22.3 C
Chania
Monday, October 7, 2024

“Η κυρά του Λέντα”: Έκαναν διακοπές στην Κρήτη και ανακάλυψαν θησαυρό από τον 5ο αιώνα π.Χ. | Φωτός+Βίντεο

Ένα από τα πιο γραφικά ψαράδικα χωριά, ο Λέντας, 73 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Νομού Ηρακλείου, είναι χτισμένο στη θέση της αρχαίας πόλης Λέβην.

Πρόκειται για έναν συχνό τουριστικό προορισμό καθώς η ομορφιά του φυσικού τοπίου είναι απαράμιλλη ενώ η φήμη των θεραπευτικών ιαματικών υδάτων, περνά τα ελληνικά σύνορα.

Αφήνοντας πίσω το χωριό Μοίρες, οι ταμπέλες θα σας οδηγήσουν στο Λέντα. Η διαδρομή θα σας μαγέψει, ενώ η βόλτα με τα πόδια είναι απαραίτητη.

Έτσι ακριβώς συνέβη με τον κ. Ευάγγελο Μπεξή και τον κ. Αδριανό Μπεζουγλώφ. Οι δύο αρχαιολόγοι, λοιπόν, γνώστες της ιστορίας της περιοχής, θέλησαν να περιηγηθούν με τα πόδια στον λόφο.

Όπως εξηγεί στο CNN Greece o κ. Μπεζουγλώφ, γλωσσολόγος, στην περιοχή και συγκεκριμένα στον λόφο υπάρχουν διάσπαρτα κομμάτια από αρχαιολογικά αντικείμενα.

Η έκπληξη του κ. Μπεζουγλώφ ήταν μεγάλη όταν ανακάλυψε πως το πράσινο, όπως λέει, αντικείμενο που έβλεπε μπροστά του – και αρχικά πέρασε για σκουπίδι – τελικά ήταν ένα γυναικείο ειδώλιο.

«Πρόκειται για ένα ειδώλιο σπάνιας ομορφιάς και μεγάλης αρχαιολογικής αξίας. Η πρώτη εικόνα μας δείχνει πως τοποθετείται στα τέλη του 6ου με αρχές 5ου αιώνα π.Χ. Είναι αυστηρού ρυθμού, έχει αμυγδαλωτά μάτια, μακριά κόμη, φέρει χιτώνιο και απεικονίζει μια ιέρια ή θεότητα. Το ειδώλιο είναι από ορείχαλκο ενώ τα μάτια φαίνεται να είχαν πολύτιμους λίθους, λόγω του κενού που υπάρχει σήμερα μέσα», λέει στο CNN Greece o αρχαιολόγος Ευάγγελος Μπεξής.

Η ανακάλυψη της «Κυράς του Λέντα»

Καθώς οι κ.κ. Μπεξής και Μπεζουγλώφ περιηγούνταν στον χώρο του Ασκληπιείου του Λέντα με την παρέα τους, την προσοχή του δεύτερου τράβηξε ένα πολύ λεπτό κομματάκι από κάποιο αγγείο. «Το έπιασα στο χέρι μου και το θαύμασα. Ακριβώς δίπλα ήταν κάτι που έμοιαζε με σκουπίδι. Ήταν πράσινο. Το πέρασα αρχικά για αναπτήρα και πήγα να το πιάσω για να το πετάξω. Όμως τραβώντας το, ανασύρθηκε ένα ειδώλιο 12 εκατοστών από το έδαφος. Δεν έχω λόγια για να περιγράψω πώς αισθάνθηκα».

Αμέσως, κάλεσαν την αστυνομία η οποία παρέλαβε το αγαλματίδιο και το μετέφερε με προσοχή στην εφορεία αρχαιοτήτων Ηρακλείου που θα εξετάσει και θα χρονολογήσει το ειδώλιο.

Εάν τελικά αποδειχθεί πως το γυναικείο ειδώλιο είναι του 5ου αιώνα, αυτό σημαίνει πως υπήρχε πριν από τη δημιουργία του Ασκληπιείου. «Το γεγονός πως βρέθηκε στην κορυφή του λόφου μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως επρόκειτο για αγαλματίδιο μινωικής λατρείας και επομένως πάμε ακόμα πιο παλιά δηλαδή ίσως και να μιλάμε για 2η ή και 3η χιλιετία π.Χ» τονίζει στο CNN Greece ο κ. Μπεξής.

Δείτε το βίντεο:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=nnkSnAB_kco”]

Δείτε φωτός:

2

3

4

5

cnn.gr

O πιλότος των F-16 από την 115 Π.Μ. που ξεκίνησε από τις Μουρνιές και έφθασε στο Ηράκλειο ανάβοντας τα καντήλια σε 367 εικονοστάσια: “Το έκανα μπας και βάλουν μυαλό και φτιάξουν καλύτερους δρόμους”

Άφησε για λίγο τους αιθέρες, τους οποίους διασχίζει με τις μεγαλύτερες ταχύτητες, οδηγώντας τα μαχητικά αεροπλάνα F16 και «προσγειώθηκε» στη γη για να περπατήσει μόνος του δεκάδες χιλιόμετρα, κατά μήκος της εθνικής οδού, από τις Μουρνιές στα Χανιά μέχρι και το Γάζι στο Ηράκλειο για να ανάψει στο ενδιάμεσο 367 καντήλια, που ισοδυναμούν με τα εκκλησάκια που συνάντησε, αφιερωμένα σε συνανθρώπους μας που χάθηκαν στην άσφαλτο της Κρήτης!

Ένας σπουδαίος άνθρωπος και πιλότος, ο Σμήναρχος Εμμανουήλ Καρυωτάκης θέλησε με αυτόν τον μοναδικό τρόπο να τιμήσει εκείνους που χάθηκαν στην άσφαλτο αλλά και να ξυπνήσει συνειδήσεις ώστε αυτή η μάστιγα των τροχαίων δυστυχημάτων, που πλήττει σε πολύ μεγάλο βαθμό την Κρήτη κάθε χρόνο να περιοριστεί.

Ο ίδιος  το είχε κάνει τάμα και επέλεξε περπατώντας δεκάδες χιλιόμετρα να τιμήσει δικούς του ανθρώπους αλλά και για όλον τον κόσμο. Οντας ένας σεμνός και ανιδιοτελής άνθρωπος,  δεν θέλησε να το αναφέρει πουθενά, ούτε καν στους συναδέλφους του πιλότους.

ekl2Μετά από δικές μας πιέσεις μίλησε στην «Ανωγή» για αυτή του την ενέργεια. Άλλωστε ο Μανόλης είναι αγαπητός στους Ανωγειανούς, φίλος του χωριού μας και προσωπικός φίλος του π.Ανδρέα Κεφαλογιάννη, καθώς ήταν και ο πρώτος πιλότος που πέταξε το 2014 πάνω από τον ουρανό των Ανωγείων για να τιμήσει το Ολοκαύτωμα του χωριού! Η «Ανωγή» του ζήτησε- παρά το γεγονός ότι δεν ήθελε να κάνει γνωστή την ηρωϊκή του πράξη- να μιλήσει για αυτή του την συγκλονιστική εμπειρία, όχι για να έχουμε  ένα «αποκλειστικό»  θέμα, αλλά να χτυπήσει το καμπανάκι στους οδηγούς που αρνούνται να συμμορφωθούν με τους κανόνες της ασφάλτου και επιμένουν να μην… .δένονται με τη ζωή όταν βρίσκονται στο τιμόνι.

Με τελευταίο θύμα στους δρόμους της Κρήτης τον 17χρόνο Πλάτωνα Χειμωνάκη, ένα παιδί με γνωστούς και φίλους στα Ανώγεια,  που σκοτώθηκε στους δρόμους του Ρεθύμνου πριν λίγες ημέρες, στόχος μας μέσα από αυτό το ρεπορτάζ με πρωταγωνιστή του Σμήναρχο Μανόλη Καρυωτάκη  να ταρακουνήσουμε μικρούς και μεγάλους οδηγούς, ώστε να μάθουν να οδηγούν με ασφάλεια και σύνεση για να μην πολλαπλασιάζονται τα εκκλησάκια στους δρόμους μας….

ekkl2«Έκανα 400 στάσεις»

Ο Εμμ.Καρυωτάκης μιλώντας στην ΑΝΩΓΗ μας είπε κατ΄αρχήν για το πως ξεκίνησε αυτή η ιδέα καθώς και τι πέρασε αυτές τις δυο ημέρες πεζοπορίας.

