To Υπ. Πολιτισμού απαντά στην Μαρία Βλαζάκη για το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων: “Η τετραετία ΣΥΡΙΖΑ ήταν περίοδος αγρανάπαυσης για τον πολιτισμό”

Κανένα σχόλιο

Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού εξέδωσε σήμερα, Μ. Τετάρτη 20 Απριλίου 2022, το ακόλουθο δελτίο Τύπου:

«​Σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με τα όσα δήλωσε η αρχαιολόγος και τ. γενική γραμματέας του ΥΠΠΟΑ Μαρία Βλαζάκη, το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού απάντησε ως ακολούθως:

Το Αρχαιολογικό Μουσείο των Χανίων αποτελεί ένα κόσμημα για την πόλη, τόσο από άποψη αρχιτεκτονικής, όσο και για τις πολύτιμες και σε πολλές περιπτώσεις μοναδικές Συλλογές που φιλοξενεί.

"Sponsored links"

Η τ. Γενική Γραμματέας ως προϊσταμένη της ΚΕ’ Εφορείας Αρχαιοτήτων Χανίων, από τη δεκαετία του 1990 ως τις αρχές του 2009, λειτούργησε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων και των υπηρεσιακών της καθηκόντων. Στο πλαίσιο αυτό είχε την υποχρέωση να ασχοληθεί με την εξεύρεση λύσης για τη δημιουργία ενός Αρχαιολογικού Μουσείου, αντίστοιχου του πολιτιστικού αποθέματος των Χανίων, δεδομένου ότι το καθολικό της Μονής του Αγίου Φραγκίσκου, δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μουσειολογικές και μουσειογραφικές απαιτήσεις, και να εισηγηθεί αρμοδίως στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Αυτό και έπραξε ως δημόσιος λειτουργός. Η ίδρυση των κρατικών και των δημοσίων μουσείων καθορίζεται από την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης.

Όλες οι κρίσιμες αποφάσεις που αφορούν στην ίδρυση του νέου Μουσείων των Χανίων χρονολογούνται στην περίοδο 2002-2014. Το έργο της ανέγερσης του κτηρίου εντάχθηκε σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα το 2010. Η δημοπράτησή του έγινε το 2011 και το κτήριο ολοκληρώθηκε στα μέσα του 2016, όταν η Μ. Βλαζάκη, από το 2015, κατείχε τη θέση της Γενικής Γραμματέως του ΥΠΠΟΑ.

Από το 2015 έως το 2017, οπότε εντάχθηκε το έργο της οργάνωσης της μόνιμης έκθεσης και του εξοπλισμού εργαστηρίων και αποθηκών του Μουσείου στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης πέρασαν δύο νεκρά χρόνια. Επίσης, η χρηματοδότηση των εργασιών αποπεράτωσης του αμφιθεάτρου και της αίθουσας εκπαιδευτικών προγραμμάτων ξεκίνησε το 2019. Τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση του κτηρίου.

Ο χρόνος απραξίας που διαπιστώνεται σε όλα τα εν εξελίξει έργα πολιτισμού που παρέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, πιστοποιείται και στην περίπτωση του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Χανίων. Η τετραετία ΣΥΡΙΖΑ ήταν περίοδος αγρανάπαυσης για τον πολιτισμό.

Χρειάστηκε να αναλάβει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για να επανεκκινήσουν τα έργα στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Το αυτό συνέβη και με το Μουσείο Χανίων. Τα “οράματα” δεν υπηρετούνται με καθυστερήσεις, αλλά με πολλή δουλειά και σφιχτό συντονισμό».

Τι είχε δηλώσει η Μαρία Ανδρεαδάκη – Βλαζάκη

«Το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων είναι ένα σύγχρονο μουσείο, φιλικό στον επισκέπτη και με έντονο εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Είναι ένα μουσείο αντάξιο της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Χανίων, καθώς στον χώρο της έκθεσης ξεδιπλώνεται εντυπωσιακά η πλούσια αρχαιολογία και αρχαία ιστορία του τόπου μας με πολύ σημαντικά και μοναδικά εκθέματα, ορισμένα από τα οποία προήλθαν από ανασκαφές των τελευταίων δεκαετιών, τα οποία τοποθετούν τα Χανιά στα κορυφαία κέντρα της αρχαίας Κρήτης. Είναι ένα μεγαλειώδες έργο για την πόλη και της προσφέρει νέα δυναμική. Είναι ένα μουσείο που μας κάνει υπερήφανους.

Ως εμπνεύστρια της ιδέας για την ίδρυση του συγκεκριμένου μουσείου στο ιστορικό κέντρο της Χαλέπας και μετά από δεκαετίες ενασχόλησης για να ευοδωθεί, θεωρώ υποχρέωσή μου να εκφράσω δημοσίως αυτή την στιγμή το μεγάλο ευχαριστώ προς όλους, όσοι από την δεκαετία του 1990 βοήθησαν αρχικά για να το εγκαταστήσουμε και σήμερα να το προσφέρουμε κατ’ αρχάς στους συμπολίτες και συντοπίτες μας αλλά και σε όλο τον κόσμο:

Στις προϊστάμενες της Εφορείας Αρχαιοτήτων κ. Βάννα Νινιού-Κινδελή, κ. Αναστασία Τζιγκουνάκη και κυρίως στην κ. Ελένη Παπαδοπούλου, η οποία επιφορτίστηκε με ζήλο και αυταπάρνηση το δύσκολο έργο των τελευταίων επτά χρόνων. Σε όλο το επιστημονικό, τεχνικό, φυλακτικό και διοικητικό προσωπικό τόσο της πρώην ΚΕ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων όσο και της νυν Εφορείας Αρχαιοτήτων Χανίων. Στον αρχιτέκτονα κ. Θεοφάνη Μπομπότη, ο οποίος σχεδίασε το κτήριο. Στην αρχιτέκτονα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κ. Μπέσυ Δρούγκα, η οποία σχεδίασε την έκθεση, καθώς και σε όλους τους εξωτερικούς συνεργάτες.

"Sponsored links"

Θεωρώ υποχρέωσή μου να εκφράσω τις ευχαριστίες μου προς τις Ηγεσίες και τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Χανίων και τις άλλες τοπικές αρχές, τους κατά καιρούς δωρητές αρχαιοτήτων αλλά και προς όλους τους συμπολίτες μας, οι οποίοι υπομονετικά μας στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια με τον καλό τους λόγο ή και τον γόνιμο αντίλογο.

Βαθειά συγκινημένη με την ολοκλήρωση ενός οράματος ζωής, για το οποίο είχα την τύχη να εργαστώ από την αρχή μέχρι το τέλος, καλώ όλους, πρωτίστως τους συντοπίτες μας και ειδικά τη νεολαία, να επισκεφτούν το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο, σίγουρη ότι θα το αγκαλιάσουν και θα το αγαπήσουν, αναγνωρίζοντας συνάμα την βαρύνουσα σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και την ανάγκη της συνεχούς προστασίας της.

Η πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας ανήκει σε όλους και σε όλες, και πρώτα και κύρια στους Χανιώτες και τις Χανιώτισσες. Ως κοινωνικό αγαθό και κοινή περιουσία, η πλούσια αρχαιολογική κληρονομιά που στεγάζεται στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων πρέπει να παραμείνει μακριά από ιδιοκτησιακές λογικές και πέρα από οποιαδήποτε προσπάθεια κομματικής εκμετάλλευσης. Αναμένουμε από την πολιτεία να ορίσει τα επίσημα εγκαίνια του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου, με καλεσμένους όλους τους πολίτες».

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live