19.8 C
Chania
Friday, October 11, 2024

Αρχιεπίσκοπος Κρήτης: Απειλή δεν είναι οι μουσουλμάνοι αλλά οι φανατικοί

«Όχι» στο φόβο, «ναι» στη φιλοξενία των προσφύγων και την αρμονική συνύπαρξη των ανθρώπων ανεξάρτητα από το χρώμα, τη φυλή, τη θρησκεία τους, λέει σε συνέντευξή του στην “Π” ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ειρηναίος τονίζοντας ότι απειλή για τη χώρα μας δεν είναι οι μουσουλμάνοι αλλά οι φανατικοί και οι εχθρικοί άνθρωποι απ’ όπου και αν προέρχονται.

Ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης σημειώνει ότι δεν μπορούμε να κρίνουμε και να απορρίπτουμε τους πρόσφυγες αν δεν τους γνωρίσουμε και σημειώνει ότι τα παιδιά των προσφύγων πρέπει να πηγαίνουν σε ελληνικά σχολεία αρκεί να σέβονται τη χώρα που τα φιλοξενεί και να τα σεβόμαστε κι εμείς.

«Ιδιαίτερα στον σημερινό κόσμο η συνύπαρξη των λαών είναι απαραίτητη. Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι όλοι οι μουσουλμάνοι είναι φανατικοί και επικίνδυνοι, ο φόβος δεν ωφελεί κανέναν» τονίζει.

Η συζήτηση με τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης είχε ως εξής:

Ερώτηση: Γίνεται μεγάλη συζήτηση τον τελευταίο καιρό στην Κρήτη για την φιλοξενία των προσφύγων στο νησί. Κάποιοι διαφωνούν κάθετα, άλλοι λένε ότι πρέπει να τους βοηθήσουμε όσο μπορούμε. Ποια είναι η δική σας θέση; 

Απ: “Κατ’ αρχήν πρέπει να συνειδητοποιούμε πάντοτε ότι ο άνθρωπος, κάθε άνθρωπος, είναι παιδί και δημιούργημα του Θεού. Δεν είναι σωστό να απορρίψουμε οποιονδήποτε άνθρωπο, οποιουδήποτε χρώματος, ηπείρου, φυλής, χώρας.

Ολοι οι άνθρωποι είναι σεβαστοί. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να απορρίπτουμε κανέναν άνθρωπο.

Χρέος και τιμή όλων μας είναι να μην απορρίπτουμε κανέναν αλλά να τον τιμούμε και τον σεβόμαστε.

Η απάντηση είναι “ναι”, να τους φιλοξενήσουμε, “ναι” να τους βοηθήσουμε”.

Ερωτ: Εχετε συναναστραφεί προσωπικά μουσουλμάνους, έχετε προσωπική εμπειρία για τον τρόπο που ζουν και σκέφτονται; 

Απ: “Κατά καιρούς, σε άλλες εποχές έχω συναντηθεί και έχω μιλήσει με μουσουλμάνους, ιδιαιτέρως στα χρόνια των σπουδών μου εις την Κωνσταντινούπολη. Δεν έχω προσωπικώς συναντήσει φανατικούς μουσουλμάνους. Εκείνους τους οποίους έχω συναντήσει εις την Τουρκίαν ήταν φυσιολογικοί άνθρωποι, όχι φανατικοί”.

Ερωτ: Πολλοί πιστεύουν ότι είναι απειλή για τον χριστιανισμό η έλευση μουσουλμάνων στη χώρα μας και αισθάνονται φόβο. Τι θα λέγατε σε αυτούς τους ανθρώπους; 

Απ: “Ολοι οι μουσουλμάνοι δεν είναι το ίδιο. Μερικοί από αυτούς είναι πολύ φανατικοί, ενώ άλλοι όχι. Εξαρτάται πολύ από το ήθος και την ποιότητα των ανθρώπων.

Απειλή για τη χώρα μας και τους ανθρώπους της είναι οι φανατικοί και εχθρικοί. Σαφώς και πρέπει κανείς να μην απειλεί τον άλλον. Οσοι το κάνουν αυτό είναι λάθος, όποιοι κι αν είναι. Δεν μπορούμε πάντως να κρίνουμε τους ανθρώπους αυτούς αν δεν τους γνωρίσουμε πρώτα, αν δεν μιλήσουμε μαζί τους και μετά να βγάλουμε συμπεράσματα.

Δεν γνωρίζω προσωπικώς όλους τους μουσουλμάνους και δεν μπορώ να γνωρίζω πώς είναι όλοι. Πιστεύω όμως ότι δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι φανατικοί και επικίνδυνοι. Δεν γνωρίζω ποιοι, πόσοι απ’ αυτούς είναι φανατικοί και επικίνδυνοι. Πιστεύω όμως ότι δεν χρειάζεται να φοβούμασθε κανέναν. Μόνον να αγαπούμε, να σεβόμαστε, όχι να φοβούμασθε. Ο φόβος δεν ωφελεί κανέναν”.

Ερωτ: Αρκετοί αντιδρούν και στη σκέψη ότι τα παιδιά των προσφύγων θα φοιτούν σε ελληνικά σχολεία. Θεωρούν ότι τα προσφυγόπουλα δεν έχουν θέση στα σχολεία που πηγαίνουν τα δικά τους. 

Απ: “Δε νομίζω ότι είναι λάθος τα παιδιών των προσφύγων να πηγαίνουν σε ελληνικά σχολεία. Δεν είναι λάθος. Είναι όμως απαραίτητο τα παιδιά αυτά να σέβονται την Ελλάδα μας, τα παιδιά μας, τα σχολεία μας, όπως και εμείς να τα σεβόμαστε ως παιδιά του Θεού και ανθρώπους Του”.

Ερωτ: Υπάρχουν ιεράρχες που αναπτύσσουν μια ρητορική μίσους για τους αλλόθρησκους. Τι γνώμη έχετε για την τακτική τους; 

Απ: “Η Ορθοδοξία και οι κληρικοί και ιεράρχες μόνον αγαπούν. Εάν μισούν και δεν αγαπούν είναι λάθος και χρειάζεται να διορθωθεί το λάθος αυτό”.

Ερωτ: Θεωρείτε πως είναι δυνατή η συνύπαρξη των λαών ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός; 

Απ: “Η συνύπαρξη των λαών και των ανθρώπων χρειάζεται πάρα πολύ, ιδιαιτέρως εις τον σημερινό κόσμο. Για την Εκκλησία είμαστε αδέλφια όλοι μας.

Μπορούμε και πρέπει να συνυπάρχουμεν ως λαοί και άνθρωποι. Είναι όμως σίγουρον ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνον από εμάς. Χρειαζόμαστε απολύτως την ευλογία και τη δύναμη του Θεού. Μόνο μ’ αυτό τον τρόπο μπορούμε να συνυπάρξουμε. Χωρίς τον Θεό θα είμαστε στη σημερινή τραγική κατάσταση. Χρειάζεται όμως να γνωρίζουμε τον Θεό ως Πατέρα και Δημιουργό μας. Τον Θεό όμως χρειάζεται να τον αγαπούμε, να γνωρίζουμε την αγάπη που έχει εις εμάς. Να “αγαπούμεν αλλήλους”, ο ένας τον άλλο, όπως συμβαίνει με την Ορθοδοξία.

Μόνο μέσα σ’ αυτό το κλίμα μπορούμε να συνυπάρχουμε και να συμπορευόμασθε, διαφορετικά θα είμαστε όπως είναι σήμερα ο κόσμος, στο χάος¨.

patris.gr

 

Επιστημονικό συμπόσιο από το Ίδρυμα «Ελευθέριος Βενιζέλος»: 100 χρόνια από την επαναστατική κυβέρνηση της Θεσσαλονίκης

Με αφορμή τη συμπλήρωση εφέτος 100 ετών από το Κίνημα της Θεσσαλονίκης, το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», το  Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου του Αίμου (ΙΜΧΑ) και το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία συνδιοργανώνουν στη Θεσσαλονίκη επιστημονικό συμπόσιο με θέμα “Η κυβέρνηση της Θεσσαλονίκης: η κορύφωση της σύγκρουσης δύο κόσμων. Ιστορική αποτίμηση, 100 χρόνια μετά”.

Το συμπόσιο, πέρα από τη διερεύνηση της πολιτικής, διπλωματικής και στρατιωτικής του διάστασης, θα εμβαθύνει στην ανάδειξη της σύγκρουσης δύο κόσμων, τόσο στο επίπεδο των ιδεολογικών αρχών όσο και σε αυτό των στρατηγικών επιλογών σε σχέση με την ακολουθητέα εξωτερική πολιτική. Μεταξύ των θεμάτων που θα αναπτυχθούν, ξεχωριστή βαρύτητα θα δοθεί στις δύο σημαντικές βενιζελικές μεταρρυθμίσεις, των οποίων οι βάσεις τέθηκαν σε εκείνη την περίοδο, την αγροτική και την εκπαιδευτική, καθώς και στη μελέτη της περίπτωσης της ταυτόχρονης ύπαρξης του «κράτους της Θεσσαλονίκης» με το «κράτος των Αθηνών».

Το συμπόσιο, στο οποίο θα συμμετάσχουν καθηγητές από Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού, ιστορικοί και ερευνητές, θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Θεσσαλονίκης (Εθνικής Αμύνης 1) στις 3 & 4 Οκτωβρίου 2016.

Αποσύρθηκε από τις τηλεοπτικές άδειες ο Καλογρίτσας!

Με ανακοίνωσή του ο Γιάννης Καλογρίτσας δηλώνει ότι αποχωρεί από την προσπάθεια οριστικής απόκτησης τηλεοπτικής άδειας «για τους λόγους τους οποίους όλοι πλέον αντιλαμβάνονται». Ο μέχρι σήμερα υπερθεματιστής προσθέτει ότι θα προστατεύσει τον εαυτό του και την οικογένειά του «παρότι χάνω 3 εκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν στην εγγυητική επιστολή, την οποία έχω καταθέσει».

Νωρίτερα, η εταιρεία «Τ.Π.Κ. μ.α.ε. ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ» ζήτησε από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας να χορηγηθεί προθεσμία 48 ωρών, προκειμένου να προβεί στην καταβολή της πρώτης δόσης, αίτημα το οποίο δεν έγινε δεκτό.

Η ανακοίνωση Καλογρίτσα: «Μετά από 44 χρόνια κοινής ζωής με τον πατέρα μου Χρήστο Καλογρίτσα, ανακάλυψα πως η διαπλοκή βρίσκεται μέσα στο ίδιο μου το σπίτι. Επί ένα περίπου μήνα, κανιβαλίστηκα μαζί με την οικογένειά μου, έμαθα πως είμαι ανήθικος, πως χρωστάω στο Δημόσιο, πως φοροδιαφεύγω και αν δεν είχα την τύχη να έχω γεννηθεί μετά το 1962, ίσως να μου χρέωναν και τη δολοφονία του Κέννεντυ. Από όλα τα εγκλήματα που μου αποδόθηκαν, το μοναδικό πραγματικό έγκλημά μου ήταν πως αποφάσισα ως νέος επιχειρηματίας να διεκδικήσω τηλεοπτική άδεια. Δηλαδή να μπω σφήνα, μέσα σε ένα κλειστό κύκλο συμφερόντων, που θέλουν να εξουσιάζουν όχι μόνο τα κανάλια αλλά και τη χώρα. Έτσι, προκειμένου να εξοντωθώ ανακάλυψαν στο πρόσωπό μου όσα έχουν διαπράξει οι ίδιοι. Η φοροδιαφυγή για την οποία ελέγχεται ο κύριος Αλαφούζος ύψους 21 εκατομμυρίων ευρώ και η φοροδιαφυγή για την οποία κατηγορείται ο κύριος Κοντομηνάς, ύψους 41 εκατομμυρίων, αποδόθηκαν σε μένα που δεν χρωστάω ούτε ένα ευρώ και δεν έχω καμία καταδίκη.

Όπως έκαναν σε όλη τους την πορεία αντέστρεψαν την πραγματικότητα. Η διαπλοκή ανακάλυψε διαπλοκή σε μένα που ούτε εργολάβος είμαι, ούτε δημόσια έργα παίρνω. Αυτοί που έπαιρναν θαλασσοδάνεια με (κατ’ ομολογία τους) «αέρα» και έφτιαξαν ζημιογόνες επιχειρήσεις, οι οποίες αφήνουν εργαζόμενους στο δρόμο, απέδωσαν σε εμένα – έναν άγνωστο αλλά σίγουρα όχι διαπλεκόμενο που ταλάνισε τη δημόσια ζωή επί χρόνια – όλα τα κακά. Αμφισβήτησαν ακόμη και την περιουσία μου, που οι δικές τους Τράπεζες είχαν αποτιμήσει. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι με την ανθρωποφαγία τους επιχείρησαν να κομματιάσουν την τιμή μας και την αξιοπρέπειά μας. Δεν σταμάτησαν όμως εκεί, αφού στην πραγματικότητα όλη αυτή η συμπεριφορά στόχευε και δυστυχώς πέτυχε, να με αποκόψει από τις πηγές και τις διαδικασίες χρηματοδότησής μου. Οι τράπεζες προενοχοποιημένες από τα ψευδή δημοσιεύματα, αρνήθηκαν να λειτουργήσουν νόμιμα απέναντί μου. Διαρροές ακόμη και από την Τράπεζα της Ελλάδος άφηναν να εννοηθεί πως είμαι ελεγχόμενος για δάνεια, που ουδέποτε έλαβα. Διαμόρφωσαν, όπως ήθελαν, τις εντυπώσεις και τελικώς παραπλάνησαν την κοινή γνώμη. Τέτοια κανάλια θέλουν και γι’ αυτό τα θέλουν. Αν και γι’ αυτό το τελευταίο το λόγο θα έχει η Δικαιοσύνη, για τα υπόλοιπα το λόγο θα έχει η ζωή και οι πολίτες αυτής της χώρας, που γνωρίζουν πλέον τι συμβαίνει. Αποχωρώ, λοιπόν, για τους λόγους τους οποίους όλοι πλέον αντιλαμβάνονται. Θα προστατεύσω τον εαυτό μου και την οικογένειά μου, παρότι χάνω 3 εκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν στην εγγυητική επιστολή, την οποία έχω καταθέσει.

