28.8 C
Chania
Thursday, October 10, 2024

Τα πιο περίεργα αντικείμενα που άφησαν οι άνθρωποι στη Σελήνη -Από νυχοκόπτη μέχρι οικογενειακή φωτογραφία

Από το διαστημικό όχημα Luna 2 του 1959 της πρώην Σοβιετικής Ένωσης μέχρι το Apollo 17 της NASA, η ανθρώπινη γνώση για το διάστημα έχει διευρυνθεί σημαντικά από πειράματα που πραγματοποιήθηκαν στο φεγγάρι. Ωστόσο, η Σελήνη έχει γεμίσει με απόβλητα ανθρώπινου υλικού ως αποτέλεσμα των μέχρι τώρα προσγειώσεων στην επιφάνειά του.

Μηχανές όπως το σεληνιακό όχημα Apollo 15 ή το σοβιετικό Luna 13 είναι μερικά από τα πιο προφανή αντικείμενα που άφησαν οι άνθρωποι στο σεληνιακό τοπίο. Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλα πολύ πιο ασυνήθιστα αντικείμενα που συνεχίζουν να βρίσκονται στο φεγγάρι.

Το Σαββατοκύριακο, η NASA γιόρτασε τη «Διεθνή Παρατήρηση της νυχτερινής Σελήνης» και το Russia Today ρίχνει μια ματιά στα περίπλοκα αντικείμενα που άφησαν οι αστροναύτες στον φυσικό δορυφόρο της Γης, σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο κατάλογο αντικειμένων του διαστημικού οργανισμού.

1. Τα μετάλλια με τα οποία τιμήθηκαν ο Γκαγκάριν και ο Κομαρόφ

Ο Ρώσος κοσμοναύτης Γιούρι Γκαγκάριν. Φωτογραφία: AP

Η διαστημική πτήση Apollo 11 του 1969 που έκανε τον Νιλ Άρμστρονγκ και τον Μπαζ Άλντριν, τους πρώτους ανθρώπους που περπάτησαν στο φεγγάρι, απέτισε επίσης φόρο τιμής στους συναδέρφους τους εξερευνητές του χώρου, Γιούρι Γκαγκάριν και Βλαντιμίρ Κομαρόφ. Αν και μέρος του αντίπαλου σοβιετικού διαστημικού προγράμματος, οι κοσμοναύτες αναγνωρίστηκαν για τη συμβολή τους στην επιστήμη με τα μετάλλια που τιμούν τα επιτεύγματά τους να έχουν παραμείνει στο φεγγάρι.

2. Σημαίες των ΗΠΑ

Η σημαία των ΗΠΑ από την αποστολή του Apollo 11 στη Σελήνη. Φωτογραφία: AP/NASA/Neil A. Armstrong

Η αποστολή του Apollo 11 τοποθέτησε επίσης της σημαία των ΗΠΑ στη Σελήνη. Εικόνες από την 21η Ιουλίου 1969 δείχνουν τον Άλντριν να στέκεται δίπλα στην σημαία, που συγκρατείται από έναν τηλεσκοπικό στύλο. Τώρα, υπάρχουν συνολικά έξι σημαίες των ΗΠΑ στο φεγγάρι.

3. Ανθρώπινα απόβλητα

Διαστημικός ουροσυλλέκτης. Φωτογραφία: NASA

Στο φεγγάρι βρήκαν επίσης ένα σπίτι και οι συσκευές αποβλήτων των πρώιμων αστροναυτών. Αποστολές από το Apollo 11 μέχρι το Apollo 17 άφησαν μέχρι και ουροσυλλέκτες στο φεγγάρι.

4. Νυχοκόπτη από το Apollo 17

Ο νυχοκόπτης του Apollo 17. Φωτογραφία: Wikimedia Commons

Οι τελευταίοι άνθρωποι που πάτησαν το πόδι τους στο φεγγάρι ήταν μέλη του Apollo 17, που προσγειώθηκε στα υψίπεδα του Taurus-Littrow τον Δεκέμβριο του 1972. Κατά τη διάρκεια της αποστολής, οι αστροναύτες οδήγησαν περίπου 30 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας το σεληνιακό όχημα. Σύμφωνα με τη NASA, η ομάδα άφησε ένα ιδιαίτερα απροσδόκητο υπόλειμμα κατά την επίσκεψή τους, έναν νυχοκόπτη.

5. Οικογενειακή φωτογραφία του Τσαρλς Ντιουκ

Η οικογενειακή φωτογραφία του Τσαρλς Ντιουκ. Φωτογραφία: Wikipedia

Ένα μέλος του πληρώματος Apollo 16, ο Τσαρλς Ντιουκ, ήταν επιφορτισμένος με την καταγραφή των κρατήρων στο φεγγάρι τον Απρίλιο του 1972. Αλλά ο πρώην πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας δεν έφυγε χωρίς να αφήσει ένα αναμνηστικό της επίσκεψής του στην επιφάνεια της σελήνης. Ο Ντιουκ έριξε μια οικογενειακή φωτογραφία τυλιγμένη σε πλαστικό κατά τη διάρκεια μιας βόλτας στο φεγγάρι, στο πίσω μέρος της οποίας γράφει: «Αυτή είναι η οικογένεια του αστροναύτη Ντιουκ από τον πλανήτη Γη. Προσγειώθηκε στη Σελήνη, Απρίλιος 1972». Η φωτογραφία έχει επίσης τις υπογραφές της συζύγου και των παιδιών του.

6. Ένα σφυρί και ένα φτερό

Κατά τη διάρκεια του moonwalk του Apollo 15, ο αστροναύτης Ντέιβιντ Σκοτ παρουσίασε μια θεωρία που είχε προταθεί από τον αστρονόμο Γαλιλαίο τον 17ο αιώνα. Χρησιμοποιώντας ένα γεωλογικό σφυρί και ένα φτερό από γεράκι, ο Σκοτ έδειξε πως όλα τα αντικείμενα σε κενό πέφτουν με τον ίδιο ρυθμό.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=KDp1tiUsZw8″]

iefimerida.gr

“Kρι-κρι” τα αγρίμια που κυνηγούν επί πληρωμή στη Μεσσηνία; – Πολλά ερωτήματα γύρω από την αμερικάνικη εταιρεία | Φωτός+Βίντεο

Αν και αρχικά δόθηκε η εντύπωση ότι πρόκειται για “κρι-κρι”, υπάρχουν ακόμα αρκετές αμφιβολίες.

Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε είναι μεγάλος. Και είναι λογικό, όταν βλέπουμε εικόνες από το προστατευόμενο είδος κρι-κρι νεκρό καθώς περήφανοι κυνηγοί φωτογραφίζονται χαμογελαστοί κρατώντας το νεκρό ζώο από τα κέρατά του. Οι εικόνες μας θύμισαν παρόμοιες, πλούσιων που ταξιδεύουν στην Αφρική και πηγαίνουν σαφάρι βγάζοντας φωτογραφίες με τρόπαιο τα νεκρά κουφάρια λιονταριών.

