26.8 C
Chania
Wednesday, July 24, 2024

SOS Τροχαία εγκλήματα: Η Ελλάδα και πάλι πρωτοπόρος στα τροχαία εγκλήματα στην Ευρώπη.

Ημερομηνία:

Θλίψη και οργή εκφράζει ο Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της έκθεσης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας και Μεταφορών, σύμφωνα με την οποία 621 Έλληνες έχασαν τη ζωή τους μέσα στο 2013 από τροχαία στην Ευρώπη, με τον αριθμό των νεκρών να υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό «μέσο όρο».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Στις 19 Ιουνίου 2024 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) δημοσιοποίησε την έκθεση του για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη το 2023.

Για μια ακόμα χρονιά οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία στην Ευρώπη απέχουν πολύ από τους στόχους που τέθηκαν τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και από τις κυβερνήσεις των κρατών μελών. 20.418 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ το 2023, μια μείωση 1% σε σύγκριση με το 2022 (που κι αυτή πιθανότατα θα αναιρεθεί όταν κατατεθούν τα οριστικά στοιχεία από όλες τις χώρες), τη στιγμή που ήταν απαραίτητη η μείωση κατά 6,1% προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για μείωση 50% έως το 2030.

Για τρίτη συνεχή δεκαετία σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι στόχοι που τέθηκαν αποδεικνύονται ψευδεπίγραφοι στο βαθμό που δεν συνοδεύονται από την παραμικρή υποχρεωτικότητα στη λήψη μέτρων από τα κράτη μέλη. Εντύπωση προκαλεί ακόμα μια φορά ότι από τις πέντε ασφαλέστερες χώρες Νορβηγία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία, Ελβετία οι τρείς (Νορβηγία, Ην. Βασίλειο, Ελβετία) δεν είναι μέλη της ΕΕ!

Όσον αφορά στην Ελλάδα τα (προσωρινά) στοιχεία που παρατίθενται, με 621 νεκρούς, προκαλούν θλίψη και οργή. Θλίψη γιατί το μεγάλο αριθμό νεκρών και οργή για την παντελή έλλειψη μέτρων για τον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους. Η εμφανιζόμενη μείωση των θανάτων κατά 5% σε σχέση με το 2022 στη χώρα μας αναμένεται να εξανεμιστεί μόλις οριστικοποιηθούν τα στοιχεία, αφού όλα τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια αύξηση γύρω στα 20 θύματα όταν η ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώνει τα οριστικά στοιχεία.

Ανάμεσα σε 32 αναφερόμενες χώρες για το 2023 η Ελλάδα μοιράζεται με τη Πορτογαλία την 26η θέση με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, συνεχίζοντας μια μακρόχρονη παράδοση (27η το 2022, 26η το 2021) με τον αριθμό των νεκρών να υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό «μέσο όρο» (46) αλλά να υπολείπεται ακόμα και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 2013! (55).

Η πιθανότητα θανάτου για ένα χρήστη του οδικού δικτύου στην Ελλάδα είναι τριπλάσια από ότι στη Νορβηγία και τη Σουηδία, πάνω από διπλάσια από ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Δανία, την Ελβετία και την Μάλτα και πολύ μεγαλύτερη από ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Σε σχέση με την οδική ασφάλεια η Ελλάδα σταθερά καταγράφεται στην χειρότερη ομάδα στην Ευρώπη μαζί με τις Κροατία, Λιθουανία, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, χώρες στις οποίες δεν υπάρχει διαχρονικά καμία θετική εξέλιξη.

Τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν ακόμα μια φορά υπογραμμίζουν πως η μόνη αποτελεσματική πολιτική δραστικού περιορισμού των τροχαίων εγκλημάτων είναι αυτή του Vision Zero – Όραμα Μηδέν και πως οι χώρες που θέλησαν πραγματικά να περιορίσουν τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματα  τους μπόρεσαν να το κάνουν. Προφανώς, στη χώρα μας τέτοια επιθυμία δεν υπάρχει, αντίθετα υπάρχει υπερεπάρκεια νέων διαθέσιμων για ανθρωποθυσίες στο οδικό δίκτυο με την ευλογία του κράτους.

ΥΓ. Θα επανέλθουμε αναλυτικά για το θέμα των σοβαρών τραυματισμών όπου η Ελλάδα εμφανίζεται να έχει… τεράστια μείωση την τελευταία δεκαετία (2η χώρα στην  Ευρώπη!). Να σημειώσουμε μόνο ότι τα στοιχεία που δόθηκαν είναι από την ΕΛΑΣ και όχι από τα Νοσοκομεία ενώ αποκαλυπτικά της αξιοπιστίας τους είναι όσα παραθέτει το ETSC: Αναλογία θανάτων/σοβαρών τραυματισμών: Ολλανδία 1/26, Γερμανία 1/21, Αυστρία 1/19, Μάλτα 1/19, Ελλάδα 1/1!

ΥΓ2. Θα επανέλθουμε επίσης στα πολλαπλά μεθοδολογικά προβλήματα της παρουσίασης του ETSC. Για ακόμα μια χρονιά στον πίνακα προστίθενται (ή αφαιρούνται) κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες και το …απαραίτητο Ισραήλ, σε μια εμφανή προσπάθεια οι αριθμοί να ευημερούν.

Στην ίδια λογική η, χωρίς καμία κριτική παρατήρηση, παράθεση του ορισμού που έχει επιβάλει η αυτοκινητοβιομηχανίαπως νεκρός  από τροχαίο είναι αυτός που πεθαίνει την στιγμή της σύγκρουσης ή μέχρι 30 ημέρες μετά. Απίστευτα, κι όμως ευρωπαϊκά…

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Περίεργο κοκκώδες αφρώδες υλικό σε Καλαθά, Σταυρό, Τερσανά, Κουλούρα

Ένα περίεργο κοκκώδες υλικό, αφρώδες, εμφανίστηκε σήμερα σε πολλές...

Συμφωνία “εθνικής ενότητας” Φατάχ και Χαμάς μετά από 17 χρόνια ρήξης

Συμφωνία «εθνικής ενότητας» με άλλες παλαιστινιακές παρατάξεις, μεταξύ των οποίων...

Κασσελάκης: «Σε όποιον δεν αρέσει, να φύγει από το κόμμα – Τέλος είπα, τέλος»

«Τινάχτηκε» η πρώτη συνεδρίαση της Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου...