12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Αντιδράσεις πολιτών στο fb group ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΠΛΑΤΕΙΑ – ΧΑΝΙΑ

Ημερομηνία:

Τι καταλάβα από την διαμαρτυρία στο Δημαρχείο.Η διαμαρτυρία των ΠοδηΛάτρεων για τα τραπεζοκαθίσματα έδειξε ολοφάνερα ένα πράγμα.
Η νομοθεσία, οι φορείς και όλοι οι «αρμόδιοι» έχουν στήσει ένα υπέροχο σύστημα για να μπάλωνουν την έλλειψη βούλησης. Όταν ο κύριος Ξυνίδης κατέβηκε στον κόσμο, προσπάθησε να περιγράψει μια δαιδαλώδη νομοθεσία και διαδικασία ελέγχου για να μας δείξει ότι δεν μπορούν να κουμαντάρουν το πρόβλημα. Γιατί όμως δεν μπορείτε να αφαιρέσετε παράνομα τραπεζοκαθίσματα; Επειδή ενδιάμεσα των προστίμων μεσολαβούν βεβαιώσεις παράβασης (άρα κ τρενάρισμα γραφειοκρατικών διαδικασιών;) μέχρι να περάσει η σαιζόν; Ή επειδή η αυτόφωρη διαδικασία παίρνει αναστολές από εισαγγελείς και τα μαγαζία συνεχίζουν να ηχορυπαίνουν και να καταλαμβάνουν δημ.χώρο.
Αυτό το παρασκήνιο μπορούμε να το δεχτούμε ως δεδομένο και μετά να νιώθουμε ανήμποροι να τηρήσουμε τα αυτονόητα;
Γίνεται να καταλαμβάνονται πεζοδρόμια και να κατεβαίνουμε στην άσφαλτο;Γίνεται να ξεπατώνονται παγκάκια;Γίνεται να πίνουμε φραπέ και να τρώμε ντάκους στα 40 εκατοστά από ιστορικό μνημείο; Γίνεται να πέφτουμε πάνω σε παντόφλες, καπέλα και βερμουδες επειδή ο καταστηματάρχης έχει ξάδερφο στο δήμο και μπάρμπα στο υγειονομικό;

Βγάλτε τώρα ανοιχτά σε ηλεκτρονική μορφή τον χάρτη με τις άδειες και τα καταστήματα όπως πολύ σωστά σας έχουν προτείνει οι αρχιτέκτονες. Χρειάζεται διαφάνεια για να γνωρίζει ο κόσμος τι γίνεται.
Ξεκινείστε το αυτονόητο και επιτέλους να έρθετε σε σύγκρουση με τους επιχειρηματίες. Το κλάψιμο τύπου: «10 οικογένειες θα έχουν άνεργο αν με κλείσετε» δεν περνάνε πια. Δε θέλουμε να κλείσουν οι επιχειρήσεις, να μαζευτούν θέλουμε. Δεν είναι ζούγκλα η πόλη όπου όποιος έχει μεγαλύτερο μέσο επιβιώνει. Ο μικρός μαγαζάτορας που δεν τολμάει να παρανομήσει δεν είναι ηλίθιος ούτε πρέπει να είναι καταδικασμένος.
Στην τελική, αν δεν μπορείτε να επιβάλετε το νόμο, παραιτηθείτε. Να ξέρουμε ότι κουμάντο κάνουν τα συμφέροντα και η μαφία της πόλης. Αν δε μπορείτε να επιβληθείτε μην αφήσετε να ταυτιστεί η παρακμή της πόλης με εσάς.
Θέλω πίσω την πόλη μου. Θέλω χώρο. Θέλω δικαιοσύνη. Θέλω αισθητική. Θέλω να δω ανάπηρους ξανά στους δρόμους. Θέλω να δω παιδιά να παίζουν στις πλατείες. Θέλω να συνεβρεθώ με φίλους χωρίς να παραγγείλω. Μην βιάζεται άλλο αυτή την πόλη.

Despina Anni

***

Να σχολιάσω μόνο ότι ο δημοτικός σύμβουλος που μας έκανε τη χάρη να μας “εξηγήσει την φύση του προβλήματος”, σε μια αποστροφή του λόγου του όταν ζορίστηκε, πέταξε το ύστατο προβλέψιμο αντεπιχείρημα του κλασικού “αντιπροσώπου”: ο λαός μας επέλεξε, βάλτε και σεις υποψηφιότητα.

