15.8 C
Chania
Wednesday, December 10, 2025

BOAK: Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για το έργο Χανιά – Ηράκλειο

Ημερομηνία:

Ανάμεσα σε τρεις ισχυρούς υποψήφιους μνηστήρες κορυφώνεται η μάχη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Η αυλαία του διαγωνισμού για την σύμβαση παραχώρησης «Χανιά –Ηράκλειο» πέφτει σήμερα με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που θα κρίνει τον προτιμητέο επενδυτή του μεγάλου οδικού έργου ύψους περίπου 2 δις. Για την σύμβαση διασταυρώνουν τα ξίφη τους, η ΑΒΑΞ με τις γαλλικές EGIS και την επενδυτική εταιρεία Meridiam, η κοινοπραξία της Mυτιληναίος με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία έχει κατέβει μόνη της στο διαγωνισμό. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα πρέπει να θεωρείτε «κλειδωμένη» και η συμμετοχή στο έργο της Άκτωρ, η οποία έχει εξαγοραστεί από την Ιntrakat και θέτει υποψηφιότητα για την κατασκευή του έργου σε περίπτωση που κριθεί πλειοδότης το σχήμα υπό την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ή εφόσον εξασφαλιστεί κάποια συμφωνία μεταξύ της τεχνικής εταιρείας και του αναδόχου.

Με το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, κλείνει και τυπικά ο κύκλος των μεγάλων οδικών παραχωρήσεων της χώρας καθώς η έλλειψη χρηματοδότησης βάζει στην άκρη (προς ώρας τουλάχιστον) τα σχέδια για τα έργα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού που έχουν προτείνει οι τεχνικές εταιρείες.

Ο ΒΟΑΚ αποτελεί μια σύνθετη υποδομή με μεγάλο κατασκευαστικό αντικείμενο και αυτός είναι και ένας από τους λόγους που υπήρξε έντονο παρασκήνιο μεταξύ των εργολάβων, με την παρέμβαση και της ίδιας της κυβέρνησης που επιδιώκει το έργο να επιταχύνει ρυθμούς για να μην χαθούν τα ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης που εξασφαλίζει χρηματοδότηση ύψους 200 εκ. ευρώ.

Οι συζητήσεις, τα ραντεβού και οι παρεμβάσεις για να «ξεκολλήσει» το έργο ήταν επίσης και ο κυριότερος λόγος της οκτάμηνης καθυστέρησης για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που ξεκίνησε με την προεπιλογή σχημάτων το 2019, συνεχίστηκε πέντε χρόνια αργότερα με την υποβολή των οικονομικών προσφορών (λίγο πριν τις εκλογές τον Μάιο), και σήμερα γράφετε το φινάλε με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Το στοίχημα πλέον με το διαγωνισμό είναι αν ο ΒΟΑΚ θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού προσελκύοντας υψηλό τίμημα ή αν οι υποψήφιοι μνηστήρες θα φανούν λιγότερο γενναιόδωροι με το μεγάλο οδικό έργο που φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο υψηλών προδιαγραφών και οδικής ασφάλειας από τα Χανιά έως το Ηράκλειο. Κρίσιμο επίσης στοιχείο παραμένει και η στάση των εταιρειών από εδώ και πέρα, καθώς τυχόν ενστάσεις εγκυμονούν τον κίνδυνο για νέο κύκλο καθυστερήσεων.

Ο ΒΟΑΚ μήκους 194,5 χιλιομέτρων θα έχει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους σχεδόν 35 χιλιομέτρων και 11 χιλιόμετρα γέφυρες.

Για το συνολικό μήκος του τμήματος που θα παραχωρηθεί, από τον Κίσσαμο Χανίων μέχρι το Ηράκλειο, υπάρχει προαίρεση για την κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά. Για το έργο προβλέπεται επίσης να λειτουργήσουν σκιώδη διόδια που θα επιδοτούνται από το κράτος λόγω των εκτιμώμενων χαμηλών διελεύσεων που καθιστούν μη βιώσιμο το έργο.

newmoney.gr

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΟΟΣΑ: Στο “ρετιρέ” οι έμμεσοι φόροι

Παραμένει στην Ελλάδα σε υψηλό επίπεδο η έμμεση φορολογία,...

Η Ελλάδα στα δύο: Ασφυκτιούν οι μεγάλες πόλεις, ερημώνει η ύπαιθρος

Η Αθήνα πνίγεται. Τα ενοίκια εκτοξεύονται, οι δρόμοι μοιάζουν...

Η Οδύσσεια για την άδεια παραμονής – Την περιμένουν ακόμη και πέντε χρόνια

Ένας έφηβος, 14 ετών, προετοιμάζεται για την εκδρομή του...