Αλλαγή των όρων συμφωνίας για την εκμίσθωση 14 περιφερειακών αεροδρομίων – μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Χανίων – σε μια κοινή επιχείρηση με επικεφαλής τη γερμανική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων Fraport, επιχειρεί να πετύχει η Ελλάδα, αναφέρει το πρακτορείο Reuters επικαλούμενο πηγή που γνωρίζει το θέμα.
Η συμφωνία ύψους 1,2 δισ. ευρώ υπεγράφη το 2014, αλλά η νέα ελληνική κυβέρνηση φέρεται να θέλει τώρα μερίδιο στην κοινοπραξία, η οποία περιλαμβάνει επίσης τον ελληνικό ενεργειακό Όμιλο Κοπελούζου, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Παράλληλα, η Αθήνα θέλει επίσης να μειώσει σε επτά τον αριθμό των αεροδρομίων που περιλαμβάνονται στη συμφωνία, αναφέρει το Reuters.
Η Fraport θα ήταν πρόθυμη να εξετάσει μια περιορισμένη κρατική συμμετοχή, αλλά μόνο αν οι όροι καταστεί δυνατό να συμφωνηθούν απ’ όλες τις πλευρές, δήλωσε η πηγή, προσθέτοντας πως ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε συναντήθηκε αυτή την εβδομάδα με Έλληνες αντιπροσώπους.
Αξιωματούχος του Υπουργείου Οικονομικών επιβεβαίωσε ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Υπουργού Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη και στελεχών της εταιρείας την Τετάρτη στην Αθήνα.
“Η συνάντηση έγινε σε καλό κλίμα ενώ και οι δύο πλευρές αποδέχτηκαν και συμφώνησαν ότι η συμφωνία πρέπει να αναθεωρηθεί”, είπε ο αξιωματούχος στο Reuters.
Πάντως, αρνήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα αν η Ελλάδα ζήτησε το ελληνικό δημόσιο να συμμετάσχει στα αεροδρόμια ή αν ζητήθηκε να παραδοθεί ένας μικρότερος αριθμός αεροδρομίων.
Η Fraport ανακοίνωσε πως είχε εποικοδομητικές συνομιλίες με αντιπροσώπους της ελληνικής κυβέρνησης για την πώληση, αλλά αρνήθηκε να κάνει γνωστές λεπτομέρειες.
Προηγουμένως είχε δηλώσει πως αναμένει ότι η συμφωνία θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2015 ή στις αρχές του 2016, ενώ στο προηγούμενο χρονοδιάγραμμα προβλεπόταν να έχει ολοκληρωθεί κατά το τρίτο τρίμηνο του 2015.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters