18.8 C
Chania
Thursday, October 3, 2024

Πολ Κρούγκμαν: “Τρελό θα ήταν αν η Ελλάδα δεν είχε έκτακτο σχέδιο”

«Τρελό θα ήταν αν η Ελλάδα δεν είχε έκτακτο πλάνο» σχολιάζει στο blog του στους NYTimes, ο νομπελίστας οικονομολόγος, Πολ Κρούγκμαν, αναφορικά με το λεγόμενο plan B Βαρουφάκη για την εισαγωγή ενός παράλληλου νομίσματος στην Ελλάδα.

Γράφει ο Πολ Κρούγκμαν: 

Οι άνθρωποι είναι προφανώς σοκαρισμένοι, σοκαρισμένοι επειδή έμαθαν ότι η Ελλάδα είχε πράγματι σχέδιο εισαγωγής παράλληλου νομίσματος στην περίπτωση που αυτό θα ήταν απαραίτητο. Εννοώ ότι θα ήταν πραγματικά σοκαριστικό αν δεν υπήρχαν έκτακτα σχέδια. Το να προετοιμάζεσαι για κάτι που ξέρεις ότι μπορεί να συμβεί, δεν σημαίνει ότι θέλεις να συμβεί.

Κάποια μέρα, ίσως,  μάθουμε τι έκτακτα σχέδια είχαν οι ΗΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Σχέδια να εισβάλλουν στον Καναδά; Ίσως. Πλάνα να κηρύξουν στρατιωτικό νόμο στο ενδεχόμενο μίας ρατσιστικής συγκέντρωσης λευκών; Ίσως.

Το θέμα είναι αν ο Τσίπρας είχε το δικαίωμα να μην επικαλεστεί αυτό το σχέδιο μπροστά στους εκβιασμούς που δέχτηκε από τους πιστωτές. Νομίζω ότι έκανε λάθος, αλλά μόνο ο Θεός γνωρίζει πόσο τεράστια ευθύνη είχε και μπορεί να μη μάθουμε ποτέ ποιος είχε τελικά δίκιο.

Η ουσία σε όσα λέει ο Krugman με λίγα λόγια, γράφει ο ο Myles Udland του Business Insider, είναι ότι κάθε είδους κατακραυγή για την ύπαρξη ενός “τρελού ελληνικού σχεδίου όπως το χάκινγκ του τραπεζικού συστήματος και η εισαγωγή ενός παράλληλου νομίσματος σε περίπτωση που η Ελλάδα έβγαινε από το ευρώ” είναι εξοργιστική από μόνη της.

«Εάν ήσασταν η Ελλάδα, ένα έθνος που περίμενε το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας δημοψηφίσματος για ένα σχέδιο διάσωσης που έχει λήξει, και είχατε ήδη χάσει μια πληρωμή σε ένα σημαντικό πιστωτή που θα μπορούσε ενδεχομένως να παγώσει οποιαδήποτε μελλοντική οικονομική βοήθεια, θα πηγαίνατε σε ένα σχέδιο για τη διατήρηση της κίνησης της οικονομίας, αν ερχόταν το χειρότερο σενάριο», αναλύει ο Myles Udland.

Aυτό που στην πραγματικότητα θα ήταν τρελό, είναι να μην υπήρχε σχέδιο σε ισχύ καταλήγει ο Udland.

tvxs.gr, lifo.gr

Επιτροπή Σοφών Γερμανίας: «Οι χώρες θα πρέπει να μπορούν να χρεοκοπούν»

Υπέρ της δημιουργίας μηχανισμού τακτικής χρεοκοπίας και δυνατότητας εξόδου από την ευρωζώνη «ως ύστατη λύση» τάσσονται οι ανεξάρτητοι οικονομικοί σύμβουλοι της γερμανικής κυβέρνησης, η λεγόμενη και «επιτροπή των Σοφών». Αλλά δηλώνουν αντίθετοι στις σκέψεις για δημιουργία υπ. Οικονομικών της ευρωζώνης.

Σε μια ειδική έκθεσή τους που δημοσιεύτηκε σήμερα, οι πέντε ειδικοί τονίζουν ότι η ελληνική κρίση έχει αναδείξει την επείγουσα ανάγκη για περαιτέρω μεταρρυθμίσεις προκειμένου να γίνει πιο σταθερή η ευρωζώνη. Εκτός από την ενίσχυση της τραπεζικής ένωσης, το συμβούλιο των «σοφών» προτείνει η εργαλειοθήκη της ζώνης του κοινού νομίσματος να συμπληρωθεί με ένα μηχανισμό τακτικής κρατικής χρεοκοπίας, που θα κάνει και τη ρήτρα «μη διάσωσης κράτους» πιο αξιόπιστη.

«Προκειμένου να διασφαλιστεί η συνοχή της νομισματικής ένωσης, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι ψηφοφόροι στις χώρες-πιστωτές δεν είναι έτοιμοι να χρηματοδοτούν σε μόνιμη βάση τις χώρες-οφειλέτες», τόνισε ο πρόεδρος του γερμανικού Συμβουλίου Οικονομικών Ειδικών, Κριστόφ Σμιτ.

Και η ελληνική κρίση έχει θέσει ερωτήματα για το μέλλον της ζώνης του ευρώ, με δεδομένη τη δυσαρέσκεια της κοινής γνώμης στη Γερμανία για τη χορήγηση τρίτου δανειακού πακέτου σε μια χώρα ήδη υπερχρεωμένη. Ένας τέτοιος μηχανισμός, κρίνουν οι «σοφοί», θα υποχρέωνε τους πιστωτές να υφίστανται ζημιές εάν οι χώρες χρεοκοπούσαν, αλλά και τους επενδυτές να διακρίνουν τους κινδύνους με περισσότερη λεπτομέρεια.

Το Συμβούλιο πρότεινε, δε, να μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο εξόδου μιας χώρας από την ευρωζώνη ως «ύστατη λύση», «εφόσον είναι συνεχώς μη συνεργάσιμη και αποτελεί απειλή για την ίδια την ύπαρξη του ευρώ».

Τέλος, προειδοποιεί κατά των σχεδίων σύστασης υπουργείου Οικονομικών της ευρωζώνης, για τη δημιουργία κοινού ταμείου ασφάλισης των ανέργων ή την οικονομική διακυβέρνηση της ευρωζώνης.

«Το να είναι η ευρωζώνη συλλογικά υπεύθυνη για πιθανά κόστη χωρίς όμως τα κράτη-μέλη να παραχωρήσουν μέρος της εθνικής κυριαρχίας τους για τις δημοσιονομικές και οικονομικές πολιτικές, με το πέρασμα του χρόνου θα καθιστούσε την νομισματική ένωση πιο ασταθή», γράφουν οι Γερμανοί «Σοφοί», απαντώντας έτσι και σε δημοσίευμα του περιοδικού Der Spiegel που ήθελε τη γερμανική κυβέρνηση έτοιμη να συζητήσει για έναν υπουργό Οικονομικών της ευρωζώνης, με δικό του προϋπολογισμό και με την εξουσία να επιβάλλει αύξηση των φόρων.

Η προειδοποίηση αυτή έγινε μετά το δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel, σύμφωνα με το οποίο το Βερολίνο είναι πρόθυμο να συζητήσει ένα υπουργείο Οικονομικών για την ευρωζώνη, που θα έχει τον δικό του προϋπολογισμό και την εξουσία να επιβάλει επιπλέον φόρους.

Σε άρθρο τους που δημοσιεύεται στη Frankfurter Allgemeine Zeitung, οι τέσσερις από τους πέντε οικονομολόγους του Συμβουλίου υπογραμμίζουν ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε μονομερή και μόνιμη μεταφορά βαρών, χωρίς παράλληλα να ενισχυθεί ο δημοκρατικός έλεγχος σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τονίζουν πάντως ότι «το θέμα αφορά πολλά περισσότερα από την Ελλάδα», καθώς απεδείχθη ότι η μόνιμη έλλειψη διάθεσης συνεργασίας ενός κράτους-μέλους μπορεί να κλονίσει τις βάσεις της νομισματικής ένωσης και να την απειλήσει υπαρξιακά.

efsyn.gr

Ο ορισμός του ξεπουλήματος: Η περίπτωση του Αεροδρομίου της Σιουδάδ Ρεάλ στην Ισπανία

Της Χριστίνας Πάντζου

Ενα από τα πιο θλιβερά κεφάλαια της οικοδομικής φούσκας και της οικονομικής κρίσης της Ισπανίας μοιάζει να φτάνει στο πιο παράλογο τέλος του, αφότου κινεζική επενδυτική εταιρεία πλειοδότησε με 10.000 ευρώ, για να αγοράσει ένα αεροδρόμιο που στοίχισε 1,1 δισ. ευρώ, κατά μεγάλο ποσοστό του δημόσιο χρήμα!

