19.8 C
Chania
Tuesday, October 1, 2024

Με επιτυχία η εκδήλωση για την μάχη της σήραγγας στο Κατσωματάδο Κισσάμου | Φωτός

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης – Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδος του παραρτήματος Χανίων στο Κατσωματάδο Κισσάμου Χανίων για την επέτειο του συντριπτικού χτυπήματος που έδωσε ο ΕΛΑΣ ενάντια στους φασίστες Γερμανούς.

Με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης το «Houdetsi Festival 6-9 Αυγούστου» | Βίντεο

Με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, του Δήμου Αρχανών Αστερουσίων, τη συνεργασία του Συλλόγου Φίλων του Μουσικού Εργαστηρίου Λαβύρινθος και του Πολιτιστικού Συλλόγου Χουδετσίου θα πραγματοποιηθεί και φέτος το Houdetsi Festival από 6 έως 9 Αυγούστου. Στο τετραήμερο, θα υπάρχουν ζωντανές μουσικές σκηνές, εκθέσεις οργανοποιίας, εικαστικών και τέχνης, πολυθεματικά δρώμενα.

Τέλος από την ΕΛΣΤΑΤ ο Ανδρέας Γεωργίου

Αποχωρεί από την ΕΛΣΤΑΤ ο επικεφαλής της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίες,Ανδρέας Γεωργίου.

Ο κ. Γεωργίου ήταν επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ από το 2010, όταν ορίστηκε από την τότε κυβέρνηση.

Μιλώντας στο πρακτορείο Reuters, ο κ. Γεωργίου δήλωσε:

Έχω ενημερώσει τον υπουργό Οικονομικών για την απόφασή μου να μην δεχτώ την παράταση της θητείας μου, που λήγει σήμερα.

Όπως αναφέρει το Reuters, ο κ. Γεωργίου θα μπορούσε να μείνει στη θέση του, έως ότου οριστεί ο αντικαταστάτης του, ωστόσο ο ίδιος τόνισε πως δεν επιθυμεί να ανανεώσει τη θητεία του και η επιλογή του να φύγει είναι προσωπική.

Ο Ανδρέας Γεωργίου σημείωσε ακόμη πως ο ίδιος και η ομάδα του εργάστηκαν για να κάνουν την ΕΛΣΤΑΤ αμερόληπτη, αντικειμενική και διαφανή, «αρκετές φορές ενάντια σε ανυπόστατες και εντελώς αβάσιμες κατηγορίες».

Η προκήρυξη της θέσης του προέδρου της ΕΛ. ΣΤΑΤ. έγινε με ανοιχτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της, με ημερομηνία 2 Ιουνίου 2015, με απόφαση του τότε υπουργού Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο πρόεδρος της ΕΛ.ΣΤΑΤ. επιλέγεται από τη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, με εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από δημόσια προκήρυξη, με πλειοψηφία τεσσάρων πέμπτων των μελών της.

Ο απολογισμός της θητείας του

Παράλληλα, ο Ανδρέας Γεωργίου εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία κάνει απολογισμό της πενταετούς θητείας του στην ΕΛΣΤΑΤ.

Ολόκληρη η δήλωση του Ανδρέα Γεωργίου

Όπως επισημαίνει, «τα 5 αυτά χρόνια ήταν ένα μακρύ και δύσκολο ταξίδι, με καθημερινή κούραση και σκληρή δουλειά. Το κόστος ήταν τεράστιο, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο» και προσθέτει:

Παρόλα αυτά, δεν παρέδωσα τα όπλα. Είμαι ικανοποιημένος ότι αυτή η μακρόχρονη προσπάθεια απέδωσε καρπούς. Τα ελληνικά στατιστικά στοιχεία και η Ελληνική Στατιστική Αρχή, όλα αυτά τα 5 χρόνια, στάθηκαν δίπλα στους Έλληνες και την Ελλάδα, προσφέροντάς τους την ουσιαστική και φιλαλήθη υποστήριξη που πρέπει να παρέχει μια στατιστική υπηρεσία σε μια ανεπτυγμένη δημοκρατική Ευρωπαϊκή χώρα και όχι παραπλανώντας και υποσκάπτοντάς τους. Επιτέλους, οι Έλληνες μάθαμε πού πραγματικά βρισκόμαστε, σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου με τη μακρόχρονη συστηματική υπονόμευση και αλλοίωση των στατιστικών στοιχείων είχαμε μια ψευδή και ανακριβή εικόνα για την πραγματική κατάσταση της χώρας μας. Τα ελληνικά στατιστικά στοιχεία, επίσης, έπαψαν να υπονομεύουν το ευρωπαϊκό στατιστικό σύστημα και την Ευρωπαϊκή Ένωση και καταφέραμε ως ΕΛΣΤΑΤ να γίνουμε στην πράξη, και όχι μόνο τυπικά, μέλος της ευρωπαϊκής στατιστικής οικογένειας. Πολλοί, όλα αυτά τα 3 χρόνια, με ρωτούσαν πώς άντεχα και από πού αντλούσα τη δύναμη για να συνεχίσω.

«Πραγματικά, πίστευα ότι έκανα κάτι πολύ σημαντικό για την χώρα μου, την Ελλάδα, που άξιζε τον κόπο, για αυτό και οι τόσο αντίξοες και δύσκολες συνθήκες δεν ήταν αρκετές για να με κάνουν να εγκαταλείψω τον αγώνα. Παρά την προσωπική προσπάθεια και παρά τη σημαντική πρόοδο που έχει γίνει, ο κίνδυνος για τα στατιστικά στοιχεία της Ελλάδας, και κατά συνέπεια για την ίδια τη Χώρα μας, δεν έχει εξαφανιστεί. Για αυτό εύχομαι, όλη αυτή τη δουλειά που έγινε να τη συνεχίσουν, με τον ίδιο ζήλο και τηρώντας τις ιδίες στατιστικές αρχές, οι επόμενοι», αναφέρει.

newpost.gr

Εθνική ομάδα διαπραγμάτευσης με ειδικούς επιστήμονες ζητά ο Μητρόπουλος

Σε πρόγραμμα αριστερού θατσερισμού μας οδηγούν οι απαιτήσεις των δανειστών, δήλωσε ο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Μητρόπουλος, αναφερόμενος στα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας για τις απαιτήσεις των δανειστών.

