20.8 C
Chania
Thursday, October 10, 2024

Προσφεύγουν στο ΣτΕ για διεκδικήσουν την ύπαρξη τους οι φαρμακοποιοί της Κρήτης

Στο ΣτΕ προσφεύγουν αύριο οι φαρμακοποιοί της Κρήτης κατά της ΚΥΑ για την απελευθέρωση των φαρμακείων.

Οι φαρμακοποιοί εκτιμούν πως η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, δηλαδή δίνει τη δυνατότητα να παίρνει άδεια για λειτουργία φαρμακείου οποιοσδήποτε μπορεί να ιδρύσει μια Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης , χωρίς απαραίτητα να είναι φαρμακοποιός, καθώς θα μπορεί να είναι γιατρός, φαρμακευτική εταιρεία ή φαρμακαποθήκη.

Ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Ηρακλείου Γιώργος Τσικανδηλάκης χαρακτήρισε πρόσφατα την απόφαση ως πρόχειρη, και εκτός πραγματικότητας, με τον  ΠΦΣ να είναι αποφασισμένος να ασκήσει κάθε νόμιμο ένδικο μέσο για να υπερασπίσει τα συμφέροντα των φαρμακοποιών. Για αρχή, αύριο ο ΠΦΣ θα προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της κοινής υπουργικής απόφασης.

Προσφεύγουν στο ΣτΕ

Υπενθυμίζεται ότι στη γενική συνέλευση που έγινε πριν λίγα 24ωρα δεν πέρασε η πρόταση για απεργιακές κινητοποιήσεις, καθώς δεν αντέχουν -λόγω της οικονομικής συγκυρίας- να ξανακλείσουν τα φαρμακεία.

Όμως, ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (ΠΦΣ) είναι αποφασισμένος να ασκήσει κάθε νόμιμο ένδικο μέσο σε Ελλάδα και Ευρώπη για να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των φαρμακοποιών. Οι φαρμακοποιοί της χώρας ανάμεσα τους και της Κρήτης προσφεύγουν Στο ΣτΕ την Τρίτη κατά της ΚΥΑ για την απελευθέρωση των φαρμακείων.

Πάντως οι φαρμακοποιοί της Κρήτης κάνουν λόγο για μεγάλη κοροϊδία. Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν, μέσω του συντονιστικού τους οργάνου, μιλούν για παραπλάνηση από πλευράς του συντοπίτη τους Υπουργού. Ενώ υπήρχε η αίσθηση ότι η Κυβέρνηση διαπραγματευόταν σθεναρά τα θέματά τους με τους θεσμούς και γι” αυτό μάλιστα δεν είχε υπογράφει η ΚΥΑ, γεγονός μάλιστα που οδήγησε στην ομόφωνη διακοπή της απεργίας το βράδυ του Σαββάτου.

Οι Πρόεδροι των Φαρμακευτικών Συλλόγων όταν συναντήθηκαν με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Ανδρέα Ξανθό όχι μόνο ενημερώθηκαν από τον ίδιο ότι έχει κλείσει η διαπραγμάτευση αλλά και ότι η ΚΥΑ ήταν έτοιμη και μη διαπραγματεύσιμη και θα υπογραφόταν άμεσα παρά την υπόσχεση ότι θα υπήρχε περιθώριο παρατηρήσεων από τον ΠΦΣ.

creteplus.gr

Ντοκυμαντέρ έγινε η συναυλία «Το Μεγάλο Κάλεσμα» του Ψαραντώνη στο Θέατρο των Αγρών: Δείτε το trailer | Βίντεο

Ήταν ένα κάλεσμα. Ένα κάλεσμα πολύ πιο μεγάλο από το …μεγάλο, που έγραφε η αφίσα, επειδή το έκανε σε φίλους του μουσικούς  και στιχοπλάστες ο ίδιος ο Ψαραντώνης. Και έγινε πια ιστορία για το Θέατρο των Αγρών.

Κι όμως η ιστορία αυτού του μεγάλου μουσικού για την Κρήτη συνεχίζεται άλλοτε σε στράτες μυσταγωγίας , άλλοτε σε επίπεδο σπουδής για το πώς αυτός ο μουσικός έχει την ορμή παιδιού όταν παίζει και άλλοτε ο τρόπος που  αγγίζει τις χορδές της λίρας  του στην παγκόσμια διαδρομή της αναγνώρισης του.

Στις 23 Σεπτεμβρίου του 2015 ο Ψαραντώνης  σκάλισε την υπογραφή του στις πέτρες του Θεάτρου των Αγρών και όσοι τυχεροί βρέθηκαν σ αυτό το κάλεσμα του θαχουν να λένε ότι γνώρισαν έναν άλλο  Ψαραντώνη. Έναν ενθουσιασμένο Ψαραντώνη που χαιρόταν κάθε στιγμή του καλέσματος του. Κάθε στιγμή που περιέγραφε ο Δημήτρης Αποστολάκης φωνάζοντας τους φίλους του στη σκηνή.

Και αυτό το «Μεγάλο Κάλεσμα» του Ψαραντώνη ευτυχώς αποτυπώθηκε σε εικόνα σ ένα ντοκιμαντέρ με σκηνοθέτη τον Αριστοτέλη Δασκαλάκη.

Το αποτέλεσμα αυτής της κινηματογραφικής δουλειάς αποτυπώνεται στις πρώτες εικόνες του trailer που ετοίμασε ο δημιουργός της ταινίας.

Δείτε το:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=7SvxjdQzcWA”]

inotos.gr

Ιατρικός Σύλλογος Χανίων με αφορμή καταγγελίες ασθενών: Παράνομο να ζητούνται χρήματα από ιατρούς συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ

Με αφορμή καταγγελία ασθενών που γνωστοποιήθηκαν στον Ιατρικό Σύλλογο Χανίων, σχετικά με επισκέψεις σε ιατρούς συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ από τους οποίους ζητήθηκαν λεφτά από τους ασθενείς, ο Ιατρικός Σύλλογος εξέδωσε ανακοίνωση προκειμένου να διευκρινιστούν θέματα που προκύπτουν σχετικά με το πλαφόν των επισκέψεων :

• Με την διαδικτυακή υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ υπάρχει η δυνατότητα να μαθαίνουν οι ασφαλισμένοι που ενδιαφέρονται να επισκεφθούν γιατρό συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ, αν έχει διαθεσιμότητα σε επισκέψεις σε σχέση με το πλαφόν που του έχει χορηγηθεί.

• Στο σχετικό link:https://apps.ika.gr/eFindDoctor/, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να μαθαίνουν αν ο γιατρός που ενδιαφέρονται να επισκεφτούν, τόσο για συνταγογράφηση όσο και για εξέταση, έχει ακόμη διαθέσιμους αριθμούς επισκέψεων ώστε να τηλεφωνήσουν και να πάνε στο ιατρείο του για επίσκεψη ΔΩΡΕΑΝ.

• Διευκρινίζεται ότι ο ασθενής δεν έχει καμία υποχρέωση να καταβάλει χρηματικό αντίτιμο επίσκεψης ή συνταγογράφησης στον ιατρό που είναι συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ εφόσον έχει ακολουθήσει την διαδικασία που προβλέπεται και καθορίσει ραντεβού εντός των ορίων πλαφόν επισκέψεων του ιατρού.

• Στην επίσκεψη περιλαμβάνεται τόσο η κλινική εξέταση, όσο και η συνταγογράφηση. Εφόσον ζητηθεί χρηματικό αντίτιμο, θεωρείται παράνομο και ο ασθενής δεν υποχρεούται να το καταβάλει.

• Εφόσον ο ασθενής αντιληφθεί ότι υπάρχει σχετική παράβαση, μπορεί να απευθυνθεί για καταγγελία στον Ιατρικό Σύλλογο Χανίων (2821056295)

• Ο Ιατρικός Σύλλογος Χανίων στα πλαίσια της προάσπισης των συμφερόντων των ασθενών, θα επιδείξει μηδενική ανοχή σε περίπτωση που υπάρξουν καταγγελίες σχετικά με το θέμα.

Να σημειώσουμε ότι, όπως αναφέρει και ο Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας Ν.3418/2005, Άρθρο 19, σχετικά με την αμοιβή του ιατρού ισχύει:

5. Ο ιατρός που προσφέρει τις υπηρεσίες του στο δημόσιο τομέα ή σε οργανισμό κοινωνικής ασφάλισης απαγορεύεται να αξιώνει, να συμφωνεί ή να εισπράττει απο τον ασθενή οποιοδήποτε οικονομικό αντάλλαγμα ή άλλο ωφέλημα οποιασδήποτε φύσης ή να δέχεται υπόσχεση τούτου πέρα από τη μηνιαία ή άλλη αποζημίωση ή αμοιβή του, όπως ορίζονται στο νόμο ή στη σύμβασή του.

Ενώ στο Άρθρο 20, σχετικά με την άσκηση ιατρικής στο πλαίσιο της κοινωνικής ασφάλισης αναφέρεται:

1. Ο ιατρός που προσφέρει τις υπηρεσίες του σε οργανισμό κοινωνικής ασφάλισης του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα έχει όλα τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις, όπως αυτές περιγράφονται στο προηγούμενο άρθρο. Ιδίως, δίνει προτεραιότητα στην αποτελεσματική θεραπεία του ασθενή και στη διατήρηση ή και βελτίωση της υγείας του.

2. Ο ιατρός οφείλει να ενεργεί με κύριο γνώμονα το συμφέρον των ασθενών ασφαλισμένων, πάντα όμως στο πλαίσιο του κανονισμού υγειονομικής περίθαλψης του οικείου φορέα κοινωνικής ασφάλισης.

3. Οι σχέσεις ιατρών και ασφαλιστικών οργανισμών διέπονται από το γενικό πλαίσιο δεοντολογίας και τις συμβάσεις που ισχύουν μεταξύ τους.

Συντονιστικό Κατάληψης Πανεπιστημίου Ρεθύμνου: 3η βδομάδα κατάληψης, κλιμακώνουμε τον αγώνα με κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Παιδείας

Με ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Κατάληψης Πανεπιστημίου Ρεθύμνου ενημερώνει για τους λόγους που οι φοιτητές αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κατάληψη η οποία διανύει την τρίτη βδομάδα. Πλέον οι κινητοποιήσεις μεταφέρονται και στην Αθήνα αφού την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί μεγάλο συλλαλητήριο στο Υπουργείο Παιδείας.

Σχετικά αναφέρουν:

Διανύουμε την 3η εβδομάδα κατάληψης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στο Ρέθυμνο! Ακόμα και μετά την σύμπραξη όλων των καθεστωτικών παρατάξεων που προσπάθησαν να κάμψουν την αντίστασή μας ,οι φοιτητές δεν υπέκυψαν. Έπειτα και από τρεις εβδομάδες με μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις, δεν κάνουμε βήμα πίσω και συνεχίζουμε με τους ίδιους όρους διεκδίκησης.

Μετά την ψήφιση του 3ου μνημονίου από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και με προτεραιότητα την αποπληρωμή ενός χρέους που ποτέ δεν δημιουργήσαμε, οι συνθήκες της διαβίωσής μας γίνονται ολοένα και πιο ασφυκτικές. Σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του κεφαλαίου, που δημιουργούν πολέμους στη Μέση Ανατολή και μετατρέπουν τη μεσόγειο σε ένα υδάτινο νεκροταφείο, καταργούνται παράλληλα βασικά δικαιώματα και κεκτημένα αγώνων εδώ και χρόνια.

Η ίδια επίθεση συντελείται στο χώρο της παιδείας αναδεικνύοντας ως κύριο πρόβλημα την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα ,η κατάσταση στο Πανεπιστήμιο Κρήτης έχει ως αποτέλεσμα να απειλείται η ίδια η λειτουργία του ως δημόσιο ίδρυμα. Από την αρχή του εξαμήνου τεράστια μερίδα φοιτητών (700 άτομα),βρέθηκε χωρίς δωρεάν σίτιση (μόλις 1 στους 8 δικαιούται δωρεάν σίτιση) και στέγαση, ενώ αυξήθηκε και η τιμή του εισιτηρίου για την μεταφορά μας στο πανεπιστήμιο. Μετά τις δυναμικές μας κινητοποιήσεις και με όρους επιβολής καταφέραμε και κερδίσαμε 150 κάρτες για δωρεάν σίτιση και συνεχίζουμε να παλεύουμε όχι μόνο για τις υπόλοιπες 550 κάρτες αλλά για δημόσια δωρεάν σίτιση για όλους.

Στόχος της κατάληψης και των κινητοποιήσεων μας ήταν από την πρώτη στιγμή η κάλυψη των άμεσων αναγκών μας για σίτιση-στέγαση-μεταφορά,τις οποίες με τους πιο βίαιους τρόπους οι πολιτικές της ΕΕ ,του ελληνικού κράτους και του κεφαλαίου μας στερούν .Δεν διαπραγματευόμαστε το μέλλον μας και κόντρα στις λογικές της ανάθεσης και του ατομικού δρόμου απαντάμε συλλογικά και συντονιζόμαστε με όλα τα αγωνιζόμενα κομμάτια της κοινωνίας .Κλιμακώνουμε με τις κινητοποιήσεις μας και στο Υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη 4/11, έχοντας ως παρακαταθήκη τους αγώνες του παρελθόντος και ξέρουμε ότι θα νικήσουμε. Οι μάχες που δίνουμε στο Ρέθυμνο μπορούν να δώσουν αυτή τη στιγμή πνοή ελπίδας σε όλη την αγωνιζόμενη νεολαία!

“Η σκληρή λιτότητα γενικεύεται, επεκτείνεται, ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ”: Καταλήψεις σε Δημαρχεία των Χανίων από τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ

Με ανακοίνωσή του Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση νομού Χανίων αποφάσισε να προχωρήσει σε κατάληψη αύριο Τετάρτη 4 Νοεμβρίου από τις 10.00 πμ. έως 1.00 μμ. σε όλους τους Δημοτικούς χώρους και οι εργαζόμενοι-ες να συγκεντρωθούν στα ακόλουθα Δημαρχεία του Νομού Χανίων :

– Δημαρχείο Δήμου Χανίων
– Δημαρχείο Δήμου Πλατανιά
– Δημαρχείο Δήμου Κισσάμου
– Δημαρχείο Δήμου Αποκόρωνα

Σε σχετική ανακοίνωση της ΠΟΕ – ΟΤΑ αναφέρονται τα εξής:

ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2015 – 10.00 π.μ. έως 1.00 μ.μ.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΕΙΩΝ

Ο αγώνας ΟΛΩΝ των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κατά των νέων αντιλαϊκών μέτρων του 3ου Μνημονίου που στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στην περαιτέρω μείωση των αποδοχών, την διάλυση της Κοινωνικής Ασφάλισης, την περικοπή των συντάξεων, στη πλήρη ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. και την φοροεπιδρομή… ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!!!

Η ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2015 με απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. έχει χαρακτηριστεί ως Πανελλαδική Ημέρα Κατάληψης ΟΛΩΝ των Δημαρχείων, αλλά και άλλων υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. (Γκαράζ, Κ.Α.Π.Η., Παιδικοί Σταθμοί κ.λπ.), από τις 10.00 το πρωί έως τη 1.00 το μεσημέρι. Στόχος, να ενημερωθούν αναλυτικά για τα νέα μέτρα οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσα από Γενικές Συνελεύσεις, Συγκεντρώσεις κ.λπ. και να προετοιμαστεί με τον καλύτερο τρόπο η αντίδρασή μας και η συμμετοχή στις κάθε μορφής κινητοποιήσεις. Επίσης, στόχος είναι να ενημερωθούν και να κινητοποιηθούν οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι και κάθε άλλη κοινωνική ομάδα που πλήττεται από την πολιτική των μνημονίων για να δημιουργηθεί κοινό μέτωπο και σε τοπικό επίπεδο.

Η επιτυχία των παρεμβάσεων μας για το επόμενο χρονικό διάστημα είναι υπόθεση ΟΛΩΝ μας και χρειάζεται τη μαζική μας ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.

Η σκληρή λιτότητα είναι ΑΚΟΜΗ εδώ… Γενικεύεται, επεκτείνεται ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ. Ο Αγώνας συνεχίζεται με μεγαλύτερη ένταση και οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή με αρχή την μαζική συμμετοχή τους στην 24ΩΡΗ ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ την ΠΕΜΠΤΗ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2015.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.

Εκ μέρους του Δ.Σ του συλλόγου εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ν. Χανίων

Η πρόεδρος

Αθηνά Γιαννουλάκη

Άγνωστοι πυρπόλησαν αυτοκίνητο της Επιθεώρησης Εργασίας στα Χανιά: Προσπάθεια τρομοκράτησης, λέει το Εργατικό Κέντρο

Για ξεκάθαρη προσπάθεια τρομοκράτησης του προσωπικού της Επιθεώρησης Εργασίας μιλά με ανακοίνωσή του το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο ν. Χανίων. Το περιστατικό συνέβη την Κυριακή ενώ σημειώνεται ότι με το συγκεκριμένο όχημα μετακινούνται οι υπάλληλοι για να διενεργούν τους ελέγχουν.

Διαβάστε όλη την ανακοίνωση:

Το Εργατικό Κέντρο Ν. Χανίων καταδικάζει την «τρομοκρατική» ενέργεια που πραγματοποιήθηκε σε βάρος του Τμήματος Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.

Συγκεκριμένα την Κυριακή 1-11-2015 κάποιοι άγνωστοι πυρπόλησαν το αυτοκίνητο με το οποίο πραγματοποιείται η μετακίνηση των υπαλλήλων την υπηρεσίας κατά τη διενέργεια ελέγχων.

Η επίθεση αυτή αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα στη συγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε, δεδομένου ότι τα εργασιακά δικαιώματα βάλλονται από την κυβέρνηση και τους δανειστές με την επιβολή σκληρών αντιλαϊκών, μνημονιακών πολιτικών, οι οποίες δίνουν το μόχθο των εργαζόμενων ως βορά στα μεγάλα συμφέροντα.

Δηλώνουμε σε κάθε κατεύθυνση, ιδιαίτερα δε, σε αυτούς που πιστεύουν ότι με τέτοιες ενέργειες θα παρακωλύσουν το έργο της υπηρεσίας και θα τρομοκρατήσουν τους υπαλλήλους της, ότι θα συνδράμουμε με όλες τις δυνάμεις μας προκειμένου οι έλεγχοι σε όλους τους εργασιακούς χώρους όχι μόνο να μην σταματήσουν αλλά και να ενταθούν.

Κωνσταντοπούλου: Η κυβέρνηση παρέδωσε το κοινοβούλιο στον έλεγχο των δανειστών | Φωτός

Με βασική ομιλήτρια την Ζωή Κωνσταντοπούλου πραγματοποιήθηκε η πρώτη μαζική εκδήλωση της Λαϊκής Ενότητας μετά τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου

Με βασική ομιλήτρια τη Ζωή Κωνσταντοπούλου και με θέμα «άμεση διαγραφή του χρέους» πραγματοποιήθηκε η πρώτη μαζική εκδήλωση της Λαϊκής Ενότητας μετά τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου.

Η εκδήλωση που έγινε με πρωτοβουλία της συντονιστικής επιτροπής της ΛΑΕ Αιγάλεω, έλαβε χώρα στην αίθουσα συνεντεύξεων του δημοτικού σταδίου της πόλης των δυτικών προαστίων.

Η πρώην πρόεδρος του ελληνικού κοινοβουλίου, αφού κατήγγειλε τις οικονομικές πολιτικές των κυβερνήσεων Παπανδρέου και Σαμαρά αλλά και τα δυο πρώτα μνημόνια, στη συνέχεια επιτέθηκε εναντίον της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

«Σήμερα ο λαός εξουθενώνεται από μια κυβέρνηση που παριστάνει την αριστερή. Το Νοέμβριο του 2012 προσγειώθηκε στη Βουλή ένα πακέτο 870 σελίδων το οποίο αποτελούσε το δεύτερο μνημόνιο και θα έπρεπε να ψηφιστεί με τη μορφή του κατεπειγόντως. Ως αντάλλαγμα από τους δανειστές μας ήταν ότι θα ανοίξει η συζήτηση για το χρέος. Την ίδια αφήγηση κάνει σήμερα και ο κ. Τσίπρας. Φέρνει το τρίτο μνημόνιο με αντάλλαγμα να γίνει μια συζήτηση για το χρέος», είπε.

Η κυρία Κωσταντόπουλου ανέφερε ακόμη ότι η κυβέρνηση, με τη νέα δέσμη μέτρων που φέρνει, στερεί το δικαίωμά της παιδείας, της στέγης αλλά και της ασφάλισης και τόνισε ότι με την τακτική της και με τις ενέργειες της παρέδωσε το ελληνικό κοινοβούλιο στον έλεγχο των δανειστών.

Η πρώην πρόεδρος της Βουλής μίλησε για την επιτροπή αλήθειας του δημοσίου χρέους η οποία συστήθηκε από την ίδια αλλά και για το ποιος φταίει που το ελληνικό κράτος έφτασε στη σημερινή κατάσταση.

Τόνισε, μάλιστα, ότι το δημόσιο χρέος δεν μπορεί να αποπληρωθεί χωρίς να παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, σημειώνοντας ότι είναι μη βιώσιμο, κάτι το οποίο το γνώριζαν τόσο οι ελληνικές κυβερνήσεις όσο κι οι δανειστές από το 2010.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στο δημοψήφισμα, δηλώνοντας ότι είναι περήφανη που αποφασίστηκε από την Βουλή στην οποία προήδρευε, ενώ σε κάποια στιγμή σήκωσε στα χέρια της το πόρισμα της επιτροπής αλήθειας για το δημόσιο χρέος, λέγοντας με χιούμορ και αφήνοντας όμως αιχμές κατά των πρώην συντρόφων τη στο ΣΥΡΙΖΑ: «Σηκώστε το ψηλά γιατί σε λίγο καιρό θα διανέμεται ως παράνομο υλικό».

Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν οι πρώην βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ραχήλ Μακρή και Γιάννης Σταθάς, οι οποίοι στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου κατέβηκαν με τη ΛΑΕ.

Δείτε φωτός:

protothema.gr

Σταθάκης: Έχουμε προετοιμάσει δέσμη προτάσεων για την προστασίας α’ κατοικίας

«Από την πλευρά μας έχει γίνει εκτενής προετοιμασία με δέσμη προτάσεων για την προστασία της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς», αναφέρει ο υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης σε έγγραφό του στη Βουλή.

Η κυβέρνηση έχει κάνει την απαραίτητη προετοιμασία με δέσμη προτάσεων για την προστασία της πρώτης κατοικίας, αναφέρει ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης με έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή. Το έγγραφο διαβιβάστηκε μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου που ζητούσε να ενημερωθεί ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τα «κόκκινα δάνεια», αν αληθεύουν οι φήμες για πώλησή τους σε ξένους οργανισμούς και τι γίνεται με τη διαβούλευση με τους θεσμούς.

«Από την πλευρά μας έχει ήδη γίνει εκτενής προετοιμασία με μια δέσμη προτάσεων στις οποίες περιλαμβάνεται ειδική πρόνοια για την προστασία της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς, κοινωνικά κριτήρια που συναρτούν τον ρυθμό αποπληρωμής από το εισόδημα, ενώ θα συσταθεί ανεξάρτητη αρχή για την παρακολούθηση της πιστοληπτικής ικανότητας φυσικών και νομικών προσώπων, με απόλυτο σεβασμό στη διαχείριση προσωπικών δεδομένων», αναφέρει ειδικότερα ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και προσθέτει ότι «στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιηθούν οι θετικές ρυθμίσεις της υπάρχουσας νομοθεσίας ενώ βασική επιδίωξη είναι οι λύσεις να βρεθούν εντός του τραπεζικού συστήματος».

Ο υπουργός αναφέρει επίσης ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα αναληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της εξωδικαστικής διευθέτησης εταιρικών οφειλών με τη βελτίωση του ν. 4307/2014 για να καταστεί πιο λειτουργικός. Ταυτόχρονα, εκπονούνται μελέτες για την εφαρμογή συνολικής διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Ο κ. Σταθάκης αναφέρει στον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ ότι το ζήτημα της διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων είναι θέμα άμεσα συνυφασμένο με την ανακεφαλαιοποίηση και άρα εντός της τρέχουσας διαπραγμάτευσης με τους εταίρους.

Όπως ωστόσο υπενθυμίζει, το προηγούμενο διάστημα της διαπραγμάτευσης με τους εταίρους συμφωνήθηκαν και αναλήφθηκαν νομοθετικές πρωτοβουλίες όπως ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, τόσο με την επικαιροποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, για την εξωδικαστική διευθέτηση οφειλών όσο και για τη δικαστική διευθέτηση αυτών με την τροποποίηση του Ν. 3869/3010 (Νόμος Κατσέλη) στον οποίο θα μπορούν πλέον να συμπεριλαμβάνονται και οφειλές προς το Δημόσιο (εφορία, ΟΤΑ, Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης ). Επισημαίνει εξάλλου ότι λήφθηκαν μέτρα για την ταχεία εκδίκαση υποθέσεων και ότι επανενεργοποιείται το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους μέσω του οποίου θα αναπτυχθεί Δίκτυο Ενημέρωσης Δανειοληπτών με τη λειτουργία 30 κέντρων ενημέρωσης σε όλη τη χώρα, τα οποία θα παρέχουν δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες στους πολίτες.

Αναφορικά με τις υπερχρεωμένες εταιρείες τροποποιήθηκαν οι διατάξεις του Πτωχευτικού Κώδικα έτσι ώστε να ενθαρρύνεται είτε ο προ-πτωχευτικός συμβιβασμός είτε η συντόμευση της πτωχευτικής διαδικασίας.

topontiki.gr

Θεοδωράκης από Κρήτη: «Μας ενδιαφέρει το νέο Ποτάμι»

Βρίσκεται στην Κρήτη με πρώτο σταθμό τα Χανιά – όπου παρευρέθη στα εγκαίνια του Μουσείου «Οικία Ελευθερίου Βενιζέλου – ενώ αμέσως μετά αναχώρησε για το Ηράκλειο Κρήτης

Οι πολιτικές προτεραιότητες και οι θέσεις του «Ποταμιού», καθώς και η εσωτερική οργάνωση του Κόμματος βρέθηκαν στο επίκεντρο της προσυνεδριακής περιφερειακής συνδιάσκεψης Κρήτης που έγινε στο Ηράκλειο.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης βρίσκεται στην Κρήτη με πρώτο σταθμό τα Χανιά – όπου παρευρέθη στα εγκαίνια του Μουσείου «Οικία Ελευθερίου Βενιζέλου – ενώ αμέσως μετά αναχώρησε για το Ηράκλειο Κρήτης.

