Η γενιά των millennials φαίνεται να προτιμά τα κατοικίδια ζωάκια από τους συγγενείς της και μερικές φορές από το να αποκτήσει παιδιά, δείχνει πρόσφατη δημοσκόπηση.
Ιστορίες, φωτογραφίες και βίντεο χαριτωμένων ή άτυχων ζώων κάνουν τον γύρο του κόσμου χάρη στα κοινωνικά δίκτυα. Το νομοσχέδιο για την προστασία των δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων συντροφιάς, καθώς και η κινητοποίηση ανθρώπων και ομάδων σε θέματα γύρω από την κακοποίηση των ζώων, κατέστησαν πλέον σαφές ότι πολιτισμός είναι ο τρόπος που μια κοινωνία φέρεται στα ζώα. Η ζωοφιλία γίνεται επιτέλους viral!
Η κατάσταση έχει κάπως βελτιωθεί σε σχέση με παλιότερα και αυτό φαίνεται μέσα από τα νούμερα της ετήσιας έκθεσης της European Pet Food Federation (FEDIAF). Σύμφωνα με τα νούμερά της, 88 εκατ. νοικοκυριά (περίπου 202,4 εκατ. άνθρωποι) έχουν κάποιο κατοικίδιο και καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας δαπανήθηκαν 21,2 δισ. για υπηρεσίες και προϊόντα κατοικιδίων (1,5 δισ. περισσότερα από το προηγούμενο έτος).
«Πέρα από την πολύτιμη φιλία τους, η έρευνα έχει δείξει ότι τα κατοικίδια ζώα έχουν μετριάσει ορισμένες από τις αρνητικές επιπτώσεις των lockdown και των κοινωνικών περιορισμών στην ψυχολογία μας. Μάλιστα, το 74% των φροντιστών κατοικίδιων πιστεύουν ότι το κατοικίδιο έχει βοηθήσει την ψυχική τους υγεία και το 86,5% ότι τα ζώα τούς είχαν παράσχει συναισθηματική υποστήριξη», δήλωσε η Raquel Izquierdo de Santiago, γενική γραμματέας της FEDIAF.
Οι millennials και τα κατοικίδιά τους
Μια γενιά, όμως, φαίνεται να έχει πραγματικά «δεθεί» με τα κατοικίδιά της περισσότερο από τις υπόλοιπες. Σύμφωνα με δημοσκόπηση των Ιδιοκτητών Κατοικιδίων της Αμερικανικής Ένωσης Προϊόντων για Κατοικίδια, οι millennials (όσων δηλαδή έχουν γεννηθεί μεταξύ 1981 και 1996) αποτελούν το μεγαλύτερο μερίδιο των φροντιστών κατοικίδιων ζώων στις ΗΠΑ και ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για τα ζώα τους από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.
Τι έδειξε η δημοσκόπηση
- Το 81% των millennials παραδέχτηκε ότι αγαπούσε τα κατοικίδια του περισσότερο από τουλάχιστον ένα μέλος της οικογένειάς τους.
- Το 58% δήλωσε ότι θα προτιμούσε να έχει κατοικίδια αντί για παιδιά.
- Εάν δεν μπορούσαν να πληρώσουν μια σημαντική θεραπεία για το κατοικίδιό τους, οι millennials ήταν πρόθυμοι να βρουν δεύτερη δουλειά μερικής απασχόλησης (49%) ή να πουλήσουν υπάρχοντά τους (π.χ. τηλεοράσεις, φορητούς υπολογιστές, κοσμήματα).
- Το 89% των ιδιοκτητών σκύλων και το 85% των ιδιοκτητών γατών συμφώνησαν ότι για την επιλογή σπιτιού λαμβάνουν υπόψη και το κατοικίδιό τους.
Millennials και οικογένεια
Όπως αναφέρει και δημοσίευση του Pew Research Center, η Generation Y προσεγγίζει την οικογενειακή ζωή με διαφορετικούς όρους από ότι οι προηγούμενες γενιές. Πιο συγκεκριμένα, 3 στους 10 ζουν με σύντροφο και παιδί σε σύγκριση με το 40% της γενιάς Χ (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980) στην αντίστοιχη ηλικία. Το 2019, μόλις το 44% των millennials ήταν παντρεμένοι σε σύγκριση με το 53% των Gen Xers και το 61% των Boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 και 1964) στις αντίστοιχες ηλικίες. Όσον αφορά τα παιδιά, ως το 2018, το 55% των γυναικών της γενιάς Υ (22 έως 44 ετών) είχε αποκτήσει ένα παιδί, ποσοστό μικρότερο από αυτό προηγούμενων γενεών.