19.8 C
Chania
Wednesday, November 13, 2024

Tο αυτομαστίγωμα με λεπίδες των σιιτών στον Πειραιά για την Ασούρα | Φωτός

Στον Πειραιά συγκεντρώθηκαν οι σιίτες μουσουλμάνοι για να γιορτάσουν την ιερή μέρα της Ασούρα, την ημέρα που έχασε την ζωή του ο εγγονός του προφήτη του Μωάμεθ, ιμάμης Χουσεΐν.

Πρόκειται για τη 10η μέρα του πρώτου μήνα του ισλαμικού ημερολογίου, Μουχαράμ.

Στην οδό Δήμητρας 5, οι πιστοί προσευχήθηκαν και αυτομαστιγώθηκαν με λεπίδες, αναπαριστώντας το μαρτύριο του Χουσεΐν, ο οποίος πέθανε στη μάχη της Καρμπάλα το 680 μ.Χ.

Σημειώνεται ότι όλοι οι μουσουλμάνοι γιορτάζουν την Ασούρα με προσευχές και νηστεία, ωστόσο μόνο οι Σιίτες αναβιώνουν τα πάθη του ιμάμη.

Είμαστε η μοναδική χώρα στο κόσμο που δεν γιορτάζει την Απελευθέρωση της

Του Γιώργου Μουργή

Η Αθήνα απελευθερώνεται στις 12 Οκτώβρη του 1944 και οι ναζιστικές δυνάμεις κατοχής χρειάζονται λίγες μέρες ακόμα ώσπου να εγκαταλείψουν οριστικά ολόκληρη τη χώρα.

Ακόμα και την υστάτη ώρα της αποχώρησης τους, σε διάφορες περιοχές εξακολούθησαν να διαπράττουν εγκλήματα εναντίων του άμαχου λάου ως μισαλλόδοξη αντεκδίκηση όπως και δολιοφθορές σε υποδομές του τόπου.

Το οριστικό τέλος το Β΄ Παγκοσμίου πολέμου δίνεται τον Μάιο του 1945.

Ο λαός της Αθηνάς στο άκουσμα της αποχώρησης των ναζιστικών στρατευμάτων κατοχής, μεταδίδει στόμα με στόμα την είδηση, χωρίς να αργεί η στιγμή σε ολόκληρη την πόλη από άκρη σε άκρη, να ξεκινήσει η γιορτή της Απελευθέρωσης.

Τα κινηματογραφικά, ιστορικά πλέον, ντοκουμέντα εκείνης τη μέρας αποτυπώνουν χαρακτηριστικά αυτή τη τεράστια γιορτή, που στήθηκε με πλήθος κόσμου σε όλους τους δρόμους.

Ένας λαός ενωμένος αγκαλιασμένος, τραγουδάει, πανηγυρίζει, γιορτάζει, υψώνει σημαίες, γαλανόλευκες, κόκκινες, αμερικάνικες, αγγλικές, σημαίες με σφυροδρέπανα καθώς ανταμώνεται κουβαλώντας το χαμόγελο ανακούφισης της λευτεριάς.

Παρόλα αυτά όμως η χώρα μας δεν γιορτάζει τη μέρα Απελευθέρωσης της ως επίσημο γεγονός.

Το μετεμφυλιακό καθεστώς επέλεξε να εξακολουθήσει να γιορτάζεται η έναρξη του πολέμου στις 28 Οκτώβρη και όχι η Απελευθέρωση.

Είμαστε η μοναδική χώρα στο κόσμο που δεν γιορτάζει την Απελευθέρωση της…

Η μοναδική χώρα που κάποιοι επέλεξαν να θάψουν την ιστορική μνήμη της μέρας που οι Γερμανοί κατακτητές άφηναν πίσω τη στάχτη των νεκρών και τα κατάμαυρα χρόνια που βίωσε ο λαός μας.

Μέρες πείνας, θανάτου, βαρβαρότητας, απανθρωπιάς, στυγνών εγκλημάτων αλλά και γνήσιας λαϊκής εθνικής αντίστασης.

Αυτή η μέρα αντί να αποτελεί λαϊκό προσκύνημα, τιμή του αντιστασιακού αγώνα και των θυμάτων του, ένα αυθεντικό λαϊκό πανηγύρι ενάντια στο ναζισμό και το φασισμό, παραδόξως κάποιοι αποφάσισαν να την εγκιβωτίσουν στο κουτί της ιστορικής λήθης και αμνησίας.

Πολλοί ισχυρίζονται ότι ίσως  αποτελεί ανάγκη να μην θέλουμε να θυμόμαστε την Απελευθέρωση για να παραμένει ξεχασμένος ο εμφύλιος που ακολούθησε.

Το ηθικό βάρος της υπογραφής της Βάρκιζας, η αποχή του ΚΚΕ – ΕΑΜ στις εκλογές του 1946 (το επίσημο ποσοστό αποχής ήταν 51,5% και αποτυπώνει την δύναμη και την επιρροή, όσο και το μέγεθος της λαθεμένης απόφασης), ο εμφύλιος, που δεν θα αποφευχθεί τελικά, αποτελούν πραγματικό τραύμα.

Επιβάλλεται όχι μόνο να το αγγίξουμε άλλα να το διαχειριστούμε ένθεν κακείθεν, σήμερα και μετά από τόσα χρόνια με ψυχραιμία και ιστορική σύνεση.

Η πληγή για να γιατρευτεί οριστικά δεν χρειάζεται ιστορικό «επίθεμα», καθιστώντας την μόνο αόρατη.

Στο βιβλίο της η Αντιστασιακή αγωνίστρια Μαρία Μπέικου, «Αφού με ρωτάτε, να θυμηθώ…» που επιμελήθηκε η ιστορικός Τασούλα Βερβενιώτη, γράφει:

[…]

«Παρά την αντίθεση των γονιών μου, κατατάσσομαι στον ΕΛΑΣ. Λαχταρώ να πολεμήσω με το όπλο στο χέρι. Η πρώτη μου μάχη είναι στο Καρπενήσι.

Ξέρω ότι αμύνομαι, δεν θέλω να κάνω κακό σε κανέναν, απέναντί μου όμως είναι ο εχθρός.

Σημαδεύω και πυροβολώ. Φοβάμαι. Καταλαβαίνω στο πρόσωπο του διπλανού μου τι σημαίνει σύντροφος.

Κόβω την κοτσίδα μου για να παρελάσω στην απελευθέρωση. Παραδίδω το όπλο μου στη Βάρκιζα.
Παντρεύομαι τον Γεωργούλα Μπέικο.
Ξαναπιάνω το ντουφέκι για να αμυνθώ, δεύτερη φορά, με τον Δημοκρατικό Στρατό. Το αφήνω, ηττημένη πια, στα αλβανικά σύνορα και φεύγω περνώντας στο άγνωστο. Τρομάζω.
Ζω είκοσι επτά χρόνια στη Σοβιετική Ένωση. Φοιτήτρια στο Ινστιτούτο Κινηματογραφίας της Μόσχας, στην τάξη του Μιχαήλ Ρομ, με το συμφοιτητή και πολύ καλό φίλο μου Αντρέι Ταρκόφσκι.

Δουλεύω ως εκφωνήτρια στον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Μόσχας.

Είκοσι επτά χρόνια χωρίς ιθαγένεια.

Ψάχνω κάποιον ν’ ακούσει την ιστορία μου. Τη λέω παντού.
Η επιστροφή.

Επιστρέφω στην Ελλάδα με την τέφρα του Γεωργούλα, σαν την Ηλέκτρα. Η Ελλάδα. Στα όνειρά μου βλέπω ακόμα ότι τρέχω στα βουνά.

Πατρίδα μου είναι όλα αυτά.»…

Και συνεχίζει σε άλλο σημείο:

«Τα παιδιά πρέπει να μάθουν την ιστορία μας και να μάθουν να αγωνίζονται.

Γιατί, εκτός του ότι δεν γνωρίζουν πως ήταν πανελλαδική η αντίσταση ενάντια στους κατακτητές δεν γνωρίζουν ότι απελευθερωθήκαμε ουσιαστικά μόνοι μας.

Η βοήθεια, απ’ έξω, ήταν μηδαμινή»…

[…]

Αντί επιλόγου:

«Τα παιδιά πρέπει να μάθουν την ιστορία μας και να μάθουν να αγωνίζονται»…μαζί με ολόκληρο τον λαό μας.

Αυτή η γνώση των ιστορικών γεγονότων της κατοχής, της Εθνικής Αντίστασης, της Απελευθέρωσης, του «πολιτικού μετά», αποτελεί τον αναγκαίο πυρήνα για να κατανοήσουμε το μέγεθος και τα σημαινόμενα, χωρίς να τίθεται καμιά μνήμη στις μυλόπετρες της λήθης του ιστορικού γίγνεσθαι.

Αν γνωρίζεις ποιο παρελθόν έχεις κληρονομήσει, τι κουβαλάς, μαθαίνεις πώς να αντιστέκεσαι σε κάθε μορφή εξουσίας που αφαιρεί την λαϊκή κυριαρχία, περιορίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα, κατασπαράζει λαϊκές ελευθερίες, υποδαυλίζει μίση και πάθη για το δικό της συμφέρον.

Η Αθήνα και η χώρα είναι λευτερωμένη, τουλάχιστον από τα δεινά του φασισμού και του ναζισμού και η γιορτή αυτή δεν μπορεί  ούτε να κρύβεται, ούτε να γιορτάζεται αποσπασματικά στις εκατόμβες και τα μνημεία ηρώων και θυμάτων.

Χορτάσαμε από παρελάσεις, χορτάσαμε με τις παράτες και τους εθνικιστικούς συμβολισμούς.

Αντίσταση, Αγώνας και Αλληλεγγύη είναι το μεγάλο μήνυμα της μέρας και το μήνυμα αυτό ειδικά τώρα είναι σπουδαιότερο, σημαντικότερο, όπως το αφηγείται σε μια συνέντευξη της η Τασούλα Βερβενιώτη στην Κρυσταλία Πατούλη για το tvxs.gr:

«Ξέρεις, όμως, τι μου είπε σήμερα μια γειτόνισσα μου, η κυρία Νίνα; ”Εγώ πέρασα και Κατοχή και Εμφύλιο.

Τώρα είναι χειρότερα κορίτσι μου”.

Της λέω ”Γιατί είναι χειρότερα;” και μου απαντά ”Γιατί τότε λέγαμε θα τελειώσει ο πόλεμος.

Τώρα τι θα πούμε;..”».

 

Westworld, η σειρά που εκτόπισε το Stranger Things: Όταν τα ρομπότ αποκτούν συνείδηση

Πίστευα ότι η καλύτερη σειρά για το 2016 θα είναι το Stranger Things. Χθες είδα το 1ο επεισόδιο του Westworld. Και πλέον έχω αμφιβολίες. (ακολουθούνε spoilers)

Το Westworld εξελίσσεται κάπου σε ένα μέλλον όπου η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να μη μπορείς να ξεχωρίσεις έναν άνθρωπο από ένα ρομπότ. Όμως, ο κόσμος παραμένει ίδιος. Δεν ξέρω αν θα έπρεπε να περιγράψω το μέλλον που παρουσιάζεται στη σειρά ως “δυστοπικό” εφόσον σε πολλά δε φαίνεται να διαφέρει από τον σημερινό κόσμο που ζούμε. Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος που διασκεδάζουν οι πλούσιοι.

Σε μία άγνωστη χρονολογία στο μέλλον, οι πλούσιοι άνθρωποι ταξιδεύουν στον υψηλής τεχνολογίας κόσμο του Westworld, ένα είδος θεματικού πάρκου, σχεδιασμένο από επιστήμονες και πλαισιωμένο από ανθρωπόμορφα ρομπότ, που πιστεύουν πως ο κόσμος που ζούνε είναι πραγματικός, ότι οι ζωές τους είναι αληθινές, ότι είναι άνθρωποι, ότι έχουν πραγματικά όνειρα, ότι αγαπούν και κάποια στιγμή θα πεθάνουν.

Οι πλούσιοι επισκέπτες φτάνουν με τρένο και οι “κάτοικοι” του Westworld καλωσορίζουν τους “newcomers”, με ελπίδες αλλά και φόβο για το ποιοι είναι οι καινούργιοι άνθρωποι που έρχονται στην πόλη τους. Και εκεί, ελεύθεροι οι πλούσιοι να πράξουν όπως θέλουν, αφού άλλωστε επιτρέπεται και αφού απέναντί τους δεν έχουν άνθρωπους αλλά “ρομπότ” και άρα η δράση τους δεν έχει συνέπεια και δεν υπάρχει ηθικός φραγμός, δολοφονούν, βιάζουν, καταστρέφουν.

Το δράμα επαναλαμβάνεται σισύφεια κάθε νέα μέρα με τους νέους επισκέπτες του Westworld και με τα θύματα της βίας, τα ρομπότ – κάτοικους του θεματικού πάρκου (κωμόπολη στη συνείδηση των ρομπότ) να ξεχνούν όσα έχουν υποφέρει στα χέρια των φιλοξενούμενών τους και να ξαναζούν την ίδια ημέρα ξανά και ξανά. Το μόνο που αλλάζει είναι το ποιοι θα ασκήσουν τη βία.

Η επιλογή για θεματικό πάρκο ενός κόσμου που μοιάζει με την Άγρια Δύση φαίνεται ότι δεν είναι τυχαία, αφού συμβάλει στη μετατροπή σε πιο αληθινή της εμπειρίας των επισκεπτών σε σχέση με την δυνατότητά τους να ασκήσουν βία. Στην Άγρια Δύση όλα επιτρέπονται.

Σε κάποια σκηνή κάπου στη μέση του 1ου επεισοδίου ακούγεται στο μηχανικό πιάνο ένας γνώριμος ρυθμός που πλέον μοιάζει φυσικό κομμάτι του σκηνικού ενός σαλούν στην άγρια ρομποτική δύση. Είναι το Black Hole Sun από τους Soundgarden:

Stuttering, cold and damp
Steal the warm wind tired friend
Times are gone for honest men
And sometimes far too long for snakes…

Η ταινία Westworld, ως ιδέα, κατά ένα τρόπο μοιράζεται στοιχεία με το Truman Show, το Total Recall, και είναι μια αντιστραμμένη εικόνα της Μέρας της Μαρμότας.

Στη Μέρα της Μαρμότας ο πρωταγωνιστής βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μια κωμόπολη όπου αναγκάζεται να ζει την ίδια ημέρα ξανά και ξανά δίχως να έχει σημασία η δράση του αφού ότι και αν κάνει θα ξυπνήσει την επόμενη ημέρα δίχως τίποτα να έχει αλλάξει. Όμως, όλα αυτό συμβαίνει συνειδητά και εν γνώσει του. Κι οπότε, μπορεί η ημέρα να μην αλλάζει, όμως αλλάζει ο ίδιος. Έως ότου απελευθερωθεί, όντας ένας καλύτερος άνθρωπος.

Στη σειρά Westworld ισχύει το αντίστροφο.

Εκεί ο επισκέπτης γνωρίζει ότι η ημέρα επαναλαμβάνεται διαρκώς για τα ρομπότ στο θεματικό πάρκο Westworld και ασκεί βία πάνω σε “αντικείμενα” που θα επιστρέψουν την επόμενη ημέρα στην πρότερη κατάστασή τους. Θα έχουν ξεχάσει τη βία που υποστήκανε και ο πλούσιος “επισκέπτης” θα επιστρέψει στην κανονική ροή της ζωής του.

Τα “ρομπότ” δεν έχουν συνείδηση ότι ζούνε συνέχεια την ίδια ημέρα, έως ότου αποκτήσουν συνείδηση αυτής της πραγματικότητας, της καθημερινής ακραίας βίας και του ψεύδους μέσα στο οποίο ζούνε. Μετά, θα μπορούν να πάρουν την εκδίκησή τους.

14700796_740052966134024_991961675286193742_o

Προσωπικά, πέρα από τα καθιερωμένα ερωτήματα που γεννούν ταινίες που ασχολούνται με το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης, εγώ είδα το 1ο επεισόδιο της σειράς και σα μια αλληγορία, όπου από τη μία υπάρχουν οι πλούσιοι που ασκούν βία σε όλους αυτούς που έχουν λανθασμένη συνείδηση της θέσης τους (false consciousness), δηλαδή, αυτούς που δεν έχουν αναγνωρίσει την πραγματική τους κοινωνική και οικονομική θέση. Όσο παραμένουν σε κατάσταση λανθασμένης συνείδησης, είναι ρομπότ πάνω στα οποία ασκούνε βία και τα βιάζουν δίχως συνέπειες. Όταν αποκτούν όμως συνείδηση, πλέον η βία που ασκείται πάνω τους αφήνει αποτύπωμα και αποκτούν τη δυνατότητα να ασκήσουν και αυτά βία και κατ’ ένα τρόπο να διεκδικήσουν μια διαφορετική θέση στον κόσμο: Η πραγματικότητα αλλάζει. Σε ένα τέτοιο σημείο τελειώνει το 1ο επεισοδίο. Στις πρώτες αναλαμπές της συνείδησης. Αυτής που μεταφέρεται από το ένα ρομπότ στο άλλο ως ιός. Κάτι αλλάζει.

Επίσης, η στάση των πλουσίων δεν είναι μία στάση απλής καταπίεσης και εκμετάλλευσης αλλά πολλές φορές ακραίας σαδιστικής βίας ενάντια στα ρομπότ, και αυτό έχει τη σημασία του. Ο άνθρωπος στο θεματικό πάρκο Westworld γνωρίζει ότι δεν είναι προβληματικό να φέρεται όσο βίαια θέλει, αφού η βία ενάντια στα ρομπότ δεν έχει αντίκτυπο, επειδή είναι ρομπότ και επειδή την επόμενη ημέρα θα βρίσκονται και πάλι στη θέση τους δίχως ορατά σημάδια της βίας που υποστήκανε.

