24.8 C
Chania
Sunday, October 6, 2024

Ζητάμε δημόσιες υπηρεσίες υγείας, η ιδιωτική ασφάλιση ταιριάζει, στους εύπορους πολίτες

Της Ιωάννας Μελάκη*

Είναι αλήθεια ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας  σήμερα νοσεί , πολλά τα προβλήματα, και φθάνουμε να μην ευχόμαστε τίποτα άλλο ,ο ένας στον άλλο,  παρά  “υγεία “, ανεξαρτήτως των άλλων προβλημάτων μας, που στην καθημερινότητα, μας κατακλύζουν.Θεωρείσαι πετυχημένος ως  πολιτικός ,όχι όταν στρέψεις τους πολίτες στις υπηρεσίες ιδιωτικής υγείας, αλλά όταν καταφέρεις να εξασφαλίσεις τα απαραίτητα κονδύλια από το ΑΕΠ , για τις δαπάνες των υπηρεσιών υγείας (ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, αναλώσιμα υλικά κ.α) στις υπηρεσίες της δημόσιας υγείας.

Δεν αναθεματίζουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία, στην υπηρεσία της υγείας. Αλλά η υγεία δεν είναι  προϊόν  , είναι “δημόσιο αγαθό” και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από τους εκάστοτε Κυβερνώντες και θα πρέπει από την Πολιτεία, να προσφέρεται χωρίς εμπόδια και ελλείψεις , δωρεάν στους πολίτες .

Παρά ταύτα , αφού η Πολιτεία άνοιξε και ανοίγει την πόρτα στις υπηρεσίες ιδιωτικής υγείας, θα έπρεπε να είχε επιστρατεύσει ελεγκτικό μηχανισμό, τέτοιο που  να μην παραπλανάται ο πολίτης , από το “τσουνάμι” της παραπλάνησης και παραπληροφόρησης ,μέσα από επιθετικές  διαφημιστικές καμπάνιες ,που καθημερινά  μέσα από τα μέσα ενημέρωσης δέχεται, όαν η ανάγκη τον σπρώξει, ώστε να μην βγει ζημιωμένος οικονομικά, ψυχικά.

Μιλάμε  για τον απαραίτητο ελεγκτικό μηχανισμό, που να δρα άμεσα, διότι ζούμε σε χρονική ευαίσθητη συγκυρία , οικονομική κρίση, (με χιλιάδες άνεργους , με ανασφάλιστους), μια και  η Πολιτεία βρίσκεται  αδύναμη  να προσφέρει άμεση και δωρεάν υγεία, από την άλλη η ανεξέλεγκτη Ιδιωτική πρωτοβουλία , προσφέρει δελεαριστικά προγράμματα μέσω των  ασφαλιστικών εταιρειών, που κάποιες φορές είναι κίβδηλα.

Συγκεκριμένα, η χρήση της ιδιωτικής ασφάλειας ,για την κάλυψη των νοσοκομειακών εξόδων, τόσο πρωτοβάθμιων όσο και δευτεροβάθμιων, σημείωσε αύξηση στα  χρόνια της κρίσης ,λόγω  του ότι πολλοί πολίτες έχασαν την ασφαλιστική τους ικανότητα, λόγω της οικονομικής αδυναμίας τους  να πληρώσουν ασφαλιστικές εισφορές ,στα ταμεία τους. Επίσης ,οφείλουμε δε να πούμε ότι, μειώθηκαν οι καταναλωτές, που είχαν την ικανότητα να κάνουν συνδυαστική χρήση των υπηρεσιών υγείας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Ενώ  παρατηρείται ότι  έχουμε συρρίκνωση των υπηρεσιών της Δημόσιας ασφάλισης  , και ενώ έχουμε αύξηση των πολιτών που  αιτούν τις υπηρεσίες υγείας, αντίθετα δεν έχουμε μείωση των υπηρεσιών υγείας ,της Ιδιωτικής πρωτοβουλίας.Επειδή οι μέρες που ζούμε είναι μέρες φτώχειας και δακρύων ,για ένα μεγάλο μέρος των πολιτών, το ζούμε καθημερινά όσοι ενεργά ασχολούμαστε μέσα στην κοινωνία ,το βροντοφωνάζουμε και σας καλούμε κύριοι της Κυβέρνησης , δώστε τον αγώνα σας, για δημόσια και δωρεάν υγεία, θεραπεύστε το Ασφαλιστικό σύστημα, γιατί και τα δύο νοσούν βαριά, μην αφήνετε τους πολίτες χωρίς αξιοπρέπεια, η ιδιωτική υγεία σήμερα είναι ΜΌΝΟ για εύπορους πολίτες!!!

*Η Ιωάννα Μελάκη  είναι μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς ,  Δραστηριοποιείται για την Προστασία του Καταναλωτή  και για την ισορροπία της αγοράς

 

Οι Γάλλοι υποκλίνονται στην Κρητική διατροφή με ένα ντοκιμαντέρ αφιέρωμα | Βίντεο

Ωδή στην κρητική διατροφή αποτελεί ντοκιμαντέρ Γάλλων, διάρκειας 13 λεπτών! Οι δημιουργοί του περιηγούνται στην ενδοχώρα της Κρήτης, κάνοντας ειδική μνεία στην θαυματουργή φύση του νησιού μας!

Η κρητική κουζίνα, η βάση της μεσογειακής διατροφής και η πεμπτουσία της μακροζωίας, αποτελεί σημείο αναφοράς για τους απανταχού διατροφολόγους. Οι παλιοί την ακολούθησαν κατά γράμμα κι ωφελήθηκαν. Οι νεότερες γενιές, ωστόσο, φαίνεται να της γυρνούν την. πλάτη και να προτιμούν τις εύκολες κι ανθυγιεινές λύσεις.

Εξ ου και τα υψηλά ποσοστά παχυσαρκίας στην χώρας μας, και ειδικά στην Κρήτη.

Παράδοξο, αλλά διόλου αναληθές.

Οι Γάλλοι λοιπόν στρώνουν το τραπέζι των πληροφοριών τους, «λούζοντας» με παρθένο παραδοσιακό ελαιόλαδο τα μυστικά που συλλέγουν απ’ τον τόπο μας και  πίνοντας παράλληλα στην υγειά της μεγαλονήσουμ’ ένα αγέρωχο κρασί.

Κόκκινο, για να’ ναι παθιασμένο κι αθάνατο, όπως ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας των τοπίων μας. Γνήσιων κι επιβλητικών, σαν την καρδιά των ανόθευτων Κρητικών, που γαλουχούνται  με τις διατροφικές και πολιτιστικές αξίες των προγόνων μας.

Δείτε το πατώντας ΕΔΩ.

 

 

Spiegel: Απεριόριστη υποστήριξη στον Μακρόν, με κάθε κόστος, διότι η Ευρώπη θα διαλυθεί

«Όποιος απορρίπτει κατηγορηματικά τα ευρωομόλογα, όποιος αρνείται την κοινή ευρωπαϊκή οικονομική πολιτική, έναν προϋπολογισμό ο οποίος θα ελέγχεται από το ευρωκοινοβούλιο, όποιος δηλαδή αρνείται μια πραγματική ευρωπαϊκή συνεργασία δεν θα πρέπει να εκπλαγεί εάν σύντομα ακόμα περισσότεροι Ευρωπαίοι απαυδήσουν από την υπαγορευμένη από τη Γερμανία λιτότητα, εάν ολοένα και περισσότεροι ψηφοφόροι θεωρήσουν την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ένα σύστημα ποδηγέτησης, το οποίο πρέπει να διαλυθεί», γράφει σε πρωτοσέλιδο άρθρο γνώμης η ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού «Spiegel» με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων του νέου Γάλλου Προέδρου.

 

«Όποιος εμποδίζει τη ριζική μεταρρύθμιση της ΕΕ σύντομα θα ξαναέχει μια ήπειρο με πολλά έθνη, τα οποία θα έχουν κατά νου μόνον τη δική τους πρόοδο, έστω και αν τελικά αυτό γίνει και πάλι με τη βία. Κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται να συμβεί».

