Του Κίμωνα Ε. Φουντούλη
Προτείνεται ως μέτρο μείωσης των δυστυχημάτων και για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) να τοποθετηθούν ελαστικά κολονάκια.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Σταϊκούρα, το ανάλογο κόστος για τον δρόμο Πάτρα-Πύργος ανήλθε σε 30 εκατομμύρια ευρώ. Με δεδομένο πως το μήκος Πάτρα-Πύργος είναι 70 χιλιόμετρα και υποθέτοντας πως τα κολονάκια τοποθετούνται ανά ένα (1) μέτρο, δηλαδή 70 χιλιάδες κολονάκια, προκύπτει κόστος αγοράς και τοποθέτησης περί τα 430 ευρώ ανά κολονάκι! Αν τοποθετούνται σε διπλή σειρά, τότε το κόστος υποδιπλασιάζεται σε 215 ευρώ ανά κολονάκι. Απλουστευτική η προσέγγιση, αλλά εύλογη.
Ανάγοντας το παραπάνω κόστος ανά μέτρο στο μήκος του ΒΟΑΚ, δηλαδή στα 300 χιλιόμετρα, προκύπτει προϋπολογισμός από 64,5 εκατομμύρια έως 129 εκατομμύρια ευρώ (μονή ή διπλή σειρά κολονάκια).
Μια σύντομη έρευνα σε καταστήματα της γειτονιάς δίνει κόστος αγοράς ανά κολονάκι στη λιανική περί τα 30 με 40 ευρώ, ίσως και φτηνότερα. Είναι εύλογο να αναμένουμε πολύ καλύτερες τιμές για μαζική αγορά, ακόμα και στο μισό της τιμής λιανικής.
Με δεδομένο επίσης πως επίγονοι του Ντα Βίντσι και του Ραφαήλ δεν δραστηριοποιούνται στον κλάδο οδικών έργων, πρέπει να εξηγηθούν τα κόστη πρώτα και κύρια στους υπηρεσιακούς παράγοντες, στους κυβερνητικούς αλλά και στους φορολογούμενους.
Κάθε ανθρώπινη ζωή είναι ανεκτίμητη, τα έργα προστασίας πρέπει να δικαιολογούνται και οι πόροι να αποδίδουν τα μέγιστα. Αυτά στις πλούσιες χώρες.
Εμείς πρέπει να αποδείξουμε πως παρά την πτώχευση παλεύουμε για ανατροπή πολιτικών που μας οδήγησαν σε αυτή.