24.8 C
Chania
Sunday, October 6, 2024

“Η Λέξη που δεν λές”: Η σειρά του Θοδωρή Παπαδουλάκη που γυρίστηκε στα Χανιά ξεκινά στον Alpha

Η Λέξη που δεν λες βασίζεται στο σίριαλ The A Word της Keshet και πρόκειται για την ιστορία μιας οικογένειας, η ζωή της οποίας αλλάζει ξαφνικά όταν ο εξάχρονος γιος, που θεωρούν ιδιοφυία στη μουσική, διαγιγνώσκεται με αυτισμό. Η υπόθεση διαδραματίζεται σε μια κωμόπολη των Χανίων, με φόντο τα Λευκά Όρη.

Η Λέξη που δεν λες έχει την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη. Το σενάριο είναι της Κατερίνας Γιαννάκου ενώ τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ενσαρκώνουν οι: Μαρία Πρωτόπαππα, Βασίλης Μπισμπίκης, Μάξιμος Μουμούρης, Πηνελόπη Τσιλίκα, Νεφέλη Κουρή, Γιάννα Κανελλοπούλου, Αργύρης Ξάφης, Ντίνα Μιχαηλίδου, Μαρίνα Ψάλτη, Δήμητρα Σιγάλα, ο μικρός Γιώργος Στεντούμης κ.α.

Στον ρόλο του παππού ο Δημήτρης Καταλειφός.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=QruvJu6bYKY”]

Η ιστορία

Χανιά 2016.

Μια οικογένεια σαν όλες τις άλλες. Ένα παιδί σαν όλα τα άλλα. Ή μήπως όχι;

Ο μικρός Παυλής έχει χτίσει έναν δικό του διαφορετικό κόσμο, έναν κόσμο με μουσικές, χρώματα και συναισθήματα.

Η Ελένη και ο Γιάννης, οι γονείς του, τον φωνάζουν διάνοια. Ο ερχομός, όμως, του Βασίλη, του μικρότερου αδελφού της Ελένης και της γυναίκας του Ιωάννας θα ανατρέψει την κανονικότητα της ζωής τους. Η Ιωάννα επιμένει πως κάτι τρέχει με τον μικρό. Ο Παύλος, ο παππούς, είναι ο μόνος που αποφασίζει να δει την αλήθεια κατάματα και ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου.

Η οικογένεια αντιμέτωπη με την αλήθεια. Τον αυτισμό του γιου της. Κυρίως, όμως, αντιμέτωπη με τα δικά της προβλήματα επικοινωνίας. Κι εκεί, αρχίζει η πάλη της για να καταλάβει και να αποδεχτεί.  Όλοι δοκιμάζονται, καθώς οι νέες συνθήκες τους αναγκάζουν να επαναπροσδιορίσουν το τι σημαίνει ευτυχία και αγάπη.

Τελικά, πόση δύναμη θέλει για να αποδεχτείς ότι η ζωή σου δε θα ‘ναι ποτέ ξανά η ίδια; Και πως αυτή η αλλαγή μπορεί να οδηγήσει σε πιο ανοιχτούς δρόμους;

 

 

Κοινό υπόμνημα δημάρχων ν. Χανίων για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων για την εξυπηρέτηση ευπαθών κοινωνικά ομάδων

Σύσκεψη για το ζήτημα της μεταφοράς αρμοδιοτήτων σχετικών με την εξυπηρέτηση ευπαθών κοινωνικά ομάδων πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016 στο Δημαρχείο Πλατανιά, με τη συμμετοχή όλων των Δήμων της Π.Ε. Χανίων.

Σε σχετικό δελτίο τύπου αναφέρονται τα εξής:

Στην σύσκεψη – στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Ι. Μαλανδράκης, ο Δήμαρχος Κισσάμου κ. Θ. Σταθάκης, η Δήμαρχος Γαύδου κ. Ε. Καλλίνικου, η Αντιδήμαρχος Χανίων κ. Ε. Αλιφιεράκη, οι Αντιδήμαρχοι Καντάνου και Σελίνου κ.κ Στ. Αλφιέρη και Στ. Σταυρίδου, η πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Αποκορώνου κ. Α. Μπενάκη ο πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης Σφακίων κ. Ι. Μπολιώτης και ο Ειδ. Συνεργάτης του Δημάρχου Αποκορώνου κ. Ν. Κουμάκης – διαπιστώθηκε η αντικειμενική αδυναμία των Δήμων της Π.Ε. Χανίων που λαμβάνουν διοικητική υποστήριξη σχετικά με τις πρόσθετες αρμοδιότητες του τομέα κοινωνικής προστασίας να αναλάβουν από 1/1/2017 την χορήγηση των προνοιακών επιδομάτων, την εφαρμογή του προγράμματος δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης ανασφαλίστων κ.α., καθότι κανείς Δήμος – πλην του Δήμου Χανίων που ασκεί μέχρι σήμερα τις ως άνω αρμοδιότητες – δεν διαθέτει οργανωμένη Κοινωνική Υπηρεσία ούτε εξειδικευμένο προσωπικό κοινωνικής επιστήμης για την αποτελεσματική υποστήριξη των ως άνω αρμοδιοτήτων – οι οποίες σε πλείστες περιπτώσεις απαιτούν τη διεξαγωγή Κοινωνικής Έρευνας και τη σύνταξη Εκθέσεων Κοινωνικής Έρευνας από Κοινωνικό Λειτουργό σύμφωνα με τη νομοθεσία (στους έξι Δήμους δεν υπηρετεί ούτε ένας κοινωνικός λειτουργός) – την ίδια στιγμή που καταγράφεται σε αυτούς από πολύ μεγάλη έως παντελής έλλειψη και σε διοικητικό-οικονομικό προσωπικό.

Στο πλαίσιο αυτό συμφωνήθηκε όπως όλοι οι διοικητικά υποστηριζόμενοι Δήμοι της Π.Ε. Χανίων αποστείλουν κοινό υπόμνημα προς το Υπουργείο Εσωτερικών με το οποίο να επισημαίνουν τις σοβαρές ελλείψεις επιστημονικού προσωπικού που αντιμετωπίζουν και τα προβλήματα που θα υπάρξουν στην εξυπηρέτηση των ωφελούμενων στην περίπτωση που η μεταφορά των αρμοδιοτήτων κοινωνικής αρωγής γίνει χωρίς ταυτόχρονη ενίσχυση τους ενώ συμφωνήθηκε όπως ζητηθεί και η ενίσχυση του Δήμου έδρας – δηλ. του Δήμου Χανίων – με το αναγκαίο προσωπικό ούτως ώστε να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες διοικητικής υποστήριξης απρόσκοπτα και αποτελεσματικά προς όφελος του συνόλου των δικαιούχων/εξυπηρετούμενων πολιτών απ’ όλους τους Δήμους του Νομού Χανίων, ιδιαίτερα από τη στιγμή που υπάρχει η προηγούμενη εμπειρία και γνώση, αξιολογώντας και το γεγονός ότι στο Δήμο Χανίων  (και όχι στους λοιπούς Δήμους του νομού) είχε μεταφερθεί το 2011 από τη Νομαρχία Χανίων – με την εφαρμογή του «Καλλικράτη» – το εξειδικευμένο προσωπικό που ασκούσε μέχρι τότε τις ανωτέρω αρμοδιότητες.

Με τα παραπάνω δεν συμφώνησε η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Χανίων κ. Ε. Αλιφιεράκη η οποία επέμεινε στην άποψη οι διοικητικά υποστηριζόμενοι Δήμοι να αναλάβουν τις ανωτέρω αρμοδιότητες από το Δήμο Χανίων, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτουν οργανωμένες κοινωνικές υπηρεσίες και προσωπικό, αποδεχόμενη ωστόσο να αναμένει την απάντηση του αρμόδιου Υπουργείου στο κοινό υπόμνημα που συνέταξαν και απέστειλαν την ίδια ημέρα οι έξι Δήμαρχοι του Ν. Χανίων (πλην Δήμου Χανίων) με αίτημα “την παράταση άσκησης των μεταβιβαζόμενων αρμοδιοτήτων του τομέα Κοινωνικής Προστασίας από τους φορείς που έχουν, έως και σήμερα, την ευθύνη Διοικητικής Υποστήριξης, έως ότου στελεχωθούν οι αντίστοιχες υπηρεσίες των Δήμων μας με το αναγκαίο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό για την απρόσκοπτη και χωρίς προβλήματα άσκηση των ανωτέρω αρμοδιοτήτων ή την ενίσχυση του Δήμου έδρας – δηλ. του Δήμου Χανίων – με το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό ούτως ώστε να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες διοικητικής υποστήριξης για τον τομέα Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, απρόσκοπτα και αποτελεσματικά προς όφελος του συνόλου των δικαιούχων/εξυπηρετούμενων πολιτών απ’ όλους τους Δήμους του Νομού Χανίων” για να αξιολογηθεί η όλη κατάσταση εκ νέου.

Αντί όμως αυτού, διαπιστώσαμε με έκπληξη πως η κα. Αντιδήμαρχος Χανίων, με δηλώσεις της σε τοπικό ΜΜΕ (εφημερίδα Χανιώτικα Νέα, φύλλο Σαββάτου 10/9/2016), επιχειρεί με τρόπο τουλάχιστον άκομψο και άστοχο, να δημιουργήσει τετελεσμένες καταστάσεις – δια της δημόσιας τοποθέτησης – για τους έξι Δήμους, ανακοινώνοντας πως «στους Δήμους τους θα εξυπηρετούνται για τη διεκπεραίωση των χρονοβόρων γραφειοκρατικών εργασιών που απαιτούνται οι 2.338 δικαιούχοι κοινωνικών επιδομάτων του Νομού, που μέχρι σήμερα είναι υποχρεωμένοι να απευθύνονται στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Χανίων», αγνοώντας προφανώς τα όσα ειπώθηκαν στην πρόσφατη συνάντηση μας αλλά και το ότι με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί αναίτια σύγχυση των ωφελουμένων κοινωνικών παροχών και πιθανότατα μεγάλη ταλαιπωρία τους, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι έξι Δήμοι αδυνατούν αντικειμενικά να αναλάβουν αρμοδιότητες για τις οποίες θα έπρεπε – σύμφωνα με τον Καλλικράτη – να έχουν λάβει πρόσθετη ενίσχυση σε προσωπικό και πόρους.

Παρακάτω ακολουθεί το πλήρες κείμενο του υπομνήματος που στάλθηκε στον υπουργό Εσωτερικών και το οποίο κοινοποιήθηκε στους Βουλευτές Ν. Χανίων, στην ΚΕΔΕ και στην ΠΕΔ Κρήτης.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Οι κάτωθι υπογράφοντες Δήμαρχοι των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Χανίων, αφού λάβαμε υπόψη:

(Α) τις διατάξεις του άρθρου 31 παρ.2 του Ν. 4257/2014, βάσει των οποίων ορίζεται ότι:

“2. Η παρ. 2 του άρθρου 1 της, από 31.12.2012, πράξης νομοθετικού περιεχομένου, όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4147/2013 αντικαθίσταται, ως εξής: «2. Χρόνος έναρξης άσκησης από τους δήμους των αρμοδιοτήτων που μεταβιβάστηκαν σε αυτούς στο πλαίσιο των οριζόμενων στην περίπτωση α΄ της παρ. 1 του άρθρου 95 του ν. 3852/2010, για τις οποίες παρέχεται διοικητική υποστήριξη, ορίζεται το τέλος της διάρκειας εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016. Μέχρι το τέλος της διάρκειας εφαρμογής του ανωτέρω Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου συνεχίζουν να έχουν εφαρμογή οι ρυθμίσεις των παραγράφων 2, 3 και 4 του άρθρου 95 του ν. 3852/ 2010, κατά παρέκκλιση της προβλεπόμενης σε αυτά σχετικής προθεσμίας. Κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα, με απόφαση του ∆ημοτικού Συμβουλίου του διοικητικά υποστηριζόμενου ∆ήμου δύναται να διαπιστώνεται η επάρκεια προσωπικού και υλικοτεχνικής υποδομής για την άσκηση συγκεκριμένης αρμοδιότητας ή αρμοδιοτήτων των προηγούμενων εδαφίων των υπηρεσιών του ∆ήμου και να καθορίζεται ο χρόνος έναρξης άσκησής τους. Η απόφαση αυτή δύναται να έχει αναδρομική ισχύ από 1.1.2013. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δημοσιεύεται με μέριμνα του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης ∆ιοίκησης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».”

