20.8 C
Chania
Wednesday, October 9, 2024

Τα σκάνδαλα του ξεπουλήματος των αεροδρομίων

Του οικονομολόγου Βασίλη Βιλιάρδου

Όπως έγινε γνωστό, η κρατική γερμανική εταιρεία FRAPORT θα δανεισθεί περίπου 1 δις € για την εξαγορά των 14 αεροδρομίων από διάφορες τράπεζες – μία εκ των οποίων είναι η ελληνική ALPHA BANK που θα της παρέχει 284,7 εκ. €. Η συγκεκριμένη τράπεζα έχει (ανά)κεφαλαιοποιηθεί τρεις φορές, μεταξύ άλλων με χρήματα του ελληνικού δημοσίου – ένα πολύ μεγάλο μέρος των οποίων χάθηκε, ενώ παράλληλα αφελληνίσθηκε. Συνολικά οι τράπεζες έχουν κοστίσει σε όλους εμάς τους φορολογουμένους περί τα 43 δις €, τα οποία επιβάρυναν το δημόσιο χρέος – ενώ κανένας δεν γνωρίζει τι θα συμβεί με τα περίπου 90 δις € εγγυήσεις, τις οποίες τους έχει δώσει το κράτος (=εμείς).

Το άκρον άωτο της ανοησίας μας εν προκειμένω είναι το ότι, ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων της εξαγοράς θα δοθεί από μία τράπεζα που κεφαλαιοποιήθηκε με δικά μας χρήματα – για να μπορούν να κατάσχουν τα δικά μας περιουσιακά στοιχεία οι ξένοι μέτοχοι της, καθώς επίσης για να είναι σε θέση η τράπεζα να δανείζει αυτούς που μας λεηλατούν. Τα χρήματα μας δε θα οδηγηθούν στους ξένους δανειστές της χώρας μας στους οποίους, παρ’ όλα αυτά, θα παραμείνουμε σκλάβοι, χρεωμένοι στο διηνεκές. Για να μην ξεχνάμε, υπενθυμίζουμε εδώ τα εξής:

Είμαστε υπέρ της ελεύθερης οικονομίας και των ιδιωτικοποιήσεων, θεωρώντας πως όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να ανήκουν στον ιδιωτικό τομέα – με εξαίρεση όμως τις κοινωφελείς και τις στρατηγικές, καθώς επίσης τις μονοπωλιακές κερδοφόρες, όπως είναι τα τυχερά παιχνίδια.

Εν τούτοις, είναι οικονομικά παράλογο να διενεργούνται αποκρατικοποιήσεις σε εποχές που οι τιμές ευρίσκονται στο ναδίρ, όπως συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα – ενώ είναι απαράδεκτο να καταναγκάζεται μία χώρα να το κάνει από τους δανειστές της, οι οποίοι της επιβάλλουν τις τιμές πώλησης των περιουσιακών της στοιχείων, καθώς επίσης τους αγοραστές που οι ίδιοι επιλέγουν

Αυτό ακριβώς έχει συμβεί στην περίπτωση των 14 ελληνικών αεροδρομίων, με αγοραστή τη γερμανική εταιρεία FRAPORT – η οποία, μαζί με έναν Έλληνα επιχειρηματία, εξασφάλισε την άδεια λειτουργίας και επέκτασης τους για 40 χρόνια (προαιρετικά για 50). Έναντι αυτού θα πληρώσει ο όμιλος 1,23 δις €, ενώ θα εμβάζει επί πλέον ένα ετήσιο μίσθωμα, καθώς επίσης ένα ποσοστό συμμετοχής στα κέρδη – τα οποία υπολογίζεται πως θα συνεισφέρουν συνολικά στα 40 χρόνια, περί τα 8 δις € στο δημόσιο.

Για να υπολογίσει τώρα κανείς εάν είναι συμφέρουσα ή μη η ιδιωτικοποίηση, χωρίς να λάβει υπ’ όψιν του τη μεγάλη στρατηγική σημασία ορισμένων αεροδρομίων, θα πρέπει εν πρώτοις να καταγράψει τα σημερινά κέρδη τους – τα οποία είναι ετήσια στα 150 εκ. €, οπότε στα 40 έτη της ενοικίασης περί τα 7,2 δις € εάν υποθέσουμε πως δεν θα αυξάνονταν καθόλου.

Ο διευθυντή της FRAPORT, σε συνέντευξη του από τις 27.02.16 ανέφερε ότι, τα κέρδη της επιχείρησης του από το 2017 και μετά, μόνο από τα ελληνικά αεροδρόμια, θα αυξηθούν κατά 100 εκ. € – ενώ στα επόμενα χρόνια θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερα. Σημαντικότερα θεωρεί αυτά της Ρόδου, της Μυκόνου, της Κω, της Κέρκυρας και της Σαντορίνης – τα οποία σημείωσαν μία αύξηση ταξιδιωτών της τάξης του 20% το 2014 και το 2015. Σε κάθε περίπτωση, αφού το δημόσιο θα εισπράξει 1,23 δις € συν 8 δις €, οπότε συνολικά 9,23 δις €, ενώ θα κέρδιζε 7,2 δις €, άρα 2,03 δις € λιγότερα, φαίνεται αρχικά πως η ιδιωτικοποίηση ήταν συμφέρουσα. Εν τούτοις τα φαινόμενα απατούν – όπως θα φανεί παρακάτω.

Συνεχίζοντας, το πρώτο μεγάλο σκάνδαλο εντοπίζεται στην αλλαγή των όρων της διαδικασίας μετά τον Αύγουστο του 2013, κατ’ εντολή της Τρόικα – αφού έως τότε σχεδιαζόταν η πώληση 37 αεροδρομίων, τα οποία ήταν χωρισμένα σε δύο ομάδες, όπου η κάθε ομάδα αποτελούταν από ένα μείγμα κερδοφόρων και ζημιογόνων.

Έτσι ο εκάστοτε αγοραστής θα έπρεπε με ένα μέρος των κερδών του να επιδοτήσει τα ζημιογόνα αεροδρόμια σε ορισμένα μακρινά νησιά – ενώ μετά την αλλαγή ή επιδότηση αυτή θα επιβαρύνει το δημόσιο. Επομένως, το κόστος της για τα επόμενα 40 χρόνια θα πρέπει να αφαιρεθεί από τα 9,23 δις € που θα εισπράξει το κράτος – αφού συμπεριλαμβανόταν στα 7,2 δις που θα κέρδιζε, εάν παρέμεναν δικά του.

Το δεύτερο σκάνδαλο είναι το ότι, ως τεχνικός σύμβουλος του ελληνικού ΤΑΙΠΕΔ για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, ορίσθηκε η θυγατρική εκείνης της γερμανικής εταιρείας που συμμετέχει μετοχικά στη FRAPORT με 8,45% – η Lufthansa Consulting Ltd. Εδώ πρόκειται ασφαλώς για μία πολύ σοβαρή σύγκρουση συμφερόντων – για μία εντελώς απρεπή διαδικασία που είναι ολοφάνερα αντίθετη με όλους τους κανόνες πλειστηριασμών της ΕΕ. Ειδικά όσον αφορά την ίδια τη σύμβαση παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, από φορολογικής πλευράς και όχι μόνο, είναι κάτι περισσότερο από αποικιοκρατική.

Το τρίτο σκάνδαλο έχει σχέση με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της FRAPORT – η οποία είναι γερμανική κρατική, ανήκοντας στο ομοσπονδιακό κρατίδιο του Έσσεν και στην πόλη της Φρανκφούρτης κατά 51,35% συνολικά. Αυτό σημαίνει πως στην πραγματικότητα τα ελληνικά αεροδρόμια δεν ιδιωτικοποιήθηκαν, αλλά κρατικοποιήθηκαν από τη Γερμανία – από έναν εκ των πιστωτών της χώρας μας δηλαδή, ο οποίος ουσιαστικά δήμευσε ένα μέρος της δημόσιας περιουσίας μας.

Περαιτέρω, εκτός από τις επιδοτήσεις των ζημιογόνων αεροδρομίων που πρέπει να αφαιρεθούν από την τιμή της ιδιωτικοποίησης, οφείλουν να υπολογιστούν τα επί πλέον έσοδα της FRAPORT – από τις καταγγελίες των συμβάσεων ενοικίασης όλων εκείνων των εταιρειών που στεγάζονται στα αεροδρόμια, όπως είναι τα εστιατόρια, τα καταστήματα κοκ., έτσι ώστε να υπάρξουν νέες.

Κυρίως όμως οι ζημίες του ελληνικού δημοσίου, αφού αυτό θα αναλάβει την πληρωμή των αποζημιώσεων από τις καταγγελίες – ενώ το κράτος υποχρεώθηκε να αποζημιώσει επίσης τους εργαζομένους που θα απολύσει η γερμανική εταιρεία.

Ακόμη χειρότερα, το δημόσιο αποδέχθηκε επί πλέον την πληρωμή των περιβαλλοντικών μελετών που απαιτούνται για την επέκταση των αεροδρομίων – επίσης το κόστος τυχόν καθυστερήσεων, εάν κατά τη διαδικασία της επέκτασης υπάρξουν αρχαιολογικά ευρήματα.

Σε γενικές γραμμές λοιπόν πρόκειται για μία πλήρως καταστροφική ιδιωτικοποίηση, αποικιοκρατική σε όλη της την έκταση – αφού ο ενοικιαστής έχει πρωτοφανή δικαιώματα επιδοτήσεων, εγγυήσεων, αποφυγής φόρων (ΕΝΦΙΑ) κοκ., τα οποία αναλαμβάνει η χρεοκοπημένη Ελλάδα. Την ίδια στιγμή η χώρα μας δεν επιτρέπεται να συμμετέχει σε αποφάσεις που αφορούν το σημαντικότερο οικονομικό της κλάδο, τον τουρισμό – όπως είναι για παράδειγμα ο καθορισμός των τελών προσγείωσης, τα οποία θεωρούνται πολύ κρίσιμα για την τουριστική εξέλιξη ενός νησιού

Τα επιχειρήματα της ιδιωτικοποίησης

Από την άλλη πλευρά, οι υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης προβάλλουν ως βασικό τους επιχείρημα τις επενδυτικές ανάγκες των αεροδρομίων – πολλά από τα οποία ευρίσκονται πράγματι σε άθλια κατάσταση. Αυτό φυσικά ισχύει, όπως συμβαίνει με πολλές άλλες υποδομές στην Ελλάδα – οι οποίες έχουν καταρρεύσει μετά από τα επτά χρόνια των αποτυχημένων μνημονίων.

Εν τούτοις, ο αναγκαίος εκσυγχρονισμός θα μπορούσε και θα έπρεπε να αναληφθεί από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων – αφού τα 14 αεροδρόμια είναι αποδεδειγμένα κερδοφόρα. Έτσι θα προσέφεραν έσοδα στο δημόσιο, βοηθώντας παράλληλα την ανάπτυξη της χώρας – αντί να ωφελήσουν τους Γερμανούς και τον Έλληνα συνεργάτη τους που φαίνεται πως δεν του αρκούν τα υπερκέρδη του φυσικού αερίου, εις βάρος της πατρίδας του (πηγή: Le Monde). Η ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων όμως τελικά δάνεισε στη FRAPORT 280,4 εκ € – η οποία θα εκσυγχρονίσει τα αεροδρόμια με αυτά τα χρήματα.

Σε κάθε περίπτωση, εύλογα αναρωτιέται κανείς εάν όλα αυτά είναι ευθύνη μόνο των κυβερνήσεων ή επίσης δική μας, ως Πολίτες – με την έννοια του ότι τα αποδεχόμαστε αδιαμαρτύρητα, σιωπώντας όπως τα πρόβατα.

Παρά το ότι γνωρίζουμε πως κανένας δεν θέλει να ακούει οδυνηρές αλήθειες, προτιμώντας τα ευφάνταστα ψέματα, οπότε γίνεται αυτόματα αντιπαθητικός αυτός που περιγράφει τα πράγματα όπως είναι, θεωρούμε πως οι ευθύνες ανήκουν και στους δύο – ενώ η τάση των Ελλήνων προς την αποδοχή ψεμάτων δεν είναι τυχαία, αφού ασφαλώς όλοι γνωρίζουμε τι ακριβώς συμβαίνει στην πατρίδα μας.

Επίλογος

Ολοκληρώνοντας, κάτι σχετικά ανάλογο θα γίνει και με τα σπίτια μας – ένας μεγάλος αριθμός των οποίων θα κατασχεθεί και θα πλειστηριασθεί σε εξευτελιστικές τιμές, ενώ θα παραμείνουμε χρεωμένοι με το υπόλοιπο μέρος του δανείου. Με τη ΔΕΗ συμβαίνει το ίδιο αφού, έχοντας προηγουμένως οδηγηθεί στην υπερχρέωση, καθώς επίσης στην απαξίωση (κοστίζει μόλις 650 εκ. € στη χρηματιστήριο), θα υποχρεωθεί να πουλήσει τις πιο κερδοφόρες μονάδες της (λιγνίτης) σε εξευτελιστικές τιμές – ενώ τα χρήματα θα οδηγηθούν σε αυτούς που θα την εξαγοράσουν, χωρίς φυσικά να μειωθεί το χρέος μας.

Δυστυχώς η συμπεριφορά των συνδικαλιστών της έχει βοηθήσει στο έγκλημα που θα συντελεσθεί – αφού ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων έχουν τοποθετηθεί εναντίον της επιχείρησης, διευκολύνοντας το έργο των συνδίκων πτώχευσης που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, με την ονομασία «Θεσμοί».

Όσον αφορά τα 2,5 δις € που της οφείλουν οι καταναλωτές, ένας από τους λόγους που αδυνατεί να ανταπεξέλθει με τον υπέρογκο δανεισμό της κινδυνεύοντας ως εκ τούτου να καταρρεύσει, δεν πρέπει να έχουμε καμία αμφιβολία σχετικά με το ότι, θα εισπραχθούν τελικά – είτε με τη γνωστή διαδικασία των κατασχέσεων, είτε με την αύξηση της τιμής του ρεύματος από τους νέους ιδιοκτήτες της (ανάλυση μας από το 2011 με τον τίτλο «Η μάχη της ΔΕΗ»), είτε με κάποιον άλλο τρόπο.

Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να έχουμε καμία αμφιβολία σχετικά με το ότι εάν δεν αντιδράσουμε, θα κατασχεθούν τα σπίτια και οι καταθέσεις μας, ενώ θα ξεπουληθούν τα πάντα στο βωμό της μείωσης του χρέους – για να μη χρεοκοπήσουμε, για να πληρώνονται οι μισθοί των ΔΥ και οι συντάξεις, καθώς επίσης για να μείνουμε πάση θυσία στο ευρώ. Στο τέλος όμως δεν θα έχουμε απολύτως τίποτα, θα χρεοκοπήσουμε, θα χρωστάμε στο διηνεκές, οι μισθοί των «τυχερών» που θα εργάζονται θα είναι οι χαμηλότεροι στην Ευρώπη, οι συντάξεις δεν θα πληρώνονται και δεν θα έχουμε το ευρώ.

Όλα αυτά εάν χάσουμε την τρίτη και τελευταία μας ευκαιρία να δηλώσουμε στάση πληρωμών εντός της Ευρωζώνης – έτσι ώστε αμέσως μετά να διαπραγματευθούμε με τους πιστωτές τη μείωση των χρεών μας. Εάν τυχόν διακόψουν τότε την παροχή ρευστότητας προς τις τράπεζες μας, θα μπορούσαμε να τις εθνικοποιήσουμε εκδίδοντας ένα δικό μας παράλληλο στο ευρώ νόμισμα, εγγυημένο από το κράτος για την πληρωμή φόρων – με όλα τα ρίσκα φυσικά που συνεπάγεται κάτι τέτοιο, αφού ασφαλώς θα δεχτούμε αρκετές επιθέσεις.

Εν τούτοις, τίποτα δεν πετυχαίνει κανείς στη ζωή χωρίς την ανάληψη ρίσκου, ενώ κανένας δεν μπορεί πλέον να ισχυρισθεί πως δεν κάναμε ότι μπορούσαμε – έχοντας υποφέρει τα πάνδεινα για οκτώ ολόκληρα χρόνια από τα μέτρα βιβλικών διαστάσεων που για πρώτη φορά στην ιστορία έχουν επιβληθεί σε μία χώρα, χωρίς καμία σχεδόν αντίδραση.

