23.8 C
Chania
Friday, October 11, 2024

ΑΝΤΑΡΣΙΑ στα Χανιά: “Η μείωση κατά 10% στο κοινωνικό τιμολόγιο του νερού είναι μικρή”

Ανακοίνωση έδωσε στη δημοσιότητα η δημοτική παράταξη “Ανταρσία στα Χανιά” στην οποία σημειώνει ότι η μείωση κατά 10% της τιμής χρέωσης για όσους ανήκουν στο κοινωνικό τιμολόγιο δεν είναι αρκετή αφού ήδη τα τιμολόγια του νερού βρίσκονται σε δυσθεώρατα ύψη ενώ οι περικοπές που έχουν γίνει στους μισθούς είναι πολύ μεγάλες.

Πιο αναλυτικά, στην ανακοίνωσή της σημειώνονται τα εξής:

Ο Δήμος Χανίων διατηρεί τα τιμολόγια του πιο βασικού κοινωνικού αγαθού, του νερού, σε δυσθεώρητα ύψη. Η μείωση κατά 10% της τιμής χρέωσης για όσους ανήκουν στο κοινωνικό τιμολόγιο, καθόλου δεν ανακουφίζει τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων της πόλης, που δεν εντάσσεται σ’ αυτό, αλλά έχει δει τα τελευταία χρόνια τους μισθούς της να μην αρκούν για να πληρώσει ούτε τα πάγια οικογενειακά τους έξοδα. Εντάσσεται μέσα σε λογικές ελαφριάς ανακούφισης κάποιων από τους συνανθρώπους μας που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.

Καμία μείωση δεν έγινε, δυστυχώς, ούτε καν στα τιμολόγια των δημοτικών ενοτήτων Χανίων και Ακρωτηρίου, των δύο πολυπληθέστερων, δηλαδή, περιοχών του καλλικρατικού δήμου, οι οποίοι έχουν τις υψηλότερες χρεώσεις τιμολογίων. Για να μην αναφερθούμε στα δημοτικά τέλη των λογαριασμών.

Είναι σαφές ότι ο Δήμος μαζί με τη ΔΕΥΑΧ και στον τομέα του νερού προσπαθούν να καλύψουν τις περικοπές που επέβαλε ο Καλλικράτης αφαιμάσσοντας τους δημότες. Επιβάλλουν την άγρια φορομπηχτική πολιτική των προηγούμενων διοικήσεων που προσάρμοσαν την χρηματοδότηση της ΔΕΥΑΧ αποκλειστικά από τα χρήματα των εισπράξεων από τους εργαζόμενους και τα φτωχότερα τμήματα του πληθυσμού.

Όμως, πέρα από τα επικοινωνιακής φύσης μέτρα το ΔΣ της ΔΕΥΑΧ και η Δημοτική αρχή θα πρέπει να ξέρει ότι κοινωνικά αδύναμοι δεν είναι μόνο όσοι έχουν γραφτεί στα μητρώα της πρόνοιας ή του κοινωνικού παντοπωλείου. Είναι και όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες, που παίρνουν μισθούς πείνας και δεν τους αρκούν ούτε για τα βασικά τους έξοδα.

Οι πρόσφατες πλημμύρες έδειξαν την ανεπάρκεια της ως τώρα πολιτικής των διοικήσεων της ΔΕΥΑΧ που παρά τα αυξημένα έσοδα δεν κατάφερε να προστατέψει την πόλη.

Είναι εξοργιστικό να επιβάλλεται προσαύξηση κατά 2% των λογαριασμών που δεν πληρώνονται εμπρόθεσμα, ενώ είναι γνωστό ότι εκατοντάδες νοικοκυριά αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους και στην καλύτερη περίπτωση καταφεύγουν σε ρυθμίσεις. Την ίδια στιγμή παρέχονται ιδιαίτερες διευκολύνσεις σε αυτούς που γεμίζουν μεγάλες πισίνες.

Είναι επίσης εξοργιστικό την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι καλούνται να πληρώσουν για μια ακόμη φορά το μάρμαρο, να υπάρχουν ειδικά χαμηλότερα τιμολόγια για τα ξενοδοχεία.

Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. Η χρήση του δεν μπορεί να χωρέσει μέσα σε λογικές ανταποδοτικότητας.

Να πληρώσουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες και όχι οι εργαζόμενοι.

Να μειωθούν άμεσα τα τέλη.

Δωρεάν νερό σε άνεργους, χαμηλόμισθους, χαμηλοσυνταξιούχους.

Ψηλά στην ατζέντα το ζήτημα της κατάργησης του ΤΑΙΠΕΔ

Το ζήτημα της κατάργησης του ΤΑΙΠΕΔ και της επιστροφής στο κράτος των ήδη μεταβιβασθέντων σε αυτό δημόσιων περιουσιακών στοιχείων αποτελεί μείζον ζήτημα και όρο άνευ ετέρου για την πραγμάτωση του αριστερού ριζοσπαστικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ και των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων που τον στηρίζουν . Η κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ θα σταματήσει τις διαδικασίες εκποίησης της δημόσιας περιουσίας που διενεργεί αυτό το μόρφωμα με την μαυραγορίτικη δράση σε βάρος του συνόλου του Ελληνικού λαού εκποιώντας ζωτικό χώρο της χώρας (λιμάνια αεροδρόμια, δασικές εκτάσεις, γη ) στο όνομα της εξυπηρέτησης του δημόσιου χρέους.