Εδώ στην Ελλάδα, υπάρχει μία αμερικάνικη εταιρεία με την επωνυμία “kri-kri hunt” η οποία διαφημίζει το κυνήγι του κρι-κρι στο νησί Σαπιένζα της Μεσσηνίας.

Η εταιρεία διαφημίζει την “υπηρεσία” της ως κυνήγι του αυθεντικού προστατευόμενου “κρι-κρι” (αναφέρει και την επιστημονική ονομασία: capra aegagrus cretica) και μάλιστα παρέχει φωτογραφικό υλικό καθώς και βίντεο από το κυνήγι του ζώου, δημιουργώντας πολλά ερωτήματα.

Δείτε σχετικά:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=qLk_H8Zt7eM”]

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=-NFZwPHY8KA”]

Είναι πιθανό η εταιρεία προσπαθώντας να προσελκύσει πελάτες από όλο τον κόσμο να “πουλάει” το κυνήγι ενός ζώου που μοιάζει με κρι-κρι με το κυνήγι του αυθεντικού προστατευόμενου είδους το οποίο βρίσκεται στην Κρήτη. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το ζήτημα πρέπει να διερευνηθεί από τις υπηρεσίες για να εξακριβωθεί κατά πόσο αυτά τα ζώα που σκοτώνονται είναι ή όχι το προστατευόμενο είδος και αν όχι, να δοθούν εξηγήσεις για την παραπλάνηση εκ μέρους της εταιρείας.

Δείτε και φωτό:

P1210697

Anderson-Lee-kri-kri-ibex (1)

Να σημειώσουμε πάντως ότι το κυνήγι στο νησί Σαπιένζα της Μεσσηνίας είναι νόμιμο με την κυνηγετική περίοδο να αρχίζει την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017 και τελειώνει την Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017 ενώ στο νησί υπάρχουν και κρι-κρι.

Στον παρακάτω πίνακα αναφέρεται ο επιτρεπόμενος αριθμός θηραμάτων και οι τιμές αυτών. Μεταξύ των ζώων των οποίων επιτρέπεται η θήρευση είναι και το κρι-κρι (capra aegagrus cretica) σε αριθμό 20 αρσενικών με την τιμή για τους αλλοδαπούς κυνηγούς να φτάνει τα 500 ευρώ!

Δείτε αναλυτικά:

Σε περίπτωση που θηρευτεί: α) Αγριοπρόβατο με μήκος κεράτου μεγαλύτερο των 45 εκατοστών (εξωτερική πλευρά) η τιμή του θηράματος επιβαρύνεται για κάθε εκατοστό άνω των 45 με 5 € και β) Αίγαγρος με μήκος κεράτου μεγαλύτερο των 65 εκατοστών (εξωτερική πλευρά) η τιμή του θηράματος επιβαρύνεται για κάθε εκατοστό άνω των 65 με 10 €.

Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ.

Το κρι-κρι

Το κρι-κρι (Capra aegagrus creticus), μερικές φορές αποκαλούμενο κρητική αίγα, αγρίμι, κρητικό αίγαγρο ή κρητικό αγριοκάτσικο, θεωρείται υποείδος του αγριοκάτσικου. Το κρι-κρι είναι ένα μεγάλο οπληφόρο θηλαστικό γηγενές της ανατολικής Μεσογείου το οποίο σήμερα βρίσκεται μόνο στην Κρήτη και τρία μικρά νησάκια κοντά της (νήσοι Δία, Θοδωρού, και Άγιοι Πάντες).

Το κρι-κρι έχει ανοιχτόχρωμη καφέ γούνα με μια πιο σκούρα λωρίδα γύρω από το λαιμό του. Έχει δύο κέρατα τα οποία διευθύνονται προς τα πίσω. Στο φυσικό τους τόπο είναι ντροπαλά και ξεκουράζονται στη διάρκεια της ημέρας. Αποφεύγουν τους τουρίστες και κάνουν μεγάλα πηδήματα ή ανεβαίνουν απότομες πλαγιές χωρίς πρόβλημα.

Το κρι-κρι δεν θεωρείται αυτόχθον της Κρήτης, αλλά εισήχθη στη Μινωική εποχή. Πάντως, δεν εμφανίζεται πουθενά αλλού και συνεπώς θεωρείται ενδημικό είδος της Κρήτης. Παλιότερα ήταν κοινό σε όλο το Αιγαίο αλλά το τελευταίο του καταφύγιο είναι στις κορυφές των Λευκών Ορέων στη δυτική Κρήτη – ιδιαίτερα σε μία σειρά σχεδόν κατακόρυφων βράχων 900 μέτρων στο φαράγγι της Σαμαριάς. Το φαράγγι έχει ανακηρυχθεί Εθνικός Δρυμός για να προστατευθεί η σπάνια πανίδα και χλωρίδα του. Φιλοξενεί άλλα 14 ενδημικά ζωικά είδη και προστατεύεται από την UNESCO ως Απόθεμα της Βιόσφαιρας (Biosphere Reserve).

Το 1960, το κρι-κρι ήταν απειλούμενο είδος με καταγεγραμμένα λιγότερα από 200. Ήταν η μόνη πηγή κρέατος για τους αντάρτες την εποχή της Κατοχής στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η απειλή για το κρι-κρι ήταν ο κυριότερος λόγος ανακήρυξης της Σαμαριάς ως εθνικού δρυμού στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Υπάρχουν ακόμα μόνο περί τα 2000 ζώα στο νησί και θεωρούνται ακόμα απειλούμενα: τα βοσκοτόπια σπανίζουν και ασθένειες τα προσβάλλουν. Η ανάμειξη με την κοινή αίγα είναι όμως ο μεγαλύτερος κίνδυνος. Το κυνήγι τους απαγορεύεται αυστηρά στο νησί ενώ επιτρέπεται κατόπιν ειδικής αδείας από το δασαρχείο Ηρακλείου στο νησάκι Δία.

Αρχαιολογικές ανασκαφές έχουν βρει διάφορες τοιχογραφίες του κρι-κρι. Κάποιοι ακαδημαϊκοί πιστεύουν πως το ζώο αυτό λατρεύτηκε στο νησί κατά την αρχαιότητα. Στα αρσενικά ακόμα και σήμερα δίνεται το όνομα «αγρίμι» ενώ το όνομα «σανάδα» χρησιμοποιείται για τα θηλυκά. Το κρι-κρι είναι ένα σύμβολο του νησιού και χρησιμοποιείται πολύ σε τουριστικά καταλύματα και επίσημες εκδόσεις παρά το γεγονός ότι ελάχιστοι τουρίστες, ακόμα και ντόπιοι, έχουν δει έστω και ένα.

