18.8 C
Chania
Friday, November 22, 2024

Skoda Octavia G-TEC: η ώρα του φυσικού αερίου

Ημερομηνία:

Στην Έκθεση Αυτοκίνηση 2014 που ανοίγει μεθαύριο τις πύλες της στο κοινό – Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας (πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο Ελληνικού) από 25 Οκτωβρίου έως 2 Νοεμβρίου 2014 – θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση η νέα «οικολογική» έκδοση του Octavia, που καίει φυσικό αέριο περιορίζοντας το κόστος κίνησης στα 3,4 ευρώ/100 km και εξασφαλίζοντας μηδεανικά τέλη κυκλοφορίας! 

Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Το νέο SKODA Octavia G-TEC είναι στην πραγματικότητα ένα αυτοκίνητο διπλού καυσίμου αφού είναι μεν σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου, διατηρεί όμως τη δυνατότητα κίνησης με βενζίνη, όταν η πρόσβαση σε σημείο ανεφοδιασμού με αέριο δεν είναι εφικτή. Το νέο μοντέλο, που θα προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξώματος Octavia G-TEC και στέισον Octavia Combi G-TEC, διαθέτει κινητήρα 1.4 TSI απόδοσης 110 hp, ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο που φυλάσσεται συμπιεσμένο σε ειδικές μπουκάλες (Compressed Natural Gas – CNG) και εναλλακτικά με αμόλυβδη βενζίνη. Και οι δύο εκδόσεις Octavia διαθέτουν το στάνταρ πακέτο εξοπλισμού Green Τec που περιλαμβάνει τεχνολογίες αιχμής όπως είναι το Σύστημα Start-Stop και το Σύστημα Aνάκτησης Ενέργειας Πέδησης κατά την επιβράδυνση, ενώ ο αποδοτικός τούρμπο κινητήρας πληρεί τις νέες προδιαγραφές EU-6.

Με αποκλειστική χρήση CNG η αυτονομία φτάνει τα 410 km με ένα και μόνο ανεφοδιασμό, με βάση τουλάχιστον την τυποποιημένη κατανάλωση που περιορίζεται στα 3,5 kg/100 km, κάτι που με βάση την τιμή του CNG (0,971 €/kg) μεταφράζεται σε κόστος κίνησης της τάξης των 3,4 €/100 km. Επιπλέον, ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας καθώς οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 97 g/km. Σημειώνουμε ότι καθώς το Octavia G -TEC διαθέτει κανονικών διαστάσεων ρεζερβουάρ βενζίνης, η θεωρητική αυτονομία με αμόλυβδη αγγίζει τα 920 km και έτσι συνολικά το νέο οικολογικό Skoda η μπορεί να διανύσει έως και 1.330 km με ένα πλήρη ανεφοδιασμό!

Οι δύο δεξαμενές CNG έχουν συνολική χωρητικότητα 97 λίτρα ή 15 kg υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες σε ειδικό και υψηλής αντοχής πλαίσιο κάτω από το χώρο αποσκευών, δίχως να επηρεάζεται η πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Έτσι, και στις εκδόσεις CNG, το Octavia προσφέρει τους εξαιρετικούς χώρους με την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 460 λίτρα (στη limo) ή τα 480 λίτρα (στη combi).

Η μέγιστη ροπή των 200 Nm είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, αφού το Octavia G-TEC χρειάζεται μόνο 10,9’’ για τα 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 km/h.

Η Βιαμαρ – ο εισαγωγέας των αυτοκινήτων ŠKODA στην Ελλάδα – έχει προγραμματίσει το λανσάρισμά του νέου μοντέλου στα μέσα Νοεμβρίου.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Ρωσία θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των «ασταμάτητων» βαλλιστικών πυραύλων Oreshnik

Τρόμος στον πλανήτη επικρατεί μετά την κλιμάκωση στον ρωσοουκρανικό...

Η «επιστροφή» του ΠΑΣΟΚ

Του Αργύρη Αργυριάδη Δικηγόρου Εδώ και λίγες ημέρες το ΠΑΣΟΚ αποτελεί...