Έτοιμος να “υποδεχτεί” τους υποψήφιους επενδυτές για το Αεροδρόμιο “Ι. Δασκαλογιάννης”, οι οποιοι ξεκινούν την Πέμπτη επισκέψεις, ενόψει της υποβολής δεσμευτικών προσφορών στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, δηλώνει ο σύλλογος εργαζομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στον Κρατικό Αερολιμένα Χανίων.
Ο σύλλογος, με ανακοίνωσή του καλεί τους εργαζόμενους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 10:30 το πρωί, ενάντια στο σχεδιασμό για την παραχώρηση εκμετάλλευση του αεροδρομίου σε ιδιωτική εταιρεία.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων:
Το ελληνικό δημόσιο, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, θα προχωρήσει στην παραχώρηση της εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων (και του αεροδρομίου Χανίων) σε ιδιωτική εταιρεία.
Γιατί να αποκρατικοποιηθεί το αεροδρόμιο Χανίων;
Πρόκειται μήπως για μια ζημιογόνα δραστηριότητα που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό; Και βέβαια όχι. Τα ετήσια κέρδη του κρατικού αεροδρομίου Χανίων υπερβαίνουν τα δέκα εκατομμύρια ευρώ! Άλλωστε, ποιος ιδιώτης θα επένδυε τα κεφάλαιά του χωρίς να προσδοκά κέρδη από την επένδυσή του;
Θα προχωρήσει σε επενδύσεις ο ιδιώτης «επενδυτής» ώστε να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο αεροδρόμιο; Μα το κρατικό αεροδρόμιο Χανίων, ήδη επεκτείνεται και βελτιώνονται οι υποδομές του με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ (υπερδιπλασιασμός του κτιρίου του αεροσταθμού, νέος πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, επέκταση πίστας, νέο αμαξοστάσιο κλπ.). Ποια θα είναι η επιπλέον συνεισφορά του ιδιώτη»επενδυτή»;
Θα ωφελήσει η αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου τον τουρισμό στο νομό Χανίων και την τοπική οικονομία και πώς;
Θα εφαρμόσει ο ιδιώτης «επενδυτής» ελκυστικότερη τιμολογιακή πολιτική, θα μειώσει δηλαδή τα ήδη μηδενικά τέλη χρήσης του αεροδρομίου, προκειμένου να αυξήσει την αεροπορική κίνηση και να ενισχύσει τον τουρισμό της περιοχής; Και βέβαια όχι.
Θα εξακολουθήσουν να δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο Χανίων εταιρείες χαμηλού κόστους σε περίπτωση αύξησης των τελών χρήσης του αεροδρομίου; Αμφίβολο…
Θα είναι αναγκαίο για τον ιδιώτη «επενδυτή» να επιδιώξει την αύξηση της αεροπορικής κίνησης προκειμένου να διατηρήσει την κερδοφορία του αεροδρομίου; Όχι απαραίτητα! Το ιδιωτικό αεροδρόμιο μπορεί να εξακολουθήσει να είναι κερδοφόρο με την αύξηση των τελών χρήσης του αεροδρομίου και παρά τη μείωση της αεροπορικής κίνησης που αυτή θα επιφέρει όταν οι αεροπορικές εταιρείες μετακυλήσουν το αυξημένο κόστος στην τιμή του εισιτηρίου. Η τοπική οικονομία (ο επιχειρηματίας, ο καταστηματάρχης, ο ξενοδόχος, ο εστιάτορας, ο κόσμος που ταξιδεύει αεροπορικώς) μπορεί;
Ας μην ξεχνάμε, τέλος, ότι το αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει δημόσιο και φθηνό γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ο σύλλογος εργαζομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στον Κρατικό Αερολιμένα Χανίων καλεί τους φορείς του τόπου και όλους τους πολίτες των Χανίων να δηλώσουν έμπρακτα την αντίθεσή τους στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου μας και να συνδράμουν τον αγώνα μας για την αποτροπή της.
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΤΗΝ 27-02-14 ΚΑΙ ΩΡΑ 1030 Για το καλό του τόπου μας!