Ο Μ. Συντυχάκης, μέλος της ΕΠ Κρήτης και βουλευτής του ΚΚΕ, παρευρέθηκε στην συνάντηση που διοργάνωσε η Περιφέρεια Κρήτης σχετικά με τις εξελίξεις για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Στην συνάντηση ο βουλευτής του ΚΚΕ έκανε την εξής παρέμβαση:
«Η εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα έχουν συμφέρον να διεκδικήσουν ένα Βόρειο Οδικό Άξονα και συνολικά σύγχρονο ασφαλές οδικό δίκτυο στη Κρήτη, με ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια ή άλλη μορφής εκμετάλλευση και δανεισμό που θα τον πληρώσουν και πάλι οι ίδιοι.
Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης μέσω του υπουργού Υποδομών κινούνται πάνω στις κατευθύνσεις της ΕΕ για κατασκευή και εκμετάλλευση των μεγάλων έργων υποδομής της Κρήτης από ιδιωτικά κεφάλαια, που θα τα πληρώνει ο λαός. Ανεξάρτητα από τον υποτιθέμενο καυγά ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, δεν μπορούν να αποκρύψουν την συμφωνία τους ότι και για τους δύο τα μεγάλα έργα αποτελούν μία ακόμα επένδυση για να κερδίσει το μεγάλο κεφάλαιο.
Όσα ειπώθηκαν για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ακολουθούν την στρατηγική της κυβέρνησης και της ΝΔ η οποία προκρίνει τα έργα να κατασκευάζονται από «δάνεια» τραπεζών και ιδιωτικά κεφάλαια εταιρειών, συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ) ή με δημόσια κεφάλαια και άρα θα τα πληρώνει μόνιμα ο λαός και για την εξόφληση της κατασκευής και για τη χρήση τους.
Οι εξαγγελίες του υπουργού αποτέλεσε προσκλητήριο στα τοπικά στελέχη των μηχανισμών του κεφαλαίου και του κράτους σε μια εκστρατεία αποπροσανατολισμού και παραπλάνησης του κρητικού λαού για τα δήθεν οφέλη από τη «νέα» αντίληψη για τα δημόσια έργα, με αρκετό λαϊκισμό γύρω από την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και τη μη επιβολή διοδίων –τουλάχιστον στην πρώτη φάση – για τους ντόπιους που όμως με μαθηματική ακρίβεια θα γενικευτούν. Επιπλέον, αποκρύπτεται η ευθύνη τόσο της σημερινής όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων για το κακό χάλι που επικρατεί στους δρόμους-καρμανιόλα σε όλη την Κρήτη.
Το ΚΚΕ τονίζει την ανάγκη να παλέψουν οι εργαζόμενοι και ο λαός της Κρήτης για άμεση προώθηση των μεγάλων έργων με δημόσιο χαρακτήρα που να καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες, με κρατική χρηματοδότηση της μελέτης, της κατασκευής και της χρήση τους χωρίς καμιά πρόσθετη επιβάρυνση στα λαϊκά στρώματα. Ήδη οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές οικογένειες πληρώνουν δυσβάσταχτους φόρους και τέλη κυκλοφορίας, τα οποία καταλήγουν στις τσέπες των επιχειρηματικών ομίλων και δεν αξιοποιούνται για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Να παλέψουν για ανατροπή των δεσμεύσεων και αποδέσμευση από την ΕΕ. Για ανατροπή των συσχετισμών και απομόνωση του σημερινού σάπιου πολιτικού κατεστημένου της χώρας, που υπηρετεί το κεφάλαιο και την ΕΕ με πρόσχημα τις λαϊκές ανάγκες.»