16.8 C
Chania
Sunday, December 14, 2025

Reuters: Τέσσερις οι νεκροί στο ελληνόκτητο πλοίο Eternity C μετά την επίθεση που δέχθηκε

Ημερομηνία:

Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά drones και ενόπλους που επέβαιναν σε ταχύπλοα στα ανοικτά της Υεμένης, σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή που επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

Όπως αναφέρει η πηγή που επικαλείται το Reuters, ένας από τους τραυματίες έχασε τη μάχη για να κρατηθεί στη ζωή. Μέχρι στιγμής, η αναφορά δεν έχει επιβεβαιωθεί από τη διαχειρίστρια εταιρεία Cosmoship Management.

Το Eternity C, με 22 μέλη πληρώματος – 21 Φιλιππινέζους και έναν Ρώσο –, δέχθηκε επίθεση καθώς έπλεε σε απόσταση περίπου 50 ναυτικών μιλίων ανοικτά του λιμανιού Χοντέιντα της Υεμένης.

Βυθίστηκε το Magic Seas ισχυρίζονται οι Χούθι

Οι αντάρτες Χούθι, οι οποίοι δεν έχουν αναλάβει επισήμως την ευθύνη για την επίθεση εναντίον του Eternity Cέδωσαν νωρίτερα στη δημοσιότητα προπαγανδιστικό βίντεο από την επίθεση που εξαπέλυσαν εναντίον του φορτηγού πλοίου Magic Seas – ελληνικών συμφερόντων, επίσης υπό λιβεριανή σημαία –, το οποίο ανακοίνωσαν ότι βυθίστηκε.

Η ομάδα ασφαλείας του Magic Seas κατάφερε να εξουδετερώσει δύο από τα τέσσερα USVs, ωστόσο τα υπόλοιπα δύο προσέκρουσαν στο πλοίο. Στη συνέχεια, το πλοίο δέχθηκε και τρεις αντιπλοϊκούς πυραύλους, εκ των οποίων οι δύο έπληξαν το σκάφος.

Από την επίθεση προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές που οδήγησαν στη βύθιση του Magic Seas. Τα 22 μέλη του πληρώματος -17 Φιλιππινέζοι, 1 Ρουμάνος, 1 Βιετναμέζος και 3 υπήκοοι Σρι Λανκα μέλη της ομάδας ασφαλείας- διασώθηκαν από τις δυνάμεις της Ακτοφυλακής της Υεμένης.

Σημειώνεται ότι το εν λόγω πλοίο δεν είχε αιτηθεί συνοδεία ή προστασία από την Επιχείρηση EUNAVFOR ASPIDES. Κατά τον χρόνο του περιστατικού, κανένα πολεμικό πλοίο της Επιχείρησης δεν βρισκόταν σε κοντινή απόσταση από το εμπορικό.

Η επίθεση από τους Χούθι, οι οποίοι ανέλαβαν την ευθύνη, στο Magic Seas ήταν η πρώτη επίθεση εναντίον εμπορικού πλοίου στην Ερυθρά Θάλασσα από τον Νοέμβριο του 2024.

Υπουργείο Ναυτιλίας: Σοβαρή κλιμάκωση των επιθέσεων από τους Χούθι – Τα μέτρα που έχουν ληφθεί

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του αναφέρεται στην κλιμάκωση των επιθέσεων από τους Χούθι σε ελληνόκτητα πλοία τονίζοντας ότι απόλυτη προτεραιότητα είναι η προστασία των Ελλήνων ναυτικών, ενώ προβαίνει και σε συστάσεις για την ασφάλεια τους.

«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί, για την αντιμετώπιση προβλημάτων πλοίων Ελληνικής Σημαίας και των ναυτικών τους, αλλά και Ελλήνων ναυτικών σε ελληνόκτητα πλοία, μέσω της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας.

Ως εκ τούτου και δεδομένης της σοβαρής κλιμάκωσης των επιθέσεων από τους Χούθι κατά ελληνόκτητων πλοίων που διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα το τελευταίο διήμερο, το Υπουργείο έχει προβεί στις εξής ενέργειες:

  1. Παρέμβαση στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό

Με πρωτοβουλία της Ελλάδας, το ζήτημα τέθηκε στην υπό εξέλιξη σύνοδο του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Η χώρα μας ζήτησε συμπόρευση της διεθνούς κοινότητας για την αποκατάσταση της έννομης τάξης στην περιοχή, με πλήρη σεβασμό της Διεθνούς Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) και της Σύμβασης για Ασφάλεια στη Θάλασσα (SOLAS).

  1. Συνεχής επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση ASPIDES.

Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου βρίσκονται σε αδιάλειπτη επιχειρησιακή επαφή (24/7) με την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση ASPIDES, η οποία μεριμνά για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην προαναφερόμενη θαλάσσια περιοχή.

  1. Συνεχής ενημέρωση και συστάσεις προς τη ναυτιλιακή κοινότητα.

Έχουν αποσταλεί αναλυτικές κατευθυντήριες οδηγίες και συστάσεις προς τη ναυτιλιακή κοινότητα, για τον ασφαλέστερο δυνατό διάπλου της περιοχής, με λήψη των απαραίτητων προληπτικών μέτρων.

  1. Συστάσεις για την προστασία Ελλήνων ναυτικών.

Αποδίδοντας απόλυτη προτεραιότητα στην προστασία των Ελλήνων ναυτικών, οι συστάσεις του Υπουργείου επικοινωνούνται – μέσω των ναυτιλιακών φορέων – και στα ελληνόκτητα πλοία με σημαία άλλης χώρας, δεδομένης της πιθανής απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών και σε αυτά.

Το ΥΝΑΝΠ παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην περιοχή με κύριο γνώμονα την προστασία, με κάθε μέσο, της ποντοπόρου ναυτιλίας μας».

topontiki.gr

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