«Ήταν μια ιδέα που την είχα εδώ και χρόνια και ήθελα να το κάνω προς τιμήν κάποιων ανθρώπων που χάθηκαν και κάποιων που ζούνε και θέλω να ζούνε για πάντα αλλά και γενικά για όλο τον κόσμο. Ξεκίνησα λοιπόν από τις Μουρνιές, περίπου δέκα χιλιόμετρα μακριά από τα Χανιά και πήγα με τα πόδια στο Ηράκλειο κάνοντας περίπου 400 στάσεις στον δρόμο όπου άναψα όλα τα καντήλια που συνάντησα και από τις δυο μεριές του δρόμου. Αποφάσισα να το κάνω μόνος μου αν και στην αρχή η ιδέα ήταν να την πραγματοποιήσουμε 3 άτομα. Πήρε λίγο παραπάνω χρόνο βέβαια γιατί χρειάζεται προσοχή όταν περνάς απέναντι στην Εθνική οδό αλλά εντάξει, παρά την κούραση και τον χρόνο που χρειάστηκε άξιζε πιστεύω τον κόπο.

ekkl4«Σε κάποια εκκλησάκια το καντήλι είχε να ανάψει και 100 χρόνια»

-Ξεκίνησα την  Δευτέρα στις 6.15 π.μ με το πρώτο φως της ημέρας δηλαδή. Δέκα λεπτά για την ακρίβεια μετά το πρώτο φως. Το πρώτο φως είναι 30 λεπτά πριν την ανατολή του ηλίου. Επειδή είμαι αεροπόρος έχω μάθει να μιλάω έτσι, το πρώτο φως της ημέρας έρχεται 30 λεπτά πριν την Ανατολή. Ξεκίνησα λοιπόν 6.15 έκανα το πρώτο διάλειμμα στην Σκαλέτα μετά το Ρέθυμνο, με τον μετρητή εκεί να γράφει 82.502 βήματα! Εκεί στην Σκαλέτα  έμεινα την νύχτα και ξεκουράστηκα σε μια ξαπλώστρα στην παραλία. Δεν με συνόδευε κανένας αν και δικοί μου άνθρωποι μου είχαν πει να το αναφέρω στα κανάλια, αλλά προτιμούσα να το κάνω μόνος μου χωρίς να ξέρει κανένας ποιος και τι. Ήθελα κάποιος να επισκεφθεί αυτά τα 367 εκκλησάκια και να ανάψει το καντήλι τους. Κάποια από αυτά είχαν να ανάψουν και εκατό χρόνια, να φανταστείτε υπήρχαν εκκλησάκια από το 1940 τότε που ήταν ακόμα χωματόδρομος.

ekkl6«Γνώρισα 367 ανθρώπους…»

-Την δεύτερη μέρα με ξύπνησε ο αέρας εκεί, το κύμα και ξεκίνησα λίγο πιο μπροστά στις 6.05 π.μ και το τέλος της διαδρομής ήταν στο Γάζι Ηρακλείου, δεν θυμάμαι ακριβώς πως λέγεται εκεί, σε μια στάση που έχει το ΚΤΕΛ . Εκεί λοιπόν στην είσοδο του Ηρακλείου σταμάτησα την διαδρομή μου. Στον δρόμο κανένας δε με σταμάτησε ή με ρώτησε τι κάνω και περπατάω. Γενικά η περιβολή μου έμοιαζε και με τουρίστα, ήμουν αξύριστος και ταλαιπωρημένος, και δεν με ρώτησε κάποιος αλλά και εγώ δεν ήθελα να δώσω στόχο. Από τρόφιμα δεν κουβαλούσα τίποτα. Ένα σάντουιτς πήρα εκεί στη μεγάλη ευθεία, στου “Κακλή” και βούτηξα λίγο στην θάλασσα γιατί δεν άντεχα άλλο, είχε τελειώσει και το νερό. Μετά συνέχισα και έφαγα  στη Σκαλέτα σε ένα κέντρο του Παρασύρη όπου και κοιμήθηκα μετά την πρώτη μέρα στις ξαπλώστρες. Στης Σίσσες μια καλή κυρία μου έδωσε ένα μπουκάλι νερό, δεν ήθελε και λεφτά ..”.

Στην ερώτηση μας τι ένιωσε όταν έφτασε στο τέλος της διαδρομής, συγκινημένος τόνίζει: “Όταν έφτασα στο τέλος βασικά ένιωσα ότι βρέθηκα πολύ κοντά και γνώρισα 367 ανθρώπους. Που δεν είναι μόνο 367 είναι παραπάνω γιατί σε κάποιο εκκλησάκι υπήρχε μια μάνα με τρία παιδιά κοντά στις Σίσσες, μέσα στο εικονοστάσι ήταν και τα αρκουδάκια που είχαν μαζί τους τα παιδιά όταν σκοτώθηκαν. Λίγο πριν ήταν δυο παλικάρια που έφυγαν 17-18 χρονών , αδέρφια, αγόρι και κορίτσι. Ένιωσα ότι τους γνώρισα. Στο facebook  με βλακείες γνωρίζεις δέκα ανθρώπους τη μέρα με τα αιτήματα και τις ανοησίες, αλλά εγώ σε δυο μέρες γνώρισα 367 ανθρώπους το λιγότερο..”

ekkl7 Πνιγμένη στα σκουπίδια η Εθνική Οδός Χανίων – Ηρακλείου

Ο Εμμανουήλ Καρυωτάκης κινδύνευσε ακόμα και πεζός στην Εθνική οδό από κάποιους ασυνείδητους οδηγούς. Αναφέρει χαρακτηριστικά: “Μέχρι το 2001 ήμουν στα αεροπλάνα Α7 και 15 χρόνια τώρα είμαι στα f16 στην 115 Πτέρυγα Μάχης.Με το f16 για αυτή την απόσταση που έκανα χρειάζομαι δυο λεπτά, με τα πόδια μου πήρε δυο μέρες! Όση διαφορά έχουν τα 2 λεπτά από τις 2 μέρες τόση διαφορά έχει και η συγκίνηση που νιώθεις. Εμείς ως πιλότοι, το μόνο πράγμα που έχουμε συνηθίσει επειδή είμαστε μόνοι μας, μέσα στο αεροπλάνο και εκεί σκεφτόμαστε μόνοι μας για την επόμενη στιγμή, για τον κίνδυνο και την στροφή. Έτσι έμαθα να λειτουργώ μόνος μου και στο δρόμο ήξερα πότε να στρίψω, πότε να περιμένω, πότε να κρυφτώ λίγο . Μόνο ο αέρας από φορτηγά που τρέχουν με 120 ή 140 χιλιόμετρα σε πετούσε στην άκρη. Οι άνθρωποι στο δρόμο είναι παρανοϊκοί με την ταχύτητα, βλέπουν ένα διαβάτη στο δρόμο και αντί να κόψουν πάνε ακόμα πιο γρήγορα, τι να πω..”

ekkl8Αναφέροντας τι του έκανε εντύπωση στα εκκλησάκια αλλά και στον δρόμο τονίζει: “8 χρονών ήρθα στην Κρήτη με τον πατέρα μου από την Ανδραβίδα, γιατί ήταν και αυτός συνάδελφος μηχανικός στην Αεροπορία.. Κάνω αυτό το δρομολόγιο 40 χρόνια που πηγαίνουμε στο χωριό για τις ελιές , για τα χωράφια κτλ. Έβλεπα τα εκκλησάκια στον δρόμο πάντα. Πρώτη φορά στη ζωή μου είδα μια στροφή η οποία έχει 7 εκκλησάκια τα οποία τα έχει κρύψει η βλάστηση. Εφτά εκκλησάκια μαζεμένα, διαφορετικής χρονολογίας, και από διαφορετικά ατυχήματα. Επτά εκκλησάκια σε 10 μέτρα! Το μπουκάλι με το νερό είναι το πιο συνηθισμένο σκουπίδι στους δρόμους. Ποντικούς, ασβούς και άρκαλους είδα 100 αλλά μπουκάλια είδα 3000! Είδα και τρεις συκιές που μακάρι να τις είχα στον κήπο μου, είχαν τα πιο γλυκά σύκα που έχω φάει ποτέ στη ζωή μου. Μετά τη Σούδα είναι στον δρόμο για Γεωργιούπολη, μακάρι να μπορούσα να τις έχω στον κήπο μου!