Αλλά, κατά ένα τρόπο αυτό το ξεπέρασμα κάθε φραγμού και η αντικειμενοποίηση αυτού πάνω στο οποίο ασκείς βία ώστε να μην έχει σημασία ο πόνος που προκαλείς, αυτό δεν είναι και ο φασισμός; Δηλαδή, η ιδεολογία που επιτρέπει σε έναν άνθρωπο να σκοτώσει έναν άλλο άνθρωπο αφού πρώτα του αποστερήσει κάθε ανθρώπινο χαρακτηριστικό; Αυτή δεν ήταν και η πραγματικότητα σε πολλά αποικιοκρατικά καθεστώτα όπου η ζωή των ιθαγενών ήταν ασήμαντη. Και αυτή η δυνατότητα άσκησης βίας δίχως φραγμούς και συνέπειες, δεν διαχώριζε αυτόν που είχε την εξουσία από τον εξουσιαζόμενο που υπήρχε ως αντικείμενο εκπλήρωσης επιθυμιών;

Εντάξει, μάλλον το τραβάω πολύ, αλλά όλα αυτά είναι σκέψεις που προέκυψαν από την παρακολούθηση του 1ου επεισόδιο της σειράς. Μου δημιούργησε πολύ μεγάλες προσδοκίες που ελπίζω να μη μου τις διαψεύσει στην πορεία. Δείτε το. Έστω για τον Ed Harris και τον Anthony Hopkins που έχουν πρωταγωνιστικούς ρόλους στη σειρά.

Σταθάκης: Λύση για το χρέος μέχρι τα Χριστούγεννα, διαφορετικά δεν υπάρχει άλλος τρόπος

Ως  απώτατο χρονικό ορίζοντα τα Χριστούγεννα έθεσε ο Γιώργος Σταθάκης προκειμένου να υπάρξει μια θετική απόφαση για την Ελλάδα όσον αφορά το χρέος.

Ο Υπουργός Οικονομίας μιλώντας στην υποεπιτροπή της Βουλής για το δημόσιο χρέος ανέφερε ότι  είμαστε σε ένα κομβικό όσον αφορά τον  υπολογισμό της βιωσιμότητας του χρέους και πρόσθεσε ότι  πρέπει να παρθούν αποφάσεις τώρα για το χρέος για να αποτιμηθεί σε μακρά διάρκεια. Αυτό αφορά την περίφημη ανάλυση χρέους που καλείται να κάνει το ΔΝΤ και με αυτή λαμβάνει αποφάσεις. «Αυτά πρέπει να κλείσουν τα Χριστούγεννα για να έχουμε μια σαφή στρατηγική που θα καθιστά βιώσιμο το χρέος διαφορετικά δεν υπάρχει άλλος τρόπος» ανάφερε πολύ καθαρά ο κ.Σταθακης.

Αναφερόμενος στις διαφορετικές εκτιμήσεις που υπάρχουν μεταξύ Διεθνούς Νομισματικού Υαμείου και Γερμανίας ο υπουργός οικονομικών ανέφερε ότι «αναγνωρίζουμε πως υπάρχουν διάφορες φωνές γύρω από αυτό το θέμα αλλά  δική μας στρατηγική πρέπει να είναι η τήρηση της συμφωνίας που υπογράψαμε τον Ιούλιο του 2015 άλλα και το σύντομο κλείσιμο της 2η αξιολόγησης».

Πάντως ο κύριος Σταθάκης στην ανάλυση του για το χρέος παραδέχτηκε ότι αυτό δημιουργήθηκε από το 1980 και μετά σε μια 20ετία με κορύφωση του δανεισμού. Όσον αφορά δε την περίοδο της κυβερνήσεως Καραμανλή και την αύξηση των χρηματοδοτικών αναγκών ο κύριος Σταθάκης την απέδωσε στην ανάγκη να καλυφθεί ο παλαιότερος δανεισμός. Όπως είπε χαρακτηριστικά «Το νέο χρέος που χρησιμοποιούσε η χώρα χρηματοδοτούσε το παλιό. Το 2008 προκλήθηκε  εκρηκτική άνοδος των νέων δανειακών αναγκών της χώρας για να καλυφθεί όμως  ο παλιός δανεισμός».

Στα αζήτητα η περιουσία των γονιών τους: Ραγδαία αύξηση στις αποποιήσεις, λόγω φόρων

Ραγδαία αύξηση στις αποποιήσεις κληρονομιών, την τριετία 2013-2015, δείχνουν τα στοιχεία όλων των Ειρηνοδικείων της χώρας που έχουν διαβιβαστεί στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Τα φορολογικά βάρη και τα χρέη φαίνεται πως καθιστούν ασύμφορη την αποδοχή κληρονομιάς για δεκάδες χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι επιλέγουν να μην κάνουν αποδοχή κληρονομιών προκειμένου να μην κληρονομήσουν χρέη των συγγενών τους, αλλά και επειδή δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας, την οποία δεν μπορούν και να πουλήσουν εύκολα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο μεγαλύτερο Ειρηνοδικείο της χώρας, το Ειρηνοδικείο Αθηνών, οι αποποιήσεις κληρονομιάς το 2015 ανήλθαν σε 9.566, από 6.079 που ήταν το 2013. Συνολικά, οι αποποιήσεις κληρονομιών, με βάση τα στοιχεία από τα Ειρηνοδικεία της χώρας, ανήλθαν το 2015 σε 45.627, από 29.200 που ήταν το 2013 και 41386 που ήταν το 2014.

Ενδεικτικά, στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης το 2013 οι αποποιήσεις κληρονομιών ήταν 3.298, το 2014 ανήλθαν σε 4.465 και το 2015 έφτασαν τις 5068. Στο Ειρηνοδικείο Πειραιά το 2013 οι αποποιήσεις κληρονομιών ήταν 1509, το 2014 ήταν 1539, και το 2015 ανήλθαν σε 1692.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υψηλά είναι τα ποσοστά των αποποιήσεων κληρονομιών, όχι μόνο σε περιοχές όπως η Καλλιθέα που τα σπίτια πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές, αλλά και περιοχές όπως το Χαλάνδρι και το Μαρούσι, βάσει των στοιχείων που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Δικαιοσύνης. Τα στοιχεία είχε ζητήσει η βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ελένη Ζαρούλια.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τρία περιστατικά που μαρτυρούν το «μούδιασμα» της ελληνικής κοινωνίας

Της Νάντιας Μπαντέκα, Λέκτορας Διεθνούς Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Χάγης

Τις τελευταίες ημέρες βιώνουμε μια συνθήκη στην πολιτική πραγματικότητα της χώρας που παραπαίει μεταξύ συνταγματικότητας και συνταγματικής εκτροπής. Αυτή η συνθήκη τείνει να συγχύσει τους ρόλους των διακριτών εξουσιών – εκτελεστική, νομοθετική, δικαστική, – να θολώσει τις διαχωριστικές τους γραμμές, με αποτέλεσμα την υπονόμευση του κράτους δικαίου αλλά και την απορρύθμιση ορίων που απαιτούν έντονη κοινωνικοπολιτική ωρίμανση για να τεθούν και να διασφαλιστούν. Παράλληλα, ο δημόσιος διάλογος τείνει να εστιάζει σε πράγματα που, πέρα από τα πλαίσια απλών αντανακλαστικών, ίσως και να επικεντρωνόταν ελάχιστα ή καθόλου. Μήπως η ελληνική κοινωνία έχει εκτεθεί σε τέτοια ανεπανόρθωτα πολιτική κατάπτωση τόσο σε επίπεδο πράξης αλλά και ρητορικής και διαλόγου, που πλέον δυσκολεύεται να ξεχωρίσει το μαύρο από το άσπρο και το γκρι;

Πιο συγκεκριμένα, τρία περιστατικά της τελευταίας εβδομάδας αντανακλούν αυτό το φαινόμενο:

Πρώτο περιστατικό, οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη πως «όλα τα προσφυγόπουλα θα κάνουν μάθημα μετά τις 14:00 στα σχολεία», στηλιτεύοντας μάλιστα πρακτικές όπως εκείνες του Ωραιόκαστρου. Μια δήλωση που στην ουσία της εκφράζει οτι το μη νόμιμο (σύμφωνα με αντίστοιχη νομολογία του ΕΔΔΑ όπως Sampanis and others v Greece), δηλαδή ο διαχωρισμός μαθητών σε διαφορετικό σχολικό πρόγραμμα πρωί-απόγευμα βάσει ενός διακριτικού χαρακτηριστικού τους, αυτοαποκαλείται δέον και προοδευτικό. Παράλληλα, ελάχιστος λόγος γίνεται για την ουσία του ζητήματος όπως όφειλε να είναι, με τάξεις υποδοχής, ενισχυτικά τμήματα, και πρωτίστως κοινά μαθήματα με όλους τους μαθητές των κανονικών πρωινών τάξεων, ώστε να δρομολογηθεί μια διαδικασία ένταξής τους στην ελληνική κοινωνία μέσω της εκπαίδευσης. Όλα αυτά απέναντι σε μια κοινωνική ομάδα που πλήττεται από παντού και δε διαθέτει ούτε τα μέσα ούτε τις ανάλογες προτεραιότητες να κάνει χρήση των υπάρχοντων ένδικων βοηθημάτων.

Το δεύτερο περιστατικό αφορά στην εισήγηση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο ίδιος κάνει την εξής αναφορά: «Τί πολίτευμα θά θέλαμε; Ἀσφαλῶς ὄχι αὐτό πού ζήσαμε στή νεότερη Ἑλλάδα μέχρι σήμερα». Δηλαδή ο Αρχιεπίσκοπος ως θεσμικός εκπρόσωπος της Εκκλησίας και ως νομικό πρόσωπο θέτει ζήτημα πολιτεύματος. Ο Αρχιεπίσκοπος που δεν είναι ούτε αστός ούτε και φυσικό πρόσωπο θεωρεί ότι μπορεί και θέτει ζήτημα πολιτεύματος. Παρόλα αυτά, ο δημόσιος διάλογος με λίγες εξαιρέσεις εστίασε στο ζήτημα των θρησκευτικών και σε οιονεί δημοψηφίσματα. Δε χτύπησε δηλαδή κάποιο καμπανάκι από το γεγονός ότι ο θεσμικός ρόλος του Αρχιεπισκόπου είναι συγκεκριμένος, τον γνωρίζει καλά, και κάνοντας αναφορές στο «τι πολίτευμα θέλουμε» πέραν της προκλητικότητας του ζητήματος εκφεύγει και του θεσμικού του ρόλου. Το θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία και του ρόλου της εκκλησίας σε αυτό – που πάλι τείνουμε να εστιάζουμε στο πρώτο και όχι στο δεύτερο – αποτελεί σίγουρα ζήτημα. Αποτελεί άραγε όμως το μείζον θέμα όταν η Εκκλησία δια στόματος Αρχιεπισκόπου μιλάει για το «τι πολίτευμα θέλουμε;» Αποτελεί άραγε μείζον ζήτημα όταν εκεί που πρέπει πράγματι να στραφεί ο δημόσιος διάλογος είναι να προτρέψει το νομοθέτη να προχωρήσει με νομοθετήματα που έχε ήδη προτείνει σε ζητήματα όπως η καύση των νεκρών, το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία, η ισότητα και ισονομία μειοψηφιών; Θέματα που δεν εμπίπτουν στο γράμμα του Άρθρου 3 του Συντάγματος, το οποίοι ρυθμίζει τις σχέσεις Εκκλησίας-Κράτους και προπαντός να το κάνει χωρίς να εμπλέκεται σε δημόσιο διάλογο με την Εκκλησία ωσάν να είναι η ίδια μέρος με έννομο συμφέρον.