«Γι αυτό και είναι καιρός να εκφραστεί η απεριόριστη αλληλεγγύη- αυτήν τη φορά στη Γαλλία και ολόκληρη την Ευρώπη. Το καλό εν προκειμένω είναι ότι αυτή η αλληλεγγύη θα έχει ως συνέπεια την εξασφάλιση της ειρήνης. Ουδείς πρέπει να στείλει στρατιώτες, ουδείς πρέπει να πεθάνει, πρέπει μόνο να εγκαταλειφθεί η γερμανική σκληρότητα. Απαιτείται να τεθεί ένα τέλος στην αυστηρή πολιτική της λιτότητας. Ο Μακρόν χρειάζεται επενδύσεις, χρειάζεται επιείκεια στο θέμα της υπέρβασης των ορίων των ελλειμμάτων της Γαλλίας, χρειάζεται χρόνο και χρήματα ώστε να διαμορφώσει τις μεταρρυθμίσεις του με τρόπο συμβατό με τις αντοχές του γαλλικού λαού», επισημαίνει ο αρθρογράφος του γερμανικού περιοδικού.

«Φυσικά και θα απαιτήσει πολλά ο νέος Γάλλος Πρόεδρος από τους συμπατριώτες του και πολλά θα εξαρτηθούν από το αν η γαλλική κοινωνία είναι έτοιμη για τέτοιες μεταρρυθμίσεις, η αν η χώρα παραλύσει από τις απεργίες έως ότου ο Πρόεδρος γονατίσει. Οι μεταρρυθμίσεις του Μακρόν πρέπει να έχουν τη συγκατάθεση τη μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών και κυρίως να μπορούν να τις αντέξουν. Για να γίνει αυτό πρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση να δώσει ως αντάλλαγμα την αλληλεγγύη της. Εάν αποτύχει ο Μακρόν με τις μεταρρυθμίσεις στη Γαλλία τότε απειλείται η επόμενη προσπάθεια της Λεπέν και με αυτήν πρόεδρο η Ευρωπαϊκή Ένωση σε ελάχιστο χρόνο θα διαλυθεί», καταλήγει το άρθρο του «Spiegel».

 

thepressproject.gr

Τζόνσον: Η ΕΕ κινδυνεύει να αναγκαστεί να πληρώσει τη Βρετανία για το Brexit, όχι το αντίστροφο

Είναι μάλλον η Ευρωπαϊκή Ένωση αυτή που κινδυνεύει να αναγκαστεί να δώσει χρήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο στο πλαίσιο του Brexit, παρά το αντίθετο, υποστήριξε ο υπουργός Εξωτερικών της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον σε μια συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Daily Telegraph το Σάββατο.

Η άποψη που εξέφερε είναι διαμετρικά αντίθετη από τη θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία αναμένεται να παρουσιάσει, κατά την έναρξη των διαπραγματεύσεων, έναν συνολικό λογαριασμό στο Λονδίνο, το οποίο θα κληθεί να εκπληρώσει τις χρηματοδοτικές του δεσμεύσεις για διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα και ταμεία.

Το ποσό εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ των 40 και 60 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά ευρωπαϊκές πηγές, ενώ θα μπορούσε να φθάσει ακόμη και τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με υπολογισμούς της βρετανικής εφημερίδας Financial Times, αν προστεθούν οι νέες απαιτήσεις που πρόβαλαν η Γαλλία και η Γερμανία κι αφορούν τις αγροτικές επιδοτήσεις.

Η βρετανική κυβέρνηση έσπευσε να ανακοινώσει ότι δεν πρόκειται επ’ ουδενί να καταβάλει ένα τέτοιο ποσό. Στη συνέντευξή του στη Daily Telegraph που δημοσιεύθηκε χθες, ο Τζόνσον δεν δίστασε να χαρακτηρίσει «γελοία» τα ποσά που αναφέρονται.

«Θέλουν να αφαιμάξουν εντελώς αυτή τη χώρα με τον λογαριασμό τους», εξεμάνη ο επικεφαλής της βρετανικής διπλωματίας και απείλησε ότι το Λονδίνο θα μπορούσε να αποχωρήσει από τη διαπραγμάτευση και «να μην πληρώσει δεκάρα».

Ο Τζόνσον, ένας από τους πρωταγωνιστές της εκστρατείας υπέρ του Brexit, πρόσθεσε ότι είναι η ΕΕ εκείνη που ρισκάρει να αναγκαστεί τελικά να ανοίξει το πορτοφόλι.

Η Daily Telegraph, μια εφημερίδα η οποία τηρεί εξαιρετικά επικριτική στάση έναντι της ΕΕ, πρόσφατα έγραψε επικαλούμενη ένα κυβερνητικό έγγραφο ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δικαιούται 9 δισεκατομμύρια λίρες (10,6 δισεκ. ευρώ) από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κι άλλα 14 δισεκ. λίρες σε ρευστό και ακίνητα από την Ευρώπη.

Ο Τζόνσον εξάλλου καταδίκασε τις «βάρβαρες τεχνικές διαπραγμάτευσης των Βρυξελλών». Ενώ, αναφερόμενος σε ένα γνωστό τραγούδι του συγκροτήματος Eagles, ο επικεφαλής της βρετανικής διπλωματίας συμπλήρωσε ότι ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ νομίζει ότι (η ΕΕ) είναι το Hotel California, όπου μπορείς να πληρώσεις τον λογαριασμό, αλλά δεν μπορείς ποτέ να φύγεις. Κάνει λάθος».

Οι εντάσεις είναι πλέον σχεδόν καθημερινές μεταξύ του Λονδίνου και των Βρυξελλών, καθώς πλησιάζουν οι πρόωρες βουλευτικές εκλογές στο Ηνωμένο Βασίλειο (8η Ιουνίου), αλλά και η έναρξη των διαπραγματεύσεων για το Brexit.

 

Πώς το Facebook άλλαξε τις «εκτός σύνδεσης» ζωές μας

του Agoston Faber για το Political Critique

Είναι αυτονόητο ότι η μη χρήση του Facebook στην εποχή του Facebook είναι κάτι το πολύ πιο διαφορετικό από το να γινόταν κάτι τέτοιο πριν δημιουργηθεί το Facebook. Το ίδιο ισχύει και για τα κινητά τηλέφωνα. Επομένως, η εξάρτηση από το Facebook ή τα κινητά τηλέφωνα προέρχεται μάλλον από την κοινωνική πίεση παρά από τον ψυχισμό του ατόμου. Εντούτοις, ορισμένα ενδιαφέροντα προβλήματα και καταχρήσεις μπορούν να επισημανθούν σε σχέση με το Facebook, ακριβώς κάτι που σκοπεύει να κάνει αυτό το άρθρο.

Όπως και οι πιο δημοφιλείς τεχνολογικές καινοτομίες, το Facebook- για να το θέσουμε με όρους του Ντυρκέμ – λειτουργεί μεταξύ άλλων ως «κοινωνικό γεγονός», το οποίο σημαίνει ότι είναι «ικανό να ασκήσει έναν εξωτερικό περιορισμό έναντι του ατόμου» και ακριβώς όπως τα κινητά τηλέφωνα, επιβάλλει με αποτελεσματικό τρόπο τη χρήση του.

Η αποφυγή της χρήσης του Facebook στην εποχή του Facebook είναι διαφορετική από τη μη χρήση του πριν δημιουργηθεί το Facebook. Το ίδιο ισχύει και για τα κινητά τηλέφωνα. Ως αποτέλεσμα, το κινητό τηλέφωνο ή η εξάρτηση από το Facebook είναι κοινωνικό και κοινωνιολογικό θέμα και όχι απλώς ψυχολογικό, γι’ αυτό θα πρέπει να αποφύγουμε τη γρήγορη παθολογικοποίηση αυτού του φαινομένου. Παρόλα αυτά, αρκετά προβλήματα και καταχρήσεις μπορούν να σχετιστούν δικαιολογημένα με το Facebook, κάτι που θα κάνω εδώ. Ωστόσο, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η υπερβολική έμφαση στην ευθύνη του χρήστη θα πρέπει να αποφευχθεί με κάθε τρόπο, αφού, όπως μόλις αναφέρθηκε, όταν πρόκειται για το Facebook, η πηγή των προβλημάτων πρέπει να βρεθεί σε ένα κοινωνικό και όχι σε ένα ατομικό επίπεδο.