Η παρεμπόδισή μου αυτή είναι πρόσκαιρη. Θα είμαι εδώ και στα Μέσα Ενημέρωσης και φυσικά όλοι θα κριθούμε στη ζωή. Αν και νομίζω πως πολλοί απ’ αυτούς θα κριθούν από την Ελληνική Δικαιοσύνη».

Ερώτηση με πρωτοβουλία Αντ. Μπαλωμενάκη: Ζητείται μείωση εισφοράς για ιδιοκτησίες που εντάσσονται σε σχέδιο πόλης

Να επαναφερθεί η ποσοστιαία μείωση 20% στην εισφορά σε χρήμα για όσες ιδιοκτησίες εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2009 ζητούν 22 βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. με ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή με πρωτοβουλία του Βουλευτή Χανίων κ. Αντώνη Μπαλωμενάκη.

Στην ερώτηση υπενθυμίζεται ότι παρόμοια μείωση ίσχυσε μέχρι το Δεκέμβριο 2014 και είχε ως αιτιολογία την δραματική μείωση της αξίας των ακινήτων και την πραγματική αδυναμία μεγάλων στρωμάτων του πληθυσμού να καταβάλλουν τις αρχικά ορισμένες τιμές. Την επαναφορά της ρύθμισης για λόγους ισονομίας των πολιτών καθιστά αναγκαία η περαιτέρω μείωση των τιμών στα ακίνητα.

Την ερώτηση συνυπογράφουν, μεταξύ άλλων, η Βουλευτής Χανίων κ. Βάλια Βαγιωνάκη και οι Βουλευτές Ηρακλείου κ.κ. Νίκος Ηγουμενίδης και Σωκράτης Βαρδάκης.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς :

  • Περιβάλλοντος και Ενέργειας ,

  • Οικονομικών

1.- Με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 4 του Ν. 4315/2014 προβλέφθηκε για τις ιδιοκτησίες που είτε εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο για πρώτη φορά είτε επεκτείνεται σ’ αυτές το πολεοδομικό σχέδιο και οφείλουν καταβολή εισφοράς σε χρήμα, ενιαία ποσοστιαία μείωση 20% επί του αρχικού ποσού. Προϋπόθεση ήταν οι πράξεις επιβολής να έχουν εκδοθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2009 έως και την 24-12-2014, που δημοσιεύτηκε ο ανωτέρω νόμος. Η μείωση υπήρξε εφαρμοστέα μόνο σε περιοχές όπου ισχύει το αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων. Δεν εφαρμόζεται σε όσες οφειλές είχαν ήδη βεβαιωθεί και καταβληθεί ολοσχερώς. Δεν ίσχυσε επίσης σε μετατροπές εισφοράς γης σε χρήμα και σε προσκυρώσεις.

2.- Αιτιολόγηση της προαναφερόμενης ρύθμισης υπήρξε η και τότε σοβούσα οικονομική κρίση, που, ανάμεσα στα άλλα, είχε ως αποτέλεσμα την δραματική μείωση της αξίας των ακινήτων αλλά και την πραγματική αδυναμία μεγάλων στρωμάτων του πληθυσμού να καταβάλλουν τις αρχικά ορισμένες τιμές.

3.- Από τη ρύθμιση αυτήν ωφελήθηκαν προφανώς οι ιδιοκτήτες ακινήτων που συγκέντρωναν τις προϋποθέσεις. Έκτοτε υπήρξε μείωση των αντικειμενικών τιμών στα ακίνητα λόγω της κρίσεως και μετά την γνωστή απόφαση του ΣτΕ. Εξ’ άλλου η λήξη της χρονικής περιόδου για την οποία είχε προβλεφθεί η μείωση του 20%, στερεί σε πολλούς ιδιοκτήτες τη δυνατότητα να ωφεληθούν αναλόγως, με αποτέλεσμα τη δημιουργία καταστάσεων μη δικαιολογημένης ανισότητας.

4.- Εν όψει των ανωτέρω, για λόγους ίσης αντιμετώπισης των πολιτών, σκόπιμη είναι η θέσπιση νέας περιόδου εντός της οποίας οι εισφορές θα μειώνονται αναλόγως. Αφετηρία της εν λόγω περιόδου πρέπει να είναι η 25.12.2014 και λήξη της όχι νωρίτερα από το τέλος του επομένου έτους (2017). Οι δημιουργούμενες εκ νέου δόσεις πρέπει να είναι πληρωτέες όπως ορίζει η σχετική διάταξη του άρθρου 2 Ν. 4315/2014.

Κατόπιν αυτών οι κ.κ. Υπουργοί ερωτώνται:

Προτίθενται να θεσπίσουν διάταξη με την οποία να ορίζεται ότι για όσες ιδιοκτησίες που είτε εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο για πρώτη φορά είτε επεκτείνεται σ’ αυτές το πολεοδομικό σχέδιο, έχει επιβληθεί καταβολή εισφοράς σε χρήμα με χρόνο κοινοποίησης των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα μεταξύ της 25ης Δεκεμβρίου 2014 και της 31/12/2017, θα ισχύσει ενιαία ποσοστιαία μείωση 20% επί του αρχικού ποσού, η δε τελική καταβληθείσα εισφορά θα είναι πληρωτέα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν.4315/2014;

Αθήνα, 14 Σεπτεμβρίου 2016

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μπαλωμενάκης Αντώνιος

Ακριώτης Γεώργιος

Αυλωνίτου Ελένη

Βαγενά Άννα

Βαγιωνάκη Ευαγγελία (Βάλια)

Βάκη Φωτεινή

Βαρδάκης Σωκράτης

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θελερίτη Μαρία

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Λάππας Σπυρίδωνας

Μουμουλίδης Θεμιστοκλής

Μπαλλής Συμεών

Παπαδόπουλος Νικόλαος

Παπαφιλίππου Γεώργιος

Παυλίδης Κωνσταντίνος

Πρατσόλης Αναστάσιος

Σεβαστάκης Δημήτριος

Σκουρολιάκος Παναγιώτης

Συρίγος Αντώνιος

Τριανταφύλλου Μαρία

Τσόγκας Γεώργιος

 

Α. Ξανθός: Ο γιατρός της γειτονιάς αλλάζει ριζικά το ΕΣΥ

Οικογενειακός γιατρός και ομάδα υγείας σε κάθε γειτονιά. Αξιολόγηση ποιότητας της παρεχόμενης φροντίδας. Νέες συμβάσεις με 3.000 γιατρούς και λοιπό προσωπικό. Πλήρης και αποκλειστική απασχόληση. Πρόκειται για τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου συστήματος εξωνοσοκομειακής φροντίδας που υλοποιεί από το 2017 το υπουργείο Υγείας σύμφωνα με τον Ανδρέα Ξανθό.

Το κόστος του εγχειρήματος – σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας που μίλησε στο Έθνος της Κυριακής – βασίζεται στο μοντέλο της Πορτογαλίας και ανέρχεται ετησίως στα 80 εκατομμύρια ευρώ, κατά τα πρώτα έτη εφαρμογής (2017 και 2018).