Το Κεντρικό Αεροδρόμιο της Σιουδάδ Ρεάλ στέκει σαν φάντασμα της πιο ακραίας υπερβολής των χρόνων της κερδοσκοπίας, που βύθισαν την Ισπανία στη μεγαλύτερη ύφεση της πρόσφατης ιστορίας της. Η εξέλιξη και η κατάληξή του συμπυκνώνει το μέγεθος της σπατάλης και της διαπλοκής μιας τάξης πολιτικών που ανέθεταν σε φίλους τους επιχειρηματίες άχρηστα κολοσσιαία έργα, με το αζημίωτο, παρασέρνοντας τη χώρα στο χείλος της χρεοκοπίας και στη βαθιά κοινωνική κρίση που ακόμη βιώνει.

Το χρονικό

Το σχέδιο εγκρίθηκε το 2002, όταν πρόεδρος της κυβέρνησης της Καστίλης-Λα Μάντσα ήταν ο σοσιαλιστής Χοσέ Μπόνο. Τα έργα ξεκίνησαν το 2004 επί του διαδόχου του, επίσης σοσιαλιστή, Χοσέ Μαρία Μπαρέδα και διήρκεσαν περίπου 4 χρόνια. Από το 1,1 δισ. του κόστους του, τα αρχικά 400 εκατ. ήταν δάνειο του παραρτήματος Καστίλης-Λα Μάντσα του δημόσιου ταμιευτηρίου Caja. Οι υπόλοιποι επενδυτές ήταν επιχειρηματίες με στενούς δεσμούς με την τοπική κυβέρνηση, οι οποίοι επένδυσαν… το χρήμα που τους δάνεισε και πάλι η Caja, το οποίο -συχνά- επέστρεφε πολλαπλάσιο στις τσέπες τους μέσα από συμβάσεις για έργα στο αεροδρόμιο.

Το αεροδρόμιο με τα τέσσερα χιλιόμετρα του διαδρόμου προσγείωσης (από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης) εγκαινιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2008, διαφημίστηκε ως πύλη της Λα Μάντσα στον κόσμο και εναλλακτική για το αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης. Τοπική κυβέρνηση και αντιπολίτευση το παρουσίασαν ως καταλύτη για την ανάπτυξη και την αντιμετώπιση της ανεργίας. Αλλά δεν προσέλκυσε το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών: δεν υπήρχε κανένας λόγος να πάνε σε μια πολίχνη 75.000 κατοίκων που απέχει 235 χιλιόμετρα από τη Μαδρίτη, όταν μάλιστα στην ίδια εποχή είχε αρχίσει η επέκταση του Μπαράχας.

Η CR Aeropuertos, η ιδιοκτήτρια εταιρεία, έκανε παύση πληρωμών τον Ιούνιο του 2010. Τότε, από τους 300 υπαλλήλους που είχε προσλάβει είχαν απομείνει μόλις 28. Και από τους 2,5 εκατομμύρια επιβάτες που θα εξυπηρετούσε τον χρόνο, στα δυόμισι χρόνια της λειτουργίας του είχαν περάσει τις πύλες του μόλις 100.000.

Το πρώτο «ιδιωτικό» αεροδρόμιο της Ισπανίας έκλεισε τόσο άδοξα όσο ένδοξα προπαγανδίστηκε. Ιδιωτικό σε εισαγωγικά, γιατί είναι παράδοξο να αποκαλείς έτσι μια επένδυση που έγινε πραγματικότητα μόνο χάρη στο δημόσιο χρήμα.