(Β) το υπ. αριθμ. 7070/4-3-2016 εξ. επείγον εγγράφου του ΥΠΕΣΔΑ – το οποίο υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Κ. Πουλάκης – με το οποίο ζητείται από τους Δήμους που λαμβάνουν διοικητική υποστήριξη σχετικά με τις πρόσθετες αρμοδιότητες του τομέα κοινωνικής προστασίας «να εξετάσουν την οργάνωση των υπηρεσιών τους, προκειμένου να αναλάβουν την άσκηση των εν λόγω αρμοδιοτήτων…»

(Γ) του υπ. αριθμ. 47944/19-8-2016 εξ. επείγον εγγράφου του Δήμου Χανίων με το οποίο ζητείται από τους Δήμους της Π.Ε. Χανίων που λαμβάνουν διοικητική υποστήριξη σχετικά με τις πρόσθετες αρμοδιότητες του τομέα κοινωνικής προστασίας να αναλάβουν από 1/1/2017 την εφαρμογή του προγράμματος δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης ανασφαλίστων καθώς και την χορήγηση προνοιακών επιδομάτων,

σας γνωρίζουμε ότι:

  1. Οι διοικητικά υποστηριζόμενοι Δήμοι της Π.Ε. Χανίων που υπογράφουν το παρόν, δεν διαθέτουν ούτε το αναγκαίο επιστημονικό ανθρώπινο δυναμικό ούτε την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή για την αποτελεσματική άσκηση των μεταβιβαζόμενων αρμοδιοτήτων του τομέα Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, όπως αυτές προβλέπονται στο άρθρο 94 του Ν.3852/2010 – και ειδικότερα για τις αρμοδιότητες:

α) της έκδοσης πιστοποιητικών οικονομικής αδυναμίας,

β) της καταβολής των επιδομάτων σε τυφλούς, κωφάλαλους, ανασφάλιστους παραπληγικούς, τετραπληγικούς και ακρωτηριασμένους, διανοητικά καθυστερημένους, ανίκανους προς εργασία, υποφέροντες από εγκεφαλική παράλυση (σπαστικούς), απροστάτευτους ανήλικους, υποφέροντες από αιμολυτική αναιμία και βαριά ανάπηρους, καθώς και σε λοιπά άτομα δικαιούμενα παροχής κοινωνικής προστασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις της σχετικής νομοθεσίας, καθώς και των οικείων κανονιστικών ρυθμίσεων.

γ) της έκδοσης αποφάσεων παροχής κοινωνικής προστασίας.

δ) της αναγνώρισης δικαιούχων στεγαστικής συνδρομής.

  1. Η άσκηση των ανωτέρω πρόσθετων αρμοδιοτήτων – όπως γνωρίζετε – προϋποθέτει, σε πλείστες περιπτώσεις, τη διεξαγωγή Κοινωνικής Έρευνας και τη σύνταξη Έκθεση Κοινωνικής Έρευνας από Κοινωνικό Λειτουργό. Στους Δήμους μας ωστόσο δεν υπηρετεί κανένας/καμία μόνιμη υπάλληλος αντίστοιχης επιστημονικής ειδικότητας, με αποτέλεσμα να καθίσταται πρακτικά αδύνατη η άσκηση των εν λόγω αρμοδιοτήτων.
  2. Οι Δήμοι της Π.Ε. Χανίων – στο πλαίσιο του προγραμματισμού προσλήψεων τακτικού προσωπικού για το έτος 2016 – έχουν αιτηθεί την πρόσληψη εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια στα σοβαρά προβλήματα και στις ελλείψεις στελεχιακού δυναμικού που αντιμετωπίζουν, δίχως ωστόσο έως σήμερα να έχει υπάρξει ουδεμία έγκριση για νέες προσλήψεις.

Κατόπιν των ανωτέρω, γίνεται σαφές πως, επί του παρόντος, ΔΕΝ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΔΥΝΑΤΗ από πλευράς μας η άσκηση των μεταβιβαζόμενων αρμοδιοτήτων του τομέα Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, όπως αυτές προβλέπονται στο άρθρο 94 του Ν.3852/2010 και ως εκ τούτου:

(α) δηλώνουμε την αντικειμενική αδυναμία ανάληψης των εν λόγω αρμοδιοτήτων από 1/1/2017 και

(β) αιτούμαστε την παράταση άσκησης των μεταβιβαζόμενων αρμοδιοτήτων του τομέα Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης από τους φορείς που έχουν, έως και σήμερα, την ευθύνη Διοικητικής Υποστήριξης, έως ότου στελεχωθούν οι αντίστοιχες υπηρεσίες των Δήμων μας με το αναγκαίο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό για την απρόσκοπτη και χωρίς προβλήματα άσκηση των ανωτέρω αρμοδιοτήτων ή την ενίσχυση του Δήμου έδρας – δηλ. του Δήμου Χανίων – με το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό ούτως ώστε να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες διοικητικής υποστήριξης για τον τομέα Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, απρόσκοπτα και αποτελεσματικά προς όφελος του συνόλου των δικαιούχων/εξυπηρετούμενων πολιτών απ’ όλους τους Δήμους του Νομού Χανίων.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ

 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΛΑΝΔΡΑΚΗΣ

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ

 

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΟΥΚΙΑΝΑΚΗΣ

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΙΣΣΑΜΟΥ

 

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΝΤΑΝΟΥ-ΣΕΛΙΝΟΥ

 

ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΕΡΡΑΚΗΣ

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΦΑΚΙΩΝ

 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΕΡΒΟΣ

Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΓΑΥΔΟΥ

 

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΛΙΝΙΚΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

Ο Τσίμας είπε τον Πολάκη Χρυσαυγίτη – Tι απάντησε ο αναπληρωτής Υπουργός Υγείας

Μετά την επίθεση που εξαπέλυσε ο αναπληρωτής Υπουργός Υγείας και βουλευτής Χανίων κ. Παύλος Πολάκης προς τη δημοσιογράφο του τηλεοπτικού σταθμού Alpha Ευαγγελία Τσικρίκα, η ένταση συνεχίζεται, αυτή τη φορά με τον σχολιασμό που έκανε ο Παύλος Τσίμας στα πλαίσια του βραδινού δελτίου ειδήσεων του ΣΚΑΙ με τη Σία Κοσιώνη.