Εταιρείες – κολοσσοί σε Ιόνιο και Κρήτη για τα πετρέλαια

Τα “οικόπεδα” σε Άρτα – Πρέβεζα και στα βορειοδυτικά της Πελοποννήσου έχουν κινήσει το ενδιαφέρων των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου που … καταφθάνουν στην Ελλάδα σε μια προσπάθεια να συνεργαστούν με τα ΕΛΠΕ για έρευνες στην περιοχή.

Τα 20 συνολικά οικόπεδα στο Ιόνιο και την Κρήτη μετά από τις πρώτες έρευνες που έδειξαν σημαντικά στοιχεία που αφήνουν ελπίδες για μεγάλα κοιτάσματα έχουν σημάνει ενεργειακό “συναγερμό”.

Ήδη όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Έρευνας και Παραγωγής Υδρογονανθράκων των ΕΛΠΕ, Γιάννης Γρηγορίου, Total, Shell και Repsol βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με την εταιρεία για τα οικόπεδα σε Αρτα-Πρέβεζα και ΒΔ Πελοπόννησο, ενώ Japex, Dana Petroleum, Hunt και Edison έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για συνεργασία.

ΠΗΓΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Τις προτεραιότητες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στον τομέα της έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων παρουσίασε ο ΥΠΕΝ Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας σήμερα στην ημερίδα της Ελληνικής Εταιρίας Ενεργειακής Οικονομίας.

Ο κ. Σταθάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη Σύμβαση Μίσθωσης που μονογραφήθηκε πρόσφατα και με την οποία δίνεται το δικαίωμα έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στην κοινοπραξία Total-Edison-ΕΛΠΕ για τη θαλάσσια περιοχή 2, Δυτικά της Κέρκυρας.

Αφού επισήμανε ότι πρόκειται για Σύμβαση-μοντέλο, καθώς σε αυτήν θα βασισθεί ο νέος κύκλος συμβάσεων που θα ακολουθήσουν, υπογράμμισε ότι η εμπλοκή δύο ευρωπαϊκών εταιριών προσδίδει πλέον στον τομέα υδρογονανθράκων στην Ελλάδα διεθνή διάσταση, καθώς ανοίγει το δρόμο και σε άλλες αξιόπιστες εταιρείες, με μεγάλη εμπειρία στον τομέα αυτό και αποδεικνύει την επενδυτική εμπιστοσύνη προς την Ελλάδα.

Με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την κοινοπραξία Total-Edison-ΕΛΠΕ ξεκινούν άμεσα οι συζητήσεις με την ΕΛΠΕ, που έχει αναδειχθεί ήδη επιλεγείς αιτών για τη θαλάσσια περιοχή 10, στον Κυπαρισσιακό Κόλπο, ώστε να υπογραφεί με τη συγκεκριμένη εταιρία ανάλογη Σύμβαση Μίσθωσης.

Το ΥΠΕΝ θεωρεί αναπόσπαστα την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων με την προστασία του περιβάλλοντος και των τοπικών οικοσυστημάτων. Στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος η Ελλάδα είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία είναι από τις πιο αυστηρές σε παγκόσμιο επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται ειδική διαδικασία προστασίας του περιβάλλοντος πριν και μετά την έναρξη των εκμεταλλεύσεων. Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων διενεργείται στο αρχικό στάδιο της διερεύνησης κοιτασμάτων, ώστε να διασφαλιστεί ότι η εξορυκτική δραστηριότητα καθεαυτή και τα επιμέρους έργα υποδομών, δεν επιφέρουν αλλαγές στο τοπικό οικοσύστημα.

Ακόμη, με το νόμο 4409 του 2017 ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2013/30 για την παράκτια ασφάλεια. Αντικείμενο της νομοθεσίας είναι η διενέργεια Μελέτης Μεγάλων Κινδύνων, για την πρόληψη και αποφυγή ατυχημάτων.

newsit.gr, Ημερησία

Ειδικευόμενοι γιατροί του Βενιζέλιου Νοσοκομείου: Καλύπτουμε τα κενά ενός διαλυμένου τομέα Υγείας, δουλεύουμε 32 ώρες άυπνοι και πρέπει να ανεχόμαστε τις δηλώσεις του εκάστοτε κύριου Μάρκου

Οι ειδικευόμενοι γιατροί του Βενιζέλειου Νοσοκομείου Ηρακλείου με αφορμή δηλώσεις του προέδρου του ΚΕΣΥ Κώστα Μάρκου που χαρακτήρισε τους ειδικευόμενους γιατρούς “εκπαιδευόμενους και όχι εργαζόμενους” απαντούν και μιλούν για τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι παραμένουν άυπνοι έως και 32 ώρες ενώ έχει προηγηθεί 24ώρη γενική εφημερία.

Διαβάστε την ανακοίνωση των ιατρών:

Τα μέλη του συλλόγου ειδικευόμενων γιατρών απαντούν στις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του ΚΕΣΥ, χαρακτηρίζοντας τους “εκπαιδευόμενους και όχι εργαζόμενους”

Η ίδιοι με μια μακροσκελή ανακοίνωση απαντούν για τις άθλιες συνθήκες εργασίεας που μάλιστα αναφέρουν ότι παραμένουν άυπνοι 32 ώρες μετά από 24ωρη γενική εφημερία

Με αφορμή τις δηλώσεις του προέδρου του ΚΕΣΥ Κώστα Μάρκου, αναφορικά με τους ειδικευόμενους-εκπαιδευόμενους και όχι εργαζόμενους , το Διοικητικό Συμβούλιο του συλλόγου ειδικευομένων Β.Π.Γ.Ν.Η. λαμβάνει θέση και τάσσεται ενάντια σε κάθε δήλωση που υποβαθμίζει το έργο των ειδικευόμενων ιατρών, οι οποίοι είναι οι εργαζόμενοι που στηρίζουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και τα ελληνικά νοσοκομεία παρά τις αντίξοες συνθήκες εργασίας.

Επειδή, λοιπόν, τις συγκεκριμένες – εκτός πραγματικότητας – αναφορές αλλά και τις συγκεκριμένες προτάσεις για μεταρρυθμίσεις τις έχουμε ακούσει ξανά, με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις που έφεραν τη χώρα και την Υγεία στην τωρινή κατάσταση και τις ακούμε πάλι με όσους ανέλαβαν να συνεχίσουν το καταστροφικό έργο των προηγούμενων, οφείλουμε να ενημερώσουμε αυτούς  (ΚΕΣΥ, Υπουργείο Υγείας) που θα έπρεπε να είχαν ήδη γνώση της κατάστασης, τα εξής:

Τα τελευταία χρόνια στη δίνη μιας κοινωνικο-οικονομικής κρίσης που έχει επιβληθεί στη χώρα μας , μεγάλο μέρος του επιστημονικού κόσμου έχει αναγκαστεί να μεταναστεύσει στο εξωτερικό, προς ανεύρεση καλύτερων συνθηκών εργασίας, τόσο σε επίπεδο επιστημονικής κατάρτισης όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Ειδικότερα στο χώρο της υγείας τεράστιο ποσοστό  νέων ιατρών ωθείται στην μετανάστευση , την ώρα που κλινικές κλείνουν και νοσοκομεία υπολειτουργούν ελλείψει  προσωπικού με αποτέλεσμα το πλήγμα στην δημόσια υγεία να είναι ανεπανόρθωτο.

Σε αυτήν λοιπόν την πραγματικότητα των ελληνικών νοσοκομείων, με τα τεράστια κενά σε θέσεις εργασίας και τις ολοένα αυξανόμενες εργασιακές απαιτήσεις, οι ειδικευόμενοι ιατροί που αποφάσισαν να μείνουν και να ειδικευτούν στην Ελλάδα καλούνται εκτός από τις καθημερινές αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια της εργασίας και εκπαίδευσής τους, να ανέχονται και τις δηλώσεις του εκάστοτε κύριου Μάρκου που υποτιμάει τους ιατρούς που δίνουν καθημερινά τη ψυχή τους προκειμένου να μείνουν όρθια τα νοσοκομεία του ΕΣΥ και να συνεχίζεται να παρέχεται δωρεάν δημόσια υγεία σε όλους  τους πολίτες που υποφέρουν εν μέσω της ανθρωπιστικής κρίσης.