Στην πλήρη ανάπτυξή του θα κοστίζει πάνω από 300 εκατομμύρια. Θα καλυφθεί από πόρους του ανασχεδιασμένου ΕΣΠΑ, το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και εθνικούς πόρους.

Σε πρώτη φάση, το σύστημα θα στηριχτεί σε 3.000 γιατρούς και λοιπό προσωπικό και 250 δομές – Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ). Θα λειτουργήσουν σε 60 μεγάλες πόλεις, καλύπτοντας το 30% του αστικού πληθυσμού της χώρας. Μεταξύ των πόλεων αυτών περιλαμβάνονται το Κορδελιό – Εύοσμος, η Πάτρα, το Ηράκλειο, η Λάρισα, ο Βόλος, η Νέα Φιλαδέλφεια, το Κερατσίνι, το Πέραμα, η Μυτιλήνη και η Κομοτηνή.

Κάθε οικογενειακός γιατρός έχει «χρεωμένα» περίπου 2.000 άτομα, ενώ κάθε μονάδα θα έχει έναν πληθυσμό αναφοράς, 10.000 κατά μέσον όρο. Θα τηρούνται οδηγίες και πρωτόκολλα, ώστε να έχου

Το σχέδιο για τη σημαντική αυτή παρέμβαση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας παρουσιάζει με συνέντευξή του στο «Εθνος της Κυριακής» ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός.

Το προσχέδιο νόμου -εξηγεί- είναι ήδη έτοιμο και αναμένεται να δοθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να ψηφιστεί μέσα στο έτος: «Η πρωτοβάθμια φροντίδα είναι το μεγάλο έλλειμμα του ΕΣΥ από την ίδρυσή του, η αχίλλειος πτέρνα του», σημειώνει ο κ. Ξανθός.

Το κενό επιχειρήθηκε να καλυφθεί με τα πολυιατρεία του ΙΚΑ, τα οποία στη συνέχεια πέρασαν στον ΕΟΠΥΥ:

«Το σύστημα αυτό δεν ήταν διασυνδεδεμένο με το υπόλοιπο ΕΣΥ. Είχε πάρα πολλές παθογένειες και στρεβλώσεις, αλλά παρείχε συχνά αξιοπρεπείς υπηρεσίες και κυρίως δωρεάν. Δυστυχώς, με την παρέμβαση που έγινε το 2014 και την ψήφιση του νόμου 4238, ουσιαστικά αποδυναμώθηκε πλήρως».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, υπάρχει ανάγκη επανεκκίνησης στην ΠΦΥ, η οποία προϋποθέτει τη στήριξη των σημερινών δομών: «Πρώτη μας μέριμνα είναι να υποστηρίξουμε, από άποψη στελέχωσης, εξοπλισμού και χρηματοδότησης, τις σημερινές δημόσιες δομές στην ύπαιθρο, αλλά κυρίως στα αστικά κέντρα όπου υπάρχει το μεγάλο έλλειμμα».

Πώς θα γίνει αυτό; Ο κ. Ξανθός διευκρινίζει: «Δημιουργήσαμε ένα κέντρο οδοντιατρικής φροντίδας στη Λένορμαν. Δώσαμε αρκετές θέσεις επικουρικών γιατρών στις δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας. Προχωρούμε σε θεσμοθέτηση οργανισμών σε αυτές τις δομές, οι οποίες ήταν δομές του ΕΟΠΥΥ, που ενσωματώθηκαν στο ΕΣΥ. Αυτήν τη στιγμή δεν έχουν οργανισμό και οργανικές θέσεις και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τις ενισχύουμε με επικουρικό προσωπικό. Δεν μπορεί να γίνει προκήρυξη μόνιμου προσωπικού εάν δεν γίνει σύσταση οργανισμών».

Εκτός από τις υπάρχουσες δομές, η λειτουργία του νέου συστήματος θα βασιστεί σε αποκεντρωμένες μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας, οι οποίες θα λέγονται Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ). Ο υπουργός εξηγεί το μοντέλο λειτουργίας τους:

«Διασφαλίζουμε την καθολική πρόσβαση και την ισότιμη φροντίδα των πολιτών στο σύστημα Υγείας. Κάθε μονάδα θα έχει έναν πληθυσμό αναφοράς, 10.000 κατά μέσον όρο, ανάλογα με πληθυσμιακές ή γεωγραφικές ιδιαιτερότητες.

Σύστημα αξιολόγησης

Η μονάδα έχει τη λογική της οικογενειακής φροντίδας. Ο πυρήνας της είναι ο οικογενειακός γιατρός, νοσηλευτές, επισκέπτες Υγείας, κοινωνικοί λειτουργοί. Κάθε οικογενειακός γιατρός έχει “χρεωμένα” περίπου 2.000 άτομα. Εχει ευθύνη για τον εμβολιασμό, τους προληπτικούς ελέγχους, τα περιοδικά “τσεκάπ”, την αγωγή Υγείας, την παρακολούθηση χρονίων νοσημάτων και φυσικά την παραπομπή σε άλλα επίπεδα του συστήματος».

Οι νέες δομές φέρνουν ένα καινοτόμο σύστημα αξιολόγησης υπηρεσιών, το οποίο είναι πρωτόγνωρο για το ελληνικό Δημόσιο, τονίζει ο κ. Ξανθός: «Θα τηρούνται οδηγίες και πρωτόκολλα, ώστε να έχουμε πιο τεκμηριωμένη άσκηση της Ιατρικής, χωρίς προκλητή ζήτηση και περιττές παρεμβάσεις. Θα υπάρχουν υγειονομικοί δείκτες που πρέπει να παρακολουθούνται.

Για παράδειγμα, οι πάσχοντες από διαβήτη θα πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένοι και με βάση τον δείκτη αυτό, θα αξιολογούνται γιατροί και μονάδα. Πρόκειται για ένα “συμβόλαιο” υποχρεώσεων, το οποίο θα τηρείται ώστε να διασφαλίζεται ότι παρέχεται τεκμηριωμένη φροντίδα Υγείας και μετρήσιμη απόδοση του συστήματος».

Γιατροί πλήρους & αποκλειστικής απασχόλησης στις νέες δομές

Πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης θα είναι οι γιατροί που θα κληθούν να στελεχώσουν τις νέες δομές. Στόχος του υπουργείου Υγείας είναι να υπάρχει ενιαίο μοντέλο απασχόλησης σε ολόκληρο το σύστημα. Ο κ. Ξανθός εξηγεί:

«Για να λειτουργήσει η Πρωτοβάθμια Φροντίδα, έχουμε ανάγκη πρόσληψης περίπου 3.200 γιατρών και λοιπού προσωπικού. Από το σύνολο, το ένα τρίτο θα είναι γιατροί τριών συγκεκριμένων ειδικοτήτων: παθολόγοι, παιδίατροι και γενικοί γιατροί».

Το ιατρικό δυναμικό θα κληθεί να ακολουθήσει ένα σύντομο πρόγραμμα μετεκπαίδευσης. «Στόχος του προγράμματος θα είναι να μπουν στην κουλτούρα του οικογενειακού γιατρού.

