Μετά από ένα χρόνο δοκιμής με ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ-μάρκετ στον κόσμο αποφάσισε να επιστρέψει στο ιταλικό ελαιόλαδο για τη σειρά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει στα ράφια της με την επωνυμία “Kirkland Signature”, ισχυριζόμενη ότι αυτό ζήτησαν οι πελάτες της.
Η Costco είχε συνάψει συμφωνία με την κρητική εταιρεία Μποτζάκης ΑΕ για απορρόφηση 200-400 τόνων έξτρα παρθένου ελαιολάδου μηνιαίως.
Μάλιστα εκπρόσωπος της «Costco» Τάσος Χρονόπουλος είχε αναφέρει ότι η αμερικανική αγορά καταναλώνει προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, με ταυτότητα, και ονομασία προέλευσης και πως υπάρχουν οι προοπτικές για την ενίσχυση των εξαγωγών και άλλων κρητικών προϊόντων στις ΗΠΑ. Η συνεργασία αυτή σύμφωνα με τον κ. Χρονόπουλο, οφειλόταν στο γεγονός ότι η Κρήτη παράγει από τα ποιοτικότερα ελαιόλαδα στον κόσμο και ότι το προϊόν είναι σήμερα αναγνωρίσιμο στις ΗΠΑ αλλά και ευρύτερα σε χώρες της αμερικάνικης ηπείρου.
Σήμερα φαίνεται ότι καταγράφεται ένα μεγάλο πισωγύρισμα με την προτίμησε που δείχνει η μεγάλη εταιρεία στα ιταλικά ελαιόλαδα.
Οπως αναφέρεται σε σχετικό ρεπορτάζ της ιστοσελίδας Olive Oil Times, στο ενημερωτικό δελτίο Αυγούστου της Costco, φιλοξενήθηκε η ιστορία του έξτρα παρθένου ελαιολάδου Kirkland Signature. Το ελαιόλαδο, ως τυποποιημένο προϊόν, έχει απασχολήσει τα τελευταία χρόνια πολλούς αγοραστές και απλούς καταναλωτές, λόγω πολλών δημοσιευμάτων για απάτες και νοθείες, κυρίως από την πλευρά των Ιταλών παραγωγών, οπότε έχει αποκτήσει κεντρική θέση στις επιλογές των λιανέμπορων.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι λόγω των μεγάλων ποσοτήτων που προμηθεύεται, δεν μπορεί να ελέγχει σε όλο το εύρος των εμπορευμάτων τις περιπτώσεις νοθείας, αλλά, συμπληρώνει ότι δέχεται συνεχώς υψηλές βαθμολογίες σε ελεγχόμενες γευσιγνωστικές δοκιμές. Σε κάθε περίπτωση, πλέον αναφέρει ότι σε όλα τα προϊόντα τυποποιημένου ελαιολάδου ασκείται ενδελεχής έλεγχος, με πιστοποίηση για την ποιότητα, την προέλευση και την ιχνηλασιμότητά τους.
Όμως, πουθενά στο ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας δεν αναφέρεται ότι τον Απρίλιο του 2015 η εταιρεία στράφηκε στην ελληνική παραγωγή ελαιολάδου και πριν από περίπου ένα μήνα επέστρεψε στο ιταλικό.
Σύμφωνα με δηλώσεις στελέχους της Costco στο Olive Oil Times, που επιβεβαιώνει την αλλαγή της πρώτης ύλης, οι περιπέτειες του ιταλικού ελαιολάδου με την xylella fastidiosa την οδήγησαν -πέρυσι τον Απρίλιο- στην απόφαση να διακόψει τη συνεργασία της με τους Ιταλούς και να προσανατολιστεί αποκλειστικά στην προμήθεια ελληνικού έξτρα παρθένου ελαιολάδου για να το διαθέτει στα καταστήματά της ως προϊόν ιδιωτικής ετικέτας. Επίσης, έπαιξε ρόλο και η πολύ αυξημένη τιμή του ιταλικού ελαιολάδου.
Δυστυχώς, το πείραμα αυτό απέτυχε. Όπως αναφέρει το στέλεχος της Costco, οι πωλήσεις του συγκεκριμένου προϊόντος, με πρώτη ύλη το ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, απείχαν πολύ από τις αναμενόμενες, ενώ ήταν σαφώς υποδεέστερες από αυτές που επιτυγχάνονταν όταν ως πρώτη ύλη η εταιρεία χρησιμοποιούσε το ιταλικό ελαιόλαδο.
Κι ενώ, όπως σημειώνει ο ίδιος, ως ποιότητα το ελληνικό ελαιόλαδο κάθε άλλο παρά υποδεέστερο ήταν, η επιστροφή της αλυσίδας στο ιταλικό έγινε επειδή “αυτό ήταν που ήθελαν οι πελάτες μας. Έχουν συνηθίσει σε αυτό που έχουν συνηθίσει, ενώ υπάρχει και μια αντίληψη ότι το ιταλικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι κορυφαίο”.
“Η δίλιτρη συσκευασία ιδιωτικής ετικέτας της Costco, με την ποιοτική ένδειξη Kirkland Signature, με ιταλικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ήταν στην κορυφή των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια”.
“Οι τιμές στην Ιταλία ήταν εξαιρετικά υψηλές, έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε μια αλλαγή και να στραφούμε κατά 100% στο ελληνικό ελαιόλαδο για έναν χρόνο. Η ετικέτα και το καπάκι στη συσκευασία άλλαξαν, προκειμένου να καταστεί σαφές πως ήταν ένα νέο προϊόν, και η εταιρεία περίμενε να δει πώς θα ανταποκριθούν οι καταναλωτές σε αυτό, σε σχέση με το ιταλικό ελαιόλαδο”.
Μέσα σε 14 μήνες, οι πελάτες είχαν εκφράσει την άποψή τους και όταν η τιμή στην Ιταλία έπεσε, η Costco επέστρεψε στο ιταλικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. “Αυτό ήταν που ήθελαν οι πελάτες μας. Εχουν συνηθίσει σε αυτό που έχουν συνηθίσει, ενώ υπάρχει και μια αντίληψη ότι το ιταλικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι κορυφαίο. Το ελληνικό λάδι πήγε καλά -εγώ ο ίδιος το προτίμησα σε μια τυφλή δοκιμή- αλλά δεν πουλούσε τόσο καλά. Και η απόσυρσή μας από την Ιταλία ήταν σημαντική, γι’ αυτό και άλλαξε η τιμολογιακή τους πολιτική, με την τιμή να πέφτει, ως αντίδραση. Κάτι στο οποίο ελπίζαμε βεβαίως”.
Να σημειώσουμε ότι όταν κλείστηκε η συμφωνία της εταιρείας Μποτζάκης Α.Ε. με την Costco, το 2014, είχε παρουσιαστεί ως μεγάλη ευκαιρία για τους Έλληνες ελαιοπαραγωγούς, που προσπαθούν να εδραιωθούν στην αμερικανική αγορά, κυρίως στον τομέα του έξτρα παρθένου και ποιοτικού ελαιολάδου.
agro24.gr με πληροφορίες από agonaskritis.gr