Οι ειδικευόμενοι ιατροί λοιπόν, είναι βαριά εργαζόμενοι καθώς είναι αυτοί που στελεχώνουν τόσο τις κλινικές και τα εργαστήρια του νοσοκομείου σε καθημερινή βάση, αλλά είναι και οι γιατροί της πρώτης γραμμής που στελεχώνουν τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών και είναι αυτοί που μένουν άυπνοι μέχρι και 32 ώρες μετά από 24ωρή γενική εφημερία, καθώς οι ελλείψεις σε θέσεις εργασίας είναι τεράστιες, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να μην παίρνουν τα προβλεπόμενα από το νόμο ρεπό τα οποία δικαιούνται και οφείλουν οι διευθυντές των κλινικών να δίνουν μετά από 24ωρη εργασία-εφημερία, καθώς δεν ‘’βγαίνει’’ η δουλειά των τμημάτων τα πρωινά μετά από τις εφημερίες .

Όσο για το κατά πόσο οι ειδικευόμενοι ιατροί είναι εκπαιδευόμενοι στα ελληνικά νοσοκομεία, όπως αναφέρει ο κ. Μάρκου που μάλλον απέχει πολύ από την πραγματικότητα, να ενημερώσουμε ότι η εκπαίδευση των ειδικευόμενων ιατρών δεν είναι ενιαία όπως θα όφειλε αλλά εξατομικεύεται ανάλογα με το νοσοκομείο στο οποίο εργαζόμαστε-εκπαιδευόμαστε και φυσικά από την πρόθεση και διάθεση των μόνιμων ιατρών του ΕΣΥ που στελεχώνουν τα νοσοκομεία.  Η εν λόγω πρόθεση λοιπόν στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι μηδαμινή τόσο λόγω των αντίξοων εργασιακών συνθηκών που βιώνουμε σε καθημερινή βάση, όσο και λόγω των τεράστιων  ελλείψεων σε προσωπικό. Από την άλλη και οι ειδικευόμενοι ιατροί συχνά από τη δική μας μεριά, συνήθως θυσιάζουμε την εκπαίδευση μας  στο βωμό της εργασίας καθώς σαν προτεραιότητα βάζουμε τους ασθενείς μας. Άρα οι ειδικευόμενοι ιατροί είναι πολύ περισσότερο εργαζόμενοι παρά εκπαιδευόμενοι στα ελληνικά νοσοκομεία του σήμερα.

Με αφορμή λοιπόν την ελλιπή και ανισομερή εκπαίδευση που γίνεται στα νοσοκομεία της χώρας, και ενόψει του νομοσχεδίου που πρόκειται να ψηφιστεί και να εφαρμοστεί στα τέλη του 2017, που αφορά πανελλήνιες εξετάσεις για ειδικότητα μόνο 3 φορές το χρόνο και ετήσια αξιολόγηση κατά τη διάρκεια της ειδικότητας, το υπουργείο υγείας πριν μεταβεί σε όλες αυτές τις μεταρρυθμίσεις, οφείλει να λάβει υπόψη την εκπαίδευση δύο και τριών ταχυτήτων που συμβαίνει στα ελληνικά νοσοκομεία , την ανυπαρξία  τόσο εκπαιδευτών όσο  και πολλές φορές προγράμματος σπουδών , το οποίο ακόμα και αν υπάρχει καταστρατηγείται στο βωμό της εξυπηρέτησης των βασικών αναγκών της κάθε κλινικής. Θα πρέπει να οριστούν συγκεκριμένοι εκπαιδευτές,  οι οποίοι θα αφοσιώνονται  σε ένα ενιαίο πανελλαδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης , το οποίο θα τηρούν αυστηρά και πάνω στο οποίο θα αξιολογούνται οι ίδιοι πριν από την αξιολόγηση των ειδικευομένων.  Θα ερωτηθεί βέβαια  κανείς στην Ελλάδα του σήμερα,  ποιος θα αξιολογήσει ποιον, με ποια κριτήρια, κατά πόσο θα υπάρχει αξιοκρατία και κατά πόσο ένα τέτοιο ενιαίο σύστημα θα μπορέσει να μείνει αδιάβλητο.

Όλα αυτά όμως έρχονται να καλύψουν, πιθανά και όχι τυχαία, το σημείο των δηλώσεων που αφορά τη μετακίνηση των ειδικευόμενων και ειδικευμένων ιατρών μέσα στα νοσοκομεία της Υγειονομικής Περιφέρειας . Ειδικευόμενους ιατρούς λοιπόν νομάδες ονειρεύονται οι υψηλά ιστάμενοι του Υπουργείου Υγείας. Γνωρίζαμε ότι οι ειδικευόμενοι γεμίζουν τις τρύπες και τα κενά του ΕΣΥ αλλά μάλλον δεν υπάρχουν όρια σε αυτή τη τακτική. Τακτική η οποία έρχεται σε αντίθεση με την έννοια και τη πράξη της εκπαίδευσης για την οποία τόσο γίνεται λόγος από τον κ. Μάρκου. Αλήθεια πόσο εκπαιδευτικό, εποικοδομητικό και ρεαλιστικό είναι να αλλάζει μέρος εργασίας ένας ιατρός ανά πάσα ώρα και στιγμή; Και όλα αυτά τη στιγμή που θα αξιολογούμαστε ανά έτος. Ας ελπίσουμε ότι  η αξιολόγηση δε θα συμπίπτει με τη μετακόμιση!!

Ο σύλλογος ειδικευομένων ΒΠΓΝΗ, τάσσεται ενάντια σε κάθε παράνομη μετακίνηση συναδέλφων που καταπατάει τόσο τα ατομικά μας  δικαιώματα όσο και το συλλογικό εργατικό δίκαιο όλων  των εργαζομένων, προκειμένου να καλυφθούν οι ‘’τρύπες’’ του ΕΣΥ.

Η πολιτεία θα πρέπει να μεριμνήσει με τις κατάλληλες ενέργειες προκειμένου οι νέοι ιατροί να έχουν την δυνατότητα να κάνουν την ειδικότητα στη χώρα τους, να στελεχωθούν τα νοσοκομεία με μόνιμο προσωπικό και έτσι η δημόσια υγεία να σταθεί στα πόδια της εξυπηρετώντας την δοκιμαζόμενη ελληνική κοινωνία.

Το ΔΣ του Συλλόγου Ειδικευομένων ΒΠΓΝΗ”

Και θέλουμε, και μπορούμε να υλοποιήσουμε το σχετικό πρόγραμμα φιλοξενίας»: Οργή Αντιπεριφερειάρχη Χανίων για τις δηλώσεις του Δήμαρχου Χανίων περί αδυναμίας «Αναπτυξιακής Χανίων Α.Ε.» να αναλάβει την ευθύνη φιλοξενίας των προσφύγων

Διαψεύδει τον Δήμαρχο Χανίων ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Απόστολος Βουλγαράκης για το θέμα των προσφύγων. Ο κ. Βουλγαράκης  συγκρούεται με τον Δήμαρχο Χανίων σχετικά με τις δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης της ΠΕΔ Κρήτης στο Μάλεμε σχετικά με το προσφυγικό όπου ο κ. Βάμβουκας είπε ότι στα Χανιά το τοπίο είναι θολό αφού η Αναπτυξιακή Χανίων δε μπορεί να αναλάβει για φέτος την ευθύνη. Ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων αναφέρει ότι ο κ. Βάμβουκας είναι ανενημέρωτος, ότι δεν ευσταθούν αυτά που λέει και ότι η Αναπτυξιακή Χανίων και θέλει και είναι έτοιμη να αναλάβει την ευθύνη που της αναλογεί στη διαχείριση του προσφυγικού.

Να σημειώσουμε ότι στα Χανιά ο σχεδιασμός ήταν να αναλάβει για φέτος τη διαχείριση των προσφύγων που θα έλθουν ΜΚΟ στην οποία συμμετέχουν φορείς του τόπου. Πάντως, για τη συγκεκριμένη ΜΚΟ είχε εκφράσει αντιρρήσεις η Ν.Ε. Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ αφού συμμετέχουν σε αυτή φορείς που είχαν εκφραστεί ανοικτά ενάντια στην προοπτική φιλοξενίας προσφύγων. Με τις σημερινές δηλώσεις του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, φαίνεται ότι ούτε στα Χανιά θα αναλάβει ρόλο ΜΚΟ, όπως ισχύει και στους υπόλοιπους νομούς του νησιού.