Η δημόσια Caja έφτασε να κατέχει το 68,28% των μετοχών της εταιρείας. Σωρεία δημόσιων θεσμών (από την τοπική κυβέρνηση ώς το τοπικό Πανεπιστήμιο) πρόσφεραν χορηγίες ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Και όλες οι αερογραμμές που χρησιμοποίησαν το αεροδρόμιο δέχθηκαν παχυλές δημόσιες επιχορηγήσεις ή «διαφημιστικές συμβάσεις» από την κυβέρνηση της Καστίλης – Λα Μάντσα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Air Berlin ξεκίνησε τις πτήσεις εκεί αφού έλαβε από τις τοπικές αρχές 350.000 για «τουριστική διαφήμιση» και μόλις το ποσό εξοφλήθηκε, αποχώρησε.

Απληστία

Μόνο η απληστία αυτάρεσκων πολιτικών και επιχειρηματιών συνηθισμένων να μένουν στο απυρόβλητο μπορεί να εξηγήσει αυτή τη σπατάλη. Δεν πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση. Αεροδρόμια-φαντάσματα χτίστηκαν και στο Καστεγιόν, τη Μούρθια, τη Λέριδα, την Ουέσκα, μια γιγάντια πίστα σκι φτιάχτηκε σε ξερή έκταση της Καστίλης – Λεόν, μια ολόκληρη γραμμή της υπερταχείας αμαξοστοιχίας έγινε για να μεταφέρει εννέα ανθρώπους στο Αλμπαθέτε…

Ολα αυτά τα πανάκριβα και συχνά ελάχιστα χρήσιμα έργα σχεδιάζονταν περισσότερο με πολιτικά παρά με οικονομικά κριτήρια και ήταν «αποδοτικά» μόνο για τους πολιτικούς που τα εγκρίνουν και τους επιχειρηματίες που τα αναλαμβάνουν.

Ηταν τα χρόνια της υπερβολής και των απατηλών υποσχέσεων μεγαλομανών πολιτικών που πίστευαν ότι θα εξαγόραζαν την εύνοια και την ψήφο των πολιτών με την πιστωμένη δήθεν ευημερία όσο εγγυώνταν την πραγματική ευημερία, τη δική τους και των φίλων τους.

Οργανο για τη χρηματοδότηση αυτών των φιλοδοξιών ήταν τα δημόσια ταμιευτήρια, θησαυροφυλάκια στην υπηρεσία των τοπικών βαρόνων. Δεν είναι τυχαίο ότι η δημόσια Caja ήταν η πρώτη τράπεζα που χρειάστηκε να διασωθεί στην Ισπανία, ανοίγοντας την τραπεζική κρίση που αργότερα, το 2012, θα οδηγούσε τη χώρα στην αγκαλιά της τρόικας.

Κατά την εκκαθάριση το 2012 τα χρέη του αεροδρομίου της Σιουδάδ Ρεάλ αποτιμήθηκαν στα 300 εκατ. ευρώ. Στον πρώτο πλειστηριασμό, το 2013, η αξία του ορίστηκε στα 100 εκατ. ευρώ. Ελλείψει ενδιαφερομένων η τιμή μειώθηκε στα 80 εκατ. Μάταια. Την προηγούμενη εβδομάδα το τίμημα κατέβηκε στα 40 εκατ. (και απαλλαγμένο χρεών).

Στον πλειστηριασμό εμφανίστηκε μόνο η κινεζική Τzaneen International -που ιδρύθηκε τον Μάρτιο με κεφάλαιο μόλις 4.000 ευρώ- προσφέροντας όλα κι όλα 10.000 ευρώ. Μπροστά στο σκάνδαλο, οι διαχειριστικές αρχές ανακοίνωσαν παράταση έως τις 14 Σεπτεμβρίου εν αναμονή πιθανής εμφάνισης και άλλου ενδιαφερόμενου που να προσφέρει τουλάχιστον το 70% των 40 εκατ. που ορίστηκε ως αντικειμενική αξία, δηλαδή 28 εκατ. ευρώ.

Ακόμη κι αν δεν πωληθεί τελικά στους Κινέζους έναντι του εξευτελιστικού ποσού των 10.000 ευρώ, το αεροδρόμιο-φάντασμα της Σιουδάδ Ρεάλ θα παραμείνει η πιο ακραία υπόμνηση του πώς και ποιοι ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την κρίση που πληρώνουν οι φορολογούμενοι στην Ισπανία..

efsyn.gr

Στο προτεκτοράτο “Η Ελλάς”

Αρχικά έλεγαν ότι λύση πρέπει να υπάρξει εντός του ευρώ, αλλά “το ευρώ δεν είναι φετίχ”. Μετά, εξέφραζαν τη βεβαιότητά τους ότι θα υπάρξει μία συμφέρουσα Συμφωνία για όλους.