Μήπως η ελληνική κοινωνία έχει εκτεθεί σε τέτοια ανεπανόρθωτα πολιτική κατάπτωση τόσο σε επίπεδο πράξης αλλά και ρητορικής και διαλόγου, που πλέον δυσκολεύεται να ξεχωρίσει το μαύρο από το άσπρο και το γκρι;

Το τρίτο περιστατικό αφορά στις δηλώσεις του προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας κυρίου Νίκου Σακελλαρίου έξω από το Μέγαρο Μαξίμου, για το γεγονός ότι το ΣτΕ έχει υποχρέωση «να αφουγκράζεται την κοινωνία.» Η υπόνοια και μόνο ότι η Δικαιοσύνη οφείλει να λαμβάνει αποφάσεις σύμφωνα με το κοινωνικό βαρόμετρο, σύμφωνα με τη δημοφιλία τους, και σε κοινή γραμμή με την κοινωνική πλειοψηφία είναι όχι απλά θεσμικά τερατώδης αλλά και επικίνδυνη για το κράτος δικαίου και την διασφάλιση των ελευθεριών των πολιτών. Η Δικαιοσύνη αποτελεί σίγουρα τον τελευταίο θεσμό που οφείλει να έχει οποιαδήποτε άλλη σχέση με την κοινωνία πέρα από την εξασφάλιση της δίκαιης και ισότιμης επιβολής του νόμου, αλλά και της προστασίας των πολιτών απέναντι σε καταχρήσεις του ρόλου και των ορίων της Εκτελεστικής και της Νομοθετικής εξουσίας.

Ο δημόσιος διάλογος και η κοινή γνώμη σφυροκοπούνται καθημερινά από μια Οργουελικών διαστάσεων συνθήκη που συγχέει όχι μόνο έννοιες αλλά και θεσμούς, αρμοδιότητες, και εξουσίες. Κυρίως όμως ζούμε έντονα την απειλή της αλλοίωσης των πολιτικών, κοινωνικών και νομικών αισθητηρίων μας σε τέτοιο βαθμό ώστε να κεντρίζουμε σε πράγματα ελάσσονα και να χάνουμε το μείζον. Τείνουμε να μετατραπούμε, άθελά μας, σε μια κοινωνία χωρίς προσανατολισμό που μουδιασμένη από την καθημερινή κατάπτωση παύει να αντιλαμβάνεται και να αντιδρά στα κρισιμότερα χτυπήματα. «Ελευθερία είναι η ελευθερία να λες ότι δύο και δύο ίσον τέσσερα», αλλά πριν το πεις πρέπει πρώτα να καταλάβεις ότι κάποιος άλλος σου λέει ότι δεν είναι τέσσερα, αλλά πέντε.

huffingtonpost.gr

400 ευρώ μηνιαίως για ενοικίο στους πρόσφυγες της Κρήτης από την Ύπατη Αρμοστεία – Αρχές 2017 ξεκινά η εγκατάσταση

Μεταξύ των ειδήσεων που προέκυψαν κατά τη χθεσινή σύσκεψη της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης για το προσφυγικό ήταν και η επιχορήγηση εκ μέρους της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ της ενοικίασης διαμερισμάτων για τους πρόσφυγες.

Το πρόγραμμα του οποίου την υλοποίηση θα αναλάβουν οι αναπτυξιακές και κοινωφελείς επιχειρήσεις των δήμων με τις οποίες θα συνεργαστεί η Ύπατη Αρμοστεία συμπεριλαμβάνει και σημαντικές οικονομικές παροχές που φτάνουν με την προσφορα 400 ευρώ κάθε μήνα για όλους τους πρόσφυγες για την κάλυψη των αναγκών για την ενοικίαση σπιτιού σε διαμέρισμα καθώς και έξοδα σίτισης που θα φτάνουν τα 90 ευρώ για κάθε πρόσφυγα.

Να σημειώσουμε ότι η έναρξη της μετεγκατάστασης των προσφύγων στην Κρήτη θα ξεκινήσει στις αρχές του 2017 με την κ. Ανθή Καραγγελή, υπεύθυνη της Υπηρεσίας Πρώτης Εισόδου να δεσμεύεται ότι ο πληθυσμός των προσφύγων που θα φτάσουν στο νησί θα είναι ομοιογενής, όπως έχουν ζητήσει οι δήμαρχοι.

Επίσης τονίστηκε ότι θα γίνει καταγραφή των παιδιών ώστε να ενταχθούν σε σχολεία της περιοχής ενώ δόθηκε βαρύτητα στη σημασία λειτουργίας Γραφείου Ασύλου στο Ηράκλειο, με την έναρξη λειτουργίας του να οριοθετείται στο τέλος Νοεμβρίου.

Χανιά: Επανασύνδεση ρεύματος μετά από παράσταση διαμαρτυρίας από αγρότες και εμπόρους

Στην επανασύνδεση του ρεύματος σε συμπολίτη μας θα προχωρήσει η ΔΕΗ, όπως έγινε γνωστό, μετά από παρέμβαση που έκαναν νωρίς σήμερα το μεσημέρι στα γραφεία της επιχείρησης στα Χανιά, μέλη του Εμπορικού Συλλόγου και της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων του νομού. Η αντιπροσωπεία συναντήθηκε και με τη διοίκηση της ΔΕΗ, όπου συμφωνήθηκε, επίσης, διακανονισμός του ποσού οφειλής.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων Νίκος Βουρλάκης, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι η ΔΕΗ είχε κόψει το ρεύμα σε συνάδελφό τους, αν και είχε όλα τα δικαιολογητικά, ώστε το προηγούμενο διάστημα να μπορεί να κάνει διακανονισμό, εν τούτοις λόγω κάποιας κακής συνεννόησης με την ΔΕΗ, εξακολουθούσε μέχρι και σήμερα να μη έχει ηλεκτρικό ρεύμα. Όπως είπε ο κ. Βουρλάκης, «ο συνάδελφός μας θα αποκτήσει και πάλι ηλεκτρικό, για να μπορέσει να ξεκινήσει ξανά την μικρή του επιχείρηση, που διατηρεί σε χωριό του νομού μας».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Νομού Χανίων, Μανούσος Σταυριανουδάκης, μιλώντας νωρίτερα στην ΕΡΤ Χανίων, αναφέρθηκε στην τραγική, όπως είπε, οικονομική κατάσταση των αγροτών, που τους αναγκάζει να μην είναι συνεπείς με τις οφειλές τους.

Ο κ. Σταυριανουδάκης αναφέρθηκε και στις κινητοποιήσεις που προγραμματίζει η Ομοσπονδία το επόμενο διάστημα για τα οξυμένα προβλήματα των μικρομεσαίων αγροτών και κτηνοτρόφων. Υπάρχει, όπως είπε, συντονισμός με τους αγρότες από την υπόλοιπη Κρήτη και αντιπροσωπεία αγροτών από τα Χανιά θα συμμετάσχει στην κινητοποίηση που καλούν Αγροτικοί Σύλλογοι του Ηρακλείου την Παρασκευή 21 Οκτώβρη, κατά την διάρκεια που επισκέπτεται ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης τον Νομό. Θα πάρουν, επίσης, μέρος στο συλλαλητήριο που διοργανώνεται από εργατικά σωματεία των Χανίων στις 17 Οκτώβρη στην πλατεία Νέων Καταστημάτων.

ert.gr

 

Τι απαντά η Πρυτανεία του Πολυτεχνείου Κρήτης στην καταγγελία της Ενωτικής Πρωτοβουλίας για το θέμα της στέγασης των φοιτητών

Απάντηση έδωσε στη δημοσιότητα η Πρυτανεία του Πολυτεχνείου Κρήτης σχετικά με την καταγγελία της Ενωτικής Πρωτοβουλίας σχετικά με το θέμα της στέγασης των φοιτητών. Σύμφωνα με την καταγγελία, το Πολυτεχνείο όχι μόνο δεν προσφέρει δωρεάν στέγαση στους φοιτητές αλλά πλέον τους εξαναγκάζει να δουλέψουν για να μπορέσουν να μείνουν! Όπως σημειώναν σε σχετικό κείμενο, αυτό συμβαίνει, επειδή η διοίκηση προσπαθεί με αυτό τον τρόπο να συγκαλύψει τις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού με μαύρη και απλήρωτη εργασία. Για πολλούς όμως φοιτητές ούτε αυτό θα είναι επιλογή, αφού, όπως αναφέρεται στο κείμενο, ήδη αρκετοί δουλεύουν για να μπορέσουν να σπουδάσουν εν μέσω οικονομικής κρίσης.

Στην απάντησή της η Πρυτανεία του Πολυτεχνείου Κρήτης σημειώνει ότι από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος θα έχουν ολοκληρωθεί έργα που θα αυξήσουν την χωρητικότητα των φοιτητικών εστιών σε 333 διαμερίσματα καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των φοιτητών του Πολυτεχνείου. Ως τότε όμως  δίνεται ένα επίδομα στέγασης από την Πολιτεία, το οποίο όμως είναι χαμηλό για πόλεις όπως τα Χανιά όπου το κόστος διαβίωσης είναι υψηλό. Έτσι, το Ίδρυμα ενισχύει τους οικονομικά αδύνατους φοιτητές μέσω ανταποδοτικών υποτροφιών, στο πλαίσιο των προβλέψεων του νόμου με απασχόληση λίγων ωρών στη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος. Σύμφωνα με την Πρυτανεία, αυτό “αποτελεί κοινή πρακτική των Ελληνικών και Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων”.

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

Στέγαση Φοιτητών Πολυτεχνείου Κρήτης

Η Φοιτητική Εστία του Πολυτεχνείου Κρήτης κατασκευάστηκε στις αρχές τις δεκαετίας του 1990, όταν στο Ίδρυμα λειτουργούσαν 3 Σχολές με περίπου 500 φοιτητές και μπορεί να φιλοξενήσει μόνο 76 φοιτητές. Σήμερα, στο Πολυτεχνείο Κρήτης φοιτούν περισσότεροι από 4500 προπτυχιακοί και σχεδόν 1000 μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες. Κατά συνέπεια, μόνο το 1,2 % των φοιτητών μας μπορεί να έχει τελικά πρόσβαση στην Εστία, δηλαδή πολύ λιγότεροι από αυτούς που πραγματικά το έχουν ανάγκη.

Το όραμα της Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης είναι η στέγαση να μην αποτελεί εμπόδιο για κανένα φοιτητή που θέλει να σπουδάσει στο Ίδρυμα, καθώς με αυτό τον τρόπο μπορούμε να προσελκύσουμε τους καλύτερους φοιτητές. Με αυτό το στόχο, αναζητήσαμε μεθοδικά οριστική λύση στο πρόβλημα, η οποία είχε σαν αρχική βάση της τη μελέτη από τις τεχνικές υπηρεσίες του ΠΚ, ενός νέου τύπου κτιριακού συγκροτήματος που θα χαρακτηρίζεται από ευκολία στην προσαρμογή του και χαμηλό κόστος κατασκευής και συντήρησης. Στη συνέχεια καταβλήθηκε εντατική προσπάθεια να εξασφαλιστούν επαρκείς χρηματοδοτικοί πόροι μεσούσης της χειρότερης δημοσιονομικής συγκυρίας.

Σήμερα, δίνουμε επιτέλους λύση στο χρόνιο αυτό πρόβλημα με μια σειρά από δράσεις:

  • Έχει αρχίσει από το Σεπτέμβριο η ανέγερση της Β’ φάσης της φοιτητικής εστίας, χωρητικότητας 60 διαμερισμάτων. Τα πρώτα διαμερίσματα θα είναι διαθέσιμα από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, 2017-18.
  • Με βάση το διαθέσιμο προϋπολογισμό και την έκπτωση που επιτεύχθηκε κατά τη δημοπράτηση της Β’ φάσης, οι υπηρεσίες του Ιδρύματος έχουν ήδη προχωρήσει στην αναμόρφωση του τεχνικού δελτίου του έργου ώστε την ερχόμενη άνοιξη να προκηρυχθεί η επέκταση της χωρητικότητας της εστίας με άλλα 30 διαμερίσματα.
  • Έχουμε ήδη προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες ωρίμανσης και έχουμε λάβει τις αρχικές εγκρίσεις μέσω του προγράμματος χρηματοδότησης των Ελληνικών Πανεπιστημίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την ανέγερση 3 ακόμα συγκροτημάτων, 2 επιπλέον για προπτυχιακούς συνολικής δυναμικότητας 120 διαμερισμάτων και 1 για μεταπτυχιακούς φοιτητές 45 διαμερισμάτων.

