23.8 C
Chania
Saturday, September 28, 2024

1ος Διαγωνισμός ελληνικών προϊόντων απο τη Κρήτη, την Αν.Μακεδονία και τη Θράκη στο Ρέθυμνο

Ο 1ος διαγωνισμός  που διεξάχθηκε στο Ρέθυμνο  στις 2 και 3 Σεπτεμβρίου, έδωσε τα θετικότερα μηνύματα που μπορούσαν να λάβουν οι διοργανωτές αυτής της εκδήλωσης, αφού εκτός από τα βραβεία που δόθηκαν, κλείστηκαν και σημαντικές εμπορικές συμφωνίες για τους συμμετέχοντες. Έτσι αποφασίστηκε ο διαγωνισμός αυτός να γίνει ένας θεσμός , που θα επισκεφτεί όλα τα μέρη της Ελλάδας.

Τα σχόλια ήταν πολύ θετικά από όλους τους φορείς που δηλώσαν πως θα είναι παρόν και στους επόμενους διαγωνισμούς.

Το πρώτο βραβείο που προσέφερε η γνωστή εξαγωγική εταιρία ECONOMOTECHNIKI.LTD, το διεκδίκησε η Κρήτη με το θυμαρίσιο μέλι, και μέλι με ταχίνι, από την εταιρία SIMEL , Σαββιδάκης και ΣΙΑ Ο.Ε.

H εταιρία ECONOMOTECHNIKI, δραστηριοποιείτε στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων από το 1986, και πελάτες της είναι τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής αλλά και ξένης αγοράς.

Τα προϊόντα όλα που παρουσιάστηκαν είχαν βασικό τους γνώρισμα την καινοτομία, και έτσι η κριτική επιτροπή, που την αποτελούσε : η κυρία Βέφα Αλεξιάδου, ο κύριος Παναγιώτης Ζαμάνης από την ολλανδική εταιρία « ORANGE GROVE», η κυρία Μαρία Παυλοπούλου από το Αμερικάνικο Επιμελητήριο, και ο κύριος Γιώργος Κουκουλιάτας  πρόεδρος της ΕΣΕΤ (Ενωση Συντακτών Επαρχιακού Τύπου), δυσκολεύτηκε πολύ  να δώσει τα αποτελέσματα, αφού όλα τα προϊόντα, θεωρήθηκαν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα  και είχαν μέλλον στην εξωστρέφεια, όπως χαρακτηριστικά είπαν.

Άκρως δυναμική φαίνεται πως ξεκινάει η νέα σεζόν για τη Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αφού έπειτα από τη καινοτόμα κίνηση συνδιοργάνωσης με τη Περιφέρεια Κρήτης του κοινού διαγωνισμού αγροτικών μεταποιημένων και νωπών προϊόντων. Κατάφερε να διεκδικήσει δύο από το σύνολο των τεσσάρων βραβείων.

Τη δεύτερη διάκριση στη κατηγορία των μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων έλαβε ο ΑΣΟΠ Δράμας με το χυμό ροδιού και την μαρμελάδα, και το βραβείο το προσέφερε το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ.

Η έκπληξη όμως ήρθε στη κατηγορία των νωπών προϊόντων όπου το πρώτο τιμητικό βραβείο κέρδισε ο αγροτικός συνεταιρισμός Ξυλαγανής με την ομάδα του σκόρδου ξυλαγανής.

Φαίνεται πως η παρουσία της Κας. Βέφας Αλεξιάδου είχε καθοριστικό ρόλο, μιας και στην ομιλία της αναφέρθηκε στο σκόρδο της θράκης και κυρίως της Ξυλαγανής, όπου στο παρελθόν είχε θέση στο τραπέζι.

Το τρίτο βραβείο, που προσέφερε η « Πύλη Ελλάδας –Κίνας» το διεκδίκησε η εταιρία ESCARGOT DE CRETE, από την Κρήτη ,με το φιλεταρισμένο σαλιγκάρι, σε διάφορες γεύσεις, αλλά και με την καινοτόμα καλλυντική κρέμα ημέρας, «PANACEA 3» με έκκριμα σαλιγκαριού.

1400 χρόνια Ισλάμ

Ο Μουχαμάντ ιμπν Αμπντ Αλλάχ (Μωάμεθ) γεννήθηκε στη Μέκκα το 571μ.Χ. Ήταν Άραβας στην καταγωγή. Γεννήθηκε ορφανός από πατέρα, ενώ σε ηλικία 6 ετών έχασε και τη μητέρα του. Την κηδεμονία του ανέλαβε ο θείος του, ο οποίος του ανέθετε να μεταφέρει εμπορεύματα με καμήλες σε διάφορες πόλεις, όταν αυτός μεγάλωσε.

Αυτό έκανε το Μωάμεθ να γνωρίσει πολύ κόσμο, να μάθει πολλές ιστορίες και φιλοσοφίες αλλά και για θρησκείες. Έτσι σε ηλικία 40 περίπου ετών αποφάσισε να ιδρύσει μια δική του. Άρχισε λοιπόν το κήρυγμα στη πόλη του την Μέκκα, προσπαθώντας να επιστρατεύσει φίλους και ακολούθους για να εξαπλώσει τη θρησκεία του. Προσπαθούσε 12 χρόνια. Μάτην όμως. Μετά άρχισε να επιστρατεύει μέλη της οικογένειας του και φίλους του. Σκέφτηκε να πάει στη Μεδίνα που ήταν οικονομικό κέντρο εμπορίου που ζούσαν κυρίως Εβραίοι. Δανείστηκε λοιπόν πολλά από τη Π.Διαθήκη για να κάνει τη θρησκεία του πιο αρεστή στους Εβραίους, ν’ αποκτήσει το σεβασμό τους και την εύνοια τους. Έτσι βλέπουμε πολλές ομοιότητες μεταξύ Ιουδαϊσμού και Ισλάμ, π.χ οτι ο υποτιθέμενος προφήτης Μωάμεθ έλαβε την υποτιθέμενη αποκάλυψη από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ και οτι αυτός θα είναι ο τελευταίος προφήτης του Θεού.

Αναφέρει διάφορα βιβλικά ονόματα, αλλά και τον Ιησού ως προφήτη. Με κύριο μέλημα να τον ακολουθήσουν. Όταν οι Εβραίοι του το αρνήθηκαν, όπως έκαναν και με τον Χριστό, ο Μωάμεθ άρχισε να δολοφονεί και να εκδιώκει όσους δεν τον αποδέχονταν. Έτσι το Ισλάμ από πνευματικό κίνημα, μετά από 12 χρόνια, μετατράπηκε σε πολιτικό κίνημα καλυμμένο πίσω από την θρησκεία.

Ο πόλεμος αυτός που κήρυξε χαρακτηρίστηκε ιερός πόλεμος (τζιχάντ) εναντίον παντός απίστου,…”τσακίστε τους λαιμούς των απίστων”…(Κοράνι 47:4). Η ανταμοιβή που θα λάβουν οι μαχητές του Ισλάμ θα είναι ανάλογη, όσους περισσότερους απίστους (κατ’ αυτών) θανατώσουν, τόσο πιο καλά θα περάσουν στον παράδεισο και εφόσον βέβαια θυσιάσουν τη ζωή τους για τον ιερό πόλεμο.

