16.8 C
Chania
Sunday, December 7, 2025

Ανακοίνωση Βουλευτών Κρήτης του ΠΑΣΟΚ -Τα 124,5 εκ. ευρώ για αποζημιώσεις στους μεγάλους εργολάβους του ΒΟΑΚ, συντρίβουν το επιτελικό κράτος της Ν.Δ.

Ημερομηνία:

Σε μείζον πολιτικό ζήτημα εξελίσσεται η κατασκευαστική πορεία του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς τα νέα δεδομένα γύρω από τις καθυστερήσεις και τις αποζημιώσεις εργολάβων προκαλούν θύελλα αντιδράσεων και σοβαρά ερωτήματα για την κυβερνητική διαχείριση.

Σύμφωνα με κοινοβουλευτική παρέμβαση των τεσσάρων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής στην Κρήτη (Ελένη Βατσινά, Φραγκίσκος Παρασύρης, Μανώλης Χνάρης, Κατερίνα Σπυριδάκη), οι διαδοχικές αστοχίες και προχειρότητες της κυβέρνησης στην εκτέλεση των έργων οδηγούν σε υπέρογκες αποζημιώσεις υπέρ των εργολάβων, επιβαρύνοντας άμεσα τους πολίτες.

Όπως επισημαίνεται, «οι αστοχίες αυτές δεν είναι απλώς τεχνικές ή διαδικαστικές, αλλά βαθιά πολιτικές, αποτέλεσμα μιας διακυβέρνησης που λειτουργεί με κριτήριο το επικοινωνιακό όφελος και όχι τη διαφάνεια και την ουσία».

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

Σε μείζον πολιτικό ζήτημα εξελίσσεται η κατασκευαστική πορεία του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Οι διαδοχικές αστοχίες της κυβέρνησης στην κατασκευή τμημάτων του ΒΟΑΚ, κοστίζουν ακριβά στους πολίτες και ευνοούν κραυγαλέα τους μεγάλους εργολάβους της χώρας.

Παλιά μου τέχνη κόσκινο, θα έλεγε κανείς.

Ο Πρωθυπουργός εγκαινίασε δύο μήνες πριν τις εκλογές του 2023, με επικοινωνιακές φιέστες, την υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη. Για αυτόν τον προεκλογικό χειρισμό και ούσα εντελώς απροετοίμαστη η πολιτεία και ανίκανη η κυβέρνηση να διεκπεραιώσει τα απαιτούμενα, εκτίθεται το Ελληνικό Δημόσιο και καλείται να πληρώσει 124,5 εκατομμύρια ευρώ προς τον ανάδοχο του έργου.

Με την απόφαση του Υπουργού Υποδομών της 7ης/10/2025, ουσιαστικά η κυβέρνηση παραδέχεται την ανικανότητά της να παραδώσει τον χώρο κατασκευής του έργου εγκαίρως προς τον εργολάβο και ταυτόχρονα παρατείνει την Απώτερη Ημερομηνία παράδοσης του έργου κατά 458 ημέρες από την αρχική ημερομηνία!

Σε ένα έργο, για το οποίο ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 350 εκατομμύρια ευρώ και ενώ σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε καν το 25% του έργου, το Δημόσιο καλείται να πληρώσει επιπλέον 124,5 εκατομμύρια με υπαιτιότητα του Υπουργείου.

Δεν είναι όμως μόνο αυτό.

Πριν λίγες μέρες, αντίστοιχη αποζημίωση εγκρίθηκε και για το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη, ύψους 20,1 εκατομμυρίων ευρώ, με το ίδιο σκεπτικό.

Αν αυτό δεν είναι η πιο χειροπιαστή απόδειξη ανεπάρκειας της κυβέρνησης με τεράστιο κόστος για τους πολίτες τότε τι είναι;

Μέσα σε λίγες εβδομάδες το Ελληνικό Δημόσιο από αβελτηρίες της κυβέρνησης υποχρεούται να πληρώσει επιπλέον 145 εκατομμύρια ευρώ σε καθυστερήσεις και αποζημιώσεις προς τους εργολάβους.

Κι όλα αυτά ενώ ακόμη δεν έχει ξεκινήσει το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ 157 χιλιομέτρων από Ηράκλειο στα Χανιά.

Προκύπτουν όμως και επιπλέον ζητήματα. Οι αποζημιώσεις εργολάβων για καθυστερήσεις από την Πολιτεία, δεν είναι πρωτοφανές φαινόμενο, σε ένα Ελληνικό Δημόσιο που έχουμε συνηθίσει να λειτουργεί με τις γνωστές αγκυλώσεις. Πρωτοφανές είναι, όμως, το Δημόσιο να μην εξαντλεί όλα τα ένδικα μέσα, πριν να  αποδώσει αυτές τις αποζημιώσεις.

Και στις δύο αποφάσεις, λοιπόν, του Υπουργείου Υποδομών, το Δημόσιο παραδέχεται την υπαιτιότητά του και αποζημιώνει μετά από εύλογο έλεγχο, όλες σχεδόν τις απαιτήσεις των εργολάβων, χωρίς να προστρέχει η Πολιτεία σε δικαστική διευθέτηση όπως θα όφειλε!

Κι όλα αυτά με το άλλοθι της μη καθυστέρησης του έργου.

Δηλαδή, η κυβέρνηση που κόβει κορδέλες για επικοινωνιακούς λόγους, υπογράφει συμβάσεις για πολιτικό όφελος, καθυστερεί να παραδώσει τους χώρους κατασκευής (λόγω απαλλοτριώσεων), πληρώνει αδρά αυτή την τακτική της και μετά μας λέει ότι το κάνει για να μην καθυστερήσει περαιτέρω τα έργα! Και την ίδια ώρα ο Υπουργός δίνει παράταση μέχρι την 11η Ιουλίου 2029!

Κι ένα επιπλέον στοιχείο. Για το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη, πληρώθηκαν αποζημιώσεις 20.1 εκατομμύρια ευρώ, από τον κωδικό του Υπουργείου Υποδομών, για έργα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κι αναμένουμε από ποιόν άραγε κωδικό θα προκύψουν τα υπόλοιπα 124,5 εκατομμύρια. Την ώρα που οι Δήμοι και οι Περιφέρειες πένονται για χρηματοδοτήσεις κρίσιμων υποδομών στις τοπικές τους κοινωνίες, το υπουργείο αποστερεί άλλα 20,1 εκατομμύρια από αυτές, βρίσκοντας απευθείας τρόπο αποζημίωσης για τους εργολάβους. Αυτή είναι η Ελλάδα του Μητσοτάκη.

Με αυτά τα «άστοχα» 145 εκατομμύρια, θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί ο Νότιος Οδικός Άξονας της Κρήτης, να γίνει η επέκταση του τμήματος ΒΟΑΚ προς την Παχιά Άμμο και τόσα άλλα.

Με αυτή την κυβέρνηση, όπως φαίνεται θα πληρώσουμε τρεις φορές πάνω τον «ατελή» ΒΟΑΚ και σε χρόνο απροσδιόριστο για την παράδοσή του.

Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής θα συνεχίσει να αναδεικνύει με υπευθυνότητα τις πραγματικές αιτίες των καθυστερήσεων, να διεκδικεί διαφάνεια και πραγματική πρόοδο στα μεγάλα έργα υποδομής της Κρήτης, γιατί ο ΒΟΑΚ δεν μπορεί να είναι πεδίο σκοπιμοτήτων και αδιαφάνειας, αλλά εργαλείο ανάπτυξης και ασφάλειας για όλους τους πολίτες.

 

Οι Βουλευτές

 

 

Ελένη Βατσινά

Φραγκίσκος Παρασύρης

Μανώλης Χνάρης

Κατερίνα Σπυριδάκη

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημογραφικό: Ζητούνται εργασίες «φιλικές για ηλικιωμένους» – Η άνοδος των age friendly jobs

H πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Aνάπτυξης και Ανασυγκρότησης (ΕBRD), χτυπάει...

Ρωσία: Δεν χαρακτηρίζεται «άμεση απειλή» στη νέα στρατηγική ασφαλείας των ΗΠΑ – «Θετικό βήμα» λέει το Κρεμλίνο

Το Κρεμλίνο χαιρετίζει κίνηση της κυβέρνησης του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ...