Μάλλον σε ιθαγενείς νομίζει πως απευθύνεται η γερμανική εταιρεία Fraport. Με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα αναφέρει ότι:
“Τρείς μήνες νωρίτερα απ’ τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, η Fraport Greece παραδίδει στη χώρα, στους Έλληνες και τους ταξιδιώτες απ’ όλον τον κόσμο 14 καινούργια, αναβαθμισμένα και ασφαλή αεροδρόμια με νέες υπηρεσίες και περισσότερες ανέσεις.”
Μάλιστα, ειδικά για το αεροδρόμιο Χανίων αναφέρει ότι ήταν από τυ πρώτα στα οποία ολοκληρώθηκαν τα εργα αναβάθμισης. Ειδικά για τα Χανιά, σύμφωνα με την εταιρεία “αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν”.
Πρόκειται για την ίδια εταιρεία που πήγε στα δικαστηρια το ελληνικό δημόσιο και απαίτησε αποζημίωση 27 εκατομμύρια ευρώ επειδή η κατάσταση των αεροδρομίων που πήρε κοψοχρονιά δεν ήταν όσο καλή θα επιθυμούσε, η ίδια εταιρεία που ζητά αποζημίωση 175 εκατομμυρίων ευρώ με πρόφαση την πανδημία, η ίδια εταιρεία που χρηματοδοτεί τα έργα που κάνει με δάνεια από ελληνικές τράπεζες που έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί με τα χρήματα των Ελλήνων εργαζόμενων που έχουν περάσει πάνω από μια δεκαετία σκληρής λιτότητας την οποία επέβαλλε πρώτα και κύρια η Γερμανία.
Διαβάστε την ανακοίνωση της εταιρείας:
Τρείς μήνες νωρίτερα απ’ τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, η Fraport Greece παραδίδει στη χώρα, στους Έλληνες και τους ταξιδιώτες απ’ όλον τον κόσμο 14 καινούργια, αναβαθμισμένα και ασφαλή αεροδρόμια με νέες υπηρεσίες και περισσότερες ανέσεις.
Η επένδυση της Fraport Greece ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017, παράλληλα με την έναρξη της παραχώρησης για τη διαχείριση και ανάπτυξη έντεκα αεροδρομίων σε νησιά και τρία στην ηπειρωτική Ελλάδα. Οι εργασίες στα αεροδρόμια δε σταμάτησαν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα τρία πρώτα χρόνια με υψηλή επιβατική κίνηση, ενώ συνεχίστηκαν και εν μέσω της πανδημίας ξεπερνώντας εν τέλει τις δυσκολίες και τα τεράστια εμπόδια που προέκυψαν. Έτσι, τον Ιανουάριο του 2021, η Fraport Greece ολοκλήρωσε τα έργα και στα 14 αεροδρόμια, νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση η οποία είχε τεθεί για τον Απρίλιο του 2021.
To πρωτοποριακό επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 440 εκατ. ευρώ της Fraport Greece, μεταμόρφωσε τα αεροδρόμια. Η επένδυση περιλάμβανε την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις, τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων αποπροσγείωσης. Ακόμη, όλα τα αεροδρόμια πλέον διαθέτουν μοντέρνα συστήματα διαχείρισης αποσκευών και ανίχνευσης εκρηκτικών.
Αναλυτικότερα, τα αεροδρόμια στα οποία τα έργα αναβάθμισης ολοκληρώθηκαν πρώτα ήταν της Ζάκυνθου, της Κρήτης στα Χανιά και της Καβάλας. Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού οπότε τα check- in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%. Στο αεροδρόμιο Χανίων αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν. Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στην Καβάλα όπου στο «Μέγας Αλέξανδρος», μεταξύ άλλων, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 1.900τ.μ.
Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.500τ.μ, αναμορφώθηκε πλήρως και έχει πλέον 14 check-in, 7 πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας. Στη Σάμο, μετά και την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού και την επέκταση κατά 1.500τ.μ., έχουν προκύψει αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας. Το αεροδρόμιο της Σκιάθου, είναι μεγαλύτερο κατά 2.200 τ.μ. και πλήρως ανακαινισμένο, ενώ στη Μυτιλήνη, το «Οδυσσέας Ελύτης», διαθέτει έναν εκ βάθρων ολοκαίνουργιο σύγχρονο και άνετο αεροσταθμό έκτασης 7.100τ.μ. Τα έργα που ολοκληρώθηκαν και στο αεροδρόμιο «Άννα Πολλάτου» της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700τ.μ γεγονός που συνεπάγεται με αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων.
Ο ολοκαίνουργιος και μεγαλύτερος κατά 50% αεροσταθμός στο αεροδρόμιο Μυκόνου, ένα στολίδι για το νησί που συνδυάζει την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική με τις σύγχρονες αεροδρομικές υποδομές, έχει πλέον περισσότερα check-in και πύλες αναχωρήσεων ενώ έχει αξιοποιηθεί πλήρως η επέκταση του τερματικού σταθμού για τη διευκόλυνση των επιβατών και των χρηστών του αερολιμένα.
Το αεροδρόμιο της Ρόδου, έχει μια εντελώς διαφορετική και αναβαθμισμένη εικόνα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, με αναδιαμορφωμένο τον χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και αύξηση σημείων check-in, ιμάντων παραλαβής αποσκευών και σημείων ασφαλείας και ελέγχου.
Το ίδιο ισχύει και για το «Ιωάννης Καποδίστριας της Κέρκυρας που παραδόθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.400τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.
Τα τρία αεροδρόμια που ακολούθησαν είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Στην Κω, η Fraport Greece, προχώρησε σε κατασκευή νέου αεροσταθμού συνολικής έκτασης 23.000 τ.μ., στην κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και στην αναδιαμόρφωση του υπάρχοντος. Στη Σαντορίνη, ο νέος αεροσταθμός 15.000 τ.μ., πρόκειται να αναβαθμίσει πλήρως την ταξιδιωτική εμπειρία.
Τέλος, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο διαχείρισης της Fraport Greece για την αναβάθμιση του οποίου επενδύθηκαν 100 εκατ. ευρώ, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, διαθέτει έναν νέο τερματικό σταθμό ο οποίος συνδέεται με τον προϋπάρχων με αερογέφυρες. Με αυτό τον τρόπο διπλασιάστηκε η συνολική έκταση των αεροσταθμών του αεροδρομίου. Νέοι χώροι check-in, διπλάσιες πύλες αναχώρησης, νέα καταστήματα εστίασης και αγορών συνθέτουν ένα αεροδρομικό περιβάλλον που θυμίζει τα δημοφιλέστερα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Με αφορμή την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της FraportGreece, κ. AlexanderZinell, δήλωσε «Με γεμίζει υπερηφάνεια και αισιοδοξία το γεγονός ότι η ολοκλήρωση της εμβληματικής αυτής επένδυσης 440 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των 14 ελληνικών αεροδρομίων συμπίπτει με την αυγή του 2021. Πλέον, η χώρα διαθέτει 14 σύγχρονα και φιλικά προς τον επιβάτη αεροδρόμια που μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για να ξαναπάρουν μπρος οι «μηχανές» της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας. Είμαι βέβαιος ότι οι νέες υπηρεσίες και οι σύγχρονες υποδομές που εξασφαλίσαμε θα ενθουσιάσουν τους ταξιδιώτες που θέλουν εξερευνήσουν την πανέμορφη αυτή χώρα.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους και συνεργάτες της FraportGreece καθώς επίσης και την ελληνική εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ η οποία ανέλαβε με επιτυχία το έργο της παράλληλης κατασκευής 14 αεροδρομίων και ήταν βασικός μας σύμμαχος στην προσπάθεια μας να εκπληρώσουμε τη δέσμευση που αναλάβαμε απέναντι στην ελληνική κοινωνία το 2017. Eπίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω το σύνολο των 14 τοπικών κοινωνιών για την υπομονή που επέδειξαν κατά τη διάρκεια των εργασιών αλλά και για τον κοινά επωφελή και παραγωγικό τρόπο με τον οποίο συνεργαζόμαστε».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Πρωτοβουλία Πολιτών για το Αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης: Αναληθή η αναφορά ότι από τη συνολική επένδυση τα 650 εκατ. ευρώ προήλθαν από ίδια κεφάλαια των μετόχων της Fraport
- Όχι μόνο “δεν πληρώνει” η Fraport τα οφειλόμενα, θέλει και κρατική στήριξη για την πληρωμή δανείων ενώ ετοιμάζεται να διεκδικήσει και αποζημιώσεις!
- Οι “αεριτζήδες” της Fraport παίρνουν τα αεροδρόμια με δάνεια και από ελληνική τράπεζα
- Πρωτοβουλία ενάντια στην εκχώρηση του Αεροδρόμιου “Δασκαλογιάννης”: “Προχωρά ο αφελληνισμός της τουριστικής βιομηχανίας και ο έλεγχός της από τους Γερμανούς” – Να πάρουν θέση οι υποψήφιοι Δήμαρχοι