27.8 C
Chania
Sunday, October 6, 2024

Πώς το Facebook άλλαξε τις «εκτός σύνδεσης» ζωές μας

του Agoston Faber για το Political Critique

Είναι αυτονόητο ότι η μη χρήση του Facebook στην εποχή του Facebook είναι κάτι το πολύ πιο διαφορετικό από το να γινόταν κάτι τέτοιο πριν δημιουργηθεί το Facebook. Το ίδιο ισχύει και για τα κινητά τηλέφωνα. Επομένως, η εξάρτηση από το Facebook ή τα κινητά τηλέφωνα προέρχεται μάλλον από την κοινωνική πίεση παρά από τον ψυχισμό του ατόμου. Εντούτοις, ορισμένα ενδιαφέροντα προβλήματα και καταχρήσεις μπορούν να επισημανθούν σε σχέση με το Facebook, ακριβώς κάτι που σκοπεύει να κάνει αυτό το άρθρο.

Όπως και οι πιο δημοφιλείς τεχνολογικές καινοτομίες, το Facebook- για να το θέσουμε με όρους του Ντυρκέμ – λειτουργεί μεταξύ άλλων ως «κοινωνικό γεγονός», το οποίο σημαίνει ότι είναι «ικανό να ασκήσει έναν εξωτερικό περιορισμό έναντι του ατόμου» και ακριβώς όπως τα κινητά τηλέφωνα, επιβάλλει με αποτελεσματικό τρόπο τη χρήση του.

Η αποφυγή της χρήσης του Facebook στην εποχή του Facebook είναι διαφορετική από τη μη χρήση του πριν δημιουργηθεί το Facebook. Το ίδιο ισχύει και για τα κινητά τηλέφωνα. Ως αποτέλεσμα, το κινητό τηλέφωνο ή η εξάρτηση από το Facebook είναι κοινωνικό και κοινωνιολογικό θέμα και όχι απλώς ψυχολογικό, γι’ αυτό θα πρέπει να αποφύγουμε τη γρήγορη παθολογικοποίηση αυτού του φαινομένου. Παρόλα αυτά, αρκετά προβλήματα και καταχρήσεις μπορούν να σχετιστούν δικαιολογημένα με το Facebook, κάτι που θα κάνω εδώ. Ωστόσο, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η υπερβολική έμφαση στην ευθύνη του χρήστη θα πρέπει να αποφευχθεί με κάθε τρόπο, αφού, όπως μόλις αναφέρθηκε, όταν πρόκειται για το Facebook, η πηγή των προβλημάτων πρέπει να βρεθεί σε ένα κοινωνικό και όχι σε ένα ατομικό επίπεδο.

Σημειώστε επίσης ότι δεν πρόκειται να διαβάσετε μια παγκόσμια και «ισορροπημένη» ανάλυση του πώς λειτουργεί το Facebook. Αυτό το άρθρο θα προσφέρει μάλλον μια έντονα κριτική και πολεμική προσέγγιση.

Πιθανώς τίποτα άλλο δεν μας ώθησε να χειριζόμαστε συνεχώς και τόσο προσεκτικά την προσωπική μας εικόνα όσο το Facebook. Η επιτυχία του Facebook βασίζεται σε μια πολύ βασική ιδέα: οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να συνδεθούν ο ένας με τον άλλον και επίσης αγαπούν να ενημερώνονται για τις καθημερινές δραστηριότητες- και ως επί το πλείστον τις δραστηριότητες ρουτίνας-  των άλλων. Σε σχέση με αυτό το γεγονός, η διαχείριση και εμφάνιση μιας συγκεκριμένης, θετικής εικόνας του εαυτού, έχει γίνει επίσης απαραίτητη για πολλούς.

Δεν μπορεί όμως να αμφισβητηθεί ότι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι εμφανίζονται στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης απέχει πολύ από την πραγματικότητα: τα θετικά γεγονότα τείνουν να ξεπερνούν τα αρνητικά, αφού το Facebook είναι ο τόπος που περιγράφει ο Έρβινγκ Γκόφμαν ως «η παρουσίαση του εαυτού στις καθημερινές του αλληλεπιδράσεις». Όταν συναντάς κάποιον για πρώτη φορά, προσπαθείς αναγκαστικά να δημιουργήσεις μια θετική εικόνα του εαυτού σου για να παρουσιάσεις στον άλλον. Με την πάροδο του χρόνου και με μερικές ακόμη συναντήσεις  όμως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι αυτή η εικόνα αποκτά όλο και περισσότερες αποχρώσεις ή ακόμα και στρέφεται σε κάτι το απόλυτα αντίθετο, καθώς το σύνολο των διαφορετικών μελλοντικών αλληλεπιδράσεων με το ίδιο πρόσωπο θέτει σε δοκιμασία την  εικόνα που έχεις δημιουργήσει τόσο προσεκτικά για τον εαυτό σου. Ως αποτέλεσμα, η αρχική θετική εικόνα δεν μπορεί να διατηρηθεί για πάντα. Ας πάρουμε ένα απλό παράδειγμα. Αν βγω για μια μπύρα με έναν φίλο, ίσως να αργήσω γιατί απλώς έφυγα από το σπίτι πολύ αργά ή επειδή το λεωφορείο που πήρα χάλασε. Μπορεί επίσης να μην συμπεριφερθώ σωστά υπό την επήρεια του αλκοόλ και να αρχίσω να λέω ακατάλληλα αστεία (κάτι που συνήθως δεν τείνω να κάνω). Επιπλέον, είναι επίσης πιθανό, κατά την επιστροφή στο σπίτι μαζί με αυτόν τον φίλο μου, να συναντήσω τυχαία έναν από τους συμμαθητές μου από το δημοτικό σχολείο, ο οποίος, υπό την παρουσία του φίλου μου, να αρχίσει να με πειράζει για το πόσο φριχτός παίχτης ποδοσφαίρου ήμουν σύμφωνα με τις αναμνήσεις του. Όλες αυτές οι πτυχές απειλούν την ακεραιότητα της θετικής εικόνας του εαυτού που έχει δημιουργηθεί για δημόσια προβολή.

Το Facebook αναμφισβήτητα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για την πρόληψη ή την αντιμετώπιση αυτών των «ατυχημάτων» και ως εκ τούτου εξασφαλίζει επίσης την προστασία μιας ιδεατής δημόσιας εικόνας του εαυτού. Το Facebook δίνει τη δυνατότητα να μην μοιραζόμαστε τίποτα άλλο παρά τα θετικά γεγονότα της ζωής μας και να κερδίζουμε την αναγνώριση (ή τον φθόνο) των άλλων. Σε μια ακραία ερμηνεία, το Facebook μπορεί να είναι η ιδανική παιδική χαρά για αυτό που ο Λας έχει χαρακτηρίσει ως ναρκισσιστική προσωπικότητα: «εύκολο για τη διαχείριση των εντυπώσεων που δίνει στους άλλους, λαίμαργο για θαυμασμό αλλά περιφρονητικό προς εκείνους που χειρίζεται μέσω της παροχής του. Ασταμάτητα πεινασμένο για συναισθηματικές εμπειρίες με τις οποίες ψευτο- καλύπτει ένα εσωτερικό κενό».

Στην πραγματικότητα, το Facebook και ακόμα περισσότερο το Instagram μπορούν να προσδιοριστούν με αυτό που ο Γιούργκεν Χάμπερμας ονομάζει «επαναπροσδιορισμό της θετικής προβολής, στην οποία οι λογικές συζητήσεις περιορίζονται στο παρασκήνιο και ο (εικονικός) χώρος γεμίζει με ανθρώπους που “εξυμνούν” τον εαυτό τους και ο ένας τον άλλον»- κάτι πολύ όμοιο με τα αρχαία βασιλικά ανάκτορα όπου οι υπήκοοι έπρεπε να συγκεντρωθούν για να επαινέσουν τον βασιλιά. Στην πραγματικότητα, το Facebook αντικατοπτρίζει μια συστηματικά διαστρεβλωμένη παρουσίαση της πραγματικότητας και, με αυτόν τον τρόπο, ερχόμαστε αντιμέτωποι και με αυτό που ο Γκυ Ντεμπόρ αποκαλεί «θέαμα»: «[Το θέαμα είναι] το αντίθετο του διαλόγου».

Ο Ζαν Μποντριγιάρ δίνει μια αρκετά παρόμοια, αλλά ακόμη πιο ριζοσπαστική προσέγγιση. Σύμφωνα με την άποψή του, μια αναπαράσταση είναι απλώς το αντίθετο της άρνησης. Αντί να αρνηθούμε ένα υπάρχον γεγονός, «το να προσποιηθούμε είναι να υποκριθούμε ότι έχουμε αυτό που δεν έχει κανείς». Έτσι, το Facebook προσφέρει μια ιδανική πλατφόρμα για να ξεδιπλώσουμε τη ναρκισσιστική προσωπικότητά μας, με τη θετική προβολή να αποκαθίσταται μέσω των λειτουργιών αντιπροσώπευσής του, μέσα από αντικαθρεφτισμούς και αναπαραστάσεις. Με λίγα λόγια και συνδέοντας τους Λας, Χάμπερμας, Ντεμπόρ και Μποντριγιάρ σε ένα κοινό πλαίσιο, θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, η ναρκισσιστική προσωπικότητα γεμίζει τη νέα δημοσιότητα με αντικαθρεφτισμούς και αναπαραστάσεις- ωστόσο όλα αυτά φυσικά προϋποθέτουν μια περίοδο και τις τεχνικές καινοτομίες που κάνουν κάτι τέτοιο δυνατό από κοινού. (Αξίζει να σημειωθεί ότι το βιβλίο του Χάμπερμας δημοσιεύτηκε το 1962, του Ντεμπόρ το 1967, του Λας το 1979 και του Μποντριγιάρ το 1981, πράγμα που σημαίνει ότι το πρόχειρο θεωρητικό πλαίσιο που δίνεται εδώ ήταν ήδη εφαρμόσιμο πριν δημιουργηθεί και λειτουργήσει το Facebook το 2004. Αυτό υποδηλώνει ότι όλες αυτές οι τάσεις που θα εντοπίσουμε και έχουμε εντοπίσει σε σχέση με το Facebook δεν είναι καθόλου καινούργιες, απλά μόλις πρόσφατα εμφανίστηκαν σε μια πιο έντονη και πιο εκπληκτική μορφή από ό,τι πριν).

Ακόμα όμως και στο πλαίσιο του Facebook, στιγμές οικειότητας έχουν επίσης γίνει- συμβολικά και μερικές φορές και οικονομικά- διαφημιστικές ή εμπορευματοποιημένες. Συνεπώς, το Facebook όχι μόνο προσφέρει μια νέα μορφή επικοινωνίας (κάτι που παρόλα αυτά παραμένει ένα γεγονός) αλλά δημοσιεύει επίσης στιγμές από την καθημερινή ζωή μας, τις οποίες- για ηθικούς ή τεχνολογικούς λόγους- κρατούσαμε κρυφές από τη δημοσιότητα.

Το Facebook εξαρτάται εν μέρει, αλλά σε σημαντικό βαθμό, από τη θέλησή μας να μοιραζόμαστε θετικές εικόνες (φωτογραφίες) με άλλους. Αυτό όμως συνεπάγεται, ως αντάλλαγμα, με μια σημαντική αλλαγή και μια στρέβλωση στις ζωές και τις αντιλήψεις μας, με την έννοια ότι λόγω της λογικής του Facebook, ακόμα και αληθινά γεγονότα της ζωής μας αρχίζουν να οργανώνονται και γύρω από τη λογική του πόσο καλά μπορούν να γίνουν φωτογραφίες, με τι θα μοιάζουν τη στιγμή που θα δημοσιευθούν- και πώς θα φαινόμαστε σε αυτά. Αυτό μπορεί να σημαίνει, για παράδειγμα, ότι οι «ιερές», συνήθως μοναδικές και ανεπανάληπτες στιγμές μιας γαμήλιας τελετής, πρέπει να τραβηχτούν με «βέβηλο» τρόπο από την πορεία των γεγονότων και να επαναληφθούν («να ξαναπαίξουν»), επειδή οι φωτογραφίες και τα βίντεο που λήφθηκαν και εξετάστηκαν επιτόπου τελικά δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες, με αποτέλεσμα αυτές οι αναπαραστάσεις να εμπεριέχουν τον κίνδυνο να μην είναι σε θέση να φέρουν την αναγνώριση (ή ακόμα και το φθόνο) από τους άλλους στα κοινωνικά μέσα

Στην εποχή του Facebook φαίνεται να είναι αλήθεια ότι σταματήσαμε να σκεφτόμαστε τοπία, μνημεία ή αγέλες άγριων ζώων και αντ’ αυτού αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τις φωτογραφίες που τραβάμε από τους εαυτούς μας και τους αγαπημένους μας μπροστά σε τοπία, μνημεία ή αγέλες άγριων ζώων. Ενώ στο παρελθόν, τα τοπία, τα μνημεία ή οι αγέλες των άγριων ζώων ήταν τα μόνα και τα κύρια θέματα μιας πολύ ικανοποιητικής φωτογραφίας που τραβήξαμε και μπορούσαμε να τα μοιραζόμαστε μόνο με έναν περιορισμένο κύκλο οικογένειας και φίλων, σήμερα γίνονται μέρος ενός στολίσματος, απλά μέσα για την επιθυμητή επιτυχία μας στα κοινωνικά δίκτυα.

Στην πραγματικότητα, τα άτομα που τραβούν μια φωτογραφία του εαυτού τους γίνονται τα τελικά θέματα των φωτογραφιών, καθώς η φωτογραφία, ακριβώς τη στιγμή που ελήφθη, προοριζόταν ήδη για δημόσια χρήση και εξυπηρετούσε το σκοπό του να παρουσιάζεται το άτομο με θετικό τρόπο στα κοινωνικά δίκτυα.

Έτσι λοιπόν, η λήψη μιας φωτογραφίας έχει μειωθεί σε μια απλή παράσταση, μια σκηνική αναπαράσταση. Έτσι, μια φωτογραφία που τραβήξαμε μαζί με μια διασημότητα ή η εικονική αναπαράσταση του μωρού μας που γεννιέται, γίνεται μέσο της δικής μας προσπάθειας να δοξαστούμε και να τοποθετηθούμε σε ένα βάθρο. Τα πραγματικά γεγονότα, δηλαδή η συνάντηση με μια διασημότητα ή οι στιγμές οικειότητας που προηγουμένως κρατιούνταν κρυφές από τη δημοσιότητα- για παράδειγμα, η γέννηση ενός μωρού- έχουν υποβαθμιστεί στην αναπαράστασή τους και στην ψευδαίσθηση- γιατί δεν είναι πια μια ψευδαίσθηση;- ότι η πραγματικότητα δεν είναι τίποτα παρά η αναπαράστασή της. «Όλη η ζωή των κοινωνιών αυτών, σημειώνει ο Ντεμπόρ, στις οποίες κυριαρχούν οι σύγχρονες συνθήκες παραγωγής, παρουσιάζεται ως μια τεράστια συγκέντρωση  αντικαθρεφτισμών.

Ό,τι κάποτε βιώναμε άμεσα, έχει γίνει απλή αναπαράσταση.

Είναι η ψευδαίσθηση ότι «αυτό που βλέπουμε είναι πραγματικότητα». Ο φθόνος που προκαλείται από τη- δημόσια θεατή- επιτυχία των άλλων οφείλεται στο γεγονός ότι πιστεύουμε πως αυτό που βλέπουμε είναι η πραγματικότητα, πράγμα που υποδηλώνει ότι η «σειρά επιτυχιών» που παρουσιάζεται στις σελίδες προφίλ άλλων χρηστών του Facebook αντιστοιχεί σε μια ζωή σαν γεμάτη με επιτυχίες και χωρίς αρνητικές πτυχές.

Στο πλαίσιο του Facebook, οι στιγμές οικειότητας έχουν γίνει εμπορικές. Έτσι, στοιχεία που χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν την εικόνα της επιτυχίας τείνουν να χάνουν το αρχικό τους νόημα και τη σημασία τους: όλα αναγκαστικά μειώνονται σε ομοιογενή δομικά στοιχεία της εικόνας μας (του προσωπείου μας). Από αυτήν την άποψη, η γέννηση ενός παιδιού, ένα οδικό ταξίδι, ένα νέο αυτοκίνητο ή μια συνάντηση με μια διασημότητα εμφανίζονται στην ίδια διάσταση, πράγμα που σημαίνει ότι όλοι γίνονται ομόλογοι μεταξύ τους: όλοι γίνονται ένα δυναμικό ατού του ίδιου πακέτου καρτών, διότι σε κάθε περίπτωση, η σημαντικότητά τους είναι ανάλογη με το βαθμό που μπορούν, στα μάτια των άλλων και στην περισσότερο ή λιγότερο περιορισμένη αρένα της δημοσιότητας τους, να προσθέσουν συμβολική αξία στον εαυτό τους.

Έχοντας όλα αυτά υπόψη, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι στον χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η προσοχή του ατόμου κατευθύνεται ολοένα και περισσότερο προς τον εαυτό του και προς τις κάμερες για σέλφι που είναι ενσωματωμένες στα κινητά μας τηλέφωνα και τείνουν να ενισχύσουν περαιτέρω αυτό το φαινόμενο. Και μόνο με βάση αυτήν την επίγνωση, θα ήταν λογικό να συμπεράνουμε ότι το Facebook κάνει τους ανθρώπους πιο αντανακλαστικούς, αν δεν γνωρίζαμε ήδη το γεγονός ότι αντί να επιδιώκουμε να κατανοήσουμε βαθύτερα τον εαυτό μας, αυτό το είδος της αντανάκλασης μάλλον αντιπροσωπεύει έναν αγώνα για την αναγνώριση (Άξετ Χόνετ) ή έναν συμβολικό αγώνα για τον νόμιμο ορισμό συγκεκριμένων καταστάσεων (η ζωή ως ζευγάρι, διακοπές, τρόποι διασκέδασης κλπ) (Πιέρ Μπουρντιέ).

Επιπλέον, η κατεύθυνση της προσοχής του ατόμου προς τον ίδιο του τον εαυτό μπορεί να φτάσει σε ένα ακόμα υψηλότερο επίπεδο, για παράδειγμα, λαμβάνοντας φωτογραφίες του εαυτού του μπροστά από έναν καθρέφτη. Σε αυτήν τη συγκεκριμένη περίπτωση, δίνεται σημασία και σε μια δεύτερη δύναμη, αφού όχι μόνο τραβάει μια φωτογραφία του εαυτού του, αλλά  τραβάει μια φωτογραφία του εαυτού του, κοιτάζοντας τον εαυτό του που τραβάει μια φωτογραφία του εαυτού του, έτσι ώστε κάποιος να παρατηρεί τον εαυτό του που παρατηρεί τον εαυτό του.

Επομένως, η προσοχή δεν κατευθύνεται μόνο στον εαυτό, αλλά και στην ίδια την προσοχή στον εαυτό. Εντούτοις, μέσα σε αυτό το ερμηνευτικό πλαίσιο, στην προκειμένη περίπτωση η προσοχή που κατευθύνεται στον εαυτό δεν εξυπηρετεί το σκοπό της γνώσης, αλλά γίνεται ένα μέσο δημόσιας τοποθέτησης του ναρκισσιστικού εαυτού.

Κατά ειρωνικό τρόπο, αυτή διαταραγμένη πρακτική λήψης φωτογραφιών του εαυτού γίνεται μια μη αντανακλαστική πρακτική, ενώ μόνο η γνήσια αντανακλαστικότητα- που θα σήμαινε η επανεξέταση του ρόλου του ατόμου στο ίδιο το πλαίσιο των κοινωνικών δικτύων- θα ήταν σε θέση να αντιμετωπίσει και να αντιστρέψει αυτή την τάση.

Η πραγματική αντανακλαστικότητα αποτελεί μια απόλυτη άρνηση να γίνει κάποιος το μόνο κεντρικό θέμα μιας εικόνας για χάρη της προώθησης μιας θετικής παρουσίασης του εαυτού.

Τα blogs και οι εφημερίδες τείνουν όλο και περισσότερο να παρουσιάζουν το Facebook ως επιρρεπές στην αναζωπύρωση των ναρκισσιστικών πρακτικών, ενώ η «έλλειψη αυθεντικότητας» του Facebook προκαλεί επίσης πολλές ειρωνικές οπτικές αναπαραστάσεις, κάτι που είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο μερικοί άνθρωποι αποφασίζουν από καιρό σε καιρό να διακόψουν προσωρινά ή να γυρίσουν εντελώς την πλάτη τους στο Facebook και να επανασυνδεθούν με τους φίλους και τους γνωστούς τους στον φυσικό χώρο.

Ως αντίδραση σε αυτό, όλο και περισσότερα μπαρ και εστιατόρια δηλώνουν ότι είναι χωρίς wi-fi δυσκολεύοντας ή εμποδίζοντας τους ανθρώπους να μοιράζονται άμεσα εικόνες των δραστηριοτήτων τους με την ελπίδα να έχουν μεγαλύτερη συμπάθεια.

Η πραγματική αντανακλαστικότητα αποτελεί μια απόλυτη άρνηση να γίνει κάποιος το μόνο κεντρικό θέμα μιας εικόνας για χάρη της προώθησης μιας θετικής παρουσίασης του εαυτού. Η πρακτική του ατόμου θα μπορεί να γίνει αντανακλαστική μόνο υπό την προϋπόθεση ότι κάποιος μπορεί να αρνηθεί την «αντανακλαστικότητα» που κατευθύνεται από τον εαυτό του στον εαυτό του με ναρκισσιστικό τρόπο.

thepressproject.gr

Οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια θα διαχειρίζονται και ακίνητα

Διευρύνεται ο σκοπός λειτουργίας των Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, προκειμένου να μπορούν να διαχειρίζονται και ακίνητα, εκτός από χρέη, όπως προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο.

Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, οι συγκεκριμένες εταιρείες θα μπορούν να διαχειρίζονται και ακίνητα, υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι:

  • Τα ακίνητα αυτά είχαν επιβαρυνθεί με προσημειώσεις ή υποθήκες για εξασφάλιση απαιτήσεων από δάνεια ή πιστώσεις που έχουν χορηγηθεί και πλέον ανήκουν κατά κυριότητα στον εντολέα των εταιρειών και
  • τα δάνεια και τις πιστώσεις προς εξασφάλιση των οποίων προσημειώθηκαν ή υποθηκεύτηκαν τα ακίνητα αυτά, τα διαχειρίζονται οι εταιρείες αυτές κατόπιν σχετικής σύμβασης με τον κύριο των απαιτήσεων.

Συμφώνα με την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, η διαχείριση περιλαμβάνει πράξεις διοίκησης ακινήτου, δηλαδή την εκμίσθωση του, τη συντήρησή του και την επίβλεψή του, οι οποίες θα πραγματοποιούνται, όπου αυτό είναι επιτρεπτό, για λογαριασμό του κυρίου του ακινήτου.

Στο μεταξύ, γίνονται πιο εύκολες οι διαδικασίες αδειοδότησης αυτών των εταιρειών καθώς καταργείται η τριμελής Επιτροπή προκειμένου να διευκολυνθεί, από πλευράς εξοικονόμησης χρόνου, το έργο της Τράπεζας της Ελλάδος, ως εποπτεύουσας Αρχής, στην αδειοδότηση των εταιρειών. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι η Τράπεζα της Ελλάδος δικαιούνται να αναζητά επιπλέον πληροφορίες από τους αιτούντες άδεια στην περίπτωση αύξησης ή μείωσης της ειδικής συμμετοχής φυσικού ή νομικού προσώπου, προκειμένου να εκφέρει κρίση για την καταλληλότητά του.

Επίσης οι εταιρείες διαχείρισης οφείλουν να τηρούν και να εφαρμόζουν τον κώδικα δεοντολογίας τραπεζών κατά τον τρόπο που ήδη προβλέπεται και για τα πιστωτικά ιδρύματα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λαγκάρντ: Αν ο Σόιμπλε επιμείνει, το ΔΝΤ θα αποχωρήσει -Τσίπρας: Τότε δεν θα εφαρμοστούν τα μέτρα

Αν το Βερολίνο επιμείνει να αντιδρά στην ελάφρυνση χρέους, τότε το ΔΝΤ θα αποχωρήσει από το ελληνικό πρόγραμμα, τόνισε η Κριστίν Λαγκάρντ, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας της απάντησε ότι σε τέτοια περίπτωση δεν θα εφαρμοστούν τα μέτρα.

Ο πρωθυπουργός είχε συνάντηση με τη γενική διευθύντρια του Ταμείου στο Πεκίνο, στο περιθώριο του Φόρουμ «Belt and Road». Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης η Λαγκάρντ επισήμανε ότι αν ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε επιμείνει ότι δεν χρειάζεται ελάφρυνση χρέους και ότι δεν μπορεί να συμφωνηθεί ένα εφικτό δημοσιονομικό «μονοπάτι» μετά το 2018, τότε το ΔΝΤ θα αποχωρήσει από το πρόγραμμα.

Σε αυτό το σημείο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο κ. Τσίπρας απάντησε ότι σε περίπτωση που το Ταμείο αποχωρήσει, τότε δεν θα τύχουν εφαρμογής το 2019-2020 τα μέτρα που θα ψηφιστούν μέσα στην εβδομάδα.

Ακόμη, το ΑΠΕ κάνει λόγο για απόλυτη ταύτιση απόψεων Τσίπρα- Λαγκάρντ στην ανάγκη να υπάρξει τώρα η λύση για την ελάφρυνση χρέους, με τον προσδιορισμό των μεσοπρόθεσμων μέτρων άμεσα. «Είναι απαραίτητη μια τέτοια εξέλιξη, υπογραμμίσθηκε στη συνάντηση, ώστε να ξεδιπλωθούν οι αναπτυξιακές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας».

«Παρά τις γνωστές διαφωνίες σε μέτρα πολιτικής, στο θέμα του χρέους βρισκόμαστε στην ίδια σελίδα με τη διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ. Η ουσιαστική απομείωση χρέους είναι προϋπόθεση για οριστική έξοδο από την κρίση και την ταχεία ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας», έγραψε στο Twitter μετά τη συνάντηση ο κ. Τσίπρας.

Δραματική δήλωση Αναστασιάδη: Τι να κάνω την καρέκλα αν η πατρίδα μου διχοτομηθεί, αν ο Ελληνισμός κινδυνεύει;

Αυτές τις κρίσιμες ώρες, πάνω από όλα ας μπει η Κύπρος και όχι το ποιός θα είναι ή όχι υποψήφιος στις προεδρικές εκλογές, δήλωσε την Κυριακή το μεσημέρι ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, ο οποίος διερωτήθηκε «τί να κάνω την καρέκλα του Προέδρου εάν η πατρίδα μου θα διχοτομηθεί, εάν η πατρίδα μου θα κινδυνεύει, εάν ο Ελληνισμός θα κινδυνεύει;».

Την ίδια ώρα επεσήμανε πως, εκεί που μπορούσαν να γίνουν υποχωρήσεις στις συνομιλίες έγιναν, αλλά ο ίδιος δεν πρόκειται να δεχθεί να ξεπεραστούν τα όποια περιθώρια ανοχής.

Μιλώντας σε μνημόσυνο των αρχηγών και ηρώων του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ, στην περιοχή Πελενδρίου-Κ. Αμιάντου, με αφορμή την έναρξη των εκδηλώσεων «Οδός Ελευθερίας» για οικονομική ενίσχυση του Μελάθρου Αγωνιστών ΕΟΚΑ, ο πρόεδρος Αναστασιάδης διαβεβαίωσε ότι «αποκλειστικό μου μέλημα, μέσω της διαπραγματευτικής διαδικασίας, είναι να αποτρέψουμε ετεροβαρείς θνησιγενείς λύσεις που θα περιέχουν το σπόρο του διχασμού και της αντιπαράθεσης μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων».

Αντίθετα, επεσήμανε, «στόχος μου είναι η επίτευξη μιας λύσης που θα επανενώνει την Κυπριακή Δημοκρατία, θα δημιουργεί ένα σύγχρονο και λειτουργικό κράτος απόλυτα συμβατό με την ιδιότητα του ως μέλος της ΕΕ, αλλά, το πιο σημαντικό, θα προστατεύει όλους τους πολίτες, Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους, και θα θεμελιώνει τις προοπτικές ειρηνικής συνύπαρξης και συνδημιουργίας μεταξύ των κατοίκων του νησιού».

«Αυτό είναι το πρώτιστο και ύψιστο μέλημα και όραμά μου και στη βάση αυτών των αρχών πορεύτηκα, αλλά και θα συνεχίσω να πορεύομαι στον υπό εξέλιξη διάλογο», είπε ο πρόεδρος Αναστασιάδης, προσθέτοντας πως τα τελευταία δύο χρόνια, ο διάλογος έχει να καταδείξει πρόοδο, αλλά ταυτόχρονα έχει αναδείξει πως παραμένουν σημαντικές διαφορές και διαφωνίες, που άπτονται, μεταξύ άλλων, θεμάτων λειτουργικότητας και βιωσιμότητας της λύσης και της ανάγκης διασφάλισης στις μέλλουσες γενεές, συνθηκών σιγουριάς, για ένα ασφαλές μέλλον, σε ένα σταθερό κράτος, με προοπτική προκοπής και ανάπτυξης.

Εξέφρασε την ελπίδα ότι μέσω ενός παραγωγικού και δημιουργικού διαλόγου, που επιδιώκει η πλευρά μας, και ο οποίος «θα πρέπει να λαμβάνει χώρα πέρα και μακριά από τις όποιες απειλές, προϋποθέσεις ή υπαναχωρήσεις», θα καταστεί εφικτό να κατατεθούν τέτοιες προτάσεις που θα σέβονται πλήρως τις εύλογες ανησυχίες και ευαισθησίες των δύο πλευρών, ιδιαίτερα της ελληνοκυπριακής, «η οποία μέσα από τον διάλογο και την όποια πρόοδο απέδειξε ότι λαμβάνει υπόψη της ευαισθησίες των Τουρκοκυπρίων».

«Αυτό που αναμένουμε είναι την ανάλογη επίδειξη καλής θέλησης και από πλευράς των Τουρκοκυπρίων», συμπλήρωσε.

Την ίδια ώρα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας διαβεβαίωσε όλους, «κριτές και επικριτές και όσους τελοσπάντων θέλουν να υποδεικνύουν ή να επικρίνουν», πως δεν θα δεχθεί να φέρει ενώπιον του λαού την όποια λύση ή λύση που δεν θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και των Ελληνοκυπρίων.

Υπογράμμισε ακόμη, «όπως έχω πει ξεκάθαρα και στο Εθνικό Συμβούλιο», πως δεν θα αποδεχθεί πρόνοιες που προβλέπουν παραμονή κατοχικών στρατευμάτων, εγγυητικών δικαιωμάτων, που θα δίδουν δικαιώματα τεσσάρων ελευθεριών «τάχα στους Τούρκους πολίτες, μέσα από ένα καθεστώς -όπως το αποκαλούν- αμοιβαιότητας ή αλληλοσεβασμού των δικαιωμάτων ή ίσης μεταχείρισης μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων πολιτών».

«Οι Έλληνες υπήκοοι δεν είναι παρά Ευρωπαίοι υπήκοοι και όπως απολαμβάνουν οι Γάλλοι, οι Άγγλοι ή οι Ισπανοί ή οι πολίτες του οποιουδήποτε κράτους-μέλους, έτσι και οι Ελλαδίτες και δεν είναι επειδή υπάρχει κάποιο προνομιακό καθεστώς», εξήγησε ο ΠτΔ.

Επαναλαμβάνοντας την έκκληση του για ενότητα, ο πρόεδρος Αναστασιάδης υπέδειξε πως «είναι ο εχθρός μας είναι αυτός που μας απειλεί» και σημείωσε πως δεν αποδίδει τα όποια κίνητρα σε οποιονδήποτε και δεν είναι πρόθεσή του να αντιπαραταχθεί με τον οποιονδήποτε.

«Αυτές τις κρίσιμες, όμως, ώρες επιτέλους πάνω από όλα ας μπει η Κύπρος, η πατρίδα μας. Όχι το ποιός θα είναι υποψήφιος ή δεν θα είναι υποψήφιος. Και τί να κάνω την καρέκλα του Προέδρου εάν η πατρίδα μου θα διχοτομηθεί, εάν η πατρίδα μου θα κινδυνεύει, εάν ο Ελληνισμός θα κινδυνεύει; Και δεν παραγνωρίζω –το είπα- και τις ανησυχίες των Τουρκοκυπρίων», συμπλήρωσε.

Λέγοντας ακόμη πως ήταν μέσα από τη θέληση και βούληση της πλευράς μας που υπήρξε πρόοδος στις συνομιλίες, ο Νίκος Αναστασιάδης τόνισε ότι «εκεί που μπορούσαν να γίνουν υποχωρήσεις που να μην παραβλάπτουν τις ανησυχίες και τα συμφέροντα των Ελληνοκυπρίων, έχουν γίνει. Εκεί όμως που ξεπερνούν πια τα όποια περιθώρια ανοχής, δεν μπορεί, και ας βρεθεί ένας άλλος, ας επιλέξει ο λαός έναν άλλο, που να δεχτεί ανάλογες λύσεις. Εγώ δεν πρόκειται».

philenews / ΚΥΠΕ

 

Telegraph: Η Κρήτη έχει το καλύτερο φαγητό από όλα τα νησιά

Οι ταξιδιωτικοί συντάκτες της Telegraph, της διακεκριμένης βρετανικής εφημερίδας, επέλεξαν τα 19 αγαπημένα τους ελληνικά νησιά, προτείνοντάς τα στους αναγνώστες τους για έναν συγκεκριμένο λόγο.

Εσείς ποιο νησί θα επιλέξετε για τις παραλίες του, τον πολιτισμό και την ιστορία του, για τα boutique ξενοδοχεία του, για πεζοπορία, για βόλτες με το έτερον ήμισυ ή την οικογένεια;

Ζάκυνθος- Για τις παραλίες της 

Αδιαμφισβήτητα στο Ιόνιο συναντώνται κάποιες από τις πιο εντυπωσιακές παραλίες της χώρας μας. Ανάμεσα στις προτιμήσεις των επισκεπτών του φιγουράρουν ο Μύρτος στην Κεφαλονιά και το Πόρτο Κατσίκι στη Λευκάδα. Ωστόσο, εκείνη που έχει μαγέψει τους πάντες δεν είναι άλλη από το πολυφωτογραφημένο Ναυάγιο στη Ζάκυνθο, με τη χρυσαφένια αμμουδιά, τα τιρκουάζ νερά και τα επιβλητικά, απόκρημνα βράχια.

Κέρκυρα- Για οικογενειακές διακοπές

Από τους, σχετικά, low budget προορισμούς το νησί των Φαιάκων διαθέτει ποικιλία επιλογών όσον αφορά στις παραλίες του (μεγάλη γκάμα και για όσους βρίσκονται στην αρχοντική Κέρκυρα με την οικογένειά τους), με τις πιο φημισμένες ανάμεσα στις οικογένειες που την επισκέπτονται την Γλυφάδα, την Παλαιοκαστρίτσα και το Σιδάρι. Σημειώστε, μάλιστα ότι στην Κέρκυρα λειτουργεί και το Aqualand, ένα water park πραγματικός επίγειος παράδεισος για τα παιδιά σας.

Δήλος- Για την ιστορία και τον πολιτισμό της 

Το σπουδαιότερο θρησκευτικό κέντρο της αρχαιότητας, απέχει περίπου 20 λεπτά από τη Μύκονο και αξίζει πραγματικά να επισκεφτείτε το ιερό νησί και τον άκρως εντυπωσιακό αρχαιολογικό της χώρο. Εδώ θα θαυμάσετε τα περίφημα ναξιώτικα λιοντάρια, την οικία του Διονύσου, μωσαϊκά που μαρτυρούν τον πλούτο της εποχής και φυσικά το υπέροχο μουσείο. Ταξιδέψτε πίσω στο χρόνο, κάνοντας μια περιήγηση ανάμεσα στα «ολοζώντανα» ερείπια μιας αρχαίας πόλης.

Μύκονος- Για τα ξενοδοχεία της 

Οι διακρίσεις την αγαπούν, ενώ την γνωρίζει όλος ο πλανήτης και μεγάλο μέρος αυτού αναζητά διακαώς να την επισκεφτεί. Ο λόγος για την περίφημη κοσμοπολίτισσα των Κυκλάδων που πάντα βρίσκει τρόπους να βρίσκεται στο επίκεντρο. Αν για κάτι φημίζεται η Μύκονος, λοιπόν, εκτός από το έντονο nightlife της, αυτό δεν είναι άλλο από τις hi end υπηρεσίες που προσφέρει στους επισκέπτες της. Ανάμεσα σε αυτές, λοιπόν, και οι ιδιαίτερες προτάσεις διαμονής, όπως stylish boutique ξενδοοχεία, αλλά και ξενοδοχεία πολλών αστέρων που ξεχωρίζουν για την αρχιτεκτονική, το design και τις υψηλού επιπέδου παροχές τους.

Κρήτη- Για τη γαστρονομία της 

Η παραδοσιακή τοπική της κουζίνα, από τις πιο φημισμένες σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Κάτι που αναγνωρίζουν όλοι οι επισκέπτες της, καθώς έχουν να λένε τα καλύτερα για τις γεύσεις και τα πιάτα που γεύονται στα εστιατόριά της. Αυθεντική κρητική ρακή και μαρουβάς (ντόπιο κρασί), απάκι, χοχλιοί, σφακιανή πίτα, ντάκος, χανιώτικο μπουρέκι και τσιγαριαστό είναι κάποιες μόνο από τις συνταγές που θα σας μυήσουν στα μυστικά της παραδοσιακής, κρητικής κουζίνας. Επιπλέον, αν για κάτι φημίζεται η κρητική γη αυτό δεν είναι άλλο από τα διάσημα, τοπικά προϊόντα της. Τυροκομικά προϊόντα, ελαιόλαδο, μέλι, παξιμάδια, ρακή και κρασί με υψηλή θρεπτική αξία, πλούσια γεύση και μεστά αρώματα θα αποτελέσουν σίγουρα τα αγαπημένα σας κατά την διάρκεια της διαμονής σας σε κάποιο από τα πανέμορφα μέρη της.

Κεφαλονιά- Για το κρασί της 

Η σχέση της Κεφαλονιάς με το κρασί χάνεται στα βάθη των αιώνων. Οι ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες και τα εύφορα εδάφη του νησιού, με τους απέραντους αμπελώνες, ευνοούν την παραγωγή μιας μεγάλης ποικιλίας κρασιών εξαιρετικής ποιότητας, που η φήμη τους έχει ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας. Εδώ, οι οινάμπελοι με ονομασίες προέλευσης είναι τρεις: Π.Ο.Π. (Ο.Π.Α.Π.) Ρομπόλα, Π.Ο.Π. (Ο.Π.Ε.) Μοσχάτο Κεφαλονιάς και Π.Ο.Π. (Ο.Π.Ε.) Μαυροδάφνη Κεφαλονιάς. Καλλιεργούνται όμως κι άλλες τοπικές ποικιλίες, με πιο δημοφιλείς το Βοστιλίδι και το Τσαούσι. Ένα από τα διασημότερα προϊόντα της Κεφαλονιάς είναι η Ρομπόλα, το κρασί με το διακριτικό άρωμα και τη φίνα γεύση, που παράγεται από την ομώνυμη λευκή ποικιλία -μία από τις τρεις καλύτερες του ελληνικού αμπελώνα, σύμφωνα με τους ειδικούς. Σημαντικό κέντρο παραγωγής του φημισμένου οίνου είναι η περιοχή των Ομαλών, με 3.500 στρέμματα αμπελώνες στους πρόποδες του Αίνου.

Κουφονήσια- Για την χαλαρότητά τους 

Ο παράδεισος των Κουφονησίων κέρδισε (και με την αξία του) μια θέση στη λίστα της Telepraph. “Κρυμμένα” ανάμεσα στη Νάξο και την Αμοργό, από τα μεγαλύτερα νησιά των Κυκλάδων, το Άνω και Κάτω Κουφονήσι κάθε καλοκαίρι μετατρέπονται στο κρυφό μυστικό των μποέμ καλοκαιρινών ταξιδευτών. Αμμώδεις παραλίες και κρυστάλλινα, σαν ψεύτικα διαυγή νερά στα θέλγητρά του που το συγκαταλέγουν στους αγαπημένους προορισμούς μας.

Ύδρα- Για την “οικολογική” φιλοσοφία της 

Οι κόκκινες κεραμοσκεπές των επιβλητικών σπιτιών πάνω από το γραφικό λιμάνι υποδηλώνουν την αρχοντιά που χαρακτήριζε και εξακολουθεί να χαρακτηρίζει την Ύδρα μέχρι και σήμερα. Με ένδοξη παρουσία στην ιστορία της Ελλάδας, προσφέρεται για ρομαντικά διήμερα και κοσμικές αποδράσεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως αποτελεί αγαπημένη επιλογή πολλών διάσημων. Η αμφιθεατρικά χτισμένη Ύδρα, λοιπόν, διακρίνεται στη λίστα της Telegraph για την “οικολογική” φιλοσοφία της, με τις βόλτες σας εδώ να πραγματοποιούνται με τα πόδια ή με τα καθιερωμένα πλέον γαϊδουράκια, καθώς στον διατηρητέο οικισμό της απαγορεύεται η διέλευση ακόμη και ποδηλάτων.

Άνδρος- Για τους λάτρεις της πεζοπορίας 

Αγαπημένη επιλογή για τους weekenders, κυρίως της Αθήνας, πρόκειται για ένα νησί που ναι μεν ανήκει στις Κυκλάδες, ωστόσο διαφέρει αρκετά από τις εικόνες που έχουμε συνηθίσει στα φημισμένα και μη κυκλαδονήσια. Το ξερό τοπίο, εδώ, αντικαθίσταται από καταπράσινες εκτάσεις, τρεχούμενα νερά, πηγές και καταρράκτες που γεμίζουν το μάτι με πανέμορφες εικόνες, την ώρα που χαρτογραφημένα μονοπάτια αποτελούν αφορμή και αιτία επιλογής του νησιού από τους λάτρεις της πεζοπορίας.