«Να προσθέσουμε δυνάμεις στο Ποτάμι»

«Ο δικός μας διάλογος με την κοινωνία γίνεται για να προσθέσουμε δυνάμεις στο Ποτάμι. Φιλελεύθερες δυνάμεις, σοσιαλιστές, σοσιαλδημοκράτες, ανθρώπους που πιστεύουν στη μεταρρύθμιση, νεωτεριστές, προοδευτικούς» δήλωσε ο Σταύρος Θεοδωράκης κατά την προσέλευση του στο συνεδριακό χώρο, όπου διεξήχθη μια ακόμη προσυνεδριακή συνάντηση του Ποταμιού.

Λίγο πριν την έναρξη της διαδικασίας ο επικεφαλής του Ποταμιού απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το μείζον Ευρωπαϊκό ζήτημα της μετανάστευσης λέγοντας: «Το Ποτάμι με μεγάλη ευθύνη, πρώτο από όλα τα κόμματα, πρώτο και από τα ευρωπαϊκά κόμματα, έθεσε από τον προηγούμενο χειμώνα την προϋπόθεση για να μην έχουμε αυτή την τραγική κατάσταση στο Αιγαίο. Είπαμε τότε ότι θα πρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ελλάδα και Τουρκία να συνεργαστούν ώστε οι προσφυγικές ροές να σταματούν στην Τουρκία.

Εκεί να ελέγχονται οι πρόσφυγες, εκεί να δίνεται το άσυλο, εκεί να γίνεται η κατανομή», ενώ καταλόγισε ευθύνες στην σημερινή κυβέρνηση για τον εκτροχιασμό της κατάστασης τονίζοντας ότι «Οι δουλέμποροι, ίσως το χειρότερο επάγγελμα που υπάρχει, είναι εκείνοι που κινούν τις προσφυγικές ροές και βρήκαν την ευκαιρία, αφού η κυβέρνηση έλεγε ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα στην οποία μπορούν να «λιάζονται» οι μετανάστες και οι πρόσφυγες, να πουν: ελάτε στην Ελλάδα που δεν υπάρχουν έλεγχοι, που δεν υπάρχουν στρατόπεδα και που μπορείτε γρήγορα να πάτε προς την Ευρώπη. Ήταν ένα λάθος της κυβέρνησης».

cretapost.gr

“Κρίνετε μόνοι σας”: Ο Βαρουφάκης δίνει στη δημοσιότητα την ομιλία της ρήξης του με τους Ευρωπαίους

Ο Γιάνης Βαρουφάκης έδωσε στη δημοσιότητα την ομιλία του στο Eurogroup της 11ης Φεβρουαρίου στη Ρίγα της Λετονίας, που προκάλεσε την οριστική ρήξη με τους τότε ομολόγους του.

Ο πρώην υπουργός ανέβασε την ομιλία του στα αγγλικά στο προσωπικό του μπλογκ, εξαπολύοντας επίθεση στους υπουργούς της Ευρωζώνης.

Χαρακτηριστικός ο τίτλος που επέλεξε: «Κρίνετε μόνοι σας: Η ομιλία με την οποία ‘ανταγωνίστηκα’ το Eurogroup»

«Mr President, (Jeroen Dijsselbloem)

Dear Colleagues,

It is a great honour for me to join this Eurogroup meeting as finance minister in the newly elected Greek government.

On January 25th, the Greek people strongly mandated us to terminate the cycle of austerity that has caused economic damage and immense social costs.

The new government led by Alexis Tsipras has committed to bring back hope, dignity and pride to Greek citizens and to implement a comprehensive policy agenda to deal with the roots of Greece’s socio-economic under-performance.

For five years now, many of you have spent endless hours discussing ways and means of dealing with yet another episode of the endless saga that seems to be the Greek crisis.

I understand your fatigue. I understand that Europe has had enough of Greek dramas. But believe me: The Greek people themselves have had much more than enough of it too.

It is our aim and hope that this meeting, and maybe one or two more, will be the last ones to feature Greece on the agenda. My government was elected in order to stabilize, to reform, to grow Greece and thus to take it out of the headlines and off the Eurogroup’s future agenda.

But first things first. First, we must earn a very precious currency without depleting an important capital good: We must earn your trust without losing the trust of our people – of the voters amongst which we enjoy, for now, sizeable approval ratings. For such approval is an important capital good in Europe’s struggle to sort Greece out and to render it stable and, indeed, normal.

In this time of change, we hear your concerns about our government’s intentions. We need, clearly, to put them to rest.

I am here today to convey to you a clear message on the new government’s program and commitments to its Eurogroup partners.

(Government Commitments)

Greece, as a member of the Eurozone, is fully committed to find a solution jointly discussed between partners, in order to strengthen our monetary union.

We are committed to cooperate in good faith with all our European and international partners, on an equal footing.

Our citizens have rejected the role of the ‘Troika’ in Greece. Our government will however maintain dialogue and continue to cooperate fully with the European Commission, the ECB and the IMF as a member country of the European Union, the Euro Area and the Fund. Our future cooperation should be based on mutual trust and respect and channelled primarily through the European Commission while we work with each of our partner institutions in their specific areas of expertise and competence.