Σημειώστε επίσης ότι δεν πρόκειται να διαβάσετε μια παγκόσμια και «ισορροπημένη» ανάλυση του πώς λειτουργεί το Facebook. Αυτό το άρθρο θα προσφέρει μάλλον μια έντονα κριτική και πολεμική προσέγγιση.

Πιθανώς τίποτα άλλο δεν μας ώθησε να χειριζόμαστε συνεχώς και τόσο προσεκτικά την προσωπική μας εικόνα όσο το Facebook. Η επιτυχία του Facebook βασίζεται σε μια πολύ βασική ιδέα: οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να συνδεθούν ο ένας με τον άλλον και επίσης αγαπούν να ενημερώνονται για τις καθημερινές δραστηριότητες- και ως επί το πλείστον τις δραστηριότητες ρουτίνας-  των άλλων. Σε σχέση με αυτό το γεγονός, η διαχείριση και εμφάνιση μιας συγκεκριμένης, θετικής εικόνας του εαυτού, έχει γίνει επίσης απαραίτητη για πολλούς.

Δεν μπορεί όμως να αμφισβητηθεί ότι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι εμφανίζονται στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης απέχει πολύ από την πραγματικότητα: τα θετικά γεγονότα τείνουν να ξεπερνούν τα αρνητικά, αφού το Facebook είναι ο τόπος που περιγράφει ο Έρβινγκ Γκόφμαν ως «η παρουσίαση του εαυτού στις καθημερινές του αλληλεπιδράσεις». Όταν συναντάς κάποιον για πρώτη φορά, προσπαθείς αναγκαστικά να δημιουργήσεις μια θετική εικόνα του εαυτού σου για να παρουσιάσεις στον άλλον. Με την πάροδο του χρόνου και με μερικές ακόμη συναντήσεις  όμως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι αυτή η εικόνα αποκτά όλο και περισσότερες αποχρώσεις ή ακόμα και στρέφεται σε κάτι το απόλυτα αντίθετο, καθώς το σύνολο των διαφορετικών μελλοντικών αλληλεπιδράσεων με το ίδιο πρόσωπο θέτει σε δοκιμασία την  εικόνα που έχεις δημιουργήσει τόσο προσεκτικά για τον εαυτό σου. Ως αποτέλεσμα, η αρχική θετική εικόνα δεν μπορεί να διατηρηθεί για πάντα. Ας πάρουμε ένα απλό παράδειγμα. Αν βγω για μια μπύρα με έναν φίλο, ίσως να αργήσω γιατί απλώς έφυγα από το σπίτι πολύ αργά ή επειδή το λεωφορείο που πήρα χάλασε. Μπορεί επίσης να μην συμπεριφερθώ σωστά υπό την επήρεια του αλκοόλ και να αρχίσω να λέω ακατάλληλα αστεία (κάτι που συνήθως δεν τείνω να κάνω). Επιπλέον, είναι επίσης πιθανό, κατά την επιστροφή στο σπίτι μαζί με αυτόν τον φίλο μου, να συναντήσω τυχαία έναν από τους συμμαθητές μου από το δημοτικό σχολείο, ο οποίος, υπό την παρουσία του φίλου μου, να αρχίσει να με πειράζει για το πόσο φριχτός παίχτης ποδοσφαίρου ήμουν σύμφωνα με τις αναμνήσεις του. Όλες αυτές οι πτυχές απειλούν την ακεραιότητα της θετικής εικόνας του εαυτού που έχει δημιουργηθεί για δημόσια προβολή.

Το Facebook αναμφισβήτητα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για την πρόληψη ή την αντιμετώπιση αυτών των «ατυχημάτων» και ως εκ τούτου εξασφαλίζει επίσης την προστασία μιας ιδεατής δημόσιας εικόνας του εαυτού. Το Facebook δίνει τη δυνατότητα να μην μοιραζόμαστε τίποτα άλλο παρά τα θετικά γεγονότα της ζωής μας και να κερδίζουμε την αναγνώριση (ή τον φθόνο) των άλλων. Σε μια ακραία ερμηνεία, το Facebook μπορεί να είναι η ιδανική παιδική χαρά για αυτό που ο Λας έχει χαρακτηρίσει ως ναρκισσιστική προσωπικότητα: «εύκολο για τη διαχείριση των εντυπώσεων που δίνει στους άλλους, λαίμαργο για θαυμασμό αλλά περιφρονητικό προς εκείνους που χειρίζεται μέσω της παροχής του. Ασταμάτητα πεινασμένο για συναισθηματικές εμπειρίες με τις οποίες ψευτο- καλύπτει ένα εσωτερικό κενό».

Στην πραγματικότητα, το Facebook και ακόμα περισσότερο το Instagram μπορούν να προσδιοριστούν με αυτό που ο Γιούργκεν Χάμπερμας ονομάζει «επαναπροσδιορισμό της θετικής προβολής, στην οποία οι λογικές συζητήσεις περιορίζονται στο παρασκήνιο και ο (εικονικός) χώρος γεμίζει με ανθρώπους που “εξυμνούν” τον εαυτό τους και ο ένας τον άλλον»- κάτι πολύ όμοιο με τα αρχαία βασιλικά ανάκτορα όπου οι υπήκοοι έπρεπε να συγκεντρωθούν για να επαινέσουν τον βασιλιά. Στην πραγματικότητα, το Facebook αντικατοπτρίζει μια συστηματικά διαστρεβλωμένη παρουσίαση της πραγματικότητας και, με αυτόν τον τρόπο, ερχόμαστε αντιμέτωποι και με αυτό που ο Γκυ Ντεμπόρ αποκαλεί «θέαμα»: «[Το θέαμα είναι] το αντίθετο του διαλόγου».

Ο Ζαν Μποντριγιάρ δίνει μια αρκετά παρόμοια, αλλά ακόμη πιο ριζοσπαστική προσέγγιση. Σύμφωνα με την άποψή του, μια αναπαράσταση είναι απλώς το αντίθετο της άρνησης. Αντί να αρνηθούμε ένα υπάρχον γεγονός, «το να προσποιηθούμε είναι να υποκριθούμε ότι έχουμε αυτό που δεν έχει κανείς». Έτσι, το Facebook προσφέρει μια ιδανική πλατφόρμα για να ξεδιπλώσουμε τη ναρκισσιστική προσωπικότητά μας, με τη θετική προβολή να αποκαθίσταται μέσω των λειτουργιών αντιπροσώπευσής του, μέσα από αντικαθρεφτισμούς και αναπαραστάσεις. Με λίγα λόγια και συνδέοντας τους Λας, Χάμπερμας, Ντεμπόρ και Μποντριγιάρ σε ένα κοινό πλαίσιο, θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, η ναρκισσιστική προσωπικότητα γεμίζει τη νέα δημοσιότητα με αντικαθρεφτισμούς και αναπαραστάσεις- ωστόσο όλα αυτά φυσικά προϋποθέτουν μια περίοδο και τις τεχνικές καινοτομίες που κάνουν κάτι τέτοιο δυνατό από κοινού. (Αξίζει να σημειωθεί ότι το βιβλίο του Χάμπερμας δημοσιεύτηκε το 1962, του Ντεμπόρ το 1967, του Λας το 1979 και του Μποντριγιάρ το 1981, πράγμα που σημαίνει ότι το πρόχειρο θεωρητικό πλαίσιο που δίνεται εδώ ήταν ήδη εφαρμόσιμο πριν δημιουργηθεί και λειτουργήσει το Facebook το 2004. Αυτό υποδηλώνει ότι όλες αυτές οι τάσεις που θα εντοπίσουμε και έχουμε εντοπίσει σε σχέση με το Facebook δεν είναι καθόλου καινούργιες, απλά μόλις πρόσφατα εμφανίστηκαν σε μια πιο έντονη και πιο εκπληκτική μορφή από ό,τι πριν).

Ακόμα όμως και στο πλαίσιο του Facebook, στιγμές οικειότητας έχουν επίσης γίνει- συμβολικά και μερικές φορές και οικονομικά- διαφημιστικές ή εμπορευματοποιημένες. Συνεπώς, το Facebook όχι μόνο προσφέρει μια νέα μορφή επικοινωνίας (κάτι που παρόλα αυτά παραμένει ένα γεγονός) αλλά δημοσιεύει επίσης στιγμές από την καθημερινή ζωή μας, τις οποίες- για ηθικούς ή τεχνολογικούς λόγους- κρατούσαμε κρυφές από τη δημοσιότητα.

Το Facebook εξαρτάται εν μέρει, αλλά σε σημαντικό βαθμό, από τη θέλησή μας να μοιραζόμαστε θετικές εικόνες (φωτογραφίες) με άλλους. Αυτό όμως συνεπάγεται, ως αντάλλαγμα, με μια σημαντική αλλαγή και μια στρέβλωση στις ζωές και τις αντιλήψεις μας, με την έννοια ότι λόγω της λογικής του Facebook, ακόμα και αληθινά γεγονότα της ζωής μας αρχίζουν να οργανώνονται και γύρω από τη λογική του πόσο καλά μπορούν να γίνουν φωτογραφίες, με τι θα μοιάζουν τη στιγμή που θα δημοσιευθούν- και πώς θα φαινόμαστε σε αυτά. Αυτό μπορεί να σημαίνει, για παράδειγμα, ότι οι «ιερές», συνήθως μοναδικές και ανεπανάληπτες στιγμές μιας γαμήλιας τελετής, πρέπει να τραβηχτούν με «βέβηλο» τρόπο από την πορεία των γεγονότων και να επαναληφθούν («να ξαναπαίξουν»), επειδή οι φωτογραφίες και τα βίντεο που λήφθηκαν και εξετάστηκαν επιτόπου τελικά δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες, με αποτέλεσμα αυτές οι αναπαραστάσεις να εμπεριέχουν τον κίνδυνο να μην είναι σε θέση να φέρουν την αναγνώριση (ή ακόμα και το φθόνο) από τους άλλους στα κοινωνικά μέσα

Στην εποχή του Facebook φαίνεται να είναι αλήθεια ότι σταματήσαμε να σκεφτόμαστε τοπία, μνημεία ή αγέλες άγριων ζώων και αντ’ αυτού αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τις φωτογραφίες που τραβάμε από τους εαυτούς μας και τους αγαπημένους μας μπροστά σε τοπία, μνημεία ή αγέλες άγριων ζώων. Ενώ στο παρελθόν, τα τοπία, τα μνημεία ή οι αγέλες των άγριων ζώων ήταν τα μόνα και τα κύρια θέματα μιας πολύ ικανοποιητικής φωτογραφίας που τραβήξαμε και μπορούσαμε να τα μοιραζόμαστε μόνο με έναν περιορισμένο κύκλο οικογένειας και φίλων, σήμερα γίνονται μέρος ενός στολίσματος, απλά μέσα για την επιθυμητή επιτυχία μας στα κοινωνικά δίκτυα.

Στην πραγματικότητα, τα άτομα που τραβούν μια φωτογραφία του εαυτού τους γίνονται τα τελικά θέματα των φωτογραφιών, καθώς η φωτογραφία, ακριβώς τη στιγμή που ελήφθη, προοριζόταν ήδη για δημόσια χρήση και εξυπηρετούσε το σκοπό του να παρουσιάζεται το άτομο με θετικό τρόπο στα κοινωνικά δίκτυα.

Έτσι λοιπόν, η λήψη μιας φωτογραφίας έχει μειωθεί σε μια απλή παράσταση, μια σκηνική αναπαράσταση. Έτσι, μια φωτογραφία που τραβήξαμε μαζί με μια διασημότητα ή η εικονική αναπαράσταση του μωρού μας που γεννιέται, γίνεται μέσο της δικής μας προσπάθειας να δοξαστούμε και να τοποθετηθούμε σε ένα βάθρο. Τα πραγματικά γεγονότα, δηλαδή η συνάντηση με μια διασημότητα ή οι στιγμές οικειότητας που προηγουμένως κρατιούνταν κρυφές από τη δημοσιότητα- για παράδειγμα, η γέννηση ενός μωρού- έχουν υποβαθμιστεί στην αναπαράστασή τους και στην ψευδαίσθηση- γιατί δεν είναι πια μια ψευδαίσθηση;- ότι η πραγματικότητα δεν είναι τίποτα παρά η αναπαράστασή της. «Όλη η ζωή των κοινωνιών αυτών, σημειώνει ο Ντεμπόρ, στις οποίες κυριαρχούν οι σύγχρονες συνθήκες παραγωγής, παρουσιάζεται ως μια τεράστια συγκέντρωση  αντικαθρεφτισμών.

Ό,τι κάποτε βιώναμε άμεσα, έχει γίνει απλή αναπαράσταση.

Είναι η ψευδαίσθηση ότι «αυτό που βλέπουμε είναι πραγματικότητα». Ο φθόνος που προκαλείται από τη- δημόσια θεατή- επιτυχία των άλλων οφείλεται στο γεγονός ότι πιστεύουμε πως αυτό που βλέπουμε είναι η πραγματικότητα, πράγμα που υποδηλώνει ότι η «σειρά επιτυχιών» που παρουσιάζεται στις σελίδες προφίλ άλλων χρηστών του Facebook αντιστοιχεί σε μια ζωή σαν γεμάτη με επιτυχίες και χωρίς αρνητικές πτυχές.

Στο πλαίσιο του Facebook, οι στιγμές οικειότητας έχουν γίνει εμπορικές. Έτσι, στοιχεία που χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν την εικόνα της επιτυχίας τείνουν να χάνουν το αρχικό τους νόημα και τη σημασία τους: όλα αναγκαστικά μειώνονται σε ομοιογενή δομικά στοιχεία της εικόνας μας (του προσωπείου μας). Από αυτήν την άποψη, η γέννηση ενός παιδιού, ένα οδικό ταξίδι, ένα νέο αυτοκίνητο ή μια συνάντηση με μια διασημότητα εμφανίζονται στην ίδια διάσταση, πράγμα που σημαίνει ότι όλοι γίνονται ομόλογοι μεταξύ τους: όλοι γίνονται ένα δυναμικό ατού του ίδιου πακέτου καρτών, διότι σε κάθε περίπτωση, η σημαντικότητά τους είναι ανάλογη με το βαθμό που μπορούν, στα μάτια των άλλων και στην περισσότερο ή λιγότερο περιορισμένη αρένα της δημοσιότητας τους, να προσθέσουν συμβολική αξία στον εαυτό τους.

Έχοντας όλα αυτά υπόψη, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι στον χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η προσοχή του ατόμου κατευθύνεται ολοένα και περισσότερο προς τον εαυτό του και προς τις κάμερες για σέλφι που είναι ενσωματωμένες στα κινητά μας τηλέφωνα και τείνουν να ενισχύσουν περαιτέρω αυτό το φαινόμενο. Και μόνο με βάση αυτήν την επίγνωση, θα ήταν λογικό να συμπεράνουμε ότι το Facebook κάνει τους ανθρώπους πιο αντανακλαστικούς, αν δεν γνωρίζαμε ήδη το γεγονός ότι αντί να επιδιώκουμε να κατανοήσουμε βαθύτερα τον εαυτό μας, αυτό το είδος της αντανάκλασης μάλλον αντιπροσωπεύει έναν αγώνα για την αναγνώριση (Άξετ Χόνετ) ή έναν συμβολικό αγώνα για τον νόμιμο ορισμό συγκεκριμένων καταστάσεων (η ζωή ως ζευγάρι, διακοπές, τρόποι διασκέδασης κλπ) (Πιέρ Μπουρντιέ).

Επιπλέον, η κατεύθυνση της προσοχής του ατόμου προς τον ίδιο του τον εαυτό μπορεί να φτάσει σε ένα ακόμα υψηλότερο επίπεδο, για παράδειγμα, λαμβάνοντας φωτογραφίες του εαυτού του μπροστά από έναν καθρέφτη. Σε αυτήν τη συγκεκριμένη περίπτωση, δίνεται σημασία και σε μια δεύτερη δύναμη, αφού όχι μόνο τραβάει μια φωτογραφία του εαυτού του, αλλά  τραβάει μια φωτογραφία του εαυτού του, κοιτάζοντας τον εαυτό του που τραβάει μια φωτογραφία του εαυτού του, έτσι ώστε κάποιος να παρατηρεί τον εαυτό του που παρατηρεί τον εαυτό του.

Επομένως, η προσοχή δεν κατευθύνεται μόνο στον εαυτό, αλλά και στην ίδια την προσοχή στον εαυτό. Εντούτοις, μέσα σε αυτό το ερμηνευτικό πλαίσιο, στην προκειμένη περίπτωση η προσοχή που κατευθύνεται στον εαυτό δεν εξυπηρετεί το σκοπό της γνώσης, αλλά γίνεται ένα μέσο δημόσιας τοποθέτησης του ναρκισσιστικού εαυτού.

Κατά ειρωνικό τρόπο, αυτή διαταραγμένη πρακτική λήψης φωτογραφιών του εαυτού γίνεται μια μη αντανακλαστική πρακτική, ενώ μόνο η γνήσια αντανακλαστικότητα- που θα σήμαινε η επανεξέταση του ρόλου του ατόμου στο ίδιο το πλαίσιο των κοινωνικών δικτύων- θα ήταν σε θέση να αντιμετωπίσει και να αντιστρέψει αυτή την τάση.

Η πραγματική αντανακλαστικότητα αποτελεί μια απόλυτη άρνηση να γίνει κάποιος το μόνο κεντρικό θέμα μιας εικόνας για χάρη της προώθησης μιας θετικής παρουσίασης του εαυτού.

Τα blogs και οι εφημερίδες τείνουν όλο και περισσότερο να παρουσιάζουν το Facebook ως επιρρεπές στην αναζωπύρωση των ναρκισσιστικών πρακτικών, ενώ η «έλλειψη αυθεντικότητας» του Facebook προκαλεί επίσης πολλές ειρωνικές οπτικές αναπαραστάσεις, κάτι που είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο μερικοί άνθρωποι αποφασίζουν από καιρό σε καιρό να διακόψουν προσωρινά ή να γυρίσουν εντελώς την πλάτη τους στο Facebook και να επανασυνδεθούν με τους φίλους και τους γνωστούς τους στον φυσικό χώρο.

Ως αντίδραση σε αυτό, όλο και περισσότερα μπαρ και εστιατόρια δηλώνουν ότι είναι χωρίς wi-fi δυσκολεύοντας ή εμποδίζοντας τους ανθρώπους να μοιράζονται άμεσα εικόνες των δραστηριοτήτων τους με την ελπίδα να έχουν μεγαλύτερη συμπάθεια.

Η πραγματική αντανακλαστικότητα αποτελεί μια απόλυτη άρνηση να γίνει κάποιος το μόνο κεντρικό θέμα μιας εικόνας για χάρη της προώθησης μιας θετικής παρουσίασης του εαυτού. Η πρακτική του ατόμου θα μπορεί να γίνει αντανακλαστική μόνο υπό την προϋπόθεση ότι κάποιος μπορεί να αρνηθεί την «αντανακλαστικότητα» που κατευθύνεται από τον εαυτό του στον εαυτό του με ναρκισσιστικό τρόπο.

thepressproject.gr

Οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια θα διαχειρίζονται και ακίνητα

Διευρύνεται ο σκοπός λειτουργίας των Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, προκειμένου να μπορούν να διαχειρίζονται και ακίνητα, εκτός από χρέη, όπως προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο.

Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, οι συγκεκριμένες εταιρείες θα μπορούν να διαχειρίζονται και ακίνητα, υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι:

  • Τα ακίνητα αυτά είχαν επιβαρυνθεί με προσημειώσεις ή υποθήκες για εξασφάλιση απαιτήσεων από δάνεια ή πιστώσεις που έχουν χορηγηθεί και πλέον ανήκουν κατά κυριότητα στον εντολέα των εταιρειών και
  • τα δάνεια και τις πιστώσεις προς εξασφάλιση των οποίων προσημειώθηκαν ή υποθηκεύτηκαν τα ακίνητα αυτά, τα διαχειρίζονται οι εταιρείες αυτές κατόπιν σχετικής σύμβασης με τον κύριο των απαιτήσεων.

Συμφώνα με την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, η διαχείριση περιλαμβάνει πράξεις διοίκησης ακινήτου, δηλαδή την εκμίσθωση του, τη συντήρησή του και την επίβλεψή του, οι οποίες θα πραγματοποιούνται, όπου αυτό είναι επιτρεπτό, για λογαριασμό του κυρίου του ακινήτου.

Στο μεταξύ, γίνονται πιο εύκολες οι διαδικασίες αδειοδότησης αυτών των εταιρειών καθώς καταργείται η τριμελής Επιτροπή προκειμένου να διευκολυνθεί, από πλευράς εξοικονόμησης χρόνου, το έργο της Τράπεζας της Ελλάδος, ως εποπτεύουσας Αρχής, στην αδειοδότηση των εταιρειών. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι η Τράπεζα της Ελλάδος δικαιούνται να αναζητά επιπλέον πληροφορίες από τους αιτούντες άδεια στην περίπτωση αύξησης ή μείωσης της ειδικής συμμετοχής φυσικού ή νομικού προσώπου, προκειμένου να εκφέρει κρίση για την καταλληλότητά του.

Επίσης οι εταιρείες διαχείρισης οφείλουν να τηρούν και να εφαρμόζουν τον κώδικα δεοντολογίας τραπεζών κατά τον τρόπο που ήδη προβλέπεται και για τα πιστωτικά ιδρύματα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λαγκάρντ: Αν ο Σόιμπλε επιμείνει, το ΔΝΤ θα αποχωρήσει -Τσίπρας: Τότε δεν θα εφαρμοστούν τα μέτρα

Αν το Βερολίνο επιμείνει να αντιδρά στην ελάφρυνση χρέους, τότε το ΔΝΤ θα αποχωρήσει από το ελληνικό πρόγραμμα, τόνισε η Κριστίν Λαγκάρντ, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας της απάντησε ότι σε τέτοια περίπτωση δεν θα εφαρμοστούν τα μέτρα.

Ο πρωθυπουργός είχε συνάντηση με τη γενική διευθύντρια του Ταμείου στο Πεκίνο, στο περιθώριο του Φόρουμ «Belt and Road». Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης η Λαγκάρντ επισήμανε ότι αν ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε επιμείνει ότι δεν χρειάζεται ελάφρυνση χρέους και ότι δεν μπορεί να συμφωνηθεί ένα εφικτό δημοσιονομικό «μονοπάτι» μετά το 2018, τότε το ΔΝΤ θα αποχωρήσει από το πρόγραμμα.

Σε αυτό το σημείο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο κ. Τσίπρας απάντησε ότι σε περίπτωση που το Ταμείο αποχωρήσει, τότε δεν θα τύχουν εφαρμογής το 2019-2020 τα μέτρα που θα ψηφιστούν μέσα στην εβδομάδα.

Ακόμη, το ΑΠΕ κάνει λόγο για απόλυτη ταύτιση απόψεων Τσίπρα- Λαγκάρντ στην ανάγκη να υπάρξει τώρα η λύση για την ελάφρυνση χρέους, με τον προσδιορισμό των μεσοπρόθεσμων μέτρων άμεσα. «Είναι απαραίτητη μια τέτοια εξέλιξη, υπογραμμίσθηκε στη συνάντηση, ώστε να ξεδιπλωθούν οι αναπτυξιακές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας».

«Παρά τις γνωστές διαφωνίες σε μέτρα πολιτικής, στο θέμα του χρέους βρισκόμαστε στην ίδια σελίδα με τη διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ. Η ουσιαστική απομείωση χρέους είναι προϋπόθεση για οριστική έξοδο από την κρίση και την ταχεία ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας», έγραψε στο Twitter μετά τη συνάντηση ο κ. Τσίπρας.

Δραματική δήλωση Αναστασιάδη: Τι να κάνω την καρέκλα αν η πατρίδα μου διχοτομηθεί, αν ο Ελληνισμός κινδυνεύει;

Αυτές τις κρίσιμες ώρες, πάνω από όλα ας μπει η Κύπρος και όχι το ποιός θα είναι ή όχι υποψήφιος στις προεδρικές εκλογές, δήλωσε την Κυριακή το μεσημέρι ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, ο οποίος διερωτήθηκε «τί να κάνω την καρέκλα του Προέδρου εάν η πατρίδα μου θα διχοτομηθεί, εάν η πατρίδα μου θα κινδυνεύει, εάν ο Ελληνισμός θα κινδυνεύει;».