Κι όταν ο κόσμος ψήφισε “ΟΧΙ” είπαν ότι ψήφισε “ΟΧΙ” στη λιτότητα και “ΝΑΙ” στο ευρώ. Και το ΟΧΙ έγινε ΝΑΙ και συμφώνησαν σε νέο μνημόνιο με ακόμα παραπάνω λιτότητα, γιατί η επιστροφή στη δραχμή δε θα σήμαινε ότι δε θα υπήρχε λιτότητα.

Και είπαν ότι δεν υπάρχει καμία άλλη πραγματική εναλλακτική πρόταση, κανένα σχέδιο. Και τρομοκράτησαν τον κόσμο για την καταστροφή που θα σηματοδοτούσε η αμφισβήτηση του ευρωμονόδρομου. Και μίλησαν για άτακτη χρεωκοπία.

Τώρα, αφού συνθηκολόγησαν, εγκλωβισμένοι και εξαιτίας των κυρίαρχων ψευδαισθήσεών τους, κάθε μέρα που περνά μοιάζουν όλο και πιο πολύ με στελέχη άλλων κομμάτων, του Ποταμιού, του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, που οι πολίτες δεν τα ψήφισαν. Τα επιχειρήματά τους έρχονται πιο κοντά. Σχεδόν γίνονται κοινά. Μιλούν μαζί για αγορές, για μεταρρυθμίσεις, για επενδύσεις. Και η λαϊκή εντολή, όσο συμβαίνει αυτό, σιγά – σιγά καταργείται. Η Δημοκρατία ξεφτυλίζεται, αποδομείται.

Κι αρνούνται τη συζήτηση περί οποιασδήποτε εναλλακτικής, θέλουν να ξεφτυλίσουν, αποδομούν κάθε εναλλακτική. Και κατηγορούν για το αδιέξοδο όλους όσους όλο αυτό το διάστημα ζητούσαν να υπάρχουν έτοιμα εναλλακτικά σενάρια. Τους λένε επικίνδυνους, τρελούς, και ετοιμάζουν να στήσουν δικαστήρια. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος πέρα από τα μνημόνια, λένε. Είναι επικίνδυνο να σκεφτόμαστε κάτι διαφορετικό.

Θα στήσουν δικαστήρια όχι για να δικάσουν τους διεφθαρμένους και όλους όσους μας οδήγησαν σε αυτό το σημείο, αλλά αυτούς που ακόμα δε λένε να καταλάβουν τη νέα πραγματικότητα.

Και μαζί πλέον με τους διεφθαρμένους, μαζί με δημοσιογράφους και πολιτικούς που επαναλάμβαναν ότι για όσα στραβά έχουν συμβεί στη χώρα “φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ” τώρα και υπό τη νέα πραγματικότητα εθνικής συνεννόησης που διαμορφώνει το μνημόνιο θα λένε μαζί με τους πρώην κατήγορούς τους ότι “φταίει ο Βαρουφάκης, φταίει η Κωνσταντοπούλου, φταίει ο Λαφαζάνης, φταίει ο Λαπαβίτσας”, φταίει ακόμα και αυτός ο γέρος “ο Γλέζος που δε λέει να σωπάσει”.

Στο προτεκτοράτο η Ελλάς θα μιλούν για διασάλευση της δημοκρατικής λειτουργίας, για σχέδια πραξικοπήματος. Μα πώς λέγονται τα πραξικοπήματα ενάντια στους πραξικοπηματίες;

Θα τους δικάσουν λοιπόν. Πρέπει να τους δικάσουν. Πρέπει να τους γελοιοποιήσουν. Σα προαπαιτούμενο. Για παραδειγματισμό.