We are committed to sound public finances. Greece has made a vast adjustment over the past five years at immense social cost. Its deficit is now below 3% in nominal terms, down from 15% in 2010. Its primary surplus has reached 1.5% at the end of last year,[1] its structural balance, as measured by the IMF, has reached a surplus of 1.6%, the best performance in the EU.

The new government takes this adjustment as its point of departure. We wish now to move forward, on the basis of a new mutually beneficial partnership with our European partners.

We are committed to deep structural reforms.

Our reform agenda aims at re-creating confidence among Greek citizens, growth in the economy, and credibility in Europe. It recognizes the need for deep reforms to anchor the long-term prosperity of Greece within the Eurozone.

Our government will be the most reform-oriented government in Greek modern history, and among the most enthusiastic reformers in Europe. Why? Simply because we are not tied to any interest groups. We will deliver results for the people, not for friends or patrons.

We will not only commit to reforms, we will deliver them.

This morning the OECD Secretary General has agreed to assist us in this task. Your help, the Commission’s help, the IMF’s help, will also be necessary in important areas where powerful opposing interests are entrenched and the political challenges are especially great. We may be an inexperienced government but we have sizeable support from a fed up population to cut through not just red tape but also to cut through the Gordian knot of vested interests.

We stand ready to support structural reforms previously agreed with our Eurogroup partners with regard to tax collection, public financial management, public administration reform, improvement of the business climate, reform of the judiciary, spatial planning and fight against rent-seeking. They are fully consistent with our political mandate, and we will even accelerate them.

We will take unprecedented action to fight corruption, to fight tax evasion and ensure tax enforceability, with an emphasis on transfer pricing in large corporates active abroad.

We want to discuss legislative proposals to reinforce the legal framework for an independent tax authority.

Technical assistance from you on these issues will be critical, not least because it will enhance trust between us and you.

A full legislative package will create favourable conditions for the economy, improve the business climate and undermine rent-seeking, in particular in the oil sector, procurement, the construction sector, the financial sector, and the media.

We will make public procurement procedures more transparent thanks to a more centralized system, efficient monitoring and e-procurement.

We will improve the overall efficiency of the public sector to increase the quality of services delivered to every citizen and tackle administrative burden.

In addition, we will propose a new set of home-grown reforms to support investment, restart growth, and improve economic efficiency.

[Investment should be revived, in Greece and in the whole Europe.]

We want to revive infrastructure projects with public and private investors and the support of the EU. Indeed, we have some innovative ideas of our own that may help mobilize idle savings into productive investments throughout the Continent, in support of the current efforts of the Commission to enhance investment and of the European Central Bank to stem deflationary forces.

Returning to Greece, we want to invest to reduce energy costs for medium and large scale industries, to support innovation, start-ups and to promote a shift towards sectors with comparative advantages and export potential such as pharmaceuticals, organic agriculture, light manufacturing, energy resources, with the emphasis naturally on renewables.

On privatization and the development of publicly owned assets, the government is utterly undogmatic; we are ready and willing to evaluate each and every one project on its merits alone. Media reports that the Pireus port privatisation was reversed could not be further from the truth. Indeed, quite the opposite holds as foreign direct investment will be encouraged as long as the state secures a stream of long term revenues and a say in labour relations and environmental issues.

Quick fire sales of public property, at a time when asset prices are deeply depressed, is not something that anyone would advocate.

Instead, the government will create a development bank which will incorporate state assets, enhance their equity value through reforming property rights and use them as collateral for the purposes of providing, in association with European investment institutions such as the European Investment Banks, funding to the Greek private sector.

We want to take additional measures to clean-up non-performing loans in the banking sector to render the banks able to support SMEs and households.

Several misleading reports have caused misunderstandings with our partners by insinuating that we have rolled back previous reforms and added to our state budget. On the contrary, the measures announced by the Prime Minister with respect to rehiring tax office cleaners, school guards and the staff of the public broadcasting network: (1) have no adverse effect on competitiveness and (2) have no fiscal bearing as they will be paid for entirely by other savings in the state budget. For example, the wrongfully dismissed staff that will be rehired number 2013 people, a tiny number that must be juxtaposed against the 15 thousand hirings that are already inscribed in the 2015 budget that the previous government passed.

On two other emotive topics, let me clarify that the restoration of the pension cuts we announced concern pensioners living at or below the poverty line and comes up to less than 2 euros per day per eligible pensioner – at a grand total of around 9.5 million. The reason we made this announcement is one that I shall return to, as I must, during our discussions: The appalling humanitarian crisis caused by the debt-deflation.

On the minimum wage, the government will phase in its restoration to the 2012 level gradually, from September onwards and after consultation with employers and trades unions. As it applies only to the private sector, its fiscal impact will be, if anything, quite positive, as its multiplier effect is large and likely to boost tax revenues beyond the affected employees. Will it reduce competitiveness of the private sector? The government commits to reforms, e.g. in social security, reducing the tax wage that will ensure it does not.

(A New Partnership)

The new partnership we propose to you should be based on realistic goals and efficient policies.

We recognize that the previous adjustment program reflected commitments made by both Greece and its Eurogroup partners.

We recognize the tremendous efforts made by your countries’ taxpayers to support Greece’s debt and maintain the integrity of the euro.

However, unrealistic, self-defeating fiscal targets have been imposed on our country and population and hence must be revised. A primary surplus target of 4.5% of GDP year-in-year-out has no historical precedent in any situation resembling that of Greece today. It will simply not be possible for our country to grow if we remain on the growth sapping austerity path imposed on our economy. It is also quite inconsistent with achieving a sustainably reduced debt-to-GDP ratio.