Μετά τις πρώτες κιόλας κατακτήσεις, Εβραίοι και Χριστιανοί έγιναν (dhimmi) υπόδουλοι, δηλαδή πολίτες 2ης κατηγορίας. Τους επέτρεπαν να μείνουν ζωντανοί μόνο αν πλήρωναν τον (τζίζια) φόρο προστασίας, γνωστό στους Έλληνες ως κεφαλικός φόρος και χαράτσι. Είχαν με αυτό το τρόπο την “επιλογή” ή να προσηλυτιστούν στο Ισλάμ ή να πληρώνουν τζίζια για να μείνουν ζωντανοί. Απαγόρευαν στους Εβραίους να ηχούν το σοφάρ, ένα είδος σάλπιγγας, σε θρησκευτικές εορτές τους. Οι χριστιανοί δεν επιτρεπόταν να χτυπούν καμπάνες, ούτε να προσεύχονται ή να κάνουν θρησκευτικές τελετές, όπως περιφορές, σε δημόσιους χώρους. Απαγόρευσαν επίσης ανέγερση νέων ναών. Ακόμα και στις ημέρες μας το ίδιο γίνεται. Στην Αίγυπτο π.χ. και επί Μουμπάρακ για να εκδοθεί άδεια ανεγέρσεως ναού ήθελε 10 χρόνια, ενώ για τζαμί 1 μήνα και πάντα δίπλα ή πολύ κοντά σε χριστιανικό ναό με τα μεγάφωνα του μιναρέ στραμμένα προς το ναό για παρεμπόδιση των ακολουθιών.

Αν πάτε σήμερα στη Βηθλεέμ, όπου ανήκει στο Παλαιστινιακό τομέα, θα το διαπιστώσετε οι ίδιοι. Το Ισλάμ θεωρεί τους Εβραίους (Νέζις) απεκρίμματα, σκουπίδια, σκυλιά κλπ. Υποχρέωναν επίσης σε πολλές περιοχές τους υπόδουλους να φοράνε ρούχα συγκεκριμένα για ταυτοποίηση. Επίσης επέβαλλαν στους Εβραίους το κίτρινο αστέρι από τον 9ο αιώνα στο Ιράκ από το δεύτερο Χαλίφη Αλ Μονταγουάκιλ. Στους Χριστιανούς επέβαλλαν το ζωνάρι. Σε γενικές γραμμές το Ισλάμ έχει διαιρέσει τον κόσμο, όπως προστάζει το Κοράνι, σε δυο σφαίρες: Dar al Islam που σημαίνει “οίκος υποταγής” και Dar al Harb, οίκος του πολέμου. Οι μουσουλμάνοι ανήκουν στη πρώτη κατηγορία, ενώ στη δεύτερη οι χώρες που δεν είναι μουσουλμανικές, οπότε οφείλουν να επιτεθούν για να τις αναγκάσουν να υποταχτούν στο Ισλάμ.

Έτσι το Ισλάμ πορευόταν με τα χρόνια και εξαπλωνόταν ώσπου κατέκτησαν και την Ιερουσαλήμ, εφαρμόζοντας όπως πάντα την ίδια “αγάπη” στους υπόδουλους τους. Όταν το 1090 ο πάπας της Ρώμης υποκίνησε τους Χριστιανούς της Ευρώπης να πάνε να επευλευθερώσουν τους Αγ.Τόπους, ξεκίνησαν οι Σταυροφορίες όπου 300 χρόνια πολέμων δεν έφεραν αποτέλεσμα. Έτσι το Ισλάμ εξαπλώνεται ανεμπόδιστα. Έφτασε ως τη κεντρική Ευρώπη, τη Κίνα (ακόμα υπάρχουν οι Ουιγούροι), την Ινδία, την Ισπανία όπου ονόμασαν Ανδαλουσία. Συνέχισαν τη πορεία τους μέχρι που τους σταμάτησαν στις πύλες της Βιέννης στις 11-9-1529, τη πρώτη φορά και τη δεύτερη το 1683.

Θα πει κάποιος οι νομάδες του καμηλιέρη της ερήμου κατάφερναν τόσες πολλές κατακτήσεις; Όχι, οι προσκυνημένοι από άλλους λαούς, όπως πρώην χριστιανοί ανέλαβαν τη διακυβέρνηση του Ισλαμικού κράτους, απο διαχειριστές οικονομικών, ως ναύαρχοι, πασάδες ακόμα και σουλτάνους. Αυτοί έδωσαν ώθηση στο Ισλάμ και όχι οι αγράμματοι νομάδες, όπως αγράμματος ήταν και ο Μωάμεθ. Ακόμα και το κοράνι γράφτηκε ύστερα από το θάνατο του από μορφωμένους που ίσως να μην ήταν από την αραβική φυλή. Το δεύτερο κοράνιο με τα σχόλια του πρώτου, σίγουρα γράφτηκε από το Ελ-Μποχάρι που ήταν από τη Μπουχάρα μια περιοχή πολύ μακρυά από την Αραβία. Ακόμα και σήμερα διαβάζουμε οτι το Ισλάμ ανέπτυξε τα μαθηματικά, την αστρονομία, την ιατρική κλπ. Λάθος, μέγα λάθος. Οι προσκυνημένοι Έλληνες, Λατίνοι, Πέρσες, Αιγύπτιοι, Σύριοι, Ινδοί, μετέφρασαν στα αραβικά τα ελληνικά συγγράματα σε μια περίοδο 200 ετών περίπου. Αργότερα αυτά τα διέδωσαν οι μουσουλμάνοι στις κατακτημένες χώρες τους. Η πνευματική καλλιέργεια που επικρατούσε από την Ελληνιστική περίοδο στις χώρες της ανατολής έιχε σαν αποτέλεσμα να γραφτούν τα αποδιδόμενα στο Ισλάμ τα βιβλία “Τα παραμύθια της Χαλιμάς”, “ο Σεβάχ ο θαλασσινός” που είναι η αραβική Οδύσσεια( τί γνώριζαν οι νομάδες από θάλασσα;)

Η βιομηχανική επανάσταση του 1800 επέφερε στα κράτη της Ευρώπης χρήμα και δύναμη. Έτσι κατάφεραν μεγάλα πλήγματα στο Ισλαμικό Χαλιφάτο, του οποίου τα κατακτηθέντα εδάφη του ήταν κατά πολύ περισσότερα από του Μ.Αλεξάνδρου ή των Ρωμαίων.

Το τέλος δε, εγράφτηκε το 1924 από τον Κεμάλ Ατατούρκ. Από το ξεκίνημα του πριν 1500 χρόνια πριν, 270 εκατομμύρια άνθρωποι σφαγιάσθηκαν απ’ αυτό. Να αναλογιστούμε τι θα γινόταν αν είχαν στη κατοχή τους όπλα μαζικής καταστροφής όπως υπάρχουν σήμερα.

Συμπέρασμα, επειδή πολλοί λένε οτι η ιστορία επαναλαμβάνεται, πράγμα που δεν συμφωνώ γιατί πιστεύω οτι το σωστό είναι, οτι τα σφάλματα επαναλαμβάνονται, καλό είναι για ένα λαό να διδάσκει την ιστορία όπως πρέπει, με τα διδάγματα που πρέπει να αποκομίζουμε απ’ αυτήν. Ποιος θα περίμενε οτι στις μέρες μας το χαλιφάτο θα μπορούσε να αναστηθεί; Τι έγινε στη μέση Ανατολή τα τελευταία χρόνια που έκανε τους ισλαμιστές ικανούς να ξαναστήσουν το χαλιφάτο; Το πετρέλαιο στη Σ.Αραβία, η άνοδος στην εξουσία του Αγιατολάχ Χομεϊνί το 1979, οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι της Αιγύπτου, η δήθεν Αραβική άνοιξη. Έχουμε χρήμα, πνευματική κάλυψη και πολιτική προστασία από τις ΗΠΑ.

Όποιος πιστεύει σε μια θρησκεία και είναι γνώστης αυτής, εφαρμόζει κατά γράμμα αυτά που ορίζει. Στην προκειμένη περίπτωση το Κοράνι είναι ξεκάθαρο στο θέμα του ιερού πολέμου. Σφαγή, όπως ορίζουν οι Σούρες στο 114 κεφάλαιο του Κορανίου.

Μιχαήλ Γ. Κελαϊδής

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ: ΖΑΧΑΡΙΑΣ, Ο Προφήτης και μάρτυρας

Εορτάζει στις 5 Σεπτεμβρίου

«… έως του αίματος Ζαχαρίου υιού Βαραχίου,
ον εφονεύσατε μεταξύ του ναού
και του θυσιαστηρίου» (Ματθ. 23,35)

Στο κατά Λουκάν ιερόν Ευαγγέλιον (Κεφ. 1 στίχοι 5-25) διαβάζομε την αγγελίαν της, θεία βουλήσει, γεννήσεως του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου με γονείς του ιερές – προφήτη και μάρτυρα Ζαχαρίαν και την ευλαβεστάτην Ελισάβετ, θυγατέραν Ααρών. Η πίστης τους και αφοσίωσίς τους στον Θεόν αμείβεται και η γηραιά Ελισάβετ θα γεννήσει τον μέγα προφήτη, πρόδρομον του Χριστού και μάρτυρα Ιωάννη, ο οποίος γεννήθηκε έξι μήνες προ Χριστού (Λουκ. 1, 36).

Ως λειτουργός του Θεού άμεμπτος «ιερωσύνης στολισμόν περιβαλλόμενος», σοφός και δίκαιος εδραίος στην πίστη προς τον αληθινόν Θεόν και με παρρησία κήρυκας και ομολογητής του αληθινού Θεού. Επίσης μετά παρρησίας κήρυκας της Θεοτόκου και αειπαρθένου Μαρίας, κηρύττων μετ’ επιτάσεως ότι η Παναγία είναι Μήτηρ και Παρθένος, «Θεόν τεκούσαν αληθινόν».

Κατά το διάστημα της εφημερίας του στον ναόν, και ενώ εθυμίαζε, παρουσιάστηκε ο άγγελος Κυρίου και του ανήγγειλε ότι η γυναίκα του Ελισάβετ θα γεννήσει αγόρι και θα το ονομάσει Ιωάννην και ότι «έσται χαρά, και αγαλλίασις, και πολλοί επί τη γεννήσει αυτού χαρίσονται. Έσται γαρ μέγας ενώπιον του Κυρίου… και πολλούς των υιών Ισραήλ επιστρέψει επί Κύριον τον Θεόν αυτού… (Λουκ 1, 14, 16). Όπως δε αναφέρει στον Συναξαριστήν του, ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης (τομ. Α, σελ. 86) «ο υιός Ιωάννης εζητείτο εν τω καιρώ της βρεφοκτονίας και δεν ευρίσκετο, διότι εκρύπτετο πέραν του Ιορδάνου εις σπήλαιον μαζί με τον Μητέρα του».

Και για το κήρυγμά του, όπως αναφέραμε, και για την εξαφάνισή του Ιωάννου, τον οποίον εζήτει να φονεύσει ο αιμοβόρος Ηρώδης, εφόνευσε τον πατέρα του Ζαχαρία μεταξύ του Ναού και του θυσιαστηρίου.
Το λείψανον του Αγίου προφήτου Ζαχαρίου βρέθηκε την 11ην Φεβρουαρίου επί αυτοκράτορος Θεοδοσίου του νέου, το 409. Οπότε τότε εορτάζομε το γεγονός της ευρέσεως του λειψάνου με το δίστιχον:

«φανείς ο νεκρός γήθεν Ζαχαρίου,
Τοις ζώσι πιστοίς άφθονον βλύζει χάριν»

Για την εύρεση αυτή διαβάοζμε σχετικά στον Συναξαριστήν του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου (τομ. Γ’, σελ. 250): «Το λείψανον του Αγίου προφήτου Ζαχαρίου ευρέθη εν τοις χρόνοις του νέου Θεοδοσίου, εν έτει 409, εις το χωρίον Κοφάρ της Ελευθερουπόλεως της εν Παλαιστίνη υπό τινός ανθρώπου, Καλημέρου ονομαζομένου, και εφόρει λευκόν ένδυμα, μίτραν χρυσήν εις την κεφαλήν, σανδάλια χρυσά εις τους πόδας, καθώς ευρίσκετο εις το θυσιαστήριον, ότε ελειτούργει των Θεώ (Δοσίθ. Σελ. 267 της Δωδεκαβίβλου). Τώρα δε ευρίσκεται το λείψανόν του εις την Ιταλίαν, καθώς λέγει ο Ιεροσολύμων Νεκτάριος, σελ. 192 της περί της αρχής του Πάπα αντιρρήσεως».

Να σημειώσομε και να ενημερώσομε τους φιλοαγίους αναγνώστες μας ότι υπάρχει εκκλησάκι, και μάλιστα πολύ επιβλητικό επ’ ονόματι του αγίου προφήτου και μάρτυρα Ζαχαρίου, στα Νοχιά Κισάμου, στον αύλειον χώρον του αιδεσιμωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Αποστολάκη, εφημερίου Γλώσσας Κικσάμου.Ψυχωφελές για όλους μας να πάμε και να προσευχηθούμε κατά την πανήγυριν αυτού την ερχομένη Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου.

Απολυτίκιον του Αγίου

Ιερωσύνης στολισμόν, περιβαλλόμενος σοφέ,
κατά τον νόμον του Θεού, ολοκαυτώμωατα δεκτά,
ιεροπρεπώς προσενήνοχας Ζαχαρία • και γέγονα
φωστήρ, και θεατής μυστικών τα σύμβολα
εν σοι, τα της χάριτος, φέρων εκδήλως πάνσοφε•
και ξίφει αναιρεθείς εν τω ναώ του Θεού, Χριστού
Προφήτα, συν τω Προδρόμω, πρέσβευε σωθήναι
τας ψυχάς ημών.

Κοντάκιον του Αγίου
Ο Προφήτης σήμερον, και Ιερεύς του Υψίστου, Ζαχαρίας προύθηκεν, ο του Προδρόμου γενέτης,
τράπεζαν της αυτού μνήμης πιστούς εκτρέφων,
πόμα τε δικαιοσύνης τούτοις κεράσας. Διό τούτον
ευφημούμεν, ως θείον μύστην Θεού της Χάριτος.

Στην Αγγλία η 20χρονη που κινδυνεύει με τύφλωση από νοθευμένα ποτά στο Λαγανά

Στην ιδιαίτερη πατρίδα της, την Αγγλία, ταξίδεψε χθες το απόγευμα, συνοδεία των γονιών της, η 20χρονη που έχασε την όραση της και έπαθε νεφρική ανεπάρκεια από νοθευμένα ποτά στο Λαγανά Ζακύνθου.

Η νεαρή κοπέλα, μεταφέρθηκε στην Αγγλία χθες το απόγευμα με ειδικό αεροσκάφος – ασθενοφόρο ιδιωτικής ασφαλιστικής εταιρείας, το οποίο ήταν κατάλληλα εξοπλισμένο για την περίπτωση της άτυχης κοπέλας.

Οι γιατροί του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Πάτρας στο Ρίο, παρέδωσαν το πλήρη ιατρικό φάκελο της κοπέλας στους γιατρούς που την συνόδευσαν στην πτήση και η κοπέλα θα συνεχίσει τις θεραπείες της σε νοσοκομείο της Αγγλίας.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο διευθυντής της νεφρολογικής κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Πάτρας Δημήτρης Γούμενος, «η κατάσταση της 20χρονης ασθενούς, είναι γενικά σε πολύ καλύτερη κατάσταση, χρειάζεται χρόνο και υπομονή για να επανέλθει, αλλά αισιοδοξούμε για την κατάσταση της υγείας της».

Ερωτηθείς, ο Δημήτρης Γούμενος για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η άτυχη κοπέλα με την νεφρική ανεπάρκεια και την απώλεια της όρασης, ανέφερε ότι: «η νεφρική ανεπάρκεια αντιμετωπίζεται αυτή την στιγμή με καθημερινές αιμοκάθαρσης και με συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή, ενώ για το πρόβλημα της όρασης υπάρχει περίπτωση να επανέλθει, αλλά χρειάζεται χρόνος».

 

Die Welt: “Η Γερμανία απομονώνεται”

Σημαντικοί εταίροι απομακρύνονται από τη Μέρκελ σε θέματα οικονομικής πολιτικής. H λιτότητα θεωρείται από την Ουάσινγκτον μέχρι το Παρίσι, τη Ρώμη και την Αθήνα ως λανθασμένος δρόμος. Ο Αλέξης Τσίπρας ισχυρίζεται μάλιστα ότι η πολιτική της λιτότητας οδηγεί την «υπνοβατούσα Ευρώπη στα βράχια», σημειώνει η Die Welt

Σύμφωνα με την Die Welt, κυρίως Γερμανοί οικονομολόγοι και πολιτικοί επικρίνουν με δριμύτατα ως μοιραία τα σχέδια των αντιπάλων της λιτότητας. Η Γερμανία απομονώνεται.

Ο Τζακ Λιού προσποιήθηκε ότι μιλά εξ ονόματος όλου του κόσμου όταν στην συνάντηση κορυφής των 20 βιομηχανικών χωρών και αναδυομένων οικονομιών στην Κίνα δήλωσε ότι «οι G-20 δεν συζητούν πλέον για ανάπτυξη ή αυστηρή λιτότητα, αλλά για το πώς θα μπορούν να εφαρμόσουν καλύτερα την δημοσιονομική τους πολιτική ώστε να υποστηριχθεί η ανάπτυξη».

Με άλλα λόγια, η διεθνής κοινότητα δεν θέλει πλέον να κάνει οικονομίες, αλλά προτιμά να δημιουργεί (νέα) χρέη, ώστε να λύσει τα προβλήματα τα οποία δημιουργήθηκαν από τα (παλαιά) πολλά χρέη. Ομως δεν είναι τόσο σύμφωνες όλες οι χώρες όπως τις παρουσίασε ο Τζακ Λιου, σημειώνει η Die Welt.

H έριδα για το ποιος είναι ο καλύτερος δρόμος για την έξοδο από την κρίση της παραλυμένης παγκόσμιας οικονομίας υφίσταται εδώ και καιρό. Από τη μια μεριά βρίσκονται δύο χριστιανοδημοκράτες, η καγκελάριος Μέρκελ και ο υπουργός της των Οικονομικών Σόϊμπλε, οι οποίοι, εν ονόματι του σταθερού ευρώ και των βιώσιμων προϋπολογισμών καλούν τους Γερμανούς να κάνουν σκληρές οικονομίες. Από την άλλη πλευρά βρίσκονται κυβερνήσεις, οι οποίες αντιτίθενται επειδή θέλουν να θέσουν σε κίνηση την οικονομία τους και υψώνουν δυνατότερα τη φωνή τους.

Το γερμανικό μάντρα των δομικών μεταρρυθμίσεων, παράλληλα με την μείωση του ελλείμματος, το οποίο έμοιαζε ως η επιταγή των καιρών, χάνει συνεχώς υποστηρικτές. Αντίθετα μεγαλώνει το στρατόπεδο των αντιπάλων, για τους οποίους κάθε μορφή δημοσιονομικής πειθαρχίας είναι εκτός συζήτησης και μόνο η αλόγιστη σπατάλη χρήματος υπόσχεται την πολυπόθητη ανάπτυξη. Η Γερμανία βρίσκεται σ΄ αυτήν την ομάδα των μεγάλων βιομηχανικών κρατών όλο και πιο μόνη.

Συγχρόνως, η επί χρόνια ντοπαρισμένη με μίνι επιτόκια παγκόσμια οικονομία βυθίζεται εδώ και καιρό στα χρέη. Σύμφωνα με τις προγνώσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) τα χρέη των βιομηχανικών χωρών θα φτάσουν φέτος το 107% των ετήσιων οικονομικών τους επιδόσεων. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο χρέους από το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η τάση αυτή είναι σαφής στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία. Ακόμα και στην Μ. Βρετανία μετά το Brexit η Τερέζα Μέι ανακοίνωσε ότι θα δώσει προληπτικά μια «δημοσιονομική απάντηση» στο θέμα των χρεών, παρατηρεί η Welt.

Η ρητορική κατά της λιτότητας γίνεται ολοένα και πιο οξεία και στον οικονομικά πιο αδύναμο νότο της Ευρώπης . Ο Ιταλός πρωθυπουργός δεν χάνει καμιά ευκαιρία να επιτεθεί στην πολιτική του Βερολίνου: «Η λιτότητα έχει προκαλέσει μόνο ζημιές», δήλωσε αυτή τη βδομάδα. Αυτό το οποίο χρειάζεται η Ευρώπη είναι περισσότερη ευελιξία στην ερμηνεία των όρων για το έλλειμμα από το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ευελιξίας, κατά τον Ματέο Ρέντσι.

Από δίπλα και ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν, με την απαίτησή του να χαλαρώσουν οι κανόνες του ελλείμματος. Και στην Ελλάδα ο Αλέξης Τσίπρας ισχυρίζεται ότι η πολιτική της λιτότητας οδηγεί την «υπνοβατούσα Ευρώπη στα βράχια».

Καθόλου διαφορετική δεν είναι η κατάσταση και σε αναπτυσσόμενες χώρες ή σε αναδυόμενες οικονμίες, όπως η Αργεντινή, η Βραζιλία, το Μεξικό και η Ρωσία. Μόνο η Κίνα διαφοροποιείται δημοσίως, αλλά το Πεκίνο χρησιμοποιεί την ευκαιρία για να συγκεντρώσει αφανώς χρήματα μέσω χρεών τα οποία αναλαμβάνουν οι κρατικές επιχειρήσεις.

Η συνέπεια είναι, σύμφωνα με το ΔΝΤ, ότι τα χρέη μεταξύ 2014 και 2015 αυξήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο στα 2.668 δισεκατομμύρια δολάρια. Είναι πολύ μεγαλύτερα δηλαδή από τα χρόνια πριν από την κρίση. Και για πρώτη φορά στην ιστορία, τα μισά είναι χρέη  των αναπτυσσομένων χωρών και των αναδυομένων οικονομιών.

Στους αντιπάλους της χαλάρωσης της πολιτικής της αυστηρής λιτότητας ανήκει ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Oικονομικών Ερευνών του Μονάχου (Ifo) Κλέμενς Fist, ο οποίος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη Welt: «H απομάκρυνση από την προσπάθεια εξυγίανσης των κρατικών προϋπολογισμών θέτει σε κίνδυνο την σταθερότητα της ευρωζώνης», όπωε είπε.

Την ίδια άποψη συμμερίζεται και ο χριστιανοκοινωνιστής υπουργός Οικονομικών της Βαυαρίας Μάρκους Ζέντερ: «Το να επιτραπούν μεγαλύτερα χρέη σε χώρες του ευρωπαϊκού νότου όπως η Ιταλία είναι ο λάθος δρόμος, διότι διακυβεύεται η σταθερότητα του ευρώ. Η βιώσιμη ανάπτυξη επιτυγχάνεται μόνο με την σταθεροποίηση των δημοσιονομικών, τη μείωση των ελλειμμάτων και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Η Γερμανία αποτελεί την καλύτερη απόδειξη γι ΄αυτό».

Και ο οικονομολόγος του Φράιμπουργκ Λαρς Φέλντ είναι επίσης απορριπτικός «σε προγράμματα οικονομικής ανάπτυξης μέσω της υπερχρέωσης».

Η Γερμανία συγκαταλέγεται στις λίγες χώρες οι οποίες θα έχουν πλεόνασμα το 2016 και το 2017. Το αίτημα ορισμένων πολιτικών να αξιοποιήσουν πλήρως τα περιθώρια για μια πιο ελαστική δημοσιονομική πολιτική, εν όψει εθνικών εκλογών, δεν βρίσκουν σύμφωνο τον Φελντ:

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει η εντύπωση στο Βερολίνο ότι έχουν επιτευχθεί ήδη πολλά για τη σταθεροποίηση της οικονομίας. Συγχρόνως όμως πρέπει να λεχθεί ότι αυτό οφείλεται στα χαμηλά επιτόκια. Επομένως, δεν υπάρχει λόγος να βιαστούμε και να αυξήσουμε τις παροχές δημιουργώντας ελλείμματα».

thepressproject.gr

Πολλά όπλα και λίγο χασίς στο σπίτι 58χρονου στα Χανιά

Συνελήφθη, χθες (06.09.2016) το πρωί, σε περιοχή του Δήμου Κισσάμου, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κισσάμου σε συνεργασία με αστυνομικούς της ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) της Διεύθυνσης Αστυνομίας Χανίων και του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Χανίων, 58χρονος ημεδαπός, για παραβάσεις της Νομοθεσίας περί όπλων και ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο στοχευμένων ενεργειών και ειδικών δράσεων που εκπονεί η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης, για την καταπολέμηση της παράνομης οπλοκατοχής, αστυνομικοί των ανωτέρω Υπηρεσιών πραγματοποίησαν έρευνα σε οικίες και αποθηκευτικό χώρο ιδιοκτησίας του 58χρονου.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 2 πιστόλια,
  • 1 περίστροφο,
  • 2 κυνηγετικά όπλα,
  • 37 φυσίγγια διαφόρων τύπων και διαμετρημάτων,
  • 1 αεροβόλο πιστόλι με αμπούλα διοξειδίου του αζώτου,
  • 1 συσκευή ηλεκτρικής εκκένωσης Tazer
  • ξιφίδιο
  • 9 κάλυκες και
  • μικροποσότητα κάνναβης

Η προανάκριση διενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Κισσάμου, ενώ ο  συλληφθείς θα  οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χανίων.

Βίντεο: Τι είπε η Zωή Κωνσταντοπούλου για την ίδρυση φορέα για την υπεράσπιση της Δικαιοσύνης για μνημόνια, γερμανικής αποζημιώσεις, Siemens

«Στις 15 Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα της Δημοκρατίας, θα κάνουμε μια κίνηση υπεράσπισης της δικαιοσύνης, ως πυλώνα της δημοκρατίας.

Με πρωτοβουλία της “Πλεύσης Ελευθερίας” θα ιδρυθεί ένας νομικός φορέας, με αυτόνομη δράση, που θα διεκδικήσει όλα εκείνα που καταστρατηγούνται και παραβιάζονται από τις κυβερνήσεις» ανέφερε η Ζωή Κωνσταντοπούλου, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών και προσέθεσε ότι ο φορέας «θα διεκδικήσει όλα αυτά που δεν κάνει η κυβέρνηση, όλα αυτά που δεν κάνει η Βουλή, όλα αυτά που παραλείπει, πολλές φορές, να κάνει και η Δικαιοσύνη ή παρατείνει την διεξαγωγή τους».

«Παίρνουμε την πρωτοβουλία να μην αφήσουμε αναπάντητη αυτή την εγκληματική παρεμπόδιση απονομής της δικαιοσύνης. Παίρνουμε την πρωτοβουλία να μην αφήσουμε αυτό το καθεστώς αδικίας και αρνησιδικίας για το λαό και τη χώρα, αυτό το καθεστώς που καλλιεργεί την απελπισία, μπολιάζει την παραίτηση και τελικά νομιμοποιεί την προέλαση του πιο απάνθρωπου και απολυταρχικού καθεστώτος που έχει γνωρίσει η χώρα, τουλάχιστον στη διάρκεια της δικής μου ζωής και της ζωής πολλών νέων ανθρώπων» τόνισε η κ. Κωνσταντοπούλου.

Η επικεφαλής της «Πλεύσης Ελευθερίας» ξεκίνησε την ομιλία της αναφερόμενη στις γερμανικές αποζημιώσεις, την υπόθεση της Siemens, την υπόθεση της ΕΛΣΤΑΤ, το ελληνικό χρέος και τα μνημόνια, τέσσερις υποθέσεις οι οποίες όπως τόνισε «έχουν κοινά χαρακτηριστικά, έχουν απασχολήσει και τις τρεις εξουσίες, που σύμφωνα με το άρθρο ένα του Συντάγματος θα έπρεπε να λειτουργούν υπέρ του λαού».

Έκανε λόγο για παραλείψεις, καθυστερήσεις και εγκληματικά λάθη που έχουν γίνει σε αυτές τις υποθέσεις, από όλες τις κυβερνήσεις και σημείωσε ότι: «Το τελευταίο ενάμιση μήνα ακούμε την κυβέρνηση ότι διπλωματικά και νομικά θα διεκδικήσει τις γερμανικές αποζημιώσεις. Από το 2014 υπάρχει εισήγηση του νομικού επιτελείου του κράτους, που αναφέρουν αναλυτικά τους τρόπους που μπορούν να τις διεκδικήσουν».

Για το ελληνικό χρέος και τα μνημόνια είπε ότι όχι μόνο δεν πρέπει να τα πληρώσουμε, αλλά μπορούμε να ζητήσουμε αποζημιώσεις για την καταστροφή της παραγωγής και της οικονομίας, αλλά και για όσα τράβηξε ο ελληνικός λαός.

Η πρώην πρόεδρος της Βουλής, διευκρινίζοντας το ρόλο του φορέα είπε: «Θα είναι ένας νομικός φορέας αποτελούμενος από νομικούς και επιστήμονες, που δεν θα κάνει νομικά πράγματα, θα κάνει μια κορυφαία πολιτική πράξη. Θα υπερασπίζεται αυτά που όλοι οφείλουμε να υπερασπιστούμε» και σημείωσε ότι «αυτός ο φορέας θα αναλάβει όλες τις πρωτοβουλίες που μπορούν και πρέπει να αναληφθούν στις υποθέσεις στις οποίες αναφέρθηκα, διότι όποιος λέει ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα, λέει ψέματα και θα του δώσουμε την ευκαιρία να εκτεθεί ανεπανόρθωτα και ενώπιον της δικαιοσύνης και ενώπιον της κοινωνίας».

Δείτε το βίντεο:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=wA36v0gxdHY”]

Γ. Παπανδρέου από Κρήτη: Τα δυο παιδιά μου είναι πια Κρητικοί – Το αντάμωμα µας µε άλλους, δεν είναι μια απλή διαδικασία πρόσθεσης

Στα Χανιά και το Ηράκλειο της Κρήτης βρίσκεται ο Γιώργος Παπανδρέου για συναντήσεις κι επαφές με μέλη και φίλους του Κινήματος Σοσιαλιστών και Δημοκρατών.

Ο Γιώργος Παπανδρέου, τόνισε ότι η χώρα έχει δυνατότητες να προχωρήσει και να ξεπεράσει την κρίση, αφού αναγνωρίσει και διορθώσει τις αιτίες που την προκάλεσαν.

«Για να τα κάνουμε αυτά, δεν πρέπει και εμείς να έχουμε ψευδαισθήσεις ή να πιστεύουμε ότι, η πεπατημένη του παρελθόντος μπορεί να δώσει λύσεις», είπε διατυπώνοντας επιφυλάξεις για την ευρύτερη συνεργασία με άλλες δυνάμεις λέγοντας ότι: «Το αντάμωμα µας µε άλλους, δεν είναι μια απλή διαδικασία πρόσθεσης. Ούτε και μπορούμε να οδηγηθούμε σε χρήσιμες για τη χώρα επιλογές, λέγοντας απλώς, ότι αν ξαναβρεθούμε οι χθεσινοί γνωστοί, κάτι θα πετύχουμε. Δεν αρκεί αυτό .Ο κόσμος, δεν θα το πιστέψει και θα έχει δίκιο. Χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο».

Ο πρώην πρωθυπουργός, πρόσθεσε ότι χρειάζεται η τόλμη και η αποφασιστικότητα και η δέσμευσή ότι «θέλουμε να τελειώνουμε µε ό,τι µας οδήγησε στην κρίση».

Ολόκληρος ο χαιρετισμός που απηύθυνε στα Χανιά έχει ως εξής:

Θέλω να σας ευχαριστήσω από καρδιάς, για την υποδοχή σας και τη φιλοξενία σας. Για την επιθυµία σας να βρεθούµε µαζί σήµερα.