Η μοριακή ανάλυση δείχνει πως το κρι-κρι δεν είναι ξεχωριστό υποείδος του αγριοκάτσικου, όπως αρχικά επικρατούσε. Αντίθετα είναι ένα άγριο κατσίκι καταγόμενο από τα πρώτα κοπάδια εξημερωμένων κατσικιών στη Μικρά Ασία και άλλα μέρη της ανατολικής Μεσογείου περί το 8000 με 7500 π.Χ. Ενώ αυτό μπορεί να επηρεάσει το νομικό καθεστώς προστασίας του, το κρι-κρι είναι ένα από τα εμβλήματα της Κρήτης, είχε τεράστια πολιτιστική σημασία στην ιστορία του νησιού και συνεπώς η προστασία αυτού που αντιπροσωπεύει ένα στιγμιότυπο σχεδόν 10.000 ετών της πρώτης εξημέρωσης της κατσίκας θα πρέπει να θεωρείται πολύτιμο από μόνο του.

Τα κέρδη της Fraport ζημιά για το Δημόσιο

του Θάνου Καμήλαλη

«Η Ελλάδα γίνεται πηγή κέρδους» είναι ο τίτλος ενός ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, που παρουσιάζει τα πρώτα οικονομικά στοιχεία της Fraport Greece από την εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Τα μεικτά έσοδα μόνο της περιόδου Απριλίου – Σεπτεμβρίου είναι 106 εκατ. Για την Fraport λοιπόν, η αγορά των ελληνικών αεροδρομίων αποδεικνύεται ήδη εξαιρετικά επικερδής συμφωνία. Για το ελληνικό κράτος πολύ αμφιβάλλουμε

Όπως γράφει η Handelsblatt (και άλλα ΜΜΕ όπως το Reuters και η Deutsche Welle)

«Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας συνέβαλαν σημαντικά στο ταμείο. Η θυγατρική Fraport Greece που λαμβάνεται υπόψιν από τον Απρίλιο, συνεισέφερε με 180 εκατ. ευρώ στην αύξηση του τζίρου κατά 13,7% στα 2,2 δις ευρώ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είχαν 106 εκατ. κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), περίπου το 1/8 του συνολικού EBITDA των 808 εκατ. ευρώ.»

Ήδη δηλαδή, από τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου της παραχώρησης, φαίνεται ότι για τη γερμανική εταιρεία τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποδεικνύονται μία φλέβα χρυσού, την οποία μάλιστα θα μπορεί να εκμεταλλεύεται για 50 χρόνια (για την ακρίβεια 40 με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10). Τα έσοδα μάλιστα, ήρθαν σε ένα διάστημα που η Fraport δεν έχει κάνει καμία επένδυση και καμία αναβάθμιση των αεροδρομίων, είναι δηλαδή ξεκάθαρο ότι τα κέρδη θα ήταν ανάλογα και με δημόσια διαχείριση. Και, όπως συμβαίνει συχνά, το κέρδος της μίας πλευράς σημαίνει τη ζημία της απέναντι.

Η μεγάλη κερδοφορία λοιπόν της Fraport Greece αποδεικνύει για ακόμα μία φορά το πόσο ανισοβαρής είναι η «μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της χώρας». Κι αυτό γιατί, βάσει των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου είναι βέβαιο ότι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα η εταιρεία θα έχει τεράστια κέρδη από τα ελληνικά αεροδρόμια, έσοδα που θα λείψουν από τα κρατικά ταμεία.

Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει εδώ ότι δεν είναι κακό ο ιδιώτης, σε μία εμπορική συμφωνία με το κράτος, να έχει κέρδη. Αυτό θα ίσχυε όμως μόνο στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος «ιδιώτης» θα έκανε ενέργειες για να αναβαθμίσει το «προϊόν» του, βελτιώνοντας έτσι τις υπηρεσίες και μεγιστοποιώντας τα έσοδα. Συνοπτικά, μόνο στην περίπτωση που θα αποδεικνυόταν ότι θα τα κατάφερνε καλύτερα από το Δημόσιο. Αυτό στην περίπτωση της Fraport δεν έχει συμβεί και ούτε πρόκειται. Οι μόνες επενδύσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί η εταιρεία, είναι ύψους 280 εκατ. και προέρχονται από το «πακέτο Γιούνκερ». Αποτελούν δηλαδή κοινοτικές επιδοτήσεις, που θα ήταν ούτως ή άλλως στη διάθεση της Ελλάδας.

Θα μπορούσε επίσης κανείς να υποστηρίξει ότι ο «ιδιώτης» αναλαμβάνει και το επιχειρηματικό ρίσκο ότι το «προϊόν» του δεν θα είναι κερδοφόρο για κάποιο διάστημα. Ούτε αυτό πρόκειται να ισχύσει. Αφενός με την αγορά των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η Fraport έχει εγκαταστήσει μονοπώλιο, αφετέρου εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, η Ελλάδα θα αποτέλει πάντα έναν ελκυστικό ταξιδιωτικό προόρισμο.

Όπως είχε αναφέρει το TPP από τον Φεβρουάριο του 2017,  το άρθρο 18 της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/23 ρητά επιβάλλει ότι για τις συμβάσεις παραχώρησης που διαρκούν περισσότερο από πέντε έτη, η μέγιστη διάρκεια της παραχώρησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τον εύλογο χρόνο εντός του οποίου ο παραχωρησιούχος θα μπορούσε να αποσβέσει τις επενδύσεις που πραγματοποίησε μαζί με κάποια απόδοση του κεφαλαίου. Όσον αφορά το τι σημαίνει «εύλογος χρόνος» πηγές του TPP σημείωναν από τότε ότι θα πρέπει να υπάρξει κάποια αξιόπιστη κοστολογική μελέτη, ώστε αυτό το διάστημα να μπορεί να προσδιοριστεί.

Το ΤΑΙΠΕΔ, υπεύθυνο για τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, δεν παρουσίασε ποτέ κάποια τέτοια μελέτη. Αντίθετα οι ίδιες πηγές έχουν υπολογίσει ότι, για να κάνει απόσβεση της «επένδυσης» της η Fraport θα χρειάζονταν με τα τότε δεδομένα περίπου 12 χρόνια (με το διάστημα να μειώνεται σε περίπτωση αύξησης των τελών, όπως έχει ήδη συμβεί). Τα πρώτα οικονομικά στοιχεία φαίνεται ότι επιβεβαιώνουν αυτούς τους ισχυρισμούς. Αφορούν μεν το «καλό» εξάμηνο των αεροδρομίων (που καλύπτει την τουριστική περίοδο), αλλά δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης (δεδομένου ότι τα αεροδρόμια παρουσιάζουν κέρδη όλο το χρόνο). Η Fraport δηλαδή, που απέκτησε μέσω και του εκβιασμού του τρίτου μνημονίου τα ελληνικά αεροδρόμια, θα έχει καλύψει την επένδυση της σε περίπου μια δεκαετία και θα μπορεί να παρουσιάσει μόνο κέρδη για τα επόμενα 40 χρόνια. Και όσο για τις «επενδύσεις», όπως έχει αναφερθεί ξανά, αυτές θα προέρχονται από ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το «πακέτο Γιούνκερ», χρήματα που συνήθως βέβαια καταλήγουν σε κράτη.

Τι μένει λοιπόν για το Δημόσιο για τον μισό αιώνα που η γερμανική εταιρεία θα γεμίζει τα ταμεία της; Από τη μία… ψίχουλα, όπως το ετήσιο ενοίκιο, ποσοστό επί των κερδών και θέσεις «εργασίας» των 300 ευρώ, από την άλλη ο συνεχής κίνδυνος για αποζημιώσεις στη Fraport, όπως ακριβώς συνέβη με την υπόθεση των 74 εκατ. που βρίσκεται στη φάση της διαιτησίας. Φαινόμενο που βάσει της αποικιοκρατικής σύμβασης παραχώρησης, είναι πολύ πιθανό να επαναλαμβάνεται, ακόμα και σε ετήσια βάση.

Για όλα αυτά , η κυβέρνηση τηρεί προκλητική σιγήν ιχθύος, τακτική που ακολουθεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο:

Το γεγονός ότι η Fraport δεν είχε τα απαιτούμενα κεφάλαια για να καταβάλει το εφάπαξ τίμημα για την εκμετάλλευση των αεροδρομίων δεν το μάθαμε ποτέ από την ελληνική κυβέρνηση. Επιβεβαιώθηκε, όταν η παραλαβή των αεροδρομίων καθυστέρησε για μήνες και τελικά η εταιρεία σύναψε δανειακές συμβάσεις με την Alpha Bank και μια σειρά από ευρωπαϊκές «αναπτυξιακές» τράπεζες.  Ένα τίμημα βέβαια που δεν κατέληξε στα κρατικά ταμεία, αλλά κατευθύνθηκε μέσω του ειδικού λογαριασμού του ΤΑΙΠΕΔ κατευθείαν για την εξυπηρέτηση του μη βιώσιμου ελληνικού χρέους.

Το γεγονός ότι η Fraport ζήτησε αποζημίωση 74 εκατ. ευρώ δεν το μάθαμε ποτέ από την ελληνική κυβέρνηση. Χρειάστηκε να περάσουν 6 μήνες από το πρώτο αίτημα της εταιρείας προς τον κ.Σπίρτζη, χρειάστηκε να έρθει το δημοσίευμα του Spiegel και τα ντοκουμέντα του ThePressProject για να μάθουμε τελικά ότι ναι, αυτό έχει συμβεί, αλλά σύμφωνα με τον κ.Σπίρτζη «η συνεργασία Δημοσίου και εταιρείας είναι καλή».

Σε ανακοίνωση της την Παρασκευή, η Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας θέτει ένα πολύ απλό ερώτημα:

«Σαν εργαζόμενοι στην ΥΠΑ και έλληνες φορολογούμενοι, αναμένουμε να ενημερωθούμε ποιο είναι τελικά το κέρδος για την Ελλάδα από αυτή την πολυδιαφημισμένη “επένδυση”»

Με βάση όλα τα παραπάνω και μακριά από τις ονειρώξεις του ΤΑΙΠΕΔ (και «φιλικών» ΜΜΕ) η κυβέρνηση θα πρέπει κάποια στιγμή να απαντήσει, σχετικά με το αν η «μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της χώρας» στο γερμανικό Δημόσιο, αποδεικνύεται συμφέρουσα ή όχι. Για το θεαθήναι τουλάχιστον, γιατί φυσικά η απάντηση είναι ήδη σαφής

Το «φάντασμα» των περιοχών NATURA πλανάται πάνω από την ανάπτυξη των αιολικών έργων στην Κρήτη

Έντονη ανησυχία διατυπώνουν, μιλώντας στο energypress, φορείς και εταιρείες της αιολικής ενέργειας ενόψει της έναρξης, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, της διαδικασίας αναθεώρησης του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Το προηγούμενο – και υφιστάμενο –  5ετές Ειδικό Χωροταξικό που καταρτίστηκε το 2008 επί Δημήτρη Σιούφα έχει ήδη «λήξει» και το ΥΠΕΝ αναζητά σύμβουλο για να προχωρήσει στην αναθεώρησή του.

Η ανησυχία του κλάδου της «πράσινης» ενέργειας προέρχεται κυρίως από το γεγονός ότι, παρά τις διακηρύξεις για στήριξη και ανάπτυξη των ΑΠΕ, προ ολίγων ημερών ο Υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης υπέγραψε το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο της Κρήτης, το πρώτο από τα 12 περιφερειακά σχέδια που εγκρίνεται.

Στο Χωροταξικό της Κρήτης, όμως, περιλαμβάνεται απαγόρευση εγκατάστασης νέων σταθμών ΑΠΕ σε περιοχές του εθνικού σκέλους του Ευρωπαϊκού Οικολογικού Δικτύου Natura 2000, δηλαδή στις λεγόμενες «περιοχές Natura».

Εάν εφαρμοστεί η απαγόρευση αυτή, σχεδόν το 70% του αξιοποιήσιμου δυναμικού της Κρήτης εξαιρείται από τη δυνατότητα εγκατάστασης αιολικών, φωτοβολταϊκών και λοιπών σταθμών ΑΠΕ.

Μιλώντας στο energypress αρμόδιοι παράγοντες του Υπουργείου Περιβάλλοντος βεβαιώνουν ότι το Ειδικό Χωροταξικό που ισχύει για όλη τη χώρα υπερτερεί του Περιφερειακού Χωροταξικού και συνεπώς ακόμα και μετά την υπογραφή του υπουργού δεν μπορεί να σταθεί στην πράξη η απαγόρευση εγκατάστασης σε περιοχές Natura.

Ωστόσο η έγκριση του Περιφερειακού Χωροταξικού της Κρήτης δημιουργεί προηγούμενο και οι φόβοι αφορούν το πνεύμα που θα διέπει το νέο Ειδικό Χωροταξικό για τις ΑΠΕ. Πολλώ μάλλον όταν είναι πολλά τα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που πρωταγωνιστούν στις αντιδράσεις εναντίον των… Βιομηχανικών ΑΠΕ (ΒΑΠΕ) όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζονται από τους επικριτές τους οι μεγάλες αιολικές επενδύσεις.

