όριά τους. Η συλλογική δράση αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να χτυπηθούν οι σχέσεις εξουσίας, οι οποίες δεν περιορίζονται μεταξύ ανθρώπων. Όπως είναι απαραίτητη για την αναμέτρηση με κάθε μορφή καταπίεσης, το ίδιο συμβαίνει όσον αφορά και στο ζήτημα των ζώων· άλλωστε, το τελευταίο είναι αναπόσπαστο κομμάτι του αναρχικού αγώνα. Σε αυτά τα πλαίσια προτάσσουμε τη διαρκή σύγκρουση με κάθε βιομηχανία θανάτου και το κράτος που τις στηρίζει.

Διεθνή αντισπισιστικά καλέσματα, όπως αυτό στις 30 Οκτώβρη-5 Νοέμβρη είναι ανάσες εξέγερσης που μας φέρνουν πιο κοντά στην ελευθερία.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΣΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ & ΤΟΥ ΒΑΣΑΝΙΣΜΟΥ
ΩΣ ΤΙΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΓΚΛΕΙΣΤΩΝ ΖΩΩΝ
ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ

Αναρχική πρωτοβουλία για την ολική απελευθέρωση ζώων & Γης

 

Αλέξης Τσίπρας: Δίνω στον Αμίρ την ελληνική σημαία, που κάποιοι του στέρησαν

Πραγματοποιήθηκε πριν λίγο η συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον 11χρονο Αμίρ, ο οποίος έπεσε θύμα ρατσιστικής επίθεσης στο σπίτι του στη Δάφνη και στον οποίο δεν επετράπη να κρατήσει την ελληνική σημαία στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, παρότι είχε κληρωθεί.

Το μεσημέρι ο Αλέξης Τσίπρας υποδέχτηκε στο Μέγαρο Μαξίμου τον νεαρό Αφγανό και τη μητέρα του και δημοσίευσε φωτογραφίες από τη συνάντησή τους στο λογαριασμό του στο twitter, ενώ έκανε και την εξής δήλωση: “Κάποιοι στέρησαν από τον Αμίρ την τιμή να κρατήσει την σημαία μας. Σήμερα του την έδωσα για να θυμάται και να τιμά τις αρχές & τις αξίες μας”.

Σε μια από τις φωτογραφίες, ο Αμίρ εμφανίζεται να χαμογελά κρατώντας σφιχτά στην αγκαλιά του την ελληνική σημαία που του έδωσε ο Πρωθυπουργός, καθώς οι δυο τους κατεβαίνουν τα σκαλοπάτια του Μεγάρου Μαξίμου.

Χθες, Παρασκευή, ο Πρωθυπουργός είχε μιλήσει και τηλεφωνικά με τον Αμίρ, όταν ο Υπουργός Μετανάστευσης, Γιάννης Μουζάλας, βρέθηκε στο σπίτι της οικογένειας στη Δάφνη.

4276670 screenshot_9_18

 

Κομπίνα εκατ. ευρώ: Οι επιδοτήσεις για επενδύσεις και στην Κρήτη έγιναν βίλες, αυτοκίνητα και κότερα

“Πάρτι” εκατομμυρίων είχαν στήσει επιχειρηματίες που λάμβαναν επιδοτήσεις για επενδύσεις και αντί αυτού έκαναν τα χρήματα… βίλες, αυτοκίνητα και κότερα ή τα έστελναν σε λογαριασμούς στο εξωτερικό.

Οι συγκεκριμένοι “δήθεν επενδυτές”, όπως μεταδόθηκε σε ρεπορτάζ του κεντρικού δελτίου του Alpha, έχουν μπει στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ.

Το ΣΔΟΕ έχει ήδη ανοίξει 200 φακέλους με τέτοιες περιπτώσεις επιχειρηματιών, οι οποίοι φαίνεται πως είχαν και τους δικούς τους ανθρώπους σε θέσεις- κλειδιά, που τους βοηθούσαν με τις κομπίνες τους.

Δεκατρείς υποθέσεις έχουν κλείσει οριστικά, δηλ. έχει αποδειχθεί ότι οι επιχειρηματίες “έφαγαν” τα χρήματα και οι εταιρείες πρέπει να επιστρέψουν 40 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, Κρήτη, Ρόδος και Μακεδονία είναι οι περιοχές όπου έπρεπε να γίνουν οι επενδύσεις.

Δείτε εδώ το βίντεο από τον Alpha:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=fNjcZBso8Cc”]

enikonomia.gr

 

Στο Μέγαρο Μαξίμου ο 11χρονος Αμίρ

Στο Μέγαρο Μαξίμου βρίσκεται ο 11χρονος Αμίρ με την οικογένειά του, υπό τη συνοδεία του Υπουργού Μετανάστευσης Γιάννη Μουζάλα και τον αντιδήμαρχο μεταναστών και προσφύγων, Λευτέρη Παπαγιαννάκη σύμφωνα με τον ΑΝΤ1.