Και όσο το μνημόνιο θα είναι μονόδρομος, ένα πικρό φάρμακο που θα πρέπει “όλοι μαζί να πιούμε” εννοώντας μόνο τον λαό – λες και δεν το πίνουμε τόσα χρόνια, λες και οι προηγούμενοι δεν είχαν υποσχεθεί ότι θα τελειώσει το 2012, το 2013, το 2014 – τόσο θα νοιώθουν ασφαλείς οι ισχυροί και διεφθαρμένοι αφού αυτοί θα είναι οι μόνοι σύμμαχοι που θα έχουν απομείνει στην κυβέρνηση της εθνικής συνεννόησης στην εθνική της προσπάθεια για να σώσει τη χώρα επιβάλλοντας νέα σωτήρια μέτρα λιτότητας εις βάρος του λαού.

Γιατί πώς να επιτεθείς στα συμφέροντα όταν θα στηρίζεσαι σε αυτά για την πολιτική σου επιβίωση;

Γι’ αυτό σου λέω, στο προτεκτοράτο η Ελλάς, η σωτηρία μερικών έχει γίνει εθνική υπόθεση το διακύβευμα της οποίας είναι πανευρωπαϊκό. Κι η Ευρώπη δεν αλλάζει. Απ’ ότι φαίνεται, ούτε η Ελλάδα επιτρέπεται να αλλάξει.

Πόσο πιο χαμηλά μπορείτε να φθάσετε;

Του Καρτέσιου

Δε μπορώ να κρίνω τον Βαρουφάκη για τις γνώσεις του. Ως δημόσιο πρόσωπο πάντως έδειξε από την αρχή ότι επικοινωνιακά ήταν σαχλαμάρας και τον χαρακτήριζε μία μανία προβολής του. Δεν είναι ο μόνος. Και, κυρίως, δεν είναι τόσο σούργελο όσο τα σούργελα της πολιτικής ζωής στα οποία έχουμε συνηθίσει.

Ως υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας έκανε μία κίνηση η οποία θα έπρεπε να είχε γίνει πολλά χρόνια νωρίτερα, αλλά ήμασταν μπλεγμένοι με ηλίθιους και τσάτσους οπότε δεν έγινε. Ο Βαρουφάκης ετοίμασε μία κίνηση άμυνας για την Ελλάδα στην περίπτωση που οι δανειστές αποφάσιζαν να προχωρήσουν σε ένα τρίτο οικονομικό πραξικόπημα εναντίον της χώρας.

Καλό ή κακό το εναλλακτικό του σχέδιο, δεν έχει πλέον καμία σημασία. Και δεν έχει, επειδή το τρίτο πραξικόπημα έγινε και η κυβέρνηση της Ελλάδας μαζί με σύσσωμη την αντιπολίτευση αρνήθηκαν να μπει σε λειτουργία το σχέδιο άμυνας. Ως εκ τούτου, ζούμε μέσα στο εξής σκηνικό: Ο μόνος που αποφάσισε να ετοιμάσει σχέδιο αποφυγής ενός μνημονίου βρίσκεται σήμερα κατηγορούμενος από όλη τη διαπλοκή, τη σαπίλα και τη διαφθορά των media και του πολιτικού συστήματος, της κυβέρνησης συμπεριλαμβανομένης, για προδοσία.

Είναι εφιαλτικό αυτό που ζούμε. Είναι τραγικό να ακούμε ως κατηγορία ότι υπήρχε σχέδιο να «καταληφθούν» τα ΑΦΜ των Ελλήνων φορολογουμένων από την ελληνική κυβέρνηση. Μα, λογικά η ελληνική κυβέρνηση τα έχει, από ποιον να τα υποκλέψει; Μήπως όμως απλώς τα γνωρίζει, αλλά δεν τα κατέχει; Μήπως τα γνωρίζει αλλά δεν τα έχει υπό τον έλεγχό της; Πολλά σενάρια συνωμοσίας μπορεί να δημιουργήσει η συγκεκριμένη κατηγορία εναντίον του Βαρουφάκη, όπως και όλες οι άλλες κατηγορίες.

Ένας άνθρωπος βρέθηκε να κατασκευάσει σενάριο αποφυγής της καταστροφής και σήμερα είναι κατηγορούμενος! Σε αυτή τη χώρα τρία πράγματα δεν θα τελειώσουν ποτέ. Η ρουφιανιά, η πισώπλατη μαχαιριά και η μαλακία που μας δέρνει.