Η πίεση προς τον Υπουργό για αλλαγές επί το συντηρητικότερο στους όρους εγκατάστασης ΑΠΕ είναι δεδομένη, ενώ αντίδραση προς την άλλη πλευρά έχουν εκφράσει με υπομνήματα και παραστάσεις η ΕΛΕΤΑΕΝ, ο ΕΣΗΑΠΕ και άλλοι φορείς της «πράσινης» ενέργειας.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των ΑΠΕ, πουθενά στην Ευρώπη δεν απαγορεύεται η εγκατάσταση σε περιοχές Natura, ενώ ειδικά στη χώρα μας μια τέτοια πρόβλεψη στην ουσία θα σταμάταγε ολοκληρωτικά την ανάπτυξη των αιολικών, δεδομένου ότι το δίκτυο Natura είναι ευρύτατο και οι περισσότερες περιοχές που έχουν τα κατάλληλα ανεμολογικά χαρακτηριστικά για εγκατάσταση αιολικών ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Οι φορείς του κλάδου υποστηρίζουν επίσης ότι το υφιστάμενο Ειδικό Χωροταξικό προβλέπει πολύ αυστηρές προϋποθέσεις για την εγκατάσταση ΑΠΕ σε Natura, αλλά και εν γένει περιορισμούς (απόσταση 2 χιλιομέτρων από μνημεία, 500 μέτρων από το κοντινότερο σπίτι, μεγάλη απόσταση μεταξύ των ανεμογεννητριών ενός πάρκου κ.λπ.) που οδηγούν ήδη στο να καθυστερεί πολύ η εγκατάσταση αιολικών. Ας σημειωθεί ότι ο ελάχιστον χρόνος από την αίτηση για άδεια παραγωγής μέχρι την εγκατάσταση ενός αιολικού πάρκου είναι 5 χρόνια.

energypress.gr

Η φυγή των νέων στο εξωτερικό και η υπογεννητικότητα σκοτώνουν την Ελλάδα

Μείωση και γήρανση του πληθυσμού της Ελλάδας προβλέπεται τα επόμενα 35 χρόνια, δηλώνει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο καθηγητής Δημογραφίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βύρων Κοτζαμάνης

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για τη δημογραφική εξέλιξη του ελληνικού πληθυσμού σύμφωνα με όσα διατυπώνει σε σχετική του μελέτη ο καθηγητής Δημογραφίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Βύρωνας Κοτζαμάνης, ο οποίος μίλησε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο κ. Κοτζαμάνης, θεωρεί δεδομένη τη μείωση του πληθυσμού στις επόμενες δεκαετίες και προβλέπει ότι στην Ελλάδα μετά από 35 έτη θα κατοικούν από 10,4 εκατομμύρια έως 9,5 εκατομμύρια άνθρωποι, ενώ η δημογραφική γήρανση θα είναι διαρκώς αυξανόμενη, καθώς το φαινόμενο όχι μόνο δε ανακόπτεται αλλά θα βαίνει αυξανόμενο με την πάροδο των ετών.

«Η συρρίκνωση του συνολικού πληθυσμού που καταγράφεται σε όλα τα σενάρια και η συνεχιζόμενη γήρανσή του προφανώς αναμένεται να έχουν άμεση επίπτωση και στον πληθυσμό εργάσιμης ηλικίας ο οποίος φθίνει συνεχώς», θα πει χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων.

Ακολουθεί πλήρες κείμενο της συνέντευξης του καθηγητή Βύρωνα Κοτζαμάνη στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στον δημοσιογράφο Αποστόλη Ζώη

Πώς θα εξελιχθεί ο πληθυσμός της χώρας τις επόμενες δεκαετίες; Θα υπάρχει μείωση και σε ποιο βαθμό;

Η μείωση του συνολικού μόνιμου πληθυσμού της Ελλάδας την επόμενη τριακονταπενταετία αναμένεται να είναι – ανεξαρτήτως σεναρίων- συνεχής, αν και με διαφοροποιημένους, ανά σενάριο και περίοδο, ρυθμούς. Ειδικότερα, στο τέλος της επόμενης εικοσαετίας (2035) ο πληθυσμός μας θα κυμανθεί, αναλόγως των υιοθετούμενων σεναρίων από 10,4 (μέγιστο, το ευνοϊκότατο σενάριο) έως 9,5 εκατ. (ελάχιστο) έναντι 10,9 εκατ. το 2015, ήτοι μείωση από 0,45 έως και 1,4 εκατ. σε απόλυτες τιμές (και σε ποσοστά κατά 4,1 -12,4% σε σχέση με το 2015). Το 2050 ο πληθυσμός μας θα κυμανθεί, αναλόγως πάντοτε των σεναρίων από 10,0 (μέγιστο) έως 8,3 εκατ. (ελάχιστο) έναντι 10,9 εκατομ. το 2015, ήτοι μείωση σε απόλυτες τιμές από 0,9 έως και 2,4 εκατ. (7,5 έως 23,5 % σε σχέση με το 2015). Τα φυσικά ισοζύγια (γεννήσεις – θάνατοι) ανεξαρτήτως σεναρίων αναμένεται να είναι – αν και με διακυμάνσεις – αρνητικά την επόμενη τριακονταπενταετία, καθώς οι θάνατοι θα είναι σταθερά περισσότεροι από τις γεννήσεις, τα δε μεταναστευτικά ισοζύγια (είσοδοι-έξοδοι) από αρνητικά θα μετατραπούν πιθανότατα σε ελαφρώς θετικά μετά το 2025. Παρόλη όμως αυτή την αλλαγή του προσήμου τους στα τέλη της επόμενης δεκαετίας, το τελικό αποτέλεσμα της ζυγαριάς θα είναι αρνητικό, με αποτέλεσμα την μείωση του πληθυσμού μας.

Σημαντικές αλλαγές αναμένονται και στην κατανομή του πληθυσμού μας ανά ηλικία;

Εκτός από την μείωση του συνολικού πληθυσμού, σημαντικές αλλαγές αναμένονται και στην κατανομή του ανά ηλικία. Ειδικότερα, η μέση ηλικία από 43,45 έτη το 2015 αναμένεται να αυξηθεί το 2035 κατά 3,6 έως 4,5 έτη, και το 2050 από 3,7 έως  5,5 έτη. Μεγαλύτερη παράλληλα αύξηση θα έχει η διάμεσος ηλικία (η ηλικία δηλ. που χωρίζει τον πληθυσμό μας σε δυο ισοπληθή τμήματα) καθώς από 44 σχεδόν έτη το 2015 θα αυξηθεί κατά 5,5 έως 7,1 έτη το 2050. Έτσι, το 2035 το ποσοστό των > 65 ετών και των >85 ετών στον συνολικό πληθυσμό (21% και 2,8% το 2015) αναμένεται να κυμανθεί από 27,9% -27,2% για τους πρώτους και από 4,1%- 4,5% για τους δεύτερους, ενώ τα ποσοστά των νέων (0-14 ετών και 0-18 ετών) από 11,0% έως 12,4%  για τους πρώτους και 15,8% – 14,2% για τους δεύτερους αντίστοιχα. Το  δε 2050 το ποσοστό των > 65 ετών και των >85 ετών στον συνολικό πάντοτε πληθυσμό (21,0 και 2,8% το 2015) αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο (33,1% -30,3% για τους πρώτους και 6,5%-4,9% για τους δεύτερους), ενώ τα ποσοστά των νέων (0-14 ετών ή ακόμη των 0-18 ετών), πάντα αναλόγως των σεναρίων θα κυμανθούν από 14,8% έως 12,0% για τους πρώτους και 19% – 15,4% για τους δεύτερους αντίστοιχα.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί στο πλαίσιο αυτό και η ταχύτερη αύξηση των ατόμων ηλικίας 85+ (των «υπερηλίκων») σε σχέση με αυτήν των 65 ετών και άνω Το πλήθος των 85+ που δεκαπλασιάσθηκε σχεδόν ανάμεσα στο 1951 και το 2015, αναμένεται εκ νέου να παρουσιάσει μια σημαντική αύξηση την επόμενη τριακονταπενταετία (κατά +106 έως +45,6% αναλόγως των σεναρίων). Θα υπάρξει επομένως μια σημαντική γήρανση όχι μόνον του συνολικού πληθυσμού, αλλά και των 65+ ετών (δηλαδή  “μια γήρανση μέσα στην γήρανση”).

Δηλαδή, η δημογραφική γήρανση δεν ανακόπτεται αλλά οι ρυθμοί της επιταχύνονται;

Η δημογραφική γήρανση όχι μόνον δεν ανακόπτεται, αλλά οι ρυθμοί της αναμένεται να επιταχυνθούν την επόμενη τριακονταπενταετία. Έτσι, ενώ το ποσοστό των 65+ ετών αυξήθηκε από 13% το 1980 στο 21% το 2015 (+8% σε μια τριακονταπενατετία), αναμένεται να αυξηθεί εκ νέου, ανάλογα με τα σενάρια κατά 6,5 – 7,0% ανάμεσα στο 2015 και το 2035 και κατά 9,5- 12,5% ανάμεσα στο 2015 και το 2050. Η αύξηση αυτή οφείλεται, κυρίως, σε όλα τα σενάρια, στην προοδευτική είσοδο τα επόμενα 35 έτη στην ηλικιακή ομάδα των 65 ετών και άνω, αφενός μεν των Ελλήνων που ανήκουν στις πολυπληθείς σχετικά γενεές της πρώτης μεταπολεμικής περιόδου (1950-1980, 150 χιλ. γεννήσεις ετησίως κατά μέσο όρο), αφετέρου δε των αλλοδαπών εκείνων που εγκαταστάθηκαν στην χώρα μας μετά το 1990 και θα παραμείνουν σε αυτήν, καθώς και αυτοί, στην μεγάλη τους πλειοψηφία, έχουν γεννηθεί, την περίοδο 1965-1985.

Οφείλουμε τέλος να επισημάνουμε ότι οι αναμενόμενες μεταβολές των πληθυσμιακών δομών (ιδιαίτερα δε μέχρι το 2035) καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος και την δομή του πληθυσμού μας σήμερα (2015). Οι γυναίκες π.χ. που θα διανύσουν τις επόμενες δύο δεκαετίες ευρισκόμενες στις πλέον αναπαραγωγικές τους ηλικίες (25-40 ετών) έχουν ήδη γεννηθεί, γνωρίζουμε με ακρίβεια το πλήθος τους και κατ’ επέκταση μπορούμε να εκτιμήσουμε -κάνοντας κάποιες υποθέσεις για την γονιμότητά τους –  τις γεννήσεις τους. Γνωρίζουμε επίσης με σχετική ακρίβεια και το πλήθος των ατόμων τα οποία την περίοδο 2016-2035 θα βρεθούν σε ηλικίες υψηλής θνησιμότητας (το πλήθος δηλαδή των ατόμων που θα είναι άνω των 50 ετών) και επομένως δυνάμεθα να εκτιμήσουμε και τον αναμενόμενο συνολικό αριθμό θανάτων καθώς πάνω από το 90% των θανάτων ετησίως οφείλονται στα άτομα των ηλικιών αυτών. Η συρρίκνωση του συνολικού πληθυσμού που καταγράφεται σε όλα τα σενάρια και η συνεχιζόμενη γήρανσή του προφανώς αναμένεται να έχουν άμεση επίπτωση και στον πληθυσμό εργάσιμης ηλικίας ο οποίος φθίνει συνεχώς.

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;

Ειδικότερα, από 7,0 εκατ. το 2015, οι 15-64 ετών αναμένεται το 2035 να κυμανθούν από 5,8 έως 6,3 εκατ., οι δε 20-69 ετών (7,1 εκατ. το 2015) στα αντίστοιχα σενάρια από 6,6 έως 6,1 εκατ. Στο τέλος δε της περιόδου των προβολών μας (2050) οι μεν 15-64 ετών θα κυμανθούν από 4,6 έως 5,5 εκατ., οι δε 20-69 ετών από 4,8 έως 5,7 εκατ. Κατ’ επέκταση, ανεξαρτήτως σεναρίων, το πλήθος των ατόμων αυτών θα μειωθεί ενώ το ειδικό τους βάρος θα συρρικνωθεί. Ειδικότερα, το 2035 το ποσοστό των 15-64 στο συνολικό πληθυσμό (65% το 2015), θα κυμανθεί από 60,2 έως 61,4% και 15 χρόνια μετά (το 2050) από 54 έως 56,5%). Ταυτόχρονα, οφείλουμε να τονίσουμε ότι η μείωση του πλήθους των ατόμων εργάσιμης ηλικίας στη διάρκεια της επόμενης τριακονταπενταετίας επιταχύνεται σε όλα τα σενάρια μετά το 2030.

Σε ποιους λόγους οφείλεται αυτή η επιτάχυνση;

Η επιτάχυνση αυτή οφείλεται κυρίως σε δυο λόγους: στην προοδευτική είσοδο στην ομάδα του πληθυσμού εργάσιμης ηλικίας (του πληθυσμού δηλαδή 15-64 ετών ή ακόμη των 20-69 ετών) των ολιγοπληθών γενεών >2010 (των ατόμων δηλαδή που γεννήθηκαν και θα γεννηθούν μετά το 2010) και στην προοδευτική έξοδο από την ίδια μεγάλη ηλικιακή ομάδα των πολυπληθέστερων γενεών της περιόδου 1960-1975. Η απρόσκοπτη αυτή μείωση θα επηρεάσει προφανώς και τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό (4,7 εκατ. το 2015), ο οποίος πιθανότατα το 2035 θα υπολείπεται αυτού του 2015, αναλόγως των σεναρίων, κατά 0,5-1 εκατ., το δε 2050 κατά 1,1-1,7 εκατ. Οι προαναφερθείσες εξελίξεις είναι δυνατόν μερικώς και μόνον να αμβλυνθούν στην περίπτωση που τα ανά ηλικία ποσοστά συμμετοχής του πληθυσμού παραγωγικής – εργάσιμης ηλικίας στον οικονομικά ενεργό πληθυσμό αυξηθούν. Οι αναμενόμενες μεταβολές τόσο του μεγέθους όσο και της κατανομής του συνολικού πληθυσμού μας ανά ηλικία και, προφανώς, η αναμενόμενη μείωση και του πληθυσμού εργάσιμης ηλικίας ενδιαφέρουν όλους μας ιδιαίτερα όμως όσους έχουν την ευθύνη διαμόρφωσης πολιτικών σε ευρύ φάσμα πεδίων, καθώς η μεταβλητή «πληθυσμός» δεν είναι πλέον δυνατόν να μην λαμβάνεται υπόψη στην χάραξη των πολιτικών αυτών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Παραλήρημα Τσαβούσογλου στη Θράκη: «Πατρίδα μητέρα η Τουρκία» – Επισκέφτηκε τον ψευτομούφτη

Την πολιτική των άκρων όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά και στη Θράκη ακολουθεί η Τουρκία.  Το τελευταίο περισταστικό σημειώθηκε την Παρασκευή όπου ο Τούρκος αντιπρόεδρος Χακάν Τσαβούσογλου έκανε λόγο για τουρκική μουσουλμανική μειονότητα, που αριθμεί 150.000 μέλη.

 

Είπε μάλιστα ότι δίνει αγώνα επιβίωσης. Οι προκλητικές ενέργειες Τσαβούσογλου έγιναν τη στιγμή που η Τουρκία έκανε ρουρωτήρι το Αιγαίο με 60 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου χώρου και ελικόπτερα της χώρας του να κάνουν βόλτα πάνω από τα Ίμια.

Όμως ο Τουρκος αντιπρόεδρος, ακολουθώντας την πάγια τακτική της χώρας του, πρόσπάθησε να ρίξει εθνικιστική«βόμβα» στα Βαλκάνια.   «Είδε» τουρκικές μειονότητες και σε Σκόπια, τα οποία για άλλη μια φορά τα αποκάλεσε «Μακεδονία», όπως επίσης στη Βουλγαρία και στο Κόσοβο.

Την Παρασκευή ο αντιπρόεδρος Τσβούσογλου, επισκέφθηκε την Ξάνθη και αφού μίλησε για τουρκική μειονότητα επισκέφτηκε τον ψευτομουφτή Ξάνθης.  Ο Τούρκος Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης καταργώντας το πρωτόκολλο μέσα σε Ελληνικό Έδαφος, επισκέφτηκε τον παραχαράκτη των αρχών και θεσμών της Χώρας, τον ψευτομουφτή ο οποίος είναι κατηγορούμενος από τις Ελληνικές αρχές, στέλνοντας πλέον ξεκάθαρο μήνυμα στις δικαστικές αρχές ότι ο κατηγορούμενος ψευτομουφτής είναι υπό την προστασία της Άγκυρας.

Thrakitoday

Η συγγνώμη του Βήματος για τα Fake News του Αυγενάκη

Συγγνώμη από τους Χρήστο Σπίρτζη και Νίκο Παππά ζητά «Το Βήμα» για δημοσίευμα πριν από δύο χρόνια που είχε βασιστεί σε ισχυρισμούς του βουλευτή της ΝΔ και σήμερα, γραμματέα του κόμματος, Λευτέρη Αυγενάκη.

Ειδικότερα, το δημοσίευμα που υπέγραφε ο δημοσιογράφος Γιώργος Παπαχρήστος στα «Νέα» έκανε λόγο τότε για υποτιθέμενο «γραφείο ρουσφετιών»του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά μαζί με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, έφτανε στο σημείο να υποστηρίξει μάλιστα ότι είχαν και ημερήσια κέρδη ύψους 50.000 ευρώ.

Ο Νίκος Πάππας και ο Χρήστος Σπίρτζης προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη και σήμερα, το «Βήμα» αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη για το ψευδές δημοσίευμα.

Η διορθωτική δημοσίευση του Βήματος αναφέρει τα εξής:

«Σχετικά με τα όσα δημοσιεύθηκαν για τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη στις 15, 17, 18 και 22 Νοεμβρίου 2015 στη στήλη «Βηματοδότης» της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» με θέμα τον τρόπο λειτουργίας των πολιτικών γραφείων των υπουργών κυρίων Σπίρτζη και Παππά και στις 17 Νοεμβρίου 2015 στη στήλη «ΣΤΙΓΜΑ» του δημοσιογράφου Γιώργου Παπαχρήστου στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», με αφορμή κατάθεση συναφούς ερώτησης στη Βουλή από βουλευτή της αντιπολίτευσης, σε σχέση με τις συνθήκες λειτουργίας του πολιτικού γραφείου του, διευκρινίζουμε ότι τα πολιτικά γραφεία των κυρίων Σπίρτζη και Παππά που συστεγάζονταν σε όμορα διαμερίσματα επί της Λ. Συγγρού με αριθ.12, λειτουργούσαν με τη συνήθη μορφή και δράση που έχουν τα πολιτικά γραφεία και δεν είχαν καμία άλλη ασυνήθιστη δραστηριότητα.

Όσα σχετικώς γράφτηκαν βασίστηκαν σε πληροφορίες, οι οποίες, όπως εκ των υστέρων προέκυψε, ήταν λανθασμένες, όπερ προκύπτει από το διορθωτικό δημοσίευμα της 7ηςΔεκεμβρίου 2015 στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» αλλά και από τη δημοσίευση, όπως απαιτεί ο νόμος, στο φύλλο της 1ης Μαρτίου 2016 σχετικής εξώδικου δηλώσεως του Υπουργού κ. Νίκου Παππά.

Σε κάθε περίπτωση, δηλώνουμε ότι δεν είχαμε την πρόθεση να βλάψουμε την τιμή και υπόληψη του κ. Σπίρτζη και εκφράζουμε σε αυτόν τη λύπη μας για τη δημοσίευση των μη ορθών αυτών πληροφοριών».

tvxs.gr

 

“Αγρίμι” – Το νέο τραγούδι του Ψαραντώνη: ”Θέλει κουράγιο,θέλει υπομονή” σ’αυτό το πανηγύρι να μη μας σπάσουνε το τσαμπουκά ”γιατί θα γίνω αγρίμι” | Βίντεο

Μία από τις σημαντικότερες συνεργασίες της καριέρας του έχει ο Πατρινός μουσικός και συνθέτης, Βασίλης Ράλλης, στο πλαίσιο της δημιουργίας του δεύτερου δίσκου του που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει μέχρι τα τέλη του 2017.

Ο Βασίλης Ράλλης συνεργάζεται με τον μεγάλο Ψαραντώνη, σε ένα τραγούδι που ονόμασε «Αγρίμι» και έχει ιδιαίτερα έθνικ στοιχεία παρμένα μέσα από την κρητική παράδοση, αλλά και την παραδοσιακή μουσική των Βαλκανίων.

Ο Ψαραντώνης είχε γνωρίσει τον Πατρινό μουσικό που δραστηριοποιείται τους τελευταίους μήνες στην Αθήνα και είχε εκτιμήσει από την αρχή τόσο το ταλέντο του, όσο και την προσωπικότητα του νεαρού δημιουργού. Έτσι δέχτηκε να συμμετάσχει  και να τραγουδήσει σε ένα  τραγούδι που ο Βασίλης Ράλλης είχε γράψει για αυτόν.