Διαβάστε τι τονίζει ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων:

Μόνο έκπληξη μπορούν να προκαλέσουν οι χθεσινές δηλώσεις του Δημάρχου Χανίων, κ. Τάσου Βάμβουκα, ότι η «Αναπτυξιακή Χανίων ΑΕ» δεν μπορεί, για φέτος τουλάχιστον, να αναλάβει την ευθύνη φιλοξενίας προσφύγων στον τόπο μας.

Έκπληξη γιατί ο Δήμαρχος επιχειρεί να εισέλθει σε «ξένα χωράφια» για τα οποία ουδεμία γνώση έχει. Άραγε από πού ενημερώθηκε ο κ. Βάμβουκας για το ποιες είναι οι δυνατότητες της «Αναπτυξιακής Χανίων ΑΕ» στο συγκεκριμένο ζήτημα; Καλό θα είναι να βγει και να το κατονομάσει, διαφορετικά οι δηλώσεις του και άκαιρες, και άτοπες είναι.

Σε κάθε περίπτωση, το σίγουρο είναι ότι ο Δήμαρχος ουδέποτε ενημερώθηκε από εμένα, ως Πρόεδρο του Δ.Σ. της Εταιρείας, ενώ είχαμε συχνές επαφές για το θέμα αυτό, αλλά και σχετική συνομιλία λίγο πριν τις δηλώσεις του αυτές.

Προφανώς επίσης δεν τον καλύπτουν ούτε η επίσημη απόφαση του Δ.Σ. της Εταιρείας ότι και θέλουμε, και μπορούμε να υλοποιήσουμε το σχετικό πρόγραμμα φιλοξενίας, ούτε η επιστολή που του αποστείλαμε στις 27-3-2017, με την οποία δηλώναμε εκ νέου την πρόθεσή μας να συμβάλλουμε στο πρόγραμμα.

Καλό είναι οι θεσμικοί παράγοντες του τόπου να συνεργαζόμαστε για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Τόσο η Περιφέρεια Κρήτης, όσο και η «Αναπτυξιακή Χανίων ΑΕ» είναι έτοιμες να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν, όπως η θέση αυτή εκφράζεται από τους νόμιμους εκπροσώπους τους και μόνον αυτούς.

Στην Εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Μεσόγειο η Περιφέρεια Κρήτης, για την «Γαλάζια Οικονομία» και τη σύνδεση της Θαλάσσιας Επιστήμης με την Πολιτική

Η Περιφέρεια Κρήτης συμμετείχε στην ημερίδα  που διοργάνωσε το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών στην Αθήνα, με θέμα «Ενημέρωση και δράσεις για την εφαρμογή της Γαλάζιας Ανάπτυξης: H Ευρωπαϊκή Στρατηγική  EUSAIR & η Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία BLUEMED».

Στόχος της Ημερίδας στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι Υπουργείων, Περιφερειών, Εκπαιδευτικών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων κ.α. ήταν :

-Ενημέρωση για τις δράσεις που προγραμματίζονται  στο πλαίσιο της Γαλάζιας Ανάπτυξης στην Ελλάδα και στην Μεσόγειο, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν σε συνάρτηση με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική της Μακρο-περιφέρειας Αδριατικής – Ιονίου (EUSAIR) και την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία BlueMed, για  τη διαμόρφωσης μιας συγκροτημένης και βιώσιμης εθνικής στρατηγικής για τη Γαλάζια Ανάπτυξη.

-Εεκλογή εκπροσώπων από την Ελλάδα, που σε συνεργασία με αντίστοιχους από την Κροατία, Κύπρο, Γαλλία, Ιταλία, Μάλτα, Πορτογαλία, Σλοβενία και Ισπανία, θα οργανώσουν παράλληλη διαβούλευση σε εθνικό επίπεδο με ερευνητικά και ακαδημαϊκά κέντρα, επιχειρήσεις και οργανισμούς, ΜΚΟ, τεχνολογικές εταιρείες, Δήμους, Περιφέρειες, Υπουργεία, και γενικά όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, που δραστηριοποιούνται στην θάλασσα και την παράκτια ζώνη.

Για το σκοπό αυτό, οι προαναφερόμενες χώρες έχουν ήδη συντάξει με την υποστήριξη της ΕΕ κείμενο Στρατηγικού Σχεδιασμού για την Έρευνα και την Καινοτομία (Strategic Research and innovation Agenda (SIRA), για την «Γαλάζια Οικονομία» στη Μεσόγειο. Έχουν δε συγκροτηθεί τέσσερις Θεματικές Διακρατικές Πλατφόρμες σε Μεσογειακό Επίπεδο (Γνώση, Πολιτική, Τεχνολογία και Οικονομία), προκειμένου να οργανώσουν σχετική διαβούλευση σε εθνικό επίπεδο  με εκπροσώπους από την κάθε χώρα, και προκειμένου να δημιουργήσουν κείμενα θέσεων για τον Εθνικό Σχεδιασμό Έρευνας και Καινοτομίας των χωρών.

Η Δρ Ελένη Χατζηγιάννη, Προϊσταμένη της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού, που εκπροσώπησε την Περιφέρεια Κρήτης, επιλέχθηκε στην  πενταμελή Ομάδα των Ελλήνων Εκπροσώπων (μαζί με: Α. Γυπάκη – Γεν Γραμματεία  Έρευνας Τεχνολογίας, Μ. Χατζηευσταθίου – Πανελλήνιος  Σύλλογος Ιχθυολόγων, Σ. Κωνσταντινίδη – Ωκεανογράφο, Δ Φραντζή-Σύμβουλο Περιβαλλοντικής Πολιτικής) που θα εκπροσωπούν τη χώρα μας στην Πλατφόρμα της Πολιτικής, που θα επικεντρωθεί στη δικτύωση Εθνικών Φορέων, Ελληνικών Περιφερειών, Ερευνητικών Κέντρων, Επιχειρηματιών κλπ παραγωγικών ομάδων, σε θέματα για τη διασύνδεση της Θαλάσσιας Επιστήμης με την Πολιτική με έμφαση στην  καινοτομία στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παράκτια ζώνη και στη θάλασσα.

Η Ε. Χατζηγιάννη στην ομιλία της,  παρουσίασε την μέχρι σήμερα εμπειρία των Ελληνικών Περιφερειών για τη «Γαλάζια Ανάπτυξη», σε σχέση με την  παρακολούθηση σχετικών Ευρωπαϊκών Στρατηγικών όπως της Μακροπεριφέρειας Αδριατικής Ιονίου, την εφαρμογή των θεματικών προτεραιοτήτων της  Γαλάζιας Ανάπτυξης (βιοτεχνολογία, καινοτόμες εφαρμογές στη θάλασσα, υδατοκαλλιέργεια, θέματα διαχείρισης παράκτιας ζώνης, εφαρμογές στην ανοικτή θάλασσα κτλ), την υλοποίηση Ευρωπαϊκών ανταγωνιστικών Προγραμμάτων και ένταξη σχετικών έργων στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Κρήτης  με έμφαση στις προτεραιότητες της Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης, τη δικτύωση, που με επιτυχία συντελεί η Περιφέρεια Κρήτης με άλλες Περιφέρειες και φορείς-δίκτυα στην Ευρώπη, αλλά και τη  σταθερή συνεργασία που διατηρεί και αξιοποιεί με το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών αναπτύσσοντας  σχετικές δράσεις σε επιστημονικό επίπεδο και ευρωπαϊκών στρατηγικών, για τη βέλτιστη αξιοποίησή τους και εφαρμογή στην Κρήτη.

Η Πρωτοβουλία Αντίστασης καλεί σε συγκέντρωση συμπαράστασης στη δίκη δύο μελών της ΟΚΔΕ την Παρασκευή στα Χανιά

Με ανακοίνωσή της και η Πρωτοβουλία Αντίστασης  καλεί σε συγκέντρωση συμπαράστασης στα Δικαστήρια την Παρασκευή 31 Μάρτη στις 9 το πρωί στη δίκη δύο μελών της Οργάνωσης Κομμουνιστών Διεθνιστών Ελλάδας για τα γεγονότα της 27ης Απρίλης 2014.