Τα ξημερώματα της Παρασκευής άγνωστοι πέταξαν πέτρες στο σπίτι του στη Δάφνη προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές, μια πράξη που καταδικάστηκε από σύσσωμο τον πολιτικό κόσμο.

Με τον μικρό Αμίρ και τη μητέρα του επικοινώνησε και χθες ο Αλέξης Τσίπρας, εκφράζοντάς τους τη συμπαράστασή του στην περιπέτεια που περνούν.

Όπως ανέφερε στο Twitter ζήτησε από τα υπουργεία Παιδείας και Μεταναστευτικής Πολιτικής να αντιμετωπίσουν το θέμα με τη δέουσα προσοχή. «Ο Αμίρ και κάθε παιδί στη χώρα μας απολαμβάνει το δικαίωμα στην ασφάλεια και την ελληνική παιδεία, χωρίς διακρίσεις» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Οι δράστες παραμένουν άγνωστοι, ενώ την υπόθεση έχει αναλάβει το Τμήμα Ρατσιστικής Βίας της ΕΛ.ΑΣ.

Πολάκης για φακελάκια: Μόνο ένα 20% των ιατρών τιμά στο ακέραιο το λειτούργημα

«Δεχτήκαμε βαριά πολιτική ήττα το καλοκαίρι του 2015, όμως, παρ’ όλα αυτά, δεν το βάλαμε κάτω» δηλώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης και προσθέτει: «κοιτάξαμε τους πολίτες της χώρας στα μάτια και τους ζητήσαμε να διαλέξουν εκ νέου ποιος θα αναλάβει τα ηνία οδηγώντας τη χώρα έξω από την κρίση με σαφή ταξικό προσανατολισμό υπέρ των πιο αδύναμων κοινωνικά ομάδων, υλοποιώντας ένα πολιτικό σχέδιο δίκαιης κατανομής των βαρών, ανακουφίζοντας τα χαμηλόμισθα λαϊκά στρώματα, τα οποία σήκωσαν στους ώμους τους το μεγαλύτερο βάρος της κρίσης τα προηγούμενα χρόνια».

Εκτιμά ότι στις εκλογές του 2019 οι πολίτες θα εμπιστευθούν και πάλι τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα και σημειώνει ότι η «3η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει θέσει η κυβέρνηση».

Σε ερώτηση για τον αν υπάρχουν στο δικαστικό χώρο θύλακες που εμποδίζουν την απονομή Δικαιοσύνης ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας υποστήριξε ότι «υπάρχουν δικαστές οι οποίοι ξεπερνώντας τα όρια που καθορίζονται από τις αρμοδιότητες της δικαστικής εξουσίας, ευρισκόμενοι σε διατεταγμένη υπηρεσία, προσπαθούν με νύχια και με δόντια να προστατέψουν το σύστημα διαπλοκής και να εμποδίσουν ή να αλλοιώσουν την εφαρμογή του πολιτικού σχεδίου της κυβέρνησης».

Για τα «φακελάκια» στο χώρο της υγείας τόνισε ότι «το 20% των ιατρών τιμά στο ακέραιο το λειτούργημα. Το 60% θα πάρουν χρήματα αν τους τα δώσεις και το 20% δεν θα αγγίξουν τον ασθενή αν δεν πάρουν χρήματα» και σημείωσε ότι «για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση αυτή θεσπίσαμε τη λίστα χειρουργείου, η οποία λειτουργεί σε όλο και περισσότερα νοσοκομεία».

 

ΑΠΕ

Τα πιο περίεργα αντικείμενα που άφησαν οι άνθρωποι στη Σελήνη -Από νυχοκόπτη μέχρι οικογενειακή φωτογραφία

Από το διαστημικό όχημα Luna 2 του 1959 της πρώην Σοβιετικής Ένωσης μέχρι το Apollo 17 της NASA, η ανθρώπινη γνώση για το διάστημα έχει διευρυνθεί σημαντικά από πειράματα που πραγματοποιήθηκαν στο φεγγάρι. Ωστόσο, η Σελήνη έχει γεμίσει με απόβλητα ανθρώπινου υλικού ως αποτέλεσμα των μέχρι τώρα προσγειώσεων στην επιφάνειά του.

Μηχανές όπως το σεληνιακό όχημα Apollo 15 ή το σοβιετικό Luna 13 είναι μερικά από τα πιο προφανή αντικείμενα που άφησαν οι άνθρωποι στο σεληνιακό τοπίο. Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλα πολύ πιο ασυνήθιστα αντικείμενα που συνεχίζουν να βρίσκονται στο φεγγάρι.

Το Σαββατοκύριακο, η NASA γιόρτασε τη «Διεθνή Παρατήρηση της νυχτερινής Σελήνης» και το Russia Today ρίχνει μια ματιά στα περίπλοκα αντικείμενα που άφησαν οι αστροναύτες στον φυσικό δορυφόρο της Γης, σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο κατάλογο αντικειμένων του διαστημικού οργανισμού.

1. Τα μετάλλια με τα οποία τιμήθηκαν ο Γκαγκάριν και ο Κομαρόφ

Ο Ρώσος κοσμοναύτης Γιούρι Γκαγκάριν. Φωτογραφία: AP

Η διαστημική πτήση Apollo 11 του 1969 που έκανε τον Νιλ Άρμστρονγκ και τον Μπαζ Άλντριν, τους πρώτους ανθρώπους που περπάτησαν στο φεγγάρι, απέτισε επίσης φόρο τιμής στους συναδέρφους τους εξερευνητές του χώρου, Γιούρι Γκαγκάριν και Βλαντιμίρ Κομαρόφ. Αν και μέρος του αντίπαλου σοβιετικού διαστημικού προγράμματος, οι κοσμοναύτες αναγνωρίστηκαν για τη συμβολή τους στην επιστήμη με τα μετάλλια που τιμούν τα επιτεύγματά τους να έχουν παραμείνει στο φεγγάρι.

2. Σημαίες των ΗΠΑ

Η σημαία των ΗΠΑ από την αποστολή του Apollo 11 στη Σελήνη. Φωτογραφία: AP/NASA/Neil A. Armstrong

Η αποστολή του Apollo 11 τοποθέτησε επίσης της σημαία των ΗΠΑ στη Σελήνη. Εικόνες από την 21η Ιουλίου 1969 δείχνουν τον Άλντριν να στέκεται δίπλα στην σημαία, που συγκρατείται από έναν τηλεσκοπικό στύλο. Τώρα, υπάρχουν συνολικά έξι σημαίες των ΗΠΑ στο φεγγάρι.

3. Ανθρώπινα απόβλητα

Διαστημικός ουροσυλλέκτης. Φωτογραφία: NASA

Στο φεγγάρι βρήκαν επίσης ένα σπίτι και οι συσκευές αποβλήτων των πρώιμων αστροναυτών. Αποστολές από το Apollo 11 μέχρι το Apollo 17 άφησαν μέχρι και ουροσυλλέκτες στο φεγγάρι.

4. Νυχοκόπτη από το Apollo 17

Ο νυχοκόπτης του Apollo 17. Φωτογραφία: Wikimedia Commons

Οι τελευταίοι άνθρωποι που πάτησαν το πόδι τους στο φεγγάρι ήταν μέλη του Apollo 17, που προσγειώθηκε στα υψίπεδα του Taurus-Littrow τον Δεκέμβριο του 1972. Κατά τη διάρκεια της αποστολής, οι αστροναύτες οδήγησαν περίπου 30 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας το σεληνιακό όχημα. Σύμφωνα με τη NASA, η ομάδα άφησε ένα ιδιαίτερα απροσδόκητο υπόλειμμα κατά την επίσκεψή τους, έναν νυχοκόπτη.

5. Οικογενειακή φωτογραφία του Τσαρλς Ντιουκ

Η οικογενειακή φωτογραφία του Τσαρλς Ντιουκ. Φωτογραφία: Wikipedia

Ένα μέλος του πληρώματος Apollo 16, ο Τσαρλς Ντιουκ, ήταν επιφορτισμένος με την καταγραφή των κρατήρων στο φεγγάρι τον Απρίλιο του 1972. Αλλά ο πρώην πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας δεν έφυγε χωρίς να αφήσει ένα αναμνηστικό της επίσκεψής του στην επιφάνεια της σελήνης. Ο Ντιουκ έριξε μια οικογενειακή φωτογραφία τυλιγμένη σε πλαστικό κατά τη διάρκεια μιας βόλτας στο φεγγάρι, στο πίσω μέρος της οποίας γράφει: «Αυτή είναι η οικογένεια του αστροναύτη Ντιουκ από τον πλανήτη Γη. Προσγειώθηκε στη Σελήνη, Απρίλιος 1972». Η φωτογραφία έχει επίσης τις υπογραφές της συζύγου και των παιδιών του.

6. Ένα σφυρί και ένα φτερό

Κατά τη διάρκεια του moonwalk του Apollo 15, ο αστροναύτης Ντέιβιντ Σκοτ παρουσίασε μια θεωρία που είχε προταθεί από τον αστρονόμο Γαλιλαίο τον 17ο αιώνα. Χρησιμοποιώντας ένα γεωλογικό σφυρί και ένα φτερό από γεράκι, ο Σκοτ έδειξε πως όλα τα αντικείμενα σε κενό πέφτουν με τον ίδιο ρυθμό.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=KDp1tiUsZw8″]

iefimerida.gr

“Kρι-κρι” τα αγρίμια που κυνηγούν επί πληρωμή στη Μεσσηνία; – Πολλά ερωτήματα γύρω από την αμερικάνικη εταιρεία | Φωτός+Βίντεο

Αν και αρχικά δόθηκε η εντύπωση ότι πρόκειται για “κρι-κρι”, υπάρχουν ακόμα αρκετές αμφιβολίες.

Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε είναι μεγάλος. Και είναι λογικό, όταν βλέπουμε εικόνες από το προστατευόμενο είδος κρι-κρι νεκρό καθώς περήφανοι κυνηγοί φωτογραφίζονται χαμογελαστοί κρατώντας το νεκρό ζώο από τα κέρατά του. Οι εικόνες μας θύμισαν παρόμοιες, πλούσιων που ταξιδεύουν στην Αφρική και πηγαίνουν σαφάρι βγάζοντας φωτογραφίες με τρόπαιο τα νεκρά κουφάρια λιονταριών.

Εδώ στην Ελλάδα, υπάρχει μία αμερικάνικη εταιρεία με την επωνυμία “kri-kri hunt” η οποία διαφημίζει το κυνήγι του κρι-κρι στο νησί Σαπιένζα της Μεσσηνίας.

Η εταιρεία διαφημίζει την “υπηρεσία” της ως κυνήγι του αυθεντικού προστατευόμενου “κρι-κρι” (αναφέρει και την επιστημονική ονομασία: capra aegagrus cretica) και μάλιστα παρέχει φωτογραφικό υλικό καθώς και βίντεο από το κυνήγι του ζώου, δημιουργώντας πολλά ερωτήματα.

Δείτε σχετικά:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=qLk_H8Zt7eM”]

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=-NFZwPHY8KA”]

Είναι πιθανό η εταιρεία προσπαθώντας να προσελκύσει πελάτες από όλο τον κόσμο να “πουλάει” το κυνήγι ενός ζώου που μοιάζει με κρι-κρι με το κυνήγι του αυθεντικού προστατευόμενου είδους το οποίο βρίσκεται στην Κρήτη. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το ζήτημα πρέπει να διερευνηθεί από τις υπηρεσίες για να εξακριβωθεί κατά πόσο αυτά τα ζώα που σκοτώνονται είναι ή όχι το προστατευόμενο είδος και αν όχι, να δοθούν εξηγήσεις για την παραπλάνηση εκ μέρους της εταιρείας.

Δείτε και φωτό:

P1210697

Anderson-Lee-kri-kri-ibex (1)

Να σημειώσουμε πάντως ότι το κυνήγι στο νησί Σαπιένζα της Μεσσηνίας είναι νόμιμο με την κυνηγετική περίοδο να αρχίζει την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017 και τελειώνει την Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017 ενώ στο νησί υπάρχουν και κρι-κρι.

Στον παρακάτω πίνακα αναφέρεται ο επιτρεπόμενος αριθμός θηραμάτων και οι τιμές αυτών. Μεταξύ των ζώων των οποίων επιτρέπεται η θήρευση είναι και το κρι-κρι (capra aegagrus cretica) σε αριθμό 20 αρσενικών με την τιμή για τους αλλοδαπούς κυνηγούς να φτάνει τα 500 ευρώ!

Δείτε αναλυτικά:

Σε περίπτωση που θηρευτεί: α) Αγριοπρόβατο με μήκος κεράτου μεγαλύτερο των 45 εκατοστών (εξωτερική πλευρά) η τιμή του θηράματος επιβαρύνεται για κάθε εκατοστό άνω των 45 με 5 € και β) Αίγαγρος με μήκος κεράτου μεγαλύτερο των 65 εκατοστών (εξωτερική πλευρά) η τιμή του θηράματος επιβαρύνεται για κάθε εκατοστό άνω των 65 με 10 €.

Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ.

Το κρι-κρι

Το κρι-κρι (Capra aegagrus creticus), μερικές φορές αποκαλούμενο κρητική αίγα, αγρίμι, κρητικό αίγαγρο ή κρητικό αγριοκάτσικο, θεωρείται υποείδος του αγριοκάτσικου. Το κρι-κρι είναι ένα μεγάλο οπληφόρο θηλαστικό γηγενές της ανατολικής Μεσογείου το οποίο σήμερα βρίσκεται μόνο στην Κρήτη και τρία μικρά νησάκια κοντά της (νήσοι Δία, Θοδωρού, και Άγιοι Πάντες).

Το κρι-κρι έχει ανοιχτόχρωμη καφέ γούνα με μια πιο σκούρα λωρίδα γύρω από το λαιμό του. Έχει δύο κέρατα τα οποία διευθύνονται προς τα πίσω. Στο φυσικό τους τόπο είναι ντροπαλά και ξεκουράζονται στη διάρκεια της ημέρας. Αποφεύγουν τους τουρίστες και κάνουν μεγάλα πηδήματα ή ανεβαίνουν απότομες πλαγιές χωρίς πρόβλημα.

Το κρι-κρι δεν θεωρείται αυτόχθον της Κρήτης, αλλά εισήχθη στη Μινωική εποχή. Πάντως, δεν εμφανίζεται πουθενά αλλού και συνεπώς θεωρείται ενδημικό είδος της Κρήτης. Παλιότερα ήταν κοινό σε όλο το Αιγαίο αλλά το τελευταίο του καταφύγιο είναι στις κορυφές των Λευκών Ορέων στη δυτική Κρήτη – ιδιαίτερα σε μία σειρά σχεδόν κατακόρυφων βράχων 900 μέτρων στο φαράγγι της Σαμαριάς. Το φαράγγι έχει ανακηρυχθεί Εθνικός Δρυμός για να προστατευθεί η σπάνια πανίδα και χλωρίδα του. Φιλοξενεί άλλα 14 ενδημικά ζωικά είδη και προστατεύεται από την UNESCO ως Απόθεμα της Βιόσφαιρας (Biosphere Reserve).

Το 1960, το κρι-κρι ήταν απειλούμενο είδος με καταγεγραμμένα λιγότερα από 200. Ήταν η μόνη πηγή κρέατος για τους αντάρτες την εποχή της Κατοχής στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η απειλή για το κρι-κρι ήταν ο κυριότερος λόγος ανακήρυξης της Σαμαριάς ως εθνικού δρυμού στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Υπάρχουν ακόμα μόνο περί τα 2000 ζώα στο νησί και θεωρούνται ακόμα απειλούμενα: τα βοσκοτόπια σπανίζουν και ασθένειες τα προσβάλλουν. Η ανάμειξη με την κοινή αίγα είναι όμως ο μεγαλύτερος κίνδυνος. Το κυνήγι τους απαγορεύεται αυστηρά στο νησί ενώ επιτρέπεται κατόπιν ειδικής αδείας από το δασαρχείο Ηρακλείου στο νησάκι Δία.

Αρχαιολογικές ανασκαφές έχουν βρει διάφορες τοιχογραφίες του κρι-κρι. Κάποιοι ακαδημαϊκοί πιστεύουν πως το ζώο αυτό λατρεύτηκε στο νησί κατά την αρχαιότητα. Στα αρσενικά ακόμα και σήμερα δίνεται το όνομα «αγρίμι» ενώ το όνομα «σανάδα» χρησιμοποιείται για τα θηλυκά. Το κρι-κρι είναι ένα σύμβολο του νησιού και χρησιμοποιείται πολύ σε τουριστικά καταλύματα και επίσημες εκδόσεις παρά το γεγονός ότι ελάχιστοι τουρίστες, ακόμα και ντόπιοι, έχουν δει έστω και ένα.

Η μοριακή ανάλυση δείχνει πως το κρι-κρι δεν είναι ξεχωριστό υποείδος του αγριοκάτσικου, όπως αρχικά επικρατούσε. Αντίθετα είναι ένα άγριο κατσίκι καταγόμενο από τα πρώτα κοπάδια εξημερωμένων κατσικιών στη Μικρά Ασία και άλλα μέρη της ανατολικής Μεσογείου περί το 8000 με 7500 π.Χ. Ενώ αυτό μπορεί να επηρεάσει το νομικό καθεστώς προστασίας του, το κρι-κρι είναι ένα από τα εμβλήματα της Κρήτης, είχε τεράστια πολιτιστική σημασία στην ιστορία του νησιού και συνεπώς η προστασία αυτού που αντιπροσωπεύει ένα στιγμιότυπο σχεδόν 10.000 ετών της πρώτης εξημέρωσης της κατσίκας θα πρέπει να θεωρείται πολύτιμο από μόνο του.

Τα κέρδη της Fraport ζημιά για το Δημόσιο

του Θάνου Καμήλαλη

«Η Ελλάδα γίνεται πηγή κέρδους» είναι ο τίτλος ενός ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, που παρουσιάζει τα πρώτα οικονομικά στοιχεία της Fraport Greece από την εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Τα μεικτά έσοδα μόνο της περιόδου Απριλίου – Σεπτεμβρίου είναι 106 εκατ. Για την Fraport λοιπόν, η αγορά των ελληνικών αεροδρομίων αποδεικνύεται ήδη εξαιρετικά επικερδής συμφωνία. Για το ελληνικό κράτος πολύ αμφιβάλλουμε

Όπως γράφει η Handelsblatt (και άλλα ΜΜΕ όπως το Reuters και η Deutsche Welle)

«Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας συνέβαλαν σημαντικά στο ταμείο. Η θυγατρική Fraport Greece που λαμβάνεται υπόψιν από τον Απρίλιο, συνεισέφερε με 180 εκατ. ευρώ στην αύξηση του τζίρου κατά 13,7% στα 2,2 δις ευρώ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είχαν 106 εκατ. κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), περίπου το 1/8 του συνολικού EBITDA των 808 εκατ. ευρώ.»

Ήδη δηλαδή, από τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου της παραχώρησης, φαίνεται ότι για τη γερμανική εταιρεία τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποδεικνύονται μία φλέβα χρυσού, την οποία μάλιστα θα μπορεί να εκμεταλλεύεται για 50 χρόνια (για την ακρίβεια 40 με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10). Τα έσοδα μάλιστα, ήρθαν σε ένα διάστημα που η Fraport δεν έχει κάνει καμία επένδυση και καμία αναβάθμιση των αεροδρομίων, είναι δηλαδή ξεκάθαρο ότι τα κέρδη θα ήταν ανάλογα και με δημόσια διαχείριση. Και, όπως συμβαίνει συχνά, το κέρδος της μίας πλευράς σημαίνει τη ζημία της απέναντι.

Η μεγάλη κερδοφορία λοιπόν της Fraport Greece αποδεικνύει για ακόμα μία φορά το πόσο ανισοβαρής είναι η «μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της χώρας». Κι αυτό γιατί, βάσει των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου είναι βέβαιο ότι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα η εταιρεία θα έχει τεράστια κέρδη από τα ελληνικά αεροδρόμια, έσοδα που θα λείψουν από τα κρατικά ταμεία.

Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει εδώ ότι δεν είναι κακό ο ιδιώτης, σε μία εμπορική συμφωνία με το κράτος, να έχει κέρδη. Αυτό θα ίσχυε όμως μόνο στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος «ιδιώτης» θα έκανε ενέργειες για να αναβαθμίσει το «προϊόν» του, βελτιώνοντας έτσι τις υπηρεσίες και μεγιστοποιώντας τα έσοδα. Συνοπτικά, μόνο στην περίπτωση που θα αποδεικνυόταν ότι θα τα κατάφερνε καλύτερα από το Δημόσιο. Αυτό στην περίπτωση της Fraport δεν έχει συμβεί και ούτε πρόκειται. Οι μόνες επενδύσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί η εταιρεία, είναι ύψους 280 εκατ. και προέρχονται από το «πακέτο Γιούνκερ». Αποτελούν δηλαδή κοινοτικές επιδοτήσεις, που θα ήταν ούτως ή άλλως στη διάθεση της Ελλάδας.

Θα μπορούσε επίσης κανείς να υποστηρίξει ότι ο «ιδιώτης» αναλαμβάνει και το επιχειρηματικό ρίσκο ότι το «προϊόν» του δεν θα είναι κερδοφόρο για κάποιο διάστημα. Ούτε αυτό πρόκειται να ισχύσει. Αφενός με την αγορά των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η Fraport έχει εγκαταστήσει μονοπώλιο, αφετέρου εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, η Ελλάδα θα αποτέλει πάντα έναν ελκυστικό ταξιδιωτικό προόρισμο.

Όπως είχε αναφέρει το TPP από τον Φεβρουάριο του 2017,  το άρθρο 18 της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/23 ρητά επιβάλλει ότι για τις συμβάσεις παραχώρησης που διαρκούν περισσότερο από πέντε έτη, η μέγιστη διάρκεια της παραχώρησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τον εύλογο χρόνο εντός του οποίου ο παραχωρησιούχος θα μπορούσε να αποσβέσει τις επενδύσεις που πραγματοποίησε μαζί με κάποια απόδοση του κεφαλαίου. Όσον αφορά το τι σημαίνει «εύλογος χρόνος» πηγές του TPP σημείωναν από τότε ότι θα πρέπει να υπάρξει κάποια αξιόπιστη κοστολογική μελέτη, ώστε αυτό το διάστημα να μπορεί να προσδιοριστεί.

Το ΤΑΙΠΕΔ, υπεύθυνο για τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, δεν παρουσίασε ποτέ κάποια τέτοια μελέτη. Αντίθετα οι ίδιες πηγές έχουν υπολογίσει ότι, για να κάνει απόσβεση της «επένδυσης» της η Fraport θα χρειάζονταν με τα τότε δεδομένα περίπου 12 χρόνια (με το διάστημα να μειώνεται σε περίπτωση αύξησης των τελών, όπως έχει ήδη συμβεί). Τα πρώτα οικονομικά στοιχεία φαίνεται ότι επιβεβαιώνουν αυτούς τους ισχυρισμούς. Αφορούν μεν το «καλό» εξάμηνο των αεροδρομίων (που καλύπτει την τουριστική περίοδο), αλλά δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης (δεδομένου ότι τα αεροδρόμια παρουσιάζουν κέρδη όλο το χρόνο). Η Fraport δηλαδή, που απέκτησε μέσω και του εκβιασμού του τρίτου μνημονίου τα ελληνικά αεροδρόμια, θα έχει καλύψει την επένδυση της σε περίπου μια δεκαετία και θα μπορεί να παρουσιάσει μόνο κέρδη για τα επόμενα 40 χρόνια. Και όσο για τις «επενδύσεις», όπως έχει αναφερθεί ξανά, αυτές θα προέρχονται από ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το «πακέτο Γιούνκερ», χρήματα που συνήθως βέβαια καταλήγουν σε κράτη.

Τι μένει λοιπόν για το Δημόσιο για τον μισό αιώνα που η γερμανική εταιρεία θα γεμίζει τα ταμεία της; Από τη μία… ψίχουλα, όπως το ετήσιο ενοίκιο, ποσοστό επί των κερδών και θέσεις «εργασίας» των 300 ευρώ, από την άλλη ο συνεχής κίνδυνος για αποζημιώσεις στη Fraport, όπως ακριβώς συνέβη με την υπόθεση των 74 εκατ. που βρίσκεται στη φάση της διαιτησίας. Φαινόμενο που βάσει της αποικιοκρατικής σύμβασης παραχώρησης, είναι πολύ πιθανό να επαναλαμβάνεται, ακόμα και σε ετήσια βάση.

Για όλα αυτά , η κυβέρνηση τηρεί προκλητική σιγήν ιχθύος, τακτική που ακολουθεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο:

Το γεγονός ότι η Fraport δεν είχε τα απαιτούμενα κεφάλαια για να καταβάλει το εφάπαξ τίμημα για την εκμετάλλευση των αεροδρομίων δεν το μάθαμε ποτέ από την ελληνική κυβέρνηση. Επιβεβαιώθηκε, όταν η παραλαβή των αεροδρομίων καθυστέρησε για μήνες και τελικά η εταιρεία σύναψε δανειακές συμβάσεις με την Alpha Bank και μια σειρά από ευρωπαϊκές «αναπτυξιακές» τράπεζες.  Ένα τίμημα βέβαια που δεν κατέληξε στα κρατικά ταμεία, αλλά κατευθύνθηκε μέσω του ειδικού λογαριασμού του ΤΑΙΠΕΔ κατευθείαν για την εξυπηρέτηση του μη βιώσιμου ελληνικού χρέους.

Το γεγονός ότι η Fraport ζήτησε αποζημίωση 74 εκατ. ευρώ δεν το μάθαμε ποτέ από την ελληνική κυβέρνηση. Χρειάστηκε να περάσουν 6 μήνες από το πρώτο αίτημα της εταιρείας προς τον κ.Σπίρτζη, χρειάστηκε να έρθει το δημοσίευμα του Spiegel και τα ντοκουμέντα του ThePressProject για να μάθουμε τελικά ότι ναι, αυτό έχει συμβεί, αλλά σύμφωνα με τον κ.Σπίρτζη «η συνεργασία Δημοσίου και εταιρείας είναι καλή».

Σε ανακοίνωση της την Παρασκευή, η Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας θέτει ένα πολύ απλό ερώτημα:

«Σαν εργαζόμενοι στην ΥΠΑ και έλληνες φορολογούμενοι, αναμένουμε να ενημερωθούμε ποιο είναι τελικά το κέρδος για την Ελλάδα από αυτή την πολυδιαφημισμένη “επένδυση”»

Με βάση όλα τα παραπάνω και μακριά από τις ονειρώξεις του ΤΑΙΠΕΔ (και «φιλικών» ΜΜΕ) η κυβέρνηση θα πρέπει κάποια στιγμή να απαντήσει, σχετικά με το αν η «μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της χώρας» στο γερμανικό Δημόσιο, αποδεικνύεται συμφέρουσα ή όχι. Για το θεαθήναι τουλάχιστον, γιατί φυσικά η απάντηση είναι ήδη σαφής