2315587

Το τραγούδι συμπεριλήφθηκε στην δεύτερη προσωπική δουλειά του Βασίλη Ράλλη «Πρώτη μέρα του χρόνου», η οποία όπως όλα προμηνύουν αναμένεται να ενθουσιάσει τους φίλους της καλής ποιοτικής μουσικής.

Θυμίζουμε ότι το πρώτο τραγούδι του δίσκου ήδη έχει κυκλοφορήσει στο youtube και λέγεται «Ακούει κανείς».

Πάντως το γεγονός ότι ο Ψαραντώνης, ένας καλλιτέχνης που αποτελεί ένα ξεχωριστό κομμάτι στην παραδοσιακή κρητική και έντεχνη μουσική, δέχτηκε να τραγουδήσει ένα τραγούδι ενός νεαρού δημιουργού, λέει πολλά από μόνο του.

Στίχοι:

Πως ν’αντιδράσω μέσα απ΄το καβούκι μου

πως να ξυπνήσω αφού ήλιο δε θα ιδώ

γι’αυτό σου λέω τούτο το τραγούδι μου

για ν’αναπνεύσω λίγο απ’αυτό

”Θέλει κουράγιο,θέλει υπομονή”

σ’αυτό το πανηγύρι

να μη μας σπάσουνε το τσαμπουκά

”γιατί θα γίνω αγρίμι”

Κράτα ψυχή μου καλά

γιατί θα μου σαλέψει

πιάσε το ταύρο απ’τα κέρατα

και φέρε τον στη μέση

”Θέλει κουράγιο,θέλει υπομονή”

σ’αυτό το πανηγύρι

να μη μας σπάσουνε το τσαμπουκά

”γιατί θα γίνω αγρίμι”

Από το site: patras events.gr

Ακούστε το τραγούδι:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=LfecjPcyUQA”]

 

Ευρωβαρόμετρο: Αρνητικές πρωτιές των Ελλήνων στην υπεύθυνη οδήγηση

Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία του Ευρωβαρόμετρου για την υπεύθυνη oδήγηση στην Ελλάδα. Μπορεί η χώρα μας να μην κατέχει την πρωτιά, αφού χειρότεροι οδηγοί θεωρούνται οι Ιταλοί, καταγράφει όμως σημαντικά αρνητικά ρεκόρ.

Στην Ελλάδα κατά την οδήγηση, το 35% των οδηγών ρυθμίζει το GPS, το 49% τηλεφωνεί χρησιμοποιώντας το Bluetooth, το 26% γράφει ή διαβάζει SMS ή email, τo 54% τηλεφωνεί χωρίς hands-free (ποσοστό ρεκόρ), ενώ το 49% τηλεφωνεί με ακουστικά (επίσης ποσοστό ρεκόρ).

Οι Έλληνες εμφανίζονται πολύ επικριτικοί απέναντι στους συμπατριώτες τους, αν και είναι πιο ανεκτικοί όταν αξιολογούν τη δική τους συμπεριφορά, ενώ ένα 73% (ποσοστό ρεκόρ) παραδέχεται ότι βρίζει άλλους οδηγούς.

Επίσης, οι Έλληνες παραδέχονται ότι κορνάρουν χωρίς λόγο, ότι προσπερνούν από τα δεξιά σε αυτοκινητόδρομο ή ακόμη ότι κολλούν επίτηδες στο προπορευόμενο όχημα μόνο και μόνο επειδή ο οδηγός τούς εκνεύρισε.

Θλιβερό ρεκόρ κατέχουν οι Έλληνες οδηγοί και σε ό,τι αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την κατάληψη της λωρίδας έκτακτης ανάγκης.

ΕΡΤ1

 

Spiegel: Δημιούργημα των δανειστών οι νέοι σπουδασμένοι «working poor» της Ελλάδας

H χαλάρωση της εργατικής νομοθεσίας που επέβαλαν οι δανειστές της Ελλάδας φταίει για τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας εργαζόμενων φτωχών, γράφει το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel. «Πρόκειται για τους “working poor”, νέοι σπουδασμένοι και με προσόντα, αλλά με αποδοχές που μόλις φτάνουν για να καλύψουν το φαγητό τους. Οι άνθρωποι στους οποίους αναφέρεται το δημοσίευμα έχουν ονοματεπώνυμο. Είναι η Στέλλα Αντωνίου, 24 ετών, μπαργούμαν με σπουδές στις γλώσσες και στη λογοτεχνία, ο Γιώργος Γεωργιάδης, 27 ετών, καθηγητής Αγγλικών, με 25 ώρες εργασίας την εβδομάδα, αλλά με αποδοχές 15 ωρών και ο Μάρκος Καρύδης, 30 χρονών, εργαζόμενος σε φαστφουντάδικο, με σπουδές στην Φυσική Αγωγή».

«Η χαλάρωση της εργατικής νομοθεσίας επέφερε ακριβώς το αντίθετο από το σκοπούμενο», επισημαίνει στο δημοσίευμά του το περιοδικό. «Ο νομοθέτης μείωσε το κατώτατο όριο μισθού στα 586 ευρώ και παράλληλα επέτρεψε στους εργοδότες να πηγαίνουν και χαμηλότερα, όταν αυτός που ψάχνει εργασία είναι κάτω των 25. Πίσω από αυτό κρύβονταν η ελπίδα ότι έτσι θα καταπολεμούνταν η νεανική ανεργία που το 2016 άγγιξε το 47%. Παράλληλα προέκυψε μια γενιά εργαζομένων που έκαναν σχεδόν τα πάντα, γνωρίζοντας ότι εάν δεν το έκαναν αυτοί, θα το έκαναν άλλοι». To Spiegel σημειώνει: «Παρόλα αυτά η μεγάλη κραυγή των εργαζομένων φτωχών δεν ακούστηκε, επειδή ειδάλλως οι ευκαιρίες για μια έστω κακοπληρωμένη δουλειά θα μειώνονταν. Και μια κακοπληρωμένη δουλειά είναι πάντα καλύτερη από την ανεργία».

Όπως εκτιμά το Spiegel «το 1/3 των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα κερδίζει τόσο λίγα που μόλις τούς φτάνει για να ζήσει. Είναι πάνω από μισό εκατομμύριο. Για τη δουλειά τους παίρνουν κάτω από 376 ευρώ το μήνα ή 60% λιγότερα από το μέσο μισθό. Ο κίνδυνος, ακόμη και με σταθερή εργασία, να συγκαταλεχθεί κανείς στους φτωχούς στην Ελλάδα είναι τόσο μεγάλος, όσο πουθενά αλλού στην ΕΕ».

Το άρθρο κάνει και σύγκριση ανάμεσα στο Βερολίνο και την Αθήνα σε ότι αφορά στο κόστος ζωής. «Για παράδειγμα, στο Βερολίνο οι τιμές για προϊόντα καθημερινής κατανάλωσης είναι μόλις 14,5% υψηλότερα από ότι στην Αθήνα, παρά το ό,τι στη γερμανική πρωτεύουσα η αγοραστική δύναμη είναι 117%».

Der Spiegel, ΑΠΕ-ΜΠΕ