Σε συνέντευξή του στο Μega, έκανε λόγο για ακραίο πρόγραμμα, σημειώνοντας ότι το ΔΝΤ θεωρεί κόκκινη γραμμή κάποια ζητήματα του ασφαλιστικού.

«Αυτά τα μέτρα δεν μπορεί να τα σηκώσει στους ώμους της η κυβέρνηση μόνη της» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Βουλής.

Σύμφωνα με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, επιβάλλεται συγκρότηση εθνικής διαπραγματευτικής ομάδας με ειδικούς επιστήμονες. Διευκρίνισε ότι δεν μιλάει για νέο κυβερνητικό σχήμα, αλλά προτείνει η ομάδα διαπραγμάτευσης να εμπλουτιστεί με έμπειρα στελέχη, κυρίως με τεχνικούς διαπραγματευτές. Πρόσθεσε ότι χρειάζονται ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές συνεννοήσεις.

Δεν μπορεί να γίνει συμφωνία μέχρι τις 20 Αυγούστου με τα 16 προαπαιτούμενα κατέληξε.

newpost.gr

Πώς οι γύπες των hedge funds κατασπαράσσουν τα χρεωμένα κράτη

Του Μιχάλη Γιαννεσκή

Μία στυγνή εντολή εκτοξεύτηκε πριν μερικές μέρες από τους κατόχους κυβερνητικών ομολόγων προς την κυβέρνηση που είχε εκδώσει αυτά τα ομόλογα: απολύστε και ξεπουλήστε για να μας πληρώσετε. Αν θυμίζει κάτι αυτή η εντολή, δεν είναι επειδή αφορά την Ελλάδα, αλλά γιατί οι στυγνοί εντολείς είναι σε μεγάλο βαθμό οι ίδιοι που εκμεταλλεύτηκαν το ελληνικό χρέος και χρησιμοποίησαν απαράλλαχτες εντολές για να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους.

Η κυβέρνηση που δέχτηκε αυτή την εντολή είναι του Πουέρτο Ρίκο και οι κάτοχοι των ομολόγων είναι μία ομάδα hedge funds.  Τα θύματά της κερδοσκοπικής απληστίας αυτής της ομάδας έχουν συμπεριλάβει στο παρελθόν την Αργεντινή, την Ελλάδα, και ακόμη και τη χρεωμένη πολιτεία του Detroit στις ΗΠΑ. Η μόνη ουσιαστική διαφορά μεταξύ της ελληνικής και των άλλων περιπτώσεων έγκειται στο ότι οι εντολές και οι πιέσεις κατά της Ελλάδας εκφράστηκαν μέσω των «θεσμών» και όχι απευθείας από τα hedge funds.

Όμως τι ακριβώς είναι τα hedge funds; Επισήμως χαρακτηρίζονται ως «αντισταθμιστικά αμοιβαία κεφάλαια υψηλού κινδύνου».  Με απλά λόγια, αποτελούν επενδυτικούς οργανισμούς οι οποίοι αναζητούν επενδύσεις υψηλού ρίσκου αλλά και υψηλών αποδόσεων. Τα κεφάλαιά τους  προέρχονται από μεγάλους επενδυτές, οι οποίοι συνεισφέρουν σημαντικά χρηματικά ποσά. Τα hedge funds λειτουργούν με περιορισμούς πολύ μικρότερους από αυτούς που αντιμετωπίζουν τράπεζες και άλλες χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα αποτελούν επενδυτικούς γύπες που καραδοκούν να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες εύκολου κέρδους.

Παγκοσμίως τα hedge funds έχουν στη διάθεσή τους πάνω από 2 τρις. δολάρια: τα 2/3  αυτού του ποσού βρίσκεται στην κατοχή επενδυτών των ΗΠΑ. Συνολικά, τα κεφάλαια  των hedge funds είναι συγκρίσιμα με το ΑΕΠ κρατών όπως η Βρετανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ινδία, η Ρωσία και ο Καναδάς, και είναι τετραπλάσια του ΑΕΠ της Αργεντινής και δεκαπλάσια του ΑΕΠ της Ελλάδας.

Ένας συνηθισμένος και σχετικά εύκολος στόχος των hedge funds είναι οι κυβερνήσεις που έχουν μεγάλο χρέος. Διότι η αγοραστική αξία των ομολόγων και άλλων χρηματοπιστωτικών προϊόντων που έχουν αναγκαστεί να βγάλουν στις αγορές οι χρεωμένες κυβερνήσεις για να καλύψουν τις ανάγκες τους μειώνεται, όταν οι πιθανότητες αποπληρωμής του χρέους ελαττώνονται.  Αλλά η ονομαστική αξία των ομολόγων παραμένει η ίδια. Αγοράζοντας «φτηνά» ομόλογα και ασκώντας ασφυκτικές πιέσεις για να αποπληρωθούν σε τιμές πολύ μεγαλύτερες της αρχικής τους επένδυσης, τα hedge funds επιτυγχάνουν σημαντικά κέρδη.

Για τους παραπάνω λόγους, ένας κύριος στόχος των hedge funds είναι τα χρηματοπιστωτικά «σκουπίδια», δηλαδή αυτά των οποίων η αγοραστική αξία έχει υποτιμηθεί σημαντικά, για παράδειγμα κυβερνητικά ομόλογα χωρών που βρίσκονται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Και βέβαια δεν είναι διαβολική σύμπτωση ότι πολλά στελέχη των hedge funds είναι εξειδικευμένα σε υποθέσεις πτώχευσης και χρεοκοπίας.