Την ίδια ώρα επεσήμανε πως, εκεί που μπορούσαν να γίνουν υποχωρήσεις στις συνομιλίες έγιναν, αλλά ο ίδιος δεν πρόκειται να δεχθεί να ξεπεραστούν τα όποια περιθώρια ανοχής.

Μιλώντας σε μνημόσυνο των αρχηγών και ηρώων του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ, στην περιοχή Πελενδρίου-Κ. Αμιάντου, με αφορμή την έναρξη των εκδηλώσεων «Οδός Ελευθερίας» για οικονομική ενίσχυση του Μελάθρου Αγωνιστών ΕΟΚΑ, ο πρόεδρος Αναστασιάδης διαβεβαίωσε ότι «αποκλειστικό μου μέλημα, μέσω της διαπραγματευτικής διαδικασίας, είναι να αποτρέψουμε ετεροβαρείς θνησιγενείς λύσεις που θα περιέχουν το σπόρο του διχασμού και της αντιπαράθεσης μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων».

Αντίθετα, επεσήμανε, «στόχος μου είναι η επίτευξη μιας λύσης που θα επανενώνει την Κυπριακή Δημοκρατία, θα δημιουργεί ένα σύγχρονο και λειτουργικό κράτος απόλυτα συμβατό με την ιδιότητα του ως μέλος της ΕΕ, αλλά, το πιο σημαντικό, θα προστατεύει όλους τους πολίτες, Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους, και θα θεμελιώνει τις προοπτικές ειρηνικής συνύπαρξης και συνδημιουργίας μεταξύ των κατοίκων του νησιού».

«Αυτό είναι το πρώτιστο και ύψιστο μέλημα και όραμά μου και στη βάση αυτών των αρχών πορεύτηκα, αλλά και θα συνεχίσω να πορεύομαι στον υπό εξέλιξη διάλογο», είπε ο πρόεδρος Αναστασιάδης, προσθέτοντας πως τα τελευταία δύο χρόνια, ο διάλογος έχει να καταδείξει πρόοδο, αλλά ταυτόχρονα έχει αναδείξει πως παραμένουν σημαντικές διαφορές και διαφωνίες, που άπτονται, μεταξύ άλλων, θεμάτων λειτουργικότητας και βιωσιμότητας της λύσης και της ανάγκης διασφάλισης στις μέλλουσες γενεές, συνθηκών σιγουριάς, για ένα ασφαλές μέλλον, σε ένα σταθερό κράτος, με προοπτική προκοπής και ανάπτυξης.

Εξέφρασε την ελπίδα ότι μέσω ενός παραγωγικού και δημιουργικού διαλόγου, που επιδιώκει η πλευρά μας, και ο οποίος «θα πρέπει να λαμβάνει χώρα πέρα και μακριά από τις όποιες απειλές, προϋποθέσεις ή υπαναχωρήσεις», θα καταστεί εφικτό να κατατεθούν τέτοιες προτάσεις που θα σέβονται πλήρως τις εύλογες ανησυχίες και ευαισθησίες των δύο πλευρών, ιδιαίτερα της ελληνοκυπριακής, «η οποία μέσα από τον διάλογο και την όποια πρόοδο απέδειξε ότι λαμβάνει υπόψη της ευαισθησίες των Τουρκοκυπρίων».

«Αυτό που αναμένουμε είναι την ανάλογη επίδειξη καλής θέλησης και από πλευράς των Τουρκοκυπρίων», συμπλήρωσε.

Την ίδια ώρα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας διαβεβαίωσε όλους, «κριτές και επικριτές και όσους τελοσπάντων θέλουν να υποδεικνύουν ή να επικρίνουν», πως δεν θα δεχθεί να φέρει ενώπιον του λαού την όποια λύση ή λύση που δεν θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και των Ελληνοκυπρίων.

Υπογράμμισε ακόμη, «όπως έχω πει ξεκάθαρα και στο Εθνικό Συμβούλιο», πως δεν θα αποδεχθεί πρόνοιες που προβλέπουν παραμονή κατοχικών στρατευμάτων, εγγυητικών δικαιωμάτων, που θα δίδουν δικαιώματα τεσσάρων ελευθεριών «τάχα στους Τούρκους πολίτες, μέσα από ένα καθεστώς -όπως το αποκαλούν- αμοιβαιότητας ή αλληλοσεβασμού των δικαιωμάτων ή ίσης μεταχείρισης μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων πολιτών».

«Οι Έλληνες υπήκοοι δεν είναι παρά Ευρωπαίοι υπήκοοι και όπως απολαμβάνουν οι Γάλλοι, οι Άγγλοι ή οι Ισπανοί ή οι πολίτες του οποιουδήποτε κράτους-μέλους, έτσι και οι Ελλαδίτες και δεν είναι επειδή υπάρχει κάποιο προνομιακό καθεστώς», εξήγησε ο ΠτΔ.

Επαναλαμβάνοντας την έκκληση του για ενότητα, ο πρόεδρος Αναστασιάδης υπέδειξε πως «είναι ο εχθρός μας είναι αυτός που μας απειλεί» και σημείωσε πως δεν αποδίδει τα όποια κίνητρα σε οποιονδήποτε και δεν είναι πρόθεσή του να αντιπαραταχθεί με τον οποιονδήποτε.

«Αυτές τις κρίσιμες, όμως, ώρες επιτέλους πάνω από όλα ας μπει η Κύπρος, η πατρίδα μας. Όχι το ποιός θα είναι υποψήφιος ή δεν θα είναι υποψήφιος. Και τί να κάνω την καρέκλα του Προέδρου εάν η πατρίδα μου θα διχοτομηθεί, εάν η πατρίδα μου θα κινδυνεύει, εάν ο Ελληνισμός θα κινδυνεύει; Και δεν παραγνωρίζω –το είπα- και τις ανησυχίες των Τουρκοκυπρίων», συμπλήρωσε.

Λέγοντας ακόμη πως ήταν μέσα από τη θέληση και βούληση της πλευράς μας που υπήρξε πρόοδος στις συνομιλίες, ο Νίκος Αναστασιάδης τόνισε ότι «εκεί που μπορούσαν να γίνουν υποχωρήσεις που να μην παραβλάπτουν τις ανησυχίες και τα συμφέροντα των Ελληνοκυπρίων, έχουν γίνει. Εκεί όμως που ξεπερνούν πια τα όποια περιθώρια ανοχής, δεν μπορεί, και ας βρεθεί ένας άλλος, ας επιλέξει ο λαός έναν άλλο, που να δεχτεί ανάλογες λύσεις. Εγώ δεν πρόκειται».

philenews / ΚΥΠΕ

 

Telegraph: Η Κρήτη έχει το καλύτερο φαγητό από όλα τα νησιά

Οι ταξιδιωτικοί συντάκτες της Telegraph, της διακεκριμένης βρετανικής εφημερίδας, επέλεξαν τα 19 αγαπημένα τους ελληνικά νησιά, προτείνοντάς τα στους αναγνώστες τους για έναν συγκεκριμένο λόγο.

Εσείς ποιο νησί θα επιλέξετε για τις παραλίες του, τον πολιτισμό και την ιστορία του, για τα boutique ξενοδοχεία του, για πεζοπορία, για βόλτες με το έτερον ήμισυ ή την οικογένεια;

Ζάκυνθος- Για τις παραλίες της 

Αδιαμφισβήτητα στο Ιόνιο συναντώνται κάποιες από τις πιο εντυπωσιακές παραλίες της χώρας μας. Ανάμεσα στις προτιμήσεις των επισκεπτών του φιγουράρουν ο Μύρτος στην Κεφαλονιά και το Πόρτο Κατσίκι στη Λευκάδα. Ωστόσο, εκείνη που έχει μαγέψει τους πάντες δεν είναι άλλη από το πολυφωτογραφημένο Ναυάγιο στη Ζάκυνθο, με τη χρυσαφένια αμμουδιά, τα τιρκουάζ νερά και τα επιβλητικά, απόκρημνα βράχια.

Κέρκυρα- Για οικογενειακές διακοπές

Από τους, σχετικά, low budget προορισμούς το νησί των Φαιάκων διαθέτει ποικιλία επιλογών όσον αφορά στις παραλίες του (μεγάλη γκάμα και για όσους βρίσκονται στην αρχοντική Κέρκυρα με την οικογένειά τους), με τις πιο φημισμένες ανάμεσα στις οικογένειες που την επισκέπτονται την Γλυφάδα, την Παλαιοκαστρίτσα και το Σιδάρι. Σημειώστε, μάλιστα ότι στην Κέρκυρα λειτουργεί και το Aqualand, ένα water park πραγματικός επίγειος παράδεισος για τα παιδιά σας.

Δήλος- Για την ιστορία και τον πολιτισμό της 

Το σπουδαιότερο θρησκευτικό κέντρο της αρχαιότητας, απέχει περίπου 20 λεπτά από τη Μύκονο και αξίζει πραγματικά να επισκεφτείτε το ιερό νησί και τον άκρως εντυπωσιακό αρχαιολογικό της χώρο. Εδώ θα θαυμάσετε τα περίφημα ναξιώτικα λιοντάρια, την οικία του Διονύσου, μωσαϊκά που μαρτυρούν τον πλούτο της εποχής και φυσικά το υπέροχο μουσείο. Ταξιδέψτε πίσω στο χρόνο, κάνοντας μια περιήγηση ανάμεσα στα «ολοζώντανα» ερείπια μιας αρχαίας πόλης.

Μύκονος- Για τα ξενοδοχεία της 

Οι διακρίσεις την αγαπούν, ενώ την γνωρίζει όλος ο πλανήτης και μεγάλο μέρος αυτού αναζητά διακαώς να την επισκεφτεί. Ο λόγος για την περίφημη κοσμοπολίτισσα των Κυκλάδων που πάντα βρίσκει τρόπους να βρίσκεται στο επίκεντρο. Αν για κάτι φημίζεται η Μύκονος, λοιπόν, εκτός από το έντονο nightlife της, αυτό δεν είναι άλλο από τις hi end υπηρεσίες που προσφέρει στους επισκέπτες της. Ανάμεσα σε αυτές, λοιπόν, και οι ιδιαίτερες προτάσεις διαμονής, όπως stylish boutique ξενδοοχεία, αλλά και ξενοδοχεία πολλών αστέρων που ξεχωρίζουν για την αρχιτεκτονική, το design και τις υψηλού επιπέδου παροχές τους.

Κρήτη- Για τη γαστρονομία της 

Η παραδοσιακή τοπική της κουζίνα, από τις πιο φημισμένες σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Κάτι που αναγνωρίζουν όλοι οι επισκέπτες της, καθώς έχουν να λένε τα καλύτερα για τις γεύσεις και τα πιάτα που γεύονται στα εστιατόριά της. Αυθεντική κρητική ρακή και μαρουβάς (ντόπιο κρασί), απάκι, χοχλιοί, σφακιανή πίτα, ντάκος, χανιώτικο μπουρέκι και τσιγαριαστό είναι κάποιες μόνο από τις συνταγές που θα σας μυήσουν στα μυστικά της παραδοσιακής, κρητικής κουζίνας. Επιπλέον, αν για κάτι φημίζεται η κρητική γη αυτό δεν είναι άλλο από τα διάσημα, τοπικά προϊόντα της. Τυροκομικά προϊόντα, ελαιόλαδο, μέλι, παξιμάδια, ρακή και κρασί με υψηλή θρεπτική αξία, πλούσια γεύση και μεστά αρώματα θα αποτελέσουν σίγουρα τα αγαπημένα σας κατά την διάρκεια της διαμονής σας σε κάποιο από τα πανέμορφα μέρη της.

Κεφαλονιά- Για το κρασί της 

Η σχέση της Κεφαλονιάς με το κρασί χάνεται στα βάθη των αιώνων. Οι ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες και τα εύφορα εδάφη του νησιού, με τους απέραντους αμπελώνες, ευνοούν την παραγωγή μιας μεγάλης ποικιλίας κρασιών εξαιρετικής ποιότητας, που η φήμη τους έχει ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας. Εδώ, οι οινάμπελοι με ονομασίες προέλευσης είναι τρεις: Π.Ο.Π. (Ο.Π.Α.Π.) Ρομπόλα, Π.Ο.Π. (Ο.Π.Ε.) Μοσχάτο Κεφαλονιάς και Π.Ο.Π. (Ο.Π.Ε.) Μαυροδάφνη Κεφαλονιάς. Καλλιεργούνται όμως κι άλλες τοπικές ποικιλίες, με πιο δημοφιλείς το Βοστιλίδι και το Τσαούσι. Ένα από τα διασημότερα προϊόντα της Κεφαλονιάς είναι η Ρομπόλα, το κρασί με το διακριτικό άρωμα και τη φίνα γεύση, που παράγεται από την ομώνυμη λευκή ποικιλία -μία από τις τρεις καλύτερες του ελληνικού αμπελώνα, σύμφωνα με τους ειδικούς. Σημαντικό κέντρο παραγωγής του φημισμένου οίνου είναι η περιοχή των Ομαλών, με 3.500 στρέμματα αμπελώνες στους πρόποδες του Αίνου.

Κουφονήσια- Για την χαλαρότητά τους 

Ο παράδεισος των Κουφονησίων κέρδισε (και με την αξία του) μια θέση στη λίστα της Telepraph. “Κρυμμένα” ανάμεσα στη Νάξο και την Αμοργό, από τα μεγαλύτερα νησιά των Κυκλάδων, το Άνω και Κάτω Κουφονήσι κάθε καλοκαίρι μετατρέπονται στο κρυφό μυστικό των μποέμ καλοκαιρινών ταξιδευτών. Αμμώδεις παραλίες και κρυστάλλινα, σαν ψεύτικα διαυγή νερά στα θέλγητρά του που το συγκαταλέγουν στους αγαπημένους προορισμούς μας.

Ύδρα- Για την “οικολογική” φιλοσοφία της 

Οι κόκκινες κεραμοσκεπές των επιβλητικών σπιτιών πάνω από το γραφικό λιμάνι υποδηλώνουν την αρχοντιά που χαρακτήριζε και εξακολουθεί να χαρακτηρίζει την Ύδρα μέχρι και σήμερα. Με ένδοξη παρουσία στην ιστορία της Ελλάδας, προσφέρεται για ρομαντικά διήμερα και κοσμικές αποδράσεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως αποτελεί αγαπημένη επιλογή πολλών διάσημων. Η αμφιθεατρικά χτισμένη Ύδρα, λοιπόν, διακρίνεται στη λίστα της Telegraph για την “οικολογική” φιλοσοφία της, με τις βόλτες σας εδώ να πραγματοποιούνται με τα πόδια ή με τα καθιερωμένα πλέον γαϊδουράκια, καθώς στον διατηρητέο οικισμό της απαγορεύεται η διέλευση ακόμη και ποδηλάτων.

Άνδρος- Για τους λάτρεις της πεζοπορίας 

Αγαπημένη επιλογή για τους weekenders, κυρίως της Αθήνας, πρόκειται για ένα νησί που ναι μεν ανήκει στις Κυκλάδες, ωστόσο διαφέρει αρκετά από τις εικόνες που έχουμε συνηθίσει στα φημισμένα και μη κυκλαδονήσια. Το ξερό τοπίο, εδώ, αντικαθίσταται από καταπράσινες εκτάσεις, τρεχούμενα νερά, πηγές και καταρράκτες που γεμίζουν το μάτι με πανέμορφες εικόνες, την ώρα που χαρτογραφημένα μονοπάτια αποτελούν αφορμή και αιτία επιλογής του νησιού από τους λάτρεις της πεζοπορίας.

