10.8 C
Chania
Friday, December 27, 2024

Ακτοπλοΐα: Δεκάδες κρούσματα στα πλοία της «γραμμής» – Τι ζητούν οι ναυτεργάτες ενόψει καλοκαιριού

Ημερομηνία:

Μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού, και μάλιστα με… γεωμετρική πρόοδο, παρατηρείται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, κάτι που εντείνει την ανησυχία των ναυτεργατών ενόψει και της έναρξης της τουριστικής περιόδου.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) έχει προχωρήσει τις τελευταίες μέρες σε αλλεπάλληλες καταγγελίες για δεκάδες κρούσματα σε τουλάχιστον τέσσερα πλοία. Συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν 14 κρούσματα σε εργαζόμενους στο «Νήσος Σάμος» της Hellenic Seaways, δύο κρούσματα στο «Νήσος Ρόδος» της ίδιας εταιρείας, δύο κρούσματα στο «Κεφαλονιά» της Levante Ferries και ένα κρούσμα στο «Αριάδνη» της Minoan Lines.

«Αυτήν την στιγμή, λόγω των γενικότερων περιορισμών που υπάρχουν στην μετακινήσεις λόγω της πανδημίας, το μεταφορικό έργο του ακτοπλοϊκού δικτύου είναι πολύ μικρό, το επιβατικό κοινό είναι περιορισμένο ενώ η κίνηση που αφορά την μεταφορά φορτηγών και εμπορευμάτων είναι η ίδια με πέρυσι. Παρόλα αυτά παρατηρείται μία μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων», δηλώνει στο topontiki.gr ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογεώργος.

«Το πρόβλημα είναι σοβαρό. Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, αυτήν την στιγμή στην ακτοπλοΐα λειτουργούν 26 πλοία και στα 15 από αυτά είχαμε αναφορά για κρούσματα, είτε πολλά είτε λίγα», σημειώνει.

«Αυτό, κατά την γνώμη μας, επιβεβαιώνει όσα λέμε επανειλημμένα, ότι δηλαδή τα μέτρα που λαμβάνονται είναι ανεπαρκή και αναποτελεσματικά».

«Εφοπλιστέςκυβέρνηση και υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξακολουθούν να κωφεύουν, να σιωπούν και να αδρανούν στη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη προστασία της υγείας των ναυτεργατών! Οι ευθύνες τους πλέον δεν είναι μόνο βαρύτατες αλλά και εγκληματικές! Κυβέρνηση, υπουργείο και ΕΟΔΥ όλη την περίοδο της πανδημίας δεν έχουν πραγματοποιήσει ούτε ένα τυπικό έλεγχο εκτός της καλοκαιρινής περιόδου, ενώ στη νέα έξαρση της πανδημίας έχουν εξαφανιστεί!», σημειώνει σε σχετική της ανακοίνωση η ΠΕΝΕΝ.

«Συνειδητά το υπουργείο και ο ΕΟΔΥ, δεν κάνουν πλέον τεστ και δειγματοληπτικούς έλεγχους στα πλοία, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλους σχεδόν τους εργασιακούς χώρους. Δεν θέλουν να ανοίξουν μέτωπα με τους ακτοπλόους. Γιατί για παράδειγμα, αν σε ένα πλοία εντοπιστούν κρούσματα, θα πρέπει ή δεν θα πρέπει το πλοίο να αποσυρθεί, να μπει σε καραντίνα; Δεν τους ενδιαφέρουν οι εργαζόμενοι αλλά μονάχα η ομαλή λειτουργία της τουριστικής περιόδου», μας λέει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογη είναι η κατάσταση και στην ποντοπόρο ναυτιλία. Εκεί βέβαια υπάρχει και ένα επιπλέον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί εξαιτίας της πανδημίας.

«Λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων περίπου 220.00 ναυτεργάτες είναι εγκλωβισμένοι εδώ και ένα χρόνο μέσα στα πλοία. Θα πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα ώστε να μπορέσεις να επιστρέψουν στα σπίτια τους», εξηγεί ο Αντώνης Νταλακογεώργος.

Οι καταγγελίες έφεραν… συνάντηση με τους εφοπλιστές

Οι επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις και καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ σχετικά με την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων covid-19 στα ακτοπλοϊκά πλοία, υποχρέωσε τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη να ζητήσει συνάντηση με την ΠΕΝΕΝ.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης, ο Αντώνης Νταλακογεώργος υπογράμμισε για ακόμη μια φορά τις ευθύνες των ναυτιλιακών εταιρειών και της ηγεσίας του υπουργείου. Παράλληλα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε μια σειρά εργασιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες με την συνεχή παραβίαση δικαιωμάτων τους.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ δεσμεύτηκε να μεταφέρει τα προβλήματα στα μέλη του Συνδέσμου και εντός των επόμενων ημερών να δώσει τις όποιες σχετικές απαντήσεις.

Ανησυχία και αιτήματα ναυτεργατών για το καλοκαίρι

Όπως ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες επίσημα ο αρμόδιος υπουργός, Χάρης Θεοχάρης, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ανοίξει την τουριστική περίοδο μέχρι τις 19 Μαϊου. Μπροστά σε αυτό το ενδεχόμενο, και με βάση τις μέχρι τώρα συνθήκες, οι εργαζόμενοι στα πλοία θεωρούν ότι πρέπει να αλλάξουν πάρα πολλά πράγματα. Τόσο για την ασφάλεια των ίδιων, όσο όμως και για τους δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες του καλοκαιριού.

«Το πρώτο που ζητάμε είναι να δοθεί προτεραιότητα στο εμβολιασμό των ναυτεργατών», σημειώνει ο Αντώνης Νταλακογεώργος. Όπως εξηγεί, οι ναυτεργάτες αποτελούν μια κατηγορία αυξημένης επικινδυνότητας.

«Οι ναυτεργάτες ζουν και έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους επιβάτες. Δεν είναι ένα αίτημα συντεχνιακό. Εμείς βάζουμε ενιαία το αίτημα εμβολιασμού όλων των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από τις κρατικές και υγειονομικές υπηρεσιών οι ειδικές συνθήκες του επαγγέλματος», προσθέσει.

Παράλληλα, οι ναυτεργάτες ζητούν να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα μαζικά τεστ σε όλα τα πλοία, με ευθύνη των εφοπλιστών και του υπουργείου. Επίσης ζητούν να διατίθενται όλα τα αναγκαία μέσα για την προστασία των πληρωμάτων και να γίνονται τακτικές απολυμάνσεις σε όλους τους εσωτερικούς χώρους.

Και βέβαια βασικό είναι να υπάρξει πλήρης εντατικοποίηση των ελέγχων μέσα στα πλοία από τις υπηρεσίες του υπουργείου και τον ΕΟΔΥ.

«Μπροστά στο άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου, θα πρέπει ο αριθμός των επιβατών που επιτρέπεται να ταξιδεύει, ο οποίος πέρυσι έφτασε στο 80%, να περιοριστεί ώστε να διασφαλίζεται η αποφυγή του συγχρωτισμού και η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων», καταλήγει ο Αντώνης Νταλακογέωργος.

Υπάρχει βέβαια πάντα ο λογικός φόβος, ότι τελικά εκείνο που θα διασφαλιστεί είναι για ακόμη μια φορά η κερδοφορία των εφοπλιστών…

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η επιμονή των εταιρειών να περιορίζουν την ικανότητα των καταναλωτών να επισκευάζουν τα προϊόντα τους | Βίντεο

Η εταιρεία John Deere, κορυφαίος κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, εφαρμόζει...

Χρονιά αποφάσεων για τις εξορύξεις στην Κρήτη το 2025

Εντός του 2025, πιθανόν κατά τους πρώτους μήνες του...

Αθωωτική η απόφαση του τουρκικού δικαστηρίου για την 56χρονη από το Ρέθυμνο

Εκδικάστηκε η υπόθεση της ρεθυμνιώτισας, Αγαθής Μαρκοπούλου, η οποία κατηγορούνταν για...