Οπως πολύ σωστά έχει αναφερθεί το χρέος και η αποπληρωμή του αποτελεί ένα από τους βασικούς μηχανισμούς εφαρμογής του νεοφιλελεύθερου σχεδίου που έχει δύο βασικούς στόχους : Ι. Την κατάργηση των εργατικών καταχτήσεων και την εγκαθίδρυση του εργατικού μεσαίωνα με την απογύμνωση της εργασίας από κάθε έννομη προστασία και ΙΙ. την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας και των υπηρεσιών που παρείχε το λεγόμενο κοινωνικό κράτους , την καταστροφή δηλαδή ενός πολιτισμού των δημόσιων – κοινών αγαθών, ο οποίος οικοδομήθηκε με μεγάλους αγώνες στην Ευρώπη μετά τον πόλεμο. Αυτή η υφαρπαγή ισοδυναμεί με απώλεια της κυριαρχίας του Κράτους, το οποίο δεν διαθέτει πλέον εργαλεία χάραξης πολιτικής για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την κοινωνική ευημερία μέσω και της αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου.

Ακριβώς αυτόν τον δεύτερο στόχο της παγκόσμιας και εγχώριας νεοφιλελεύθερης πολιτικής υλοποιεί η ίδρυση του ΤΑΙΠΕΔ (ν. 3986/2011) στο οποίο έχει μεταβιβαστεί προς εκποίηση μεγάλος όγκος της δημόσιας περιουσίας με στόχο την μεταφορά των εσόδων στη μαύρη τρύπα του φερόμενου ως δημόσιου χρέους. Απ’ αυτή την άποψη το δημόσιο χρέος αποτελεί την παγίδα υποταγής των κοινωνιών στο παγκόσμιο νεοφιλελεύθερο σχέδιο.

dsc_9709karathona_pano_taiped_1

 

Οι αιτιάσεις κατά του ΤΑΙΠΕΔ που έχουν ήδη κατατεθεί στον δημόσιο διάλογο όπως τέθηκαν επιγραμματικά από την αρχιτέκτονα – πανεπιστημιακό Ελένη Πορτάλιου στην μεγάλη συγκέντρωση της 19-1-2015 στο δικηγορικό σύλλογο της Αθήνας των φορέων για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ και την υπεράσπιση των δημόσιων χώρων και των δημόσιων αγαθών είναι οι εξής:

1. Η λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ προσβάλει τις διεθνείς συμβάσεις και τις συνταγματικές διατάξεις που προστατεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Οι εκποιήσεις διενεργούνται κατά παράβαση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας αλλά και η εκμετάλλευση των εκποιούμενων ακινήτων γίνεται με όρους ειδικών καθεστώτων εξαίρεσης.

2. Ακόμα και το τίμημα των ακινήτων στις εν εξελίξει εκποιήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ ή αυτές που ήδη προχώρησαν είναι εξευτελιστικό. Θλιβερά παραδείγματα αποτελούν η εκποίηση των 28 ακινήτων του δημοσίου και του ΟΠΑΠ καθώς και η ελεγχόμενη από το δικαστήριο – για απιστία σε βαθμό κακουργήματος ως προς το τίμημα – διαδικασία εκποίησης του Ελληνικού.

3. Όσον αφορά την περιβαλλοντική διάσταση, σύμφωνα με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία το ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί «κινητήρια επενδυτική δύναμη περιβαλλοντικής καταστροφής»

Οι αιτιάσεις αυτές σε συνδυασμό με τον πιο πάνω αναφερόμενο σκοπό της ίδρυσης του ΤΑΙΠΕΔ με τον μνημονιακό νόμο 3986/2011 σε εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015, καθιστούν την κατάργησή του άμεσης προτεραιότητας μέτρο στην διαδικασίας κατάργησης των μνημονιακών νόμων από την κυβέρνηση της Αριστεράς.

Στην ανάδειξη αυτής της προτεραιότητας έχουν οπωσδήποτε λόγο τα κινήματα που μέχρι σήμερα εμπόδισαν την δράση του ΤΑΙΠΕΔ με αγωνιστική δράση και με προσφυγή στους δικαστικούς αγώνες και μεταξύ αυτών κινήματα που αναπτύχτηκαν και στα Χανιά ενάντια στις ΒΑΠΕ,στην ιδιωτικοποίηση του Αεδρομίου Χανίων κ.α.

Νίκος Τζάρας 

Μέλος της δημοτικής κίνησης Χανίων  «πρώτα ο άνθρωπος»

“Η ζωή μας, οι ανάγκες και τα δικαιώματά μας δεν παζαρεύονται”

Σε ερώτηση δημοσιογράφου από το Ρέθυμνο στον υποψήφιο βουλευτή της ΑΝΤΑΡΣΥΑ-Μετωπική Αριστερή Συμπόρευση Σήφη Καυκαλά εκείνος απάντησε:

«Έχουμε τονίσει ότι στην περίπτωση κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ η στάση μας θα είναι από θέσεις αριστερής, εργατικής, νεολαιίστικης και λαϊκής αντιπολίτευσης χωρίς συμβιβασμούς και υποχωρήσεις στο όνομα του «ρεαλισμού του πρώτου βήματος», της ανοχής, της αναμονής και των «περιόδων χάριτος», αλλά κυρίως και για να μη δοθεί καμιά ανάσα στη Δεξιά και Ακροδεξιά να οργανώσουν την ρεβανσιστική επίθεσή τους στο λαό και την νεολαία.