Η εκπαιδευτική διαδικασία θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με ομάδα ακαδημαϊκών με εξειδίκευση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Πανεπιστήμιο Κρήτης».

Στις δομές του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας (ΠΕΔΥ), οι οποίες μετέχουν στο νέο σύστημα, εργάζονται σήμερα γιατροί πολλών «ταχυτήτων». Από το 2014, που συγκροτήθηκε το ΠΕΔΥ (νόμος 4238), πολλοί έχουν αποχωρήσει, επιλέγοντας το ιδιωτικό τους ιατρείο.

Αιτήσεις

Μέχρι την εφαρμογή του νόμου, υπηρετούσαν 5.500 γιατροί στα τότε πολυϊατρεία του ΕΟΠΥΥ. Από αυτούς, 3.000 απολύθηκαν και 300 έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί.

Οι 5.500 γιατροί έγιναν 2.200 σήμερα και οι μισοί εργάζονται με ασφαλιστικά-δικαστικά μέτρα. Οι υπόλοιποι, περίπου 3.000, περιμένουν δικαίωση από την κυβέρνηση.

Η επιλογή που τους δίνεται, ωστόσο, είναι απολύτως συγκεκριμένη. Ο κ. Ξανθός σημειώνει ότι το σύνολο του ιατρικού δυναμικού που θα εργάζεται από το 2018 στο σύστημα Πρωτοβάθμιας θα είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης: «Στο νομοσχέδιο για την Ψυχική Υγεία, που πρόκειται να κατατεθεί, υπάρχει ρύθμιση για ενοποίηση εργασιακών σχέσεων στους γιατρούς του ΠΕΔΥ. Εως το τέλος του 2016, πρέπει να υποβάλουν αίτηση για ένταξη στο σύστημα.

Δεν βάζουμε ως απαίτηση να κλείσουν άμεσα το ιατρείο τους. Μέχρι να κριθούν από τα ειδικά συμβούλια αξιολόγησης μέσα στο 2017, θα πληρώνονται ως γιατροί κατηγορίας ΠΕ. Στον βαθμό που κριθούν θετικά, θα εντάσσονται στο σύστημα ως πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, με τον βαθμό γιατρών του ΕΣΥ».

Το πορτογαλικό μοντέλο

Η πρωτοβάθμια φροντίδα αποτελεί το «μαξιλάρι» του συστήματος Υγείας της Πορτογαλίας. Η μεταρρύθμισή του ξεκίνησε το 2005 και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στην Ευρώπη. Παρέχεται από 74 δομές (Κέντρα Υγείας), οι οποίες διοικούνται από τοπικές διοικήσεις, παρόμοιες με τις ελληνικές Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ).

Οι δομές αυτές καταρτίζουν τριετές πρόγραμμα δράσης και στηρίζονται σε μικρές ομάδες, οι οποίες αποτελούνται από πέντε έως οκτώ οικογενειακούς γιατρούς, έξι έως δέκα νοσοκόμες και λοιπό προσωπικό.Το νέο σύστημα βασίζεται σε πέντε άξονες: Ατομική και οικογενειακή φροντίδα. Φροντίδα σε κοινωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη. Παρεμβάσεις Δημόσιας Υγείας. Συγκέντρωση αναγκαίων υπηρεσιών και πόρων. Διοικητική αποκέντρωση.

Αμεση προσβασιμότητα για τον πολίτη και έλεγχος του κόστους

Το μοντέλο που υιοθετείται από το υπουργείο είναι ο πολίτης να μην επιλέγει με λογική αγοράς, αλλά να εμπιστεύεται την κατάλληλη ομάδα, η οποία -με επίκεντρο τον οικογενειακό γιατρό- θα έχει την ευθύνη της υγείας του. Θα τον καθοδηγεί και θα τον συμβουλεύει για τις υπηρεσίες.

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο Σταμάτης Βαρδαρός, αναπληρωτής γενικός γραμματέας, με αρμοδιότητα την πρωτοβάθμια φροντίδα:

«Εχουμε την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ). Μέσα στην εβδομάδα είχαμε συνάντηση με αντιπροσωπεία του Περιφερειακού Γραφείου Ευρώπης του ΠΟΥ. Παρουσιάσαμε το σχέδιό μας και τα στελέχη του Οργανισμού δήλωσαν πρόθυμα να παράσχουν τεχνική και επιστημονική υποστήριξη στα βήματα που πρέπει να γίνουν, με βάση την εμπειρία της Πορτογαλίας, η οποία ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια».

Με το τρίτο Μνημόνιο η χώρα μας έχει δεσμευτεί για τη μεταρρύθμιση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Από τις συναντήσεις της πολιτικής ηγεσίας με την τρόικα, οι εκπρόσωποι των δανειστών δεν παρεμβαίνουν ως προς τη μορφή που θα έχει το νέο σύστημα, ενώ δεν έχουν εκφράσει διαφωνία ως προς το υλοποιούμενο σχέδιο.

Σύμφωνα με τον κ. Ξανθό, ένα σωστό μοντέλο πρωτοβάθμιας φροντίδας αποτελεί στρατηγική απάντηση στο να έχεις ένα σύστημα Υγείας, που να είναι προσβάσιμο στον κόσμο και να έχει αποτελεσματικό έλεγχο του κόστους:

«Είναι η πολιτική απάντηση στο να έχουμε ένα σύστημα Υγείας με καθολικότητα, ισότητα και αποτελεσματικότητα. Πρόκειται για μία κοινωνική επένδυση, η οποία προοπτικά θα περιορίσει την προκλητή ζήτηση και τη σπατάλη» και θα διασφαλίσει την ποιότητα της φροντίδας.

ethnos.gr

Τώρα που υπουργοί, βουλευτές, “πονηροί πολιτευτές” βγάλαν τις φωτογραφίες τους…: Ο Γιάννης Κυριακάκης για τις ελλείψεις στα σχολεία

Με κείμενό του το αιρετό μέλος ΠΥΣΔΕ Χανίων κ. Γιάννης Κυριακάκης αναφέρεται στις πολλές ελλείψεις στον χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, πέρα από όσα δηλώνουν “υπουργοί, βουλευτές, πονηροί πολιτευτές”.

Διαβάστε τι γράφει σε σημείωμά προς τους συνάδελφούς του:

Πέρασαν δύο εβδομάδες από τον αγιασμό, τότε που ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης δήλωνε ότι όλα ήταν στη θέση τους. Τώρα, που υπουργοί, βουλευτές, προϊστάμενοι, κανάλια,”πονηροί πολιτευτές” και γενικώς διάφοροι “άσχετοι” και “περαστικοί” βγάλαν τις φωτογραφίες τους κι έκαναν τις δηλώσεις τους, τώρα να δούμε κι εμείς τι ακριβώς συμβαίνει. Το απόγευμα της 23ης Σεπτέμβρη προσλήφθηκαν άλλοι 24 αναπληρωτές γενικής παιδείας. Μαζί με τους 5 της πρώτης φάσης οι αναπληρωτές γενικής παιδείας στο Ν. Χανίων έφτασαν τους 29, μόνο που η ΔΔΕ Χανίων έχει ζητήσει από καιρό 55.