Σύμη- Για ερωτευμένα ζευγάρια 

Μπορεί η φήμη της Σαντορίνης για τους συγκεκριμένους ταξιδιώτες να κάνει τον γύρο όλου του κόσμου, ωστόσο η βρετανική εφημερίδα στην συγκεκριμένη κατηγορία αναδεικνύει στην κουκλίστικη και μικροσκοπική Σύμη. Αμφιθεατρικά χτισμένη, διαθέτει πανέμορφους οικισμούς, οι οποίοι έχουν ανακηρυχθεί ως διατηρητέοι λόγω της ιδιαίτερης παραδοσιακής, νεοκλασικής αρχιτεκτονικής τους. Σημειώστε, επίσης, ότι ολόκληρο το νησί έχει χαρακτηριστεί ως αρχαιολογικός χώρος από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς διαθέτει χώρους και μνημεία που προβάλουν και διαιωνίζουν την ιστορία της περιοχής από την προϊστορική περίοδο ως και τα νεότερα χρόνια. Το λιμάνι του νησιού είναι ο Γιαλός, όπου συγκεντρώνεται η περισσότερη τουριστική κίνηση της Σύμης, με βασικό χαρακτηριστικό στοιχείο του τα πανέμορφα, πολύχρωμα σπιτάκια που βρίσκονται αμφιθεατρικά χτισμένα στην πλαγιά του όρους Βίγλα.

Κρήτη: Υδροπονική καλλιέργεια από το σπίτι μέσω ενός app

Η καινοτομία και το ομαδικό πνεύμα, η συνεχής αναζήτηση νέων δεδομένων είναι τα βασικά συστατικά ανάπτυξης της εταιρείας CityCrop, η οποία σχεδιάζει και προωθεί συσκευή καλλιέργειας λαχανικών στο σπίτι.

Η CityCrop ΙΚΕ – Automated Indoor Farming ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2015 από τους Χρήστο Ραυτογιάννη και Ευρυβιάδη Μακρίδη, αλλά η έδρα μεταφέρθηκε στο Λονδίνο και οι παραγγελίες έρχονται από την Αμερική ως τα Αραβικά Εμιράτα.

Μετά από δύο χρόνια σκληρής δουλειάς, η εταιρεία έχει εμπλουτίσει την ομάδα της με νέα μέλη σε καίριες θέσεις που περιλαμβάνουν software and hardware design, καθώς και συνεργασίες στον τομέα του βιομηχανικού σχεδιασμού.

Η ιδέα γεννήθηκε «όταν εργαζόμουν σε ένα θερμοκήπιo υδροπονικής καλλιέργειας στην Κρήτη. Βλέποντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η μέθοδος, τόσο ως προς τους τελικούς καταναλωτές όσο και ως προς το περιβάλλον, αποφάσισα να βρω τρόπο που θα έφερνε σε επαφή τον ίδιο τον καταναλωτή με την καλλιέργεια.

Ταυτόχρονα, οι ανησυχίες του Ευρυβιάδη Μακρίδη για τον σύγχρονο τρόπο καλλιέργειας, παραγωγής και κατανάλωσης τροφών μάς οδήγησαν να αγκαλιάσουμε την ιδέα ενός πρωτοποριακού προϊόντος που θα απαντά στα σύγχρονα διατροφικά ζητήματα.

Κάπου εκεί, ανάμεσα στη γνώση, στις ανησυχίες και στην εμπειρία, γεννήθηκε η ιδέα της CityCrop, ενός προϊόντος ικανού να καλύψει καθημερινές διατροφικές ανάγκες με τρόπο απλό και εύκολo, ακόμα και για ένα παιδί!» αναφέρει ο συνιδρυτής Χρήστος Ραυτογιάννης, ο οποίος έχει σπουδάσει τεχνολογία γεωπονίας και έχει δεκαετή εμπειρία στα υδροπονικά συστήματα.

Καλλιέργεια μέσω… κινητού

Η συσκευή CityCrop απευθύνεται τόσο σε ιδιώτες όσο και σε επαγγελματίες στον χώρο της εμπορίας, της εστίασης, της διαμονής, της άθλησης και της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τις 32 προ-παραγγελίες και την έρευνα αγοράς, ο κύριος πελάτης είναι 30-50 ετών, ζει σε αστικό περιβάλλον, τον ενδιαφέρει η τεχνολογία και το εισόδημά του είναι ανώτερο του μέσου μηνιαίου. Προέρχεται από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, τις ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (περιοχές με δύσκολες κλιματικές συνθήκες).

Μόλις ο χρήστης συνδέσει τη συσκευή στο WiFi, η καλλιέργεια ξεκινάει με τρία απλά βήματα:

1. Μέσω του app, επιλέγει τα φυτά που θα καλλιεργήσει και τα τοποθετεί στις αντίστοιχες θέσεις στο πλέγμα (Growing Area).

2. Τοποθετεί τις ειδικά σχεδιασμένες κάψουλες που περιέχουν τους σπόρους στις αντίστοιχες θέσεις των δίσκων που βρίσκονται στη συσκευή.

3. Μέσω του app, δίνει εντολή να ξεκινήσει η καλλιέργεια με το πάτημα ενός κουμπιού.

O χρήστης μπορεί να παράγει μια μεγάλη ποικιλία φυτών, όπως φυλλώδη λαχανικά, βότανα, φύτρες, μικρά φρούτα, ακόμα και βρώσιμα λουλούδια.

Η εφαρμογή, χάρη στον απλό και εύχρηστο σχεδιασμό της, προσφέρει στον χρήστη μια ευχάριστη και ολοκληρωμένη εμπειρία, και την ίδια στιγμή τον ενημερώνει για ό,τι είναι σημαντικό σε κάθε στάδιο της καλλιέργειάς του. Για παράδειγμα, αν το επίπεδο του νερού στη δεξαμενή είναι χαμηλό, ο χρήστης λαμβάνει ειδοποίηση για να την ξαναγεμίσει ή αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το χρώμα των φύλλων κάποιου φυτού ο χρήστης μπορεί να στείλει μια φωτογραφία και οι ειδικοί της εταιρείας τού δίνουν γρήγορη και εύκολη απάντηση. Και φυσικά, λαμβάνει ειδοποίηση για την κατάλληλη στιγμή της συγκομιδής.

Αγορές μέσω του site

Η τεχνολογία της συσκευής επιτρέπει στον χρήστη να την τοποθετήσει σε οποιονδήποτε εσωτερικό χώρο (σπίτι, επαγγελματικός χώρος κ.α.).

Η αγορά που απευθύνεται η συσκευή εκτείνεται από αυτήν της κάθετης καλλιέργειας έως αυτή των «έξυπνων» οικιακών συσκευών και «έξυπνων» συσκευών κουζίνας. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, το μέγεθος της αγοράς της «κάθετης καλλιέργειας» παγκοσμίως, από το 2015 που ήταν 1,15 δισ. δολ., αναμένεται να φτάσει τα 6,31 δισ. δολ. το 2022, με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 30%. Το μέγεθος της αγοράς των «έξυπνων» οικιακών συσκευών μόνο στις ΗΠΑ, από το 2015 που ήταν 694 εκατ. δολ., αναμένεται να φθάσει τα 10 δισ. δολ. το 2020, με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 29%.

Ακόμα μια πιθανή αγορά είναι αυτή της φαρμακευτικής κάνναβης, η οποία αυτή τη στιγμή είναι η πιο αναπτυσσόμενη αγορά στις ΗΠΑ. Το μέγεθός της μόνο στις ΗΠΑ, από το 2016 που ήταν 7,1 δισ. δολ., αναμένεται να φθάσει τα 22 δισ. δολ. το 2020.

Η CityCrop έχει ήδη συνδεθεί με προμηθευτές όπως η Syngenta για την προμήθεια σπόρων, η Re-nuble για την προμήθεια βιολογικών θρεπτικών διαλυμάτων και η Blackdogled για την προμήθεια των LED panels.

Ο χρηματοδότης της εταιρείας προς το παρόν είναι ο επιταχυντής επιχειρήσεων StartupBootcamp ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με Αngel Ιnvestors και VC.

Η παραγωγή για το 2017 έχει σχεδιαστεί, για τις πρώτες 400 συσκευές, να γίνει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2018, η σκυτάλη της μαζικής παραγωγής θα περάσει σε εργοστάσιο στην Κίνα.

Σύμφωνα με τον κ. Ραυτογιάννη οι αγορές ήδη πραγματοποιούνται μέσω του website της εταιρείας αλλά μελλοντικά θα γίνονται από το δίκτυο διανομέων. Στο website υπάρχει σχετική φόρμα συμπλήρωσης ενδιαφέροντος για συνεργάτες-διανομείς.