Οι προτάσεις της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ για ανοχή από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ συνοδεύονται ταυτόχρονα από την αναπαραγωγή εκβιαστικών διλημμάτων απέναντι στον αγωνιζόμενο κόσμο της, του οποίου θέλει να υφαρπάξει όχι απλώς την ψήφο, αλλά την μαχητικότητα, την ανιδιοτέλεια και τον δυναμισμό του. Δεν είναι μόνο ένα επικοινωνιακό τρυκ που καλλιεργεί για να δείξει ένα δήθεν ενωτικό πρόσωπο προς την εκτός των τειχών του Αριστερά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει πολύ καλά ότι το πλαίσιο των προγραμμάτων μας είναι σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση. Μας θέλει θεραπαινίδες του που θα κάνουμε τα στραβά μάτια στις πιρουέτες της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ στις επαναδιαπραγματεύσεις με την ΕΕ των πολυεθνικών, τραπεζιτών και άλλων αρπακτικών.

Όμως την ζωή, τις ανάγκες, τα δικαιώματα του λαού και της νεολαίας εμείς δεν τα παζαρεύουμε με κανέναν και για κανένα λόγο. Δεν τα θεωρούμε αντικείμενο διαπραγμάτευσης ούτε ανοχής, αλλά στόχο καθημερινό, επίπονο και σταθερά προσανατολισμένο ενάντια στην πλουτοκρατία, τα κόμματα της και το κράτος της, νόημα της ζωής και τρόπο της ύπαρξής μας.

Γιατί όχι μόνο «δεν πάει άλλο», αλλά είναι ανάγκη «να πάει αλλιώς».

10897940_1393185874316371_9153703813803111997_n

SOS Tροχαία Εγκλήματα προς κόμματα: Δεσμεύσεις για να μην έχουμε 1.500 νεκρούς κάθε χρόνο

Λίγες μέρες πριν από τις κρίσιμες εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, ο πανελλαδικός σύλλογος SOS Tροχαία Εγκλήματα θέτει κόμματα και υποψηφίους βουλευτές προ των ευθυνών τους για θέματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στην Ελλάδα κάθε χρόνο αφανίζεται ένα ολόκληρο χωριό 1.500 ατόμων εξαιτίας τροχαίων συγκρούσεων. Υπερδιπλάσιοι συνάνθρωποί μας τραυματίζονται πολλοί εκ των οποίων καλούνται να ζήσουν με βαριά αναπηρία.

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα καλεί τους υποψηφίους βουλευτές και τα κόμματα να δεσμευτούν ότι θα υιοθετήσουν μέτρα για την οδική ασφάλεια και θα συνταχθούν τη βασική αρχή ότι οι θάνατοι και οι τραυματισμοί στους δρόμους δεν είναι ανεκτοί.

Το κάλεσμα προς τους υποψηφίους της 25ης Ιανουαρίου εστιάζει σε δυο άξονες: υιοθέτηση του οράματος μηδέν και συνολική αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης (ποινική και αστική) των τροχαίων εγκλημάτων από την δικαιοσύνη.

Βασικά θέματα τα οποία χρήζουν απάντησης από τους αυριανούς εκπροσώπους μας είναι τα ακόλουθα:

1. Θα μειωθούν τα όρια ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, γύρω από σχολεία αλλά και στις εθνικές οδούς;

2. Θα δεσμευθεί η χώρα στην υλοποίηση ενός σχεδιασμού για την οδική ασφάλεια στα πλαίσια του οράματος μηδέν;

3. Μπορεί στο όνομα της αποσυμφόρησης των δικαστηρίων να υποβαθμίζονται παραβάσεις του ΚΟΚ που συνδέονται με επικίνδυνη οδήγηση σε πταίσματα ή πλημμελήματα; Μπορεί κάποιος που κατηγορείται για επικίνδυνη οδήγηση έχοντας προκαλέσει θανατηφόρο τροχαίο να δικάζεται πρωτοδίκως 5 ή 6 χρόνια μετά το συμβάν και όλο αυτό το διάστημα να συνεχίζει να οδηγεί; Αποτελεί ή όχι ένας τέτοιος πολίτης δημόσιο κίνδυνο;

sos

Από αυτήν την περίοδο έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης και απλόχερων υποσχέσεων παροχών και οικονομικών ελαφρύνσεων, απουσιάζει πλήρως οποιαδήποτε συζήτηση σε θέματα οδικής ασφάλειας. Ζητάμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις, όχι αοριστολογίες και ευχολόγια.

Ζητάμε πρωτίστως και ως δείγμα καλής θέλησης η κατάργηση του όρου “ατύχημα” όταν οι πολιτικοί και το επίσημο κράτος αναφέρονται σε τροχαίες συγκρούσεις.

Ζητάμε από την επόμενη κυβέρνηση και τους υποψήφιους βουλευτές να υιοθετήσουν το αποδεδειγμένο επιτυχημένο πλαίσιο “Όραμα Μηδέν”, θέτοντας τον άνθρωπο πάνω από το αυτοκίνητο και αναδεικνύοντας την οδική ασφάλεια απόλυτη πολιτική και κοινωνική προτεραιότητα.

Θέλουμε λοιπόν να γνωρίζουμε: Ποιός είναι διατεθειμένος να δεσμευτεί σε μια τέτοια πολιτική;

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

Στην Κίσσαμο ο Γιώργος Γραμματικάκης

Ο ευρωβουλευτής του Ποταμιού και πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης Γιώργος Γραμματικάκης θα βρίσκεται σήμερα το απόγευμα στην Κίσσαμο όπου το απόγευμα στις 7, στο Δημαρχείο της πόλης, θα έχει δημόσια συζήτηση με τους κατοίκους της περιοχής και θα παρουσιάσει τους υποψηφίους του Νομού Χανίων.