Μόνο που στα Χανιά ο περίφημος λαουτζίκος είναι κάπως απρόβλεπτος τελευταίως – και όχι μονάχα στα στημένα ραντεβού του με τις κάλπες – για αυτό και θα πρέπει να προσέχει πολύ όποιος τον επικαλείται με αυτόν τον μπακαλίστικο τρόπο. Κι επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό, και επειδή εμπλέκεται σε αυτό όλη η παραδοσιακή κατεστημένη διαπλοκή μεταξύ υποκόσμου και αρχών, και επειδή σε τελική ανάλυση αυτή τους έχει μείνει μονάχα μεταξύ αυτών και μας, οι χειρισμοί μας πρέπει να είναι τέτοιοι που να αναδείξουν το ζήτημα με εκείνους τους όρους που αυτοί καταλαβαίνουν και μονάχα μπροστά τους μαζεύονται: δηλ με μαζικούς.

Δεν είμαστε μόνοι. Σαφώς και ενοχλείται πάρα πολύς κόσμος που – έστω και από ανάγκη πλέον – αποζητά την ποιότητα στην βόλτα, στην έξοδο, στην καθημερινότητα, στη ζωή του. Πρέπει να δράσουμε έτσι ώστε να “συναντηθούμε” με αυτόν τον κόσμο, όχι απαραίτητα ως φυσικές παρουσίες, αλλά κυρίως ως “κλίμα” υπέρ των δίκαιων αιτημάτων μας. Δεν είναι πια τόσοι πολλοί οι φιλοτομαριστές βλάκες ή οι συμφεροντολόγοι παρατρεχάμενοι της μπίζνας των τραπεζοκαθισμάτων πάνω σε πεζόδρομους σοκάκια και πεζοδρόμια.

Καλή αρχή λοιπόν, συνεχίζουμε!

Νίκος Μαρκετάκης

***

Εύγε σ’αυτούς που ξεκίνησαν την πρωτοβουλία.

Θα αναφερθώ σε δύο-τρία πράγματα:

α) Θεμιτός(;) ανταγωνισμός. Αρκετοί μιλάνε για τις αυθαίρετες καταλήψεις πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων σαν μέσο αντιμετώπισης της ανεργίας και της οικονομικής ένδειας. Χαρακτηρίζουν δε, όποιον δεν συμφωνεί, δυσκοίλιο, αντιδραστικό, οπισθοδρομικό, περίεργο κλπ. Μια ρητορική ερώτηση: Δεν τίθεται θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού προς αυτούς που καταλαμβάνουν το νόμιμο χώρο που τους παραχωρείται; Εγώ θα περίμενα κάποιους/περισσότερους επιχειρηματίες να το είχαν εντοπίσει έναντι των συναδέλφων τους που δουλεύουν εις βάρος και των ίδιων αλλά και, τελικά, του συνόλου.

β) Απουσία πλαισίου. Η προηγούμενη πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων (Νικηφοράκη, νομίζω;) σε συνομιλία που είχαμε, κι αφού δεν της δώθηκε ο λόγος επί 2,5 ώρες σε δημοτικό συμβούλιο για την Παλιά Πόλη (2-3 χρόνια πριν, έφυγε από την αίθουσα εκνευρισμένη, όταν και ήταν ακόμη πρόεδρος), μου επισήμανε το γεγονός ότι στη μελέτη Ρωμανού-Καλλιγά, υπήρχε ειδικό τεχνικό φυλλάδιο που πρότεινε πως πρέπει να είναι οι προσόψεις και τα σταντ των εμπορικών μαγαζιών. Θα δούμε ποτέ ένα τέτοιο φυλλάδιο να επικαιροποιείται; Θα ήταν ένα εργαλείο για την οιαδήποτε δημοτική αρχή και θα έβαζε τα πράγματα σε μία τάξη ή μας συμφέρει η αταξία και το “ελα-βρ’αδερφέ”;

γ) Ακτογραμμή Ενετικού λιμανιού. Αλήθεια, το προηγούμενο Λιμενικό ταμείο (νυν Δημοτικό) είχε σε συνεργασία με την 28η ΕΒΑ προχωρήσει σε σχεδιασμό της προβλήτας με στόχο το ξήλωμα της πλαστικής παραγκούπολης και την εγκατάσταση σκιαδίων. Κάπου μάλιστα είχα ακούσει ότι κάποια απο αυτά τα σκιάδια είχαν έρθει για πιλοτική εγκατάσταση- δοκιμές. Από τότε όλα αυτά τα σχέδια είναι στο ντουλάπι…

An Tro

Από το fb group: ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΠΛΑΤΕΙΑ – ΧΑΝΙΑ https://www.facebook.com/groups/467910256617619/

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