ΤΟ ΒΗΜΑ

Με πολύ κόσμο, αντιφασιστικά συνθήματα αλλά και ανάρτηση πανό ενάντια στην UEFA ο αγώνας μπαράζ της Α2 ερασιτεχνικής κατηγορίας μεταξύ Α.Ε.Κατσαμπά και Νέων Εργοτέλη

Χθες Σάββατο (13.05.2017) παίκτες και φίλαθλοι της ομάδας του Τηγανίτη Α.Σ.Η., βρέθηκαν στο Μαρτινέγκο όπου διεξήχθη ο αγώνας μπαράζ της Α2 ερασιτεχνικής κατηγορίας μεταξύ Α.Ε.Κατσαμπά και Νέων Εργοτέλη. Το σφύριγμα της λήξης βρήκε την ΑΕΚ νικήτρια με 2-1, σκορ που την οδηγεί στην Α1 κατηγορία.

Εκτός απ’ το ωραίο κλίμα, τον πολύ κόσμο και τα αντιφασιστικά συνθήματα που φωνάχθηκαν, αυτό που έκανε το απόγευμα ξεχωριστό ήταν η ανάρτηση πανό, συνυπογεγραμμένο από την Α.Ε.Κατσαμπά Ghetto 9, οργανωμένους φίλαθλους της Α.Ε.Κ, τους Alternatives, οργανωμένους φίλους του Εργοτέλη και τον Τηγανίτη.

Σε μήνυμα τους ανέφεραν τα εξής:

“Με την κίνηση αυτή θέλαμε να δείξουμε την εναντίωση μας στα διπλώματα προπονητών ΟΥΕΦΑ Β που επιβάλλει η ΟΥΕΦΑ , με σκοπό να εισέλθει στο ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο. Αυτό που αποδείχθηκε ακόμα σήμερα είναι ότι ενωμένους θα μας βρουν απέναντι τους.”

Το πανό έγραφε:

“Ούτε Ουεφα β ούτε άλλες μαλακίες, μπάλα όπως παλιά σε όλες τις πλατείες”

Δείτε φωτογραφίες:

Διαβάστε επίσης το κείμενο που μοιράστηκε στην κερκίδα για το σχετικό θέμα:

Πριν τρείς μήνες βρεθήκαμε στη δυσάρεστη θέση να διαβάσουμε μια ανακοίνωση απο το Σύνδεσμο Προπονητών Ποδοσφαίρου Ν. Ηρακλείου (ΣΠΠΗ), όπως και την επίσημη τοποθέτηση απο την Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Ηρακλείου (ΕΠΣΗ). Περιληπτικά, οι προπονητές των σωματείων της  Α1 ερασιτεχνικής κατηγορίας πέραν του:

  • να έχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος

  • να είναι μέλη του Συλλόγου Προπονητών Ποδοσφαίρου Ηρακλείου ή άλλου Συλλόγου

  • να κατέχουν Δελτίο Πιστοποίησης Προπονητή που εκδίδεται από την ΕΠΣ Ηρακλείου,

υποχρεούνται επίσης:

  • να είναι κάτοχοι ταυτότητας-διπλώματος UEFA B (και άνω) ή να κατέχουν ταυτότητα τριετίας UEFA  με λήξη στις 31/12/2018.

Από του χρόνου δε, όλα τα παραπάνω θα ισχύουν και για τις ομάδες της Α2 ερασιτεχνικής κατηγορίας.Πιο συγκεκριμένα, για να μιλήσουμε και λίγο με νούμερα, το UEFA C, σαν προαπαιτούμενο του UEFA B, είναι ένα σεμινάριο 76 ωρών με κόστος 400Ε, συν 100Ε τα οποία παίρνει η εκάστοτε ΕΠΣ. Ενώ, το UEFA B διαρκεί 120 ώρες και έχει κόστος 550Ε συν 100Ε, με παράβολα επανεξέτασης 150Ε και 175Ε, αντίστοιχα. Αφορμή αυτών των ανακοινώσεων υπήρξε το γεγονός ότι 6 προπονητές ομάδων της Α1 ερασιτεχνικής κατηγορίας δεν κατέχουν πτυχίο UEFA B (και άνω), παρ’ ότι κάποιοι απ’ αυτούς είναι πτυχιούχοι του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ). Η δομή, ο τρόπος λειτουργίας καθώς και τα πολιτικά χαρακτηριστικά του Τηγανίτη, δε μας επιτρέπουν να μείνουμε αμέτοχοι απέναντι σε ένα καθοριστικό ζήτημα για τη φύση του ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου.Το σκηνικό που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας αγγίζει τα όρια της παράνοιας. Όπως προαναφέραμε, η απόκτηση ενός διπλώματος UEFA B και C απαιτεί δυσανάλογο χρηματικό αντίτιμο σε σχέση με τις ώρες εκπαίδευσης. Αντίθετα, η πολύχρονη εκπαίδευση σε ένα ανώτατο δημόσιο εκπαιδευτικό ίδρυμα (ΤΕΦΑΑ) που περιλαμβάνει μαθήματα που αφορούν την ψυχολογία του αθλητή, πρώτες βοήθειες και εξειδίκευση στο άθλημα του ποδοσφαίρου, δεν τυγχάνει της ίδιας αναγνώρισης. Με απλά λόγια, μας λέτε κύριοι του ΣΠΠΗ ότι κάποιος που σπουδάζει 4 χρόνια με αυτές τις γνώσεις και ειδίκευση στο ποδόσφαιρο δεν είναι ικανός να προπονεί, ενώ είναι ικανός κάποιος με πληρωμένη πιστοποίηση 196 ωρών; O ΣΠΠΗ, στο βωμό της νομιμότητας, εκθέτει τους συναδέλφους του, με απώτερο σκοπό τη διατήρηση συντεχνιακών και ελιτίστικων λογικών. Η ταύτιση της ΕΠΣΗ με τέτοιου είδους πρακτικές μας αποδεικνύει ότι για κάποιους το σύγχρονο ποδόσφαιρο δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια καλοστημένη επιχείρηση, με αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα και πελατειακές σχέσεις.Τελικά ποιός είναι ο ρόλος της ΕΠΣΗ, και κατ’ επέκταση της ΕΠΟ, που αντί να ενισχύουν τα τοπικά ερασιτεχνικά πρωταθλήματα, λειτουργούν ως αυτόκλητοι φοροεισπράκτορες; Είναι ρόλος της ΕΠΣΗ, και της κάθε ΕΠΣ, να προάγουν τον ερασιτεχνικό αθλητισμό στην περιφέρεια τους; Η διάλυση ομάδων κάθε χρόνο για οικονομικούς λόγους, η έλλειψη ενωσιακού γηπέδου, η μη παραχώρηση των δημοτικών αθλητικών εγκαταστάσεων τόσο στα ερασιτεχνικά σωματεία όσο και στο σύνολο των πολιτών, δείχνουν ότι ο ρόλος της δεν είναι αυτός που θα έπρεπε.Απο την άλλη εμείς ως Τηγανίτης προτιμάμε ανθρώπους διατεθειμένους να αφιερώσουν ουσιαστικό και παραγωγικό χρόνο στον τομέα του ποδοσφαίρου. Ανθρώπους ικανούς να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους και την αγάπη τους για το ποδόσφαιρο. Ανθρώπους που κάνουν το χόμπι τους τρόπο ζωής και αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά. Ανθρώπους που θα προωθούν την ευγενή άμιλλα, τις αξίες του αθλητισμού και όχι ανθρώπους που θα βλέπουν τους νεαρούς αθλητές ως μετοχές στο χρηματιστήριο. Δεν θέλουμε προπονητές ρομπότ ,θέλουμε προπονητές δασκάλους. Δεν θέλουμε προπονητές τσιράκια, θέλουμε ανθρώπους ανιδιοτελείς στους οποίους γονείς μπορούν να εμπιστευτούν τα παιδιά τους και αυτά τις ελπίδες και τα όνειρά τους. Δυστυχώς μέσω αυτών των εξετάσεων (επι πληρωμή) τίποτα απο τα παραπάνω δεν είναι εξασφαλισμένο.Όλα αυτά έρχονται να  ενισχύσουν την υπάρχουσα γνώμη που έχουμε τόσο για την ΕΠΟ, όσο και για την διοργανώτρια αρχή του τοπικού πρωταθλήματος, ΕΠΣΗ. Παραγοντιλίκια, κλίκες, επενδύσεις, δούναι και λαβείν. Θεωρούμε ότι όσοι αγαπούν το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο οφείλουν να πάρουν θέση στο εν λόγω ζήτημα. Όσο και αν πιστεύουν μερικοί οτι οι συγκεκριμένες εξελίξεις αφορούν μόνο την Α κατηγορία του τοπικού, αργά η γρήγορα θα βρεθούν προ εκπλήξεως. Είμαστε βέβαιοι οτι δυστυχώς η εμπορευματοποίηση του ποδοσφαίρου πρόκειται να επηρεάσει αργά η γρήγορα και τις υπόλοιπες κατηγορίες. Ήρθε ο καιρός να πάρουμε το ποδόσφαιρο στα.. πόδια μας.Γενική Συνέλευση Τηγανίτη

Φτηνά τουρκικά κηπευτικά «απειλούν» την Κρήτη

Ο Μάης και ο Ιούνης σε κάποιες περιπτώσεις, είναι οι μήνες κατά τους οποίους στο παρελθόν, οι παραγωγοί πρώιμων κηπευτικών της Κρήτης, άρχιζαν να κάνουν ταμείο για την καλλιεργητική περίοδο που έφτανε στο τέλος της, βάζοντας στην άκρη τα όποια κέρδη.