«Θα σταματήσει άμεσα η καταστροφή στις Σκουριές»

Συνέντευξη στη Νέλλη Ψαρρού | Η Κατερίνα Ιγγλέζη, βουλευτής Χαλκιδικής από το 2012 με τον ΣΥΡΙΖΑ και ξανά υποψήφιά του στις προσεχείς εκλογές, μας μιλά για τις ρητές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στο κίνημα των Σκουριών.

• Ποια είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για τις Σκουριές Χαλκιδικής;

Η επίσημη δεσμευτική θέση για τις Σκουριές έχει εκφραστεί τόσο από απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ όσο και από απόφαση που πάρθηκε στο ιδρυτικό συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ και λέει ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση η καταστροφή αυτή στις Σκουριές θα σταματήσει άμεσα. Η σύμβαση με την «Ελληνικός Χρυσός» βασίζεται σε έναν νόμο που αντιβαίνει τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Θα σταματήσει οποιαδήποτε λοιπόν επέμβαση στις Σκουριές, θα υπάρξει προσπάθεια να συνεχιστεί η υπάρχουσα μεταλλευτική δραστηριότητα σε φθίνουσα πορεία, με σταδιακή απεξάρτηση της περιοχής από τη μεταλλευτική δραστηριότητα και αποχαρακτηρισμό της, και φυσικά από κει και πέρα μια νέα αναπτυξιακή κατεύθυνση όπως αρμόζει στα ιστορικά και πολιτιστικά και φυσικά της πλεονεκτήματα.

• Σε σχέση με το εργοστάσιο στις Σκουριές, και με άλλες ιδιωτικοποιήσεις, υπάρχουν κάποιες ειλημμένες αποφάσεις μέχρι στιγμής. Αυτές σε ποιο βαθμό είναι δεσμευτικές για τον ΣΥΡΙΖΑ;

Είναι αρχή της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας ότι οι νόμοι καταργούνται με νόμους. Οι δεσμευτικές αποφάσεις έχουν γίνει δεσμευτικές με νόμους, που είναι μνημονιακοί νόμοι, κι αυτούς τους νόμους ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δεσμευτεί να τους καταργήσει.

• Ο κ. Τσίπρας όμως είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι στις Σκουριές θα εφαρμοστεί η νομιμότητα, χωρίς να αναφερθεί σε αλλαγή νόμων. Αυτή τη στιγμή έχουν ψηφιστεί νόμοι που καθιστούν νόμιμες αρκετές δραστηριότητες της εταιρείας και ήδη αυτή πιέζει την Πολεοδομία του Δήμου Αριστοτέλη για την εκ των υστέρων έκδοση άδειας δόμησης πριν από τις εκλογές.

Η εταιρεία παραβιάζει και τους περιβαλλοντικούς όρους των ΜΠΕ, χωρίς να ελεγχθεί από τις αρμόδιες κρατικές ελεγκτικές αρχές. Συγκεκριμένα η εταιρεία χτίζει χωρίς άδεια και μάλιστα με ξεδιάντροπα μεγάλες και μη εγκεκριμένες παρεκκλίσεις, κι ενώ δεν χορηγεί στοιχεία στην Πολεοδομία ή χορηγεί ψευδείς βεβαιώσεις, απαιτεί παρ’ όλα αυτά άδεια. Την εκ των υστέρων νομιμοποίηση των παράνομων εργασιών της εταιρείας επιχείρησε να δώσει με μια τροπολογία στον δασοκτόνο νόμο 4280/2014 η κεντρική διοίκηση, μετατρέποντας σε ad hoc πολεοδομική υπηρεσία τη Διεύθυνση Μεταλλευτικών και Βιομηχανικών Ορυκτών (ΔΙΜΕΒΟ) ώστε να μπορεί να παρέχει έγκριση δόμησης κατά παρέκκλιση οποιωνδήποτε ισχυουσών διατάξεων, και η πολεοδομική υπηρεσία πιέζεται να εκδώσει την οικοδομική άδεια χωρίς να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις. Για τη σωρεία όλων αυτών των παραβάσεων δεν έχουν αναζητηθεί ευθύνες και φυσικά δεν έχει τιμωρηθεί κανείς. Αντιθέτως, γινόταν με την ανοχή αν όχι την παρότρυνση των μνημονιακών κυβερνήσεων. Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, θα σταματήσει αυτή την κυβερνητική αυθαιρεσία και θα εφαρμόσει, όπως υποσχέθηκε, ο Αλέξης Τσίπρας τη νομιμότητα.

• Αυτή τη στιγμή στο βουνό οι εργασίες συνεχίζονται εδραιώνοντας και το εργοστάσιο. Ο ΣΥΡΙΖΑ, αν σχηματίσει κυβέρνηση στις 25 του μηνός, θα πρέπει να σταματήσει αμέσως τις εργασίες αν θέλει να μην ολοκληρωθεί η κατασκευή. Θα δοθεί προτεραιότητα άμεσων κινήσεων στο θέμα αυτό;

Ναι, θα πρέπει να είναι άμεσες. Αυτή τη στιγμή χτίζεται το εργοστάσιο που δεν έχει κατ’ αρχήν πολεοδομική άδεια. Προσπάθησαν να τη δώσουν αλλάζοντας το πολεοδομικό πλαίσιο, αλλά ακόμα δεν έχει άδεια. Η αλλαγή έγινε με νόμο του καλοκαιριού, έναν πραγματικά δασοκτόνο νόμο. Νομίζω πως στις άμεσες προτεραιότητες του νέου υπουργού Περιβάλλοντος θα είναι και η κατάργηση των διατάξεων αυτού του νόμου που δημιουργεί πραγματικά πρόβλημα καταστρέφοντας τα δάση.

efsyn.gr

Κασιμάτης: «Εγκληματικός οργανισμός» το ΤΑΙΠΕΔ

Της Χαράς Τζιναβάρα | «Εγκληματικό οργανισμό» αποκάλεσε το ΤΑΙΠΕΔ ο συνταγματολόγος και καθηγητής της Νομικής Σχολής, Γεώργιος Κασιμάτης, και πρόσθεσε ότι η φράση του δεν συνιστά περιύβριση αρχής, καθώς η σύσταση και οι αρχές λειτουργίας του, που θεσπίστηκαν με τον νόμο 3896/2011 κατ’ εφαρμογήν του Μνημονίου, έρχονται σε αντίθεση με το Σύνταγμα, αλλά και το Ευρωπαϊκό και Διεθνές Δίκαιο.