The new contract we propose to discuss with you should recognize this evidence.

Continued primary surpluses will remain our mantra. We propose a maximum 1.5% of GDP primary surplus objective, from as soon as the present disturbed economic situation has stabilized and for as long as necessary to achieve the underlying goals. This objective can be shown to be sufficient, under very reasonable assumptions, to put the debt trajectory on a downward path.

The new contract will build upon reforms that are ‘owned’ by citizens’ and domestic institutions, using many elements from the previously agreed policy agenda. This also means that the hope of shared prosperity must be revived.

We wish to discuss with you this home-grown agenda that reflects both our potential and specific constraints. We wish our growth to be inclusive, based on investment, and productivity gains. Growth based on further labour cost compression cannot work in Greece and has been rejected by our people.

Based on more realistic primary surplus targets and our home-grown, wholly owned, reform and growth agenda, the new contract we propose will restore a sustainable debt trajectory.

We invite the IMF to work with us to assess Greek debt sustainability building on the government’s commitments. This new DSA should reflect the concessional features of Greek debt due to its very long maturity and low interest charge.

It is probable however that additional measures will be required to ensure Greece’s capacity to re-access the financial markets.

Eurogroup committed in November 2012 to tackle this issue once Greece would post primary surpluses, which was the case in 2014 and will be the case in 2015 once the current situation stabilizes. This discussion should be reopened when we will discuss our new contract.

Greece will stand ready to make concrete proposals to its partners, in due time, on a menu of innovative instruments to reduce the debt burden efficiently, including debt swaps.

Moreover, we believe that a broader discussion on debt issues in Europe is necessary. We welcome Mr Dijsselbloem’s recent statement in our joint press conference in Athens that the Eurogroup is the proper forum to act as a permanent European debt conference, addressing debt problems in Euro area member States. We therefore propose to create a specific Eurogroup working group gathering member states’ representatives and experts.

(A Bridge Program)

Agreeing on a new policy framework between Greece and its Eurogroup and international partners will take some time.

In the meantime, covering Greece’s financing needs over the next months is an immediate concern for all of us.

Until June, Greece faces €5.2bn payments to the IMF: our government is fully committed to honor these payments, possibly directly to the IMF.

To meet our immediate payment obligations, we ask the Eurogroup to disburse to Greece the outstanding €1.9bn SMP bond-related Eurosystem income, in accordance with its previous commitments. We are, in fact, open to the idea that the ECB transfers these funds directly to the IMF in lieu of Greece’ outstanding repayments.

Moreover, we propose to work urgently on a bridge financing mechanism to ensure Greece’s liquidity position over the coming months.

In July and August, €6.7bn repayments are scheduled to the ECB (as the holder of SMP bonds), on top of additional payments to the IMF. These payments create very exceptional pressure on Greece’s funding needs in 2015.

We are confident that an agreement can be reached before the summer, notably with the IMF’s input, that would provide solutions and funding sources to cover these needs.

(Technical Extension)

Let me conclude now on the technical and legal issues concerning the existing loan agreement.

We fully understand that the dates associated with the existing loan agreement must be moved forward in order to provide stability, to give time to the discussions, and allow for the disbursement of SMP bond-related funds and possibly other funds. We remind you that the present deadline of 28/2/2015 is entirely artificial, and was the product of the previous government’s electoral strategy and desire to confront us with these difficulties on taking office. It is time, in good faith, for these maneuvers to stop and for serious work to begin.

We stand ready to ask for a revision of these dates in view of the next scheduled Eurogroup meeting next Monday the 16th of February 2015.

However, let me be very clear on this: the government asks for this revision of dates on the condition that it is the starting point for genuine negotiations in good faith for forging a different contract between us, based a realistic primary surplus effort and efficient as well as socially just structural policies – including of course many elements of the previous program that we accept. We need assurances on this point.

We can accept this revision of dates as a “bridge” towards a new partnership and a necessary condition for the discussion. However, such an extension cannot be taken as acquiescence to the logic and parts of the former agenda that have been rejected by our people.

We propose the bridge program to cover the period until end-August. This will provide sufficient time to agree on the terms of our partnership. A partnership that will bind our side to deep reform but also acknowledge and address Greece’s hideous humanitarian crisis, the non-availability of credit even for profitable firms, and the urgent need for investment-led growth.

Dear Colleagues,

Europe is whole and indivisible, and the government of Greece considers that Greece is a permanent and inseparable member of the European Union and our monetary union.

Surely there are various ways to foster policies that will truly nurture and enhance economic growth, maintain fiscal and financial stability, and address the most pressing needs of the people.

Some of you, I know, were displeased by the victory of a leftwing, a radical leftwing, party. To them I have this to say: It would be a lost opportunity to see us as adversaries.

We are dedicated Europeanists. We care about our people deeply but we are not populists promising all things to all people. Moreover, we can carry the Greek people along an agreement that is genuinely beneficial to the average European. In us you will find trustworthy partners who do not see these meetings as a means of extracting something out of nothing, of gaining at anyone’s expense.

I look forward to discuss with you now, in a true spirit of cooperation and partnership, and to write together this new page of our relationship.

I thank you very much for your attention.

[1] Note that ELSTAT (Greece’s statistics office) and Eurostat later, in March 2015, revised the 2014 primary surplus to 0.8%.