Πολλά μου έκαναν εντύπωση. Είδα ένα εκκλησάκι που το έφτιαξε ένας Ιταλός για ένα φίλο του που σκοτώθηκε. Είδα ένα πολύ ωραίο εκκλησάκι που έφτιαξε ένας Αλβανός για ένα φίλο του. Είδα ένα εκκλησάκι που δεν είναι από τροχαίο, είναι πάνω στο δρόμο, κάποτε υπήρχε εκεί θάλασσα και κάποιος είχε πνιγεί. Μετά λοιπόν που έφτιαξαν τον δρόμο αυτό το εκκλησάκι έμεινε και είναι στο σημείο το ίδιο που τώρα περνούν τα αυτοκίνητα, εκεί κάποιος έχει πνιγεί. Υπάρχει ένα άλλο σημείο που είναι μια κοπελιά Γερμανίδα με ένα εκκλησάκι πολύ όμορφο και λιτό το οποίο η φύση είναι λες και το αγκαλιάζει με ένα περίεργο κισσό που δεν ήταν τότε φυτεμένος αλλά το έβγαλε η φύση από μόνη της.

 pilotos«Το έκανα για να ακούσει ο Θεός…»

Τέλος ο κ.Καρυωτάκης μας εξηγεί τους λόγους που δεν ήθελε η πράξη να πάρει διαστάσεις:

«Όταν έφτασα στο Γάζι δεν είπα τίποτα σε κανένα. Θα έχανε όλη την αξία του. Μα δεν το έκανα για μένα ούτε τη δημοσιότητα ούτε τίποτα. Το έκανα να το ακούσει ο Θεός και αυτοί οι άνθρωποι πάνω στον ουρανό μπας και βάλει μυαλό ο κόσμος στον δρόμο, μπας και βάλουν μυαλό και φτιάξουν καλύτερους δρόμους, καλύτερη σήμανση. Εκεί που υπάρχουν τα περισσότερα εκκλησάκια, υπάρχουν και ταμπέλες για  επικίνδυνες στροφές για κατολισθήσεις για μείωση ταχύτητας  γιατί κάποιοι προφανώς σκοτώθηκαν από κατολισθήσεις κτλ. Τώρα δε ξέρω τις έβαζαν μετά τις ταμπέλες ή πριν και δεν τις πρόσεξαν, αυτό δεν το ξέρει κανένας. Είναι τεράστια τα δεδομένα που μπορείς να αντλήσεις και αν μπορούσε κανείς  να το κάνει σε όλη την Κρήτη γύρω-γύρω γιατί εγώ το έκανα σε μικρό κομμάτι. Αν το έκανε κάποιος και για όλη την Ελλάδα, εκτιμώ ότι κανείς δεν ξέρει πόσα εκκλησάκια είναι σε όλη τη χώρα. Εγώ τουλάχιστον ξέρω ότι εκεί που περπάτησα είναι 367. Τα άναψα όλα, για ευνόητους λόγους μετά τα έσβηνα μην ανάψει και καμιά πυρκαγιά και τα έχω φωτογραφήσει όλα για λόγους θύμησης και μνήμης, ότι κάποιος πέρασε από εκεί και τους θυμήθηκε. Είναι και πολλά μέρη τα οποία δεν είναι προσβάσιμα.

Στην μονάδα μου δεν το είπα γιατί δεν ήθελα να καλυφθεί αυτό με ένα μανδύα ότι κοίτα τι έκανε ο τάδε. Εκείνη τη στιγμή εγώ ήθελα να το ξέρει μόνο ο Θεός. Εγώ όπως είπα θέλω να ακουστεί το όνομα του πατέρα μου του Κοσμά. Θέλω να πω ότι όλα τα οφείλω στον πατέρα μου και στην μάνα μου, τις ρίζες μου. Η καταγωγή μου είναι από το Καστέλλι Πεδιάδας στο Ηράκλειο, αν και θα ήθελα να είχα καταγωγή από τα Ανώγεια γιατί το χωριό σας το αγαπάω υπερβολικά!..”

anogi.gr

 

Λύσεις για την εισφορά δακοκτονίας ζητούν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Οι στρεβλώσεις που προκύπτουν κατά τη διαδικασία είσπραξης των εισφορών δακοκτονίας και οι οποίες προκαλούν σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα μπαίνουν στο μικροσκόπιο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – μεταξύ αυτών και των βουλευτών Χανίων Β. Βαγιωνάκη & Α. Μπαλωμενάκη.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών, Ε. Τσακαλώτο, στην οποία αναλύουν τα προβλήματα που δημιουργούνται με τη διαδικασία είσπραξης της εισφοράς, ζητώντας να μάθουν τι προτίθεται να κάνει προκειμένου να αλλάξει επί το ορθολογικότερο ο τρόπος υπολογισμού της τιμής  «παρέμβασης» για τον υπολογισμό της εισφοράς δακοκτονίας του λαδιού, καθώς και με ποιόν τρόπο θα διασφαλίσει υψηλότερα κονδύλια για την κάλυψη της δακοκτονίας και της υψηλής ποιότητας του παραγόμενου ελληνικού ελαιόλαδου.

Διαβάστε αναλυτικά το σκεπτικό της ερώτησης:

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 2 του Α.Ν. 112/1967, το λάδι που παράγεται από την έκθλιψη των ελιών και οι ελιές που πωλούνται από τους παραγωγούς ή από τρίτους για λογαριασμό των παραγωγών, υπόκειται σε εισφορά δακοκτονίας. Για την καταβολή της εισφοράς δακοκτονίας στο Δημόσιο Ταμείο, υπόχρεος τυγχάνει – προκειμένου για λάδι – ο ελαιοτριβέας που ενήργησε την έκθλιψη των ελιών. Η εισφορά δακοκτονίας εισπράττεται σαν Δημόσιο έσοδο και εισάγεται στον προϋπολογισμό εσόδων του Κράτους.

Περαιτέρω, σύμφωνα  με τις διατάξεις του δευτέρου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 2 του α.ν.112/1967, όπως αυτές αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 102 του ν.1402/1983, η εισφορά δακοκτονίας ορίζεται σε ποσοστό 2% επί της αξίας λαδιού που παράγεται και υπολογίζεται στη μικρότερη τιμή συγκέντρωσης (παρέμβασης) μεταξύ εκείνων που καθορίζονται για τις ποιότητες των βρώσιμων λαδιών κατά το χρόνο της παραγωγής, δηλαδή στην τιμή παρέμβασης για το κοινό Παρθένο Ελαιόλαδο οξύτητας 2-3,3%.

Σύμφωνα με την αριθ. πρωτ. ΠΟΛ 1221/6-10-2015 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, η τιμή ενεργοποίησης της ιδιωτικής αποθεματοποίησης (πρώην παρέμβασης) της κατηγορίας Lampante (πρώην «παρθένου ελαιολάδου» ή «κοινού παρθένου») με ελεύθερη οξύτητα 2 βαθμών και για το ελαιοκομικό έτος 2015 – 2016 θα είναι 1,524 ευρώ/κιλό, η οποία θα λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της εισφοράς δακοκτονίας του λαδιού.

Σήμερα, είναι γνωστό πως η πρακτική που ακολουθείται από ελαιοτριβείς και παραγωγούς είναι να παρακρατείται από τους παραγωγούς σε είδος από το παραγόμενο ελαιόλαδο η παραπάνω εισφορά, αφού αφαιρεθεί το δικαίωμα του ελαιοτριβείου, ενώ αποδίδεται με βάση την παραπάνω καθορισμένη τιμή «παρέμβασης».

Με δεδομένο ότι το παραγόμενο και το παρακρατούμενο ελαιόλαδο, τα τελευταία χρόνια – τουλάχιστον κατά 95% – ανήκει στην κατηγορία «έξτρα παρθένο» με τιμή χονδρικής πώλησης πάνω από 3 ευρώ το κιλό, η απόδοση από τους ελαιοτριβείς του ποσού της εισφοράς δακοκτονίας με βάση την παραπάνω στο ήμισυ της εμπορικής τιμής καθορισμένη τιμή «παρέμβασης» επιφέρει  σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα.

Παράλληλα όμως, ζημιώνονται οι ελαιοπαραγωγοί οι όποιοι ενώ αποδίδουν νόμιμα τις εισφορές τους για την δακοκτονία εντούτοις αντιμετωπίζουν προβλήματα εξαιτίας των καθυστερημένων δολωματικών ψεκασμών οι όποιοι οφείλονται μεταξύ άλλων και στην συνεπακόλουθη έλλειψη σχετικών κονδυλίων τα οποία παραμένουν στα €17 έως 18 εκατ. από το 2014 έως φέτος, αντί των €24,7 εκατ. το 2013 και πάνω από €28,3 εκατ. το 2012.

Σε περίπτωση όμως που η εισφορά της δακοκτονίας υπολογιζόταν με βάσει την εμπορική τιμή του ελαιολάδου ή με άλλο ορθολογικότερο τρόπο που να προσεγγίζει την εμπορική τιμή, αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση στο διπλάσιο σχεδόν των σχετικών κονδυλίων που αφορούν την δακοκτονία και θα διασφαλιζόταν η επαρκής κάλυψη των αναγκών μιας αποτελεσματικής δακοκτονίας και άρα και η σταθερή ανώτερη ποιότητα του παραγόμενου ελληνικού ελαιολάδου.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάτε ο Υπουργός τι προτίθεται να κάνει προκειμένου να αλλάξει επί το ορθολογικότερο ο τρόπος υπολογισμού της τιμής  «παρέμβασης» για τον υπολογισμό της εισφοράς δακοκτονίας του λαδιού, καθώς και με ποιόν τρόπο θα διασφαλίσει υψηλότερα κονδύλια για την κάλυψη της δακοκτονίας και της υψηλής ποιότητας του παραγόμενου ελληνικού ελαιόλαδου.

ΔΙΗΓΗΜΑ: Στη βάπτιση του μικρού εγγονού

Γράφει ο Δημήτρης Κ. Τυραϊδης*

 

Τα δάκρυα της χαροκαμένης μάνας πάντα θα τρέχουν πικρά. Μοιάζουν με τη θάλασσα που όσο γλυκό νερό κι αν της ρίξουμε, εκείνη θα παραμένει αλμυρή.

Ήταν παραμονή Χριστουγέννων της μεγαλύτερης γιορτής της Χριστιανοσύνης. Ο καιρός ήταν πάρα πολύ κακός ενώ το χιόνι έπεφτε ασταμάτητα από αρκετές μέρες πριν και όλη η περιοχή, όσο έβλεπε το μάτι του ανθρώπου, είχε καλυφθεί με το κάτασπρο σεντόνι του γέρου χειμώνα. Στο μικρό ορεινό χωριό, κάπου στην καρδιά της ορεινής Ρούμελης, της ιδιαιτέρας μου πατρίδας, τα μέλη μιας πολυμελούς οικογένειας προερχόμενα άλλα από τα γύρω χωριά, άλλα από τον μακρινό Καναδά και άλλα από την Αθήνα, είχαν συναχτεί ώστε να παραβρεθούν όλοι στη βάπτιση του μικρότερου μέλους της οικογένειας, που είχε γεννηθεί πριν από δυο χρόνια περίπου και που κατοικούσε στο χωριό με την οικογένειά του. Η βάπτιση και το όνομα που είχαν επιλέξει οι γονείς του να του δώσουν είχε ιδιαίτερη σημασία για όλα τα μέλη της οικογένειας. Ιδιαίτερα για τη γιαγιά και τούτο για τον πιο κάτω λόγο. Πριν από ενάμισι περίπου χρόνο την οικογένεια την είχε χτυπήσει ο αγλύκαντος χάρος με το κοφτερό κι άπονο σπαθί του, ανοίγοντας της πληγή που δεν έμελλε να κλείσει ποτέ. Ο μικρότερος γιος της οικογένειας αυτής μαζί με ένα φίλο του δεκαέξι Μαΐων και οι δυο, αποφάσισαν να πάνε να διασκεδάσουν στο πανηγύρι του διπλανού χωριού με το μηχανάκι. Παρά τις εκκλήσεις των μανάδων τους να μην πάρουν το μηχανάκι, εκείνα, παιδιά όπως ήταν, δεν τις άκουσαν και έφυγαν με το δίκυκλο. Στο γυρισμό όμως σε κάποια απότομη στροφή έγινε το μεγάλο κακό. Όπως έδειχναν τα πράγματα και κατά την ομολογία του ενός επιζήσαντα  οδηγού και ιδιοκτήτη του δικύκλου, είχαν καταναλώσει υπερβολική ποσότητα αλκοόλ και παιδιά όπως ήταν αγνόησαν τον κίνδυνο που διέτρεχαν κι έφυγαν κατά τα ξημερώματα για το χωριό τους. Όμως, στην κακή στροφή, δεν πρόσεξε ο οδηγός και το κακό έγινε. Το τι επακολούθησε στο μικρό χωριό δεν περιγράφεται. Όλα τα παλικάρια του χωριού τον μαυροφόρεσαν. Όλες οι νέες τον μοιρολόγησαν. Τέλος όλοι τον έκλαψαν. Η χαροκαμένη μάνα έλεγε, ότι η χαρόντισσα ζήλεψε τη λάμψη των ματιών του και για να τα αποκτήσει έστειλε τον αγλύκαντο γιο της, τον Χάρο, να της τα πάει. Και αυτό έκανε ο άπονος γιος. Λόγια μιας πονεμένης μάνας, μιας χαροκαμένης μάνας που δυστυχώς δεν ήταν η πρώτη. Όμως μέσα απ’ το μοιρολόι της ευχόταν να είναι η τελευταία μάνα που κλαίει το παιδί της. Αυτά τα λόγια έλεγε η χαροκαμένη μάνα στο μοιρολόι της κ.α.π. Και από κείνη την αποφράδα μέρα και μετά δεν έβγαλε τα μαύρα ρούχα από πάνω της και τα μάτια της δεν στέγνωσαν ποτέ, έως ότου στέρεψαν και δεν έτρεχαν άλλα δάκρυα πια. Στη συνέχεια σαν να μην έφτανε αυτό, πάνω στο χρόνο έχασε και τον άντρα της η δόλια και άτυχη κείνη γυναίκα. Και να τώρα έπειτα από δυο χρόνια ερχότανε πάλι η χαρά στο ίδιο σπίτι που ο πόνος περίσσευε.

Στη βάπτιση του μικρού ήταν όλοι οι χωριανοί καλεσμένοι και όλοι απέφευγαν να αναφέρουν το όνομα του μακαρίτη κι αδικοχαμένου γιου της. Σε μια κοινωνία όμως δεν λείπουν και οι απερίσκεπτοι ή για άλλους ζηλόφθονοι, κακόψυχοι πολύ, που βρίσκουν την ευκαιρία να δηλητηριάσουν περισσότερο τις πονεμένες ψυχές ρίχνοντας πάνω τους δηλητήριο που στάζουν τα πικρά χείλη τους, ξύνοντας συγχρόνως, την έτσι και αλλιώς ανοιχτή πληγή τους. Αυτό ακριβώς έκανε μια χωριανή και γειτόνισσα της χαροκαμένης μάνας, και κείνη τη μέρα, κάπως χαρούμενης γιαγιάς. Την πλησιάζει για μια στιγμή και της λέει δήθεν λυπημένη: «Άι γειτόνισσα, πόσο καλύτερα θα ήταν αν δεν έχανες το παλικάρι σου, το Δημήτρη σου», έτσι τον έλεγαν. Η γιαγιά όμως δεν την άφησε να πει τίποτα άλλο. Σηκώνεται πάνω και με ύφος αυστηρό κι αγέρωχο της είπε: «Άι γειτόνισσα, μη λες άλλα, σταμάτα εδώ» και συνέχισε «φεύγα τώρα αμέσως από μπροστά μου και μη μου ξύνεις άλλο την πληγή». Τέλος το γλέντι κράτησε μέχρι τις πρωινές ώρες. Οι χωριανοί έφευγαν ο ένας κατόπιν του άλλου και αργότερα όλοι της οικογένειας αποτραβήχτηκαν να κοιμηθούν ευχαριστημένοι. Η γιαγιά όμως είπε πριν πέσουν για ύπνο οι άλλοι, «εγώ παιδιά μου θα πάω να κοιμηθώ στο χαγιάτι και δεν θέλω κουβέντα γι’ αυτό από κανέναν» και συνέχισε «εκεί έχω το κρεβάτι μου από τότε που έχασα τον πατέρα σας και εκεί θα πάω κι απόψε» και καληνυχτίζοντας τους έφυγε. Όταν όμως βεβαιώθηκε ότι τους είχε πάρει όλους ο ύπνος σηκώθηκε, πήρε μια ζακέτα και δυο κουτιά σπίρτα και γλιστρώντας από το χαγιάτι σαν σκιά πήρε το δρόμο που την έβγαζε στο κοιμητήριο. Το έκανε αυτό γιατί με όλη τη χαρούμενη ατμόσφαιρα που είχε διαμορφωθεί στο σπιτικό της πώς να έλεγε ότι εκείνη θα έπρεπε να πάει στο κοιμητήριο να ανάψει το καντηλάκι του παιδιού της και του άντρα της. Βέβαιο ήταν ότι θα τους στεναχωρούσε και αυτό δεν ήθελε να συμβεί. Από την άλλη μεριά όμως να αφήσει τα καντήλια σβηστά, αυτό δεν το έκανε ποτέ, κάθε βράδυ πήγαινε και τα άναβε. Να τα αφήσει απόψε, μέρα χαράς και μάλιστα την μεγαλύτερη γιορτή της χριστιανοσύνης; Ε, αυτό δεν θα το έκανε ποτέ. Γι’ αυτούς τους λόγους βρήκε την παραπάνω λύση παίρνοντας το δρόμο περασμένα μεσάνυχτα. Όταν κάποια στιγμή έφτασε στο κοιμητήριο ένας στεναγμός ανακούφισης βγήκε από τα μαραμένα σαν φθινοπωρινά φύλλα χείλη της.

