23.8 C
Chania
Friday, November 15, 2024

Oι μόνοι που κέρδισαν στις εκπτώσεις ήταν… τα μίνι μάρκετ, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Χανίων – Μεγάλη πτώση κατανάλωσης

Ημερομηνία:

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων για την εμπορική δραστηριότητα κατα την εκπτωτική καλοκαιρινή  περίοδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, παρουσιάζεται μεγάλη πτώση στην κατανάλωση σε σχέση με πέρυσι σε όλους τους τομείς εκτός από την κατανάλωση σε μίνι μάρκετ όπου παρουσιάζεται μια μικρή αύξηση της τάξεων του 2 με 3%.

Όπως διαπιστώνει ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων οι Έλληνες επισκέπτες του νησιού αλλά και οι ντόπιοι κάτοικοι έχουν πλέον περιορισμένη αγοραστική δύναμη λόγω των συνεχόμενων περικοπών και της διαρκούς κρίσης. Όμως, η κατάσταση και των επισκεπτών από άλλες χώρες δεν είναι και τόσο καλύτερη εφόσον η αγοραστική τους δύναμη είναι μικρή.

Επίσης, ο Εμπορικός Σύλλογος επισημαίνει ότι η μερίδα του λέοντος της εμπορικής δραστηριότητας καταλήγει σε μεγάλα καταστήματα και πολυεθνικές με αποτέλεσμα το επόμενο διάστημα ένα μεγάλο τμήμα καταστηματαρχών να αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα κάλυψης φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Διαβάστε όλα τα στοιχεία της έρευνας:

Συνάδελφοι –σες

Άλλη μια εκπτωτική περίοδο έφτασε στο τέλος της. Για να μπορέσουμε να έχουμε μια εικόνα για την οικονομική κατάσταση του Εμπορικού Κόσμου των Χανίων ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων πραγματοποίησε  μια τηλεφωνική έρευνα .

Σκοπός της έρευνας ήταν να δούμε την αυξομείωση του τζίρου  μέχρι τώρα ,  αλλά και πιο εξειδικευμένα για  την εκπτωτική –καλοκαιρινή περίοδο. Επίσης κατά πόσο οι συνάδελφοι θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην βαριά φορολογία.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν τα εξής:

Ο τζίρος στην εκπτωτική περίοδο σε σύγκριση με τα περσινά δεδομένα κυμάνθηκε πτωτικά  από 10% έως 14%.

Ένα ποσοστό που κυμαίνεται από 20% έως το  25% των συναδέλφων δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις φορολογικές –ασφαλιστικές υποχρεώσεις ενώ άλλο ένα 20% φοβάται ότι βραχυπρόθεσμα δεν θα τα καταφέρει να είναι συνεπές.

Επειδή  κατά τη καλοκαιρινή περίοδο οι προσδοκίες από τον τουρισμό είναι πάντα μεγάλες ,  η εικόνα που έχουμε είναι η εξής:

Σε  εμπορικά  καταστήματα στην τουριστική περιοχή Χρυσή Ακτή –Αγ. Μαρίνα-Πλατανιάς –Γεράνι και κατά την περίοδο Απρίλιος-Αύγουστος ο τζίρος  είναι πτωτικός περίπου 20% .Μικρή αύξηση 3% έως 5% παρουσιάζουν στην ίδια περιοχή τα μίνι μάρκετ τα μικρά σουπερ μάρκετ και τα αρτοποιεία .Ο τζίρος στην εστίαση στην ίδια τουριστική περιοχή μέχρι τέλος Αυγούστου είναι πτωτικός σε σχέση με πέρυσι 15% έως 20%.

Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι λόγο του ότι  τα Χανιά ήταν ένας  απ τους πρώτους τουριστικούς προορισμούς  ,  η επισκεψιμότητα   στα εμπορικά  καταστήματα της πόλης μας  είτε από Έλληνες  είτε από ξένους τουρίστες ήταν μεγάλη αλλά η εισπραξιμότητα δεν ήταν η ανάλογη.

Τέλος αξιοσημείωτο είναι ότι  στα παραδοσιακά μαγαζιά που δεν κάνουν εκπτώσεις στα είδη  που εμπορεύονται ,  η πτώση στον τζίρο  από την αρχή του χρόνου αγγίζει το 30%.

Συνάδελφοι –σες

Τα συμπεράσματα για την εμπορική δραστηριότητα  την εκπτωτική περίοδο αλλά και συνολικά είναι ότι, παρ όλα  τα  πραγματικά μεγάλα  ποσοστά εκπτώσεων, την  καλή ποιότητα των προϊόντων , την φιλική εξυπηρέτηση, παραδοσιακά, προς τους πελάτες μας :

1)Η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή είναι αρκετά περιορισμένη ,από τις περικοπές μισθών –συντάξεων, τα  ψηλά ποσοστά ανεργίας, από την σκληρή φορολογία κ.α.

2) Η οικονομική στάθμη του τουρισμού που έρχεται  είναι χαμηλή γεγονός που αποδεικνύει ότι και οι Ευρωπαίοι πολίτες περνάνε μεγάλες οικονομικές δυσκολίες

3)Η εμπορική δραστηριότητα ,η μερίδα του λέοντος δυστυχώς  καταλήγει στα μεγαλομάγαζα και στις πολυεθνικές.

4)Ένα  μέρος των μικρών έμπορων και αυτοαπασχολούμενων το επόμενο διάστημα θα αντιμετωπίσει πρόβλημα  στις φορολογικές και στις ασφαλιστικές του υποχρεώσεις.

Καλούμε τον Χανιώτη καταναλωτή να συνεχίσει να στηρίζει  έμπρακτα τις μικρές επιχειρήσεις γιατί έτσι θα είναι πολλαπλά ωφελημένος.

Τέλος απευθυνόμαστε στους συναδέλφους και τους καλούμε να  συσπειρωθούν γύρω από τον σύλλογο, να συμμετέχουν στις δραστηριότητες του συλλόγου , να αντιπαλέψουμε όλοι μαζί ενωμένοι και αποφασισμένοι ,να διεκδικήσουμε την επιβίωση μας ,την ζωή που μας κλέβουν.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ντόρα Μπακογιάννη: «Woke ατζέντα στην Ελλάδα δεν υπάρχει»

Στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ μίλησε η Ντόρα Μπακογιάννη αναφορικά...

Μιχάλης Καρχιμάκης: «Είχα καρκίνο στο αίμα – Ποτέ δεν πίστεψα ότι δεν θα τα καταφέρω»

Για την περιπέτεια υγείας που αντιμετώπισε με τον καρκίνο και την...