Οι κερδοσκοπικές επιθέσεις ακολουθούν σχεδόν πάντα την ίδια τακτική. Παράδειγμα η πρόσφατη επίθεση στο Πουέρτο Ρίκο, η οικονομική κατάσταση του οποίου έχει πολλές ομοιότητες με αυτή της Ελλάδας. Το χρέος του ανέρχεται σε 72 δις. δολάρια, με επιπλέον 40 δις. δολάρια συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις και άλλα χρέη που δεν έχουν πληρωθεί: συνολικά τα χρέη ανέρχονται περίπου στο 110% του ΑΕΠ του κράτους. Η κυβέρνησή του αναζητεί αναστολή των πληρωμών των κυβερνητικών ομολόγων, έχει ήδη κάνει σημαντικές περικοπές εξόδων και σχεδίασε οικονομικό πλάνο για να καταφέρει να έχει πρωτογενές πλεόνασμα το 2017.

Όμως οι γύπες-επενδυτές δεν ενδιαφέρονται για πλάνα ανασυγκρότησης της οικονομίας, και δεν συγκινούνται από την εξαθλίωση του πληθυσμού, αλλά στοχεύουν στο άμεσο και όσο δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος – διότι αυτός είναι ο μοναδικός λόγος της ύπαρξής τους. Απαιτούν την επιβολή μέτρων λιτότητας για να συλλεχθούν τα αναγκαία ποσά για την αποπληρωμή των ομολόγων που έχουν στην κατοχή τους.

Πίσω από αυτές τις κερδοσκοπικές κινήσεις βρίσκονται τακτικά οι ίδιοι «συνήθεις ύποπτοι». Συνολικά 35 hedge funds εκμεταλλεύονται το χρέος του Πουέρτο Ρίκο: 15 από αυτά έχουν επίσης εκμεταλλευτεί το χρέος της Αργεντινής, 13 της Ελλάδας, και 7 της πολιτείας του Detroit. Αυτοί  οι επενδυτές έκαναν τεράστιες περιουσίες από την εκμετάλλευση κρατικών κρίσεων και μερικοί από αυτούς, όπως οι Aurelius Capital, Och-Ziff Capital, και Marathon Asset Management, πολέμησαν σφοδρά κάθε προσπάθεια αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους το 2012.

Γιατί όμως οι κυβερνήσεις των ανεπτυγμένων οικονομιών δεν έχουν κάνει ουσιαστικές κινήσεις να περιορίσουν τη λειτουργία των κερδοσκοπικών hedge funds; Το Economist έχει υπολογίσει ότι μόνο στη Βρετανία, τα hedge funds έχουν δωρήσει 15 εκατ. δολάρια στο Συντηρητικό κόμμα την τελευταία πενταετία. Παρόμοιες δωρεές σημαντικών ποσών έχουν γίνει και στις ΗΠΑ, όπου το 2014 το Ανώτατο Δικαστήριο επαναδιαβεβαίωσε προηγούμενη απόφασή του ότι η δωρεά χρημάτων σε κόμματα για προεκλογικές καμπάνιες αποτελεί ένα είδος «ελευθερίας του λόγου».

Με άλλα λόγια, όσοι έχουν τη δυνατότητα μπορούν να χρηματοδοτούν πολιτικά κόμματα, ώστε να εξασφαλίζουν (μέσω της ελευθερίας του χρηματοδοτούμενου λόγου) την προστασία των συμφερόντων τους. Για τους υπόλοιπους απομένει η «δημοκρατική» εκλογική διαδικασία, δια της οποίας έχουν την δυνατότητα να ψηφίζουν αυτούς που εκφράζουν τον ήδη κατάλληλα διαμορφωμένο «ελεύθερο λόγο».  Σε ένα τόσο στημένο σκηνικό, για να αποτραπεί η διαιώνιση των αρπακτικών κερδοσκόπων, η αφύπνιση της κοινωνίας, και η ενημέρωσή της για τις μεθόδους που χρησιμοποιούν, είναι άμεσα αναγκαία.

tvxs.gr

Πανούσης: Μόνη λύση είναι οι εκλογές

Μόνη λύση για να βγούμε από το πολιτικό αδιέξοδο είναι οι εκλογές, είπε στα Παραπολιτικά 90,1 ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Πανούσης.

«Είμαστε σε συνταγματικό παράδοξο να ψηφίζει η αντιπολίτευση επιλογές της κυβέρνησης και να καταψηφίζουν βουλευτές της συμπολίτευσης. Η μόνη λύση είναι οι εκλογές» είπε και πρόσθεσε πως το ερώτημα είναι πια το πότε θα γίνουν οι εκλογές και όχι αν θα γίνουν.

Εξέφρασε την ελπίδα η Αριστερή Πλατφόρμα να συμφωνήσει με την κυβέρνηση σε ένα modus vivendi όμως –είπε- η ισχύς του πραγματικού οδηγεί στο να λυθεί το θέμα μόνο μέσω εκλογών.

Ερωτηθείς για τον υπαινιγμό του περί εσχάτης προδοσίας σε βάρος του Γιάννη Βαρουφάκηκαι την αντίδραση του υπουργού Εσωτερικών, Νίκου Βούτση ο οποίος είπε πως αυτή η δήλωση οδηγεί σε διχασμό, τόνισε πως σέβεται και αγαπάει τον κ. Βούτση και τον κάλεσε να ψάξει αλλού για διχασμό και όχι στις δικές του απόψεις.

Τέλος, ερωτηθείς για το ρόλο της αστυνομίας σε ενδεχόμενες μελλοντικές κινητοποιήσεις κατά των νέων μέτρων, τόνισε ότι «η αστυνομία θα προστατεύσει την κοινωνία, όχι το μνημόνιο. Αν εμφανιστούν οι άλλοι που πάνε να κερδίσουν χώρο μέσω μολότοφ, αυτοί θα αντιμετωπιστούν».

newpost.gr

Γ. Σταθάκης στην Εφ.Συν.: ««Ενα κόμμα υπέρ της δραχμής θα είναι αποτυχημένο και περιθωριακό»

Τριακονταετούς διάρκειας θα είναι το νέο δάνειο της Ελλάδας από τον ESM, αποκαλύπτει σε συνέντευξή του στην «Εφ.Συν.» ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης. Επισημαίνει ότι με τη συμφωνία επέρχεται μίνι αναδιάρθρωση χρέους καθώς θα εξαγοραστούν έτσι προηγούμενα δάνεια της ΕΚΤ και του ΔΝΤ. Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη.