Η τοποθέτηση-καταπέλτης έγινε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που συνδιοργάνωσαν το Επιμελητήριο Περιβάλλοντος, το Δίκτυο Φίλοι της Γης και η Πρωτοβουλία Πολιτών και ήταν -στην ουσία- η αφετηρία της κίνησης για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ, στην οποία καλούνται να πάρουν σαφή θέση όλα τα κόμματα.

«Είναι το όργανο με το οποίο αυτοκτονεί το Ελληνικό Δημόσιο», παρατήρησε ο Γιώργος Χριστοφορίδης από το Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και τόνισε ότι με τον θεσμό του ΕΣΧΑΔΑ ανατράπηκε η πολεοδομική νομοθεσία στο όνομα των επενδύσεων.

Διαχειρίζεται δημόσια «φιλέτα»1,3 τρισ. ευρώ!

Στην πράξη το ΤΑΙΠΕΔ διαχειρίζεται δημόσια «φιλέτα» συνολικού ύψους 1,3 τρισ. ευρώ! «Το ποσό δεν έχει εγγραφεί ποτέ στο ενεργητικό του ΤΑΙΠΕΔ, γιατί θα αρκούσε, για να υπερκαλυφθεί το δημόσιο χρέος», αποκάλυψε ο δικηγόρος Π. Πολιτόπουλος, που δραστηριοποιείται για τη διάσωση του Ελληνικού.

Με βάση τον ιδρυτικό νόμο, στο Ταμείο εντάσσεται μόνον η ιδιωτική περιουσία, αλλά αρκεί μια υπουργική απόφαση για να επεκτείνει τη δράση του σε ακίνητα εθνικής σημασίας, οικολογικού ενδιαφέροντος, ακόμα και μνημεία.

efsyn.gr

Οι γερμανικές αποζημιώσεις σε ευθεία αντίθεση με τις επανορθώσεις και με το δημόσιο χρέος της Ελλάδας

Του Αντώνη Μπρεδήμα*

Μετά τον 1ο Παγκόσμιο πόλεμο, η Γερμανία ανέλαβε, με τη Συνθήκη Ειρήνης των Βερσαλλιών (1919) την υποχρέωση να αποζημιώσει τα κράτη – νικητές (ουσιαστικά τους ιδιώτες) για τις ζημίες που υπέστησαν στη διάρκεια του πολέμου, αλλά και να επιστρέψει τα πολιτιστικά και άλλα αντικείμενα. Το ύψος των γερμανικών αποζημιώσεων υπολογίστηκε στα 132 δισ. μάρκα, που κατανεμήθηκαν μεταξύ των Συμμάχων ως εξής: Γαλλία 52%, Μ. Βρετανία 22%, Βέλγιο 0,95%, Ιταλία 10%, Σερβο – Κροατία 5%, Ρουμανία 1,1%, Πορτογαλία και Ιαπωνία 0,95% και Ελλάδα 0,40%.

Η Γερμανία ξεκίνησε πληρώνοντας σημαντικά ποσά, γεγονός που αποσάθρωσε την οικονομία της, και υποστήριξε ότι οι αποζημιώσεις οδήγησαν τον γερμανικό λαό στη σκλαβιά. Στη Συνδιάσκεψη των Παρισίων (1921) προτάθηκε η πληρωμή ενός μέρους των αποζημιώσεων με κυμαινόμενες καταβολές, δηλαδή η σύνδεση των αποζημιώσεων με την ανάπτυξη της γερμανικής οικονομίας. Πρόταση που απορρίφθηκε από τη Γερμανία, που ζητούσε άλλες, πιο ευνοϊκές ρυθμίσεις.

Η καταστροφική οικονομική κατάσταση στη Γερμανία, αλλά και η ανάγκη να διαφυλαχθεί η σταθερότητα σ’ όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο, υποχρέωσε τις νικήτριες Δυνάμεις να επανεξετάσουν το θέμα των αποζημιώσεων με στόχο την αποκατάσταση της γερμανικής οικονομίας. Αυτό πραγματοποιήθηκε με τα δύο Σχέδια Dawes και Young, που συνέδεσαν την πληρωμή των αποζημιώσεων με κριτήριο την ευημερία της Γερμανίας και με σταδιακή παράταση των πληρωμών μέχρι το 1988! Όμως, η οικονομική κατάσταση στη Γερμανία δεν βελτιώθηκε, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης του 1929, με αποτέλεσμα να δοθεί, σε μια πρώτη φάση, ένα μορατόριουμ πληρωμών ενός έτους και στη συνέχεια, με τη Συνθήκη της Λωζάννης (1932), σημαντική μείωση των αποζημιώσεων (πλην αυτών προς τους ιδιώτες), αλλά όλες αυτές οι προβλέψεις καταργήθηκαν με την έλευση στην εξουσία του ναζιστικού καθεστώτος.

Τελικά, η Γερμανία πλήρωσε ένα μόνο μέρος των πολεμικών αποζημιώσεων: κατά την ίδια, το 53% του συνολικού ποσού, ενώ για τους Συμμάχους το 45,3%.

Στη Συνδιάσκεψη του Πότσνταμ (1945) αποφασίστηκε, κατ’ αρχάς, η πληρωμή των αποζημιώσεων προς τις τέσσερις κύριες νικήτριες Δυνάμεις μέσα από τη μεταφορά βιομηχανιών που ευρίσκονταν στις αντίστοιχες ζώνες κατοχής, με την ΕΣΣΔ να λαμβάνει ένα περαιτέρω 15% από τις Δυτικές ζώνες κατοχής. Από την άλλη πλευρά, η πληρωμή των χρεών θα έπρεπε να αφήσει στον γερμανικό λαό επαρκείς πόρους που θα του επέτρεπαν να επιβιώσει χωρίς εξωτερική βοήθεια. Αλλά, ενώ η σοβιετική πλευρά ζητούσε μαζικές μεταφορές βιομηχανιών, οι Δυτικοί υποστήριξαν ότι οι γερμανικές εξαγωγές θα έπρεπε να αφιερωθούν στην πληρωμή των εισαγωγών ειδών πρώτης ανάγκης.

Με συμπληρωματικές συμφωνίες, υιοθετήθηκε (1946) ένα Σχέδιο για τις αποζημιώσεις και το επίπεδο της γερμανικής οικονομίας, σύμφωνα με το οποίο το βιομηχανικό επίπεδο της Γερμανίας θα έπρεπε να περιοριστεί στο 50% του 1938. Αυτό θεωρήθηκε ως επαρκές για την επιβίωση της Γερμανίας χωρίς εξωτερική βοήθεια, με το βιωτικό επίπεδο να μειώνεται στον μέσο όρο των ευρωπαϊκών χωρών (εξαιρουμένης της Μ. Βρετανίας και της ΕΣΣΔ). Αυτό το Σχέδιο εγκαταλείφθηκε στις ζώνες κατοχής των Δυτικών, που αποφάσισαν τη βιομηχανοποίηση της Γερμανίας στο 70-75%.

Όσον αφορά τις αποζημιώσεις της Δυτικής Γερμανίας, οι συμφωνίες των Παρισίων (με συμμετοχή 18 κρατών) προσδιόρισαν ότι «οι αποζημιώσεις θα πρέπει να γίνουν προς τις χώρες που έφεραν το κύριο βάρος του πολέμου, υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες και οργάνωσαν τη νίκη επί του ‘εχθρού’. Οι αποζημιώσεις διαιρέθηκαν: (α) στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, εμπορικά πλοία και πλοία εσωτερικών διαδρομών, και (β) όλες τις άλλες μορφές αποζημιώσεων. Από την πρώτη κατηγορία, η Ελλάδα έλαβε το 4,35% και από τη δεύτερη το 2,70%. Και ενώ το άρθρο 2Α προσδιόριζε ότι με αυτό καλύπτονταν όλες οι αποζημιώσεις της Γερμανίας, ταυτόχρονα προσδιόριζε στη συνέχεια ότι η προηγούμενη ρύθμιση δεν προκαταλάμβανε, στον προσδιορισμό, σε εύθετο χρόνο, του συνολικού ποσού των αποζημιώσεων της Γερμανίας.

Έτσι, ενώ το 1947 μειώθηκαν οι βιομηχανικές μεταφορές κατά το ήμισυ, πολιτικοί λόγοι, όπως το Σχέδιο Μάρσαλ και η ένταξη της Δυτ. Γερμανίας στο Δυτικό στρατόπεδο, επέβαλαν τη διατήρηση του βιομηχανικού της επιπέδου, δηλαδή τη μείωση της αποβιομηχανοποίησης. Με αποτέλεσμα, το 1949 η αξία των μεταφερόμενων εγκαταστάσεων να περιοριστεί στο 20% των προβλεπόμενων του 1946.

Με τη Συμφωνία του Λονδίνου (1953), και στο πλαίσιο της όλης πολιτικής των Δυτικών Μεγάλων Δυνάμεων για στήριξη της Δυτ. Γερμανίας, αναβλήθηκε η πληρωμή των επανορθώσεων πολέμου, μέχρις ότου γίνει οριστική ρύθμιση του προβλήματος, χωρίς να προσδιορίζεται πότε θα γινόταν αυτή η ρύθμιση. Με άλλη συμφωνία, του 1954, προσδιορίστηκε ότι οι επανορθώσεις θα ρυθμιστούν με τη συνθήκη ειρήνης της Γερμανίας με τα πρώην εχθρικά κράτη, δηλαδή μέχρι να πραγματοποιηθεί η ενοποίηση της χώρας, χωρίς όμως να αποκλείεται η σύναψη σχετικών προγενέστερων συμφωνιών. Η αναστολή αυτή της πληρωμής των αποζημιώσεων δεν ήταν υποχρεωτική στο νομικό επίπεδο, αφού η ίδια η Δυτική Γερμανία θεωρούσε ότι ήταν η συνέχεια του γερμανικού κράτους. Αυτή η αναστολή (ή μορατόριουμ) οφειλόταν σε λόγους καθαρά πολιτικού καιροσκοπισμού, δηλαδή της ανασυγκρότησης της γερμανικής ισχύος στο πλαίσιο της διαιρεμένης Ευρώπης. Και ενώ η οικονομία της Γερμανίας είχε αναρρώσει πλήρως, αρνείτο επιμόνως οποιαδήποτε συζήτηση για αποζημίωση (με εξαίρεση την περίπτωση των Εβραίων).