Βρίσκεται, λοιπόν, κατηγορούμενος για οικονομικό πραξικόπημα ο Βαρουφάκης από ποιους; Από δύο κόμματα που επί 5 χρόνια κράτησαν ορθάνοιχτες τις πύλες της χώρας για να πραγματοποιηθούν δύο τεράστια οικονομικά πραξικοπήματα με όλη τη σημασία της λέξης. Πραξικοπήματα που διέλυσαν την οικονομία, παρέδωσαν τα κλειδιά των υπουργείων και των προσωπικών μας στοιχείων σε τριτοκλασάτους υπαλλήλους των Βρυξελλών και του ΔΝΤ, εξόρισαν Έλληνες σε όλο τον κόσμο να ψάχνουν για ένα κομμάτι ψωμί, οδήγησαν ανθρώπους στην αυτοκτονία, λεηλάτησαν ψυχές, έσπασαν κεφάλια διαδηλωτών ατιμώρητοι, κατήργησαν τη Βουλή κι έβαλαν στη θέση τους Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, επέβαλαν ό,τι χαράτσι γούσταραν, προστάτεψαν τους ισχυρούς φοροφυγάδες και μετέτρεψαν σε υπέρτατο θεσμό τις Τράπεζες.

Αυτοί, λοιπόν, οι άνθρωποι μαζί με το πολιτικό σκέλος της διαπλεκόμενης μπίζνας που ξεχύθηκε από τις πηγές της διαφθοράς για να σιγουρέψει πως τίποτα δεν θ’ αλλάξει σε αυτόν τον καταραμένο τόπο, κατηγορούν για πραξικόπημα τον έναν που έκανε το χρέος του. Το χειρότερο σε όλο αυτό, είναι ότι η κυβέρνηση παρακολουθεί χαμογελαστή ενώ κουτοπόνηρα κλείνει και το ματάκι στα όσα εξοργιστικά συμβαίνουν. Τους βολεύει να φαγωθεί ο Βαρουφάκης. Έτσι είναι η συμφωνία. Μάλλον υπήρξε προαπαιτούμενο για το τρίτο μνημόνιο. Άλλωστε ήταν και απαίτηση του Σόιμπλε.

Αυτή είναι η σημερινή κυβέρνηση. Η πρώτη φορά αριστερά. Ξερνάω στα μούτρα της από αηδία. Σκέφτομαι ότι την ψήφισα και τρελαίνομαι. Αρρωσταίνω. Κάποτε είχα γράψει ένα κείμενο με τίτλο «Άκου μαλάκα». Τώρα το λέω στον εαυτό μου. «Άκου μαλάκα μου, έτσι και την ξαναπατήσεις είσαι για να κρεμαστείς από ντροπή».

«Κατάλαβες μαλάκα;», δε σταματάω να με ρωτάω.

kartesios.com

Διοργάνωση γευσιγνωσίας Κρητικού κρασιού στον Ρώσο κοσμοναύτη Anton Shkaplerov

Στην Κρήτη βρίσκεται αυτές τις μέρες ο Ρώσος κοσμοναύτης Anton Shkaplerov, ο οποίος επέστρεψε από το διάστημα πριν από 1 μήνα και επέλεξε να κάνει την αποθεραπεία του στο νησί της Κρήτης.

Συνέδριο για τη μοριακή και πληθυσμιακή βιολογία των κουνουπιών και άλλων φορέων λοιμωδών ασθενειών στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης

Διεθνές Συνέδριο για τη μοριακή και πληθυσμιακή βιολογία των κουνουπιών και άλλων φορέων λοιμωδών ασθενειών, το μοναδικό παγκοσμίως στο είδος του, πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στην ΟΑΚ (24-29 Ιουλίου), όπου έχει καθιερωθεί τα τελευταία 12 χρόνια.

Παράταση υποβολής αιτήσεων υπαγωγής στο Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής

Παράταση στην υποβολή των αιτήσεων υπαγωγής στο Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΕΠ I) έδωσε το Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής αλληλεγγύης.

Eτοιμάζουν Ειδικό Δικαστήριο για τον Βαρουφάκη ενώ αποφυλακίζεται ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος

Αποφυλακίζεται ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος. Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης αποφάσισε να τον αφήσει ελεύθερο υπό τον όρο της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα.

