To αμέσως προσεχές διάστημα ολοκληρώνεται η αξιολόγηση των φακέλων για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στο Cretalive. Μάλιστα τονίζουν ότι προχωρά κανονικά η διαγωνιστική διαδικασία, καθώς έχουν αποσφραγιστεί οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών.
Το έργο μήκους 157,5 χλμ. έχει προϋπολογισμό €1,75 δισ. και προσφορά έχουν καταθέσει οι Άβαξ – Egis Project – Meridiam (ένωση Ιδομενέας), ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ Παραχωρήσεις – Mytilineos
Σημειώνεται ότι το έργο έχει λάβει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), ύψους €200 εκατ., με ορίζοντα την ολοκλήρωση του 15% των εργασιών της συνολικής αξίας του έργου έως τέλος του 2025 και έπειτα από απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρατείνεται έως 7/3/2024 – δύο μήνες από το αρχικό όριο – η κατάθεση των οικονομικών προσφορών και των εγγυητικών επιστολών.
Τα επιπλέον έργα
Αξίζει να αναφερθεί πως εκτός της παραπάνω δημοπράτησης, έχουν σχεδιαστεί ακόμα δύο έργα για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ.
Το πρώτο προϋπολογισμού €186 εκατ., που αφορά το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που θα υλοποιηθεί από την Άκτωρ και έχει δημόσιο χαρακτήρα.
Το δεύτερο έργο έχει χαρακτήρα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού €290 εκατ. και αφορά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη και θα υλοποιηθεί από την κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat.
Οι επιφυλάξεις
Τις παραπάνω εκτιμήσεις δεν ενστερνίζεται η αντιπολίτευση. Τόσο από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ όσο και του ΠΑΣΟΚ, έχουν κατατεθεί σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή αναφορικά με την πρόοδο του έργου, και κάνουν λόγο μεταξύ άλλων για καθυστερήσεις.
Ο Μανόλης Χνάρης, βουλευτής Ρεθύμνου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής ήταν ένας από τους βουλευτές που υπέγραψαν την σχετική ερώτηση και αναφέρει στο Cretalive ότι “διαψεύδουν τις θριαμβολογίες της κυβέρνησης, οι συνεχείς καθυστερήσεις, αναβολές και αβλεψίες, για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης. Αναμένουμε τις απαντήσεις του αρμόδιου υπουργού για ένα έργο που η ελληνική πολιτεία οφείλει στους πολίτες του νησιού μας”.
Υπενθυμίζεται ότι υπάρχουν ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα καθώς το οδικό έργο θα χρηματοδοτηθεί με κονδύλια 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχοντας μια σειρά από ορόσημα προκειμένου να μην χαθούν οι πόροι.