Στο κείμενο αναφέρονται τα εξής:

 

Η Πρωτοβουλία Αντίστασης καταγγέλλει την παραπομπή σε δίκη,  την Παρασκευή 31 Μάρτη στα Χανιά, 2 μελών της ΟΚΔΕ για  προεκλογική αφισοκόλληση τον Απρίλη του 2014 και πλήθος άλλων στημένων κατηγοριών, όπως το συνηθίζουν οι δυνάμεις καταστολής.

Άλλη μια δίκη στην πόλη μας ενάντια σε αγωνιστές με μοναδικό στόχο να στείλει το μήνυμα, ότι το κράτος έχει συνέχεια και η  κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ  δεν υπολείπεται σε καταστολή και φασισιτκοποίηση απ’ τους προηγούμενους κυβερνώντες.

Ιδιαίτερα στις μέρες μας που ετοιμάζονται να κλείσουν την αξιολόγηση  και να εφαρμόσουν ακόμα πιο βάρβαρα μέτρα ενάντια στους εργαζόμενους και το λαό συνολικά , που δένουν πιο σφιχτά τη χώρα στα φιλοπόλεμα σχέδια των αμερικανο-νατοϊκών και μετατρέπουν την πόλη μας σε τουριστικό θέρετρο των αιματοβαμμένων ράμπο,  η κυβέρνηση επιδιώκει την  επιβολή  του κλίματος  «όποιος αγωνίζεται ή αντιστέκεται  στην πολιτική τους» διώκεται. Απαιτούν συναίνεση  στην πολιτική των μαζικών απολύσεων, των μισθών και συντάξεων πείνας, της  κατάργησης των συνδικαλιστικών ελευθεριών και του δικαιώματος στην απεργία, αλλά επειδή γνωρίζουν ότι  τα βάρβαρα μέτρα τους θα γεννήσουν αντιστάσεις  χρησιμοποιούν «το βούρδουλα.»

Απαιτούμε τη αθώωση των δικαζόμενων  αγωνιστών και την απαλλαγή τους από κάθε κατηγορία.

Nα σημειώσουμε ότι σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΚΔΕ η επίθεση έγινε την 27η Απρίλη 2014 κατά την προεκλογική καμπάνια  της Ο.Κ.Δ.Ε.  στα Χανιά, όταν δύο αστυνομικοί της ασφάλειας  επιτέθηκαν αναίτια σε μέλη της οργάνωσης.

Όπως αναφέρεται: “Οι αστυνομικοί επιτέθηκαν σχεδιασμένα  στους συντρόφους χωρίς να επιδείξουν αστυνομική ταυτότητα και χωρίς καν να ανακοινώσουν την ιδιότητα  τους. Μάλιστα η αναίτια και βίαιη επίθεση αυτή στην οδό Τζανακάκη (λίγα μέτρα κάτω από τα γραφεία της Χρυσής Αυγής) προκάλεσε και την έντονη διαμαρτυρία αρκετών περαστικών που σοκαρίστηκαν από το περιστατικό.”

 

 

“Να κλείσει τώρα η ΝΑΤΟϊκή Βάση της Σούδας”: Και η ΕΛΜΕ Χανίων καλεί στην παγκρήτια κινητοποίηση της 2 Απρίλη στη Σούδα

Δεκάδες σωματεία και φορείς από όλη την Κρήτη καλούν στην παγκρήτια κινητοποίηση της Κυριακής 2 Απρίλη στις Βάσεις της Σούδας.

Μεταξύ των φορέων που καλούν τους πολίτες να συμμετάσχουν είναι,

Από τα Χανιά: ΕΛΜΕ, Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών,  Ένωση Γιατρών ΕΣΥ, Σύλλογοι φοιτητών, ΚΕΕΡΦΑ, Κοινωνικό Στέκι – Στέκι Μεταναστών, Μαχόμενοι Μηχανικοί, Πρωτοβουλία Αντίστασης

Από το Ρέθυμνο: ΕΛΜΕ, Σύλλογος Φοιτητών Ψυχολογίας, Αθλητικό Σωματείο Λίβας

Από το Ηράκλειο: Ανυπόταχτη Κρήτη, Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Σύλλογοι Φοιτητών Βιολογικού – Ιατρικής, ATTACK στην ανεργία και την επισφάλεια

Προσυγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 12 στην πλατεία της Αγοράς όπου θα υπάρχουν πούλμαν για τη μεταφορά των διαδηλωτών.

Στις 13:00 θα ξεκινήσει η πορεία στη Βάση της Σούδας στο Μαράθι

Στο κάλεσμα της η ΕΛΜΕ Χανίων αναφέρει τα εξής:

Η ένταση των αποστολών πλοίων του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο σε ρόλο χωροφύλακα, με συμφωνία της Ε.Ε. και της ελληνικής κυβέρνησης, είναι εξαιρετικά επικίνδυνη εξέλιξη για το λαό μας, για όλους τους λαούς και την ειρήνη στην περιοχή. Μεταφέρεται η ένταση στο Αιγαίο, την ώρα που γενικεύεται η πολεμική σύγκρουση στη Συρία στην οποία επεμβαίνει και η Τουρκία κλιμακώνοντας τον πόλεμο ενάντια στους Κούρδους και στο εσωτερικό της. Η ολοκληρωτική παραχώρηση αυτή από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τη χρήση των βάσεων και ολόκληρου του Αιγαίου στο Νατοϊκό στόλο, υπηρετεί τις πολεμικές επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και όχι την “ανθρωπιστική” διαχείριση του προσφυγικού.

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά και την συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας, απαγορεύουν την ασφαλή και απρόσκοπτη είσοδο των προσφύγων. Οι αποφάσεις τους μπροστά στα αυξανόμενα κύματα προσφύγων γίνονται όλο και πιο σκληρές. Τα εξωτερικά σύνορα ήταν και συνεχίζουν να είναι κλειστά για όλους τους πρόσφυγες, που αναγκάζονται να φτάσουν στην Ευρώπη, περνώντας μέσα από επικίνδυνες θαλάσσιες διαδρομές με απώλειες χιλιάδων ανθρώπινων ζωών. Η είσοδος τους χαρακτηρίζεται παράτυπη, οι μετανάστες παράνομοι και μόνο μετά την είσοδό τους, τους δίνεται το δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση ασύλου. Βέβαια μέχρι να απορριφθεί η αίτηση ασύλου τους, θα κρατιούνται σε φυλακές hotspot και έπειτα θα απελαύνονται πίσω, με ένα μικρό ποσοστό να πηγαίνει κατευθείαν στη Γερμανία ως βοηθητικό προσωπικό και εφεδρικό δυναμικό στις μεγάλες βιομηχανίες.

Η «φύλαξη» από τους πρόσφυγες των συνόρων της Ελλάδας, που χαρακτηρίζονται εξωτερικά σύνορα της Ε.Ε., ασκείται με κοινές περιπολίες από δυνάμεις της Frontex και των δυνάμεων ταχείας επέμβασης της Ε.Ε., με τη συμμετοχή του ΝΑΤΟ και δρομολογείται απόφαση της Ε.Ε. για δημιουργία ευρωπαϊκής συνοριακής-ακτοφυλακής. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει ευθύνη για την εναρμόνιση και συμμόρφωση της με τις αποφάσεις της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ, για το κλείσιμο των εξωτερικών της και των εσωτερικών συνόρων της Ε.Ε., για μέτρα εγκλεισμού, στρατιωτικοποίησης και κακομεταχείρισης των προσφύγων που μένουν εγκλωβισμένοι στη χώρα.

Εκφράζουμε τη διεθνιστική-ταξική μας αλληλεγγύη στους πρόσφυγες. Εχθρός μας είναι οι ιμπλεριαλιστικοί πόλεμοι και όχι οι πρόσφυγες. Παλεύουμε ενάντια σε ΕΕ-ΝΑΤΟ-κεφάλαιο που προκαλούν τον ξεριζωμό και υπερασπίζουμε τους πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους. Να μη δεχτούμε τη διαρκή προσέλευση αεροπλανόφόρων με χιλιάδες στρατιώτες-δολοφόνους που έρχονται στην Κρήτη μέσω της βάσης της Σούδας κάθε μήνα για διασκέδαση ενδιάμεσα από τις επιδρομές θανάτου στις χώρες της Μ. Ανατολής και της Ανατολικής Μεσογείου.

