Η κυβέρνηση, στα πλαίσια των προβλέψεων του «Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος» σχεδιάζει αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας με τη διαδικασία του επείγοντος. Στις 18/7/11 δημοσιεύθηκε πρόσκληση για την πρόσληψη συμβούλων για την υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού.
Δημιουργείται το εύλογο ερώτημα αν συνεχίζει να ισχύει η προ του «Μεσοπροθέσμου» δέσμευση της κυβέρνησης ότι το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», προϋπολογισμού 100 εκατομμυρίων ευρώ, θα υλοποιηθεί με δημόσια δαπάνη (βλ. δηλώσεις του αρμόδιου Υφυπουργού Υποδομών κ.Μαγκριώτη στη Βουλή 5/5/11). Τα διαρκή «είπα – ξείπα» της κυβέρνησης για μικρά και μεγάλα θέματα είναι φυσικό να δημιουργούν ανησυχία για το αεροδρόμιο Χανίων, όταν παρουσιάζονται καινούρια δεδομένα. Το ερώτημα καθίσταται περισσότερο πιεστικό καθώς μετά την προαναφερθείσα συζήτηση στη Βουλή, δεν υπάρχει καμιά πληροφορία για την πρόοδο της διαδικασίας εντάξεως του έργου στο ΕΣΠΑ, που σύμφωνα με τα όσα ελέγχθησαν τότε θα έπρεπε να έχει δρομολογηθεί εντός του Ιουλίου.
Πρέπει να τονισθούν τα εξής :
– Το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων μπορεί να υλοποιηθεί μόνο με δημόσια δαπάνη. Κανείς ιδιώτης υποψήφιος επενδυτής δε θα ενδιαφερθεί για σύμβαση παραχώρησης, καθώς το αεροδρόμιο θα αντιμετωπίζει στη λειτουργία του ανταγωνισμό από το σχεδιαζόμενο τεραστίων διαστάσεων Αεροδρόμιο Ηρακλείου.
– Η ως σήμερα στάση της κυβέρνησης δείχνει κωλυσιεργία και ασυνέπεια. Ο τότε Υπουργός Υποδομών κ.Ρέππας δήλωνε γραπτώς το Νοέμβριο του 2009 ότι το έργο θα ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση εντός μηνός. Από τότε πέρασαν είκοσι μήνες, χωρίς καμιά πρόοδο!
Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να επιβεβαιώσει τη δέσμευσή της για την υλοποίηση του έργου, την καθυστέρηση του οποίου από τα τέλη του 2009 ως σήμερα χρεώνεται στο ακέραιο.
Μανούσος Γ. Βολουδάκης