Το «φάντασμα» των περιοχών NATURA πλανάται πάνω από την ανάπτυξη των αιολικών έργων στην Κρήτη

Έντονη ανησυχία διατυπώνουν, μιλώντας στο energypress, φορείς και εταιρείες της αιολικής ενέργειας ενόψει της έναρξης, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, της διαδικασίας αναθεώρησης του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Το προηγούμενο – και υφιστάμενο –  5ετές Ειδικό Χωροταξικό που καταρτίστηκε το 2008 επί Δημήτρη Σιούφα έχει ήδη «λήξει» και το ΥΠΕΝ αναζητά σύμβουλο για να προχωρήσει στην αναθεώρησή του.

Η ανησυχία του κλάδου της «πράσινης» ενέργειας προέρχεται κυρίως από το γεγονός ότι, παρά τις διακηρύξεις για στήριξη και ανάπτυξη των ΑΠΕ, προ ολίγων ημερών ο Υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης υπέγραψε το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο της Κρήτης, το πρώτο από τα 12 περιφερειακά σχέδια που εγκρίνεται.

Στο Χωροταξικό της Κρήτης, όμως, περιλαμβάνεται απαγόρευση εγκατάστασης νέων σταθμών ΑΠΕ σε περιοχές του εθνικού σκέλους του Ευρωπαϊκού Οικολογικού Δικτύου Natura 2000, δηλαδή στις λεγόμενες «περιοχές Natura».

Εάν εφαρμοστεί η απαγόρευση αυτή, σχεδόν το 70% του αξιοποιήσιμου δυναμικού της Κρήτης εξαιρείται από τη δυνατότητα εγκατάστασης αιολικών, φωτοβολταϊκών και λοιπών σταθμών ΑΠΕ.

Μιλώντας στο energypress αρμόδιοι παράγοντες του Υπουργείου Περιβάλλοντος βεβαιώνουν ότι το Ειδικό Χωροταξικό που ισχύει για όλη τη χώρα υπερτερεί του Περιφερειακού Χωροταξικού και συνεπώς ακόμα και μετά την υπογραφή του υπουργού δεν μπορεί να σταθεί στην πράξη η απαγόρευση εγκατάστασης σε περιοχές Natura.

Ωστόσο η έγκριση του Περιφερειακού Χωροταξικού της Κρήτης δημιουργεί προηγούμενο και οι φόβοι αφορούν το πνεύμα που θα διέπει το νέο Ειδικό Χωροταξικό για τις ΑΠΕ. Πολλώ μάλλον όταν είναι πολλά τα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που πρωταγωνιστούν στις αντιδράσεις εναντίον των… Βιομηχανικών ΑΠΕ (ΒΑΠΕ) όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζονται από τους επικριτές τους οι μεγάλες αιολικές επενδύσεις.

Η πίεση προς τον Υπουργό για αλλαγές επί το συντηρητικότερο στους όρους εγκατάστασης ΑΠΕ είναι δεδομένη, ενώ αντίδραση προς την άλλη πλευρά έχουν εκφράσει με υπομνήματα και παραστάσεις η ΕΛΕΤΑΕΝ, ο ΕΣΗΑΠΕ και άλλοι φορείς της «πράσινης» ενέργειας.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των ΑΠΕ, πουθενά στην Ευρώπη δεν απαγορεύεται η εγκατάσταση σε περιοχές Natura, ενώ ειδικά στη χώρα μας μια τέτοια πρόβλεψη στην ουσία θα σταμάταγε ολοκληρωτικά την ανάπτυξη των αιολικών, δεδομένου ότι το δίκτυο Natura είναι ευρύτατο και οι περισσότερες περιοχές που έχουν τα κατάλληλα ανεμολογικά χαρακτηριστικά για εγκατάσταση αιολικών ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Οι φορείς του κλάδου υποστηρίζουν επίσης ότι το υφιστάμενο Ειδικό Χωροταξικό προβλέπει πολύ αυστηρές προϋποθέσεις για την εγκατάσταση ΑΠΕ σε Natura, αλλά και εν γένει περιορισμούς (απόσταση 2 χιλιομέτρων από μνημεία, 500 μέτρων από το κοντινότερο σπίτι, μεγάλη απόσταση μεταξύ των ανεμογεννητριών ενός πάρκου κ.λπ.) που οδηγούν ήδη στο να καθυστερεί πολύ η εγκατάσταση αιολικών. Ας σημειωθεί ότι ο ελάχιστον χρόνος από την αίτηση για άδεια παραγωγής μέχρι την εγκατάσταση ενός αιολικού πάρκου είναι 5 χρόνια.

energypress.gr