14.8 C
Chania
Tuesday, December 9, 2025

Dance Days Chania: Δύο παραστάσεις που συνομιλούν με το παρελθόν και το παρόν της γυναικείας δημιουργίας

Ημερομηνία:

Το 15ο Dance Days Chania συνεχίζεται με δύο ξεχωριστές δράσεις στις 28 Ιουλίου, με έμφαση στη γυναικεία καλλιτεχνική δημιουργία και τις διαπολιτισμικές συνεργασίες:

Εβίτα Τσακαλάκη & Michaela Pocklanove, “Consensus” (Ελλάδα/ Σλοβακία)

Διακρατικό καλλιτεχνικό residency

Dance Days Chania & Colectivo Priekopnik Vevericka

28 Ιουλίου | 11:00 | Kross Coffee Roasters, Meletiou Metaxaki 28

Είσοδος ελεύθερη

Ελευθερία μέσα από τη χάραξη γραμμών. Τα παράθυρα είναι ανοιχτά για να δεις περαιτέρω. Επέτρεψε στο άγνωστο να εισέλθει στον χώρο. Τροφοδότησε την περιέργεια, νιώσε τις ανάγκες.

Η ένωση δύο άγνωστων γυναικών. Ο σκοπός; Να χτίσουμε έναν κόσμο με τη δική του γεύση μέσα από την κίνηση. Μια κινητική εγκατάσταση πρόθυμη να αναπτύξει τις πρακτικές της συνάντησης δύο καλλιτεχνών ως ένα πείραμα σε έναν συνεχή βρόχο. Πώς εφαρμόζουμε την ενσυναίσθηση στην επαφή με έναν ξένο; Πώς μπορούμε να φιλοξενήσουμε τον εαυτό μας κάτω από το δέρμα μας;

Μη διστάσεις να κινηθείς στον χώρο, μη διστάσεις να αλλάξεις θέση και οπτική γωνία, μη διστάσεις να το απολαύσεις ή όχι!

ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ vs. ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ

Η κοινωνία συχνά μας διδάσκει να συμβιβαζόμαστε και να καταπιέζουμε τις ανάγκες μας.

Ιδέα διακρατικού καλλιτεχνικού residency: Dance Days Chania

Διεύθυνση/ παραγωγή 2024-2025: Colectivo Priekopník Veverička, Dance Days Chania

Consensus ιδέα/ δημιουργία/ ερμηνεία: Michaela Pockľanová, Εβίτα Τσακαλάκη

Εξωτερική ματιά: Lívia MM Balážová, Σοφία Φαλιέρου

Σκηνικό: Ivana Macková

Μουσική/ τεχνικός συνεργάτης: Lukáš Kubičina

Γραφιστικά: Viktória Jehlárová

Φωτογραφία: Γιώργος Αναστασάκης – SOUTH Space for Photography, Adam Lukáč

Ο κύριος εταίρος του έργου από τη Σλοβακία, ο οποίος υποστηρίχθηκε από δημόσιους πόρους, ήταν το Ταμείο Υποστήριξης Τεχνών Fond na podporu Umenia.

Συνεργάτες καλλιτεχνικής φιλοξενίας/ χώροι: IP12 House, Divadlo Štúdio tanca, Výklad

Παράσταση

Livia Balazova/ Colectivo Priekopnik Vevericka, «Camille» (Σλοβακία)

28 Ιουλίου | 21:30 | Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης

Εισιτήρια: https://www.ticketservices.gr/event/ddc-25-livia-balazova/?lang=el

Το 2018, η καλλιτεχνική ομάδα Honey and Dust δημιούργησε τη συμπληρωματική παράσταση eu.genus, η οποία κυμαινόταν μεταξύ ενός στούντιο, μιας ανοιχτής πρόβας, μιας εκπαιδευτικής συναυλίας, μιας εγκατάστασης και μιας παράστασης. Συμμετείχε ένα ευρύ φάσμα Σλοβάκων και διεθνών ερμηνευτών. Η Lívia MM Balážová παρέμεινε γοητευμένη από την εμπειρία της διαδικασίας δημιουργίας και του έργου που προέκυψε. Αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στη ζωή της Γαλλίδας γλύπτριας Camille Claudel, η οποία αποτέλεσε μια από τις πηγές έμπνευσης κατά τη σύνθεση του eu.genus.

Θραύσματα μιας γυναίκας, θραύσματα ενός σώματος, θραύσματα ενός έργου. Μια συνεχής εξισορρόπηση μεταξύ της υλοποίησης ενός έργου και της καταστροφής του. Το απόσπασμα από τη Louise Bourgeois: «Κάνω, αναιρώ, ξανακάνω», αποτυπώνει με μεγάλη ακρίβεια αυτή την κυκλική φύση της δημιουργίας. Πρόκειται για μια διαδικασία δημιουργίας, καταστροφής και επαναδημιουργίας, η οποία προσεγγίζει την εμπειρία της ίδιας της Claudel με την τέχνη.

