17.8 C
Chania
Sunday, April 28, 2024

O BOAK θα προχωρήσει μέσω… Αττικής Οδού

Ημερομηνία:

Ενώ η υφιστάμενη διπλή διαγωνιστική διαδικασία για τον ΒΟΑΚ θεωρείται νεκρή, στο υπουργείο Υποδομών προετοιμάζεται η διάδοχη κατάσταση για την προώθηση προς υλοποίηση του μεγάλου αυτού οδικού έργου.

Στο ερώτημα για το ποιο θα είναι το νέο μοντέλο, σύμφωνα με το ypodomes.com ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ήδη έχει αναφέρει πως ο ΒΟΑΚ θα υλοποιηθεί με τη χρήση μίας άλλης παραχώρησης.

Αυτή η παραχώρηση δεν μπορεί να είναι άλλη παρά η Αττική Οδός. Άλλωστε είναι η παραχώρηση που λήγει το 2024, οπότε το πιο δυνατό σενάριο είναι να κολλήσει ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής με τον ΒΟΑΚ, προκειμένου να τον χρηματοδοτήσει και να καταστεί βιώσιμος και το κυριότερο bankable.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αυτό το μείγμα εφαρμόζεται ήδη στην περίπτωση της Νέας Οδού όπου το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια (Μαλιακός) ενισχύει χρηματοδοτικά την Ιόνια Οδό που είναι εξ`ορισμού ζημιογόνος αυτοκινητόδρομος.

Το σημείο κλειδί που θα ορίσει τον νέο διαγωνισμό που θα είναι ένας και ενιαίος για όλο τον άξονα, είναι ο όρος «βιώσιμος».

Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στο θέμα στο ypodomes.com το υφιστάμενο μοντέλο, πέρα από την περίπλοκη τριπλή διαδικασία, περιελάμβανε μεγάλη συμμετοχή του Δημοσίου, υπέρογκη επιδότηση και πληρωμές διαθεσιμότητας που θα ανέβαζαν το τελικό κόστος του έργου υψηλότερα από οποιαδήποτε αυτοκινητόδρομο έχει κατασκευαστεί και λειτουργήσει στη χώρα.

Στο νέο μοντέλο θα επιδιωχθεί μία ηπιότερη συμμετοχή του Δημοσίου, χρηματοδότηση από άλλη παραχώρηση -προφανώς από την Αττική Οδό;-, προκειμένου το έργο να καταστεί βιώσιμο και χρηματοδοτήσιμο.

Σε κάθε περίπτωση τα διόδια δεν θα αποφευχθούν. Ούτως ή άλλως διόδια προβλέπονταν και στον προηγούμενο διαγωνισμό παραχώρησης και μάλιστα με ποσό 0,063ευρώ/χιλιόμετρο, δηλαδή όσο είναι και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Εδώ, με την συμμετοχή μιας μεγάλης παραχώρησης, ίσως υπάρχει ένα παράθυρο για την μείωση της βασικής τιμής διοδίου.

Αυτό που είναι γνωστό είναι η πρόθεση κατασκευής του άξονα σε δύο φάσεις: πρώτα το τμήμα Χανιά-Άγιος Νικόλαος και σε δεύτερη φάση οι επεκτάσεις μέχρι το Κολυμπάρι δυτικά και τη Σητεία ανατολικά.

Τα αποκαλυπτήρια του νέου διαγωνισμού και της αρχιτεκτονικής του, αναμένονται από τον Πρωθυπουργό, πιθανότατα κάποια στιγμή στις αρχές της χρονιάς.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κατολίσθηση στα Τοπόλια τραυματίζει ελαφρά μητέρα και παιδί

Σε συναγερμό τέθηκαν το πρωί της Κυριακής οι αρχές...

35χρονη τουρίστρια σώθηκε μετά από επιχείρηση διάσωσης στο Μπάλο

Μια 35χρονη τουρίστρια από τη Γερμανία διασώθηκε χθες το...

Ηράκλειο: Είχε γίνει η σκιά της και την τρομοκρατούσε!

Αρνούνταν να αποδεχθεί ότι η σχέση τους είχε πάρει...

Γαμήλια φωτογράφιση με παραδοσιακές… ινδικές φορεσιές και φόντο τον Κούλε!

Με καταγωγή από την Ινδία, γεννήθηκαν και μεγάλωσαν οι ίδιοι...