Η επανένωση των δύο Γερμανιών το 1990, με τη Συνθήκη 2+4 (δύο Γερμανίες και τέσσερις Μεγάλες Δυνάμεις), έθεσε πάλι το θέμα των αποζημιώσεων. Η Γερμανία υποστηρίζει ότι με τη Συνθήκη αυτή καταργήθηκε η υποχρέωση αποζημίωσης. Πλην του ότι αυτό δεν προκύπτει από το ίδιο το κείμενο της Συνθήκης, όσον αφορά την Ελλάδα (ενδεχομένως και άλλες χώρες) η Συνθήκη αυτή δεν την δεσμεύει. Θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι είχε δεσμευθεί (όπως άλλες χώρες) μόνο αν είχε ρητώς ή σιωπηρώς παραιτηθεί των αξιώσεών της. Αυτό όμως δεν έγινε, στο μέτρο που, μετά το 1990, η Ελλάδα επανέφερε επανειλημμένα το θέμα απέναντι στη Γερμανία. Η αξίωση της Ελλάδας επομένως παραμένει στο νομικό επίπεδο, ανεξαρτήτως του αν μπορεί να την διεκδικήσει σε δικαιοδοτικό επίπεδο.

Η Γερμανία εξήλθε ηττημένη εκ του 1ου και του 2ου Παγκοσμίου πολέμου. Υπέγραψε, ως προς τον πρώτο, τη συνθήκη ειρήνης των Βερσαλλιών και, ως προς τον δεύτερο, η υπογραφή συνθήκης ειρήνης αναβλήθηκε και στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε με τη σύμφωνη γνώμη των Μεγάλων Δυνάμεων. Η Γερμανία επωφελήθηκε από την αντιμετώπισή της αυτή από τους νικητές και μπόρεσε έτσι να προχωρήσει στην οδό της ανάπτυξης. Η Ελλάδα εξήλθε εν πολλοίς κατεστραμμένη από τον 1ο Παγκόσμιο πόλεμο, αλλά δεν αποζημιώθηκε από την ευημερούσα πλέον Γερμανία. Ακόμα δε περισσότερο, μετά την παγκόσμια κρίση του 2008 και τη χρεοκοπία του 2009, η Ελλάδα βρέθηκε, με πρωτοβουλία της Γερμανίας, στη μέγγενη των Μνημονίων και στη βαθιά προσβολή των οικονομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των πολιτών, χωρίς να υπάρχει φως ανάπτυξης στο βάθος του τούνελ. Η Γερμανία επιβάλλοντας στην Ελλάδα, με τη βοήθεια ασφαλώς και άλλων διεθνών παραγόντων, τις πολιτικές της λιτότητας και της ύφεσης, μεταβλήθηκε από θύμα σε θύτη.

* Ο Αντώνης Μπρεδήμας είναι ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών

avgi.gr

Και η ΟΙΕΛΕ για την απόλυση του γυμνασιάρχη της Σχολής Μωραϊτη Γιώργου Θαλάσση

Εντείνονται οι αντιδράσεις για την απόλυση του γυμνασιάρχη της Σχολής Μωραϊτη. Σύμφωνα με τα όσα έχουν καταγγελθεί η απόλυσή του σχετίζεται με τη στάση που είχε τηρήσει αναφορικά με τους δύο πρώην μαθητές της Σχολής, Αλέξη Γρηγορόπουλου και Νίκο Ρωμανό. Αυτό είπε και σε δηλώσεις του ο Γιώργος Θαλάσσης ο οποίος είπε ότι ασκήθηκαν πιέσεις από γονείς που συντάσσονται με τη Χρυσή Αυγή.

Στην ανακοίνωσή της τώρα η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας δεν κάνει αναφορά στις καταγγελίες όμως σημειώνει το παράνομο της απόλυσης αναφέροντας τα εξής:

Πρωτοφανής στα εκπαιδευτικά χρονικά η παράνομη ως καταχρηστική καταγγελία σύμβασης και μάλιστα εν τω μέσω της σχολικής χρονιάς του επί 23 έτη Διευθυντή του Γυμνασίου της Σχολής Μωραΐτη. Η απόλυση αυτή είναι προδήλως παράνομη ως καταχρηστική, καθώς, σύμφωνα με το άρθρο 25, παρ. 4 του ν. 682/77, η θητεία του διευθυντή ιδιωτικής σχολικής μονάδας είναι ετήσια.

Για το εξαιρετικά κρίσιμο αυτό ζήτημα που δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, αλλά ολόκληρο τον κλάδο και τις εργασιακές μας σχέσεις, πραγματοποιήθηκε σήμερα, παρουσία δεκάδων συναδέλφων και κοινού κλιμακίου της ΟΙΕΛΕ και του ΣΙΕΛ, η ΓΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Σχολής Μωραΐτη.

Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ τοποθετήθηκε για το ζήτημα, αναλύοντας το νομικό κομμάτι και ενημερώνοντας για τις όλες κινήσεις της Ομοσπονδίας. Ενημέρωσε, δε, τους παριστάμενους συναδέλφους για το ΠΥΣΔΕ Β’ Αθήνας που διεξήχθη χθες με αντικείμενο την εξέταση της καταγγελίας σύμβασης και αποφάσισε ομόφωνα ότι η καταγγελία δεν ισχύει μέχρι να υπάρξει γνωμοδότηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. Ακολούθησαν ερωτήσεις και τοποθετήσεις συναδέλφων, έγινε έντονος αλλά γόνιμος διάλογος και στο τέλος εξεδόθη ομόφωνη απόφαση.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ

Η θέση της ΟΙΕΛΕ για την υπόθεση καταγγελίας του συναδέλφου Γιώργου Θαλάσση έχει ως εξής:

· Η Ομοσπονδία θεωρεί ότι η καταγγελία σύμβασης του επί 23 έτη Διευθυντή του Γυμνασίου της Σχολής Μωραΐτη είναι παράνομη ως καταχρηστική, καθώς παραβιάζεται το άρθρο 25, παρ. 4 του ν. 682/77 που ορίζει με σαφήνεια ότι η θητεία του Διευθυντή είναι ετήσια, επομένως λήγει την 31η Αυγούστου του σχολικού έτους. Επομένως κρίνει ως παράνομη και καταδικαστέα την απόφαση της ιδιοκτησίας του σχολείου.

