Όπως είχαμε γράψει και άλλη φορά στην εφημερίδα μας, εξαιτίας της απόκρυψης της θέσης που βρίσκεται το Cape Ray – εντός του οποίου γίνεται η διαδικασία της υδρόλυσης – το επόμενο διάστημα θα ακουστούν πολλά σενάρια.
Η αξία αυτών των σεναρίων είναι άγνωστη και αμφισβητήσιμη, εφόσον είναι πολύ πιθανό στα πλαίσια μιας στρατιωτικής επιχείρησης υπό τον έλεγχο του αμερικάνικου ναυτικού, να διασπείρονται ψευδείς πληροφορίες με σκοπό να δημιουργήσουν σύγχυση. Με άλλα λόγια, όποιο σενάριο και αν διαβάζουμε θα πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί.
Ένα τέτοιο σενάριο παρουσιάζουμε και εμείς σήμερα, σχετικά με το τάνκερ του αμερικάνικου στρατού USNS Leroy Grumman το οποίο δίνουμε στη δημοσιότητα με κάθε επιφύλαξη, όμως έχοντας προσπαθήσει να εξακριβώσουμε τα στοιχεία όσο πιο καλά μπορούσαμε.
Το συγκεκριμένο τάνκερ χρησιμοποιείται για τον ανεφοδιασμό άλλων πλοίων, κατασκευάστηκε το 1988 και σύμφωνα με πληροφορίες μας είναι πλοίο το οποίο συνοδεύει το MV Cape Ray ως ανεφοδιαστικό.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα vesselfinder το τελευταίο λιμάνι που επισκέφθηκε ήταν το λιμάνι της Σούδας [φωτό 1], ενώ από αναφορά στις 17 Ιουνίου στις 13.32 το μεσημέρι (φωτό 3] βρίσκεται μεταξύ Ιταλίας, Κρήτης, και Λιβύης, περίπου στο σημείο το οποίο έχει δημοσιοποιηθεί εδώ και μήνες από την ιστοσελίδα του BBC ότι θα γίνει η διαδικασία της υδρόλυσης.
Να σημειώσω ότι, προηγούμενη αναφορά από την ίδια ιστοσελίδα με ώρα 12.59 δείχνει το πλοίο στο ίδιο σημείο οπότε υποθέτουμε ότι βρίσκόταν εκεί ακινητοποιημένο [φωτό 2].
Και η ιστοσελίδα marinetraffic δείχνει ότι το πλοίο USNS Leroy Grumman βρίσκεται μεταξύ Ιταλίας, Κρήτης και Λιβύης.
Πιο αναλυτικά, σε αναφορά από 17 Ιουλίου στις 09.46 το πρωί [φωτό 4], το πλοίο φαίνεται στο ίδιο σημείο του χάρτη όπως αποτυπώνεται και στην ιστοσελίδα vesselfinder.
Ενώ, σε αναφορά από 16 Ιουλίου στις 07.07 το πρωί [φωτό 5] φαίνεται η εκκίνηση του πλοίου από το λιμάνι της Σούδας στρεφόμενο προς τα δυτικά.
Σε άλλη φωτογραφία από 17 Ιουλίου στις 14.08 το μεσημέρι [φωτό 6] – και αυτό νομίζουμε έχει σημασία – φαίνεται ότι το πλοίο ξεκινά πάλι με κατεύθυνση προς ανατολικά και προς την Κρήτη, εικάζουμε για τις ανάγκες ανεφοδιασμού από τις νατοϊκές εγκαταστάσεις της Σούδας.
H συγκεκριμένη κίνηση επαληθεύτηκε σήμερα 18 Ιουλίου με νέο σήμα στις 09.10 το πρωί όπου πλέον είναι ξεκάθαρο ότι το πλοίο βρίσκεται ξανά για δεύτερη φορά μέσα σε 2 μέρες στη Βάση της Σούδας [φωτό 7].
Στο μεγαλύτερο χάρτη [φωτό 8] πάλι από 18 Ιουλίου και ώρα 09.10 το πρωί, είναι εμφανές ότι το σημείο εκκίνησης πριν την επιστροφή στη Βάση της Σούδας βρίσκεται μεταξύ Κρήτης, Ιταλίας και Λιβύης, δηλαδή στο σημείο που είχαμε περιγράψει και πρωτύτερα, οπότε πλέον μιλάμε για ένα πλοίο το οποίο ξεκινά από τη Βάση της Σούδας κατευθύνεται στο συγκεκριμένο σημείο μεταξύ Ιταλίας, Κρήτης και Λιβύης για να επιστρέψει ξανά στη Βάση της Σούδας και να επαναλάβει πάλι την ίδια κίνηση.
Είναι βάσιμη λοιπόν η υπόθεσή μας πως το συγκεκριμένο πλοίο επαναλαμβάνει διαρκώς την ίδια πορεία, τροφοδοτείται με καύσιμα και επιστρέφει στο σημείο μεταξύ Ιταλίας, Κρήτης και Λιβύης όπου πιθανολογούμε ότι βρίσκεται το Cape Ray το οποίο ανεφοδιάζει με καύσιμα, εφόσον αποτελεί συνοδευτικό του.
Επαναλαμβάνουμε πάντως, πως αν και η πορεία του συγκεκριμένου πλοίου φαίνεται να ταιριάζει με τα γνωστά σενάρια, περί του πιθανού σημείου πραγματοποίησης της διαδικασίας της υδρόλυσης εντός του Cape Ray θα πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί μιας και πολύ εύκολα μπορεί να αποτελεί κάποιου τύπου στρατιωτικό αντιπερισπασμό, τόσο η κίνηση του πλοίου όπως δίνεται από τις συγκεκριμένες ιστοσελίδες όσο και η ίδια η πληροφορία ότι το πλοίο αποτελεί συνοδευτικό του Cape Ray.
Αλλωστε, αυτό είναι το πιο σημαντικό κι επικίνδυνο στοιχείο αυτής της διαδικασίας, ότι πλέον είμαστε μέρος μίας στρατιωτικής επιχείρησης και ως εκ τούτου, δεν αντιμετωπιζόμαστε ως πολίτες που έχουμε δικαίωμα στην ενημέρωση, αλλά ως εν δυνάμει κίνδυνοι για την επιτυχία της «επιχείρησης».
Σε οποιαδήποτε περίπτωση πάντως, παραθέσαμε τα στοιχεία ώστε να κρίνουν και οι ίδιοι οι αναγνώστες μας.
Τέλος, είτε το σενάριο αυτό ισχύει, είτε όχι, είναι ξεκάθαρο ότι ο ρόλος της βάσης της Σούδας είναι κομβικός και εδώ.
Άρα, αυτό που προκύπτει είναι η αναγκαιότητα να κατατεθεί κάποια σχετική ερώτηση στη Βουλή όπου να ζητούνται διευκρινήσεις σχετικά με τον ακριβή ρόλο της Βάσης της Σούδας στην επιχείρηση της υδρόλυσης εν πλω εντός του Cape Ray και αν έχει δώσει η ελληνική κυβέρνηση τη συγκατάθεσή της για μία τέτοια χρήση.