Κι ενώ η τρέχουσα περίοδος, φαινόταν μέχρι το Πάσχα, ότι θα έδινε θετικό πρόσημο στο αποτέλεσμα των περισσότερων καλλιεργειών κηπευτικών υπό κάλυψη, μετά την Πρωτομαγιά, η αγορά άρχισε να πιέζεται αφόρητα από την εισαγωγή κηπευτικών από την Πολωνία, τα Σκόπια, και κυρίως από την Αλβανία, παρότι η Αλβανοί παραγωγοί δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη την καλοκαιρινή συγκομιδή.

«Οι τιμές στα κηπευτικά της Ιεράπετρας έχουν κατρακυλήσει στα χαμηλότερα επίπεδα της φετινής περιόδου και από το πρωί της Πέμπτης χιλιάδες τόνοι προϊόντων κάθε λογής είναι στα αζήτητα. Τα δημοπρατήρια έχουν φρακάρει από προϊόντα, ο όγκος παραγωγής λόγω του καλού καιρού και της ζέστης είναι μεγάλος και οι έμποροι αγοράζουν με το σταγονόμετρο σε εξευτελιστικές τιμές. Οι πληροφορίες που έχουμε, εντοπίζουν την αιτία του κακού στις μεγάλες ποσότητες ύποπτων εισαγόμενων κηπευτικών χαμηλού κόστους, που έχουν μπεί από την Αλβανία, οι οποίες δεν αποκλείεται να έχουν Τουρκική προέλευση, γιατί η Αλβανική παραγωγή δεν είναι ακόμη έτοιμη», μας λέει ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος πρωτογενή τομέα Ν. Λασιθίου και πρόεδρος της ΕΑΣΙ κ. Νίκος Δασκαλάκης.

«Σε ότι αφορά την κατάρρευση της τιμής της εξαγώγιμης πιπεριάς εκτιμώ ότι εδώ υπήρξε μεθόδευση για να πέσει τεχνικά η τιμή της,για να εξυπηρετηθούν εμπορικά συμφέροντα. Στο μεταξύ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, έχουμε ζητήσει από τον ΕΦΕΤ να ενεργήσει αυστηρούς ελέγχους στα εισαγόμενα κηπευτικά, για να διαπιστωθεί η ιχνηλασιμότητα τους σε υπολείμματα φυτοφαρμάκων, καθώς και σε όλα όσα θα πρέπει να εξασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων», προσθέτει ο κ. Νίκος Δασκαλάκης.

Σε περίπτωση που συνεχιστεί η κατάσταση αυτή, είτε λόγω της κατάρρευσης της αγοράς, είτε λόγω της αδυναμίας των πλοίων των ακτοπλοϊκών εταιρειών της Κρήτης να μεταφέρουν τα ευπαθή αγροτικά προϊόντα, αφού οι απεργοί ναυτεργάτες, θα δέσουν κάβους από τις 16 Μαίου, κάθε κιλό προϊόντος που θα αποσύρεται η θα καταστρέφεται σάπιο, θα καταγράφεται, για να διεκδικηθούν αποζημιώσεις από τον οποιονδήποτε θεωρηθεί ότι έχει ευθύνη η συνέτεινε στο να καταστραφεί η αγροτική παραγωγή.

«Η επιτροπή καταγραφής που συγκροτούμε με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, του Δήμου, των Αγροτικών Συλλόγων και της Ένωσης  Αγροτικών Συνεταιρισμών Ιεράπετρας, θα στοιχειοθετεί και θα διασφαλίζει την ποσότητα και την ποιότητα ανα κατηγορία των κηπευτικών η των φρούτων που θα καταστραφούν η θα αποσυρθούν. Οι ομάδες παραγωγών θα μπορούν μέσα από τα επιχειρησιακά τους προγράμματα να πάρουν τις αποζημιώσεις που ορίζει η Ε.Ε. όχι όμως και οι μεμονωμένοι αγρότες. Για το λόγο αυτό όσοι έχουν έννομο συμφέρον θα μπορούν, χρησιμοποιώντας τα επίσημα στοιχεία που θα συγκεντρώσει η επιτροπή καταγραφής, να διεκδικήσουν αποζημιώσεις που δικαιούνται, η και από τον οποιονδήποτε θεωρήσουν ότι έπληξε με οιονδήποτε τρόπο τα συμφέροντα τους, είτε με παράβαση καθήκοντος, είτε διακινώντας παράνομα κηπευτικά χωρίς ταυτότητα με την ανοχή των αρμόδιων ελεγκτικών Αρχών», προσθέτει ο κ. Νίκος Δασκαλάκης, επισημαίνοντας ότι ανάλογη επιτροπή καταγραφής θα συγκροτηθεί και στο Τυμπάκι.

Στο Δημοπρατήριο της ΕΑΣΙ το μεσημέρι της Παρασκευής 12 Μαίου οι πιπεριές Φλωρίνης ενδεικτικά, πουλήθηκαν 1,05 ενώ στις 27 Απριλίου 2,27. Οι δε ντομάτες, πουλήθηκαν από 0,18 έως 0,29 ενώ στις 27 Απριλίου από 0,80 έως 1,24.

Παρόμοια είναι η εικόνα σε όλα τα πρώιμα κηπευτικά της Ιεράπετρας, με τους αγρότες να βρίσκονται σε απόγνωση, χωρίς να έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν το κόστος της καλλιέργειας τους.

neakriti.gr

 

Κρήτη: Κέρδισαν την πρώτη δικαστική μάχη οι απολυμένοι εργαζόμενοι στο ξενοδοχείο του αντιπεριφερειάρχη

Οι απολυμένοι υπάλληλοι του Επιχειρησιακού Σωματείου Elounda Breeze του ομίλου Vita Hotels συμφερόντων του εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης κ. Μιχάλη Βαμιεδάκη,  κέρδισαν χθες μια μάχη.

Με δικαστική απόφαση προσωρινών μέτρων του Πρωτοδικείου Νεάπολης αναγνωρίζεται πως επρόκειτο για αντικειμενικά αδικαιολόγητες και άδικες απολύσεις εργαζόμενων που όλως “τυχαίως” έφεραν την ιδιότητα μελών του επιχειρησιακού σωματείου.

Στην απόφαση σημειώνονται:

ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ELOUNDA BREEZE

«Από αύριο οι απολυμένοι θα είναι στα πόστα τους», αναφέρουν σε ανακοίνωση το Συνδικάτο ΤΑΛΩΣ ΕΤΞ-ΣΕ Ν. Λασιθίου και το Σωματείο εργαζομένων ξενοδοχείου Elounda Breeze

«Ο σκοπός για τον οποίο μάχονταν οι εργαζόμενοι και αγωνίζεται το Σωματείο δεν σχετίζεται με την υπονόμευση της λειτουργίας του ξενοδοχείου, αλλά με την προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Καλούμε την Διοίκηση του ξενοδοχείου να συμβάλλει στην επανένταξη των παρανόμως απολυθέντων και στην αποκατάσταση της εργασιακής ειρήνης».

 

candianews.gr

Eπιδημία οι αυτοκτονίες στην Κρήτη – Δύο ακόμα μέσα σε μία μέρα

Δύο νέες περιπτώσεις αυτοχειρίας έρχονται να μεγαλώσουν το σχετικό κατάλογο των ανθρώπων που έβαλαν τέλος στη ζωή τους στην Κρήτη.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ένας άνδρας 62 ετών βρέθηκε λίγο πριν τις 7.00 το απόγευμα απαγχονισμένος μέσα στο καφενείο που διατηρούσε στην πόλη των Χανίων.

Οι λόγοι που τον οδήγησαν σε αυτή την πράξη δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί .

Εξάλλου σε αυτοκτονία αποδίδεται, με βάση τα πρώτα στοιχεία, και η βουτιά θανάτου που πραγματοποίησε νωρίτερα το απόγευμα ένας 70χρονος άνδρας στο Ηράκλειο.

Ο ηλικιωμένος μεταφέρθηκε βαρύτατα τραυματισμένος στο Νοσοκομείο, δυστυχώς όμως οι γιατροί δεν μπόρεσαν να τον κρατήσουν στη ζωή.

cretalive.gr