Μετά από τις δύο φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών υπάρχουν ακόμη σχεδόν 50 κενά γενικής Παιδείας! Πολλά κενά εξακολουθούν να υπάρχουν και στην Ειδική Αγωγή.

Δε φτάνει που δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί, από τους 20.000 που είχε εξαγγείλει ο κ. Φίλης σε βάθος τριετίας, συνεχίζεται το αίσχος των διορισμών με το σταγονόμετρο σε φάσεις και σε διάφορες κατηγορίες ( Τακτικού Προϋπολογισμού, ΕΣΠΑ και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων!!!).

Άλλωστε όλο το καλοκαίρι μηχανεύονταν τρόπους περικοπής αναπληρωτών. Πλήθος ρυθμίσεων, εγκύκλιοι επί εγκυκλίων, όλα με σκοπό να κόψουν κι αυτό το κομμάτι ψωμί από τους αδιόριστους συναδέλφους μας. Για ποιο λόγο; Μα για να εξοικονομήσουν χρήματα προς χάρη της δημοσιονομικής πειθαρχίας. Για να “βγει το πρόγραμμα”, για να μην παραβιαστεί το Σύμφωνο Σταθερότητας, το νέο “ευαγγέλιο” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και τι δεν κάνανε;

Μείωσαν τις ώρες διδασκαλίας στο Γυμνάσιο, όχι βέβαια για παιδαγωγικούς λόγους αλλά για να εξοικονομήσουν προσωπικό.

Τροποποίησαν τις αναθέσεις με βάση την παιδαγωγική αρχή του “ότι να ‘ναι”. Μάλιστα από 30/9 θα ενεργοποιήσουν και την 3η ανάθεση!

Αύξησαν τον αριθμό των μαθητών που απαιτείται για να λειτουργήσουν ομάδες προσανατολισμού στα Λύκεια με αποτέλεσμα κάποιοι μαθητές να αναγκάζονται είτε ν’ αλλάξουν σχολείο είτε ομάδα προσανατολισμού.

Περικόψανε τμήματα των Αγγλικών που διδάσκονται σε επίπεδα, νομοθετώντας τέλη Αυγούστου, και για όποιον δεν κατάλαβε ή “έκανε τα στραβά μάτια” έστειλαν διευκρίνηση 19/9 διατάζοντας καθολική εφαρμογή.

Στις 19/9 διευκρίνισαν επίσης ότι δεν υπάρχει υποστήριξη πρότζεκτ για τους καθηγητές πληροφορικής. Είχε προηγηθεί καλοκαιριάτικα η κατάργηση του 3ωρου για τους υπεύθυνους εργαστηρίου πληροφορικής αλλά και για τους υπεύθυνους εργαστηρίου φυσικών επιστημών.

Απελπιστική είναι η κατάσταση σε σχολεία του νομού που δεν τους επιτράπηκε να χωρίσουν τα τμήματα με βάση τη νομοθεσία για τον υπολογισμό των δυσλεκτικών μαθητών. Ο Προϊστάμενος “νίπτει τας χείρας του” λόγω αναρμοδιότητας και οι Σχολικοί Σύμβουλοι καλούνται τώρα να εγκρίνουν το “σπάσιμο” των τμημάτων. Στο μεταξύ τμήματα λειτουργούν με 25 έως 27 μαθητές συμπεριλαμβανομένων των δυσλεκτικών! Είναι ή δεν είναι αυτό καταστρατήγηση ενός δικαιώματος των παιδιών με αυτού του είδους τη μαθησιακή δυσκολία; Κι αν τα εγκρίνουν – ΟΠΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ – δεν θα αλλάξουν πάλι οι απαιτούμενες ώρες ορισμένων σχολείων και το ΠΥΣΔΕ θα πρέπει πάλι να τοποθετεί και να μετακινεί συναδέλφους; Δεν ήταν φρονιμότερο αυτό που προτείναμε από την αρχή, να λάβει υπόψη του το ΠΥΣΔΕ τα στοιχεία όπως τα στέλνουν τα σχολεία και στη συνέχεια να περιμένουμε τις εγκρίσεις των Συμβούλων; Στο κάτω κάτω της γραφής οι διευθυντές βασίζονται σε νόμιμα δικαιολογητικά και δεν κάνουν του κεφαλιού τους.

Αναρωτιέται κανείς που θα φτάσουν;

Θα κόψουν και ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ; Τι λέει η απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης; Έχουν κοπεί τμήματα στο ΕΠΑΛ Κισσάμου ή αλλού;

Θα κόψουν τμήματα ομάδων προσανατολισμού σε κάποιο Λύκειο;

Αλήθεια είναι περήφανοι που με όλα αυτά τα τερτίπια εντατικοποίησαν τη δουλειά των μόνιμων και θα προσληφθούν λιγότεροι αναπληρωτές;

Για να αντιληφθείτε τη σοβαρότητα των αλλαγών που κάνουν αναφέρω ενδεικτικά ότι υπήρξαν διευθυντές Γυμνασίων που πληροφορήθηκαν ότι στο Γυμνάσιο τα 3μηνα γίνονται 4μηνα από τα βιβλιοπωλεία που πήγαν για να αγοράσουν καρτέλες για τους μαθητές. Ως συνήθως η αγορά ξέρει και προηγείται!

Οι διαδικασίες fast track που επέβαλε το Υπουργείο, για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους , προσκρούουν στη σύνθετη σχολική πραγματικότητα. Σε κάθε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ ο πίνακας Κενών – Πλεονασμάτων, που έχει αναρτηθεί και βλέπουν όλοι οι συνάδελφοι, τροποποιείται από πλήθος διορθώσεων που στέλνουν τα σχολεία και πρέπει να ληφθούν υπόψη. Αυτό δυσχεραίνει τη διαδικασία τοποθετήσεων και δημιουργεί συχνά δυσπιστία ως προς τα κίνητρα των αλλαγών αυτών. Επιπρόσθετες δυσκολίες δημιουργεί η ετεροχρονισμένη τοποθέτηση συναδέλφων σε θέσεις Υποδιευθυντών, Γραφείο Φυσικής Αγωγής, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ και αλλού καθώς δημιουργούνται εκ νέου κενά που πρέπει να καλυφθούν.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Η αναμονή κι ο εφησυχασμός φέρνουν διαρκώς χειροτέρευση των όρων εργασίας μας. Χρειάζεται η μέγιστη συσπείρωση γύρω από το Σωματείο μας, την ΕΛΜΕ, για να υπερασπιστούμε τη δουλειά και την αξιοπρέπειά μας. Να αντισταθούμε στον “κόφτη” που κατακρεουργεί τα δικαιώματα μας και των μαθητών μας. Τον “κόφτη” που ακρωτηριάζει τα λαϊκά δικαιώματα για να εφαρμοστεί το Μνημόνιο που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συμφώνησε με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ.

Δεν περιμένουμε κανένα να έρθει “να μας σώσει”.
“Ο λαός δεν σώζεται, σώζει”, όπως έγραφε κι ο Καζαντζάκης.