Εκεί ο κ. Τσίμας, ούτε λίγο ούτε πολύ ότι ο κ. Πολάκης “έχει το ακαταλόγιστο” ενώ συνέχισε λέγοντας ότι το γεγονός ότι διατηρεί τη θέση του, ουσιαστικά νομιμοποιεί χρυσαυγίτικες συμπεριφορές.

Είπε πιο αναλυτικά ο κ. Τσίμας:

Ο κ. Πολάκης έχει το ακαταλόγιστο. Το πρόβλημα μου δεν είναι ο κ. Πολάκης. Το προβλημά μου είναι ότι η κυβέρνηση στην οποία συμμετέχει και οι συνάδελφοί του στο Υπουργικό Συμβούλιο όσο διατηρεί τη θέση του θεωρούν συμβατή τη γλώσσα και την κουλτούρα της Χρυσής Αυγής σε μία δημοκρατική κυβέρνηση

Ο αναπληρωτής Υπουργός Υγείας απαντώντας σε αυτό τον σχολιασμό ανέρτησε νέο σχόλιο στο facebook όπου έγραψε το εξής:

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΤΣΙΜΑΣ σχολιαστής πλέον στο ΣΚΑΕΙ (το κανάλι που μίλησε για συμμετοχή της “σοβαρής “Χρυσής Αυγής στην κυβέρνηση) παρομοιάζει εμένα με Χρυσαυγιτη!!!!!!!

ΤΕΛΟΣ:

Η αγάπη για το ΧΡΗΜΑ, σε κανει Παύλο Τσίμα

Η αλλιώς μεχρι να πληρώσουν θα πάθουν ΠΑΡΑΚΡΟΥΣΗ

Κρήτη: Τον μαχαίρωσαν 57 φορές για 100 ευρώ

Ένα άγριο έγκλημα φθάνει στο ακροατήριο τις επόμενες ημέρες.

Η δολοφονία του 71χρονου Όθωνα Ανδρουλιδάκη είχε συγκλονίσει όχι μόνο την τοπική κοινωνία των Μοιρών αλλά και ολόκληρη την Κρήτη.

Παραμονές του Δεκαπενταύγουστου του 2015 ο άτυχος συνταξιούχος εντοπίστηκε στο κρεβάτι του κατακρεουργημένος.

Ήταν ένα δύσκολο έγκλημα που όμως εξιχνιάστηκε σε χρόνο-ρεκόρ από την ΕΛ.ΑΣ. Δράστες δύο νεαροί Βούλγαροι, ο ένας μάλιστα μόλις 17 ετών.

Τα όσα αποκαλύφθηκαν ανατριχιαστικά. Τον μαχαίρωσαν 57 φορές για μόλις 100 ευρώ.

Τόσα χρήματα βρήκαν στο σπίτι.

Μάταια ο 71χρονος προσπαθούσε να αντισταθεί και να σώσει την ζωή του.

Είναι τρομακτικό ότι οι δύο νεαροί αμέσως μετά την φρικτή δολοφονία, πήγαν να τα πιουν σε μπαρ της περιοχής.

Με ταχύτατες διαδικασίες αστυνομικοί της Ασφάλειας Ηρακλείου κατάφεραν να φθάσουν στα ίχνη τους. Τους προσήγαγαν, όμως ο ένας τα έριχνε στον άλλον για την δολοφονία, παραδεχόμενοι ωστόσο ότι και οι δύο πήγαν μέχρι το σπίτι του ηλικιωμένου.

Στο εδώλιο του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Ηρακλείου θα καθίσει ο ενήλικας καθώς ο συγκατηγορούμενος του θα δικαστεί σε δικαστήριο ανηλίκων.

Τα μέτρα ασφαλείας αναμένονται δρακόντεια. Συγγενείς του άτυχου άνδρα ζητούν την παραδειγματική τιμωρία των κατηγορουμένων.

Μάλιστα κατά την προσαγωγή τους στο Δικαστικό Μέγαρο, αμέσως μετά την σύλληψη τους, είχαν απειληθεί σοβαρά επεισόδια.

Επιχείρησαν να τους λιντσάρουν με τους αστυνομικούς να δίνουν μάχη για να τους απωθήσουν.

1ο Διεθνές Φεστιβάλ Swing Jazz Χορού και Μουσικής από σήμερα στα Χανιά

Tο Swing In Crete!, είναι το 1ο Φεστιβάλ Swing χορού και μουσικής που διοργανώνεται από σήμερα Τρίτη, έως και τις 1 Σεπτεμβρίου στην πόλη των Χανίων, από το Lindy Hop Greece σε συνεργασία με την ομάδα Lindy Hop Chania.

Στο φεστιβάλ θα συμμετέχουν χορευτές και δάσκαλοι χορού από 17 διαφορετικές χώρες, οι οποίοι έρχονται στην Ελλάδα αποκλειστικά για αυτό το λόγο.

Στόχος των διοργανωτών, όπως αναφέρουν, είναι το φεστιβάλ να γίνει ετήσιος θεσμός που θα προωθεί τον πολιτισμό, την κουλτούρα του χορού και τον τουρισμό.

Πρόγραμμα

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρείς βραδιές χορευτικών πάρτι και παράλληλα οκτώ ώρες μαθημάτων Lindy Hop και Authentic Jazz και ένα σεμινάριο αρχαρίων το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016. Αναλυτικά:

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016
Swing πάρτι στον Ιστιοπλοικό Όμιλο Χανίων, Παλιό Λιμάνι

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016
Swing πάρτι στο Aria Del Mar, Ακτή Κανάρη, Νέα Χώρα

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016
Πάρτι λήξης Αερικό καφέ- Μπάρ, Σουρμέλη 18, Παλιό Λιμάνι
*Η ώρα έναρξης των πάρτι είναι η 21:00

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016, 17:00-20:00

Σεμινάριο Αρχαρίων στο Jazz Train Studio, Καρτάκη & Ιωνίας

Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση θα βρείτε στην ιστοσελίδα www.lindyhop.gr

Το Φεστιβάλ γίνεται με τη στήριξη της Αντιδημαρχείας Πολιτισμού του Δήμου Χανίων.

“Και στο μικρότερο χωριό έφτασε η Coca-Cola”: Δύο κρητικές διαφημίσεις για την Coca-Cola από τη δεκαετία του ’60

Η Coca Cola έκανε την εμφάνιση της στην Ελλάδα στις 10 Αυγούστου 1969. Αρχές της δεκαετίας του 1970 κυκλοφόρησε στην Κρήτη ένα δισκάκι βινυλίου 45 στροφών με τον Ανωγειανό Γιώργο Καλομοίρη ή Γιώργαντο με δύο τραγούδια, ένα συρτό και μια σειρά κοντυλιές το οποίο (από ότι φαίνεται) στην πραγματικότητα ήταν ένα διαφημιστικό της Coca Cola καθώς και στα δύο τραγούδια ο Καλομοίρης «υμνεί» το νέο αυτό προιόν που μόλις είχε καταφτάσει στο νησί της Κρήτης!

Το δισκάκι ήρθε στην κατοχή της παρέας του www.cretan-music.gr στα τέλη της δεκαετίας του 1990 μαζί με πολλά άλλα από τον Ρεθεμνιώτη μουσικό και οργανοποιό Στέλιο Τσουκνάκη, ο οποίος μας τα παραχώρησε προκειμένου να τα ψηφιοποιήσουμε. Με τη βοήθεια του φωτογράφου και συλλέκτη Γιώργου Γαβαλά το μοναδικό αυτό ντοκουμέντο διασώθηκε και πρόσφατα το ανεβάσαμε και στο youtube.

Διαφήμιση της Coca Cola μέσω της παραδοσιακής μουσικής της Κρήτης και ενός καλλιτέχνη που τότε βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας του; Μάλλον. Όπως και να ‘χει τα τραγούδια αυτά αποτελούν ντοκουμέντο και σας τα παραθέτουμε:

Η Κόκα Κόλα τα γειένει όλα!

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=xTiLGXm1fk0″]

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=4HicWZCF-uI”]

Ποιος ήταν ο Γιώργος Καλομοίρης 

Γεννήθηκε στ’ Ανώγεια το 1931. Τα πρώτα βήματα στη μουσική, έγιναν από μικρό παιδί, στο Περαχώρι, εκεί που όλοι οι μερακλήδες του χωριού, στην παρέα τους έπαιρναν μαζί και τους πιτσιρικάδες λυράρηδες, για να συμμετέχουνε και αυτοί, σε κείνη την πανδαισία της αντιστοίχισης των συναισθημάτων.

Ο Στραβός (Πασπαράκης Μανώλης), ο Κουρκούτης (Μανουράς Γιώργης), ο Κίτρος (Ξυλούρης Γιώργης) και ο Σωκράτης ο Κοκορδούλης, είναι οι πρώτοι παλιοί λυράρηδες της εποχής που επηρέασαν τον Καλομοίρη το Γιώργη.

Γιώργος Καλομοίρης

Ήταν ο Γιωργαντός μόλις 12 χρονών (!)  που έπαιξε για πρώτη φορά λύρα, με τους μερακλήδες σε παρέα. Οι συνθήκες μέσα στην κατοχή, για ένα παιδί μόλις 12 – 13 χρονών, δεν ήταν οι κατάλληλες για να αποδώσει στη θεά Λύρα, αλλά έχοντας δίπλα του, σε όλο το χωριό αυτούς τους αγγέλους μερακλήδες, δεν μπορούσε παρά να επηρεασθεί και να γενεί αποδέκτης, των συναισθημάτων του λαϊκού πολιτισμού και της ευαισθησίας που κουβαλάει ο Ανωγειανός και να διδαχθεί από τους γλεντζέδες, που ανάθρεψαν τόσους και τόσους καλλιτέχνες.

Το πρώτο επαγγελματικό γλέντι έγινε στ’ Ανώγεια το 1948, σ’ ένα γάμο και έπαιξαν μαζί με τον αξέχαστο Νίκο Ξυλούρη, “που σαν κοπέλια ετότεσας μαθαίνανε μαζί τη λύρα”. Ήταν η απαρχή της προοπτικής του καλλιτέχνη, για να ξεπεράσει τα σύνορα του χωριού και άρχισε να κατεβαίνει στο Ηράκλειο, στην Πεδιάδα, στο Μονοφάτσι, στο Ρέθυμνο και σ’ όλη την Κρήτη.

Πρώτος δίσκος, 78 στροφών, το 1958 με το εκπληκτικό συρτό “Έγινες μάγισσα για με” και “Δυστυχισμένος βρίσκομαι”, επόμενος δίσκος 78 στροφών “Κυπριωτοπούλα μου” το 1959. Μικρούς δίσκους 45 στροφών έγραψε από το 1958 μέχρι και το 1968 γύρω στους 50.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα τραγούδια του:”Μ’ άνοιξες στο κορμί πληγές”, “Τα δυο σου χέρια να κρατώ”, “Τσάκι τσάκι”, “Μ’ ένα σου όχι στη ζωή”, “Πάει και πάει το σταμνί στη βρύση”, “Χριστέ και Παναγία μου”, “Βάστα καλό λογαριασμό”, “Φιλενάδες”, “Ήρθε στη βρύση το νερό” κ.α.

Συνολικά από το 1969, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’90 είχε γράψει 21 μεγάλους δίσκους.

Πρώτη φορά παίζει στο Ηράκλειο, στου Χαρίλαου τη ταβέρνα στον Πόρο. Στη συνέχεια έπαιξε στο πρώτο Κρητικό κέντρο του Ηρακλείου στον “Ερωτόκριτο”. Ο Γιώργης Καλομοίρης  είναι από τους πρώτους λυράρηδες στο Ηράκλειο, που επέβαλαν τη λύρα και γενικότερα την Κρητική Μουσική την δεκαετία των “ονείρων”, της “ευαισθησίας”, των “τεχνών” και των “γραμμάτων”, την δεκαετία του ’60.

Στην συνέχεια η Κρήτη της Αθήνας, το 1970 τον “απέσπασε” προσφέροντας για εφτά χρόνια την σφραγίδα του στη Κρητική μουσική, στην Αττική στα Κρητικά κέντρα Κονάκι και Αγρίμια. Επιστρέφει στο Ηράκλειο το 1977, στο Λιμενικό Περίπτερο όπου μέχρι και το 1995, δημιουργεί ένα αξεγόραστο και απλό στέκι των μερακλήδων της Κρητικής Μουσικής, δίπλα στην ώρες – ώρες φουσκοθάλασσα του Κρητικού πελάγους και άλλες στιγμές, στην απαστράπτουσα απο φώς και ηρεμία, απέραντη θάλασσα του Μεγάλου Κάστρου, δίπλα στα κάστρα της αρμύρας και του φωτός, τραγουδώντας τους καημούς και τις λαχτάρες αυτού  του τόπου.