Γνωρίζετε ότι, βρίσκοµαι εδώ, στην Κρήτη, για οικογενειακούς λόγους.

Τα δυο παιδιά µου, είναι πια Κρητικοί. Είτε είναι εδώ στο Νησί, είτε όχι, βρίσκονται πάντα εδώ, όπως και όλη η οικογένειά µας.

Είναι πια και οικογενειακή και ιστορική η σχέση µας µε αυτό το Νησί.

Ήθελα και εγώ να σας δω. Και ευχαριστώ για την ανταπόκρισή σας.

Είχα προγραµµατίσει να έρθω πριν από τις διακοπές του καλοκαιριού, αλλά δεν πρόλαβα, γυρίζοντας τη µισή Ελλάδα, µιλώντας και συζητώντας µε φίλους και συντρόφους.

Γι’ αυτό, σας λέω από τώρα, ότι θα ξαναβρεθούµε σύντοµα, για να συζητήσουµε πολιτικά πια, σε µια περίοδο που η Πατρίδα δοκιµάζεται.

Φίλες και Φίλοι,

Θα πω δύο λόγια µόνο, από την καρδιά µου.

Στην παρέα µας σήµερα, δεν είναι όλοι εδώ. Όπως ξέρετε, η συνάντησή µας, κανονίστηκε µέσα σε λίγες ώρες.

Θέλω λοιπόν, να µεταφέρετε σε όλους, ότι η Πατρίδα µας χρειάζεται.

Ότι δεν µπορεί κανείς να απουσιάζει από την προσπάθεια για να ξεπεράσουµε την πρωτόγνωρη δυσκολία και να δηµιουργήσουµε µια Ελλάδα που να αξίζει σε µας και τα παιδιά µας.

Μπορούµε να το κάνουµε.

Από εµάς εξαρτάται.

Μόνο που αυτή τη φορά, δεν είναι όπως κάθε άλλη στο παρελθόν.

Τώρα, χρειάζεται να ξεχάσουµε ό,τι ξέραµε και να δούµε το πρόβληµα κατάµατα.

Με τα ψέμματα, δεν πάµε πουθενά.

Με µισές αλήθειες και ηµίµετρα, δεν µπορεί να γίνει κάτι.

Και µε εξουσιοδοτήσεις σε δήθεν σωτήρες και μεσσίες, υποθηκεύεται το µέλλον όλων και της Πατρίδας.

Εµείς, ο δικός µας πολιτικός χώρος, αν πληρώνουµε κάτι, είναι ότι βάλαµε την Πατρίδα µπροστά από οτιδήποτε άλλο, σε µια στιγµή που οι άλλοι έσπερναν ψέµµατα και κοίταζαν την πάρτη τους.

Και δεν έσπερναν µόνο ψέμματα, έσπερναν και µίσος και διχασµό.

Με στόχο, απλά, την εξουσία, τη νομή της εξουσίας, αλλά µε βαρύτατο τίµηµα για την Πατρίδα και για τον λαό.

Πληρώνουµε άγονες αντιπαραθέσεις και µικροκοµµατικούς υπολογισµούς και σκοπιµότητες.

Που δεν επέτρεψαν να ξεπεράσουµε την κρίση µε µικρότερο πόνο και δυσκολία.

Πληρώνουµε µια ιδιόμορφη πολιτική αντίληψη και πρακτική στη χώρα µας.

Πάση θυσία να βρεθούµε στην εξουσία, στο όνοµα δήθεν του λαού, για να λεηλατήσουµε ό,τι μπορούμε.
Να ταΐσουµε τους φίλους και τους ισχυρούς.
Και τελικά τα σπασµένα να τα πληρώνει ο Ελληνικός λαός

Να φορτώνεται βάρη, άδικα, και να εισπράττει, να αντιμετωπίζει, ένα κράτος λεηλατηµένο, αναποτελεσµατικό, εχθρικό, συγκεντρωτικό και πελατειακό.

Ο νόµος του ισχυρού αντί της ισχύος του νόµου

Και το ζήτηµα, δεν είναι προσωπικό. Είναι λάθος να το βλέπουµε έτσι.

Είναι βαθιά πολιτικό. Ακόµα και πολιτισμικό.

Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι εγώ αρνούµαι να δεχτώ παρόµοιες πολιτικές πρακτικές.

Οδηγούν στην ίδια καταστροφική λογική και στα ίδια καταστροφικά αποτελέσµατα.

Αρνούµαι να δεχτώ ότι, µε σκιαµαχίες και άγονες αντιπαραθέσεις µπορούµε να δούµε προκοπή.

Και δεν θέλω, εµείς που δώσαµε ότι είχαµε για την Πατρίδα, τώρα να κάνουµε ό,τι έκαναν άλλοι.

Δεν θέλω να κάνω ότι µου έκαναν άλλοι.

Είναι μικροψυχία.

Το παράδοξο στην Ελλάδα είναι ότι έχουµε τεράστιες δυνατότητες, αλλά αντί να τις αξιοποιούµε τις σπαταλάµε, καλλιεργώντας µίση και μυθοπλασίες.

Αντίθετα, θέλω να ενώνουµε τον κόσµο. Να ενώνουµε τους Έλληνες.

Αυτό δεν σηµαίνει ότι δεν υπάρχουν διάφορες.

Δεν είναι εύκολο το πολιτικό, οικονοµικό και κοινωνικό περιβάλλον µέσα στο οποίο ζείτε.

Πρώτος το έζησα. Και είναι πράγµατι δύσκολο.

Αλλά ξέρω και ότι, όσοι πιστεύουν πως η Πατρίδα χρειάζεται µια δηµιουργική προσπάθεια, δεν είναι λίγοι, είναι πολλοί.

Και δεν υπάρχουν µόνον σε ένα κόμμα. Υπάρχουν σε όλα τα κόµµατα και πολλοί είναι πολιτικά άστεγοι, είναι στα σπίτια τους.

Με όλους αυτούς πρέπει να βρεθούµε.

Η Πατρίδα χρειάζεται µια κρίσιµη µάζα ανθρώπων, που να νοιάζονται για αυτήν, να νοιάζονται για τα παιδιά τους πραγµατικά, όχι µε αυταπάτες και ψέμματα, να νοιάζονται για το κοινό καλό.

Οι πολιτικές και οι λύσεις, υπάρχουν και όπου χρειάζεται κάτι ακόµη, θα το βρούµε.

Το έχουµε ξανακάνει και το ξέρουµε, το μπορούµε.

Το µεγάλο στοίχηµα είναι, να πιστέψουµε ότι υπάρχει λύση και ότι μπορούµε.

Και ότι, ο ένας έχει την ανάγκη του άλλου.

Και συλλογικά, θα τα καταφέρουµε.

Αρκεί, να µιλάµε και να συζητάµε µε όρους αλήθειας.

Με την πολιτική, όχι µε οτιδήποτε άλλο.

Γι’ αυτό και σας ζητώ, να ανταµώσουµε µε όλους εκείνους, που πονάνε για το µέλλον των Ελλήνων, για το µέλλον του τόπου.

Και να αγωνιστούµε από κοινού, για να αλλάξουµε πορεία.

Αν το καταφέρουµε, τότε θα πείσουµε και όλους εκείνους που παραπλανήθηκαν.

Θέλω µόνο, να έχετε κατά νου, ότι για να τα κάνουµε αυτά, δεν πρέπει και εµείς να έχουµε ψευδαισθήσεις ή να πιστεύουµε ότι, η πεπατηµένη του παρελθόντος µπορεί να δώσει λύσεις.
Το αντάµωµα µας µε άλλους, δεν είναι µια απλή διαδικασία πρόσθεσης.

Ούτε και µπορούµε να οδηγηθούµε σε χρήσιµες για τη χώρα επιλογές, λέγοντας απλώς, ότι αν ξαναβρεθούµε οι χθεσινοί γνωστοί, κάτι θα πετύχουµε.

Δεν αρκεί αυτό.

Ο κόσµος, δεν θα το πιστέψει και θα έχει δίκιο.

Χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο.

Χρειάζεται η τόλµη και η αποφασιστικότητα και εντέλει η δέσµευσή µας, ότι θέλουµε να τελειώνουµε µε ό,τι µας οδήγησε στην κρίση.

Χρειάζονται αλήθειες για το πως φτάσαμε στην κρίση, πως θα βγούμε από αυτήν και πως θα οδηγηθούμε σε μια βιώσιμη επόμενη ημέρα.

Χρειάζεται να πούμε με παρρησία, ότι με ψέμματα και απάτες, όπως αυτά των στατιστικών στοιχείων μέχρι το 2009, δεν μπορούμε να πάμε μπροστά.

Αντί να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας και να εξαπατούμε τους άλλους, οφείλουμε να δίνουμε ουσιαστικές και ριζοσπαστικές λύσεις στα πραγματικά προβλήματα που αφορούν τους πολίτες και τη χώρα.

Να κόβουμε σε κάθε ζήτημα που ταλανίζει τους Έλληνες, το γόρδιο δεσμό του πελατειακού κράτους – που γεννά αδικίες και ανισότητες και ανακυκλώνει το ίδιο βάσανο για όλους, την ύπαρξη ενός κράτους που δεν αγαπά τα παιδιά του.
Χρειάζονται ριζοσπαστικές αλλαγές.

Κλειδιά, η αναμόρφωση του κράτους μέσα από τη ριζική αποκέντρωση εξουσίας και πόρων στην περιφέρεια, μαζί και η βαθιά αλλαγή και απελευθέρωση της εκπαίδευση μας, για να αξιοποιηθεί το σημαντικό ανθρώπινο δυναμικό μας στην ανάπτυξη, την καινοτομία, την έρευνα και την περιφερειακή αυτοδιοίκηση.

Άρα στόχοι είναι,

Να ξεκαθαρίσουμε σε όλους τους τόνους ότι,

Με αυτήν την παιδεία,
Με αυτές τις κοινωνικές δομές,
Με αυτήν τη δημόσια διοίκηση,
Με αυτήν την περιφερειακή οργάνωση,
Με αυτήν την αναπτυξιακή λογική,

Δεν έχουμε μέλλον.

Να διαδηλώσουμε την αποφασιστικότητά μας, να κόψουμε το γόρδιο δεσμό του πελατειασμού, του παρασιτισμού και της παρεοκρατίας, σε κάθε μικρό ή μεγάλο πρόβλημα.

Να δημιουργήσουμε,

Μια παιδεία ανοιχτή, για τα παιδιά μας, όχι για όσους παρασιτούν σε βάρος τους,

Μια υγεία για τους ασθενείς, όχι για όσους κερδοσκοπούν,

Ένα κράτος, σύγχρονο, λειτουργικό, δημοκρατικό, που να υπηρετεί τις αρχές τις ισονομίας, της διαφάνειας, της λογοδοσίας, με κανόνες ίδιους για όλους, όχι με εξαιρέσεις για πάσης φύσεως συμφέροντα και κατεστημένα,

Μια διοίκηση υπηρέτη του πολίτη, όχι βραχνά και δήμιό του,

Μια περιφερειακή και τοπική αυτοδιοίκηση, ριζοσπαστικά αποκεντρωμένες, που να σέβονται και να αναδεικνύουν τις δυνάμεις και τον πολιτισμό της κάθε τοπικής κοινωνίας, που να έχουν στο επίκεντρό τους τον άνθρωπο και να σχεδιάζουν λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες κάθε περιοχής, προσδίδοντας ταυτότητα και αξία στην τοπική δημιουργία, συμβάλλοντας παράλληλα σε μια βιώσιμη ανάπτυξη,

Ένα επενδυτικό πλαίσιο, που να απελευθερώνει τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις του τόπου, ελκυστικό σε επενδυτές, που να επιβραβεύει όσους επιδεικνύουν επιχειρηματικό πνεύμα και να βγάζει στο περιθώριο όσους επιχειρούν να παρασιτήσουν.

Και βεβαίως,
Ένα πολιτικό σύστημα που θα δώσει πρώτο το παράδειγμα της αποφασιστικότητά μας να αλλάξουμε.

Αυτά είναι που θα μας επιτρέψουν να οικοδομήσουμε µια σχέση εµπιστοσύνης µε τους συµπολίτες µας.

Οτιδήποτε άλλο, δεν µπορεί να αποτελεί προσφορά για την Πατρίδα.

Ας υπερβούµε εµείς πρώτοι ό,τι µέχρι τώρα είχαµε µάθει και αποτελούσε τον µπούσουλα της δράσης µας και τότε να είστε βέβαιοι ότι, θα πείσουµε και εκείνους που δεν τίµησαν τις αρχές, τις αξίες και τα ιδανικά µας.

Ας µην περιµένουµε µε όρους παρελθόντος, πορεία προς το μέλλον.

Γι’ αυτό, Φίλες και Φίλοι, δηµιουργήσαµε και το ΚΙΝΗΜΑ.

Με τις δυσκολίες µπροστά µας, ναι, αλλά κάποιοι πρέπει να υπερασπιστούν το όραµά µας.

Η λύση λοιπόν, είναι εκεί έξω, στην κοινωνία.

Εκεί οφείλουµε να δώσουµε τον αγώνα µας.

Κι αν είναι να ξαναβρεθούµε µε άλλους φίλους από το παρελθόν, εκεί θα ξαναβρεθούµε.

Εµείς έχουµε χρέος να δείχνουµε και να ακολουθούµε την ορθή πορεία.

Μακάρι να υπερβούν και άλλοι τα παλιά, αλλιώς θα αγωνιστούµε µε τις δικές µας δυνάµεις.

Και σας ξαναλέω, είµαστε πολλοί.

Ας βρεθούµε εκεί που πρέπει, στην κοινωνία, όχι πίσω από κλειστές πόρτες.

Και ας αναμετρηθούμε με την σκληρή πραγματικότητα που πρέπει να ανατρέψουμε.

Αυτό είναι το έργο που πρέπει να φέρουμε σε πέρας.

Σας ευχαριστώ πολύ!

H Αντιφασιστική Δράση Ρεθύμνου για τις πρόσφατες καταγγελίες βιασμών: “Ας μην περιμένουμε το επόμενο θύμα να είναι η κόρη μας ή η αδερφή μας”

Με αφορμή τις πρόσφατες καταγγελίες βιασμών στα Χανιά και στο Ρέθυμνου η Αντιφασιστική Δράση Ρεθύμνου έδωσε στη δημοσιότητα ανακοίνωση για την πάλη ενάντια στην “κουλτούρα του βιασμού”

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

Τις τελευταίες μέρες δύο ακόμα περιστατικά βιασμών έγιναν γνωστά στο νησί. Στα Χανιά μια φοιτήτρια κατήγγειλε τον ομαδικό βιασμό της από τον φίλο της και την παρέα του, ενώ στο Ρέθυμνο πριν λίγες μέρες μια κοπέλα κατήγγειλε το βιασμό της σε φουσκωτό σκάφος στη παραλία της Πρέβελης. Και από τότε σιωπή… Όμως μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο για περιπτώσεις βιασμών δείχνει πως το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο και πολύ πιο κοντά μας από όσο νομίζουμε.

Τα περιστατικά αυτά είτε θα αποτελέσουν μια ακόμα είδηση που θα περάσει στα ψιλά, είτε θα σταθούν αφορμή η τοπική κοινωνία να προβληματιστεί ειλικρινά για το ποιος έχει την ευθύνη σε ένα βιασμό. Και που ξέρεις, ίσως έτσι αποτρέψει τον επόμενο. Κάπου εκεί, ανάμεσα στο τεκμήριο της αθωότητας και τη μετάθεση της ευθύνης βρίσκεται η αλήθεια.

Αν στο άκουσμα αυτών των ειδήσεων οι αυθόρμητες σκέψεις περιστρέφονται γύρω από εκφράσεις: «μάλλον πήγαινε γυρεύοντας», «κάπως τον προκάλεσε» ή «γιατί δεν αντιστάθηκε» είναι γιατί ο βιασμός δεν είναι μόνο η πράξη καθεαυτή αλλά η πιο βίαιη έκφραση μιας ολόκληρης κουλτούρας. Σ’ αυτήν την κουλτούρα της κατωτερότητας των γυναικών λοιπόν, όλοι και όλες γαλουχηθήκαμε και λίγο έως πολύ την αναπαράγουμε στην καθημερινότητά μας. Και είναι όλα αυτά που από παιδιά μάθαμε για τους ρόλους του άντρα και της γυναίκας. Για τις ”ενστικτώδεις ορμές” του αρσενικού και την εξώλης που ”κοίτα τι φοράει”. Για το λεβέντη που μπορεί να έχει όποια γουστάρει και την ξενέρωτη που επιμένει να λέει όχι. Το αρσενικό δυνατός και αφέντης. Το θηλυκό αδύναμο και πάντα διαθέσιμο.
Αν αποδεχόμαστε αυτές τις συμπεριφορές ως φυσιολογικές, τότε δεν χρειάζεται να εκπλησσόμαστε κάθε που ακούμε πως μια κοπέλα βιάστηκε. Και αν όλα αυτά φαίνονται υπερβολικά να θυμίσουμε απλά ως παράδειγμα ότι σε αυτόν τον τόπο η γυναίκα απέκτησε δικαίωμα ψήφου, δηλαδή δικαίωμα ‘’γνώμης’’, πριν περίπου 60 χρόνια(1952).

Οι μισές τουλάχιστον γυναίκες έστω μια φορά στη ζωή τους υφίστανται κάποια μορφή σεξουαλικής βίας, μέσα ή έξω από το σπίτι. Κάθε χρόνο στην Ελλάδα αναφέρονται περίπου 4000 περιστατικά βιασμών. Ο αριθμός των γυναικών που θα βρουν το θάρρος να καταγγείλουν μια επίθεση έχει άμεση σχέση με το φόβο, τη ντροπή και την ενοχή που μέσα τους γεννιέται από αυτά που ο ρόλος τους τούς έχει μάθει. Όσο όμως το θύμα αυτοενοχοποιείται και στιγματίζεται κοινωνικά τόσο αποενοχοποιείται ο θύτης (εκτός φυσικά αν είναι μετανάστης). Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο επιτέλους πως την ευθύνη για κάθε βιασμό δεν την έχει το θύμα. Την έχει ο βιαστής που βιάζει, η κοινωνία που δικαιολογεί ή σιωπά, η δικαιοσύνη που δεν βρίσκει επαρκή στοιχεία, τα ΜΜΕ που αν δεν έχει νεκρούς δεν ασχολούνται.

Ένα είδος που καταπιέζει συνειδητά το άλλο μισό του είδους του προφανώς και δεν μπορεί να καυχιέται για την πρόοδο του. Ο ρόλος και η θέση της γυναίκας σε μια κοινωνία είναι κομβικό στοιχείο για τον πολιτισμικό επίπεδο κάθε περιόδου. Έτσι τουλάχιστον μαθαίναμε για τον περίφημο μινωικό πολιτισμό (που έχει γίνει, όπως και η φιλοξενία, ένα ακόμα τουριστικό προϊόν). Η γυναίκα είχε ενεργό συμμετοχή σε όλες τις κοινωνικές εκδηλώσεις ως ισότιμο και χειραφετημένο ον και έχαιρε πλήρους σεβασμού τόσο μέσα όσο και έξω από το σπίτι. Στην κρητική κοινωνία του 2016, παρόλη την πρόοδο των τελευταίων δεκαετιών, είναι ακόμα εμφανής η στιβαρή θέση του άντρα και η διακριτική παρουσία της γυναίκας, όσο και να λέγεται πως ‘’αυτή κάνει κουμάντο από πίσω’’. Πού ήταν άραγε η γυναίκα στα αγροτικά μπλόκα του χειμώνα; Πώς χαρακτηρίζεται μια δυναμική γυναίκα που αμφισβητεί την εξουσία του αρσενικού; Γιατί μια γυναίκα να φοβάται το τί θα πει ο κόσμος όσο φοβάται και αυτόν που τη βίασε ή τη χτυπά;

Ας μην περιμένουμε το επόμενο θύμα να είναι η κόρη μας ή η αδερφή μας. Να παλέψουμε ολόκληρη την κουλτούρα του βιασμού στο εδώ και τώρα. Απαραίτητη είναι η κοινωνική ενεργοποίηση και αυτό-οργάνωση των γυναικών σε διάφορες ομάδες (παραγωγικές, πολιτικές, πολιτιστικές, αθλητικές κ.ά) σε πόλεις και χωριά για να ζωντανέψουμε τις σχέσεις , να αποκτήσουμε δεσμούς ισότιμους και να προωθηθεί μια διαφορετική κουλτούρα για τη συμμετοχή της γυναίκας στα κοινά. Γιατί όσο και να κατηγορούμε εκ του ασφαλούς την άτιμη κοινωνία και το άδικο σύστημα για τα δεινά της ζωής μας, χρειάζεται όλοι και όλες να δημιουργήσουμε τις δομές και τις σχέσεις εκείνες που θα καθρεφτίζουν έμπρακτα αυτά που ονειρευόμαστε. Να παλέψουμε στην κάθε μας μέρα για το σεβασμό, την ελευθερία και την αξιοπρέπεια.

Δικογραφία για παράνομη κατακράτηση επιβάτη του ΟΑΣΘ ζητεί εισαγγελέας

Σχηματισμό δικογραφίας για «παράνομη κατακράτηση» ζήτησε από το Αστυνομικό Τμήμα Χαριλάου η εισαγγελέας ποινικής διώξεως Φωτεινή Κρεωνίδου, για το επεισόδιο που εκτυλίχθηκε την περασμένη Πέμπτη σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ κατά τη διάρκεια ελέγχου εισιτήριων, όταν νεαρή κοπέλα -που φέρεται να μην είχε ακυρώσει εισιτήριο- εγκλωβίστηκε από υπαλλήλους του Οργανισμού εντός του οχήματος

Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, η εισαγγελέας ποινικής δίωξης Φωτεινή Κρεωνίδου έδωσε προφορική εντολή στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα να σχηματιστεί δικογραφία για το περιστατικό, το οποίο καταγράφηκε από κάμερα κινητού τηλεφώνου και είδε το φως της δημοσιότητας μέσω του Διαδικτύου.

Στο οπτικοακουστικό υλικό εμφανίζεται η κοπέλα να φωνάζει, προσπαθώντας να βγει από το παράθυρο, την ίδια ώρα που ελεγκτής του ΟΑΣΘ την κρατάει από το πόδι, δεχόμενος κάποια στιγμή κλωτσιά από τη νεαρή. Όλα εκτυλίχθηκαν στον τερματικό σταθμό της Χαριλάου με ακινητοποιημένο το λεωφορείο. Το επεισόδιο έληξε τελικά, όταν κλήθηκε στο σημείο η Αστυνομία.

Ακόμη ένα επεισόδιο καταγγέλθηκε από 39χρονη, μητέρα δυο παιδιών, ένα 24ωρο αργότερα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, ελεγκτής ζήτησε τα στοιχεία της με το πρόσχημα, όπως υποστηρίζει, ότι ακύρωσε το εισιτήριο μόλις αντιλήφθηκε την παρουσία του.

Ακολούθησε ένταση, ενώ οι δύο πλευρές κατευθύνθηκαν στο αστυνομικό τμήμα Πλατείας Δημοκρατίας, όπου κατατέθηκαν εκατέρωθεν μηνύσεις.

thepressproject.gr