20.8 C
Chania
Friday, November 29, 2024

O τόπος υποβαθμίζεται και αυτοί το βιολί τους

Ημερομηνία:

Με αφορμή την ιστορική γέφυρα του Κερίτη που εδώ και χρόνια κείτεται γκρεμισμένη στον Αλικιανό ξέσπασε μετά από επιτόπια επίσκεψη του πρώην υπουργού και στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σπίρτζη ένας μεγάλος καυγάς μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ.

Όλη η αντιπαράθεση κινήθηκε γύρω από λιγότερο ουσιώδη κατά την άποψή μας θέματα.

Έξω από κάθε αναφορά έμειναν:

  • Το Άγαλμα της Ελευθερίας (κείτεται κομματιασμένο από τον καιρό της χούντας στον ευρύτερο χώρο των Τάφων των Βενιζέλων)
  • Το Μνημειακό Συγκρότημα της Μάχης της Κρήτης (Μετά την θεμελίωσή του και τις αρχικές εργασίες εγκαταλήφθηκε, βανδαλίστηκε, ερημοποιήθηκε. Αποτελεί ντροπή για όλους μας)
  • Ο χώρος εκτελέσεων από τους Γερμανούς Ναζί των ηρώων της Μάχης της Κρήτης και της Αντίστασης στον ΓΟΛΓΟΘΑ (δίπλα στις φυαλές Αγιάς) που βρίσκετα σε απόλυτη εγκατάλεψη και απαξίωση
  • Το φράγμα Βαλσαμιώτη. Παρά την υπέρβαση κατά 8 φορές των αρχικών πιστώσεων για την κατασκευή του είναι ένα άχρηστο έργο. Χαρακτηρίζεται ως σουρωτήρι. Οι διαροές το κάνουν άχρηστο στην ουσία και και κανείς δεν ασχολείτει με το σκάνδαλο!

Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ όπως αναφέρεται στα δικά τους δελτία τύπου:

ΣΥΡΙΖΑ Χανίων: Ποια είναι τελικά η αλήθεια και ποιο το ψέμα

Σε πρόσφατες δηλώσεις τους οι βουλευτές Χανίων της ΝΔ κ. Βολουδάκης και Διγαλάκης προσπάθησαν να διαψεύσουν τα όσα (ορθώς) ειπώθηκαν από τους κ. Σπίρτζη και Πολάκη, κατά την πρόσφατη περιοδεία τους στα Χανιά, σχετικά με την ανυπαρξία νέων έργων υποδομών στα Χανιά από την κυβέρνηση της ΝΔ. Για την ενημέρωσή τους λοιπόν αλλά κυρίως για την πληρέστερη ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας των Χανίων, επί των λεγόμενών τους, τεκμηριώνονται τα εξής:

1) Η χρηματοδότηση του έργου «ΑΡΣΗ ΕΤΟΙΜΟΡΡΟΠΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΘΟΡΩΝ ΛΟΓΩ ΘΕΟΜΗΝΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΧΑΝΙΩΝ» με π/υ 5.000.000€ εγκρίθηκε και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2016, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στις 28/4/2016 με κωδικό έργου 2015ΕΠ50200003 και με Υπουργό Ανάπτυξης το Γιώργο Σταθάκη.

2) Η χρηματοδότηση του έργου «ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ ΖΟΜΠΑΝΑΚΗ-ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ» με π/υ 6.000.000€ εγκρίθηκε και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2019, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στις 04/07/2019 με κωδικό έργου 2019ΣΕ01400029.

3) Η Αρχική Τεχνική Λύση για το νέο ΒΟΑΚ η οποία περιλάμβανε την πλήρη μελέτη λειτουργικού σχεδιασμού (σε κλίμακα 1:2000) και την προκαταρκτική μελέτη περιβαλλοντικών απαιτήσεων κατατέθηκε το Φλεβάρη του 2018. Η Υπουργική Απόφαση του Χ. Σπίρτζη «Καθορισμός προτιμητέας χάραξης λειτουργικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά Νεάπολη» στις 22-3-2019 βασίζεται στην Αρχική Λύση και αποτέλεσε την χάραξη βάσει της οποίας και σε συνέχεια όλων των πρόδρομων ενεργειών ωρίμανσης προκηρύχθηκε το έργο με διεθνείς διαγωνισμούς τους οποίους και συνεχίζει με καθυστέρηση περισσότερο από 2,5 χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ.

4) Το Φράγμα Ταυρωνίτη βρίσκεται ακόμη σε επίπεδο ωρίμανσης μελετών από το Υπουργείο Υποδομών, απόντος του ΟΑΚ Α.Ε., με ορίζοντα ολοκλήρωσης του φακέλου και της δημοπράτησης τα τέλη του 2023 και με την προοπτική να υλοποιηθεί ως μελέτη-κατασκευή με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, δηλαδή με την προοπτική στη διαχείριση/λειτουργία/εκμετάλλευσή του να συμμετέχει κατά κύριο λόγο ο ιδιώτης ανάδοχος που θα το κατασκευάσει.

