12.8 C
Chania
Wednesday, January 8, 2025

«COPELI»: Πως το όραμα ενός Ηρακλειώτη γίνεται πραγματικότητα σε χωριά της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής

Ημερομηνία:

Ο κ. Σλήμαν με μεγάλη εμπειρία στο χώρο της τεχνολογίας και των υπολογιστών καθώς εργαζόταν σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες έφυγε το 2021 για την μακρινή Τανζανία προκειμένου να μάθει στα παιδιά να μιλούν και να γράφουν αγγλικά ως εθελοντής δάσκαλος, αλλά και για να ανακατασκευάσει δημόσια δημοτικά σχολεία της περιοχής.

«Εμπειρία ζωής», λέει ο ίδιος και πως να μην είναι αφού 3 χρόνια μετά αποφάσισε τη δημιουργία της οργάνωσης COPELI για να βοηθήσει όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά που το έχουν πραγματικά ανάγκη.

Πως πήρε την απόφαση για το όνομα;

«Η ονομασία «ΚΟΠΕΛΙ» προέρχεται από την κρητική διάλεκτο (από το νησί της Κρήτης στην Ελλάδα), όπου σημαίνει «παιδί». Για εμάς, ωστόσο, αντιπροσωπεύει και την αποστολή μας: Δημιουργώντας Ευκαιρίες για Πρακτική Εκπαίδευση και Δια Βίου Ανάπτυξη (Στα Αγγλικά: C.O.P.E.L.I.: Creating Opportunities for Practical Education and Lifelong Impact). Η Κρήτη είναι η γενέτειρα του COPELI, και από εδώ, φιλοδοξούμε να μεγαλώσει, να διασχίσει τα σύνορα και να να ενώσει ανθρώπους από όλο τον κόσμο γύρω από την αποστολή του.», αναφέρει ο ίδιος μιλώντας στο Patris.gr.

«Οραματιζόμαστε έναν κόσμο όπου κάθε παιδί θα έχει πρόσβαση σε καθαρό νερό, θρεπτικά τρόφιμα και ποιοτική εκπαίδευση, δίνοντάς του τη δυνατότητα να αξιοποιήσει πλήρως τις ικανότητές του και να ζήσει με αυτονομία και αξιοπρέπεια. Σε αντίθεση με άλλους οργανισμούς, δεν επιβάλλουμε εξωτερικές λύσεις – σεβόμαστε τις τοπικές παραδόσεις και συνεργαζόμαστε στενά με τις τοπικές κοινότητες για να τις εξοπλίσουμε με τα εργαλεία και τη γνώση που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τις δικές τους προκλήσεις. Ενθαρρύνοντας την αυτονομία και την ανεξαρτησία, διασφαλίζουμε ότι κάθε παιδί που προσεγγίζουμε έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί και να επιτύχει, όχι μόνο στο παρόν, αλλά και για τις επόμενες γενιές».

Η οργάνωση έχει ως στόχο την εκπαίδευση των μελών της κοινότητας, προκειμένου να μπορούν μόνοι τους να ανταπεξέλθουν στις αντιξοότητες και να αυτονομηθούν.

«Στόχος μας είναι να υλοποιούμε βιώσιμες λύσεις οι οποίες καθιστούν τις κοινότητες ανεξάρτητες. Για παράδειγμα, αντί να προσφέρουμε έτοιμα γεύματα στους ανθρώπους αυτούς για να περάσουν ένα μήνα, θα προσπαθούμε να τους παρέχουμε τους πόρους αλλά και την τεχνογνωσία, όπου χρειάζεται, ώστε να μπορούν να παράγουν μόνοι τους τα αναγκαία, δημιουργώντας για παράδειγμα μια καλλιεργήσιμη έκταση από την οποία θα μπορούν να προμηθεύονται φρούτα, λαχανικά και άλλες τροφές, εξασφαλίζοντας έτσι την καθημερινή τους διατροφή. Δεν θέλουμε σχέση εξάρτησης οργανισμού και κοινότητας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Σλήμαν.

«Για να είναι βιώσιμες αυτές οι λύσεις και να αντέξουν στον χρόνο, σε κοινότητες όπως της Αφρικής θα πρέπει οι τοπικοί άρχοντες να ηγηθούν σε αυτές τις πρωτοβουλίες, οι οποίες θα είναι καθαρά υπό την δική τους επιτήρηση. Εμείς θα τους στηρίζουμε σε 3 βασικούς πυλώνες, για την επιβίωση και την ανάπτυξη της κοινότητάς τους:

  1. Νερό -Υγιεινή
  2. Διατροφή
  3. Τεχνική Κατάρτιση»

Να διατηρηθεί η ταυτότητα και οι παραδόσεις τους

Στόχος της προσπάθειας αυτής και μια από τις 6 βασικές αρχές της οργάνωσης είναι ο σεβασμός στην τοπική κοινότητα και τις παραδόσεις της, είτε πρόκειται για κοινότητες της Νοτίου Αφρικής είτε της Λατινικής Αμερικής, είτε οπουδήποτε αλλού.

Για τον σκοπό αυτό, τα μέλη της οργάνωσης συνεργάζονται με τον τοπικό αρχηγό, ο οποίος αποφασίζει ποιό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της κοινότητας, καθώς και το έργο που θέλει να υλοποιηθεί, καθώς ηγείται της όλης διαδικασίας. Αυτός είναι υπεύθυνος, γνωρίζει τις ανάγκες της κοινότητάς του και έχει την καλύτερη κατανόηση της λύσης του προβλήματος.

«Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του έργου, καθώς η τοπική κοινότητα το αντιλαμβάνεται ως δικό της επίτευγμα και αναλαμβάνει την ευθύνη να το διατηρήσει σε καλή κατάσταση με την πάροδο του χρόνου, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για έργα υποδομής, όπως για παράδειγμα σχολικά αποχωρητήρια.», αναφέρει ο κ. Σλήμαν.

“Η διευθύντρια του δημόσιου δημοτικού σχολείου της Ιλκιντίνγκα στην Αρούσα της Τανζανίας παραδίδει στον κ. Σλήμαν ευχαριστήρια επιστολή για την ανακαίνιση 3 τάξεων και των αποχωρητηρίων του σχολείου (2021)”

Εκπαίδευση

Τα θεωρητικά μαθήματα τεχνικής κατάρτισης των μικρών αλλά και μεγαλύτερων παιδιών γίνονται σε κύκλο και αναπτύσσουν το αίσθημα της αλληλεγγύης. Τα μαθήματα δεν είναι μόνο θεωρητικά όμως. Στόχος είναι, μετά από την υποχρεωτική εκπαίδευση του δημόσιου σχολείου, τα παιδιά να λαμβάνουν και τεχνική κατάρτιση έτσι ώστε να μπορούν να βρουν εργασία ως γεωργοί, ψαράδες, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κ.λ.π.

«Απώτερος σκοπός της τεχνικής κατάρτισης είναι να μπορούν να εργαστούν και να βοηθήσουν οικονομικά τις οικογένειες και τις κοινότητες τους, και γενικά να έχουν μια αυτόνομη ζωή», τονίζει ο κ. Σλήμαν.

«Αν κάποιος θέλει να αλλάξει τον κόσμο του αύριο, θα πρέπει να αφιερώσει χρόνο στα παιδιά του σήμερα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Περισσότερα για το COPELI μπορείτε να μάθετε:

στην επίσημη ιστοσελίδα της οργάνωσης εδώ

στη σελίδα στο facebook εδώ

και στο Instagram εδώ

patris.gr

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