Επιτακτική ανάγκη να ενταθεί η αντιϊμπεριαλιστική πάλη του λαού μας ενάντια στους πολέμους και τις πολιτικές κυβερνήσεων, ΝΑΤΟ και Ε.Ε. για τα δικαιώματα και την αλληλεγγύη μας στους πρόσφυγες. Στα Χανιά, με την ύπαρξη της βάσης του ΝΑΤΟ στη Σούδα πρέπει η απάντηση να είναι μαζική και μαχητική. Να ακουστεί καλά ότι ΝΑΤΟ και ΕΕ είναι ανεπιθύμητοι.

Απαιτούμε:

  • Να ανοίξουν τώρα για τους πρόσφυγες οι συνοριακές δίοδοι μεταξύ των χωρών της Ευρώπης. Όχι στην παρεμπόδιση των διαδρομών τους από την αστυνομία.
  • Άμεση αποχώρηση του ΝΑΤΟ από το Αιγαίο. Όχι στη συμμετοχή του ΝΑΤΟ σε επιχειρήσεις ενάντια στους πρόσφυγες και σε δολοφονικές επαναπροωθήσεις.
  • Ασφαλή, ελεύθερη διέλευση από χερσαία και θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας, για τους πρόσφυγες του πολέμου, της καταπίεσης και της φτώχιας.
  • Να πέσει ο φράχτης του Έβρου. Κανένας φράκτης στην Ευρώπη..
  • Να μπει τέλος στο έγκλημα στο Αιγαίο. Να σταματήσουν οι δολοφονικές επιχειρήσεις αποτροπής και επαναπροώθησης της Frontex και της ελληνικής συνοριοφυλακής. Όχι σε δημιουργία Ευρωπαϊκής συνοριοφυλακής-ακτοφυλακής.

Αγωνιζόμαστε:

  • ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, τις επεμβάσεις και τους βομβαρδισμούς ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ε.Ε. και στη συμμετοχή της χώρας μας με οποιαδήποτε κάλυψη, βάσεις, υποδομές, στρατό.
  • ενάντια στις ανάλγητες αντιμεταναστευτικές πολιτικές της Ε.Ε. και της ελληνικής κυβέρνησης.
  • Όχι στη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας.
  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΦΡΟΥΡΙΟ
  • ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΔΙΟΔΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΤΩΧΙΑΣ
  • ΕΞΩ ΤΟ ΝΑΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ – ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΠΝΙΓΜΟΙ
  • ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΩΡΑ Η ΝΑΤΟΙΚΗ ΒΑΣΗ ΣΤΗ ΣΟΥΔΑ.

Ατελείωτες ουρές στη Θεσσαλονίκη για λίγα δωρεάν τρόφιμα | Βίντεο

Το αδιαχώρητο επικράτησε για δεύτερη μέρα στο γήπεδο της Σταυρούπολης, όπου ο δήμος Αγίου Παύλου διένειμε δωρεάν τρόφιμα σε δικαιούχους προγράμματος, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας Απόρων.

Από νωρίς το πρωί της Τετάρτης δημιουργήθηκαν τεράστιες ουρές έξω από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων, ενώ από τον συνωστισμό υπήρξαν και μικροεντάσεις.

“Καταντήσαμε να απλώνουμε τα χέρια μας. Τα χέρια μας απλώνουμε για να μας δώσουν ένα ψωμί.”, είπε συνταξιούχος στην κάμερα του ΑΝΤ1.

Η διανομή ήταν προγραμματισμένη να γίνει από τις 9.00 έως 14.00, όμως λόγω των καθυστερήσεων δόθηκε παράταση μέχρι να εξυπηρετηθούν όλοι οι πολίτες.

Οι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους που πήραν κρέας, τυριά και φρούτα είναι συνολικά 5.000.

Δείτε το βίντεο του ΑΝΤ1:

 

“Με μια χιλιάρα Καβασάκι”: Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Βαγγέλη Σιαφάκα στο βιβλιοπωλείο “Μικρό Καράβι”

Οι εκδόσεις Πόλις και το βιβλιοπωλείο Μικρό Καράβι διοργανώνουν την παρουσίαση του βιβλίου του Βαγγέλη Σιαφάκα, “Με μια χιλιάρα Καβασάκι”.

Η παρουσίαση θα γίνει την Τρίτη 4 Απριλίου 2017, στις 7.30 μ.μ., στο χώρο του βιβλιοπωλείου (Δασκαλογιάννη 59, Σπλάντζια).

Θα συνομιλήσουν με τον συγγραφέα και θα παρουσιάσουν το βιβλίο  η φιλόλογος, Βαρβάρα Περράκη, και ο εκπαιδευτικός, Δημήτρης Χαραλαμπάκης.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

17504678_1350745978315862_7399270739936887977_o

Ο Βαγγέλης Σιαφάκας γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1952 και έμαθε γράμματα στη Ζωσιμαία Σχολή. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στη Φλωρεντία, αλλά επέλεξε τη δημοσιογραφία.

Ξεκίνησε από την Αυγή, όπου θήτευσε κοντά στον Σοφιανό Χρυσοστομίδη. Διετέλεσε επί σειρά ετών διευθυντικό στέλεχος σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικά δίκτυα, για να επιστρέψει στην έντυπη δημοσιογραφία ως αρχισυντάκτης και μετέπειτα διευθυντής σύνταξης της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας (1999-2011). Υπήρξε τακτικός αρθρογράφος σε πολλές εφημερίδες και περιοδικά. Το 2013 ανέλαβε τα καθήκοντα του ειδικού συμβούλου στο ΑΠΕ.

Ήταν στέλεχος του «Ρήγα Φεραίου» από τα χρόνια της Δικτατορίας, και μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της οργάνωσης έως το 1977, όταν και εγκατέλειψε την ενεργό πολιτική δράση, όχι όμως και τις απόψεις του για την ανανεωτική ευρωπαϊκή Αριστερά.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

me-mia-hiliara-kawasaki

Δεκαοχτώ ιστορίες που ανασυνθέτουν μνήμες της Δικτατορίας και της Μεταπολίτευσης, μέσα από τα μάτια μιας παρέας εφήβων οι οποίοι μεγαλώνουν, ονειρεύονται, ερωτεύονται, ωριμάζουν βίαια και πολιτικοποιούνται εκείνα τα χρόνια.

Τα Γιάννενα προσφέρουν τον καμβά όπου υφαίνει τις ιστορίες του ο Βαγγέλης Σιαφάκας. Ακολουθεί τους εφήβους στα σχολικά θρανία, στα χαμόσπιτα που γκρεμίζονται για να γίνουν πολυκατοικίες, στα σοκάκια και στα τσιπουράδικα, στα σινεμά και στα καφέ. Αναζητεί τα ίχνη μιας πόλης που αλλάζει δραματικά, σε μια εποχή που όλα ανασυντίθενται, με μίτο τον Δημήτρη Χατζή και τον Νίκο Χουλιαρά και σε έναν παλιό καφενέ “συναντά” τον Σιούλα τον ταμπάκο, τη Μαργαρίτα Περδικάρη και τον Λούσια.

Ιστορίες πικρές, αστείες και βαθιά ερωτικές, μιας ανύποπτης γενιάς που κλήθηκε να πρωταγωνιστήσει σε κρίσιμες ιστορικές στιγμές, μας ταξιδεύουν στη Φλωρεντία του Μικελάντζελο και τη Μαδρίτη του Γκόγια, στα βήματα του Μπερλινγκουέρ και του Καρίγιο.

Νοσταλγικός και ειρωνικός, μιλώντας για την “ιστορία που γράφουν οι παρέες”, ο συγγραφέας παρακολουθεί τους ήρωές του, μεσήλικες πια, να αποχαιρετούν, με αφορμή τη συντρόφισσα “που έφυγε νωρίς”, τον “Ρήγα Φεραίο” και την “πρώτη, αδάμαστη νεότητά” τους(Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Όλα όσα αποδέχτηκε ακόμα και ο Κώστας Σημίτης

Του Θέμη Τζήμα

Η συνέντευξη του Κώστα Σημίτη στο τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον. Όχι όμως τόσο σε ό,τι αφορά τη μη αναγνώριση ευθυνών του για κρούσματα διαφθοράς- άλλωστε ο πρώην πρωθυπουργός δε φημίζεται για την αυτοκριτική του- στην οποία στάθηκαν αρκετοί σχολιαστές αλλά σε ό,τι έχει να κάνει με εκείνα που συνάγονται από όσα είπε σε σχέση με την Ευρωζώνη και τα οποία για ευνόητους λόγους οι περισσότεροι σχολιαστές αποσιωπούν. Είναι δε, σημαντικό να ακούγονται ορισμένα πράγματα από το στόμα του συγκεκριμένου προσώπου δεδομένου ότι αποτελεί την αντικειμενικά ηγετική προσωπικότητα των ευρύτερων πολιτικών δυνάμεων που θεωρούν θέσφατο τη συμμετοχή της Ελλάδας στη ζώνη του ευρώ.

Πρώτον, ο Κώστας Σημίτης αναγνώρισε ότι η Ευρωζώνη έχει ένα εγγενές, δηλαδή δομικό και διαρκές, δεσπόζον χαρακτηριστικό: την άνιση ανάπτυξη Βορρά- Νότου, βάσει της οποίας τα πλεονάσματα του Βορρά προκύπτουν εν πολλοίς από τα ελλείμματα του Νότου και εν τέλει- μπορούμε να συνάγουμε- η ενίσχυση του πρώτου, από την αδυναμία του δεύτερου. Η παραδοχή του χαρακτηριστικού αυτού- το οποίο βεβαίως χρήζει μεγάλης ανάλυσης και από οικονομικής, κοινωνικής και από πολιτειακής ακόμα σκοπιάς- απαντά με τον καλύτερο τρόπο σε εκείνες τις κυρίαρχες αφηγήσεις οι οποίες φορτώνουν τις ευθύνες για την ελληνική εκδοχή της κρίσης σε άλλες, δευτερεύουσες ή και ανύπαρκτες αιτίες- πχ. Μη επαρκής δήθεν υλοποίηση των μνημονίων, συντεχνιασμός κλπ. Ο πρώην πρωθυπουργός αναγνώρισε εμμέσως, το προφανές: η ελληνική και όχι μόνο, κρίση είναι στο ειδικότερο ευρωπαϊκό πλαίσιό της, κυρίως αποτέλεσμα ενός χάσματος ανταγωνιστικότητας, μεταξύ των διαφορετικών οικονομιών της ΟΝΕ, που παρότι προϋπήρχε της ένταξης της Ελλάδας στην ΟΝΕ γιγαντώθηκε με εκρηκτικό τρόπο μετά από αυτήν. Αυτή δε, η εξέλιξη δε συνιστά τυχαίο αποτέλεσμα ή -μόνο ή κυρίως- εγχώρια, δική μας ανεπάρκεια, αλλά απότοκο της ίδιας της ύπαρξης της Ευρωζώνης.

Δεύτερον, σε συνέχεια του πρώτου, ο Κώστας Σημίτης διατύπωσε μια απλή αλήθεια: η Ευρωζώνη χτίστηκε στη βάση δημοσιονομικών και μόνο κριτηρίων. Τόσο ασφυκτικών μάλιστα που σχεδόν κανένα κράτος δεν μπορούσε να επιτύχει. Έκτοτε εξακολουθεί να πορεύεται στη βάση αυτών και υπό το πρόσχημά τους επιβάλλει ευρύτερες πολιτικές. Πρόκειται δηλαδή για έναν οργανισμό που προσπαθεί να περπατά με το κεφάλι κάτω και τα πόδια επάνω.

Το τρίτο και σημαντικότερο ωστόσο στοιχείο είναι η περιγραφή των θετικών επιπτώσεων κατά τον πρώην πρωθυπουργό, από τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη. Η πρώτη ήταν ότι δεν έχουμε πια υποτιμήσεις του εθνικού νομίσματος. Μόνο, που εν μέσω κρίσης ιδίως, η αδυναμία υποτίμησης εθνικού νομίσματος αποτελεί θηλιά για μια οικονομία σαν την ελληνική και όχι όφελος. Επιβάλλει δε τη στροφή προς την εσωτερική υποτίμηση προκειμένου να αποκατασταθεί η ανταγωνιστικότητα, η οποία διέλυσε την ελληνική οικονομία δεδομένου ότι η τελευταία βασίζεται κυρίως στη ζήτηση και δεδομένου ότι οδήγησε σε συσταλτική νομισματική πολιτική εν μέσω ύφεσης.

Με άλλα λόγια, η Ελλάδα στην Ευρωζώνη ήταν αναγκασμένη να επαναλάβει το ίδιο λάθος που είχε διαπράξει το 1929-1930 όταν και παρέμεινε δέσμια του κανόνα του χρυσού. Έχει δε, ενδιαφέρον να ανατρέξει κανείς σε μια έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδας του 2009 (σελ. 24 και 39), με τίτλο «Η Κρίση του 1929, Η Ελληνική Οικονομία και οι Εκθέσεις της Τράπεζας της Ελλάδος για τα Έτη 1928-1940», για να βρει αυτές ακριβώς τις παρατηρήσεις, εντοπισμένες στο ιστορικό πλαισίο. Επομένως η πρώτη θετική επίπτωση από τη συμμετοχή στην Ευρωζώνη δια στόματος Σημίτη, αποδεικνύεται επιζήμια έως καταστροφική.

Η δεύτερη υποτιθέμενη θετική επίπτωση είναι ο μειωμένος πληθωρισμός. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι ότι η μείωση του πληθωρισμού ξεκίνησε και υλοποιήθηκε προ της ένταξης στην Ευρωζώνη. Η είσοδος στην ευρωζώνη αντιθέτως, σηματοδότησε μια γιγάντωση του κόστους διαβίωσης σε ό,τι έχει να κάνει με τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης η οποία δεν αντιμετωπίστηκε ποτέ έκτοτε. Στην πραγματικότητα μειώθηκε το κόστος αγοράς συγκεκριμένων προϊόντων– συχνά εισαγομένων- αλλά σε ό,τι έχει να κάνει με την αξία του χρήματος όπως τη βιώνει η πλειοψηφία του πληθυσμού, υπήρξε δραματική μείωση.

Η τρίτη υποτιθέμενη θετική επίπτωση είναι η πλέον αφαιρετική και παρόλα αυτά ισχυρή στο δημόσιο αίσθημα. Συνοψίζεται στο «πώς θα τα καταφέρουμε μόνοι μας στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης;». Την απάντηση εν μέρει την έδωσε ο ίδιος ο Κώστας Σημίτης παρότι το επιχείρημά του είναι στεβλό. Πρώτα απ’ όλα όπως ξέρουμε και εξήγησε ο ίδιος, η συμμετοχή στην Ευρωζώνη δεν ταυτίζεται με τη συμμετοχή στον ενιαίο ευρωπαϊκό οικονομικό χώρο. Η έξοδος από την ευρωζώνη, ουδόλως σημαίνει διεθνή, οικονομική, απομόνωση. Κυρίως όμως, η ζώνη του Ευρώ θα προσέφερε προστασία από τις αναταράξεις της διαδικασίας της παγκοσμιοποίησης, εάν δεν τις συμπεριλάμβανε. Στην πραγματικότητα, η Ευρωζώνη όχι μόνο τις συμπεριλαμβάνει αλλά και τις εντείνει τρομακτικά. Ο ανέλεγκτος ρόλος του μεγάλου τραπεζικού και χρηματιστικού κεφαλαίου, το αναπτυξιακό χάσμα και ντάμπινγκ, τα δημοκρατικά ελείμματα, όλα βρίσκονται μεγεθυμένα λόγω της θεσμικής εγγύτητας, στον πυρήνα της ευρωζώνης.

Εν κατακλείδι, η συνέντευξη του πρώην πρωθυπουργού, παρά προφανώς τη θέλησή του, μάλλον κατέδειξε πώς και γιατί η συμμετοχή στην Ευρωζώνη λειτουργεί ως βαρίδι στην ελληνική οικονομία. Καλό θα ήταν πολλοί από εκείνους που την παρακολούθησαν επιλεκτικά, να τη δουν καθ’ ολοκληρία. Άλλωστε, η αλήθεια συνήθως κρύβεται στα μισόλογα.

huffingtonpost.gr