Σύμη- Για ερωτευμένα ζευγάρια 

Μπορεί η φήμη της Σαντορίνης για τους συγκεκριμένους ταξιδιώτες να κάνει τον γύρο όλου του κόσμου, ωστόσο η βρετανική εφημερίδα στην συγκεκριμένη κατηγορία αναδεικνύει στην κουκλίστικη και μικροσκοπική Σύμη. Αμφιθεατρικά χτισμένη, διαθέτει πανέμορφους οικισμούς, οι οποίοι έχουν ανακηρυχθεί ως διατηρητέοι λόγω της ιδιαίτερης παραδοσιακής, νεοκλασικής αρχιτεκτονικής τους. Σημειώστε, επίσης, ότι ολόκληρο το νησί έχει χαρακτηριστεί ως αρχαιολογικός χώρος από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς διαθέτει χώρους και μνημεία που προβάλουν και διαιωνίζουν την ιστορία της περιοχής από την προϊστορική περίοδο ως και τα νεότερα χρόνια. Το λιμάνι του νησιού είναι ο Γιαλός, όπου συγκεντρώνεται η περισσότερη τουριστική κίνηση της Σύμης, με βασικό χαρακτηριστικό στοιχείο του τα πανέμορφα, πολύχρωμα σπιτάκια που βρίσκονται αμφιθεατρικά χτισμένα στην πλαγιά του όρους Βίγλα.

Κρήτη: Υδροπονική καλλιέργεια από το σπίτι μέσω ενός app

Η καινοτομία και το ομαδικό πνεύμα, η συνεχής αναζήτηση νέων δεδομένων είναι τα βασικά συστατικά ανάπτυξης της εταιρείας CityCrop, η οποία σχεδιάζει και προωθεί συσκευή καλλιέργειας λαχανικών στο σπίτι.

Η CityCrop ΙΚΕ – Automated Indoor Farming ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2015 από τους Χρήστο Ραυτογιάννη και Ευρυβιάδη Μακρίδη, αλλά η έδρα μεταφέρθηκε στο Λονδίνο και οι παραγγελίες έρχονται από την Αμερική ως τα Αραβικά Εμιράτα.

Μετά από δύο χρόνια σκληρής δουλειάς, η εταιρεία έχει εμπλουτίσει την ομάδα της με νέα μέλη σε καίριες θέσεις που περιλαμβάνουν software and hardware design, καθώς και συνεργασίες στον τομέα του βιομηχανικού σχεδιασμού.

Η ιδέα γεννήθηκε «όταν εργαζόμουν σε ένα θερμοκήπιo υδροπονικής καλλιέργειας στην Κρήτη. Βλέποντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η μέθοδος, τόσο ως προς τους τελικούς καταναλωτές όσο και ως προς το περιβάλλον, αποφάσισα να βρω τρόπο που θα έφερνε σε επαφή τον ίδιο τον καταναλωτή με την καλλιέργεια.

Ταυτόχρονα, οι ανησυχίες του Ευρυβιάδη Μακρίδη για τον σύγχρονο τρόπο καλλιέργειας, παραγωγής και κατανάλωσης τροφών μάς οδήγησαν να αγκαλιάσουμε την ιδέα ενός πρωτοποριακού προϊόντος που θα απαντά στα σύγχρονα διατροφικά ζητήματα.

Κάπου εκεί, ανάμεσα στη γνώση, στις ανησυχίες και στην εμπειρία, γεννήθηκε η ιδέα της CityCrop, ενός προϊόντος ικανού να καλύψει καθημερινές διατροφικές ανάγκες με τρόπο απλό και εύκολo, ακόμα και για ένα παιδί!» αναφέρει ο συνιδρυτής Χρήστος Ραυτογιάννης, ο οποίος έχει σπουδάσει τεχνολογία γεωπονίας και έχει δεκαετή εμπειρία στα υδροπονικά συστήματα.

Καλλιέργεια μέσω… κινητού

Η συσκευή CityCrop απευθύνεται τόσο σε ιδιώτες όσο και σε επαγγελματίες στον χώρο της εμπορίας, της εστίασης, της διαμονής, της άθλησης και της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τις 32 προ-παραγγελίες και την έρευνα αγοράς, ο κύριος πελάτης είναι 30-50 ετών, ζει σε αστικό περιβάλλον, τον ενδιαφέρει η τεχνολογία και το εισόδημά του είναι ανώτερο του μέσου μηνιαίου. Προέρχεται από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, τις ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (περιοχές με δύσκολες κλιματικές συνθήκες).

Μόλις ο χρήστης συνδέσει τη συσκευή στο WiFi, η καλλιέργεια ξεκινάει με τρία απλά βήματα:

1. Μέσω του app, επιλέγει τα φυτά που θα καλλιεργήσει και τα τοποθετεί στις αντίστοιχες θέσεις στο πλέγμα (Growing Area).

2. Τοποθετεί τις ειδικά σχεδιασμένες κάψουλες που περιέχουν τους σπόρους στις αντίστοιχες θέσεις των δίσκων που βρίσκονται στη συσκευή.

3. Μέσω του app, δίνει εντολή να ξεκινήσει η καλλιέργεια με το πάτημα ενός κουμπιού.

O χρήστης μπορεί να παράγει μια μεγάλη ποικιλία φυτών, όπως φυλλώδη λαχανικά, βότανα, φύτρες, μικρά φρούτα, ακόμα και βρώσιμα λουλούδια.

Η εφαρμογή, χάρη στον απλό και εύχρηστο σχεδιασμό της, προσφέρει στον χρήστη μια ευχάριστη και ολοκληρωμένη εμπειρία, και την ίδια στιγμή τον ενημερώνει για ό,τι είναι σημαντικό σε κάθε στάδιο της καλλιέργειάς του. Για παράδειγμα, αν το επίπεδο του νερού στη δεξαμενή είναι χαμηλό, ο χρήστης λαμβάνει ειδοποίηση για να την ξαναγεμίσει ή αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το χρώμα των φύλλων κάποιου φυτού ο χρήστης μπορεί να στείλει μια φωτογραφία και οι ειδικοί της εταιρείας τού δίνουν γρήγορη και εύκολη απάντηση. Και φυσικά, λαμβάνει ειδοποίηση για την κατάλληλη στιγμή της συγκομιδής.

Αγορές μέσω του site

Η τεχνολογία της συσκευής επιτρέπει στον χρήστη να την τοποθετήσει σε οποιονδήποτε εσωτερικό χώρο (σπίτι, επαγγελματικός χώρος κ.α.).

Η αγορά που απευθύνεται η συσκευή εκτείνεται από αυτήν της κάθετης καλλιέργειας έως αυτή των «έξυπνων» οικιακών συσκευών και «έξυπνων» συσκευών κουζίνας. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, το μέγεθος της αγοράς της «κάθετης καλλιέργειας» παγκοσμίως, από το 2015 που ήταν 1,15 δισ. δολ., αναμένεται να φτάσει τα 6,31 δισ. δολ. το 2022, με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 30%. Το μέγεθος της αγοράς των «έξυπνων» οικιακών συσκευών μόνο στις ΗΠΑ, από το 2015 που ήταν 694 εκατ. δολ., αναμένεται να φθάσει τα 10 δισ. δολ. το 2020, με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 29%.

Ακόμα μια πιθανή αγορά είναι αυτή της φαρμακευτικής κάνναβης, η οποία αυτή τη στιγμή είναι η πιο αναπτυσσόμενη αγορά στις ΗΠΑ. Το μέγεθός της μόνο στις ΗΠΑ, από το 2016 που ήταν 7,1 δισ. δολ., αναμένεται να φθάσει τα 22 δισ. δολ. το 2020.

Η CityCrop έχει ήδη συνδεθεί με προμηθευτές όπως η Syngenta για την προμήθεια σπόρων, η Re-nuble για την προμήθεια βιολογικών θρεπτικών διαλυμάτων και η Blackdogled για την προμήθεια των LED panels.

Ο χρηματοδότης της εταιρείας προς το παρόν είναι ο επιταχυντής επιχειρήσεων StartupBootcamp ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με Αngel Ιnvestors και VC.

Η παραγωγή για το 2017 έχει σχεδιαστεί, για τις πρώτες 400 συσκευές, να γίνει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2018, η σκυτάλη της μαζικής παραγωγής θα περάσει σε εργοστάσιο στην Κίνα.

Σύμφωνα με τον κ. Ραυτογιάννη οι αγορές ήδη πραγματοποιούνται μέσω του website της εταιρείας αλλά μελλοντικά θα γίνονται από το δίκτυο διανομέων. Στο website υπάρχει σχετική φόρμα συμπλήρωσης ενδιαφέροντος για συνεργάτες-διανομείς.

ΤΟ ΒΗΜΑ