Στην παράστασή της, η Lívia MM Balážová δουλεύει με τα μηνύματα και τα αποτυπώματα που αφήνει μια γυναίκα που ακροβατεί μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου, εργασιακής δέσμευσης και προσωπικών τραγωδιών, ελευθερίας και φυλάκισης σε ένα ίδρυμα.

Πώς ήταν να είσαι γυναίκα καλλιτέχνης στο παρελθόν; Πώς είναι σήμερα; Πόσες φορές πρέπει να αναδιαμορφώσω και να αναπλάσω τον εαυτό μου για να έρθει η ικανοποίηση και η εκπλήρωση; Και θα έρθει ποτέ; Ποια είναι η γραμμή μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής; Υπάρχει καθόλου;

Η Καμίλ Κλοντέλ (1864-1943) εργάστηκε την περίοδο στο μεταίχμιο του 19ου και του 20ού αιώνα, όταν οι γυναίκες καλλιτέχνιδες δεν είχαν τις προϋποθέσεις να μάθουν και να παρουσιάσουν το έργο τους. Έζησε για μεγάλο χρονικό διάστημα στη σκιά του διάσημου γλύπτη Auguste Rodin, ο οποίος υπήρξε μέντοράς της και συνεργάστηκε σε αρκετά έργα του. Η αγάπη της για την τέχνη, τη δημιουργία, τον Ροντέν, η απώλεια ενός αγέννητου παιδιού και το δύσκολο έργο της να καθιερωθεί στους καλλιτεχνικούς κύκλους της εποχής την οδήγησαν σε ψυχολογική κατάρρευση. Οι λεπτεπίλεπτες απεικονίσεις της ανθρώπινης μορφής από την Κλοντέλ οδήγησαν σε γλυπτά που λογοκρίθηκαν από τις αρχές και τον Τύπο της εποχής ως πολύ αισθησιακά και ακατάλληλα. Κατέστρεψε περίπου 90 από τα γλυπτά της και καταδιώχθηκε από παράνοια. Για περισσότερο από το ήμισυ της ζωής της, η ταλαντούχα καλλιτέχνης ήταν κλεισμένη σε ίδρυμα για ψυχικά ασθενείς, όπου τελικά πέθανε στη μοναξιά. Έζησε τη ζωή της στη σκιά και η ουσία και οι ιδιότητες του έργου της ανακαλύφθηκαν, ονομάστηκαν και τεκμηριώθηκαν μόνο μετά το θάνατό της.

Το Μουσείο Camille Claudel βρίσκεται στη γενέτειρά της, τη Nogent-sur-Seine, ενώ άλλα έργα της βρίσκονται στο Μουσείο Rodin και σε συλλογές σε όλο τον κόσμο.

Σύλληψη και ερμηνεία: Lívia MM Balážová

Δραματουργική συμβουλή: Monika Kováčová

Βοηθός χορογράφου: Zebastián Méndez Marín

Παραγωγός: Rafa Ávalos

Σκηνογραφία: Juraj Poliak

Μουσική σύνθεση: Matej Sloboda

Τεχνικός συνεργάτης:  Lukáš Kubičina

Κύριος εταίρος του έργου και υποστηρικτής του από δημόσιους πόρους ήταν το Arts Support Fund (Fond na podporu umenia).

Συνεργάτες καλλιτεχνικής φιλοξενίας: Divadlo Štúdio tanca (Dance Studio theater), Akadémia umení (Academy of Arts), Dance Days Chania (IP12 arthouse), Divadlo Pôtoň (Pôtoň Theater), Záhrada – centrum nezávislej kultúry (Garden – Center for Independent Culture).

 

 

TRAILER: https://youtu.be/Yzhc-FqO2Eo?feature=shared

 

 

Τιμές εισιτηρίων: 13€ κανονικό – 10€ φοιτητικό, ανεργίας, πολυτέκνων

 

–Κατόπιν έναρξης των παραστάσεων, οι θεατές δε θα επιτρέπεται να εισέρχονται στον χώρο των καθήμενων. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση και τη συνεργασία σας!

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κρήτη: Ίχνη άνδρα από το νησί σε υπόθεση «συμβολαίου θανάτου» στα Καλύβια

Βαρύς οπλισμός βρέθηκε σε κλεμμένο αυτοκίνητο στα Καλύβια Αττικής,...

Καταγγελία για μπαλωθιές οδήγησε στη σύλληψη 55χρονου στα Χανιά

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για τον περιορισμό της παράνομης...