 Ο υπουργός Οικονομίας μιλά ακόμα στην Εφημερίδα των Συντακτών και τον Βασίλη Γεώργα για τη διαρραγείσα ενότητα του ΣΥΡΙΖΑ που θα προκαλέσει αλλαγές στην κυβέρνηση και το κόμμα και θεωρεί αναπόδραστη εξέλιξη τις εκλογές αν χαθεί η πλειοψηφία. Πιστεύει ότι η δημιουργία πολιτικού φορέα υπέρ της επιστροφής στη δραχμή θα είναι «κάτι αποτυχημένο και περιθωριακό». Τέλος, προαναγγέλλει αλλαγές στο ΕΣΠΑ και ολοκλήρωση του νέου Επενδυτικού Νόμου τον Οκτώβριο.

• Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης για το τέλος της λιτότητας έδωσε τη θέση του σε ένα νέο τριετές Μνημόνιο προσαρμογής με αντάλλαγμα δάνειο 86 δισ. ευρώ. Μπορεί η Ελλάδα να το φέρεις εις πέρας; Είναι βιώσιμο ώστε να βοηθήσει τη χώρα να ανακάμψει και να αποσύρει από το τραπέζι τα καταστροφικά σχέδια επιστροφής στη δραχμή;

Η συμφωνία είναι δύσκολη αλλά βιώσιμη οικονομικά, επειδή απομακρύνει τον κίνδυνο του Grexit, προβλέπει ηπιότερη δημοσιονομική προσαρμογή και ένα επιπλέον αναπτυξιακό πακέτο 35 δισ. ευρώ. Περιλαμβάνει ένα νέο μακροχρόνιο δάνειο –με ορίζοντα 30ετίας– από τον ESM, που θα αντικαταστήσει τον βραχυχρόνιο δανεισμό της ελληνικής οικονομίας από το ΔΝΤ και την ΕΚΤ. Πρόκειται άρα για μια μίνι αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους. Η εξέλιξη αυτή ανοίγει προοπτική για μια σημαντική αναδιάρθρωση του χρέους, κάτι που ζητάει εδώ και καιρό και το ΔΝΤ. Παρ’ ότι πολλά από τα μέτρα που περιλαμβάνει η νέα συμφωνία έχουν υφεσιακό χαρακτήρα, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να συγκριθεί με τα Μνημόνια 1 και 2, τα οποία περιελάμβαναν δημοσιονομική προσαρμογή 15% του ΑΕΠ σε διάρκεια 4ετίας και μειώσεις συντάξεων και μισθών που κυμαίνονταν από 30% έως 40%. Αντίθετα, προβλέπονται χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα, που θα επιτευχθούν σταδιακά μέχρι το 2018 και υπάρχει ευελιξία στον τρόπο με τον οποίο θα φτάσουμε έως εκεί. Αυτό σημαίνει ότι η ετήσια δημοσιονομική προσαρμογή θα είναι της τάξης του 1% του ΑΕΠ ετησίως.

• Η ενότητα στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ έχει διαρραγεί με το «κίνημα των 40». Τι έπεται μετά τη διακύβευση της ψήφισης του τρίτου πακέτου; Εκλογές το φθινόπωρο, κυβέρνηση «εθνικής ενότητας», όπως επιδιώκουν κάποιοι, ή η κυβέρνηση θα το τραβήξει όσο πάει με τις ψήφους της αντιπολίτευσης;

Τα προβλήματα που έχουν προκύψει εντός του ΣΥΡΙΖΑ θα επιλυθούν μέσα από τις συλλογικές διαδικασίες των οργάνων του κόμματος. Τον Σεπτέμβριο προχωράμε σε έκτακτο συνέδριο. Είναι προφανές πως ο πρωθυπουργός επιδιώκει την αποκατάσταση της ενότητας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, κι αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι δεν λειτούργησε με διαδικασίες αποκλεισμού. Ωστόσο, μια κυβέρνηση που δεν στηρίζεται πλήρως από τους βουλευτές της έχει πρόβλημα αποτελεσματικότητας, γι’ αυτό θα πρέπει από τις συλλογικές διαδικασίες να προκύψει μια νέα στρατηγική, ένας νέος σχεδιασμός του κόμματος με βάση τα δεδομένα που έχουμε μπροστά μας. Αυτό που αναφέρετε ως «κίνημα των 40» δεν είναι ουσιαστικά κάτι ομοιογενές, αλλά περισσότερο μια «ομπρέλα» για τους διαφωνούντες με τις εξελίξεις, παρά μια τάση που έχει μια ολοκληρωμένη αντιπρόταση. Τώρα, όσον αφορά το ενδεχόμενο των εκλογών, πρόκειται για κάτι που θα συμβεί αν η κυβέρνηση δεν καταφέρει να έχει την πλειοψηφία. Τότε, αναγκαστικά, θα πάμε σε εκλογές.

• Ποια θα είναι η επόμενη ημέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ; Από τη διαίρεση θα περάσει στη διάσπαση και στον αναπροσανατολισμό των πολιτικών του ή η εξουσία μπορεί να λειτουργήσει ως συγκολλητική ουσία;

Ελπίζω και πιστεύω ότι θα ξεκινήσει ένας ανοιχτός, ειλικρινής και συντεταγμένος διάλογος στα θεσμικά όργανα, μέσω του οποίου θα καταλήξουμε σε κοινά συμπεράσματα. Είναι κάτι που το έχουμε κάνει ξανά στο παρελθόν, οπότε αισιοδοξώ ότι θα τα καταφέρουμε και αυτή τη φορά. Η «συγκολλητική ουσία» δεν μπορεί να είναι η εξουσία, αλλά οι κοινές επιδιώξεις και το κοινό πολιτικό πρόγραμμα.

• Υπάρχει χώρος και κατάλληλες συνθήκες πλέον για ένα νέο κόμμα υπέρ της δραχμής στην Ελλάδα;

Η δημιουργία ενός τέτοιου πολιτικού φορέα θα είναι κάτι αποτυχημένο και περιθωριακό. Το ζήτημα σε τελική ανάλυση δεν είναι το νόμισμα, αλλά η πολιτική που εφαρμόζεται. Η «επιστροφή στη δραχμή» θα σήμαινε τη ραγδαία διολίσθηση της αξίας του εθνικού νομίσματος, θα περιόριζε τουλάχιστον κατά το ήμισυ την αξία των καταθέσεων των πολιτών. Επιπρόσθετα, θα μειωνόταν βίαια η αγοραστική δύναμη τόσο των μισθωτών όσο και των συνταξιούχων. Για τις δε επιχειρήσεις, θα τραυματίζονταν οι σχέσεις χιλιάδων με το εξωτερικό. Επιπλέον, για την ομαλή λειτουργία της οικονομίας, τουλάχιστον μέχρι να αναδιαρθρωθεί και ανακάμψει ο παραγωγικός ιστός, θα χρειάζονταν επαρκή συναλλαγματικά αποθέματα. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι δίπλα στη χρεοκοπία και στα παλιά δάνεια θα χρειαζόταν ένας νέος εξωτερικός δανεισμός, δηλαδή πιθανότατα προσφυγή στο ΔΝΤ ή σε κάποιον παρόμοιο διεθνή οργανισμό. Ολα τα παραπάνω δείχνουν πως η έξοδος από το ευρώ δεν μας εξασφαλίζει το σταμάτημα της εσωτερικής υποτίμησης. Αντίθετα, μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο απότομη και πιο σκληρή εσωτερική υποτίμηση. Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε ότι πρόκειται για μια αχαρτογράφητη περιοχή, καθώς δεν υπάρχει ανάλογο ιστορικό προηγούμενο.

• Ακούμε και μαθαίνουμε πολλά για τις μυστικές προετοιμασίες που έγιναν για επιστροφή της χώρας σε εθνικό νόμισμα. Υπάρχει μια άποψη που παρομοιάζει με «παρακράτος» τις ενέργειες Βαρουφάκη, αλλά και η άλλη που υποστηρίζει ότι η χώρα έπρεπε να έχει plan B και να προετοιμαστεί για τα χειρότερα σενάρια αν κάτι δεν πήγαινε καλά στη διαπραγμάτευση. Εσείς τι πιστεύετε;

Νομίζω ότι υπάρχει ένας καταιγισμός πληροφοριών ο οποίος εντείνει τη σύγχυση, ενώ σε πολλές περιπτώσεις λειτουργεί με θεαματικούς όρους και όχι με όρους εγκυρότητας και νηφαλιότητας. Αλλωστε πολλά από τα σενάρια που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι ξεκάθαρα αναληθή. Η διαπραγματευτική ομάδα της κυβέρνησης ήταν σταθερά προσανατολισμένη στην επίτευξη συμφωνίας.

• Πόσο σκληρά πιστεύετε πως θα επηρεάσουν την ελληνική οικονομία τα capital controls; Πότε περιμένετε ότι θα αρθούν; Θα κρατήσουν μήνες ή χρόνια, όπως εκτιμούν πολλοί;

Τα capital controls θα κρατήσουν μέχρι να σταθεροποιηθεί πλήρως το τραπεζικό σύστημα. Οι βάσεις γι’ αυτό έχουν ήδη τεθεί μέσω της ανανέωσης της ρευστότητας από τον ELA και πολλές συναλλαγές που αρχικά αντιμετώπιζαν πρόβλημα, τώρα γίνονται κανονικά. Δεν έχουμε σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία καθώς το βασικό πρόβλημα, δηλαδή οι εισαγωγές, έχει σχεδόν ομαλοποιηθεί, ενώ οι περισσότερες συναλλαγές των πολιτών γίνονται με κάρτες, μέσω ΑΤΜ ή με web banking. Η κατάσταση αυτή πιστεύω πως θα τελειώσει μόλις ολοκληρωθεί η καινούργια συμφωνία που περιλαμβάνει την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Αλλωστε, η γενικότερη οικονομική σταθεροποίηση και αποκατάσταση της εμπιστοσύνης θα οδηγήσει τον κόσμο να ξανατοποθετήσει στις τράπεζες τα χρήματα που έβγαλε.

• Ο νόμος για τη «διάσωση εκ των έσω» που προβλέπει και το κούρεμα καταθέσεων άνω των 100 χιλ. ευρώ ψηφίστηκε ακριβώς την περίοδο που η κυβέρνηση επιχειρεί με κάθε τρόπο να διαβεβαιώσει ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να χάσουν χρήματα οι καταθέτες. Δεν έχει, όμως διευκρινιστεί το παραμικρό για τις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών. Ούτε πόσες είναι ούτε με ποιον τρόπο θα καλυφθούν. Ποιος είναι ο σχεδιασμός;

Η κοινοτική οδηγία BRRD είναι υποχρεωτική για όλες τις χώρες-μέλη και έχει ήδη τεθεί σε ισχύ σε όλα τα κράτη-μέλη από την 1η Ιανουαρίου 2015. Η οδηγία αυτή προβλέπει τη στήριξη και εξυγίανση των τραπεζών μέσω της διαδικασίας εκκαθάρισης. Η εφαρμογή της προβλέπει τη στήριξη της τράπεζας μέσω της εμπλοκής των μετόχων και των ομολογιούχων και όχι των φορολογουμένων. Το κόστος φεύγει από τον φορολογούμενο και μεταφέρεται στους μετόχους αρχικά, στους ομολογιούχους στη συνέχεια και σε τελευταία περίπτωση στους καταθέτες. Μάλιστα, βάσει της κοινοτικής οδηγίας όλες οι καταθέσεις έως 100.000 ευρώ είναι πλήρως εγγυημένες και προστατευμένες και δεν μπορούν να υποστούν κούρεμα. Επί της ουσίας, εάν υπάρξει κίνδυνος θα αφορά τις καταθέσεις άνω των 100.000 ευρώ. Εν τούτοις, για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών η νέα συμφωνία προβλέπει τη διάθεση πόρων έως 25 δισ. ευρώ. Συνεπώς τα χρήματα αυτά είναι υπεραρκετά.