Το 1996 μέχρι 1998 επιστρέφει και πάλι στην Αθήνα, για δύο χρόνια στο κέντρο Ζορμπάς.

Ο Γιώργης Καλομοίρης, σε όλη του τη διαδρομή, συνεργάστηκε με κορυφαίους λαγουθιέρηδες και τραγουδιστές μεταξύ άλλων και οι: Φασουλάς Ζαχάρης, Κουμιώτης Γιώργης, Τσαγκαράκης Δημήτρης, Νίκος Μανιάς, Μαρκογιαννάκης Γιάννης, Ξυλούρης Γιάννης, Λαρετζάκης Μανώλης, Μαμαλάκης Στρατής, Καραγιώργης Γιώργης, Λάμπρος Χαριτάκης, Μανώλης Κουμιώτης, Βασίλης Ξυλούρης.

 

rethemnos.gr,

Συμμετοχή της ΕΛΜΕ στην κινητοποίηση για την Παιδεία την Πέμπτη

Τη συμμετοχή της στην κινητοποίηση της ΔΟΕ και των Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών την Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη ανακοίνωσε η ΕΛΜΕ Χανίων.

Συγκεκριμένα και προκειμένου οι καθηγητές να βρεθούν στην κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί στις 11:30 πμ στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς, η ΕΛΜΕ προκήρυξε διευκολυντική στάση εργασίας από τις 11 έως τις 2 μμ και καλεί τα μέλη της να παρεβρεθούν στη συγκέντρωση για να διαμαρτυρηθούν και να διεκδικήσουν:

  • Ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό δημόσιο σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
  • Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των πραγματικών κενών στα σχολεία.
  • Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών σε μία φάση σε όλα τα λειτουργικά κενά.
  • Καμιά απόλυση αναπληρωτή.
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.
  • Στήριξη της Ειδικής αγωγής.
  • Καμία συγχώνευση, κατάργηση σχολείων και τμημάτων. Διεκδικούμε 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια. Απόσυρση των εγκυκλίων για τις προϋποθέσεις λειτουργίας Ο.Π για τα ΓΕΛ. και των τμημάτων γενικής παιδείας τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ.
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Επαναφορά της μείωσης του ωραρίου των υπευθύνων στα εργαστήρια φυσικών επιστημών και πληροφορικής.
  • Εξασφάλιση όλων των νόμιμων εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών στις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτέμβρη τα οποία παραβιάζονται με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Άμεση απόσυρση της εγκυκλίου.
  • Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εκτός ΠΥΣΔΕ.
  • Ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών στην εκπαίδευση που επιβάλλονται από τους δανειστές και εφαρμόζονται από την κυβέρνηση.

 

Η δικια μου… Ευρώπη

Γράφει ο Βαγγέλης Πάλλας
Δημοσιογράφος I.J.F./A.E.G.

 

Πρώτα κατασκευάζουμε το παρελθόν, την ιστορία, όπως μας συμφέρει, κατόπιν επιλέγουμε τα ζητήματα που μας βλάπτουν και τέλος βρίσκουμε μερικά ονόματα ιστορικών, κατά προτίμηση νεκρών, που έχουν ασχοληθεί μ’ αυτά και τους κολλάμε τη ρετσινιά του ανιστόρητου, του εχθρού του έθνος, και πολλών άλλων.

Για πολλούς η Ευρώπη, είναι χριστιανική πρώτα και μετά δημοκρατική και για κάθε αλλόθρησκο, βάρβαρο ή μουσουλμάνο, δεν χωράει στην Ευρώπη, και κάθε φορά ο εχθρός γίνεται σύμμαχος κατά του νέου εχθρού, ανάλογα με τις ανάγκες της προπαγάνδας.

Η ιστορία δεν είναι τρένο για να προχωράει πάνω σε ράγες. Υπάρχουν πολλά “τυχαία” γεγονότα που μπορεί να την εκτρέψουν προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση.

Γι’ αυτό μπορούμε σήμερα να αναρωτηθούμε τι θα γινόταν αν;

Η ιστορία είναι αυτή που είναι και δεν μπορεί να αλλάξει. Τι θα συνέβαινε αν η ιστορία εξελισσόταν διαφορετικά απ’ ότι εξελίχθηκε.

Η δικιά μου Ευρώπη δεν ήταν ποτέ ο Σόϊμπλε, η Μέρκελ, ο Γιουνκέρ, ο Σούλτς, ο Νταϊσεμπλούμ, ο Ντράγκι και οι εγχώριοι φίλοι τους. Τι δουλειά έχουνε στην Ήπειρο του Μότσαρτ, του Τσαϊκόφσκι αυτά τα ανθρωπάκια;

Η δικιά μου Ευρώπη είναι τα μικρά καφέ στις παραποτάμιες, λεωφόρους. Είναι οι καταραμένοι ποιητές, ο Καβάφης, ο Καζαντζάκης, ο Σεφέρης, ο Βάρναλης και ο Ελύτης.  Είναι ο ελεύθερος έρωτας και ο βαρύς καπνός του κυρίου Φρόϋντ.

Η δικιά μου Ευρώπη δεν ήταν ποτέ, δεν ήταν, επιτροπές και αριθμοί, στατιστικές και ευρωομολόγια. Εμείς αγαπήσαμε τον ελεύθερο έρωτα, τον θάνατο του Λόρδου Μπάϊρον, της Αναϊς Νιν, της Φρανσουάζ Σαγκάν, τον Μάρκο Αυρήλιο και ντον Ηράκλειτο και τον Αριστοφάνη.

Το μέλλον αυτής της Ευρώπης δεν είναι αυτό που θέλουμε. Η καθυστέρηση για την περαιτέρω ενοποίηση οδηγεί σε μια παραπεταμένη περίοδο εσωστρεφείας και οδηγεί στη διάλυσή της.

Αυτή η Ευρώπη επιστρέφει στον εθνικισμό. Τα κράτη της διαλύονται σε κρατίδια, πριγκιπάτα και πόλεις-κράτη και γίνονται το μήλον έριδος μεταξύ Αμερικής και Ρωσίας.

Η δική μου Ευρώπη είναι ένα τραγούδι του Ζακ Μπρελ, ένα τραγούδι του Καζαντζίδη, είναι το σπουργιτάκι του Ryan-Ryan, τα ριζίτικα τραγούδια του Νίκου Ξυλούρη και το βαλς των χαμένων ονείρων του Μάνου Χατζιδάκη.

Είναι μια πινελιά του Ματίς, ένα πρόσωπο του Μοντιλιάνι, ένας πίνακας του El Greco, το κομμένο αυτί του Βαν Γκογκ, είναι τα λουλουδιασμένα μάρμαρα του Παρθενώνα, είναι ο Ιταλό Καρβίνο, είναι ο Θεόφιλος.

Η πορεία της σημερινής Ευρώπης θέτει ζητήματα Δημοκρατίας, θέτει ζητήματα καθημερινής ζωής και εργασίας, θέτει ζητήματα ταυτότητας.

Τις απαντήσεις μπορεί να τις δώσουνε κάποιοι πανεπιστημιακοί, κάποιοι πολιτικοί ή και διαφημιστές; Δεν νομίζω.

Η δική μου Ευρώπη, δεν είναι, ποτέ δεν ήταν κάτι άλλο από το άμετρο, το αναρίθμητο και το ανέκφραστο μπροστά στο μηδέν των υπολογισμών τους. Φοβάμαι όλους αυτούς που απαξιώνουν τους θεσμούς που υπηρέτησαν. Φοβάμαι όσους ενοχοποιούν τη φτώχεια. Φοβάμαι τον εαυτό μου που σιωπά σ’ αυτά που έρχονται. Δεν φοβάμαι την χαμένη τους φαντασία. Δεν φοβάμαι να περπατώ ανάμεσά τους.

Δεν είναι αυτή η Ευρώπη των 23 εκατ. ανέργων, των 80 εκατ. που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και ταυτόχρονα η Ευρώπη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, 150 από τους οποίους βρίσκονται στη λίστα των 500 πιο κερδοφόρων επιχειρήσεων του πλανήτη με αμύθητα ποσά σε κέρδη για το 2015.

Η δική μου Ευρώπη, είναι η petite France, η Σπιναλόγκα στην Κρήτη, τα γραφικά λιμανάκια της Πορτογαλίας, η Αφροδίτη στην Κύπρο και ότι άλλο μπορεί να έχει κτισθεί με γνώση.

Δεν μου κάνει η λογιστική τους Ευρώπη. Εμείς είμαστε οι ιθαγενείς αυτής της ηπείρου, εμείς την κτίσαμε με γνώση και μ’ έρωτα, και εμείς είμαστε αυτοί που πρέπει να επιβιώσουμε μέσα σ’ αυτήν. Το κιτσαριό του ωραίου, των λογιστών δεν έχει ποτέ δεν είχε εδώ καμιά θέση.

Πριν είκοσι χρόνια

-Πριν είκοσι χρόνια… Είμαστε όλοι υγιείς!

-Πριν είκοσι χρόνια… Είχαμε όλα μας τα αγαπημένα πρόσωπα!

-Πριν είκοσι χρόνια… Δεν είχε χτυπήσει την πόρτα μας ο θάνατος!

-Πριν είκοσι χρόνια… Ήταν ακόμα η ζωή μπροστά μας!

-Πριν είκοσι χρόνια… Μπορούσαμε ακόμα και κάναμε όνειρα!

-Πριν είκοσι χρόνια… Πιστεύαμε ακόμα πως θ’ αλλάζαμε τον κόσμο!

-Πριν είκοσι χρόνια… Θα διώχναμε λέει τις Βάσεις!

-Πριν είκοσι χρόνια… Το, πιστεύαμε, το πιστεύαμε, το πιστεύαμε!

-Πριν είκοσι χρόνια… Στο Μαράθι τρώγαμε καπνογόνα, όχι τσιπούρες!

-Πριν είκοσι χρόνια… Διαβάζαμε ποίηση!

-Πριν είκοσι χρόνια… Κλαίγαμε από θαυμασμό στο δειλινό

-Πριν είκοσι χρόνια… Μας συγκινούσε το «Ανεμολόγιο»

-Πριν είκοσι χρόνια… Κολυμπούσαμε τα βράδυα με τις πυγολαμπίδες.

-Πριν είκοσι χρόνια… Δεν φοβόμαστε, δεν φοβόμαστε, δεν φοβόμαστε!

-Πριν είκοσι χρόνια…

-Πριν είκοσι αιώνες…

-Πριν είκοσι σταγόνες…

-Πριν είκοσι στιγμές…

-ΤΩΡΑ…. Φοβάμαι, φοβάμαι, φοβάμαι!

 

Α.Ρ.

Παγκόσμια ύψωση του Τιμίου Σταυρού

Τον Σταυρόν σου προσκυνουμεν Δέσποτα και την αγίαν Σου ανάστασιν θμνούμεν και δοξάζομεν»

Του π. Στυλιανού Θεοδωρογλάκη

 

Οι όροι παγκόσμιος, παγκοσμιοποίηση, οικουμενικός και οικουμενισμός άρχισαν να μπαίνουν στο σύγχρονο λεξιλόγιο μας τις τελευταίες δεκαετίες και μάλιστα με επιφυλάξεις για την καθαρότητα και την αγνότητα των νοημάτων τους κυρίως μάλιστα παό τον ορθόδοξο χριστιανικό χώρο.

Παρά ταύτα η αλήθεια είναι ότι η αγία μας Εκκλησία χρησιμοποιεί αυτούς τους όρους απ’ αρχής της υπάρξεως και της λειτουργίας της.

Π.χ α) Την 11η του αυτού μηνός Σεπτεμβρίου εορτάζουμε την παγκόσμια ύψωση του Τιμίου Σταυρού , όπως αναγιγνώσκουμε στο Συναξάριο της ημέρας.

β) «Υπερ της πόλεως αυτής, πάσηε πόλεως και χώρας… και πασών του Θεού εκκλησιών…»

Με τα δύο αυτά παραδείγματα αλλά και με πολλά άλλα καταρρίπτεται ο μύθος ότι οι όροι αυτοί υπκρύπτουν πονηρούς λογισμός και υπονομεύουν τάχα την αλήθεια της αγίας μας Εκκλησίας.

Ο Σταυρός του Χριστού είναι φανερό ότι υψώνεται όχι υπέρ ενός έθνους ή ενός λαού, έστω και εκλεκτού αλλά για όλους τους λαούς και όλα τα έθνη του κόσμου, είναι παγκόσμιο γεγονός, αισιοδοξίας, ελπίδας, ζωής και ανάστασης με παρόν και μέλλον.

Όσοι ατενίζουν το σταυρό του Χριστού λυτρώνονται από τα όποια αμαρτητικά παθήματα, πίστεως ή απιστίας, κατάφασης ή άρνηση,

ανεξάρτητα θρησκευτικών ομολογιών, θρησκειών και θρησκευτικών ρευμάτων απροσδιορίστου ταυτότητας και ισχύος.

Ο θεός βγαίνει στο όβγορο, εμφανίζεται πανοραμικά ώστε οι πάντες, το πανανθρώπινο να έχει τη δυνατότητα της «θέας του αθεάτου».

Γι’ αυτό το Σταυρό του Χριστού τον υψώνουμε στο κέντρο του Ναού που είναι το ψηλότερο μέρος της υπ’ ουρανού δημιουργίας και η πρόσκληση είναι ανοικτή και συνολική επίσης παγκόσμια και πανανθρώπινη: «όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν, αράτω τον Σταυρόν αυτού, ακολουθήτω μοι».

Που υποκρύπτεται ο φόβος του πονηρού λογισμού;

Μπορούμε εμείς να εμποδίζουμε εκείνους που τους αρέσει να ατενίζουν το Σταυρό και στη συνέχεια να ακολουθήσουν τη ζωή του εσταυρωμένου και αναστάτνος Κυρίου.

Ατενίζω το Σταυρό του Χριστού, σημαίνει προσκυνώ το Σταυρό του Χριστού, και πάλι αυτό σημαίνει ότι αποδέχομαι «εν τη σαρκί ημών» τα παθήματα του Σταυρού.

Αυτό πάλι σημαίνει ότι όσο δέχομαι τα παθήματα του Σταυρού, όσο νοιώθω τον πόνο και την οδύνη από τα καρφιά του Σταυρού, τόσο αφήνω πίσω μου, όχι μόνο κάθε πονηρό λογισμό αλλά και τον ίδιο τον εαυτό μου και ζω ξέρετε τι; Το απαρνησάσθω.

Πέρα από τις σωματικές και ψυχικές μου δυνάμεις σηκώνω το σταυρό στοςυ ώμους μου και τραβώ το δρόμο που περπάτησε και περπατεί ο Χριστός, που περνά μέσα από τα στέκια και τα σοκάκια των ανιάτως ασθενών, των ανέργων, των πεινασμένων, των συντετριμμένων, των εγκαταλελειμμενων και γενιά των εμπερίστατων θλιμμένων και πονεμένων αδελφών μας.

Όλο αυτό είναι η θεληματική μας ανταπόκριση στην ενατένιση του Σταυρου. Είναι η ίδια η πρόσκλησή μας στη σημερινή γιορτή, που αν και σταυρική υποκρύπτει μέσα της λαμπρινή αναστάσιμη ζωή και χαρά γιατί ο ίδιος ο Σταυρός του Χριστού, «ζωή και ανάστασις υπάρχει τω λαώ σου».
Η ορθοδοξία των μεγάλων πατέρων και διδασκάλων, των αποστόλων και των ομολογητών, των μαρτύρων και των οσίων, των Οικουμενικών Συνόδων και της συγκροτημένης και θωρακισμένης πίστης των αιώνων, του πολιτισμού του Βυζαντίου, της υπερανάπτυξης των γραμμάτων και των τεχνών, της ποίησης και της μουσικής, αυτό το παγκόσμιο αγαθό της ορθοδοξίας αποτολμά από αιώνων το άνοιγμά του στην οικουμένη, «τοις ρήμασιν» του Χριστού υπήκουσα και καλεί από περάτων έως περάτων της οικουμένης κάθε άνθρωπο να ατενίσει και να προσκυνήσει το Σταυρό του Χριστού και να ζήσει και να χαρεί τη χαρά της ζωής στην αναστάσιμη και τη λαμπρινή της διάσταση που μόνο κακεντρέχεια μπορεί να δικαιολογήσει τις υποψίες μας περί πονηρών λογισμών και προδοσίας της ορθοδοξίας.
Η ορθοδοξία δεν προδίδεται, δεν παζαρεύεται, δεν χωρεί σε καμιά φόρμα μικροπολιτικής και στενόκαρδης μουρμούρας.
Θριαμβεύει όταν διώκεται και οι διώκτες της αυτοπεριγελούνται.
Δεν μπορέσαμε ποτέ να κατανοήσουμε το θανάσιμο μίσος κατά της ορθοδοξίας από άθεους και αλλόθρησκους, ομογενείς και αλλογενείς μερικές φορές και ομογάλακτους αδελφούς μας.
Τους δυσκολεύει να ακούν την πρωινή προσευχή ακόμα και στα σχολεία και επιδιώκουν με κάθε τρόπο την κατάργησή της.
Τους δυσκολεύει τάχα η πίστη, το νόημα, το περιεχόμενο της ορθοδοξίας, το οποίο θέλουν να αποσιωπάται και να ακούγεται μόνο ως ιστορικό γεγονός.
Δε διδάχθηκαν από την εχθρική και πολεμική συμπεριφορά των απίστων όπως αυτοαποκαλούνται κατά της ορθοδοξίας σε άλλες χώρες.
Η ορθοδοξία όσο χτυπιέται ένδοθεν και έξωθεν, τόσο και περισσότερο χαλυβδώνεται, ανανεώνεται, κυριαρχεί και πρυτανεύει στην οικουμένη.
Καμιά διεθνιστική κίνηση και κανένας διεθνισμός δεν μπορούν να αναχαιτίσουν τον χείμαρρο της ορθοδοξίας που με τα γάργαρα πνευματικά και αγιασμένα νερά του ξεπλύνει και απαστράπτει τη βρώμικη, εγκληματική και πολλές φορές απάνθρωπη θρησκευτική και πολιτική, κοινωνική και οικογενειακή πραγματικότητα.
Ευλογία Κυρίου η σημερινή παγκόσμια ύψωση του Σταυρού για πιστούς και απίστους, για την οικουμένη.

«Θεός κύριος και επέφανεν ημίν».

Κάτω από το φως της παρουσίας του Θεού άνθρωποι των υπ’ ουρανόν εθνών και λαών, φωτισμένοι και αγιασμένοι βρίσκουν την ενότητά τους, την ειρηνική τους συνύπαρξη και την ευλογημένη αναστάσιμη και λαμπρινή ζωή με πληρότητα, με νόημα, με αξίες.