Γιάννης Κυριακάκης
αιρετός εκπρόσωπος

Ρύθμιση έως τις 30 Σεπτεμβρίου αλλιώς διακοπή σε ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ

Με διακοπή παροχής ρεύματος και νερού κινδυνεύουν όσοι έχουν οφειλές σε ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ και δεν τις ρυθμίσουν σε 36 δόσεις, έως την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου.

Τι ισχύει για τη ΔΕΗ

Σε ότι αφορά τους οφειλέτες της ΔΕΗ, οι οποίοι ανέρχονται σε 1,5 εκατ. πελάτες,μπορούν να ρυθμίσουν έως τις 30 Σεπτεμβρίου τις οφειλές τους:

– σε 36 μηνιαίες δόσεις
– χωρίς προκαταβολή

Στη ρύθμιση αυτή έχουν τη δυνατότητα να προσχωρήσουν και οι πελάτες που έχουν ήδη διακανονίσει τις οφειλές τους πριν την 01.04.2016, με εξαίρεση την περίπτωση πελατών που έχουν προβεί σε ρευματοκλοπή.

Διευκρινίζεται, ότι στις περιπτώσεις που κάποιοι πελάτες δεν προσέρχονται αυτοβούλως η εταιρεία θα διακόπτει την ηλεκτροδότηση τους, και προκειμένου να γίνει επανασύνδεση θα πρέπει να καταβάλλεται το 30% της οφειλής και το υπόλοιπο θα εξοφλείται σε 8 δόσεις κατ’ ανώτατο.

Τι ισχύει για την ΕΥΔΑΠ

Το πρόγραμμα για τους οφειλέτες της ΕΥΔΑΠ, που ανέρχονται σε 1,3 εκατ., περιλαμβάνει τη δυνατότητα απαλλαγής από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα και πιο συγκεκριμένα, προβλέπει:

– Ελάχιστη δόση στο ποσό των 20 ευρώ
– Καθορισμό αριθμού δόσεων κατά περίπτωση
– Απαλλαγή από το σύνολο των μη βεβαιωμένων προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων για τους δικαιούχους Κοινωνικού Τιμολογίου της ΕΥΔΑΠ, εφόσον η οφειλή ρυθμιστεί κατά ανώτατο μέχρι 36 άτοκες μηνιαίες δόσεις
– Απαλλαγή από το σύνολο των μη βεβαιωμένων προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων για τους οφειλέτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο της ΔΕΗ, εφόσον η οφειλή ρυθμιστεί κατά ανώτατο μέχρι 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις
– Απαλλαγή από το σύνολο των μη βεβαιωμένων προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών
– Απαλλαγή από το 50% του συνόλου των μη βεβαιωμένων προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εφόσον η οφειλή ρυθμιστεί κατά ανώτατο μέχρι 6 έντοκες μηνιαίες δόσεις.

tvxs.gr

 

Οι μισθοί στην Ελλάδα έχουν μειωθεί κατά 28% στα χρόνια της κρίσης

Τη θλιβερή πρωτιά στη μείωση των μισθών κατά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης κρατά η Ελλάδα ανάμεσα στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Αν και σε άλλες χώρες που εφαρμόστηκαν σκληρά μνημόνια όπως κι εδώ οι μισθοί έχουν τουλάχιστον παγώσει, η Ελλάδα εμφανίζει σταθερή μείωση του κατώτατου μισθού κατά την τελευταία 8ετία.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Ελλάδα βρίσκεται στο -19,5% όσον αφορά τη μείωση του κατώτατου μισθού από το 2008, ενώ ο μέσος μισθός να έχει καταβαραθρωθεί την περίοδο 2009-2014 κατά 28%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η καθηγήτρια Οικονομικών και διοικήτρια του ΟΑΕΔ κ. Μαρία Καραμεσίνη, και σημοσιεύει το Έθνος, στις χώρες που εφαρμόστηκαν από την τρόικα σκληρές πολιτικές λιτότητας δηλαδή σε Λετονία, Λιθουανία, Βουλγαρία, Ισπανία, Ιρλανδία και Πορτογαλία, πλην της Ελλάδας, οι κατώτατοι μισθοί πάγωσαν. Όπως επισημαίνει η καθηγήτρια σε αυτές τις χώρες αμέσως μόλις τελείωσε η περίοδος του παγώματος άρχισε να σημειώνεται αύξηση των κατώτατων μισθών.

Η Ισπανία, για παράδειγμα, μετρά αύξηση 1,3% στον κατώτατο μισθό, η Ιρλανδία 5,2% και η Πορτογαλία 14,9% την περίοδο 2008 – 2016.

Σε αυτό το περιβάλλον εντείνεται, σύμφωνα με το Έθνος, η φτωχοποίηση της μεσαίας τάξης, που ήδη αποτυπώνεται σε πληθώρα στατιστικών στοιχείων. Αρκεί, για παράδειγμα, να αναφερθεί πως το 29% του πληθυσμού που το 2008 ανήκε στις μεσαίες και ανώτερες τάξεις, πέντε χρόνια μετά είχε εισόδημα κάτω από το όριο της φτώχειας εκείνου του έτους.

tvxs.gr

 

Διπλασιασμός των εξαγωγών ελληνικού παρθένου ελαιολάδου προς τη Ρωσία στο πρώτο εξάμηνο του 2016

Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Τελωνειακής Υπηρεσίας της Ρωσικής Ομοσπονδίας, το 2015 οι συνολικές εισαγωγές ελαιολάδου της Ρωσίας ανήλθαν σε 51 εκ. δολ. ΗΠΑ, έχοντας σημειώσει πτώση της τάξης του 53,5%. Η αρνητική αυτή εικόνα των ρωσικών εισαγωγών ελαιολάδου, ωστόσο, φαίνεται ότι βαίνει προς διόρθωση κατά το α΄ εξάμηνο 2016, όπου σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 53,3% σε όρους αξίας και 42,6% σε όρους ποσότητας σε σχέση με το α΄ εξάμηνο 2015.

Όσον αφορά στους προμηθευτές της Ρωσίας παρθένου ελαιολάδου, κατά την τελευταία τριετία την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ισπανία με μερίδιο σταθερά άνω του 50%, και ακολουθεί στη 2η θέση η Ιταλία με μερίδιο που κινείται γύρω στο 30% και στην 3η θέση η Ελλάδα με μερίδιο που κυμαίνεται από 10-15%. Οι πρώτες πέντε θέσεις συμπληρώνονται με την Πορτογαλία και την Τυνησία (το 2013 την 5η θέση κατέλαβε η Τουρκία, αφήνοντας την Πορτογαλία εκτός πεντάδας), οι οποίες, ωστόσο, καταλαμβάνουν εξαιρετικά χαμηλά μερίδια επί των συνολικών εισαγωγών.