• Με ποιο μοντέλο θα προχωρήσει τελικά η κυβέρνηση στη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων; Υπάρχει σχέδιο για να διαφυλαχτεί η πρώτη κατοικία των υπερχρεωμένων πολιτών;

Οι Ελληνες πολίτες μπορούν να είναι απόλυτα σίγουροι ότι η πρώτη κατοικία με την παρούσα κυβέρνηση είναι απόλυτα προστατευμένη.

Κατόπιν συνεργασίας και συμφωνίας με τους θεσμούς, σε τεχνικό και πολιτικό επίπεδο, έχει αποφασιστεί ο σχεδιασμός Ολιστικής Στρατηγικής Διαχείρισης των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων, ο οποίος αφορά τη συγκρότηση ομάδας εργασίας, με συμμετοχή όλων των συναρμόδιων φορέων, της Τραπέζης της Ελλάδος, του ΤΧΣ, ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων κι εξειδικευμένων στελεχών του Δημοσίου, με στόχο την άμεση υποβολή προτάσεων για τη στρατηγική διαχείρισης. Η ομάδα έχει ήδη συγκροτηθεί τον Ιούνιο καθώς και η υπο-ομάδα νομικής υποστήριξης και ήδη προχωρά το έργο τους. Το θέμα αποτελεί μέρος των διαπραγματεύσεων και με την κατάληξή τους θα ανακοινωθεί.

• Στο κεφάλαιο της απελευθέρωσης αγορών και επαγγελμάτων, η κυβέρνηση θα μιλήσει τελικά την ίδια φιλελεύθερη γλώσσα με τον ΟΟΣΑ;

Μέρος της δύσκολης συμφωνίας ήταν και οι εκκρεμείς δεσμεύσεις από την πρώτη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ. Δεν τις επικροτούμε, καθώς θίγουν τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ωστόσο αποτελούν κομμάτι των υποχωρήσεων που έπρεπε να γίνουν στο πλαίσιο της ανάγκης σύναψης μιας συμφωνίας. Προσεγγίζουμε το θέμα ισορροπημένα. Θα προσπαθήσουμε, μέσω άλλων πρωτοβουλιών, να στηρίξουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στο εξής, άλλωστε, η όλη συνεργασία μας με τον ΟΟΣΑ θα κινείται σε επίπεδο που θα συνάδει με την αναπτυξιακή ατζέντα της κυβέρνησης, σε κλάδους όπως το λιανεμπόριο και το ηλεκτρονικό εμπόριο.

• Φτάνουμε στο τέλος του 2015 και το ΕΣΠΑ της νέας περιόδου δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί, ούτε ο νέος επενδυτικός νόμος. Πού βρίσκεται η προετοιμασία;

Επί της παρούσης, κινούμαστε σε δύο κατευθύνσεις. Αφ’ ενός εξυγιαίνουμε/τακτοποιούμε τις εκκρεμότητες και τα προβλήματα της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου. Αφ’ ετέρου σχεδιάζουμε τη νέα προγραμματική περίοδο. Βασικό σημείο παρέμβασης στη διαχείριση του νέου ΕΣΠΑ είναι η εστίαση σε μικρά και μεσαία έργα υποδομών σε συνάρτηση με την αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή. Ενα δεύτερο βασικό σημείο παρέμβασης είναι η ενίσχυση της συνεταιριστικής/συνεργατικής επιχειρηματικότητας και η προώθηση των συνδυασμένων οικονομιών κλίμακας. Είναι καίριας σημασίας να διασυνδέσουμε τη μικρή και μεσαία με τη μεγάλη επιχειρηματικότητα, μέσα από τις ενδιάμεσες ροές και τις προμήθειες πρώτων υλών, ώστε τα αποτελέσματα των επενδύσεων να ωφελούν τις τοπικές οικονομίες και να λειτουργούν πολλαπλασιαστικά. Οι παρεμβάσεις αυτές θα ενταχθούν στον νέο αναπτυξιακό/επενδυτικό νόμο που καταρτίζεται από τα μέσα Μαΐου με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον ερχόμενο Οκτώβριο.

efsyn.gr

Αύξηση στα όρια συνταξιοδότησης – Έως και 9,5 χρόνια επιπλέον εργασία – Αναλυτικά παραδείγματα

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν χιλιάδες συνταξιούχοι αλλά και ήδη εργαζόμενοι, εξαιτίας των ανατρoπών στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις που θα τα σχέδια των δανειστών.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος, οι προτάσεις αποσκοπούν στην σταδιακή αν και απότομη αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης με στόχο το 2022 κανένας να μην έχει την δυνατότητα να βγει στην συνταξη αν δεν έχει συμπληρώσει το 67 έτος της ηλικίας του. Το μέτρο δεν εξαιρεί κανέναν εργαζόμενο και κυρίως δεν εξαιρεί τις γυναίκες, μητέρες ανηλίκων.

Ισχυρό σοκ αναμένεται να υποστούν όσοι από την 1η Ιουλίου 2015 έως το τέλος της χρονιάς θα συμπληρώσουν το 50ο έτος της ηλικίας τους, καθώς φορτώνονται μονομιάς 6,5 χρόνια επιπλέον εργασίας.

Ακόμη μεγαλύτερη θα ειναι η επιβάρυνση για όσους κλεισουν τα 50 του μέσα στο 2016 καθώς αυτοί θα επιβαρυνθούν με 8 χρόνια επιπλεόν εργασίας και θα μπορέσουν να βγουν στην συνταξη το 2024.

Το 2017 οι 50άρηδες θα επιβαρυνθούν με 9,5 χρόνια επιπλέον εργασίας και θα βγουν στην συνταξη το 2026.

Η πρόταση προβλέπει σαρωτικές αλλαγές για όλους τους ασφαλισμένους με κλιμακωτή αύξηση των ορίων ηλικίας με μεταβατική περίοδο από το δεύτερο εξάμηνο του 2015 έως το τέλος του 2021, ενώ από την 1η/1/2022, το όριο εξόδου στη σύνταξη καθορίζεται για όλους ανεξαιρέτως τους εργαζομένους στο 67ο έτος.

Η αύξηση των ορίων ηλικίας, σύμφωνα με τον πίνακα που δημοσιεύει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, επηρεάζει όλους όσοι θα μπορούσαν να αποχωρήσουν σε ηλικίες από 50 έως 66 ετών! Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με το νέο όριο ηλικίας που ισχύει το έτος που οι ίδιοι συμπληρώνουν την ηλικία των 50 έως 66 ετών.

Για παράδειγμα, ασφαλισμένη που συμπληρώνει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 το 58ο έτος και θα μπορούσε να βγει στη σύνταξη, τώρα θα υποχρεωθεί να παρατείνει τη συνταξιοδότησή της κατά 1 έτος και 1 μήνα και να αποχωρήσει όταν συμπληρώσει την ηλικία των 59,1 ετών. Στην πράξη θα μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί το 2016. Ασφαλισμένος που έχει συμπληρώσει το 62ο έτος και αποφασίσει να αποχωρήσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 θα παρατείνει την έξοδο κατά 6 μήνες καθώς θα πρέπει να συμπληρώσει το νέο όριο ηλικίας που είναι το 62ο έτος και 6 μήνες.

Η μεγάλη ανατροπή έρχεται για τις πρόωρες συντάξεις, τόσο των γυναικών όσο και των ανδρών, εφόσον έχουν ασφάλιση στο Δημόσιο.

Σύμφωνα με την πρόταση-βόμβα, η συνταξιοδότηση των ασφαλισμένων ηλικίας από 50 έως 55 ετών αναστέλλεται καθώς τα όρια ηλικίας ανεβαίνουν κατά 1,5 έως και 6,5 χρόνια!

Για παράδειγμα

1. Γυναίκα ασφαλισμένη σε Ταμείο ΔΕΚΟ ή τράπεζας που συμπληρώνει το 55ο έτος στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 και θα μπορούσε να συνταξιοδοτηθεί με διατάξεις μητέρων με ανήλικο παιδί μέσα στο 2015, τώρα θα αποχωρήσει με το νέο όριο ηλικίας που προτείνεται να είναι το 56ο έτος και 6 μήνες. Στην ουσία θα μπορέσει να βγει στη σύνταξη στο τέλος του 2016!

2. Ασφαλισμένη που συμπλήρωσε τα 50 το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και θα μπορούσε να πάρει μειωμένη σύνταξη με διατάξεις μητέρων από τα πρώην ειδικά ταμεία επιβαρύνεται με 6,5 χρόνια και δεν θα μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί παρά μόνον όταν συμπληρώσει το 56ο έτος και 6 μήνες, δηλαδή θα βγει το 2021 και όχι το 2015!

3. Ανδρας δημόσιος υπάλληλος που είχε 25 έτη το 2011 με ανήλικο παιδί και συμπληρώνει φέτος το όριο ηλικίας των 52 ετών που θα μπορούσε να συνταξιοδοτηθεί επιβαρύνεται με 4,5 χρόνια και θα βγει στη σύνταξη όταν συμπληρώσει την ηλικία των 56,5 ετών, δηλαδή το 2019.

Και αν η αύξηση των ορίων ηλικίας έως 6,5 χρόνια φαίνεται (και είναι μεγάλη) για έναν ασφαλισμένο που θα έβγαινε στη σύνταξη μετά τον Ιούλιο του 2015, για τα επόμενα έτη η επιβάρυνση είναι ακόμη μεγαλύτερη και δείχνει ανάγλυφα το μεγάλο πρόβλημα βιωσιμότητας του ασφαλιστικού μας συστήματος.

Η εξέλιξη των ορίων ηλικίας στο σχέδιο που δόθηκε στις ελληνικές αρχές είναι αυστηρά μελετημένη και υπολογισμένη έτσι ώστε να αποτρέπει την έξοδο με «πρόωρη» στα 50 ή στα 55 όλο και περισσότερο όσο διαρκεί η μεταβατική περίοδος των αλλαγών από το 2015 έως το 2021.

newpost.gr

Ν. Βούτσης: Εκτός τόπου και χρόνου οι περί «προδοσίας» υπαινιγμοί Πανούση εναντίον του Βαρουφάκη

Αυστηρότατη κριτική στον Γιάννη Πανούση, για συγκεκριμένα σημεία της συνέντευξής του στο «Βήμα», άσκησε ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νίκος Βούτσης, μιλώντας στο «Κόκκινο» και τον Διονύση Ελευθεράτο.

Κληθείς να απαντήσει σε ερωτήματα σχετικά με τη συνέντευξη του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο “Βήμα”, ο υπουργός Εσωτερικών καταλόγισε στον κ. Πανούση «λεκτικές ακρότητες, οι οποίες όμως εμπεριέχουν και νοήματα  εξαιρετικά αμφίσημα, που δημιουργούν προβληματισμό με αρνητικό πρόσημο».

Ο κ. Βούτσης χαρακτήρισε «εκτός τόπου και χρόνου» ειδικά τους περί «εσχάτης προδοσίας» υπαινιγμούς που έκανε σε βάρος του Γ. Βαρουφάκη ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

Ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βούτσης πως ο ίδιος ο κ. Πανούσης γνώριζε καλά ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται πλάνα για την αντιμετώπιση συνεπειών πρωτόγνωρων καταστάσεων (πχ  capital control). Είπε, επίσης:

«Έχει κανένα νόημα, τώρα (…), να τα βαφτίζουμε όλα αυτά, να τα περιχαρακώνουμε ή να τα πασπαλίζουμε από πάνω με εκδοχές ή υπαινιγμούς περί εσχάτης προδοσίας; (…). Αυτά είναι απίστευτα πράγματα, όταν μάλιστα ο ίδιος ο πρωθυπουργός πήρε στη Βουλή  – και πολύ καλά έκανε – όλη την ευθύνη, όχι μόνο για το ότι υφίστανται εκθέσεις επί των συνεπειών, αλλά και για το ότι υπάρχουν – κατ’ ελάχιστο- προετοιμασίες, για να αντιμετωπισθούν οι ασφυκτικές πιέσεις. (…).Δεν έχει κανένα νόημα. Μόνο διχασμό μπορούν να  προκαλέσουν όλα αυτά».

Ο κ. Βούτσης σημείωσε επίσης ότι είναι υποχρέωση των κυβερνητικών στελεχών «να κάνουν τέτοιου τύπου προετοιμασίες», αλλά και «να μην τις εξηγούν δημοσίως».

«Αν έχω να προσάψω κάτι στον Γιάνη Βαρουφάκη», συνέχισε ο υπουργός Εσωτερικών, «είναι ακριβώς ότι δεν χρειάζονταν όλες αυτές οι εξηγήσεις».

Τόνισε ακόμη:

«Στην περίοδο που ζούμε, αλίμονο εάν διχοτομούμε και διαιρούμε. Χρειάζεται να πολλαπλασιάσουμε δυνάμεις, ιδίως όταν βλέπουμε απέναντί μας ένα κατεστημένο με τεράστια συμφέροντά να ορθώνεται και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως και στις εγχώριες διαστάσεις του. Εκεί θα κριθούμε όλοι (…). Ειδάλλως θα βοηθήσουμε το σχέδιο του Σόιμπλε για την Αριστερά στην Ελλάδα».

Ο κ. Βούτσης μίλησε διεξοδικά και για την παρούσα φάση των διαπραγματεύσεων, για τις προτεραιότητες και τις μελλοντικές κινήσεις της κυβέρνησης. Επίσης, για την ανάγκη να αξιοποιηθούν όλα όσα συζητήθηκαν – και αναδείχθηκαν-  σε διεθνές επίπεδο αυτούς τους έξι μήνες, καθιστώντας ευκολότερο να φανεί ότι στην ελληνική περίπτωση το «φάρμακο της λιτότητας ήταν πολύ χειρότερο από την ασθένεια»

Τόνισε  μεταξύ άλλων ότι οι πιστωτές κατά κανόνα αποφεύγουν να λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις της κρίσης και των πολιτικών που επί πέντε χρόνια εφαρμόστηκαν (ανέφερε ως παράδειγμα τους Παιδικούς Σταθμούς και το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι).

Πρόσθεσε πάντως ότι ενίοτε διοχετεύονται και «πληροφορίες» για τις διαπραγματεύσεις που περισσότερο απηχούν επιδιώξεις εγχώριων ελίτ. «Πολλά τα δίνουν ‘οι εδώ’, με το ταξικό τους πρόσημο», είπε χαρακτηριστικά και ανέφερε συγκεκριμένο παράδειγμα:

«Όταν διαβάζω ότι οι δανειστές επαναφέρουν ζήτημα αλλαγής του νόμου για τις προσλήψεις, ε, τότε μου μυρίζει κάτι».

Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, ως προς τις προοπτικές εξόδου από την κρίση πολλά θα κριθούν όταν φανεί το όλο «επενδυτικό κάδρο». Εμφανίστηκε πάντως επιφυλακτικός ως προς το «πακέτο Γιούνκερ» (των 35 δισ. ευρώ) και εξήγησε τον λόγο:

«Προβλέπει ως προϋπόθεση μεγάλες μοχλεύσεις από τον ιδιωτικό τομέα και δεν είμαι βέβαιος ότι θα γίνουν. Ξέρετε, δεν είναι όπως πχ το ΕΣΠΑ. Δεν πρόκειται για καθαρή εισροή χρημάτων, αλλά για επιχειρηματικά σχέδια».

στο Κόκκινο

Κύμα καύσωνα: 74 βαθμούς έδειξε το θερμόμετρο στο Μπαντάρ Μασάχρ του Ιράν

Η δεύτερη υψηλότερη θερμοκρασία στην ιστορία καταγράφηκε στην πόλη Μπαντάρ Μασάχρ του Ιράν, όπου το θερμόμετρο έδειξε 74 βαθμούς Κελσίου, συνυπολογίζοντας την υγρασία.

Για να επιτευχθεί η αστρονομική επίδοση του δείκτη θερμοκρασίας, η πραγματική θερμοκρασία του αέρα του Μπαντάρ Μασάχρ, που έχει πληθυσμό περίπου 110.000 κατοίκους, έφτασε τους 46 βαθμούς Κελσίου.

Η επίδοση των 74 βαθμών Κελσίου καταγράφηκε την Παρασκευή στις 4:30 μ.μ., μία ημέρα αφού ο δείκτης θερμοκρασίας κατέγραψε 70 βαθμούς Κελσίου στην ίδια τοποθεσία.

Το Μπαντάρ Μασάχρ βρίσκεται στον Περσικό Κόλπο στο νοτιοδυτικό Ιράν, όπου οι θερμοκρασίες του νερού κυμαίνονται στους 25 με 30 βαθμούς Κελσίου. Αυτές οι υψηλές θερμοκρασίες οδηγούν σε μερικά από τα πιο έντονα επίπεδα υγρασίας στον κόσμο, όταν φυσούν άνεμοι προς την περιοχή της πόλης. Εξάλλου στο Τζασκ στο νοτιοανατολικό Ιράν, επίσης κατά μήκος του Περσικού Κόλπου, καταγράφηκε θερμοκρασία 69 βαθμών Κελσίου.

Αν και δεν υπάρχουν επίσημα αρχεία, οι 81 βαθμοί Κελσίου είναι η υψηλότερη γνωστή θερμοκρασία που έχει σημειωθεί ποτέ. Το ρεκόρ συνέβη στις 8 Ιουλίου 2003 στην πόλη Νταχράν της Σαουδικής Αραβίας, που βρίσκεται επίσης στον Περσικό Κόλπο.

Οι υψηλές θερμοκρασίες αυτής της εβδομάδας καταγράφηκαν στο πλαίσιο ενός έντονου κύματος καύσωνα που μαστίζει τη Μέση Ανατολή. Την περασμένη Πέμπτη, η θερμοκρασία στη Βαγδάτη έφτασε τους 50 βαθμούς Κελσίου και η κυβέρνηση της χώρας κάλεσε τους κατοίκους να μένουν σε εσωτερικούς χώρους και να πίνουν άφθονο νερό, αλλά αυτό είναι δύσκολο για πολλούς από τα εκατομμύρια Ιρακινούς που έχουν εκτοπιστεί λόγω των βίαιων συγκρούσεων στην περιοχή.

left.gr