Κι εφόσον ακούμπησε τα κρύα μάρμαρα, πρώτα του τάφου το παιδιού της και ύστερα του άντρα της, άναψε τα καντήλια, ευτυχώς δεν είχαν μουσκευτεί τα σπίρτα γιατί και αυτό το σκιάζονταν και πήρε φεύγοντας από το σπίτι δυο κουτιά. Έπειτα μοιρολόγησε λίγο, τους είπε τα χαρούμενα νέα, κι εφόσον στάλαξαν οι βρύσες των ματιών της όσα δάκρυα είχαν απομείνει είπε τα πιο κάτω πονεμένα λόγια με γνήσια ρουμελιώτικη προφορά.

«Αμ τι, θα σας άφνα ιγώ κι δε θα έρχουμαν να σας ανάψου τα καντήλια;» και συνέχισε «θα σ’ άφνα ιγώ πιδί μ παραπονημένου μες στα σκουτάδια; οχ πιδί μ , ιγώ είμι μάνα κι όσου ζου δε θα σ’ αφήσου πουτέ στα σκουτάδια παλικάρ μ» και λέγοντας τα παραπάνω λόγια ικανοποιημένη πια, πήρε το δρόμο του γυρισμού, ενώ το δρολάπι, η βροχή και το χιόνι της χτυπούσε αλύπητα το γέρικο πρόσωπο, όμως βαθιά στα μύχια της ψυχής της ένιωθε μια απερίγραπτη ζεστασιά.

 

*συγγραφέας ποιητής
μέλος της Παγκοσμίου Ενώσεως Ελλήνων Λογοτεχνών και μέλος της Λογοτεχνικής Παρέας Χανίων

1ος Διαγωνισμός ελληνικών προϊόντων απο τη Κρήτη, την Αν.Μακεδονία και τη Θράκη στο Ρέθυμνο

Ο 1ος διαγωνισμός  που διεξάχθηκε στο Ρέθυμνο  στις 2 και 3 Σεπτεμβρίου, έδωσε τα θετικότερα μηνύματα που μπορούσαν να λάβουν οι διοργανωτές αυτής της εκδήλωσης, αφού εκτός από τα βραβεία που δόθηκαν, κλείστηκαν και σημαντικές εμπορικές συμφωνίες για τους συμμετέχοντες. Έτσι αποφασίστηκε ο διαγωνισμός αυτός να γίνει ένας θεσμός , που θα επισκεφτεί όλα τα μέρη της Ελλάδας.

Τα σχόλια ήταν πολύ θετικά από όλους τους φορείς που δηλώσαν πως θα είναι παρόν και στους επόμενους διαγωνισμούς.

Το πρώτο βραβείο που προσέφερε η γνωστή εξαγωγική εταιρία ECONOMOTECHNIKI.LTD, το διεκδίκησε η Κρήτη με το θυμαρίσιο μέλι, και μέλι με ταχίνι, από την εταιρία SIMEL , Σαββιδάκης και ΣΙΑ Ο.Ε.

H εταιρία ECONOMOTECHNIKI, δραστηριοποιείτε στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων από το 1986, και πελάτες της είναι τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής αλλά και ξένης αγοράς.

Τα προϊόντα όλα που παρουσιάστηκαν είχαν βασικό τους γνώρισμα την καινοτομία, και έτσι η κριτική επιτροπή, που την αποτελούσε : η κυρία Βέφα Αλεξιάδου, ο κύριος Παναγιώτης Ζαμάνης από την ολλανδική εταιρία « ORANGE GROVE», η κυρία Μαρία Παυλοπούλου από το Αμερικάνικο Επιμελητήριο, και ο κύριος Γιώργος Κουκουλιάτας  πρόεδρος της ΕΣΕΤ (Ενωση Συντακτών Επαρχιακού Τύπου), δυσκολεύτηκε πολύ  να δώσει τα αποτελέσματα, αφού όλα τα προϊόντα, θεωρήθηκαν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα  και είχαν μέλλον στην εξωστρέφεια, όπως χαρακτηριστικά είπαν.

Άκρως δυναμική φαίνεται πως ξεκινάει η νέα σεζόν για τη Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αφού έπειτα από τη καινοτόμα κίνηση συνδιοργάνωσης με τη Περιφέρεια Κρήτης του κοινού διαγωνισμού αγροτικών μεταποιημένων και νωπών προϊόντων. Κατάφερε να διεκδικήσει δύο από το σύνολο των τεσσάρων βραβείων.

Τη δεύτερη διάκριση στη κατηγορία των μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων έλαβε ο ΑΣΟΠ Δράμας με το χυμό ροδιού και την μαρμελάδα, και το βραβείο το προσέφερε το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ.

Η έκπληξη όμως ήρθε στη κατηγορία των νωπών προϊόντων όπου το πρώτο τιμητικό βραβείο κέρδισε ο αγροτικός συνεταιρισμός Ξυλαγανής με την ομάδα του σκόρδου ξυλαγανής.

Φαίνεται πως η παρουσία της Κας. Βέφας Αλεξιάδου είχε καθοριστικό ρόλο, μιας και στην ομιλία της αναφέρθηκε στο σκόρδο της θράκης και κυρίως της Ξυλαγανής, όπου στο παρελθόν είχε θέση στο τραπέζι.

Το τρίτο βραβείο, που προσέφερε η « Πύλη Ελλάδας –Κίνας» το διεκδίκησε η εταιρία ESCARGOT DE CRETE, από την Κρήτη ,με το φιλεταρισμένο σαλιγκάρι, σε διάφορες γεύσεις, αλλά και με την καινοτόμα καλλυντική κρέμα ημέρας, «PANACEA 3» με έκκριμα σαλιγκαριού.

1400 χρόνια Ισλάμ

Ο Μουχαμάντ ιμπν Αμπντ Αλλάχ (Μωάμεθ) γεννήθηκε στη Μέκκα το 571μ.Χ. Ήταν Άραβας στην καταγωγή. Γεννήθηκε ορφανός από πατέρα, ενώ σε ηλικία 6 ετών έχασε και τη μητέρα του. Την κηδεμονία του ανέλαβε ο θείος του, ο οποίος του ανέθετε να μεταφέρει εμπορεύματα με καμήλες σε διάφορες πόλεις, όταν αυτός μεγάλωσε.

Αυτό έκανε το Μωάμεθ να γνωρίσει πολύ κόσμο, να μάθει πολλές ιστορίες και φιλοσοφίες αλλά και για θρησκείες. Έτσι σε ηλικία 40 περίπου ετών αποφάσισε να ιδρύσει μια δική του. Άρχισε λοιπόν το κήρυγμα στη πόλη του την Μέκκα, προσπαθώντας να επιστρατεύσει φίλους και ακολούθους για να εξαπλώσει τη θρησκεία του. Προσπαθούσε 12 χρόνια. Μάτην όμως. Μετά άρχισε να επιστρατεύει μέλη της οικογένειας του και φίλους του. Σκέφτηκε να πάει στη Μεδίνα που ήταν οικονομικό κέντρο εμπορίου που ζούσαν κυρίως Εβραίοι. Δανείστηκε λοιπόν πολλά από τη Π.Διαθήκη για να κάνει τη θρησκεία του πιο αρεστή στους Εβραίους, ν’ αποκτήσει το σεβασμό τους και την εύνοια τους. Έτσι βλέπουμε πολλές ομοιότητες μεταξύ Ιουδαϊσμού και Ισλάμ, π.χ οτι ο υποτιθέμενος προφήτης Μωάμεθ έλαβε την υποτιθέμενη αποκάλυψη από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ και οτι αυτός θα είναι ο τελευταίος προφήτης του Θεού.

Αναφέρει διάφορα βιβλικά ονόματα, αλλά και τον Ιησού ως προφήτη. Με κύριο μέλημα να τον ακολουθήσουν. Όταν οι Εβραίοι του το αρνήθηκαν, όπως έκαναν και με τον Χριστό, ο Μωάμεθ άρχισε να δολοφονεί και να εκδιώκει όσους δεν τον αποδέχονταν. Έτσι το Ισλάμ από πνευματικό κίνημα, μετά από 12 χρόνια, μετατράπηκε σε πολιτικό κίνημα καλυμμένο πίσω από την θρησκεία.

Ο πόλεμος αυτός που κήρυξε χαρακτηρίστηκε ιερός πόλεμος (τζιχάντ) εναντίον παντός απίστου,…”τσακίστε τους λαιμούς των απίστων”…(Κοράνι 47:4). Η ανταμοιβή που θα λάβουν οι μαχητές του Ισλάμ θα είναι ανάλογη, όσους περισσότερους απίστους (κατ’ αυτών) θανατώσουν, τόσο πιο καλά θα περάσουν στον παράδεισο και εφόσον βέβαια θυσιάσουν τη ζωή τους για τον ιερό πόλεμο.

Μετά τις πρώτες κιόλας κατακτήσεις, Εβραίοι και Χριστιανοί έγιναν (dhimmi) υπόδουλοι, δηλαδή πολίτες 2ης κατηγορίας. Τους επέτρεπαν να μείνουν ζωντανοί μόνο αν πλήρωναν τον (τζίζια) φόρο προστασίας, γνωστό στους Έλληνες ως κεφαλικός φόρος και χαράτσι. Είχαν με αυτό το τρόπο την “επιλογή” ή να προσηλυτιστούν στο Ισλάμ ή να πληρώνουν τζίζια για να μείνουν ζωντανοί. Απαγόρευαν στους Εβραίους να ηχούν το σοφάρ, ένα είδος σάλπιγγας, σε θρησκευτικές εορτές τους. Οι χριστιανοί δεν επιτρεπόταν να χτυπούν καμπάνες, ούτε να προσεύχονται ή να κάνουν θρησκευτικές τελετές, όπως περιφορές, σε δημόσιους χώρους. Απαγόρευσαν επίσης ανέγερση νέων ναών. Ακόμα και στις ημέρες μας το ίδιο γίνεται. Στην Αίγυπτο π.χ. και επί Μουμπάρακ για να εκδοθεί άδεια ανεγέρσεως ναού ήθελε 10 χρόνια, ενώ για τζαμί 1 μήνα και πάντα δίπλα ή πολύ κοντά σε χριστιανικό ναό με τα μεγάφωνα του μιναρέ στραμμένα προς το ναό για παρεμπόδιση των ακολουθιών.

Αν πάτε σήμερα στη Βηθλεέμ, όπου ανήκει στο Παλαιστινιακό τομέα, θα το διαπιστώσετε οι ίδιοι. Το Ισλάμ θεωρεί τους Εβραίους (Νέζις) απεκρίμματα, σκουπίδια, σκυλιά κλπ. Υποχρέωναν επίσης σε πολλές περιοχές τους υπόδουλους να φοράνε ρούχα συγκεκριμένα για ταυτοποίηση. Επίσης επέβαλλαν στους Εβραίους το κίτρινο αστέρι από τον 9ο αιώνα στο Ιράκ από το δεύτερο Χαλίφη Αλ Μονταγουάκιλ. Στους Χριστιανούς επέβαλλαν το ζωνάρι. Σε γενικές γραμμές το Ισλάμ έχει διαιρέσει τον κόσμο, όπως προστάζει το Κοράνι, σε δυο σφαίρες: Dar al Islam που σημαίνει “οίκος υποταγής” και Dar al Harb, οίκος του πολέμου. Οι μουσουλμάνοι ανήκουν στη πρώτη κατηγορία, ενώ στη δεύτερη οι χώρες που δεν είναι μουσουλμανικές, οπότε οφείλουν να επιτεθούν για να τις αναγκάσουν να υποταχτούν στο Ισλάμ.

Έτσι το Ισλάμ πορευόταν με τα χρόνια και εξαπλωνόταν ώσπου κατέκτησαν και την Ιερουσαλήμ, εφαρμόζοντας όπως πάντα την ίδια “αγάπη” στους υπόδουλους τους. Όταν το 1090 ο πάπας της Ρώμης υποκίνησε τους Χριστιανούς της Ευρώπης να πάνε να επευλευθερώσουν τους Αγ.Τόπους, ξεκίνησαν οι Σταυροφορίες όπου 300 χρόνια πολέμων δεν έφεραν αποτέλεσμα. Έτσι το Ισλάμ εξαπλώνεται ανεμπόδιστα. Έφτασε ως τη κεντρική Ευρώπη, τη Κίνα (ακόμα υπάρχουν οι Ουιγούροι), την Ινδία, την Ισπανία όπου ονόμασαν Ανδαλουσία. Συνέχισαν τη πορεία τους μέχρι που τους σταμάτησαν στις πύλες της Βιέννης στις 11-9-1529, τη πρώτη φορά και τη δεύτερη το 1683.

Θα πει κάποιος οι νομάδες του καμηλιέρη της ερήμου κατάφερναν τόσες πολλές κατακτήσεις; Όχι, οι προσκυνημένοι από άλλους λαούς, όπως πρώην χριστιανοί ανέλαβαν τη διακυβέρνηση του Ισλαμικού κράτους, απο διαχειριστές οικονομικών, ως ναύαρχοι, πασάδες ακόμα και σουλτάνους. Αυτοί έδωσαν ώθηση στο Ισλάμ και όχι οι αγράμματοι νομάδες, όπως αγράμματος ήταν και ο Μωάμεθ. Ακόμα και το κοράνι γράφτηκε ύστερα από το θάνατο του από μορφωμένους που ίσως να μην ήταν από την αραβική φυλή. Το δεύτερο κοράνιο με τα σχόλια του πρώτου, σίγουρα γράφτηκε από το Ελ-Μποχάρι που ήταν από τη Μπουχάρα μια περιοχή πολύ μακρυά από την Αραβία. Ακόμα και σήμερα διαβάζουμε οτι το Ισλάμ ανέπτυξε τα μαθηματικά, την αστρονομία, την ιατρική κλπ. Λάθος, μέγα λάθος. Οι προσκυνημένοι Έλληνες, Λατίνοι, Πέρσες, Αιγύπτιοι, Σύριοι, Ινδοί, μετέφρασαν στα αραβικά τα ελληνικά συγγράματα σε μια περίοδο 200 ετών περίπου. Αργότερα αυτά τα διέδωσαν οι μουσουλμάνοι στις κατακτημένες χώρες τους. Η πνευματική καλλιέργεια που επικρατούσε από την Ελληνιστική περίοδο στις χώρες της ανατολής έιχε σαν αποτέλεσμα να γραφτούν τα αποδιδόμενα στο Ισλάμ τα βιβλία “Τα παραμύθια της Χαλιμάς”, “ο Σεβάχ ο θαλασσινός” που είναι η αραβική Οδύσσεια( τί γνώριζαν οι νομάδες από θάλασσα;)

Η βιομηχανική επανάσταση του 1800 επέφερε στα κράτη της Ευρώπης χρήμα και δύναμη. Έτσι κατάφεραν μεγάλα πλήγματα στο Ισλαμικό Χαλιφάτο, του οποίου τα κατακτηθέντα εδάφη του ήταν κατά πολύ περισσότερα από του Μ.Αλεξάνδρου ή των Ρωμαίων.

Το τέλος δε, εγράφτηκε το 1924 από τον Κεμάλ Ατατούρκ. Από το ξεκίνημα του πριν 1500 χρόνια πριν, 270 εκατομμύρια άνθρωποι σφαγιάσθηκαν απ’ αυτό. Να αναλογιστούμε τι θα γινόταν αν είχαν στη κατοχή τους όπλα μαζικής καταστροφής όπως υπάρχουν σήμερα.

Συμπέρασμα, επειδή πολλοί λένε οτι η ιστορία επαναλαμβάνεται, πράγμα που δεν συμφωνώ γιατί πιστεύω οτι το σωστό είναι, οτι τα σφάλματα επαναλαμβάνονται, καλό είναι για ένα λαό να διδάσκει την ιστορία όπως πρέπει, με τα διδάγματα που πρέπει να αποκομίζουμε απ’ αυτήν. Ποιος θα περίμενε οτι στις μέρες μας το χαλιφάτο θα μπορούσε να αναστηθεί; Τι έγινε στη μέση Ανατολή τα τελευταία χρόνια που έκανε τους ισλαμιστές ικανούς να ξαναστήσουν το χαλιφάτο; Το πετρέλαιο στη Σ.Αραβία, η άνοδος στην εξουσία του Αγιατολάχ Χομεϊνί το 1979, οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι της Αιγύπτου, η δήθεν Αραβική άνοιξη. Έχουμε χρήμα, πνευματική κάλυψη και πολιτική προστασία από τις ΗΠΑ.

Όποιος πιστεύει σε μια θρησκεία και είναι γνώστης αυτής, εφαρμόζει κατά γράμμα αυτά που ορίζει. Στην προκειμένη περίπτωση το Κοράνι είναι ξεκάθαρο στο θέμα του ιερού πολέμου. Σφαγή, όπως ορίζουν οι Σούρες στο 114 κεφάλαιο του Κορανίου.

Μιχαήλ Γ. Κελαϊδής

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ: ΖΑΧΑΡΙΑΣ, Ο Προφήτης και μάρτυρας

Εορτάζει στις 5 Σεπτεμβρίου

«… έως του αίματος Ζαχαρίου υιού Βαραχίου,
ον εφονεύσατε μεταξύ του ναού
και του θυσιαστηρίου» (Ματθ. 23,35)

Στο κατά Λουκάν ιερόν Ευαγγέλιον (Κεφ. 1 στίχοι 5-25) διαβάζομε την αγγελίαν της, θεία βουλήσει, γεννήσεως του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου με γονείς του ιερές – προφήτη και μάρτυρα Ζαχαρίαν και την ευλαβεστάτην Ελισάβετ, θυγατέραν Ααρών. Η πίστης τους και αφοσίωσίς τους στον Θεόν αμείβεται και η γηραιά Ελισάβετ θα γεννήσει τον μέγα προφήτη, πρόδρομον του Χριστού και μάρτυρα Ιωάννη, ο οποίος γεννήθηκε έξι μήνες προ Χριστού (Λουκ. 1, 36).

Ως λειτουργός του Θεού άμεμπτος «ιερωσύνης στολισμόν περιβαλλόμενος», σοφός και δίκαιος εδραίος στην πίστη προς τον αληθινόν Θεόν και με παρρησία κήρυκας και ομολογητής του αληθινού Θεού. Επίσης μετά παρρησίας κήρυκας της Θεοτόκου και αειπαρθένου Μαρίας, κηρύττων μετ’ επιτάσεως ότι η Παναγία είναι Μήτηρ και Παρθένος, «Θεόν τεκούσαν αληθινόν».

Κατά το διάστημα της εφημερίας του στον ναόν, και ενώ εθυμίαζε, παρουσιάστηκε ο άγγελος Κυρίου και του ανήγγειλε ότι η γυναίκα του Ελισάβετ θα γεννήσει αγόρι και θα το ονομάσει Ιωάννην και ότι «έσται χαρά, και αγαλλίασις, και πολλοί επί τη γεννήσει αυτού χαρίσονται. Έσται γαρ μέγας ενώπιον του Κυρίου… και πολλούς των υιών Ισραήλ επιστρέψει επί Κύριον τον Θεόν αυτού… (Λουκ 1, 14, 16). Όπως δε αναφέρει στον Συναξαριστήν του, ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης (τομ. Α, σελ. 86) «ο υιός Ιωάννης εζητείτο εν τω καιρώ της βρεφοκτονίας και δεν ευρίσκετο, διότι εκρύπτετο πέραν του Ιορδάνου εις σπήλαιον μαζί με τον Μητέρα του».

Και για το κήρυγμά του, όπως αναφέραμε, και για την εξαφάνισή του Ιωάννου, τον οποίον εζήτει να φονεύσει ο αιμοβόρος Ηρώδης, εφόνευσε τον πατέρα του Ζαχαρία μεταξύ του Ναού και του θυσιαστηρίου.
Το λείψανον του Αγίου προφήτου Ζαχαρίου βρέθηκε την 11ην Φεβρουαρίου επί αυτοκράτορος Θεοδοσίου του νέου, το 409. Οπότε τότε εορτάζομε το γεγονός της ευρέσεως του λειψάνου με το δίστιχον:

«φανείς ο νεκρός γήθεν Ζαχαρίου,
Τοις ζώσι πιστοίς άφθονον βλύζει χάριν»

Για την εύρεση αυτή διαβάοζμε σχετικά στον Συναξαριστήν του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου (τομ. Γ’, σελ. 250): «Το λείψανον του Αγίου προφήτου Ζαχαρίου ευρέθη εν τοις χρόνοις του νέου Θεοδοσίου, εν έτει 409, εις το χωρίον Κοφάρ της Ελευθερουπόλεως της εν Παλαιστίνη υπό τινός ανθρώπου, Καλημέρου ονομαζομένου, και εφόρει λευκόν ένδυμα, μίτραν χρυσήν εις την κεφαλήν, σανδάλια χρυσά εις τους πόδας, καθώς ευρίσκετο εις το θυσιαστήριον, ότε ελειτούργει των Θεώ (Δοσίθ. Σελ. 267 της Δωδεκαβίβλου). Τώρα δε ευρίσκεται το λείψανόν του εις την Ιταλίαν, καθώς λέγει ο Ιεροσολύμων Νεκτάριος, σελ. 192 της περί της αρχής του Πάπα αντιρρήσεως».

Να σημειώσομε και να ενημερώσομε τους φιλοαγίους αναγνώστες μας ότι υπάρχει εκκλησάκι, και μάλιστα πολύ επιβλητικό επ’ ονόματι του αγίου προφήτου και μάρτυρα Ζαχαρίου, στα Νοχιά Κισάμου, στον αύλειον χώρον του αιδεσιμωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Αποστολάκη, εφημερίου Γλώσσας Κικσάμου.Ψυχωφελές για όλους μας να πάμε και να προσευχηθούμε κατά την πανήγυριν αυτού την ερχομένη Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου.

Απολυτίκιον του Αγίου

Ιερωσύνης στολισμόν, περιβαλλόμενος σοφέ,
κατά τον νόμον του Θεού, ολοκαυτώμωατα δεκτά,
ιεροπρεπώς προσενήνοχας Ζαχαρία • και γέγονα
φωστήρ, και θεατής μυστικών τα σύμβολα
εν σοι, τα της χάριτος, φέρων εκδήλως πάνσοφε•
και ξίφει αναιρεθείς εν τω ναώ του Θεού, Χριστού
Προφήτα, συν τω Προδρόμω, πρέσβευε σωθήναι
τας ψυχάς ημών.

Κοντάκιον του Αγίου
Ο Προφήτης σήμερον, και Ιερεύς του Υψίστου, Ζαχαρίας προύθηκεν, ο του Προδρόμου γενέτης,
τράπεζαν της αυτού μνήμης πιστούς εκτρέφων,
πόμα τε δικαιοσύνης τούτοις κεράσας. Διό τούτον
ευφημούμεν, ως θείον μύστην Θεού της Χάριτος.

Στην Αγγλία η 20χρονη που κινδυνεύει με τύφλωση από νοθευμένα ποτά στο Λαγανά

Στην ιδιαίτερη πατρίδα της, την Αγγλία, ταξίδεψε χθες το απόγευμα, συνοδεία των γονιών της, η 20χρονη που έχασε την όραση της και έπαθε νεφρική ανεπάρκεια από νοθευμένα ποτά στο Λαγανά Ζακύνθου.

Η νεαρή κοπέλα, μεταφέρθηκε στην Αγγλία χθες το απόγευμα με ειδικό αεροσκάφος – ασθενοφόρο ιδιωτικής ασφαλιστικής εταιρείας, το οποίο ήταν κατάλληλα εξοπλισμένο για την περίπτωση της άτυχης κοπέλας.

Οι γιατροί του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Πάτρας στο Ρίο, παρέδωσαν το πλήρη ιατρικό φάκελο της κοπέλας στους γιατρούς που την συνόδευσαν στην πτήση και η κοπέλα θα συνεχίσει τις θεραπείες της σε νοσοκομείο της Αγγλίας.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο διευθυντής της νεφρολογικής κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Πάτρας Δημήτρης Γούμενος, «η κατάσταση της 20χρονης ασθενούς, είναι γενικά σε πολύ καλύτερη κατάσταση, χρειάζεται χρόνο και υπομονή για να επανέλθει, αλλά αισιοδοξούμε για την κατάσταση της υγείας της».

Ερωτηθείς, ο Δημήτρης Γούμενος για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η άτυχη κοπέλα με την νεφρική ανεπάρκεια και την απώλεια της όρασης, ανέφερε ότι: «η νεφρική ανεπάρκεια αντιμετωπίζεται αυτή την στιγμή με καθημερινές αιμοκάθαρσης και με συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή, ενώ για το πρόβλημα της όρασης υπάρχει περίπτωση να επανέλθει, αλλά χρειάζεται χρόνος».

 

Die Welt: “Η Γερμανία απομονώνεται”

Σημαντικοί εταίροι απομακρύνονται από τη Μέρκελ σε θέματα οικονομικής πολιτικής. H λιτότητα θεωρείται από την Ουάσινγκτον μέχρι το Παρίσι, τη Ρώμη και την Αθήνα ως λανθασμένος δρόμος. Ο Αλέξης Τσίπρας ισχυρίζεται μάλιστα ότι η πολιτική της λιτότητας οδηγεί την «υπνοβατούσα Ευρώπη στα βράχια», σημειώνει η Die Welt

Σύμφωνα με την Die Welt, κυρίως Γερμανοί οικονομολόγοι και πολιτικοί επικρίνουν με δριμύτατα ως μοιραία τα σχέδια των αντιπάλων της λιτότητας. Η Γερμανία απομονώνεται.

Ο Τζακ Λιού προσποιήθηκε ότι μιλά εξ ονόματος όλου του κόσμου όταν στην συνάντηση κορυφής των 20 βιομηχανικών χωρών και αναδυομένων οικονομιών στην Κίνα δήλωσε ότι «οι G-20 δεν συζητούν πλέον για ανάπτυξη ή αυστηρή λιτότητα, αλλά για το πώς θα μπορούν να εφαρμόσουν καλύτερα την δημοσιονομική τους πολιτική ώστε να υποστηριχθεί η ανάπτυξη».

Με άλλα λόγια, η διεθνής κοινότητα δεν θέλει πλέον να κάνει οικονομίες, αλλά προτιμά να δημιουργεί (νέα) χρέη, ώστε να λύσει τα προβλήματα τα οποία δημιουργήθηκαν από τα (παλαιά) πολλά χρέη. Ομως δεν είναι τόσο σύμφωνες όλες οι χώρες όπως τις παρουσίασε ο Τζακ Λιου, σημειώνει η Die Welt.

H έριδα για το ποιος είναι ο καλύτερος δρόμος για την έξοδο από την κρίση της παραλυμένης παγκόσμιας οικονομίας υφίσταται εδώ και καιρό. Από τη μια μεριά βρίσκονται δύο χριστιανοδημοκράτες, η καγκελάριος Μέρκελ και ο υπουργός της των Οικονομικών Σόϊμπλε, οι οποίοι, εν ονόματι του σταθερού ευρώ και των βιώσιμων προϋπολογισμών καλούν τους Γερμανούς να κάνουν σκληρές οικονομίες. Από την άλλη πλευρά βρίσκονται κυβερνήσεις, οι οποίες αντιτίθενται επειδή θέλουν να θέσουν σε κίνηση την οικονομία τους και υψώνουν δυνατότερα τη φωνή τους.

Το γερμανικό μάντρα των δομικών μεταρρυθμίσεων, παράλληλα με την μείωση του ελλείμματος, το οποίο έμοιαζε ως η επιταγή των καιρών, χάνει συνεχώς υποστηρικτές. Αντίθετα μεγαλώνει το στρατόπεδο των αντιπάλων, για τους οποίους κάθε μορφή δημοσιονομικής πειθαρχίας είναι εκτός συζήτησης και μόνο η αλόγιστη σπατάλη χρήματος υπόσχεται την πολυπόθητη ανάπτυξη. Η Γερμανία βρίσκεται σ΄ αυτήν την ομάδα των μεγάλων βιομηχανικών κρατών όλο και πιο μόνη.

Συγχρόνως, η επί χρόνια ντοπαρισμένη με μίνι επιτόκια παγκόσμια οικονομία βυθίζεται εδώ και καιρό στα χρέη. Σύμφωνα με τις προγνώσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) τα χρέη των βιομηχανικών χωρών θα φτάσουν φέτος το 107% των ετήσιων οικονομικών τους επιδόσεων. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο χρέους από το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η τάση αυτή είναι σαφής στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία. Ακόμα και στην Μ. Βρετανία μετά το Brexit η Τερέζα Μέι ανακοίνωσε ότι θα δώσει προληπτικά μια «δημοσιονομική απάντηση» στο θέμα των χρεών, παρατηρεί η Welt.

Η ρητορική κατά της λιτότητας γίνεται ολοένα και πιο οξεία και στον οικονομικά πιο αδύναμο νότο της Ευρώπης . Ο Ιταλός πρωθυπουργός δεν χάνει καμιά ευκαιρία να επιτεθεί στην πολιτική του Βερολίνου: «Η λιτότητα έχει προκαλέσει μόνο ζημιές», δήλωσε αυτή τη βδομάδα. Αυτό το οποίο χρειάζεται η Ευρώπη είναι περισσότερη ευελιξία στην ερμηνεία των όρων για το έλλειμμα από το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ευελιξίας, κατά τον Ματέο Ρέντσι.

Από δίπλα και ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν, με την απαίτησή του να χαλαρώσουν οι κανόνες του ελλείμματος. Και στην Ελλάδα ο Αλέξης Τσίπρας ισχυρίζεται ότι η πολιτική της λιτότητας οδηγεί την «υπνοβατούσα Ευρώπη στα βράχια».

Καθόλου διαφορετική δεν είναι η κατάσταση και σε αναπτυσσόμενες χώρες ή σε αναδυόμενες οικονμίες, όπως η Αργεντινή, η Βραζιλία, το Μεξικό και η Ρωσία. Μόνο η Κίνα διαφοροποιείται δημοσίως, αλλά το Πεκίνο χρησιμοποιεί την ευκαιρία για να συγκεντρώσει αφανώς χρήματα μέσω χρεών τα οποία αναλαμβάνουν οι κρατικές επιχειρήσεις.

Η συνέπεια είναι, σύμφωνα με το ΔΝΤ, ότι τα χρέη μεταξύ 2014 και 2015 αυξήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο στα 2.668 δισεκατομμύρια δολάρια. Είναι πολύ μεγαλύτερα δηλαδή από τα χρόνια πριν από την κρίση. Και για πρώτη φορά στην ιστορία, τα μισά είναι χρέη  των αναπτυσσομένων χωρών και των αναδυομένων οικονομιών.

Στους αντιπάλους της χαλάρωσης της πολιτικής της αυστηρής λιτότητας ανήκει ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Oικονομικών Ερευνών του Μονάχου (Ifo) Κλέμενς Fist, ο οποίος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη Welt: «H απομάκρυνση από την προσπάθεια εξυγίανσης των κρατικών προϋπολογισμών θέτει σε κίνδυνο την σταθερότητα της ευρωζώνης», όπωε είπε.

Την ίδια άποψη συμμερίζεται και ο χριστιανοκοινωνιστής υπουργός Οικονομικών της Βαυαρίας Μάρκους Ζέντερ: «Το να επιτραπούν μεγαλύτερα χρέη σε χώρες του ευρωπαϊκού νότου όπως η Ιταλία είναι ο λάθος δρόμος, διότι διακυβεύεται η σταθερότητα του ευρώ. Η βιώσιμη ανάπτυξη επιτυγχάνεται μόνο με την σταθεροποίηση των δημοσιονομικών, τη μείωση των ελλειμμάτων και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Η Γερμανία αποτελεί την καλύτερη απόδειξη γι ΄αυτό».

Και ο οικονομολόγος του Φράιμπουργκ Λαρς Φέλντ είναι επίσης απορριπτικός «σε προγράμματα οικονομικής ανάπτυξης μέσω της υπερχρέωσης».

Η Γερμανία συγκαταλέγεται στις λίγες χώρες οι οποίες θα έχουν πλεόνασμα το 2016 και το 2017. Το αίτημα ορισμένων πολιτικών να αξιοποιήσουν πλήρως τα περιθώρια για μια πιο ελαστική δημοσιονομική πολιτική, εν όψει εθνικών εκλογών, δεν βρίσκουν σύμφωνο τον Φελντ:

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει η εντύπωση στο Βερολίνο ότι έχουν επιτευχθεί ήδη πολλά για τη σταθεροποίηση της οικονομίας. Συγχρόνως όμως πρέπει να λεχθεί ότι αυτό οφείλεται στα χαμηλά επιτόκια. Επομένως, δεν υπάρχει λόγος να βιαστούμε και να αυξήσουμε τις παροχές δημιουργώντας ελλείμματα».

thepressproject.gr

Πολλά όπλα και λίγο χασίς στο σπίτι 58χρονου στα Χανιά

Συνελήφθη, χθες (06.09.2016) το πρωί, σε περιοχή του Δήμου Κισσάμου, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κισσάμου σε συνεργασία με αστυνομικούς της ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) της Διεύθυνσης Αστυνομίας Χανίων και του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Χανίων, 58χρονος ημεδαπός, για παραβάσεις της Νομοθεσίας περί όπλων και ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο στοχευμένων ενεργειών και ειδικών δράσεων που εκπονεί η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης, για την καταπολέμηση της παράνομης οπλοκατοχής, αστυνομικοί των ανωτέρω Υπηρεσιών πραγματοποίησαν έρευνα σε οικίες και αποθηκευτικό χώρο ιδιοκτησίας του 58χρονου.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 2 πιστόλια,
  • 1 περίστροφο,
  • 2 κυνηγετικά όπλα,
  • 37 φυσίγγια διαφόρων τύπων και διαμετρημάτων,
  • 1 αεροβόλο πιστόλι με αμπούλα διοξειδίου του αζώτου,
  • 1 συσκευή ηλεκτρικής εκκένωσης Tazer
  • ξιφίδιο
  • 9 κάλυκες και
  • μικροποσότητα κάνναβης

Η προανάκριση διενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Κισσάμου, ενώ ο  συλληφθείς θα  οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χανίων.