Η εικόνα αυτή συνεχίστηκε και το α΄ εξάμηνο του 2016. Ωστόσο το σημαντικό στοιχείο που προκύπτει μελετώντας τα στοιχεία του εξαμήνου είναι η θεαματική αύξηση, σχεδόν διπλασιασμός (ποσοστό +91%), των ρωσικών εισαγωγών ελληνικού παρθένου ελαιολάδου, από 1,6 εκατ. δολ. ΗΠΑ που ήταν το α΄ εξάμηνο 2015 σε 3,1 εκατ. δολ. ΗΠΑ το α΄ εξάμηνο 2016.

agrotypos.gr

 

Ποιος παραπλανεί ποιον

Alexandros Raskolnick

Προσερχόμενος σε κάποια προσυνεδριακή θεατρική παράσταση τουΣυ.Ριζ.Α. στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ανύπαρκτης ανάπτυξης, κ. Σταθάκης, υπογράμμισε, σύμφωνα με το ΑΠΕ (αν μπορούμε πλέον να εμπιστευόμαστε το Αθηναϊκό Πρακτορείο ), τα εξής: «Ο κώδικας δεοντολογίας που φτιάξαμε κυβέρνηση και Τράπεζα της Ελλάδος λέει ρητά ότι η επαναγορά δανείων είναι δυνατή και σε τιμή κάτω από την ονομαστική αξία. […] Μετά τη διαπραγμάτευση (σ.σ. sic) που κάναμε ισχύουν τα εξής:Πριν πουλήσει το δάνειο η Τράπεζα είναι υποχρεωμένη να κάνει προσφορά στον δανειολήπτη τους προηγούμενους δώδεκα μήνες.[…] Νομίζω ότι οποιαδήποτε άλλη συζήτηση είναι μάλλον παραπλανητική».

Αυτά είπε ο κ. υπουργός, παρόλο που οι σύνδικοι της ελληνικής πτωχευτικής διαδικασίας, ισχυρίζονται εντελώς διαφορετικά.

Είναι πάντως εξαιρετικά περίεργο το γεγονός, ότι τόσον καιρό, στα δελτία ειδήσεων ή στα κοινωνικά δίκτυα που ξεροσταλιάζουμε εμείς οι επίδοξοι δημοσιολόγοι, δεν ακούστηκε μία, αλλά ούτε μία, περίπτωση δανειολήπτη σε καθυστέρηση, στον οποίο να προτάθηκε από την τράπεζα, η εξαγορά του δανείου του, σε τιμή χαμηλότερη από την ονομαστική του αξία.

Εν τω μεταξύ, ο καιρός περνά και όλοι εμείς οι κινδυνολόγοι, φοβόμαστε ότι πλησιάζει η στιγμή που, από εκεί που λέγαμε «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», θα βρεθούμε με τα κατασχετήρια στα χέρια, ζώντας ισπανικό νταβαντούρι, εις πανικό.

Αυτό, διότι, αντίθετα από τις διαβεβαιώσεις, διαβάζουμε για την κολιγιά του εξαδέλφου Τσακαλώτου, με την PricewaterhouseCoopers. Ποια είναι η PricewaterhouseCoopers, αν δεν ξέρετε τα κατορθώματά της, θα πρέπει να γκουγκλάρετε, αν θέλετε να φρίξετε. Αυτό που μπορούμε να θυμηθούμε πρόχειρα για την καλή εταιρεία, είναι ότι σ’ αυτήν βάσισε την καριέρα της, η καλή μας φίλη, η Κάτια. Ποιος, αλήθεια, μπορεί να ξεχάσει την Κάτια;

Αλλά ειδικότερα για τα ενυπόθηκα δάνεια, μιας και μιλάμε τώρα για το κεραμίδι που έχει ο καθένας μας πάνω από το κεφάλι του, και το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό, το μόνο που έχει να συμπληρώσει κανείς για την περίφημη PricewaterhouseCoopers, είναι ότι πριν λίγες εβδομάδες συμβιβάστηκε με τις αμερικανικές αρχές, αποδεχόμενη πρόστιμο πεντέμισι δισεκατομμυρίων δολαρίων, επειδή σφύριζε αδιάφορα στα καμώματα των υπαίτιων πελατών της, για την αμερικανική στεγαστική κρίση. Δεν ξεχνιούνται εύκολα οι εικόνες των Αμερικανών να ζουν ακόμα και σήμερασε αντίσκηνα, από την “αμέλεια” της καλής εταιρείας. Οι εκπρόσωποί της, μάλιστα, δήλωσαν ικανοποιημένοι από την κατάληξη του εν λόγω συμβιβασμού και την επιβολή αυτού του κολοσσιαίου προστίμου, οπότε μπορεί να καταλάβει κανείς, τι αρπάξανε κι οι ίδιοι, για τις ελεγκτικές τους παρασπονδίες, ώστε να δηλώνουν ευχαριστημένοι.

Με τέτοια υποκείμενα -δεν είναι μόνο η Κάτια- έκανε συνεταιριλίκι ο καλός εξάδελφος Τσακαλώτος∙ καλό κουμάσι, θα είναι κι αυτός. Να ήταν όμως μόνο αυτός, καημός δεν ήταν. Εν τω μεταξύ, τα σούρτα-φέρτα των πλιατσικολόγων, hedge funds, τα λένε για ξεκάρφωμα, από την εποχή των προηγούμενων ολετήρων ακόμα, ξερογλείφονται και τώρα δείχνουν να είναιπερισσότερο έτοιμοι από ποτέ.

Αντίθετα, λοιπόν, με την άκρα του τάφου σιωπή σχετικά με τις περιβόητες προσφορές των τραπεζών στους δανειολήπτες, για την επαναγορά των δανείων τους υπό το άρτιο, η ειδησιογραφία βρίθει από σχετικά δημοσιεύματα για το κούρνιασμα των κορακιών πάνω στην Ψωροκώσταινα που πνέει τα λοίσθια.

Αν κάποιος προσπαθεί να μας παραπλανήσει, λοιπόν, είναι μάλλον ο ίδιος ο κ. υπουργός της ανύπαρκτης ανάπτυξης, θα συμπαίρενε κανείς.

Διότι, βέβαια, αν είχε στο νου του την ανάπτυξη, ο κ. υπουργός, άλλα θα έπραττε. Αντίθετα, όμως, συναγελάζεται με τον κεντρικό τραπεζίτη, ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, είναι μεταξύ πολλών άλλων θλιβερών και τρισάθλιων, υπόλογος και για την εν ψυχρώ εκτελεστή της Αγροτικής Τράπεζας, και της χαριστικής παραχώρησης των υποθηκών του χαρτοφυλακίου της. Περιουσιακά στοιχεία που αποτελούν τον πυρήνα της παραγωγικής ανασυγκρότησης και που τώρα ξεπουλιούνται κι αυτές, κομμάτι-κομμάτι και μπιρ παρά, παράλληλα με τα σπίτια μας. Ολόκληρη η ευθύνη, είναι του άπραγου κ. υπουργού της ανύπαρκτης ανάπτυξης, της ολέθριας κυβέρνησής του, η οποία ουδέποτε εγκάλεσε τον κ. Διοικητή, για τις πράξεις και τις παραλείψεις του.

Ποιος προσπαθεί να παραπλανήσει ποιον, είναι λοιπόν φαεινότερο κι απ’ τον ελληνικό ήλιο, κ. υπουργέ μου, της ανύπαρκτης ανάπτυξης.

Πηγή: Qui tacet, consentit! (Ο σιωπών, δοκεί συναινείν)

Σκίτσο του Πάνου Μαραγκού