Με βάση τις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου Παρασκευόπουλου, ο τέως δήμαρχος είχε προσφύγει στο αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο και ζητούσε να αποφυλακιστεί, επικαλούμενος πιστοποίηση, σύμφωνα με την οποία έχει αναπηρία μεγαλύτερη του 67%.

Το Συμβούλιο έκανε δεκτή την αίτηση, υιοθετώντας την προηγούμενη πρόταση της αντιεισαγγελέως Αλεξάνδρας Ανδρέου που είχε ανάψει το «πράσινο φως» για την αποφυλάκισή του.

Ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης έχει καταδικαστεί σε κάθειρξη 12 ετών από το Εφετείο για την πολύκροτη υπόθεση υπεξαίρεσης από τα ταμεία του δήμου κι από το Φεβρουάριο του 2013 εξέτιε την ποινή του στις δικαστικές φυλακές Διαβατών.

Ήδη έχει εκτίσει περισσότερο από το 1/5 της ποινής των 12 ετών, που ήταν προϋπόθεση για να αποφυλακιστεί με τον νέο νόμο. Εντός της ημέρας αναμένεται να βγει από τις φυλακές.

Ειδικό Δικαστήριο για Γιάνη Βαρουφάκη;

Την ίδια στιγμή, διαβιβάστηκαν στη Βουλή από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου οι δυο μηνυτήριες αναφορές που έχουν καταθέσει σε βάρος του Γιάνη Βαρουφάκη ο πρόεδρος του κόμματος «Τέλεια» Απόστολος Γκλέτσος και ο δικηγόρος Παναγιώτης Γιαννόπουλος.

Με τις αναφορές ζητείται η παραπομπή του πρώην υπουργού Οικονομικών στο Ειδικό Δικαστήριο για τους χειρισμούς του το τελευταίο εξάμηνο στη διαπραγμάτευση.

Οι αναφορές διαβιβάστηκαν αμελλητί στη Βουλή με βάση τον νόμο περί ευθύνης υπουργών.

tvxs.gr

 

Αυτόχθονη φυλή στον Καναδά αρνείται 267.000 δολάρια ανά άτομο για να επιτρέψει τη διέλευση αγωγού από τη γη τους

Η φυλή των Lax Kw’alaams, ενός «πρώτου έθνους» που ζει σε ένα απομακρυσμένο μέρος της Βρετανικής Κολομβίας στον Καναδά, απέρριψε μια προσφορά ύψους 267.000 δολαρίων ανά άτομο για να επιτρέψει σε έναν αγωγό φυσικού αερίου να κατασκευαστεί στη γη τους.

Το εταιρικό σχήμα υπό τον ενεργειακό γίγαντα Petronas της Μαλαισίας είχε προσφέρει στα 3600 άτομα της φυλής συνολικά 960.000.000 δολάρια για να καταστεί δυνατή η κατασκευή του αξίας 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου του Βορειοδυτικού Ειρηνικού.

«Δεν είναι θέμα χρημάτων: είναι περιβαλλοντικό και πολιτιστικό ζήτημα» ανέφεραν στη δήλωσή τους οι εκπρόσωποι της φυλής που ψήφισαν ομόφωνα ενάντια στην προσφορά. Η ψηφοφορία έγινε εν μέρει δυνατή από μια απόφαση του Καναδικού Ανώτατου Δικαστηρίου πέρυσι που έδωσε μεγαλύτερη αυτονομία στις αυτόχθονες ομάδες και μεγαλύτερο έλεγχο επί των φυσικών πόρων και ζητημάτων που επηρεάζουν τα εδάφη τους.

Η απόφαση αποτελεί ένα ακόμη εμπόδιο στα σχέδια ενεργειακών κολοσσών να εξάγουν περισσότερα ορυκτά καύσιμα από τον Καναδά. Εκτός από τον αγωγό Keystone XL Pipeline του οποίου το τελευταίο διασυνοριακό σκέλος δεν εγκρίθηκε από το Λευκό Οίκο, η νέα πρωθυπουργός της Αλμπέρτα έχει δηλώσει ότι θα αποσύρει την υποστήριξη της Επαρχίας στον αγωγό Northern Gateway που θα μεταφέρει αραιωμένη άσφαλτο από πισσώδεις άμμους στην ακτή του Ειρηνικού.

oikotrives.gr