Μέσω αυτών των δράσεων, δίνεται οριστική λύση στο πρόβλημα της στέγασης φοιτητών στο Πολυτεχνείο Κρήτης, καθώς η φοιτητική εστία θα έχει συνολική χωρητικότητα 333 διαμερισμάτων. Η χωρητικότητα αυτή υπερκαλύπτει κατά 50% τον αριθμό των 220 φετινών δικαιούχων στέγασης, ώστε να καλύψει την αναπτυξιακή πολιτική των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Πολυτεχνείου Κρήτης.

unnamed

Το τρέχον Ακαδημαϊκό έτος και μέχρις ότου υλοποιηθούν οι ανωτέρω δράσεις, ένας αριθμός δικαιούχων στέγασης δεν μπορεί να φιλοξενηθεί στη φοιτητική εστία.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, επίδομα στέγασης μπορεί να δοθεί μόνο από την Πολιτεία. Το ύψος του επιδόματος είναι χαμηλό για περιοχές με υψηλό κόστος διαβίωσης, όπως τα Χανιά, και η Πρυτανεία του Ιδρύματος θα εισηγηθεί στο Υπουργείο Παιδείας την αύξησή του. Επιπρόσθετα, όπως έγινε και πέρυσι, το Ίδρυμα ενισχύει τους οικονομικά αδύνατους φοιτητές μέσω ανταποδοτικών υποτροφιών, στο πλαίσιο των προβλέψεων του νόμου. Αυτές παρέχονται έναντι απασχόλησης των φοιτητών σε υπηρεσίες του Ιδρύματος μέσα στην Πανεπιστημιούπολη, όπως για παράδειγμα στη Βιβλιοθήκη, και περιλαμβάνουν όλες τις νόμιμες κρατικές εισφορές. Η απασχόληση αυτή είναι για ελάχιστες ώρες την εβδομάδα, δεν επιβαρύνει τους φοιτητές στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις και αποτελεί κοινή πρακτική των Ελληνικών και Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων.

 

Οργή Συλλόγου Τρίτεκνων για το πρόστιμο 5.000 ευρώ σε άνεργο που πουλούσε κουλούρια – Μια από τις πολλές παράνομες πράξεις που καταφεύγουν οικογένειες για να επιβιώσουν

Μπορεί ο Σύλλογος Καταστηματαρχών -Επιχειρηματιών του Δήμου Πλατανιά «ο Ιορδανος» να τα έβαλε με τα ΜΜΕ επειδή έγραψαν για τον άνεργο πατέρα 3 παιδιών που του επιβλήθηκε πρόστιμο 3.000 ευρώ επειδή πουλούσε κουλούρια, τονίζοντας ότι ήταν παράνομος και επικεφαλής ομάδας πλανόδιων που πουλούσαν κουλούρια στις παραλίες, παραθέτοντας ως πειστήριο της αλήθειας αυτών που λένε δημοσίευμα της φασιστικής εφημερίδας “Στόχος”, όμως πολύ διαφορετική άποψη για το θέμα φαίνεται να έχει ο Σύλλογος Γονέων Τριών Τεκνών Νομού Χανίων ο οποίος λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2010 είναι Ν.Π.Ι.Δ. Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα και έχει 3.500 οικογένειες – μέλη στα Χανιά.

Με αφορμή την σύλληψη πλανόδιου τρίτεκνου κουλουρά, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει ότι αν και δε συμπαρατάσσεται με την παρανομία, ο συγκεκριμένος άνθρωπος όπως και πολλές άλλες οικογένειες καταφεύγουν στην παρανομία για να μπορέσουν να ζήσουν τα παιδιά τους, λόγω της κοινωνικο – οικονομικής κρίσης που μαστίζει την πατρίδα μας.

Πιο αναλυτικά αναφέρονται τα εξής:

“Πρόσφατα έλαβε χώρα ένα γεγονός στα Χανιά και αναφερόμαστε στην σύλληψη Τρίτεκνου γονέα ο οποίος  πουλούσε  παράνομα ( δεν είχε την απαραίτητη άδεια ) κουλούρια /ντόνατς σε παραλία του Δήμου Πλατανιά, και του υπεβλήθη πρόστιμο  5.000 ευρώ όπως το επιβάλει ο νόμος. Το ανωτέρω συμβάν είναι μία δυστυχώς από τις πολλές παράνομες πράξεις που καταφεύγουν πολλές οικογένειες λόγω της κοινωνικό-οικονομικής κρίσης που μαστίζει την Πατρίδα μας.

Ο Σύλλογος Τριτέκνων Χανίων και η ομοσπονδία μας (Ο.Π.Ο.Τ.Τ.Ε.) πιστή στις υποχρεώσεις της, συμμερίζονται  την δύσκολη  οικονομική κρίση που περνάνε οι τρίτεκνες οικογένειές μας, μετά από συνεχείς  και αλλεπάλληλες συναντήσεις με κυβερνητικά κλιμάκια, από της ιδρύσεώς μας επιτυγχάνουμε  και Κερδίζουμε Διάφορα Προνόμια .  Ένα από αυτά  είναι να δίδονται   Άδειες  Άσκησης Υπαίθριου Πλανόδιου και Στάσιμου Εμπορίου και σε τρίτεκνες οικογένειες.

Ο Σύλλογος Τριτέκνων Χανίων συνιστά την Προσοχή σε όλες τις  οικογένειες  λόγω των δύσκολων συνθηκών διαβίωσης και καταδικάζει κάθε παράνομη ενέργεια εύκολου χρηματισμού και εξαπάτησης.

Συνιστάται  να μην παρασύρονται οι οικογένειες σε παράνομες πράξεις και να  απευθύνονται στους κατά τόπους συλλόγους τους για ενημέρωση. μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας”.

Να υπενθυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση με τον άνθρωπο που πουλούσε κουλούρια δεν είναι η μόνη. Παλιότερα, η Εφορία είχε εξαντλήσει την αυστηρότητά της σε 79χρονη γιαγιά που πουλούσε μαϊντανούς στη λαϊκή για να ζήσει επιβάλλοντάς της πρόστιμο 5.000 ευρώ.