5) Το Δικαστικό Μέγαρο Χανίων εντάχθηκε στο φάκελο υλοποίησης με ΣΔΙΤ των Δικαστικών Μεγάρων της Κρήτης μόλις τον Μάρτιο του 2021 αξιοποιώντας βέβαια τον υφιστάμενο φάκελο και τις συμβάσεις προετοιμασίας του για το Δικαστικό Μέγαρο Ηρακλείου που είχε δρομολογηθεί ήδη από το 2018.

6) Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το ποσό των περίπου 200εκ € το οποίο εγκρίθηκε αμέσως μετά τη θεομηνία του Φλεβάρη 2019, χρήματα τα οποία δεν εκταμιεύθηκαν από τα απρόβλεπτα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης αλλά από εθνικούς πόρους και με τα οποία υλοποιούνται σήμερα κατά κύριο λόγο όλα τα έργα αποκατάστασης στο οδικό δίκτυο και στις υποδομές όλου του νομού.

Και κάποιες επιμέρους επισημάνσεις:

1) Για το νέο κτίριο για τη στέγαση των Λυκείων Κισάμου, για τα οποία δεν έχει γίνει ακόμη ούτε η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτιρίων, στις 7/12/2019 ο κ. Διγαλάκης δήλωνε στην κατάμεστη αίθουσα του Δήμου Κισάμου: «Δεν μπορώ να δεσμευτώ για χρόνους κατασκευής των νέων συγκροτημάτων. Ένας τυπικός χρόνος για την κατασκευή ενός σχολικού συγκροτήματος είναι 4 χρόνια, με τον τρόπο που είπα θα μπορεί το ένα (κτίριο), αν πάνε όλα καλά και τα τρέξουμε και θα τα τρέξουμε, να πάει ένα χρόνο νωρίτερα.».

2) Στις 30/3/2022 είναι προγραμματισμένη να εκδικαστεί η υπόθεση του τραγικού θανάτου των δύο νέων παιδιών τον Αύγουστο 2017 έξω από το Πολυτεχνείο Κρήτης. Να υπενθυμίσουμε στους λαλίστατους βουλευτές της ΝΔ στα Χανιά ότι η μελέτη αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στην περιοχή χρηματοδοτήθηκε και συμβασιοποιήθηκε με κατεπείγουσα διαδικασία από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ολοκληρώθηκε τον Μάιο 2020 και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (η έγκριση της οποίας απαιτείται για να δρομολογηθεί το έργο) κατατέθηκε τον Ιούλιο του 2021 και έκτοτε παραμένει στα συρτάρια του αρμόδιου Υπουργείου.

Ας φροντίζουν λοιπόν οι βουλευτές της Ν.Δ να ενημερώνονται καλύτερα πριν τοποθετηθούν δημόσια έτσι ώστε να μην διαστρεβλώνεται η αλήθεια, γιατί δεν θα θέλαμε να πιστέψουμε ότι συνειδητά γίνεται η παραποίηση αυτή.

Η απάντηση του Αλέκου Μαρκογιαννάκη

Ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης απάντησε σε όσα υποστήριξε ο πρώην υπουργός των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διήμερη περιοδεία του στην Κρήτη αναφέροντας τα εξής σε σχετικό δελτίο τύπου:

«Δυστυχώς η αμετροέπεια περίσσεψε και η μνήμη κόντυνε, σε ό,τι αφορά τους ισχυρισμούς του κ. Σπίρτζη. Αναλώθηκε σε χαρακτηρισμούς και αστήρικτες συγκρίσεις για χάρη των εύκολων εντυπώσεων,  ξεχνώντας ότι ο ίδιος υπήρξε ο Υπουργός σχεδιασμών χωρίς υλοποίηση για έναν ΒΟΑΚ του μακρινού μέλλοντος. Χρειάστηκε να έρθει η σημερινή κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για να μεταφερθούν επιτέλους τα σχέδια από τα χαρτιά στην πράξη και οι Κρητικοί να αποκτήσουμε τον δρόμο που χρειαζόμαστε και μας αξίζει.

Του υπενθυμίζω ότι ήταν το 2021 και όχι το 2019 όταν πέρασε από το Περιφερειακό μας Συμβούλιο η έγκριση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων  και το τεράστιο αυτό έργο μπήκε πια σε τροχιά υλοποίησης. Το τέλος της τετραετίας θα βρει την Κρήτη σε αναπτυξιακό άλμα στις υποδομές της και αυτό είναι έργο της παρούσας κυβέρνησης, όσο και αν προσπαθεί να το οικειοποιηθεί ο κ. Σπίρτζης».

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χρυσό Βραβείο για το Φαρμακευτικό Τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων

Την Δευτέρα 25 Νοεμβρίου,  στο InterContinental Athenaeum Athens, πραγματοποιήθηκε...

Την Κυριακή συνέλευση και εκλογές στον Παγκρήτιο Σύλλογο Φίλων Μίκη Θεοδωράκη

Το Δ.Σ. του Παγκρήτιου Συλλόγου Φίλων του Μίκη Θεοδωράκη καλεί...