· Η ΟΙΕΛΕ ζητά από τη διοίκηση του σχολείου να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΠΥΣΔΕ Β’ Αθήνας, σύμφωνα με την οποία η καταγγελία σύμβασης δεν ισχύει μέχρι να υπάρξει απάντηση της νομικής υπηρεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για το ζήτημα. Τυχόν μη συμμόρφωση της ιδιοκτησίας του σχολείου με την απόφαση του ΠΥΣΔΕ αποτελεί πειθαρχικό και ποινικό αδίκημα και η ΟΙΕΛΕ θα προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να τηρηθεί η νομιμότητα.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ

 

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ α.α.

ΑΛΕΚΟΣ ΓΟΥΛΑΣ

18 F-16 των ΗΠΑ και 300 άτομα προσωπικό στη Σούδα – Σκληρές αερομαχίες με τούρκικα F-16

Μαζικές προσγειώσεις αμερικανικών F 16 από προχθές στην Σούδα. 18 μαχητικά αεροσκάφη F 16 της αμερικανικής αεροπορίας, έχουν προσγειωθεί στην Σούδα συνοδευόμενα από 300 άτομα που είναι το προσωπικό υποστήριξής τους. Γιατί αυτές οι μαζικές προσγειώσεις που μοιάζουν με μεταστάθμευση ,αφού τα αμερικανικά F 16 θα παραμείνουν στην Σούδα μέχρι και τις 12 Φεβρουαρίου;

Τα αεροσκάφη ήταν αρχικά προγραμματισμένο να χρησιμοποιήσουν της αεροπορική βάση της Ανδραβίδας ,όπως είχε γράψει το Onalert.gr. Τα σχέδια άλλαξαν και προτιμήθηκε η πάντα πιο “βολική” Σούδα. Επισήμως τα αμερικανικά F 16 ήρθαν στην Ελλάδα για συνεκπαίδευση με πιλότους της ελληνικής ΠΑ.

Η αλήθεια είναι ότι δεν συνηθίζονται τους χειμερινούς μήνες τέτοιου είδους δραστηριότητες. Και αυτό έχει πρoκαλέσει σεναριολογία που θέλει τα F 16 των αμερικανών να προσγειώνονται στο “αεροπλανοφόρο” Κρήτη, για άλλους λόγους.

Αερομαχίες με F 16 νότια του Καστελόριζου

Πάντως να σημειώσουμε ότι σε μία άλλη εξέλιξη που είναι άγνωστο το κατά πόσο σχετίζεται με την έλευση των αμερικάνικων F-16, σύμφωνα με το defencenet.gr, υπήρξε εμπλοκή και σκληρή αερομαχία μεταξύ 6 τουρκικών μαχητικών F-16C block 40 CCIP τα οποία απογειώθηκαν από την ΑΒ στο Μπαλίκεσίρ και τα οποία εισήλθαν στον ελληνικό FIR μεταξύ Χίου και Σάμου, παραβιάζοντας τον Εθνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ).

Όπως αναφέρει το defencenet.gr αρχικά στην αναχαίτισή του προσήλθαν δύο F-16 block 52+ που απογειώθηκαν από την βάση ετοιμότητας στο Καστέλι (133 ΣΜ). Κι ενώ είχαν απομακρυνθεί και τα ελληνικά μαχητικά αποσύρθηκαν τα τουρκικά F 1-16 αντέστρεψαν την πορεία τους για να ακολουθήσει νέα αερομαχία με δύο μαχητικά ετοιμότητας F-16 block 52+ από τη Σούδα.

Η αερομάχια διάρκησε αρκετή ώρα έως ότου τελικώς να αποχωρήσουν τα τουρκικά F-16. Συνολικά, πέρα από τις εμπλοκές έγιναν ακόμη 5 παραβάσεις του FIR Αθηνών όπως και 5 παραβιάσεις του EEX.

Τι γίνεται με τα uav’s

Οι αμερικανοί υπενθυμίζουμε ,ότι εδώ και δυο χρόνια έχουν ζητήσει από την Ελλάδα να επιτρέψει την μεταστάθμευση αμερικανικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών τόσο στην Σούδα, όσο και στο Καστέλι. Η ελληνική κυβέρνηση μετά από καθυστέρηση πολλών μηνών απάντησε αρνητικά,αλλά οι ΗΠΑ επιμένουν.

Λόγω των εκλογών οι συζητήσεις δεν συνεχίστηκαν. Η επόμενη κυβέρνηση όμως, όποια κι αν είναι αυτή, θα κληθεί να λάβει μια απόφαση για την ικανοποίηση ή την οριστική απόρριψη του αμερικανικού αιτήματος, στο οποίο οι ΗΠΑ δίνουν μεγάλη σημασία. Αρκεί να κοιτάξει κάποιος τον χάρτη της ευρύτερης περιοχής για να καταλάβει σε πόσο σημαντική θέση βρίσκεται η Κρήτη.

onalert.gr, defencenet.gr