Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα ενιαία με την σημείωση ότι «θα βρούμε τα χρήματα με τη συνδρομή των ιδιωτών», επανέλαβε ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη.
Το ένα σενάριο, όπως επιβεβαίωσε ο Υπουργός, είναι να χρηματοδοτηθεί το έργο από έσοδα άλλης παραχώρησης (έχει ήδη γίνει συζήτηση για την Αττική Οδό), κάτι που όμως απαιτεί – κατά τον κ. Καραμανλή- την έγκριση των δανειστών.
Το δεύτερο σενάριο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η χρηματοδότησή του από την επιστροφή των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα.
Σε κάθε περίπτωση, όπως επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών, το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται το νωρίτερο το 2022 καθώς δεν υπάρχει καμία μελετητική ωριμότητα.
Επανέλαβε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση «μια μολυβιά στο χάρτη», χωρίς καμία μελέτη και χάραξη του δρόμου. Επίσης, υποστήριξε ότι η μέθοδος της κατάτμησης του έργου που είχε επιλέξει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ «όχι απλά είχε διόδια, είχε και κρυφές επιβαρύνσεις».
«Θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο να μπουν διόδια», ανέφερε επίσης, τονίζοντας: «Καλύτερα να πληρώνουμε ένα λελογισμένο κόστος για τη χρήση του έργου, παρά να χάνονται ανθρώπινες ζωές»
“Σύντομα θα παρουσιαστεί ένα σχέδιο για την ανάταση και ανασυγκρότηση της Κρήτης” υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης τόνισε πως ο ΒΟΑΚ «παραμένει σήμερα περίπου όπως φτιάχτηκε πριν 50 χρόνια». Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση του οδικού δικτύου είναι ο βασικός παράγοντας που σημειώνονται συνεχώς τροχαία στην Κρήτη.
Αναδεικνύοντας την αιτία για την αναβλητικότητα στην υλοποίηση του έργου, το οποίο έχει εξαγγελθεί από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων 20 ετών, αλλά ακόμα δεν έχει ξεκινήσει, ο Μ. Συντυχάκης σημείωσε πως θέλουν να παραχωρηθεί η εκμετάλλευσή του σε ιδιώτη. Μάλιστα, όπως κατήγγειλε, όσο πιο εξαθλιωμένος είναι ο δρόμος, τόσο πιο εύκολα θα αποδεχθεί η κοινή γνώμη την επιβολή διοδίων.
Βασική επιδίωξη των κυβερνήσεων διαχρονικά «δεν είναι η οδική ασφάλεια και η εξυπηρέτηση του λαού, αλλά αντίθετα η εξασφάλιση σίγουρου και άμεσου κέρδους για το ένα ή το άλλο τμήμα των μονοπωλιακών ομίλων που ενδιαφέρονται για το έργο», ανέφερε.
Αναφερόμενος στην θέση του ΚΚΕ, υπογράμμισε πως πρέπει να κατασκευαστεί άμεσα και χωρίς άλλη καθυστέρηση ο Βόρειος Οδικός Άξονας και συνολικά ένα σύγχρονο ασφαλές οδικό δίκτυο στην Κρήτη, με ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια ή άλλης μορφής εκμετάλλευση και δανεισμό, με αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ως προς το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν χρήματα, υπενθύμισε ότι μόλις χθες ψηφίστηκε νομοσχέδιο που δίνει στις τράπεζες κρατικές εγγυήσεις ύψους 12 δισ. ευρώ.